abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 februari 2024 @ 19:43:56 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_212441378
Wie is dit?

quote:
Een 44-jarige vrouw raakte gewond toen ze op vrijdag 17 november 2023 hard in het gezicht werd geslagen op station Utrecht CS. Dat gebeurde daar rond 17.30 uur op perron 5.

Het slachtoffer sprak een groepje jongens aan dat langs de wachtende reizigers liep om een trein in te gaan. Eén van de drie jongens reageerde direct agressief op de vrouw. Hij greep haar bij de keel, sloeg haar hard in het gezicht en schold haar uit.
De vrouw werd geholpen door medereizigers. De dader en de twee jongens met wie hij samen was, zijn niet meer aangetroffen.

https://opsporingverzocht(...)vrouw-op-utrecht-cs/
  donderdag 15 februari 2024 @ 19:51:02 #2
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212441456
tokkie-reactie: je moet gewoon je bek houden
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212441498
Echt alleen in Nederland kom je hier mee weg terwijl de dader zo vol in beeld gebracht was.
blablablabla
pi_212441510
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 19:53 schreef Elan het volgende:
Echt alleen in Nederland kom je hier mee weg terwijl de dader zo vol in beeld gebracht was.
Ze lijken ook allemaal zo op elkaar ;(
U MAD?
pi_212441542
quote:
Het feit dat jij dit bericht ziet bewijst dat je ongelijk hebt.
pi_212441566
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 19:54 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ze lijken ook allemaal zo op elkaar ;(
Allemaal dezelfde - Nope- inderdaad maar als die gast in de trein is gestapt zou je toch hem de volgende halte er direct uit moeten kunnen halen? Cameratoezicht zit er niet voor niks om alles live te monitoren.
Desnoods zet je de trein een kwartier stil tot de politie er is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 19-02-2024 00:12:56 ]
blablablabla
pi_212441591
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 19:56 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Het feit dat jij dit bericht ziet bewijst dat je ongelijk hebt.
Incident is drie maanden geleden voorgevallen alsof je hem nu nog gaat vinden.
blablablabla
pi_212441607
Zag het bij OV. Zoveel mensen staan er bij....

En doen niks....
pi_212441608
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 19:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Incident is drie maanden geleden voorgevallen alsof je hem nu nog gaat vinden.
Want de beelden zijn aan slijtage onderhevig?

Die pakken ze wel hoor, met z'n bakkes zo in beeld.
pi_212441643
"de vrouw werd geholpen door medereizigers". Nou, ik zie alleen een wat oudere dame die er tussen gaat staan. De rest staat allemaal schaapachtig te kijken hoe die rat haar verrot scheld en met dat vieze handje in haar gezicht staat te wapperen. Ik weet natuurlijk niet hoe ik zou reageren, maar ik hoop toch iets kordater. Snap het overigens wel, voor hetzelfde geld trekt ie ook nog een mes.

Heel naar dit, zeer intimiderend, en fysiek geweld is natuurlijk helemaal van de zotte. Klein jaartje cel zou wat mij betreft wel passend zijn.
pi_212441647
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:00 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Want de beelden zijn aan slijtage onderhevig?

Die pakken ze wel hoor, met z'n bakkes zo in beeld.
Kan toch overal zijn inmiddels. Volgens mij is dit oud nieuws trouwens en zijn die beelden een maand geleden ook al getoond op opsporing verzocht.
blablablabla
pi_212441739
Alleen laffe jakhalzen slaan een vrouw.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_212441748
Is dat niet Lil' Hazelip?
pi_212441756
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:09 schreef Hathor het volgende:
Deze straatprinsen wensen niet op wangedrag te worden aangesproken, en al helemaal niet door zo'n minderwaardig vrouwmens natuurlijk.
pi_212441901
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Kan toch overal zijn inmiddels. Volgens mij is dit oud nieuws trouwens en zijn die beelden een maand geleden ook al getoond op opsporing verzocht.
Dat laatste wist ik niet, meestal worden dit soort lui die zo goed in beeld zijn uiteindelijk wel gepakt.

Maar als ie al zo lang online staat kan hij hem wel eens gesmeerd zijn idd.
pi_212442275
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 19:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Allemaal dezelfde rattekoppen inderdaad maar als die gast in de trein is gestapt zou je toch hem de volgende halte er direct uit moeten kunnen halen? Cameratoezicht zit er niet voor niks om alles live te monitoren.
Desnoods zet je de trein een kwartier stil tot de politie er is.
De politie heeft het druk met echt belangrijke zaken. Zoals lollige tekstjes tikken op de Insta van de wijkagent.
U MAD?
  donderdag 15 februari 2024 @ 20:34:41 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212442326
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:02 schreef Sephael het volgende:
Klein jaartje cel zou wat mij betreft wel passend zijn.
Klein jaartje cel voor een klap en wat gescheld, holy shit, dan zat ik en vele anderen nu levenslang vast.
In elke wijk zou je een overvolle gevangenis hebben staan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 15 februari 2024 @ 20:45:12 #18
65846 Bocaj
47th President.
pi_212442540
quote:
9s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Deze straatprinsen wensen niet op wangedrag te worden aangesproken, en al helemaal niet door zo'n minderwaardig vrouwmens natuurlijk.
Dat was ook mijn gedachte.
Als een man hem zou hebben aangesproken was het misschien anders gegaan.
pi_212442597
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Klein jaartje cel voor een klap en wat gescheld, holy shit, dan zat ik en vele anderen nu levenslang vast.
Om deze reden een klap geven... Op zijn minst een jaartje TBS erbij voor die gozer.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_212442601
Als je jongeren op hun gedrag wil aanspreken moet je tegenwoordig toch wel een bus pepperspray binnen handbereik hebben, want ze hebben nogal een tekort lontje.
pi_212442735
Ik begrijp dat je iemand wilt aanspreken als ze "voordringen" (ze liepen gewoon naar binnen omdat er de ruimte voor was en je ziet ook anderen naar binnen lopen), maar dat de vrouw de eerste jongen bij zijn arm grijpt, eraan trekt en aanspreekt (wat je in het filmpje wel een beetje kan zien ondanks dat het geblurd is) en bij de tweede jongen hetzelfde probeerde te doen en voor hem wilde gaan staan? of tegenhouden? (wat moeilijk te zien is omdat alles onnodig geblurd is) is natuurlijk ook niet netjes. Ik wil het hiermee niet voor deze jongens opnemen, want slaan kan natuurlijk niet. Maar je kan wel zien dat deze vrouw hen niet alleen aansprak.

De commentator zegt wel "Hier ziet u hoe het ging", maar dat zie je niet, het is allemaal geblurd en je ziet alleen nog wat de jongen doet (eenzijdig dus), zelfs de vrouw in kwestie is geblurd, wat onnodig is, want je kan daardoor haar eigen gedrag niet goed zien.
pi_212442777
Bizar dat deze gore hond na twee weken online nog steeds niet herkend is.
pi_212442809
quote:

[..]
Ja in jou bubbel is het misschien normaal dat je afentoe wat klappen uitdeelt. Wat een tokkie opmerking :`)
pi_212442916
quote:

[..]
We hebben momenteel een overschot aan lege cellen, dus laten we dit beleid maar even invoeren, als de cellen vol beginnen te raken kunnen we dit weer herzien.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_212442972
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:59 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja in jou bubbel is het misschien normaal dat je afentoe wat klappen uitdeelt. Wat een tokkie opmerking :`)
Het is niet normaal, maar hij heeft wel een punt. Het is wel goed dat er hier een item van 5 min over is gemaakt, maar dit soort dingen vinden hoe vaak per dag in het hele land plaats?
  donderdag 15 februari 2024 @ 21:20:54 #26
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_212443168
En mensen blijven zich maar verbazen hoe de PVV nou de grootste partij kon worden :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_212443360
Agressief volk.
pi_212443632
Deze meneer is geen goede moslim o|O :N
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_212444420
Ik vind het erg wat die vrouw overkomen is maar ik zou die jongens nooit aanspreken voor zoiets.
pi_212444976
pi_212445048
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 22:31 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik vind het erg wat die vrouw overkomen is maar ik zou die jongens nooit aanspreken voor zoiets.
Jij niet. Maar deze vrouw heeft wel het terechte lef...

Dit straattuig denken dat ze koning van de stad zijn, tot ze eens terecht gewezen worden...
pi_212445130
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 23:00 schreef Toine51 het volgende:

[..]

Dit straattuig denken dat ze koning van de stad zijn, tot ze eens terecht gewezen worden...
Mocht rusland ooit eens binnenvallen dan mag dat als kanonnenvoer dienen
pi_212445261
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 21:10 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
Het is niet normaal, maar hij heeft wel een punt. Het is wel goed dat er hier een item van 5 min over is gemaakt, maar dit soort dingen vinden hoe vaak per dag in het hele land plaats?
Nee, hij heeft geen punt. En als hij zelf ook dit gedrag vertoont, dan mag hij wat mij betreft inderdaad een jaar brommen. Opgeruimd staat netjes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212445904
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 23:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nee, hij heeft geen punt. En als hij zelf ook dit gedrag vertoont, dan mag hij wat mij betreft inderdaad een jaar brommen. Opgeruimd staat netjes.
Dan kan je half Nederland in een openluchtgevangenis veranderen.
pi_212446299
Die gast had haar natuurlijk nooit moeten mishandelen.

Maar ik vindt niet echt dat hij aan het voordringen was. Er was duidelijk meer dan genoeg ruimte om de trein in te gaan, en dat deed hij. En zij pakte hem vast en zei ook nog wat tegen hem wat zij nu "vergeten is"

Wat ik geleerd heb hier in Nederland is dat het instappen in bussen en treinen een beetje een free for all is. Zo gauw iedereen uitgestapt is probeert iedereen vanuit alle kanten zich door de deur te wurmen. Er is geen wachtrij zoals bij de kassa of bij een balie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 16-02-2024 11:12:10 ]
  vrijdag 16 februari 2024 @ 07:50:49 #36
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212446736
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:00 schreef Toine51 het volgende:

En doen niks....
Op zich wel begrijpelijk.
Je moet er tegenwoordig wel vanuit gaan dat dit soort straatratten wel een of ander wapen bij zich hebben (groot mes, taser, vuurwapen).

En al je je ermee gaat bemoeien is de kans groot dat de straatrat en zijn medestraatratten zich op jou gaan focussen.

Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand het ziekenhuis (of erger) in wordt getrapt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212448179
'Zijn eerste reactie was hij draait zich om, grijpt mij bij de keel en stompt me in mijn gezicht'.

Nou goed dat er beelden zijn want dit klopt dus niet. Hij reageert op het vastpakken van de arm van zijn vriend, ze zegt weer wat en daar wordt hij boos om. Wel benieuwd wat ze daar gezegd heeft, maar dat zal ze vast niet meer weten. Net als dat ze blijkbaar niet meer wist dat ze die andere kerel terug trok.

Afijn, slaan nooit goed natuurlijk maar om hier nou een Opsporing Verzocht item van te maken...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_212448184
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wie af en toe de Utrechtse vlogs van Jan-Willem ziet, zal kunnen beamen dat een groot deel van de binnengekomen meldingen over overlast, vechtpartijen en diefstal veroorzaakt lijkt te zijn door de straatprinsjes.
En dat zijn alleen de meldingen. Je kan er vanuit gaan dat de meeste dingen geeneens gemeld worden.

Ik moest zelf een tijd lang elke dag die route afleggen en heb in de binnenstad gewerkt. Ik heb nogal wat shit gezien daar. Gewoon grote groepen van dit soort volk die op zoek zijn naar problemen. Ook mogen aanschouwen hoe een homopaar bespuugd werd en de mensen die daar wat van zeggen bedreigd werden en een paar schoppen mochten vangen.

Maargoed. Persoonlijke anekdotes enzo. Ik heb er genoeg.
Conscience do cost.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 10:36:41 #39
3542 Gia
User under construction
pi_212448728
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 23:05 schreef TLC het volgende:

[..]
Mocht rusland ooit eens binnenvallen dan mag dat als kanonnenvoer dienen
Joh, dan vluchten ze, allemaal, linea recta terug naar hun 'onveilige' land.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 10:41:33 #40
3542 Gia
User under construction
pi_212448798
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 06:15 schreef Delenlill het volgende:
Die gast had haar natuurlijk nooit moeten mishandelen.

Maar ik vindt niet echt dat hij aan het voordringen was. Er was duidelijk meer dan genoeg ruimte op de trein in te gaan, en dat deed hij. En zij pakte hem vast en zei ook nog wat tegen hem wat zij nu "vergeten is"

Wat ik geleerd heb hier in Nederland is dat het instappen in bussen en treinen een beetje een free for all is. Zo gauw iedereen uitgestapt is probeert iedereen vanuit alle kanten zich door de deur te wurmen. Er is geen wachtrij zoals bij de kassa of bij een balie.
Dit inderdaad. Uit de beelden blijkt dat de vrouw er al langer stond en netjes wachtte totdat de mensen uitgestapt waren. Inmiddels was de dader naast haar komen staan. Op het moment dat het kon maakte die aanstalten om in te stappen, maar zij vond dat dit voordringen was en zei er wat van, waarbij ze hem terug uit duwde. Tja, en dan is er dat korte lontje waarmee die mensen behept zijn en het disrespect voor vrouwen wat hem ertoe 'dwingt' haar te meppen.

De actie van de vrouw sloeg nergens op, maar de reactie van de man is zeker een taakstrafje waard.
pi_212449162
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:02 schreef Sephael het volgende:
"de vrouw werd geholpen door medereizigers". Nou, ik zie alleen een wat oudere dame die er tussen gaat staan. De rest staat allemaal schaapachtig te kijken hoe die rat haar verrot scheld en met dat vieze handje in haar gezicht staat te wapperen. Ik weet natuurlijk niet hoe ik zou reageren, maar ik hoop toch iets kordater. Snap het overigens wel, voor hetzelfde geld trekt ie ook nog een mes.

Heel naar dit, zeer intimiderend, en fysiek geweld is natuurlijk helemaal van de zotte. Klein jaartje cel zou wat mij betreft wel passend zijn.
Dwangarbeid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:03:19 #42
3542 Gia
User under construction
pi_212449646
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Da_ 'ik vind mezelf echt keihard leuk!' Sandman.
Maar serieus: De uitleg dat ze naar de Avond van de filmmuziek gaat, en zelf viool speelt en ook weleens de filmmuziek van Pirates of the Carribean gespeeld heeft......wat boeit dat? Ze is een gewone vrouw die op Utrecht Centraal een man aanspreekt waarvan zij vindt dat hij voordringt, omdat zij er al langer stond. En ongeacht wat ze zegt of doet, het rechtvaardigt niet dat die man haar op deze manier mept. Maar ze is wel zelf begonnen.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:37:16 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212450022
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:03 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar serieus: De uitleg dat ze naar de Avond van de filmmuziek gaat, en zelf viool speelt en ook weleens de filmmuziek van Pirates of the Carribean gespeeld heeft......wat boeit dat? Ze is een gewone vrouw die op Utrecht Centraal een man aanspreekt waarvan zij vindt dat hij voordringt, omdat zij er al langer stond. En ongeacht wat ze zegt of doet, het rechtvaardigt niet dat die man haar op deze manier mept. Maar ze is wel zelf begonnen.
Zij sloeg hem?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:39:01 #44
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_212450050
quote:

[..]
Empathie opwekken zodat er gemeld gaat worden.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:44:05 #45
3542 Gia
User under construction
pi_212450114
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zij sloeg hem?
Nee, duwde hem terug uit en pakte een ander bij de arm. Ik vind dat uit de beelden blijkt dat zij vond dat ze eerder naar binnen mocht en hem (met haar handen of met haar lichaam) wegduwde. Daarbij heeft ze ook het een en ander gezegd, maar ze weet niet meer wat. Zouden dus ook racistische opmerkingen kunnen zijn, of denigrerend, doelend op de afkomst van de mannen.

