SPOILER: Dagprogramma's met Nederlandse tijdenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Selectie Vrouwen
500 meter: Femke Kok, Jutta Leerdam, Marrit Fledderus. Reserve: Isabel Grevelt.
1000 meter: Jutta Leerdam, Antoinette Rijpma-De Jong, Isabel Grevelt. Reserve: Femke Kok.
1500 meter: Joy Beune, Marijke Groenewoud, Antoinette Rijpma-De Jong. Reserve: Melissa Wijfje.
3000 meter: Irene Schouten, Marijke Groenewoud, Elisa Dul. Reserve: Joy Beune.
5000 meter: Irene Schouten, Joy Beune. Reserve: Sanne in ’t Hof.
De ploegenonderdelen volgen
Selectie Mannen
500 meter: Jenning de Boo, Janno Botman, Stefan Westenbroek. Reserve: Merijn Scheperkamp.
1000 meter: Jenning de Boo, Tim Prins, Kjeld Nuis. Reserve: Joep Wennemars.
1500 meter: Kjeld Nuis, Patrick Roest, Wesly Dijs. Reserve: Tim Prins.
5000 meter: Patrick Roest, Chris Huizinga, Marcel Bosker. Reserve: Marwin Talsma.
10000 meter: Patrick Roest, Jorrit Bergsma. Reserve: Marwin Talsma.
De ploegenonderdelen volgen
Vorig jaar zeven wereldtitels voor Oranje. Vijf vrouwen, Roest en de TP heren. Wat wordt de score nu?
Game On.![]()
Of Fledderus is te snel of De Jong is te traag. En ze hebben wel vaker met elkaar gereden, dus Fledderus zou moeten weten dat De Jong traag start. Dus ik blijf bij Fledderus.quote:Op donderdag 15 februari 2024 23:39 schreef hhh38 het volgende: [..] Antwanet kan geen teamonderdelen rijden.
Antwanet kan ook gewoon hoger starten, dan haal je die 2 a 3 meter gat al wegquote:Op donderdag 15 februari 2024 23:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Of Fledderus is te snel of De Jong is te traag. En ze hebben wel vaker met elkaar gereden, dus Fledderus zou moeten weten dat De Jong traag start. Dus ik blijf bij Fledderus.
Je hebt gemist dat die halverwege de tweede ronde nog even een post op instagram zette?quote:
Die had gewoon drie rondjes moeten rijden, dan hadden ze Femke twee rondjes kunnen laten rijden.quote:
ZIEDENDquote:Op donderdag 15 februari 2024 23:45 schreef Pino112 het volgende:
Ach Antwanet. Ga maar weer lekker arrogante slomos op Instagram zetten.
Pas een keer of 50 gereden?quote:Op donderdag 15 februari 2024 23:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
WR rijden is natuurlijk altijd prima
Dus gelijk op honderdsten?quote:Op donderdag 15 februari 2024 23:50 schreef Felagund het volgende:
Tijd van Nederland overigens gecorrigeerd naar 1:17.17
Niet na te gaan, want dit wordt niet als WR geregistreerd.quote:
Ja, duizendsten staan er niet bij op de site van ISU, maar Nederland staat wel als tweede.quote:Op donderdag 15 februari 2024 23:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dus gelijk op hondersten?
Was dat door o.a. door Jaap-Eden?quote:Op donderdag 15 februari 2024 23:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er is vast ooit in 2 ritten achter elkaar een WR 500m gereden
Bij de mannen zijn er genoeg topschaatsers om het leuk te maken. Voor de TP geldt hetzelfde, is bij de mannen ook veel spannenderquote:
En dit trio zit allemaal bij een team.quote:Op donderdag 15 februari 2024 23:59 schreef Janneke141 het volgende:
Als we vaker trainen kan het misschien nog wel sneller.
Joh.
Joeta wil sowieso pas na 1000 interview geven. Antwanet durft vast niet dan heb je alleen Fledderus. Dat doe je ook niet.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 00:02 schreef Janneke141 het volgende:
De vrouwen durven niet voor de camera?
Joeta durft niet.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 00:02 schreef Janneke141 het volgende:
De vrouwen durven niet voor de camera?
Voor de heren en dames analytici zijn ze wel goud waard.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 00:11 schreef Pino112 het volgende:
Deze teamonderdelen blijven leveren, dat is wel het leuke eraan.
Toch mag het, in ieder geval op de individuele afstanden.quote:Op donderdag 15 februari 2024 21:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ski's zijn niet zo scherp als het ijzer van de schaatsen.
https://www.youtube.com/watch?v=oETz83Utjd4&t=3935squote:Op donderdag 15 februari 2024 23:03 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Werd die niet ineens 30e toen?
En dan uitgelachen worden door lege huls Schouten.quote:Op donderdag 15 februari 2024 23:41 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Vlak voor de wedstrijd afmelden met een appje.
Dat is vooral Fledderus en Leerdam aan te rekenen, die zonder omkijken zo hard mogelijk wegsprintten. Hoe moeilijk is het om iets in te houden totdat je de eerste bocht in gaat of pas vol gas gaat geven als daar het sein voor wordt gegeven ofzo? De Jong is dan wel slecht in teamonderdelen, maar ze wil tenminste wel rijden. Dan moet je je als Fluddurus daar ook op aanpassen zodat je niet achteraf op een bankje een huilende De Jong hoeft te troosten terwijl je zelf de schuldige bent.quote:Op donderdag 15 februari 2024 23:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iedereen rijdt netjes achter elkaar behalve Nederlandse vrouwen :")
RintjeSnelle opener Fledderus met snelle Femke met snelle en inhoud Leerdam
Dan kom je met Antwanet aanzetten die op EK al meters achter lag.
Nee dat is alleen bij winst! Teller staat op 0 nuquote:Op donderdag 15 februari 2024 23:45 schreef Pino112 het volgende:
Ach Antwanet. Ga maar weer lekker arrogante slomos op Instagram zetten.
En dat Jake heeft gezegd dat Jutta niet op 3 ging "want anders..."quote:Op vrijdag 16 februari 2024 07:39 schreef Steven184 het volgende:
'Zuur'
Bondscoach Rintje Ritsma, de eindverantwoordelijke bij de teamonderdelen namens Nederland, noemde de afstraffing van de Nederlandse vrouwen "zuur".
Hij wees daarbij wel op het feit dat Nederland bij de vrouwen niet in de ideale opstelling reed. Liever had hij Kok op de positie van Rijpma-De Jong gezet, maar dat wilde Kok niet. "Als er mensen niet willen, dan is het niet anders", zei Ritsma.
Ik mis hier de toevoeging van een journalist die zegt dat Kok heel het seizoen op plek 2 heeft gereden ipv plek 3.
Rintje zei dat Fledderus zo hard mocht openen als ze kon. Leg maar uit ook. Ging helemaal nergens over.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 03:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat is vooral Fledderus en Leerdam aan te rekenen, die zonder omkijken zo hard mogelijk wegsprintten. Hoe moeilijk is het om iets in te houden totdat je de eerste bocht in gaat of pas vol gas gaat geven als daar het sein voor wordt gegeven ofzo? De Jong is dan wel slecht in teamonderdelen, maar ze wil tenminste wel rijden. Dan moet je je als Fluddurus daar ook op aanpassen zodat je niet achteraf op een bankje een huilende De Jong hoeft te troosten terwijl je zelf de schuldige bent.
Legendarischquote:Op vrijdag 16 februari 2024 03:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
https://www.youtube.com/watch?v=oETz83Utjd4&t=3935s
Beelden van een mislukte bloedtransfusie.