Wat die mannen doen is niet netjes. Een goed opgevoede jongeman laat sowieso een dame voor gaan. Dat deze mannen dat fatsoen niet hebben, lijkt me duidelijk en daar kun je wat van vinden. Maar dan gaan duwen en verbaal je verweren is voor eigen risico.

En ja, ik hoop dat deze gast gepakt wordt en hij verdient een taakstraf.
pi_212450126
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zij sloeg hem?
Dat zegt ze niet. De vrouw begon met het grijpen en trekken aan hun arm. Ze sprak hun niet alleen aan zoals in de OP staat noch raakte ze hen alleen aan zoals ze zelf in opsporingverzocht verklaart. Ik praat hiermee het slaan niet goed, maar het verhaal is eenzijdig.
pi_212450188
quote:

[..]
Dus die klap is op gezicht is haar eigen schuld?

:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:51:20 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212450190
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:44 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
Dat zegt ze niet. De vrouw begon met het grijpen en trekken aan hun arm. Ze sprak hun niet alleen aan zoals in de OP staat noch raakte ze hen alleen aan zoals ze zelf in opsporingverzocht verklaart. Ik praat hiermee het slaan niet goed, maar het verhaal is eenzijdig.
Als man een vrouw slaan is een van de laagste dingen die er bestaan. Einde discussie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:51:59 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212450198
Weer zo'n usual suspect.
pi_212450200
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:44 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, duwde hem terug uit en pakte een ander bij de arm. Ik vind dat uit de beelden blijkt dat zij vond dat ze eerder naar binnen mocht en hem (met haar handen of met haar lichaam) wegduwde. Daarbij heeft ze ook het een en ander gezegd, maar ze weet niet meer wat. Zouden dus ook racistische opmerkingen kunnen zijn, of denigrerend, doelend op de afkomst van de mannen.

Wat die mannen doen is niet netjes. Een goed opgevoede jongeman laat sowieso een dame voor gaan. Dat deze mannen dat fatsoen niet hebben, lijkt me duidelijk en daar kun je wat van vinden. Maar dan gaan duwen en verbaal je verweren is voor eigen risico.

Volslagen van het padje af, dat ben je.
1947-2016
pi_212450214
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:44 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
Terecht, de klap is ook eenzijdig.

Dat stuk tuig heeft al het onfatsoen om niet eerst even te wachten totdat alle mensen uit de trein zijn, en daarna is hij op zn teentjes getrapt dat een blanke hoer hem publiekelijk durft aan te spreken. Dat kan natuurlijk niet, dan moet je uithalen he.
1947-2016
  vrijdag 16 februari 2024 @ 13:11:00 #52
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212450427
Ik ben het een keer eens met @Gia
Ook wel eens leuk.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 13:12:12 #53
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212450445
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 23:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb nooit een vrouw gemept, maar dat maakt voor de wet niet uit.
pi_212450477
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:12 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik heb nooit een vrouw gemept, maar dat maakt voor de wet niet uit.
Fatsoen gaat niet alleen om de wet. Fatsoen 'comes from within'.
1947-2016
  vrijdag 16 februari 2024 @ 13:15:39 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212450503
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik doel meer op de user die vond dat je een jaartje mag brommen bij het uitdelen van een klap.
pi_212450513
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik doel meer op de user die vond dat je een jaartje mag brommen bij het uitdelen van een klap.
Dit stuk tuig hoort niet op straat hier.
1947-2016
pi_212450525
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bepaalde culturen/religies hebben als grondbeginsel dat vrouwen inferieure wezens zijn.

Volgens de Koran mag je een vrouw prima een corrigerende tik geven. Mensen die zo denken horen überhaupt niet in een liberale westerse samenleving thuis waar mannen en vrouwen gelijk zijn.
blablablabla
pi_212450531
quote:
Dit is Piet. Piet is een nuchtere Nederlandse jongen met veel respect voor anderen.
pi_212450550
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Bepaalde culturen/religies hebben als grondbeginsel dat vrouwen inferieure wezens zijn.

Volgens de Koran mag je een vrouw prima een corrigerende tik geven. Mensen die zo denken horen überhaupt niet in een liberale westerse samenleving thuis waar mannen en vrouwen gelijk zijn.
Het gedrag van dat strontjong heeft niet alleen met de islam te maken, maar ook doordat die kinderen totaal niet worden opgevoed. Normen en waarden krijgen zij niet mee, wel een kort lontje en een narcistische persoonlijkheid
  vrijdag 16 februari 2024 @ 13:21:09 #60
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212450565
quote:

[..]

Dit zal meer slechte opvoeding zijn.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 13:22:48 #61
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212450579
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit stuk tuig hoort niet op straat hier.
Als iedereen die in het weekend een mep uitdeelt een jaar vastgezet wordt heb je inderdaad s'avonds naar verloop van tijd een spookstad.
pi_212450692
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En waarom zou dat zijn dat die groep over een kam wordt geschoren?
Vanuit eigen negatieve gevoelens, omdat men zelf onwetend en simplistisch denkt en door te generaliseren je makkelijk uitspraken kan doen die discriminerend en hatelijk van aard zijn.
pi_212450694
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als man een vrouw slaan is een van de laagste dingen die er bestaan. Einde discussie.
Je onderscheidt tussen mannen en vrouwen is niet van deze tijd. De arm van iemand grijpen en eraan trekken is ook niet netjes, dit achterhouden, hierover liegen (zeggen dat je iemand alleen hebt "aangeraakt") en een ander verhaal op TV vertellen, terwijl het op film staat, is ook niet netjes. Een vrouw (of man) slaan hoor je sowieso niet te doen, is niet het punt hier, want iedereen hier, inclusief ik, veroordeeld het. Een verhaal heeft twee kanten en het verhaal die verteld wordt klopt niet en is eenzijdig.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 13:38:07 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212450709
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:36 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
Je onderscheidt tussen mannen en vrouwen is niet van deze tijd. De arm van iemand grijpen en eraan trekken is ook niet netjes, dit achterhouden, hierover liegen (zeggen dat je iemand alleen hebt "aangeraakt") en een ander verhaal op TV vertellen, terwijl het op film staat, is ook niet netjes. Een vrouw (of man) slaan hoor je sowieso niet te doen, is niet het punt hier, want iedereen hier, inclusief ik, veroordeeld het. Een verhaal heeft twee kanten en het verhaal die verteld wordt klopt niet en is eenzijdig.
De biologische en fysieke opmaak van man en vrouw is al een tijdje hetzelfde. Niet meer van deze tijd... jawel hoor. Daarom is het slaan van vrouwen door mannen voor de meesten (helaas, slechts de meesten) nog altijd een no go.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 februari 2024 @ 13:40:10 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212450724
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:36 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
Vanuit eigen negatieve gevoelens, omdat men zelf onwetend en simplistisch denkt en door te generaliseren je makkelijk uitspraken kan doen die discriminerend en hatelijk van aard zijn.
Zoals over de VS bijvoorbeeld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212450761
quote:

[..]

Ja, want die jongen liet zich leiden door de Koran, net zoals alle christelijke en atheïstische autochtonen die een vrouw een mep geven zich door de Bijbel of Darwin (het recht van de sterkste) laten leiden. Wat is het toch makkelijk om te generaliseren en ongefundeerde conclusies te trekken.
pi_212450791
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De biologische en fysieke opmaak van man en vrouw is al een tijdje hetzelfde. Niet meer van deze tijd... jawel hoor. Daarom is het slaan van vrouwen door mannen voor de meesten (helaas, slechts de meesten) nog altijd een no go.
Nee hoor. Welkom in 2024. Man en vrouw zijn gelijk en beiden hoor je niet te slaan (volgens de wet).
pi_212450801
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zoals over de VS bijvoorbeeld.
Nee, dat baseer ik op feiten/geschiedenis en die discussie kan je in het betreffende topic houden.
pi_212450849
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Het gedrag van dat strontjong heeft niet alleen met de islam te maken, maar ook doordat die kinderen totaal niet worden opgevoed. Normen en waarden krijgen zij niet mee, wel een kort lontje en een narcistische persoonlijkheid
Dit komt anders wel disproportioneel veel voor bij islamitische gezinnen. Hoe vaak zie je een Aziatisch persoon iemand anders een tik geven? Of überhaupt al aso gedrag vertonen.

Opvoeding en cultuur hangt zeker samen.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 13:54:04 #70
3542 Gia
User under construction
pi_212450863
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is zo, en dat spreekt ook niemand tegen. Maar we weten niet wat er precies aan vooraf is gegaan. En ja, dan nog houd je je handen thuis.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 13:54:49 #71
3542 Gia
User under construction
pi_212450869
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:11 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben het een keer eens met @:Gia
Ook wel eens leuk.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 13:59:01 #72
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212450912
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:52 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Dit komt anders wel disproportioneel veel voor bij islamitische gezinnen. Hoe vaak zie je een Aziatisch persoon iemand anders een tik geven? Of überhaupt al aso gedrag vertonen.

Opvoeding en cultuur hangt zeker samen.
Wat bedoel je met Aziatisch? Turks? Jordaans? Chinees?
pi_212451044
quote:

[..]

Correct
1947-2016
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:09:54 #74
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212451050
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik zie wel vaak witte Nederlanders aso gedrag vertonen. Of iemand anders een tik geven. Is ook allemaal religie natuurlijk.
De cijfers zijn gewoon op te halen bij het cbs hoor. Geen noodzaak om dit soort criminelen te verdedigen alsof achtergrond geen invloed heeft. Het gross is en blijft van niet-westerse achtergrond. Heeft weinig met onderbuik te maken als de cijfers er gewoon zijn.
pi_212451095
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:09 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
De cijfers zijn gewoon op te halen bij het cbs hoor. Geen noodzaak om dit soort criminelen te verdedigen alsof achtergrond geen invloed heeft. Het gross is en blijft van niet-westerse achtergrond. Heeft weinig met onderbuik te maken als de cijfers er gewoon zijn.
Opsporing verzocht, de populatie van de PI's..

Tjah. Ligt echt niet aan hun hoooOoOOooooOOoOOOr.
1947-2016
pi_212451178
Wat een dappere vrouw. Als meer mensen in Nederland de mentaliteit van deze mevrouw hadden, was deze schoft nooit weggekomen.

De schoft voelt zich koning op straat omdat hij weet dat 99% van de mensen niks terug zullen doen. Zie ook hoe hij alle ruimte krijgt en zonder probleem de trein in kan stappen en weg kan komen…
pi_212451223
Grappig hoe sommigen alsnog dit verhaal proberen recht te lullen voor die geitenbreier.

Het enige fatsoen dat ze hebben tonen ze alleen binnenshuis bij vader en moeder.

Zodra ze de deur uitstappen kan iedereen de kankermoeder krijgen.

En als iemand zich daar over uitspreek, hijgen de deugjes je in je nek.

En het dan raar vinden dat Nederland steeds harder en rechtser aan het worden is.

Nou, fijne weekend allemaal eh 8-)
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_212451266
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:19 schreef oblo het volgende:
Wat een dappere vrouw. Als meer mensen in Nederland de mentaliteit van deze mevrouw hadden, was deze schoft nooit weggekomen.

De schoft voelt zich koning op straat omdat hij weet dat 99% van de mensen niks terug zullen doen. Zie ook hoe hij alle ruimte krijgt en zonder probleem de trein in kan stappen en weg kan komen…
Fatsoens- en omgangsnormen zijn ver te zoeken bij die lui en als je er wat van zegt krijg je een tik.
Zo werkt dat. Niemand wil een tik dus niemand zegt er wat van en die wezens kunnen gewoon ongestoord hun gang gaan.

En voor de rest lekker janken dat ze nergens geaccepteerd worden, alles is discriminatie. Terwijl het disrespect toch echt daar begint.
1947-2016
pi_212451298
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Opsporing verzocht, de populatie van de PI's..

Tjah. Ligt echt niet aan hun hoooOoOOooooOOoOOOr.
Socio-econonische oorzaken natuurlijk. Armoede, geen stageplek, weinig buurthuizen.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:30:33 #80
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212451304
Die vrouw dacht natuurlijk puur omdat ze een vrouw was, dat ze wel effe voorrang zou krijgen. En daarna zeker ook nog een grote mond opzetten. In dat geval was een corrigerende tik wel gerechtvaardigd.
Je bent een waardeloze agent.
pi_212451408
quote:

Groepsdruk. Ik wil geen problemen. Laat hem maar lekker.
Dat soort. Maar door dat gedrag voelen ze zich inderdaad koning op straat.

Wat er ook nog eens bij komt is dat als de autoriteiten er bij komen, dat jij de lul bent. Want jij slaat ook iemand tegen de grond.
1947-2016
pi_212451422
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Fatsoens- en omgangsnormen zijn ver te zoeken bij die lui en als je er wat van zegt krijg je een tik.
Zo werkt dat. Niemand wil een tik dus niemand zegt er wat van en die wezens kunnen gewoon ongestoord hun gang gaan.
Ik durf te wedden dat veel mensen dat risico op een tik nemen als ze weten dat hun landgenoten in zullen grijpen op het moment dat ze dit zien.

En je hoeft natuurlijk niet altijd fysiek in te grijpen. Je telefoon is ook een middel om in te grijpen door een video of foto van deze schoft te maken en de politie bellen.
pi_212451486
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:40 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik durf te wedden dat veel mensen dat risico op een tik nemen als ze weten dat hun landgenoten in zullen grijpen op het moment dat ze dit zien.
Dat klopt en dat is precies die groepsdruk die nu passief is, maar echt om moet slaan willen we dit de baas worden op straat. Intolerant naar intolerantie waar we het nu gewoonweg op z'n beloop laten.
Zonde dat NL moet veranderen op dat vlak, maar dat is echt inherent aan het tuig wat we de afgelopen decennia hier hebben laten rondlopen.
quote:
En je hoeft natuurlijk niet altijd fysiek in te grijpen. Je telefoon is ook een middel om in te grijpen door een video of foto van deze schoft te maken en de politie bellen.
Gelukkig was hier een duidelijke stationscamera. Voor de rest heb je gelijk.
1947-2016
pi_212451503
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:44 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
Ja, want die jongen liet zich leiden door de Koran, net zoals alle christelijke en atheïstische autochtonen die een vrouw een mep geven zich door de Bijbel of Darwin (het recht van de sterkste) laten leiden. Wat is het toch makkelijk om te generaliseren en ongefundeerde conclusies te trekken.
Heeft niks met het recht van de sterkste te maken. Het zijn bijna altijd Noord Afrikanen die zich tot dit soort laf geweld verlagen. Die krijgen in hun opvoeding al mee dat vrouwen NIKS in te brengen hebben.

Het Christendom is daarin veel verder geëvolueerd dan De Islam, waarin vrouwen gewoon inferieur zijn.
blablablabla
pi_212451508
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Heeft niks met het recht van de sterkste te maken. Het zijn bijna altijd Noord Afrikanen die zich tot dit soort laf geweld verlagen. Die krijgen in hun opvoeding al mee dat vrouwen NIKS in te brengen hebben.

Het Christendom is daarin veel verder geëvolueerd dan De Islam, waarin vrouwen gewoon inferieur zijn.
Nederlanders allemaal lieverdjes natuurlijk.
In Southern Sun
pi_212451556
Het is wel weer typisch dat dit topic 2x zo hard gaat dan het topic over de man die 20 jaar lang zijn dochter en vrouw verkrachtte. Een vrouw even van je afslaan is natuurlijk veel erger. Of speelt er meer? Racistische onderbuik gevoelens die gevoed worden.
pi_212451576
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat klopt en dat is precies die groepsdruk die nu passief is, maar echt om moet slaan willen we dit de baas worden op straat. Intolerant naar intolerantie waar we het nu gewoonweg op z'n beloop laten.
Zonde dat NL moet veranderen op dat vlak, maar dat is echt inherent aan het tuig wat we de afgelopen decennia hier hebben laten rondlopen.
[..]
Gelukkig was hier een duidelijke stationscamera. Voor de rest heb je gelijk.
De passiviteit is tekenend inderdaad. Hoe kan je daar als samenleving verandering in brengen? Buurtinitatieven waar voorlichtingen worden gegeven hoe je het beste kan handelen om met zulke situaties om te gaan en hoe je anderen kan helpen in zulke situaties? Burgerwacht? Hoe werkt dat in Ter Apel?
pi_212451613
quote:

[..]

Het zijn bijna altijd racisten die dit soort dingen roepen. Die krijgen in hun opvoeding al mee dat minderheden NIKS in te brengen hebben.

Religie is daarin veel verder geëvolueerd dan racistische ideologieën, waarin minderheden inferieur zijn.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 15:04:00 #89
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212451654
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:53 schreef Boekfreak het volgende:
Het is wel weer typisch dat dit topic 2x zo hard gaat dan het topic over de man die 20 jaar lang zijn dochter en vrouw verkrachtte. Een vrouw even van je afslaan is natuurlijk veel erger. Of speelt er meer? Racistische onderbuik gevoelens die gevoed worden.
Nee, zou het kunnen dat we daar vrij eensgezind in staan dat het werkelijk te walgelijk is om je ook maar mee bezig te houden, in die zaak is geen enkele nuance of discussie. Dus dat daar minder gepost wordt is geen rasssiisssme maar gewoon gezond verstand. Er valt niets te begrijpen aan zulk extreem deviant gedrag, er is geen discussie.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  vrijdag 16 februari 2024 @ 15:05:04 #90
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212451664
quote:

En doen niks....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Omstandereffect

Niet zo heel vreemd psychologisch gezien.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_212451665
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:53 schreef Boekfreak het volgende:
Dit incident brengt een probleem aan het licht waar de samenleving last van heeft en waar we allemaal iets aan kunnen doen, naar mijn mening. De toename van straatgeweld en de passieve reacties daarop. Voor mij maakt het minder uit of het een Marokkaan, een kamper of een boer is..

Dat andere topic kan je minder mee, want dat is iets buitengewoons en wat zich achter gesloten deuren af heeft gespeeld…

Ik denk dat je te snel conclusies trekt
  vrijdag 16 februari 2024 @ 15:06:07 #92
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_212451677
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:44 schreef Gia het volgende:

[..]

En dat gaan we zomaar aannemen en iedere reactie is daarna proportioneel te noemen?

Dus stel, het was niet racistisch, maar iets algemeens als 'Hey, pauper, wacht gewoon even je beurt af!' Zou dat iets veranderen? Maakt een duwtje dan zoveel uit?
  vrijdag 16 februari 2024 @ 15:13:13 #93
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212451793
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 15:05 schreef oblo het volgende:

[..]
Dit incident brengt een probleem aan het licht waar de samenleving last van heeft en waar we allemaal iets aan kunnen doen, naar mijn mening. De toename van straatgeweld en de passieve reacties daarop. Voor mij maakt het minder uit of het een Marokkaan, een kamper of een boer is..

Dat andere topic kan je minder mee, want dat is iets buitengewoons en wat zich achter gesloten deuren af heeft gespeeld…

Ik denk dat je te snel conclusies trekt
Precies mijn gedachte...
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_212451844
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:55 schreef oblo het volgende:

[..]
De passiviteit is tekenend inderdaad. Hoe kan je daar als samenleving verandering in brengen? Buurtinitatieven waar voorlichtingen worden gegeven hoe je het beste kan handelen om met zulke situaties om te gaan en hoe je anderen kan helpen in zulke situaties? Burgerwacht? Hoe werkt dat in Ter Apel?
In ter apel was al een burgerwacht in het leven geroepen omdat de autoriteiten het daar ook laat afweten. Dat krijg je dus.

Hoe je het wel op een goede manier voor elkaar krijgt, ben ik niet in onderlegt. Ik ben niet iemand die professioneel kan zeggen wat werk en niet.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat voorlichting wat mag/niet mag/verstandig/onverstandig is kan helpen. Omstanders willen geen gezeur en negatieve impact op hunzelf.

Maar aan de andere kant moeten ook de autoriteiten zelf klaar en paraat zijn. Dit is schering en inslag en je wil geen 10-20 minuten wachten als je zo'n gassie staande houdt. Duurt te lang en met iedere seconde verhoogd het risico dat jij hem in je gezicht kan pakken.
1947-2016
pi_212451911
quote:

Van de weldoorvoede mensen krijgt het zwakkere geslacht geen hulp.
  Forum Admin vrijdag 16 februari 2024 @ 15:46:17 #96
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212452246
Ophouden hoor
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212453528
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:55 schreef Boekfreak het volgende:
Ik begrijp dat je iemand wilt aanspreken als ze "voordringen" (ze liepen gewoon naar binnen omdat er de ruimte voor was en je ziet ook anderen naar binnen lopen), maar dat de vrouw de eerste jongen bij zijn arm grijpt, eraan trekt en aanspreekt (wat je in het filmpje wel een beetje kan zien ondanks dat het geblurd is) en bij de tweede jongen hetzelfde probeerde te doen en voor hem wilde gaan staan? of tegenhouden? (wat moeilijk te zien is omdat alles onnodig geblurd is) is natuurlijk ook niet netjes. Ik wil het hiermee niet voor deze jongens opnemen, want slaan kan natuurlijk niet. Maar je kan wel zien dat deze vrouw hen niet alleen aansprak.

De commentator zegt wel "Hier ziet u hoe het ging", maar dat zie je niet, het is allemaal geblurd en je ziet alleen nog wat de jongen doet (eenzijdig dus), zelfs de vrouw in kwestie is geblurd, wat onnodig is, want je kan daardoor haar eigen gedrag niet goed zien.
Die jongens deden niets raars, gebeurt elke dag in het OV dat mensen een beetje pushen om als eerste in de trein te zitten. Deze vrouw was duidelijk een vervelende 'Karen' en heeft het deksel op de neus gehad door haar eigen onbezonnen gedrag. Ik zou haar ook opzij schuiven als ze aan mijn jas zou trekken. #TeamMo
  vrijdag 16 februari 2024 @ 17:44:44 #98
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_212453683
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En voor de rest lekker janken dat ze nergens geaccepteerd worden, alles is discriminatie. Terwijl het disrespect toch echt daar begint.
Een tik zou mij nog het minste zorgen baren. Deze kakkerlakken zijn niet te beroerd om een mes tussen je ribben te steken als je er tussen komt. Dan is mijn leven mij toch iets teveel waard, ook al zouden mij handen jeuken om zo'n kakkerlak zijn kop op het perron stuk te slaan.

Bijkomend probleem is dat dit soort lowlifes niks te verliezen hebben. Als ik bijvoorbeeld in zou grijpen en perongeluk zo'n pipo verkeerd raak dan mag ik straks brommen voor zware mishandeling of dood door schuld. En ik heb WEL een baan een huis een vrouw. En dat weten ze. Daardoor is er een soort van ontastbaarheid voor dit soort volk ingeslopen. Mensen grijpen niet in omdat ze teveel te verliezen hebben. Ofwel hun eigen leven (mes tussen de ribben) ofwel een foute afloop voor de daders (celstraf voor jou). En dit zal alleen maar erger worden. Ik geef het nog een 10 à 15 jaar voordat je hier ook de eerste banlieus hebt. Bepaalde wijken zijn al aardig op weg.
pi_212453781
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 15:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
In ter apel was al een burgerwacht in het leven geroepen omdat de autoriteiten het daar ook laat afweten. Dat krijg je dus.

Hoe je het wel op een goede manier voor elkaar krijgt, ben ik niet in onderlegt. Ik ben niet iemand die professioneel kan zeggen wat werk en niet.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat voorlichting wat mag/niet mag/verstandig/onverstandig is kan helpen. Omstanders willen geen gezeur en negatieve impact op hunzelf.

Maar aan de andere kant moeten ook de autoriteiten zelf klaar en paraat zijn. Dit is schering en inslag en je wil geen 10-20 minuten wachten als je zo'n gassie staande houdt. Duurt te lang en met iedere seconde verhoogd het risico dat jij hem in je gezicht kan pakken.
Is een burgerwacht uiteindelijk niet positief dan? Lijkt mij een goede trend die de sociale cohesie verhoogt en mensen minder passief maakt. Zitten vast ook heel veel negatieve dingen aan verbonden, maar ik denk dat het iets goeds is uiteindelijk.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 17:58:02 #100
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212453829
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 17:54 schreef oblo het volgende:
Is een burgerwacht uiteindelijk niet positief dan
Vroeger noemde men dat Landwacht. Was niet zo positief.

Maar serieus antwoord. Een burgerwacht is ongewenst omdat burgers in tegenstelling tot politie niet zijn opgeleid voor politiewerk. Te veel dingen die fout kunnen gaan voor zowel het doelwit van de burgerwacht als leden van de burgerwacht zelf. Ik ben er een felle tegenstander van.
pi_212454031
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 17:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Vroeger noemde men dat Landwacht. Was niet zo positief.

Maar serieus antwoord. Een burgerwacht is ongewenst omdat burgers in tegenstelling tot politie niet zijn opgeleid voor politiewerk. Te veel dingen die fout kunnen gaan voor zowel het doelwit van de burgerwacht als leden van de burgerwacht zelf. Ik ben er een felle tegenstander van.
En als het georganiseerd zou zijn op een manier die fouten minimaliseert? Meer voorlichting en training, leden strenger uitkiezen en duidelijke richtlijnen?
pi_212454045
quote:
4s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 15:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Ophouden hoor
Sowieso een beetje apart dat je de afslag in dit soort discussies gewoon toestaat. Straks gaan we bij elk ander topic de joods christelijke achtergrond van de dader bespreken omdat ie blank is. Erg interessant allemaal.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 16 februari 2024 @ 18:15:19 #103
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212454116
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 18:11 schreef oblo het volgende:

[..]
En als het georganiseerd zou zijn op een manier die fouten minimaliseert? Meer voorlichting en training, leden strenger uitkiezen en duidelijke richtlijnen?
Wishful thinking. Bij een burgerwacht heb je weinig leden om uit te kiezen.
Niet iedereen kan ook zomaar ffe bij de politie. Er worden een hoop mensen afgewezen op die opleiding.
pi_212454197
Ongeacht de afkomst van de dader: dat goed praten van geweld van sommigen hier. ''Ja, geweld is nooit goed hoor, mááááár''.

Nee, geen máár. Geweldig is niet goed en die gast ging veel te ver.
pi_212454679
En niemand doet wat. What.The.Fuck.
Zo typisch weer :')
  Forum Admin vrijdag 16 februari 2024 @ 18:54:02 #106
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212454765
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 18:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Sowieso een beetje apart dat je de afslag in dit soort discussies gewoon toestaat. Straks gaan we bij elk ander topic de joods christelijke achtergrond van de dader bespreken omdat ie blank is. Erg interessant allemaal.
Ik heb eerlijk gezegd niet teruggelezen en reactief opgetreden
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 16 februari 2024 @ 19:29:20 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212455281
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:48 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
Nee hoor. Welkom in 2024. Man en vrouw zijn gelijk en beiden hoor je niet te slaan (volgens de wet).
Vanwaar die scheiding op geslacht bij, om maar wat te zeggen, vechtsporten, denk je?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 februari 2024 @ 19:33:39 #108
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_212455344
quote:
Hoe weet jij zo zeker dat dit niet het geval is in België, Zweden of Zwitserland?
  vrijdag 16 februari 2024 @ 19:36:14 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212455402
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:09 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dat is nog altijd nul reden om iedereen die tot die overigens brede categorie behoort van alles, al dan niet cultureel en zelfs religieus geïnspireerd kennelijk, toe te bedelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212456804
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 18:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ongeacht de afkomst van de dader: dat goed praten van geweld van sommigen hier. ''Ja, geweld is nooit goed hoor, mááááár''.

Nee, geen máár. Geweldig is niet goed en die gast ging veel te ver.
Wel degelijk een maar. Die gast gaat veel te ver maar dat wil niet zeggen dat mevrouw een vrijbrief heeft. En liegen om het aan te dikken is ook niet heel fraai. Ook niet als ze vroeger Pirates of the Carribean heeft gespeeld.
In Southern Sun
pi_212458584
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 18:48 schreef Cockwhale het volgende:
Bang om neergestoken te worden door die rat.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 22:23:39 #112
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_212458859
Dit land gaat naar de tering. Even goed sparen dan emigreren naar een land waar je zulke bevolkingsgroepen (noord-afrikanen en andere arabieren) kunt vermijden, of tenminste niet zo groot als hier in Nederland. Heb echt liever andere bevolkingsgroepen in je land dan die. Zorgen altijd wel voor overlast.

Maar stem vooral Pvda/GL hoor jongens!
graag op anoniem
pi_212460960
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 20:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wel degelijk een maar. Die gast gaat veel te ver maar dat wil niet zeggen dat mevrouw een vrijbrief heeft. En liegen om het aan te dikken is ook niet heel fraai. Ook niet als ze vroeger Pirates of the Carribean heeft gespeeld.
Caliber 'had ze maar geen kort rokje moeten dragen' deze maar.
1947-2016
pi_212461979
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 18:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Er zijn doorgaans weinig joods christelijke daders in dit soort situaties, het zijn bijna altijd agressieve berbers die losgaan op een vrouw, wat is eigenlijk het punt dat je wil maken?
  zaterdag 17 februari 2024 @ 07:58:03 #115
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_212462462
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 20:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Een vrijbrief waarvoor precies?
pi_212462817
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 07:58 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Er is heel veel materiaal weggehaald gister, sandman vond daarin dat aandacht trekken dmv aanraking van een arm gelijk staat aan het volk uithalen op iemands gezicht. Veel mitsen en maren immers in posts waarvan de essentie was dat het haar eigen schuld is.

Vandaar dat gelul over een vrijbrief.
1947-2016
  zaterdag 17 februari 2024 @ 08:54:24 #117
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_212462881
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 08:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Er is heel veel materiaal weggehaald gister, sandman vond daarin dat aandacht trekken dmv aanraking van een arm gelijk staat aan het volk uithalen op iemands gezicht. Veel mitsen en maren immers in posts waarvan de essentie was dat het haar eigen schuld is.

^O^

Er is maar een schuldige, en dat is overduidelijk die getinte rat. Als er een kerel had gestaan had ie vast in zijn broekje geplast.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 09:04:46 #118
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212462969
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 18:48 schreef Cockwhale het volgende:
Heb ik uitgelegd. Is een psychologisch effect wat ze het omstandereffect noemen.
Where law ends, tyrrany begins.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 09:08:25 #119
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212463013
Maak Nederland veilig, stem PVV.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212463816
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 08:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Spoort niet als je dit soort zinloos geweld tegen vrouwen goed praat. Alleen omdat ze hem aanspreekt op het feit dat hij voor dringt. Logica van een krankzinnige.
blablablabla
pi_212465029
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 10:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Spoort niet als je dit soort zinloos geweld tegen vrouwen goed praat. Alleen omdat ze hem aanspreekt op het feit dat hij voor dringt. Logica van een krankzinnige.
Omdat ze zijn arm raakt he.. en dat is een dikke 'jamaaaaaar' waard.

Weet niet wat ok nu erger vind, het volk wat uit deelt op basis van vrouw/blank/minderwaardig/kuffar/in eer aangetast, of het volk wat deze hyena's maar moedwillig blijft beschermen.
1947-2016
pi_212465147
quote:

[..]

Het blijft inderdaad opvallend dat het bijna altijd mensen met deze migratieachtergrond betreft. Een van de meerdere redenen om de migratie uit zulke landen eens flink te beperken zou je zeggen. Het is op allerlei manieren aantoonbaar dat mensen met een dergelijke achtergrond, in het Westen voor disproportioneel veel problemen zorgen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:58 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
Het zijn bijna altijd racisten die dit soort dingen roepen. Die krijgen in hun opvoeding al mee dat minderheden NIKS in te brengen hebben.

Religie is daarin veel verder geëvolueerd dan racistische ideologieën, waarin minderheden inferieur zijn.
Met racisme heeft het niets te maken, met het benoemen van daadwerkelijke problemen wel. En sommige groepen die graag naar het Westen komen, zijn wat dat betreft in grote mate oververtegenwoordigd. Daarnaast is de cultuur in veel Islamitische landen ook inderdaad op veel vlakken inferieur aan die in het Westen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212466664
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 07:58 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Blijf gewoon met je fikken van iemand af. Ik zal het er nog een keer bij zeggen, want de onderbuikjes blijken wat moeite met begrijpend lezen te hebben: het praat de klap geenszins goed. Dat kun je vinden naast dat je ook vindt dat de vrouw die kerel niet bij zijn arm moet pakken. En dat in het item verzwijgt en het blijkbaar belangrijker is te vermelden dat mevrouw zelf ooit Pirates of the Carribean speelde op haar viool.
In Southern Sun
  zaterdag 17 februari 2024 @ 15:36:30 #124
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_212467367
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Blijf gewoon met je fikken van iemand af. Ik zal het er nog een keer bij zeggen, want de onderbuikjes blijken wat moeite met begrijpend lezen te hebben: het praat de klap geenszins goed. Dat kun je vinden naast dat je ook vindt dat de vrouw die kerel niet bij zijn arm moet pakken. En dat in het item verzwijgt en het blijkbaar belangrijker is te vermelden dat mevrouw zelf ooit Pirates of the Carribean speelde op haar viool.
Nouja, iemand even bij zijn arm pakken omdat diegene gewoon asociaal doet lijkt me niets mis mee. Anders ben je wel echt een sneeuwvlokje.

Dat deze rat meent dat dat een vrijbrief is voor geweldpleging gaat alle perken te buiten.
pi_212467381
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 15:36 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Nouja, iemand even bij zijn arm pakken omdat diegene gewoon asociaal doet lijkt me niets mis mee. Anders ben je wel echt een sneeuwvlokje.

Dat deze rat meent dat dat een vrijbrief is voor geweldpleging gaat alle perken te buiten.
Ehm nee. Gewoon met je poten van iemand afblijven, ook als jij vindt dat hij asociaal doet. Maar het betreft nu een buitenlander dus dan is dat allemaal ineens volstrekt normaal.
In Southern Sun
  zaterdag 17 februari 2024 @ 15:44:19 #126
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_212467456
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 15:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Maar het betreft nu een buitenlander dus dan is dat allemaal ineens volstrekt normaal.
Laat maar :')
pi_212468028
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het blijft inderdaad opvallend dat het bijna altijd mensen met deze migratieachtergrond betreft. Een van de meerdere redenen om de migratie uit zulke landen eens flink te beperken zou je zeggen. Het is op allerlei manieren aantoonbaar dat mensen met een dergelijke achtergrond, in het Westen voor disproportioneel veel problemen zorgen.
[..]
Met racisme heeft het niets te maken, met het benoemen van daadwerkelijke problemen wel. En sommige groepen die graag naar het Westen komen, zijn wat dat betreft in grote mate oververtegenwoordigd. Daarnaast is de cultuur in veel Islamitische landen ook inderdaad op veel vlakken inferieur aan die in het Westen.
Helemaal gelijk heb je.
1947-2016
pi_212468077
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Maar maar maar maar wijzen maar wijzen maar.

Bij de arm trekken om even de aandacht te krijgen van iemand die zich onbeschoft gedraagd in het openbaar is totaal wat anders dan vol uithalen.

En je obsessie met dat viool spelen is ook alleen naar aandacht afleiden.
1947-2016
pi_212468120
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 15:44 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Laat maar :')
Iedereen die hem tegenspreekt is EeN RaCiSt!¡!¡¡!. Vooral niet daarop ingaan want dan heeft hij weer wat hij wil bereiken. Een ontspoord topic.
1947-2016
pi_212468399
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 16:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En je obsessie met dat viool spelen is ook alleen naar aandacht afleiden.
Het is inderdaad aandacht afleiden, stigmatiseren. Eigenlijk dat verwijt dat de NPO altijd krijgt als het gaat om buitenlanders maar dan precies andersom. De nette vioolspelende dame tegenover de slaande buitenlander, het is echt volledig irrelevant.

quote:
Maar maar maar maar wijzen maar wijzen maar.
Maar vooral blijven doen alsof jij degene met argumenten bent.
In Southern Sun
  zaterdag 17 februari 2024 @ 17:24:22 #131
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212468431
quote:

[..]
Dan ben je gewoon een ziekelijke gek ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212468642
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 15:36 schreef Mubassie het volgende:

[..]

De jongens deden niet asociaal, maar liepen gewoon naar binnen omdat er de ruimte voor was, je ziet anderen ook naar binnen lopen. Ze greep de arm van een van de twee jongens en trok eraan en sprak hem belerend aan, het is haar kind niet. Ze probeerde het bij die andere ook, maar die zag het natuurlijk gebeuren bij zijn vriend en pikte het niet, en sloeg haar (duidelijk niet met volle kracht) van zich af. Je bent zelf een sneeuwvlokje als je hierom huilt. En dat ze hierover liegt bij opsporing verzocht, die haar hierbij helpt door alles wat zij deed te blurren zegt ook wat over het programma die ik voortaan met een korrel zout ga nemen.
pi_212468665
quote:

[..]
Niemand praat geweld goed, de jongens drongen niet voor, en de vrouw sprak hen niet alleen aan. Geen zaken fantaseren die er niet zijn, omdat ze je onderbuikgevoelens voeden.
pi_212468698
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 17:43 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
De jongens deden niet asociaal, maar liepen gewoon naar binnen omdat er de ruimte voor was, je ziet anderen ook naar binnen lopen. Ze greep de arm van een van de twee jongens en trok eraan en sprak hem belerend aan, het is haar kind niet. Ze probeerde het bij die andere ook, maar die zag het natuurlijk gebeuren bij zijn vriend en pikte het niet, en sloeg haar (duidelijk niet met volle kracht) van zich af. Je bent zelf een sneeuwvlokje als je hierom huilt. En dat ze hierover liegt bij opsporing verzocht, die haar hierbij helpt door alles wat zij deed te blurren zegt ook wat over het programma die ik voortaan met een korrel zout ga nemen.
Het was wel asociaal, en dan nog iemand een klap in het gezicht geven omdat diegene je aanspreekt is ook asociaal,
pi_212468753
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 17:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het is inderdaad aandacht afleiden, stigmatiseren. Eigenlijk dat verwijt dat de NPO altijd krijgt als het gaat om buitenlanders maar dan precies andersom. De nette vioolspelende dame tegenover de slaande buitenlander, het is echt volledig irrelevant.
[..]
Maar vooral blijven doen alsof jij degene met argumenten bent.
Volslagen irrelevant is hetgene wat jij vergoelijkt. 'Jamaaaaar die arm!'. Hou toch op.

Je komt zelf niet verder dan diegene die het niet eens net je zijn onder water weg te zetten als racist. Dus, nogmaals: hou toch op.
1947-2016
pi_212468958
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 17:47 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het was wel asociaal, en dan nog iemand een klap in het gezicht geven omdat diegene je aanspreekt is ook asociaal,
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 17:46 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
Niemand praat geweld goed, de jongens drongen niet voor, en de vrouw sprak hen niet alleen aan. Geen zaken fantaseren die er niet zijn, omdat ze je onderbuikgevoelens voeden.
pi_212469001
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 18:12 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
[..]

Ze drongen wel voor maar goed als je dat niet wilt zien, en iemand daarvoor een klap geven is echt asociaal
pi_212469230
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 17:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Volslagen irrelevant is hetgene wat jij vergoelijkt. 'Jamaaaaar die arm!'. Hou toch op.

Je komt zelf niet verder dan diegene die het niet eens net je zijn onder water weg te zetten als racist. Dus, nogmaals: hou toch op.
Maar blijf vooral anderen betichten van geen argumenten :').
In Southern Sun
pi_212469234
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 18:16 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ze drongen wel voor maar goed als je dat niet wilt zien, en iemand daarvoor een klap geven is echt asociaal
Nee hoor, ze drongen niet voor en dat is gewoon te zien, en het is net zo asociaal om een vreemde bij de arm te grijpen en eraan te trekken en belerend alsof het je kind is aan te spreken en daarover te liegen in het programma.
pi_212469303
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 18:38 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
Nee hoor, ze drongen niet voor en dat is gewoon te zien, en het is net zo asociaal om een vreemde bij de arm te grijpen en eraan te trekken en belerend alsof het je kind is aan te spreken en daarover te liegen in het programma.
Complete onzin, maar praat het maar lekker goed
pi_212473823
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 17:46 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
Kijk het filmpje nou maar.

Volgens de vrouw die de klap mocht incasseren ging het wel degelijk over voordringen.
blablablabla
pi_212474070
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 21:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Kijk het filmpje nou maar.

Volgens de vrouw die de klap mocht incasseren ging het wel degelijk over voordringen.
Tig keer gedaan. Dezelfde vrouw loog ook over dat ze de jongens alleen aanraakte, en vanuit de camera heb je beter zicht dan hoe zij het zag vanaf de grond. Ze drongen niet voor, maar liepen gewoon tussen de mensen waar ruimte er voor was naar binnen. En nogmaals ik praat het slaan hiermee niet goed, maar wat zij deed was ook niet goed en het liegen daarover ook niet.
pi_212476722
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 22:07 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
Tig keer gedaan. Dezelfde vrouw loog ook over dat ze de jongens alleen aanraakte, en vanuit de camera heb je beter zicht dan hoe zij het zag vanaf de grond. Ze drongen niet voor, maar liepen gewoon tussen de mensen waar ruimte er voor was naar binnen. En nogmaals ik praat het slaan hiermee niet goed, maar wat zij deed was ook niet goed en het liegen daarover ook niet.
Nog even en het is haar eigen schuld _O-

Wie heeft voorgedrongen en wat er precies is gezegd in de discussie is totaal niet meer relevant op het moment dat je iemand (laat staan een vrouw) zo vol op de bek slaat.
blablablabla
pi_212477934
quote:

[..]
Wat is nu het doel om steeds de nadruk te leggen op het handelen van de vrouw? En niet gewoon de daad van de jongen te veroordelen en punt?

Zelfs al zou geen sprake zijn van voordringen en wel van het stevig beetpakken van de arm (doet ze overigens bij de jongen in het rood, die daarna rustig instapt) dan nog is het geen rechtvaardiging voor een explosie aan agressie.
  zondag 18 februari 2024 @ 03:27:19 #145
3542 Gia
User under construction
pi_212478008
Ik blijf dit een lastige vinden...

Aan de ene kant heb je de keurige muzikante die vindt dat ze er wat van mag zeggen als zo'n buitenlander voordringt. Dat laat ze niet gebeuren en ze duwt hem terug. Zij was er eerder!

Aan de andere kant is er de...wat, moslim?, whatever... afrikaans type, die gewoon de trein in wil stappen op het moment dat dat kan en dan door een of andere vrouw wordt toegesnauwd dat hij niet voor moet dringen, en door haar terug geduwd wordt. Vervolgens begint ze ook tegen zijn vriend. Hij wordt boos en valt haar aan. Wat denkt ze wel niet!

Fatsoensnormen zijn niet meer van deze tijd. Je kunt als vrouw niet meer verwachten dat mannen galant zijn en je voor laten. Je moet het ook vooral niet eisen, want dan kun je een klap voor je kanis krijgen.
Dat blijkt wel.

Punt blijft dat je vrouwen niet slaat!
Die kansenparel was fout.
pi_212478092
Wow, ze kreeg echt een harde klap ook nog!

Bikkel die vrouw, ik zou het niet durven. Geef die vrouw een lintje.

[ Bericht 61% gewijzigd door Jacy-Jacy op 18-02-2024 06:57:36 ]
pi_212478093
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 02:57 schreef FYazz het volgende:

[..]
Wat is nu het doel om steeds de nadruk te leggen op het handelen van de vrouw? En niet gewoon de daad van de jongen te veroordelen en punt?

Zelfs al zou geen sprake zijn van voordringen en wel van het stevig beetpakken van de arm (doet ze overigens bij de jongen in het rood, die daarna rustig instapt) dan nog is het geen rechtvaardiging voor een explosie aan agressie.
Bij een delict wordt altijd gekeken naar het motief. Het kan in sommige gevallen van invloed zijn op de straf, en in sommige gevallen niet, maar er wordt in ieder geval naar gekeken.

Ook los van de straf is het gewoon wel fijn om als lezer van het nieuws helder te hebben waarom iemand over gaat op agressie. Het gedrag van deze vrouw is geen verrechtvaardiging maar zorgt wel voor duiding. Het is het verschil tussen compleet uit het niets en een reden. Het verschil tussen complete psycho en een kort lontje.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212478198
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 03:27 schreef Gia het volgende:

Aan de ene kant heb je de keurige muzikante die vindt dat ze er wat van mag zeggen als zo'n buitenlander voordringt. Dat laat ze niet gebeuren en ze duwt hem terug. Zij was er eerder!

Aan de andere kant is er de...wat, moslim?, whatever... afrikaans type, die gewoon de trein in wil stappen op het moment dat dat kan en dan door een of andere vrouw wordt toegesnauwd dat hij niet voor moet dringen, en door haar terug geduwd wordt. Vervolgens begint ze ook tegen zijn vriend. Hij wordt boos en valt haar aan. Wat denkt ze wel niet!

Fatsoensnormen zijn niet meer van deze tijd. Je kunt als vrouw niet meer verwachten dat mannen galant zijn en je voor laten. Je moet het ook vooral niet eisen, want dan kun je een klap voor je kanis krijgen.
Dat blijkt wel.

Mannen....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_212478206
quote:

[..]
Heb je het filmpje? Men snapt voordringen niet eens meer volgens mij.
pi_212478277
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 16:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Sorry hoor een K te veel getypt, dat lees je er zelf ook wel tussen uit. Je weet dondersgoed dat het om een uitdrukking uit de NLse taal gaat.

Of ben je werkelijk niet zo slim?
Inderdaad, wat een sikkel.
  zondag 18 februari 2024 @ 08:43:08 #151
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_212478392
quote:
Je kunt als vrouw niet meer verwachten dat mannen galant zijn en je voor laten. Je moet het ook vooral niet eisen, want dan kun je een klap voor je kanis krijgen.
Dat blijkt wel.
De man in kwestie even aankijken en dan weet je al snel genoeg of het wel of niet kan.
pi_212478474
quote:

[..]
Hoezo ze drongen niet voor. Ze passeren de wachtende passagiers terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn? En op een klein groepje na wachten de meesten in NL toch gewoon op hun beurt? Niet in rechte rijen, maar over het algemeen sluit je netjes aan achter de rij(en). Maar ok dit valt in het zelfde straatje als "maar hij was zo'n lieve jongen". Whats new. :')

quote:

Dat blijkt wel.

Toch mooi hoor. 90% van je bericht met een cynische ondertoon de schuld bij de vrouw neerleggen om te eindigen met "ja maar een vrouw mag je niet slaan hoor!". :')
  zondag 18 februari 2024 @ 09:04:38 #153
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212478542
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 18:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Maar blijf vooral anderen betichten van geen argumenten :').
Dit blijf je maar herhalen. Vooralsnog zie ik dus niks bij jou verschijnen wat het vol uithalen goed praat. Was geen zelfverdediving ofso he.
1947-2016
pi_212478666
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 06:56 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Bij een delict wordt altijd gekeken naar het motief. Het kan in sommige gevallen van invloed zijn op de straf, en in sommige gevallen niet, maar er wordt in ieder geval naar gekeken.

Ook los van de straf is het gewoon wel fijn om als lezer van het nieuws helder te hebben waarom iemand over gaat op agressie. Het gedrag van deze vrouw is geen verrechtvaardiging maar zorgt wel voor duiding. Het is het verschil tussen compleet uit het niets en een reden. Het verschil tussen complete psycho en een kort lontje.
Hmmm, dank voor je reactie. Ik vroeg echter niet om een lesje recht of duiding van jou. Stond vrijdag nog in de rechtzaal met een cliënt dus weet heel goed hoe het werkt ;)

Ik vroeg het ook aan deze bewuste user omdat hij vooral bezig is de vrouw als asociaal neer te zetten (zegt zelfs in 1 post dat gedrag van mevrouw net zo erg is als van de jongen). Dus ik heb niet het gevoel dat user oprecht de nuance wil aanbrengen, maar eerder als advocaat van de dader optreedt.
Wat mag natuurlijk, net als dat ik dat storend mag vinden omdat ik het gewoon een laffe daad vind.

Overigens pleit die duiding hem ook niet vrij. Zijn maat, die werkelijk en harder aan de arm werd getrokken volgens de beelden liep rustig naar binnen. De dader laat daarna een buitengewone explosie aan geweld zien.

Edit: ik lees net dat user zelfs benadrukt dat de dader niet met volle kracht sloeg (dat kan hij concluderen aan de hand van de beelden). Dus laten wij aub niet verzanden in een discussie over nuances en duiding, want daar is user niet op uit.

[ Bericht 5% gewijzigd door FYazz op 18-02-2024 11:30:03 ]
pi_212479070
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 09:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit blijf je maar herhalen. Vooralsnog zie ik dus niks bij jou verschijnen wat het vol uithalen goed praat. Was geen zelfverdediving ofso he.
Misschien is dat omdat ik het uithalen ook niet goed praat :').

Neemt niet weg dat mevrouw zelf ook niet helemaal koosjer handelt in alles. Dat kun je best naast elkaar zien, ook als het een buitenlander betreft. Maar dat schijnt heel ingewikkeld te zijn want je komt steeds maar niet verder dan dat ik dingen zou 'vergoeilijken' of dat ik 'die wezens' verdedig.
In Southern Sun
  zondag 18 februari 2024 @ 10:03:13 #156
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212479110
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 10:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als je dit eerste zinnetje echt zou menen, zou je hier stoppen.
1947-2016
pi_212479138
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 10:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als je dit eerste zinnetje echt zou menen, zou je hier stoppen.
Zoals ik al zei, vooral anderen betichten van niet argumenteren.
In Southern Sun
  zondag 18 februari 2024 @ 10:17:18 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212479264
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 10:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Zoals ik al zei, vooral anderen betichten van niet argumenteren.
Er is immers geen maar in het slaan van die dame.
1947-2016
pi_212479420
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 10:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat mevrouw zelf ook niet helemaal koosjer handelt in alles. Dat kun je best naast elkaar zien, ook als het een buitenlander betreft. Maar dat schijnt heel ingewikkeld te zijn want je komt steeds maar niet verder dan dat ik dingen zou 'vergoeilijken' of dat ik 'die wezens' verdedig.
Ik heb net de beelden en het interview teruggekeken. Wat ik zie:

- Het is erg druk. Mensen gaan zoals gebruikelijk twee groepen vormen bij de deur. De mensen die vooraan staan, gaan naar binnen lopen als alle mensen de trein uit zijn. Deze jongens sluiten niet achteraan aan, maar dringen voor.
- De vrouw spreekt de jongens aan. Ze verklaart zelf dat het iets was als: "Goh, zouden jullie misschien ook willen wachten?"
- De vrouw raakt een van de jongens aan. Dat zegt ze zelf ook: "Die raakte ik ook nog aan om aandacht te trekken." Ze lijkt door elkaar te halen wie ze aanraakt. Ze zegt de tweede jongen, maar je ziet dat ze het bij de eerste jongen doet. Misschien raakt ze de tweede jongen ook aan, maar dat zie je op de beelden niet. De beelden lijken te ondersteunen dat ze een arm vastpakt om aandacht te vragen omdat ze wordt genegeerd.

Kortom: je citeert selectief uit de verklaring. Ze geeft wel degelijk toe dat ze iemand heeft aangeraakt. Bovendien overdrijf je hoe kwalijk is wat de vrouw deed en bagatelliseer je de reactie van de jongen. Een aanraking is geen geweld. En geweld dat volgt op een aanraking is niet per definitie proportioneel.

Dat jij hier de aandacht op de vrouw vestigt, zegt vooral veel over jou. In mijn ogen is ze een held. Ik zou mijn mond houden omdat ik wel zou weten wat ik kan verwachten van dit soort figuren, die denken dat ze alles kunnen maken en het zeker niet van een vrouw pikken om op hun plek gezet te worden. En dat is eerder de schande, dat mensen als ik zich niet uit (durven) spreken.
pi_212479452
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 10:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Er is immers geen maar in het slaan van die dame.
Dat klopt. Neemt nog altijd niet weg dat je daarbij ook kunt vinden dat de dame in kwestie ook niet goed handelt en deze escalatie had kunnen voorkomen, vervolgens een ander verhaal op camera vertelt dan de beelden laten zien en dat een vijf minuten durend item waarin heel handig gebruik wordt gemaakt van de verschillen tussen beide mensen vrij stigmatiserend is.

Wat jou een racist maakt is niet dat je het niet met me eens bent, want dat staat je uiteraard helemaal vrij, maar dat je de vrouw niets verwijt omdat ze geslagen is door een buitenlander. Die arme witte vrouw kreeg een klap van een kansenparel, een wezen, dat volk, noem alle koosnaampjes voor buitenlanders maar op die je alleen in dit topic al gebruikt hebt. De klap an sich boeit je niet eens zo, maar dat een buitenlander 'm gaf, dat is wat je heel erg vindt.
In Southern Sun
pi_212479501
Hier een profielfoto van Da_sandman
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_212479532
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 10:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
In mijn ogen is ze een held. Ik zou mijn mond houden omdat ik wel zou weten wat ik kan verwachten van dit soort figuren, die denken dat ze alles kunnen maken en het zeker niet van een vrouw pikken om op hun plek gezet te worden. En dat is eerder de schande, dat mensen als ik zich niet uit (durven) spreken.
Vraag een standbeeld voor haar aan, zou ik zeggen.
Maar het feit dat je direct daarna over dit soort figuren begint zegt mij dan weer heel veel over jou.

Over de beelden en selectief citeren: lees terug wat ik er over gezegd heb. Ga niet nog een keer alles opsommen. Samenvatting: haar commentaar klopt niet met de beelden.

Disclaimer want anders worden er weer onderbuiken boos: het rechtvaardigt de klap geenszins.
In Southern Sun
pi_212479541
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 10:41 schreef schommelstoel het volgende:
Hier een profielfoto van Da_sandman
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie weinig onderbuik, klopt dus deels wel.
In Southern Sun
pi_212479704
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 10:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Vraag een standbeeld voor haar aan, zou ik zeggen.
Maar het feit dat je direct daarna over dit soort figuren begint zegt mij dan weer heel veel over jou.
Ja, namelijk dat ik de kranten lees en het CBS raadpleeg, waarin ik zie dat dit soort figuren oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken. En ik heb zelf in het vmbo gewerkt en heb er ruimschoots ervaring mee: gebrek aan respect voor mensen met andere achtergronden en vrouwen in het bijzonder, veel criminaliteit, een air van overal recht op hebben maar nergens verantwoordelijk voor zijn en nergens op aangesproken wensen te worden (ik kreeg eens een stoel naar m'n hoofd toen ik dat wel deed).

Gek genoeg heb ik van de meiden nooit last gehad. Diezelfde meiden gaan trouwens ook gebukt onder het gedrag van deze jongens.
pi_212479721
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat klopt. Neemt nog altijd niet weg dat...
"Dat klopt, maar..."
  zondag 18 februari 2024 @ 11:00:28 #166
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212479757
Ik zie een topic vol mensen die zich opmaken voor heel wat teleurstelling als deze jongeman daadwerkelijk gevonden en veroordeeld wordt. Dit wordt gewoon een taakstrafje en terecht.
  zondag 18 februari 2024 @ 11:04:39 #167
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_212479804
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:09 schreef Hathor het volgende:
en prinsjes die niet gewend, en er zeker niet van gediend zijn, dat een vrouw hen vermaant.
pi_212479813
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 10:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, namelijk dat ik de kranten lees en het CBS raadpleeg, waarin ik zie dat dit soort figuren oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken. En ik heb zelf in het vmbo gewerkt en heb er ruimschoots ervaring mee: gebrek aan respect voor mensen met andere achtergronden en vrouwen in het bijzonder, veel criminaliteit, een air van overal recht op hebben maar nergens verantwoordelijk voor zijn en nergens op aangesproken wensen te worden (ik kreeg eens een stoel naar m'n hoofd toen ik dat wel deed).

Gek genoeg heb ik van de meiden nooit last gehad. Diezelfde meiden gaan trouwens ook gebukt onder het gedrag van deze jongens.
Tja ik kan je uit ervaring ook van alles vertellen (de kaak van een vriendin aan gruzelementen door een vuistslag van een roomblanke Nederlander, om maar wat te noemen) maar laten we het vooral gewoon bij dit verhaal houden.
In Southern Sun
pi_212480276
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 11:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Tja ik kan je uit ervaring ook van alles vertellen (de kaak van een vriendin aan gruzelementen door een vuistslag van een roomblanke Nederlander, om maar wat te noemen) maar laten we het vooral gewoon bij dit verhaal houden.
Niemand die ook ontkent dat er ook genoeg Nederlands tuig te vinden is hier.
  zondag 18 februari 2024 @ 11:47:01 #170
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212480432
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nou het randje wordt daarin wel opgezocht. Relatieve oververtegenwoordiging wordt verwoord als absolute oververtegenwoordiging. Veel meer aandacht gaat uit naar allochtoon tuig in zowel topics als reacties. En bij allochtonen worden er allemaal motieven over een strijd tussen samenlevingen en religies bij verzonnen terwijl juist andere allochtonen het grootste risico lopen om slachtoffer van allochtoon tuig te worden. Allochtone slachtoffers zijn ook weer erg impopulair en er wordt zelfs volop beweerd dat ze specifiek autochtonen (of in gevallen als deze soms zelfs specifiek vrouwen) tot doelwit maken.
pi_212480444
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het wordt in ieder geval niet benoemd, in tegenstelling tot alle zeer specifieke posts over de afkomst van de dader.
In Southern Sun
pi_212480534
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 11:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het wordt in ieder geval niet benoemd, in tegenstelling tot alle zeer specifieke posts over de afkomst van de dader.
Waarom zou dat benoemd moeten worden in een topic over een allochtone dader? ''Dader was allochtoon ja, maar we moeten vooral niet vergeten dat er ook blanke Nederlanders zijn die misdaden plegen hoor!''. Zoiets? Moeten we dan ook bij elk artikel over een Nederlandse benoemen dat er ook allochtone daders zijn? Nee, dan is het weer anders natuurlijk; dan is het ''waarom haal je de allochtonen er bij''. Terecht. Dit is een topic over een allochtone dader; logisch dat de reacties dan die kant opschieten.

quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 11:47 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Nou het randje wordt daarin wel opgezocht. Relatieve oververtegenwoordiging wordt verwoord als absolute oververtegenwoordiging. Veel meer aandacht gaat uit naar allochtoon tuig in zowel topics als reacties. En bij allochtonen worden er allemaal motieven over een strijd tussen samenlevingen en religies bij verzonnen terwijl juist andere allochtonen het grootste risico lopen om slachtoffer van allochtoon tuig te worden. Allochtone slachtoffers zijn ook weer erg impopulair en er wordt zelfs volop beweerd dat ze specifiek autochtonen (of in gevallen als deze soms zelfs specifiek vrouwen) tot doelwit maken.
Wat is er mis mee om te benoemen dat een groot deel van geweld (of dat nou richting allochtonen of autochtonen is) nou eenmaal uit de hoek komt? Kunnen onze kop wel in het zand steken hoor, maar dat helpt ook niks. Dat betekent ook helemaal niet dat er dan geen Nederlands tuig is die je ook gewoon liever niet hier wil hebben.
pi_212480562
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 11:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Je zegt net zelf dat we het bij dit verhaal moeten houden.
Waarom zouden we in dit topic dan allemaal voorbeelden gaan opnoemen van blanke mannen die vrouwen slaan?

Het is gewoon een laffe daad.
Kleurtje of niet.
Het is wat mij betreft niet nodig om daar de nadruk op te leggen, maar het is ook niet nodig om de dader te verdedigen puur omdat zijn kleurtje erbij wordt gehaald.
pi_212480664
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 23:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Nog even en het is haar eigen schuld _O-

Wie heeft voorgedrongen en wat er precies is gezegd in de discussie is totaal niet meer relevant op het moment dat je iemand (laat staan een vrouw) zo vol op de bek slaat.
Het is deels ook haar schuld, zij greep als eerst een van die jongens bij de arm en trok eraan. Hij sloeg haar van zich af, niet eens met volle kracht en dat is duidelijk te zien.

quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 02:57 schreef FYazz het volgende:

[..]

Omdat het handelen van de vrouw ook van belang is aangezien de daad van de jongen een re-actie was. En iedereen hier veroordeeld het handelen van de jongen, ook ik.

quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 08:55 schreef CR7 het volgende:

[..]
Hoezo ze drongen niet voor. Ze passeren de wachtende passagiers terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn? En op een klein groepje na wachten de meesten in NL toch gewoon op hun beurt? Niet in rechte rijen, maar over het algemeen sluit je netjes aan achter de rij(en). Maar ok dit valt in het zelfde straatje als "maar hij was zo'n lieve jongen". Whats new. :')
Er is geen "rij". In een supermarkt heb je een rij. Hier zie je mensen links, rechts, verspreidt als een groep wachten tot ze een kans zien erin te stappen ieder voor zich. De jongens kwamen op het juiste moment aan met een stroom mensen en gingen gewoon waar er ruimte voor was naar binnen.

quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 09:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je bent dus zo vooringenomen met je blankenhaat dat je feiten niet wil onderkennen.

Prima. Zoek het dan ook verder maar uit
Ik ben zelf blank. Je bent eerder 'vooringenomen' omdat je nuance negeert en alleen maar oog hebt voor een kant van het verhaal omdat het om allochtonen gaat. Ik ben juist niet vooringenomen, omdat ik beide kanten van het verhaal in ogenschouw neem. Ik weet 100% zeker dat je heel anders had gereageerd als de jongens autochtoon waren. Dan zou je wel oog hebben gehad voor nuance en het handelen van de vrouw opgemerkt hebben en het liegen dat ze in het programma deed ook niet netjes hebben gevonden.

quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 10:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb net de beelden en het interview teruggekeken. Wat ik zie:

- Het is erg druk. Mensen gaan zoals gebruikelijk twee groepen vormen bij de deur. De mensen die vooraan staan, gaan naar binnen lopen als alle mensen de trein uit zijn. Deze jongens sluiten niet achteraan aan, maar dringen voor.
- De vrouw spreekt de jongens aan. Ze verklaart zelf dat het iets was als: "Goh, zouden jullie misschien ook willen wachten?"
- De vrouw raakt een van de jongens aan. Dat zegt ze zelf ook: "Die raakte ik ook nog aan om aandacht te trekken." Ze lijkt door elkaar te halen wie ze aanraakt. Ze zegt de tweede jongen, maar je ziet dat ze het bij de eerste jongen doet. Misschien raakt ze de tweede jongen ook aan, maar dat zie je op de beelden niet. De beelden lijken te ondersteunen dat ze een arm vastpakt om aandacht te vragen omdat ze wordt genegeerd.

Kortom: je citeert selectief uit de verklaring. Ze geeft wel degelijk toe dat ze iemand heeft aangeraakt. Bovendien overdrijf je hoe kwalijk is wat de vrouw deed en bagatelliseer je de reactie van de jongen. Een aanraking is geen geweld. En geweld dat volgt op een aanraking is niet per definitie proportioneel.

Dat jij hier de aandacht op de vrouw vestigt, zegt vooral veel over jou. In mijn ogen is ze een held. Ik zou mijn mond houden omdat ik wel zou weten wat ik kan verwachten van dit soort figuren, die denken dat ze alles kunnen maken en het zeker niet van een vrouw pikken om op hun plek gezet te worden. En dat is eerder de schande, dat mensen als ik zich niet uit (durven) spreken.
Heel betoog over "aanraken", dat is echter niet wat zij deed. Aanraken is wat anders dan een vreemde bij de arm grijpen, eraan trekken en belerend aanspreken alsof het je kind is. Zij had met haar poten van hun moeten afblijven en andersom ook.
pi_212480674
quote:

Dat blijkt wel.

"Pools are perfect for holding water"
pi_212480721
quote:

[..]
Lol. Ben je echt zo wereldvreemd ja? Geen fatsoen aangeleerd? Nul kennis van enige trein-etiquette?

Jezelf er tussendoor duwen om binnen te komen, terwijl anderen nog uitstappen, is gewoon voordringen hoor.

Triest dat je jezelf in dit soort rare bochten wringt om hun gedrag goed te praten.
pi_212480729
Hoe is die trein niet stilgezet zodat de politie die gast op het volgende perron meteen kon arresteren?
pi_212480763
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 12:05 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
Het is deels ook haar schuld, zij greep als eerst een van die jongens bij de arm en trok eraan. Hij sloeg haar van zich af, niet eens met volle kracht en dat is duidelijk te zien.
[..]
Omdat het handelen van de vrouw ook van belang is aangezien de daad van de jongen een re-actie was. En iedereen hier veroordeeld het handelen van de jongen, ook ik.
[..]
Er is geen "rij". In een supermarkt heb je een rij. Hier zie je mensen links, rechts, verspreidt als een groep wachten tot ze een kans zien erin te stappen ieder voor zich. De jongens kwamen op het juiste moment aan met een stroom mensen en gingen gewoon waar er ruimte voor was naar binnen.
[..]
Ik ben zelf blank. Je bent eerder 'vooringenomen' omdat je nuance negeert en alleen maar oog hebt voor een kant van het verhaal omdat het om allochtonen gaat. Ik ben juist niet vooringenomen, omdat ik beide kanten van het verhaal in ogenschouw neem. Ik weet 100% zeker dat je heel anders had gereageerd als de jongens autochtoon waren. Dan zou je wel oog hebben gehad voor nuance en het handelen van de vrouw opgemerkt hebben en het liegen dat ze in het programma deed ook niet netjes hebben gevonden.
[..]
Heel betoog over "aanraken", dat is echter niet wat zij deed. Aanraken is wat anders dan een vreemde bij de arm grijpen, eraan trekken en belerend aanspreken alsof het je kind is. Zij had met haar poten van hun moeten afblijven en andersom ook.
Ooow, je houdt je achterlijkheid nog echt vol ook. Lol.

Je stapt pas in als anderen uitgestapt zijn. Iedereen met enig fatsoen weet dat.
pi_212480774
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 12:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Je stapt pas in als anderen uitgestapt zijn. Iedereen met enig fatsoen weet dat.
Ik heb echt de indruk dat hij hier aan het trollen is
pi_212480804
quote:
7s.gif Op zondag 18 februari 2024 11:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Waarom zou dat benoemd moeten worden in een topic over een allochtone dader? ''Dader was allochtoon ja, maar we moeten vooral niet vergeten dat er ook blanke Nederlanders zijn die misdaden plegen hoor!''. Zoiets? Moeten we dan ook bij elk artikel over een Nederlandse benoemen dat er ook allochtone daders zijn? Nee, dan is het weer anders natuurlijk; dan is het ''waarom haal je de allochtonen er bij''. Terecht. Dit is een topic over een allochtone dader; logisch dat de reacties dan die kant opschieten.
[..]
Wat is er mis mee om te benoemen dat een groot deel van geweld (of dat nou richting allochtonen of autochtonen is) nou eenmaal uit de hoek komt? Kunnen onze kop wel in het zand steken hoor, maar dat helpt ook niks. Dat betekent ook helemaal niet dat er dan geen Nederlands tuig is die je ook gewoon liever niet hier wil hebben.
De onderbuik laten wapperen over allerlei aannames met betrekking tot religie en hoe deze ratten/wezens/kansenparels over vrouwen denken ook niet.

Het zou niets uit moeten maken of de vrouw een klap van een allochtoon of een autochtoon kreeg maar dat doet het in dit topic wel degelijk.
In Southern Sun
pi_212480814
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 12:10 schreef probeer het volgende:
Hoe is die trein niet stilgezet zodat de politie die gast op het volgende perron meteen kon arresteren?
Over wereldvreemd gesproken.
In Southern Sun
pi_212480819
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 12:14 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik heb echt de indruk dat hij hier aan het trollen is
quote:
Ik weet 100% zeker dat je heel anders had gereageerd als de jongens autochtoon waren.
Ik gok dat dit zijn reden is.

Wat jammer is, want dat 'discrimineren is slecht' punt is ook prima te maken zonder het gedrag van deze jongen te moeten verdedigen.
pi_212480827
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 12:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Over wereldvreemd gesproken.
Wat? Dat gebeurt wel vaker hoor. Best handig om te doen ook, wanneer de dader vast zit in een voertuig waar hij niet 123 uit kan.
pi_212480871
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
De onderbuik laten wapperen over allerlei aannames met betrekking tot religie en hoe deze ratten/wezens/kansenparels over vrouwen denken ook niet.

Het zou niets uit moeten maken of de vrouw een klap van een allochtoon of een autochtoon kreeg maar dat doet het in dit topic wel degelijk.
Nja, er staat vrij duidelijk dat het om een allochtoon gaat, dus ook niet heel gek dat daar reacties op komen. Als het een Nederlander was geweest waren er ook reacties geweest in de trant van ''Nederlands tuig''. Dit is niet anders.
  zondag 18 februari 2024 @ 12:25:27 #185
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212480875
quote:
7s.gif Op zondag 18 februari 2024 11:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
[..]
Het probleem is dat er dus veel onwaarheden verkondigd worden en implicaties die niet stroken met de werkelijkheid en dat dit mensen hun beeld vertekent. Voornamelijk van mensen die er zelf niet tussen zitten, maar wel zeker weten wat een geruïneerde boel stukken van Nederland zijn.

En als gevolg daarvan reageren die mensen weer heel hysterisch op kleine misdrijven zoals dit. Dit is in principe een lichte mishandeling van een groot stuk tuig. Maar doordat mensen het bombarderen tot de frontlinie in een strijd met invasieve exoten die onze normen en waarden verachten zijn ze straks allemaal weer teleurgesteld als de beste man een taakstrafje krijgt en is dat weer bewijs voor hoe we onze samenleving aan het weggeven zijn aan het islamitische gevaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door PiyeReloaded op 18-02-2024 12:30:51 ]
pi_212480888
quote:
7s.gif Op zondag 18 februari 2024 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nja, er staat vrij duidelijk dat het om een allochtoon gaat, dus ook niet heel gek dat daar reacties op komen. Als het een Nederlander was geweest waren er ook reacties geweest in de trant van ''Nederlands tuig''. Dit is niet anders.
Oke.
In Southern Sun
pi_212481136
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 12:25 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Het probleem is dat er dus veel onwaarheden verkondigd worden en implicaties die niet stroken met de werkelijkheid en dat dit mensen hun beeld vertekent. Voornamelijk van mensen die er zelf niet tussen zitten, maar wel zeker weten wat een geruïneerde boel stukken van Nederland zijn.

En als gevolg daarvan reageren die mensen weer heel hysterisch op kleine misdrijven zoals dit. Dit is in principe een lichte mishandeling van een groot stuk tuig. Maar doordat mensen het bombarderen tot de frontlinie in een strijd met invasieve exoten die onze normen en waarden verachten zijn ze straks allemaal weer teleurgesteld als de beste man een taakstrafje krijgt en is dat weer bewijs voor hoe we onze samenleving aan het weggeven zijn aan het islamitische gevaar.
_O_
pi_212481177
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 12:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Lol. Ben je echt zo wereldvreemd ja? Geen fatsoen aangeleerd? Nul kennis van enige trein-etiquette?

Jezelf er tussendoor duwen om binnen te komen, terwijl anderen nog uitstappen, is gewoon voordringen hoor.

Triest dat je jezelf in dit soort rare bochten wringt om hun gedrag goed te praten.
Gezien hoe jij je hier gedraagt heb je zelf geen fatsoen geleerd. 'Lees' voordat je als een dolle stier reageert. Je negeert alles wat ik schreef en herhaalt zaken waar ik juist in die post ben ingegaan. Ze "duwde" zichzelf er niet tussendoor, dat is te zien op de camerabeelden. Op het moment dat de laatste reizigers uitstapten en mensen naar binnen liepen gingen de jongens gewoon in de stroom mee naar binnen, dat is het moment waarop de vrouw hen greep, aan hun arm trok en hen belerend aansprak. Ze had gewoon met haar poten van hen moeten afblijven.

quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 12:14 schreef probeer het volgende:

[..]

"Oooow", "lol", niet reageren op de inhoud, niet lezen wat er staat, zaken herhalen, anderen voor "achterlijk" uitmaken, dat getuigt van achterlijkheid en dat je zelf geen fatsoen hebt. Leer zelf hoe je met anderen omgaat voordat je anderen de les hierover leest.
pi_212481322
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 12:48 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
Gezien hoe jij je hier gedraagt heb je zelf geen fatsoen geleerd. 'Lees' voordat je als een dolle stier reageert. Je negeert alles wat ik schreef en herhaalt zaken waar ik juist in die post ben ingegaan. Ze "duwde" zichzelf er niet tussendoor, dat is te zien op de camerabeelden. Op het moment dat de laatste reizigers uitstapten en mensen naar binnen liepen gingen de jongens gewoon in de stroom mee naar binnen, dat is het moment waarop de vrouw hen greep, aan hun arm trok en hen belerend aansprak. Ze had gewoon met haar poten van hen moeten afblijven.
[..]
"Oooow", "lol", niet reageren op de inhoud, niet lezen wat er staat, zaken herhalen, anderen voor "achterlijk" uitmaken, dat getuigt van achterlijkheid en dat je zelf geen fatsoen hebt. Leer zelf hoe je met anderen omgaat voordat je anderen de les hierover leest.
Het is goed met je. Doe jij maar, als enige hier, net alsof die jongens niet voordrongen en die vrouw dus compleet belachelijk reageerde door ze daar op aan te spreken. Met je 'er was geen rij'.

quote:

Iemand bij de arm trekken maakt het inderdaad ook deels je eigen schuld wanneer diegene daarop reageert door je met zijn vuist vol in je gezicht te slaan.
pi_212481346
quote:
Ik weet in ieder geval hoe ik netjes in een trein dien te stappen, en dat een extreme gewelds reactie niet ook deels de schuld van het slachtoffer is. Of ze hem nou wel of niet vast pakte.

En in eerste instantie verwees ik met 'je achterlijkheid' naar de onzin die je hier uit kraamt. Maar ik begin inderdaad te denken dat het toch meer een persoonseigenschap is ja.
  zondag 18 februari 2024 @ 13:17:38 #191
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212481648
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat klopt. Neemt nog altijd niet weg dat je daarbij ook kunt vinden dat de dame in kwestie ook niet goed handelt en deze escalatie had kunnen voorkomen, vervolgens een ander verhaal op camera vertelt dan de beelden laten zien en dat een vijf minuten durend item waarin heel handig gebruik wordt gemaakt van de verschillen tussen beide mensen vrij stigmatiserend is.

nee, daarmee praat je goed wat dat wezen doet. Jij brengt nuance aan voor hem en leidt de aandacht af. Dat maakt dat je ergens het wel begrijpt dat die gast uithaalt met nog je voortdurende irritatie er bij over die dame.
Gatver.
quote:
Wat jou een racist maakt is niet dat je het niet met me eens bent,
Gestopt met lezen voor de rest. Je probeert iemand weer de verdediging in te sturen met je 'jij racist!'. Maakt niet uit voor de rest. Het is het alleen niet meer waard om verder te lezen.
1947-2016
  zondag 18 februari 2024 @ 13:18:13 #192
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212481656
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2024 12:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Het is goed met je. Doe jij maar, als enige hier, net alsof die jongens niet voordrongen en die vrouw dus compleet belachelijk reageerde door ze daar op aan te spreken. Met je 'er was geen rij'.
[..]

Iemand bij de arm trekken maakt het inderdaad ook deels je eigen schuld wanneer diegene daarop reageert door je met zijn vuist vol in je gezicht te slaan.
En maar blijven beschermen.

Ranzig.
1947-2016
pi_212481733
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 13:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ranzig.
Eens!
In Southern Sun
pi_212481770
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als iedereen die in het weekend een mep uitdeelt een jaar vastgezet wordt heb je inderdaad s'avonds naar verloop van tijd een spookstad.
In jouw kring ja?
Bijzonder ventje ben je.
Go hard or go home
pi_212481783
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 12:25 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik heb niet elke reactie gelezen, maar welke onwaarheden worden er gepost dan? Ik zie ook niemand die verwacht dat hij nu ff jaren lang de cel in moet. Enkel mensen die niet dol zijn op dat soort gedrag. Gedrag wat je nou eenmaal bij meer allochtone mannen tegenkomt.
pi_212481787
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 13:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ga maar verder op de man spelen.

Verder kom je toch niet.
Hahahaha
In Southern Sun
pi_212481888
Hij had gewoon iets kunnen zeggen tegen haar. Een klap gaat vrij ver maar fijn dat die gewoon verdedigd wordt hier. Alsof hij in een hoek werd gedrukt en geen andere opties had. Ongelofelijk hoe achterlijk mensen kunnen redeneren hier. Alleen maar om te laten zien dat zij niet racistisch zijn, hoor. Rare blinde vlekken krijg je daarvan.
Go hard or go home
pi_212481904
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 13:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb niet elke reactie gelezen, maar welke onwaarheden worden er gepost dan? Ik zie ook niemand die verwacht dat hij nu ff jaren lang de cel in moet. Enkel mensen die niet dol zijn op dat soort gedrag. Gedrag wat je nou eenmaal bij meer allochtone mannen tegenkomt.
Ik ken een (witte) man die had iemand zo hard in zijn gezicht geschopt dat die men 15 minuten buiten bewustzijn was. (zwarte dan tae kwon do)

( lage) boete en taakstraf.
  zondag 18 februari 2024 @ 13:38:52 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212481973
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 13:33 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Ik ken een (witte) man die had iemand zo hard in zijn gezicht geschopt dat die men 15 minuten buiten bewustzijn was. zwarte dan tae kwon do)

( lage) boete en taakstraf.
Blanke

Een keer een uitzondering beschrijven is leuk om de aandacht af te leiden van wat een grote hoeveelheid van die wezens doet/gedaan heeft. Niet voor niets staan ze er om bekend inmiddels en zijn de positieven de uitzondering, net zoals de negatieven de uitzonderingen zijn bij de blanken.
1947-2016
pi_212481995
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 13:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Blanke

Een keer een uitzondering beschrijven is leuk om de aandacht af te leiden van wat een grote hoeveelheid van die wezens doet/gedaan heeft. Niet voor niets staan ze er om bekend inmiddels en zijn de positieven de uitzondering, net zoals de negatieven de uitzonderingen zijn bij de blanken.
Dat was om aan te geven hoe laag de straffen zijn, hij had die man ook dood kunnen schoppen.

Maar goed.

Prettige voortzetting :)
pi_212482041
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2024 12:58 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]

Ik ben de "enige" hier die er zo over denkt ja. Weer een goed argument van je dat vooral aantoont dat je niks leest hier.

Er was ook geen "rij", mensen zaten links, rechts, voor, verspreidt in een grote groep voor de treindeuren. En het is inderdaad deels haar schuld, ze had van hen moeten afblijven, en hij sloeg haar van zich af en niet met volle kracht, wat ook te zien is op de camerabeelden.

Vooral niet ingaan op het feit dat je users hier de les leest over "fatsoen", terwijl je zelf reageert met schelden. Anderen uitmaakt voor "achterlijk", terwijl je niks leest en jezelf alleen maar kan uitdrukken in emoji's.
  zondag 18 februari 2024 @ 13:52:14 #202
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_212482151
Heel nobel maar vrouwen moeten zoiets al helemaal niet gaan proberen want als het escaleert hebben ze 0 mogelijkheid om uit die situatie te komen zonder dat anderen zich er mee moeten bemoeien. Laten we wel wezen, het verstand zegt dat mevrouw nooit fysiek had geworden als er geen mensen om haar heen stonden.

Als ze daar in haar eentje had gestaan zou ze het ook niet hebben gedaan.
Heel veel sambal
pi_212482311
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 13:44 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
hij sloeg haar van zich af en niet met volle kracht, wat ook te zien is op de camerabeelden.

Lul niet.
Op de camerabeelden is te zien dat mevrouw net iets eerder dan de dader weer doorloopt om de trein in te stappen.

Vervolgens trekt hij haar hardhandig naar achter en geeft dan nog een vuistslag op haar gezicht.

Niet gaan doen nu alsof de dader mevrouw van zich afsloeg/zelfverdediging want daar is geen sprake van. Je ziet dat mevrouw al weer met haar lichaam richting de deur staat en niet bovenop die jongen. Te zien op minuut 2.30.
  zondag 18 februari 2024 @ 14:21:01 #204
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_212482542
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 13:44 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
En het is inderdaad deels haar schuld, ze had van hen moeten afblijven, en hij sloeg haar van zich af en niet met volle kracht, wat ook te zien is op de camerabeelden.
Mensen, we hebben de dader hoor.

Man man, deels haar schuld. :')
Je had zelf ook wel anders gepiept als je diezelfde tik had gehad.

Ga lekker in je joggingpak de beelden nog eens bekijken.
pi_212483031
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:04 schreef FYazz het volgende:

[..]
Lul niet.
Op de camerabeelden is te zien dat mevrouw net iets eerder dan de dader weer doorloopt om de trein in te stappen.

Vervolgens trekt hij haar hardhandig naar achter en geeft dan nog een vuistslag op haar gezicht.

Niet gaan doen nu alsof de dader mevrouw van zich afsloeg/zelfverdediging want daar is geen sprake van. Je ziet dat mevrouw al weer met haar lichaam richting de deur staat en niet bovenop die jongen. Te zien op minuut 2.30.
Op de beelden is duidelijk te zien hoe de heren gewoon rustig naar binnenlopen met de stroom mensen, minding their own business. Uit het niets grijpt de vrouw de arm van een van de jongens en trekt eraan en roept dingen tegen hem, dit ziet zijn vriend allemaal gebeuren, maar negeert het tot ze het ook bij hem deed, in de drukte, vlak voor de treindeur, op een moment dat er hordes mensen naar binnen stroomden. Hierop sloeg hij haar van zich af, niet eens met volle kracht (dat kan je gewoon zien als je er goed op let). Ik heb de beelden tig keer gezien en frame voor frame geanalyseerd. Opsporing verzocht heeft de vrouw ook onnodig geblurd. Ze loog in het programma over dat ze hen slechts "aanraakte", terwijl de beelden laten zien dat ze hen bij de arm greep en eraan trok. Het was gewoon geen verstandige actie van de vrouw om zo in de drukte te handelen, vlak voor de treindeur op een moment dat er hordes mensen naar binnen stroomden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Boekfreak op 18-02-2024 14:55:03 ]
pi_212483125
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:21 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Mensen, we hebben de dader hoor.

Man man, deels haar schuld. :')
Je had zelf ook wel anders gepiept als je diezelfde tik had gehad.

Ga lekker in je joggingpak de beelden nog eens bekijken.
Ad hominems, omdat je geen argumenten hebt.

Ik zou ook nooit een vreemde op die manier bij de arm grijpen en eraan trekken alsof het mijn kind is. Helemaal niet in die drukte, vlak voor de treindeur, terwijl er hordes mensen naar binnen stroomden.

Dit is mijn laatste reactie hier. Alles is al gezegd en ik ga het niet tig keer herhalen.
  zondag 18 februari 2024 @ 14:59:15 #207
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212483216
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 13:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ga maar verder op de man spelen.

Verder kom je toch niet.
Ik zou eigenlijk ook iet weten waaarom je hem persé "wezen" moet noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Harvest89 op 18-02-2024 15:12:49 ]
  zondag 18 februari 2024 @ 15:02:03 #208
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212483261
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:54 schreef Boekfreak het volgende:

[..]

Ik zou ook nooit een vreemde op die manier bij de arm grijpen en eraan trekken alsof het mijn kind is. Helemaal niet in die drukte, vlak voor de treindeur, terwijl er hordes mensen naar binnen stroomden.

Dit is mijn laatste reactie hier. Alles is al gezegd en ik ga het niet tig keer herhalen.
Beiden waren inderdaad fout bezig. Alleen de ene (treininstapper) iets fouter dan de ander (Karen).
  zondag 18 februari 2024 @ 15:03:15 #209
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_212483285
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:54 schreef Boekfreak het volgende:

[..]

Wat heeft Ad er mee te maken?

Je redeneert gewoon niet juist en valt continu over een aai/aanraking.

Geef je wel eens een schouderklopje?
pi_212485027
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:50 schreef Boekfreak het volgende:

[..]
Op de beelden is duidelijk te zien hoe de heren gewoon rustig naar binnenlopen met de stroom mensen, minding their own business. Uit het niets grijpt de vrouw de arm van een van de jongens en trekt eraan en roept dingen tegen hem, dit ziet zijn vriend allemaal gebeuren, maar negeert het tot ze het ook bij hem deed, in de drukte, vlak voor de treindeur, op een moment dat er hordes mensen naar binnen stroomden. Hierop sloeg hij haar van zich af, niet eens met volle kracht (dat kan je gewoon zien als je er goed op let). Ik heb de beelden tig keer gezien en frame voor frame geanalyseerd. Opsporing verzocht heeft de vrouw ook onnodig geblurd. Ze loog in het programma over dat ze hen slechts "aanraakte", terwijl de beelden laten zien dat ze hen bij de arm greep en eraan trok. Het was gewoon geen verstandige actie van de vrouw om zo in de drukte te handelen, vlak voor de treindeur op een moment dat er hordes mensen naar binnen stroomden.

Beter kijken! 2 minuut 30.

Je ziet toch echt dat de vrouw al wil doorlopen de trein in. De dader trekt haar dan eerst naar achter en dan pas slaat hij haar.

Die vuistslag was absoluut niet meer nodig nadat hij haar al had weggetrokken.
  zondag 18 februari 2024 @ 19:45:37 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212487455
quote:

[..]

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 18 februari 2024 @ 19:50:43 #212
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212487532
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 13:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Spiegeltje, spiegeltje.

Nogmaals: zat argumenten gegeven maar dan kom je niet verder dan 'niet gelezen'. Erg volwassen.
Sterkte verder met je onderbuik.
Dank voor het bewijzen van mijn gelijk
1947-2016
pi_212489657
quote:

[..]

quote:

[..]

Op de beelden is duidelijk te zien dat ze vuurwapens dragen. Het is geblurd, maar ik heb het frame voor frame nagekeken. Deze kansenparels moeten echt z.sm.m achter slot en grendel.
pi_212489693
quote:
Ik heb de beelden tig keer gezien en frame voor frame geanalyseerd.
Can you enhance that?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zondag 18 februari 2024 @ 22:27:16 #215
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212490329
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:15 schreef Red_85 het volgende:
Iets?

Pure mishandeling bijna gelijk zetten tegenover aandacht trekken
Ik verzet me tegen het beeld van "psycho valt willekeurig onschuldig vrouwtje aan" dat wordt geschetst in het programma.

Die kerel doet niets verkeerd, je mag gewoon wanneer je zelf wil de trein binnen lopen als de deuren open gaan.
Die meid die opeens denkt handhaver te kunnen spelen is irritant bezig. We zitten hier niet in China.

Als iemand me zomaar bij de arm grijpt en mij op een bazige manier terecht probeert te wijzen zou ik ook niet waarderen. Ik zou dan niet gaan meppen, en dat is dus het punt waar die jongen de fout in gaat. Nergens voor nodig om zo agressief te reageren.

Maar beiden hebben schuld.
pi_212490350
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:27 schreef Harvest89 het volgende: op
Die kerel doet niets verkeerd
quote:
Maar beiden hebben schuld.
?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2024 22:28:46 ]
  zondag 18 februari 2024 @ 22:29:15 #217
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212490361
quote:
10s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]
?
In het begin doet hij niets verkeerd. Als hij de trein binnenstapt.
Wel als hij begint te meppen natuurlijk.
pi_212490520
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
In het begin doet hij niets verkeerd. Als hij de trein binnenstapt.
Wel als hij begint te meppen natuurlijk.
Hij heeft anders behoorlijke schijt aan de rij mensen die staan te wachten om naar binnen te kunnen. “Niets verkeerd” is in dit geval “tyfus asociaal gedrag”.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2024 22:36:14 ]
  zondag 18 februari 2024 @ 22:45:45 #219
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212490713
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat heeft die dame jouw misdaan om zo'n behandeling te krijgen dan?

En daarbij weet je toch ook heel goed zelf hoe de mocro jeugd kijkt naar blanke vrouwen? De respectloosheid straalt er vanaf.
Een deel vast wel, en een deel vast niet. Ik heb er goede en slechte ervaringen mee.

Ik kaart verder alleen aan dat die vrouw ook verkeerd bezig is geweest. Dat heeft niets te maken met of ze mij iets aangedaan heeft. Ik benoem wat ik zie.
  zondag 18 februari 2024 @ 22:47:31 #220
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212490737
quote:
10s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hij heeft anders behoorlijke schijt aan de rij mensen die staan te wachten om naar binnen te kunnen. “Niets verkeerd” is in dit geval “tyfus asociaal gedrag”.
In welke wet staat dat je moet wachten tot iedereen is uitgestapt?
Als er ruimte is kun je makkelijk naar binnen lopen. Dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken.
  zondag 18 februari 2024 @ 22:47:43 #221
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_212490741
quote:
10s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik moet wel lachen dat je blijkbaar schuldig bent als je tegenwoordig iemand durft aan te spreken op zijn asociale gedrag in het openbaar. Is dat dan dat stukje "diversiteit" wat bepaalde volkeren hier komen brengen?
Maar hé, ze raakte wél zijn arm aan he!? :')
pi_212490775
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als er ruimte is kun je makkelijk naar binnen lopen. Dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken.
De gebruiksvoorwaarden van de NS.

Maar goed, mensen die wel moreel besef hebben zullen ook zonder die reisvoorwaarden gewoon op hun medepassagiers wachten alvorens in te stappen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212490790
quote:

[..]
Dat is wel etiquette, heel netjes is het niet om niet te wachten. Hordes mensen die dat helaas negeren. In dit geval was iedereen wel al uitgestapt en maakt mevrouw een hoop stampij om niets.

Ik zal het alvast nog maar even neerzetten anders dan raken de onderbuiken weer oververhit: dat legitimeert de klap verder niet.
In Southern Sun
  zondag 18 februari 2024 @ 22:53:45 #224
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212490821
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En dan kom je naar mij dat ik met haat zit...

Wederzijds respect, omgangsvormen en normen, maar nee hoor. Alles moet bij harvest gewoon opgeschreven staan in een boekje. Je hebt zelf toch ook het fatsoen om mensen eerst de trein uit te laten lopen voordat je er zelf in gaat?

Blijkbaar niet. En blijkbaar heb je in je hele ziel geen enkel stukje fatsoen gezien je laatste zin.

Werkelijk bizar dit. Topic toont mooi aan waarom de maatschappij zo verhard en iedereen op zn eigen gericht raakt. Maakt mij het uit wat ik doe en als ik er op aangesproken wordt, dan mag ik vol uithalen. Want ja, die ander is net zo schuldig.

Gekkies hier.
Ik ga al jaren niet meer met de trein. Maar het getuigt van geen fatsoen als je iemand gewoon uit het niets bij de arm vastpakt en iemand terecht gaat wijzen alsof je een of andere boa of agent bent. Dat is ze niet, dus bemoei je gewoon met je eigen zaken is mijn advies.

Maar je gaat weer eens in de emomodus en persoonlijk worden zo te zien.
  zondag 18 februari 2024 @ 22:54:33 #225
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212490830
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Een deel vast wel, en een deel vast niet. Ik heb er goede en slechte ervaringen mee.

Ik kaart verder alleen aan dat die vrouw ook verkeerd bezig is geweest. Dat heeft niets te maken met of ze mij iets aangedaan heeft. Ik benoem wat ik zie.
Die vrouw deed niets verkeerd.

Maar dat is vast lastig te begrijpen voor je als je de minimale hoeveelheid fatsoen mist om gewoon in de maatschappij te kunnen functioneren.

Maakt het prima duidelijk waarom je zo in de discussie staat.
1947-2016
pi_212490852
quote:

[..]
Dat is dus het mooie, je hoeft niet een wet te overtreden om alsnog asociaal tyfusgedrag te vertonen.
pi_212490859
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:47 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Maar hé, ze raakte wél zijn arm aan he!? :')
Zij had geen rezpekt voor hem denk.
  zondag 18 februari 2024 @ 22:57:21 #228
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212490865
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:49 schreef Red_85 het volgende:
Dat kan gewoon onderling tussen NLers
Grote kans dat die jongen gewoon Nederlander is.
pi_212490879
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik ga al jaren niet meer met de trein. Maar het getuigt van geen fatsoen als je iemand gewoon uit het niets bij de arm vastpakt en iemand terecht gaat wijzen alsof je een of andere boa of agent bent. Dat is ze niet, dus bemoei je gewoon met je eigen zaken is mijn advies.

Het getuigt ook van geen fatsoen om gewoon langs de rij wachtenden te lopen alsof ze er niet staan. Maar daar hoor ik je heel gek niet over.
  zondag 18 februari 2024 @ 22:59:32 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212490888
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Verder is er een mooi antwoord voor je
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De gebruiksvoorwaarden van de NS.

Maar goed, mensen die wel moreel besef hebben zullen ook zonder die reisvoorwaarden gewoon op hun medepassagiers wachten alvorens in te stappen.
Fatsoen is er bij 1 niet, die slaande niksnut.

Maar ik snap waarom je zo reageert zoals je doet hoor. Het is je niet bijgebracht vroeger en alles moet je voorgeschreven worden. Tjah. Lastig lastig om dan zo'n situatie te snappen als dit.
1947-2016
  zondag 18 februari 2024 @ 23:04:35 #231
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212490939
quote:
10s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het getuigt ook van geen fatsoen om gewoon langs de rij wachtenden te lopen alsof ze er niet staan. Maar daar hoor ik je heel gek niet over.
Dat zag je vroeger zoveel gebeuren, als er ruimte is kun je gewoon zonder problemen naar binnen.

Maar het getuigt ook van geen fatsoen om iemand zomaar bij de arm te grijpen en uit te schelden, en ook niet om er dan op los te meppen.
pi_212491176
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 23:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat zag je vroeger zoveel gebeuren
Juist niet.
  zondag 18 februari 2024 @ 23:31:53 #233
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212491237
quote:
10s.gif Op zondag 18 februari 2024 23:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Juist niet.
Toen ik met de trein ging wel.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 19 februari 2024 @ 01:03:00 #234
485843 crew  Jippie
pi_212491948
Graag een normale discussie voeren, zonder sneren naar elkaar.
pi_212491960
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:27 schreef Harvest89 het volgende:
Die kerel doet niets verkeerd
De tering. :D
pi_212491972
quote:
4s.gif Op maandag 19 februari 2024 01:12 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
De tering. :D
Wordt steeds gekker hier.
1947-2016
pi_212492019
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 23:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat zag je vroeger zoveel gebeuren, als er ruimte is kun je gewoon zonder problemen naar binnen.

Maar het getuigt ook van geen fatsoen om iemand zomaar bij de arm te grijpen en uit te schelden, en ook niet om er dan op los te meppen.
Als iemand je bij je arm grijpt en het blijkt een vrouw te zijn, dan is het dus wel ok om ze vol op haar neus te beuken? Is dat wat je wil zeggen? Want ik begin een beetje twijfels te krijgen over jou en je gedachtengang.
pi_212492021
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Grote kans dat die jongen gewoon Nederlander is.
Ehm...nou nee.
pi_212492022
quote:

[..]
Je bent dus gewoon een asociale hork, zoveel is wel duidelijk.
  maandag 19 februari 2024 @ 08:41:21 #240
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212492796
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 03:21 schreef Hathor het volgende:
Als iemand je bij je arm grijpt en het blijkt een vrouw te zijn, dan is het dus wel ok om ze vol op haar neus te beuken?
Heb ik nergens gezegd.
pi_212492838
Heel normaal in hun cultuur..... die ze nu importeren naar Nederland :r
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_212493170
quote:

[..]
Dat heet algemene fatsoensnormen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_212493188
quote:

En doen niks....
Omdat mannen en dan met name blanke mannen, zo vrouwelijk mogelijk gemaakt zijn.
pi_212493198
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Omdat mannen en dan met name blanke mannen, zo vrouwelijk mogelijk gemaakt zijn.
Wat een incellerig iets om te zeggen.
Conscience do cost.
pi_212493264
quote:
8s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:22 schreef ems. het volgende:

[..]
Wat een incellerig iets om te zeggen.
Ja dat is ook wel makkelijk om te zeggen.

Maar het is wel erg duidelijk hoe het zit in Nederland.
Mannen zijn hier echt slap en zwak geworden, angstig om alles.

Trainen ook niet tot nauwelijks op wat hardlopen na, Zodat ze hard kunnen wegrennen, hun vrouw en kinderen achterlatend zodat de Bokito’s van deze wereld, zijn gang kan gaan.

Bewijs maar dat ik geen gelijk heb.
Het is namelijk altijd hetzelfde liedje, mensen omheen filmen het hoogstens.
pi_212493277
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Trainen ook niet tot nauwelijks op wat hardlopen na, Zodat ze hard kunnen wegrennen, hun vrouw en kinderen achterlatend zodat de Bokito’s van deze wereld, zijn gang kan gaan.

Was jij er maar bij dan. Jij had ongetwijfeld je zwaard getrokken, je fedora getipt en de eer van m'lady hersteld!
Conscience do cost.
pi_212493319
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Aan de andere kant kun je zeggen dat wij boven het haantjes gedrag staan, dat we beter zijn dan het macho cultuur.
Het haantjes cultuur is niet iets waar we naar toe moeten streven, dat is ouderwets en kijk eens naar al die fragiele ego's die om het minste geringste op hun staart getrapt zijn omdat een vrouw iets tegen hun zegt wat ze niet zint.

Is dat echt waar jij naar toe wilt gaan?
pi_212493434
quote:
8s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:30 schreef ems. het volgende:

[..]
Was jij er maar bij dan. Jij had ongetwijfeld je zwaard getrokken, je fedora getipt en de eer van m'lady hersteld!
Ik had die gozer gewoon voor de trein geduwd, niet te ingewikkeld maken.
pi_212493467
Fatsoensnormen inderdaad, je sluit gewoon netjes achter aan in de rij en als je dat niet doet kun je aangesproken worden veel mensen durven dat niet dus juist door dit soort gasten met een kort lontje
pi_212493730
Het gaat mij niet om het uiterlijk van de dader , je gedraagt je gewoon en je slaat geen vrouw als man zijnde
pi_212493945
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:07 schreef Cupfighter het volgende:
Het gaat mij niet om het uiterlijk van de dader , je gedraagt je gewoon en je slaat anderen zo mogelijk niet.
Even de witte ridder eruit gehaald en relevanter gemaakt.
Conscience do cost.
pi_212493994
quote:
8s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:31 schreef ems. het volgende:

[..]
Even de witte ridder eruit gehaald en relevanter gemaakt.
Ja oké, mee eens hoor, maar als je als man zijnde een vrouw een klap verkoopt ben je diep gezonken
pi_212494037
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:35 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja oké, mee eens hoor, maar als je als man zijnde een vrouw een klap verkoopt ben je diep gezonken
Dat hangt natuurlijk geheel van de situatie af. Als ik een vrouw zie dit puppy's aan het martelen is kan zij wel een tikje van mij verwachten.
Conscience do cost.
pi_212494061
quote:
8s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:38 schreef ems. het volgende:

[..]
Dat hangt natuurlijk geheel van de situatie af. Als ik een vrouw zie dit puppy's aan het martelen is kan zij wel een tikje van mij verwachten.
Dan spreek ik haar aan mocht ze dan niet stoppen dan zou er inderdaad wel een tik kunnen volgen
pi_212494066
quote:
8s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:38 schreef ems. het volgende:

[..]
Dan heb je het ook wel over een ziek persoon. Puppies martelen...
1947-2016
pi_212494106
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:39 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dan spreek ik haar aan mocht ze dan niet stoppen dan zou er inderdaad wel een tik kunnen volgen
Mwa. Puppy's martelen is wel een dermate stoute daad dat een directe roundhouse wel op z'n plaats zou zijn. Overleg heeft doorgaans weinig invloed op dit soort mensen.

Maar het hele idee dat een vrouw minder snel klappen zou moeten krijgen dan een man is natuurlijk vrij ongeëmancipeerd.
Conscience do cost.
pi_212494247
quote:
8s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:42 schreef ems. het volgende:

[..]
Mwa. Puppy's martelen is wel een dermate stoute daad dat een directe roundhouse wel op z'n plaats zou zijn. Overleg heeft doorgaans weinig invloed op dit soort mensen.

Maar het hele idee dat een vrouw minder snel klappen zou moeten krijgen dan een man is natuurlijk vrij ongeëmancipeerd.
Tja, ik heb van thuis uit niet te gaan slaan en zeker geen vrouwen, er zijn altijd situaties dat er uitzonderingen zijn, deze actie bij het instappen van de trein was er in ieder geval geen, gewoon een heel kort lontje bij deze man
pi_212494686
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:52 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Tja, ik heb van thuis uit niet te gaan slaan en zeker geen vrouwen, er zijn altijd situaties dat er uitzonderingen zijn, deze actie bij het instappen van de trein was er in ieder geval geen, gewoon een heel kort lontje bij deze man
Ook als het een man was dan was zijn reactie natuurlijk absurd. Vandaar.
Conscience do cost.
pi_212494713
quote:
8s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:13 schreef ems. het volgende:

[..]
Ook als het een man was dan was zijn reactie natuurlijk absurd. Vandaar.
Klopt mee eens hoor
pi_212495482
We moeten ons, online vooral op forums, de kop in het zand gaan steken.

Dit waait allemaal wel over, er is geen probleem, laat maar gewoon gaan.
  maandag 19 februari 2024 @ 12:05:36 #261
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_212495499
Willen we MEER of MINDER?
"Hoka Hey!"
pi_212496033
Is ie al opgepakt
  woensdag 28 februari 2024 @ 18:00:54 #263
65846 Bocaj
47th President.
pi_212622075
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 12:47 schreef Duiveltja het volgende:
Is ie al opgepakt
Was ik ook benieuwd naar.
Staat nog steeds op Opsporing Verzocht, dus helaas... :(
pi_212627679
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:07 schreef Cupfighter het volgende:
Het gaat mij niet om het uiterlijk van de dader , je gedraagt je gewoon en je slaat geen vrouw als man zijnde
Ben je eens zo geëmancipeerd een vrouw hetzelfde te behandelen als een man is het wéér niet goed!

Niet dat ik hier vóór ben hoor, daar niet van.

[ Bericht 4% gewijzigd door Horzula op 29-02-2024 00:10:06 ]
  vrijdag 29 maart 2024 @ 22:44:38 #265
65846 Bocaj
47th President.
pi_213013458
Goed nieuws! De man is aangehouden. ;)
pi_213015026
quote:

En doen niks....
Ik ben weerloos tegen 3 gasten die wellicht allemaal op kickboksen zitten en een mes dragen. Bovendien ben ik oud en niet meer snel genoeg.
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
  Moderator / Redactie FP zaterdag 30 maart 2024 @ 10:49:34 #267
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_213017570
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 22:44 schreef Bocaj het volgende:
Goed nieuws! De man is aangehouden. ;)
Serieus?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zaterdag 30 maart 2024 @ 11:08:36 #268
65846 Bocaj
47th President.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 30 maart 2024 @ 11:26:19 #269
Brabo Bastard
pi_213018160
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_213030819
Wat een naar mens, die dader. Ooit geboren als een mooie baby.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  zondag 31 maart 2024 @ 08:30:41 #271
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213031265
quote:
15 uur voorwaardelijke taakstraf en een foei, nooit meer doen.
pi_213033050
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 23:00 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Jij niet. Maar deze vrouw heeft wel het terechte lef...

Mwa, het is typisch Nederlands om met een betweterig toontje mensen aan te spreken.

Maak het vaak genoeg mee als ik een stukje op de fiets op de andere kant fiets ivm..Ja ik weet dat ik op de verkeerde baan fiets dus dat roepen met zon kk toontje is dan echt niet nodig.
pi_213033256
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:22 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Mwa, het is typisch Nederlands om met een betweterig toontje mensen aan te spreken.

Maak het vaak genoeg mee als ik een stukje op de fiets op de andere kant fiets ivm..Ja ik weet dat ik op de verkeerde baan fiets dus dat roepen met zon kk toontje is dan echt niet nodig.
Blijkbaar is het nodig, want jij fiets aan de verkeerde kant.

En dat je weer kk gebruikt, heb ik sterk de indruk dat het vaker nodig is bij jou....
pi_213033306
quote:

[..]

Waarom fiets je dan niet op de juiste baan? Of is dat te logisch?
Conscience do cost.
  vrijdag 12 april 2024 @ 20:07:07 #275
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_213183713
quote:

Blijkbaar wel.

Maar als jij het 'typisch Nederlands' vindt, wat voor nationaliteit heb jij dan?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 12 april 2024 @ 20:07:36 #276
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_213183723
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 16 april 2024 @ 12:24:23 #277
287741 matspontius
pi_213226409
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 20:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
The Usual Suspects....
Pas op wat je zegt hoor stouterd, dat mag niet in Nederland. Dat het weer zo'n kansparel is ziet iedereen maar dit mag toch echt niet benoemd worden.
"Hoka Hey!"
  dinsdag 16 april 2024 @ 12:26:20 #278
287741 matspontius
pi_213226423
quote:

[..]

Dus je houd je niet aan de regels en als je daarop aangesproken wordt op een manier die jou niet past ben je geaggiteerd? Is coeltoer?
"Hoka Hey!"
  dinsdag 16 april 2024 @ 12:26:23 #279
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_213226424
quote:

[..]

Dan ben je gewoon een aso.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_213226439
Zo'n soort figuur vond het jaren geleden ook nodig om een hele rij te skippen op het bevrijdingsfestival en naast een meid voor ons te gaan staan en net te doen alsof ze een stel waren, die meid vond het zeer onprettig... ze mocht wel eerst en daarna hij en toen wij.. ik heb er bewust niets van gezegd want had alleen maar meer problemen kunnen opleveren aangezien ik niet even een knokploegje paraat had...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 16 april 2024 @ 12:40:47 #281
287741 matspontius
pi_213226527
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 12:28 schreef Chandler het volgende:
Zo'n soort figuur vond het jaren geleden ook nodig om een hele rij te skippen op het bevrijdingsfestival en naast een meid voor ons te gaan staan en net te doen alsof ze een stel waren, die meid vond het zeer onprettig... ze mocht wel eerst en daarna hij en toen wij.. ik heb er bewust niets van gezegd want had alleen maar meer problemen kunnen opleveren aangezien ik niet even een knokploegje paraat had...
Ik kan je legio voorbeelden geven van dit soort kansparels die gewoon lak hebben aan de Nederlandse maatschappij. Je moet inderdaad oppassen wat je doet want voor dat je het weet heb je een mes tussen je ribben of wordt je volledig in elkaar gerost (zeker als ze met een groepje zijn)
"Hoka Hey!"
pi_213226608
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 12:40 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ik kan je legio voorbeelden geven van dit soort kansparels die gewoon lak hebben aan de Nederlandse maatschappij. Je moet inderdaad oppassen wat je doet want voor dat je het weet heb je een mes tussen je ribben of wordt je volledig in elkaar gerost (zeker als ze met een groepje zijn)
Yup, dus heb ik toen na een paar woorden m'n mond maar gehouden... het heeft geen zin... plus als ze al gepakt worden zijn de consequenties voor mij groter dan voor hem.... :{
Like trump...
  dinsdag 16 april 2024 @ 13:14:10 #283
287741 matspontius
pi_213226819
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 12:51 schreef Chandler het volgende:

[..]
Yup, dus heb ik toen na een paar woorden m'n mond maar gehouden... het heeft geen zin... plus als ze al gepakt worden zijn de consequenties voor mij groter dan voor hem.... :{
Voorbeeldje in de trein tussen R'dam Centraal - Den Haag CS. 4 van die kansparels komen luidruchtig en uitdagend de trein in en nemen uitgebreid bezit van zitplaatsen. Er wordt harde muziek opgezet en ze stinken een uur in de wind naar zweet. Niemand die er wat van zegt (of durft) te zeggen. Conducteurs zie je niet en geef ze eens ongelijk. Klap op de vuurpijl bij aankomst op Den Haag HS. Ze stappen uit en 1 van die gasten gaat midden op het perron staan pissen in een afvalbak. Geen NS of beveiliging te zien. Mijn bloed kookt dan maar ja ik wil mijn kinderen s'ávonds ook nog in ongeschonden toestand zien. En zo maak ik dit soort zaken regelmatig mee - het is gewoon uitschot en schorem van de bovenste plank wat hier niet maar eigenlijk nergens thuishoort. En meestal van een bepaalde afkomst o|O
"Hoka Hey!"
pi_213235794
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 12:40 schreef matspontius het volgende:

[..]
Juist en backup is er zeker als ze niet bang lijken.

Stel jezelf gerust dat deze jongens echt niks in hun leven heeft dat iets waard is. Ze gaan niks bereiken in de maatschappij.
  Moderator / Redactie FP woensdag 17 april 2024 @ 11:49:19 #285
Brabo Bastard
pi_213235825
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 11:46 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Juist en backup is er zeker als ze niet bang lijken.

Stel jezelf gerust dat deze jongens echt niks in hun leven heeft dat iets waard is. Ze gaan niks bereiken in de maatschappij.
Maar ze zijn de maatschappij wel tot last.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_213236768
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 11:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Maar ze zijn de maatschappij wel tot last.
Absoluut. Je doet er helemaal niks tegen.

Je kan er alleen maar medelijden mee hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')