Nogal!quote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:37 schreef PippenScottie het volgende:
Heb ik nog wat gemist aan de kermisonderdelen gisteren?
Hij zei dat Leerdam dan iets in moet houden zodat ze Antwanet op sleeptouw kan nemen richting Fledderus. Dat zie je wel bij meer landen, dus zo gek is dat niet.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Rintje zei dat Fledderus zo hard mocht openen als ze kon. Leg maar uit ook. Ging helemaal nergens over.
De vrouwen waren een kermis en de mannen waren daadwerkelijk spectaculairquote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:37 schreef PippenScottie het volgende:
Heb ik nog wat gemist aan de kermisonderdelen gisteren?
Nee die wilden niet voor de camera komenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Geen interview met de sprintdames?
Mja zo werkt dat volgens mij niet, je moet gewoon met drieen bij elkaar blijven. Op sleeptouw nemen verlies je gewoon al te veel tijd.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 09:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij zei dat Leerdam dan iets in moet houden zodat ze Antwanet op sleeptouw kan nemen richting Fledderus. Dat zie je wel bij meer landen, dus zo gek is dat niet.
Dat valt reuze mee. Je zag dat Leerdam aan het eind van de 1e ronde moest inhouden om niet achterop Fledderus te botsen. Dan kan je er beter wat verder achter zitten met Rijpma vlak achter je zodat je er op volle snelheid voorbij kan knallen op het rechte stuk.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mja zo werkt dat volgens mij niet, je moet gewoon met drieen bij elkaar blijven. Op sleeptouw nemen verlies je gewoon al te veel tijd.
Zoiets waar je achter zou kunnen komen als je erop traint, bedoel je?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap is waarom Antwanet 4 meter achter Fledderus start, andere landen hebben dat al beter opgelost door dichter achter/naast elkaar te starten in een 2-1 opstelling.
Zoiets wat na het EK al wel duidelijk was. Maar blijkbaar dacht Rintje dat het toen allemaal prima ging omdat we goud haaldenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoiets waar je achter zou kunnen komen als je erop traint, bedoel je?
Bizarre beelden. Ik begrijp je associatie, maar Bob de Jong was natuurlijk ook wel een vreemde snuiter die mentaal soms wel wat in de knoop leek te zitten. Mede daardoor liet hij wel vaker vreemde resultaten zien op een OS.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 03:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
https://www.youtube.com/watch?v=oETz83Utjd4&t=3935s
Beelden van een mislukte bloedtransfusie.
Toen nam die winnaar Lee op de schouders, dat viel niet geheel goed hier.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 12:22 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Bizarre beelden. Ik begrijp je associatie, maar Bob de Jong was natuurlijk ook wel een vreemde snuiter die mentaal soms wel wat in de knoop leek te zitten. Mede daardoor liet hij wel vaker vreemde resultaten zien op een OS.
Ik herinner me zijn 10K in Vancouver ook nog wel. Eerste paar rondes redelijk, toen leek hij helemaal in te storten a la SLC, en toen toch ineens weer een enorme versnelling. En daarna heel raar half juichend over de finish komen. Ik vraag me nog altijd af wat daar aan de hand was, maar door de foute wissel van Kramer won hij er nog brons mee ook.
Die hele 10km staat in topkwaliteit gewoon op YouTubequote:Op vrijdag 16 februari 2024 12:22 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Bizarre beelden. Ik begrijp je associatie, maar Bob de Jong was natuurlijk ook wel een vreemde snuiter die mentaal soms wel wat in de knoop leek te zitten. Mede daardoor liet hij wel vaker vreemde resultaten zien op een OS.
Ik herinner me zijn 10K in Vancouver ook nog wel. Eerste paar rondes redelijk, toen leek hij helemaal in te storten a la SLC, en toen toch ineens weer een enorme versnelling. En daarna heel raar half juichend over de finish komen. Ik vraag me nog altijd af wat daar aan de hand was, maar door de foute wissel van Kramer won hij er nog brons mee ook.
Wat nog ontbreekt aan dit verhaal is dat aan het begin van het seizoen Bob de Jong en Sven Kramer mijlenver voor waren op de concurrentie. Zij streden op het NK en world cup om de winst met tijden onder de 13 minuten en de rest zat er altijd boven. Eigenlijk waren goud en zilver al vergeven, met Kramer licht favoriet voor goud.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 12:22 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 13:42 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Die hele 10km staat in topkwaliteit gewoon op YouTube
20:30quote:Op vrijdag 16 februari 2024 17:40 schreef vaarsuvius het volgende:
hoe laat beginnen ze vandaag weer?
Zijn we er toch weer ingetuindquote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:05 schreef wimderon het volgende:
Pechstein in de basis bij Duitsland!
Goud en een wereldrecord.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:34 schreef franklop het volgende:
Wel of geen DQ voor NL is de vraag
Ik zeg ja
Ik ga voor een val.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:34 schreef franklop het volgende:
Ik zeg ja
https://nos.nl/video/2509(...)er-wel-vertrouwen-inquote:Femke Kok kijkt vooruit naar haar 500 meter bij de WK afstanden in Calgary. De Nederlandse sprintster verdedigt haar titel.
Voor het eerst in jaren heb ik er bij de vrouwen echt vertrouwen in die zijn in principe echt wel de favorieten, bij de mannen wordt het helemaal niets.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:34 schreef franklop het volgende:
Ik zeg ja
Hoe zou Rintje naar dat interview kijken?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:24 schreef Pino112 het volgende:
Elke dag trainen met elkaar
Zo hoort het.
Vast wel, om daarna omstandig uit te leggen waarom dat voor het Nederlandse team echt niet zo werkt.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:26 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Hoe zou Rintje naar dat interview kijken?
Niks aan de Han voor ze inderdaad.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:30 schreef Janneke141 het volgende:
Jin en Yang... die Chinese ploeg is goed in balans.
Dat is natuurlijk wel zo, wij hebben simpelweg de ruimte niet om drie matige rijders zich toe te laten leggen op de teamachtervolging, dat kost meer medailles dan dat het oplevertquote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vast wel, om daarna omstandig uit te leggen waarom dat voor het Nederlandse team echt niet zo werkt.
Dit kan niet meer misgaan.quote:
Ze gaan te snelquote:
Beune is een goede opvolger van Wüstquote:
Ze hadden het over het WR toch? Dat ze daar 9-tienden van een seconde achter lagen op een gegeven moment.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:34 schreef Marcoss het volgende:
Hebben ze dan zoveel tijd gepakt in de laatste ronde of klopte het niet dat ze daarvoor achter het NR lagen?
Zal wel niet kloppen Martin kennendequote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:34 schreef Marcoss het volgende:
Hebben ze dan zoveel tijd gepakt in de laatste ronde of klopte het niet dat ze daarvoor achter het NR lagen?
Of van Gerard Kemkers. Ook altijd wat met de enkel.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:32 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Beune is een goede opvolger van Wüst
Dat oude NR was met De Jong hè, die zal wel een stukje achter gelegen hebbenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:34 schreef Marcoss het volgende:
Ronde daarna zei die dat ze iets boven het NR zaten en opeens een seconde eronder na de finishquote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze hadden het over het WR toch? Dat ze daar 9-tienden van een seconde achter lagen op een gegeven moment.
Oh, dat zou kunnen, dacht zelf dat hij het WR pas voor het eerst noemde toen ze over de finish kwamen, maar misschien miste ik dat..quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze hadden het over het WR toch? Dat ze daar 9-tienden van een seconde achter lagen op een gegeven moment.
Die is er officieel niet, omdat de ijsbanen verschillen radius mogen hebben.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Oh echt ja? Nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:36 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Die is er officieel niet, omdat de ijsbanen verschillen radius mogen hebben.
Had eigenlijk wel verwacht dat dat duwen op een gegeven moment verboden zou wordenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:37 schreef Janneke141 het volgende:
Ik vind het wel mooi hoe dit onderdeel geëvalueerd is. In het begin werd het als een wielerachtervolging gereden, met wisselen van de kop. En nu heeft men inmiddels door dat je veel sneller bent als je het hele eind in dezelfde volgorde kan rijden en is men ook gaan duwen.
Waarom?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Had eigenlijk wel verwacht dat dat duwen op een gegeven moment verboden zou worden
Buitencategorie!quote:
Rondvaar op de Bonkevaart!quote:
Zullen we de officiële uitslag nog even afwachten?quote:
Het gelijk van Rintje.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
HET bewijs dat je helemaal niet zoveel met elkaar hoeft te trainen
Het Rintje-effect!quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
HET bewijs dat je helemaal niet zoveel met elkaar hoeft te trainen
Eigen beelden eerstquote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:46 schreef Felagund het volgende:
Goede regie, precies wegschakelen op het moment dat Japan over de finish komt.
NOS-cam is belangrijker. Service hè?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:46 schreef Felagund het volgende:
Goede regie, precies wegschakelen op het moment dat Japan over de finish komt.
HET VERHAALquote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
NOS-cam is belangrijker. Service hè?
Tot na de controle van de B-staal.quote:
Als er een betrapt wordt op doping, best langquote:
Wel benieuwd of ze echt denken dat kijkers liever beelden van opwarmende sporters zien dan een race die bezig is.. (zoals gisteren gebeurde)quote:
Die derde hoef ik ook nietquote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:49 schreef DeLuna het volgende:
Eerste shot met maar twee dames in beeld
Op zoek naar de traan!quote:
Of een vergeten dopingtest.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:49 schreef franklop het volgende:
Inb4 titel kwijt na positieve dopingtest Beune
Verschillen zijn ook best groot..quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:48 schreef Bugno3 het volgende:
Welke commentator is dit joh? Alsof er een aardverschuiving heeft plaatsgevonden. KIJK EENS NAAR DIE GATEN
Wat maakt dat nou weer uitquote:
Moet Ritsma dáár bij zijn selectie ook nog rekening mee gaan houden?quote:
POLLquote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Naast die andere twee verlies je het al snel
Groenewoud lijkt mij ook een stuk sympathieker.quote:
Breukgod. "Nederlander, buitenlander mag ook"-genot.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Beide. Mijn kamer is toch al een vuilnisbjelt.
en terechtquote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:59 schreef Felagund het volgende:
Het zou zo maar kunnen dat ze zich alledrie niet plaatsen (mede door de Matrix)!
Helaas niet.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Voor de OS kan het bijna niet anders
Ja maar echtquote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:04 schreef franklop het volgende:
Verdomme Erik. Altijd diezelfde fout met tijd aflezen
Was ze in een vuistgevecht niet gelukt.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:03 schreef Janneke141 het volgende:
Frankrijk zou net gewonnen hebben van de Nederlandse dames.
3.31, 3 seconden sneller dan WR, maar gaf geen reactiequote:
Stijn mag niet meedoen?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:06 schreef -XOR- het volgende:
Als ik Belgie was had ik Hanne Desmet opgesteld, kan nooit slechter zijn dan de 2 naast Swings.
Ik zou Hanne altijd opstellen jaquote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:06 schreef -XOR- het volgende:
Als ik Belgie was had ik Hanne Desmet opgesteld, kan nooit slechter zijn dan de 2 naast Swings.
En Sanne Cant.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:06 schreef -XOR- het volgende:
Dat doen ze allemaalquote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:10 schreef -XOR- het volgende:
Nederland wel knap de meest kleurloze ploeg samengesteld, dat is ook knap.
MAGA!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |