abonnement Unibet Coolblue
pi_212398279
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk
Verslag van informateur Plasterk

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer


Huidige zetelverdeling Tweede Kamer



Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
De Hond

[ Bericht 4% gewijzigd door Hanca op 12-02-2024 16:18:24 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212398294
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waarom zouden ze daar op migratie niet uitkomen?
Twee simpele redenen: partijleider Yeşilgöz en het feit dat VVD verliest aan de PVV, niet aan een CDA oid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 februari 2024 @ 11:12:10 #3
408813 crew  trein2000
pi_212398296
Ondertussen verbiedt het Hof even de verdere export van F35 onderdelen naar Israël op grond van ernstige vrees voor oorlogsmisdaden. Dat gaat ook nog wel gevolgen hebben zeg.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_212398302
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:12 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen verbiedt het Hof even de verdere export van F35 onderdelen naar Israël op grond van ernstige vrees voor oorlogsmisdaden. Dat gaat ook nog wel gevolgen hebben zeg.
Dat is wel een bijzonder uitspraak, inderdaad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 11:13:17 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_212398305
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:12 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen verbiedt het Hof even de verdere export van F35 onderdelen naar Israël op grond van ernstige vrees voor oorlogsmisdaden. Dat gaat ook nog wel gevolgen hebben zeg.
Als je de beelden van Gaza ziet dan lijkt mij dat volkomen terecht.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_212398311
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:12 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen verbiedt het Hof even de verdere export van F35 onderdelen naar Israël op grond van ernstige vrees voor oorlogsmisdaden. Dat gaat ook nog wel gevolgen hebben zeg.
Wordt het Hof al uitgemaakt voor antisemitisch?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 11:15:47 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_212398325
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Twee simpele redenen: partijleider Yeşilgöz en het feit dat VVD verliest aan de PVV, niet aan een CDA oid.
Met de PVV in zee gaan stopt dat bloeden niet, met de middenpartijen in zee gaan en migratie aanpakken wel, denk ik. Dan kan je als VVD stellen "Wij doen wat de PVV niet kan", maar goed, hoe lang Yesilgoz nog in functie blijft is ook wel een vraag die we gerust kunnen stellen, denk ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_212398329
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als je de beelden van Gaza ziet dan lijkt mij dat volkomen terecht.
Helemaal eens, maar dit gaat dus om de uitvoer van Amerikaanse onderdelen die hier liggen opgeslagen. Dat de rechter nu Amerika verbiedt om de eigen onderdelen naar Israël te brengen is wel een bijzondere uitspraak.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212398335
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Met de PVV in zee gaan stopt dat bloeden niet, met de middenpartijen in zee gaan en migratie aanpakken wel, denk ik. Dan kan je als VVD stellen "Wij doen wat de PVV niet kan", maar goed, hoe lang Yesilgoz nog in functie blijft is ook wel een vraag die we gerust kunnen stellen, denk ik.
Ik zie het echt niet gebeuren, in elk geval niet de komende maanden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 11:17:22 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_212398341
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Helemaal eens, maar dit gaat dus om de uitvoer van Amerikaanse onderdelen die hier liggen opgeslagen. Dat de rechter nu Amerika verbiedt om de eigen onderdelen naar Israël te brengen is wel een bijzondere uitspraak.
De uitvoer en opslag word door Nederland gedaan, wie eigenaar is van de onderdelen is daarin niet relevant, dacht ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 11:17:37 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_212398344
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zie het echt niet gebeuren, in elk geval niet de komende maanden.
Ik zeg ook niet dat het morgen rond is, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 februari 2024 @ 11:17:45 #12
408813 crew  trein2000
pi_212398347
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als je de beelden van Gaza ziet dan lijkt mij dat volkomen terecht.
Inhoudelijk een te volgen oordeel inderdaad. Maar de vraag is wel of je als rechter je op dit terrein moet begeven. In Amerika heb je bijvoorbeeld een zogenaamde political question doctrine. die komt er op neer dat in geval van defensie en buitenlandse zaken de President extreem veel ruimte heeft en de rechter in beginsel niet ingrijpt. Ook daar is iets voor te zeggen.

Maar de gevolgen hier van kunnen best wel eens groot zijn, voor Rutte’s nato ambitie. Voor de positie van Nederland binnen de westerse wereld.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 februari 2024 @ 11:18:33 #13
408813 crew  trein2000
pi_212398359
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De uitvoer en opslag word door Nederland gedaan, wie eigenaar is van de onderdelen is daarin niet relevant, dacht ik.
Klopt. Er is een Nederlandse exportvergunning nodig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_212398403
Uitstekende uitspraak. Rutte heeft een waas voor zn ogen door zijn NAVO-ambities; goed dat hij en de regering wordt teruggefloten.
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 11:23:01 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_212398405
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Inhoudelijk een te volgen oordeel inderdaad. Maar de vraag is wel of je als rechter je op dit terrein moet begeven. In Amerika heb je bijvoorbeeld een zogenaamde political question doctrine. die komt er op neer dat in geval van defensie en buitenlandse zaken de President extreem veel ruimte heeft en de rechter in beginsel niet ingrijpt. Ook daar is iets voor te zeggen.

Maar de gevolgen hier van kunnen best wel eens groot zijn, voor Rutte’s nato ambitie. Voor de positie van Nederland binnen de westerse wereld.
Tja, dan kan Rutte de linkse rechters in Nederland de schuld geven, net als Wilders ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_212398406
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De uitvoer en opslag word door Nederland gedaan, wie eigenaar is van de onderdelen is daarin niet relevant, dacht ik.
Het gaat er vooral om dat er een vergunning moet zijn om militaire onderdelen naar het buitenland te brengen en die vergunning houdt het Hof nu dus tegen.

Ik vind dat ook terecht, trouwens. Ik denk dat Amerika het via een omweg trouwens nu alsnog wel kan doen: vraag hier een vergunning aan om naar een ander land dan Israël te verschepen en vanaf dat andere land naar Israël. Desnoods gewoon via de VS zelf.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212398418
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Helaas lijkt kwart Nederland spontane jeuk te krijgen als GL/PvdA genoemd wordt want dan is alles guurlinks. Maar lijkt me inderdaad aardig stabiel met groot draagvlak.

Al denk ik dat meeste partijen PVV nog even willen laten aanmodderen met huidige gezeik.
Klopt

Wat het met de PVV ook is, is dat ze niet duidelijk zijn. Het liefst had ik gehad dat ze jaren vanaf de zijlijn vanalles riepen en dan zouden zeggen 'yes! nu mogen we eindelijk gaan uitvoeren wat we willen! We gaan meteen onze harde plannen in een schets tot beleid omzetten!'

Maar de PVV is meer van 'uhhh.. yes, we hebben gewonnen, maar als we hetgeen we jarenlang roepen zouden omzetten in beleid dan krijgen we een fascistische staat en dat is moeilijk verkopen aan de anderen' Dat is zo'n beetje wat Wilders na de overwinning riep. Meteen op de rem met alles.

En dan krijg je een zin in / geen zin in twijfel en gaat men vervolgens maar wat met de handen overelkaar zitten.
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 11:24:15 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_212398421
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het gaat er vooral om dat er een vergunning moet zijn om militaire onderdelen naar het buitenland te brengen en die vergunning houdt het Hof nu dus tegen.

Ik vind dat ook terecht, trouwens. Ik denk dat Amerika het via een omweg trouwens nu alsnog wel kan doen: vraag hier een vergunning aan om naar een ander land dan Israël te verschepen en vanaf dat andere land naar Israël. Desnoods gewoon via de VS zelf.
Natuurlijk kan dat. Het is een signaal en niet meer dan dat. De VS kan ook die onderdelen naar Ramstein overvliegen en van daaruit naar Israel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 11:24:19 #19
375570 crew  Cyan9
pi_212398422
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het gaat er vooral om dat er een vergunning moet zijn om militaire onderdelen naar het buitenland te brengen en die vergunning houdt het Hof nu dus tegen.

Ik vind dat ook terecht, trouwens. Ik denk dat Amerika het via een omweg trouwens nu alsnog wel kan doen: vraag hier een vergunning aan om naar een ander land dan Israël te verschepen en vanaf dat andere land naar Israël. Desnoods gewoon via de VS zelf.
En in de toekomst niet via Nederland gok ik?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 11:25:34 #20
54278 crew  Tijger_m
42
pi_212398436
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:24 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
En in de toekomst niet via Nederland gok ik?
Dat is heel goed mogelijk, ja. De VS is er geen fan van dat andere landen zich met hun defensie en wapenexport bemoeien.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_212398452
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:24 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
En in de toekomst niet via Nederland gok ik?
Dat zou kunnen, geen idee hoe belangrijk de opslag in Nederland voor de VS is. En hoe lang die contracten nog lopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212398505
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Met de PVV in zee gaan stopt dat bloeden niet, met de middenpartijen in zee gaan en migratie aanpakken wel, denk ik. Dan kan je als VVD stellen "Wij doen wat de PVV niet kan", maar goed, hoe lang Yesilgoz nog in functie blijft is ook wel een vraag die we gerust kunnen stellen, denk ik.
Het punt is: D66 en Pvda/GL willen wel arbeidsmigratie aanpakken, maar aan asielmigratie en veiligelanders weinig doen.
Misschien zéggen ze wel dat ze dat willen, maar bij de eerste mediagenieke Lili en Howick-achtige gevallen zullen ze alweer uitzonderingen eisen.
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 11:37:20 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_212398539
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:33 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Het punt is: D66 en Pvda/GL willen wel arbeidsmigratie aanpakken, maar aan asielmigratie en veiligelanders weinig doen.
Misschien zéggen ze wel dat ze dat willen, maar bij de eerste mediagenieke Lili en Howick-achtige gevallen zullen ze alweer uitzonderingen eisen.
Waar baseer je dat verhaal op? D66 en PvdA/GL willen dat Nederland zich aan de afspraken die het overeengekomen is houd en waar het gelul over veiligelanders vandaan komt is mij een raadsel.

Mediageniek? Oh, je bedoelt als het volk wil dat er een uitzondering gemaakt word? Tja...
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_212398547
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:33 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Het punt is: D66 en Pvda/GL willen wel arbeidsmigratie aanpakken, maar aan asielmigratie en veiligelanders weinig doen.
Misschien zéggen ze wel dat ze dat willen, maar bij de eerste mediagenieke Lili en Howick-achtige gevallen zullen ze alweer uitzonderingen eisen.
Het plan wat er lag wat Rutte af schoot ging anders behoorlijk ver. Ik geef toe: dat was zonder PvdAGL, maar als CU daarmee akkoord ging (alleen met beperking gezinshereniging niet, maar dat zijn een paar honderd gevallen per jaar), dan zal PvdAGL waarschijnlijk er ook wel mee akkoord gaan.
Moet de VVD wel toegeven dat ze een goed plan hebben afgeschoten. Dat is een obstakel natuurlijk.

Nogmaals: ik zie het niet gebeuren, ik vind de mogelijkheden minderheidskabinet over rechts, extraparlementair of nieuwe verkiezingen allemaal waarschijnlijker. Zeker omdat NSC ook niet bij PvdAGL aan boord wil stappen. Maar dat PvdAGL en D66 niks aan asielmigratie zouden willen doen is gewoon een leugen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 12 februari 2024 @ 11:38:27 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212398550
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:12 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen verbiedt het Hof even de verdere export van F35 onderdelen naar Israël op grond van ernstige vrees voor oorlogsmisdaden. Dat gaat ook nog wel gevolgen hebben zeg.
Lijkt me terecht.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 12 februari 2024 @ 11:40:58 #26
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212398564
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Lijkt me terecht.
Het is vooral kortzichtig.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212398574
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:33 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Het punt is: D66 en Pvda/GL willen wel arbeidsmigratie aanpakken, maar aan asielmigratie en veiligelanders weinig doen.
Misschien zéggen ze wel dat ze dat willen, maar bij de eerste mediagenieke Lili en Howick-achtige gevallen zullen ze alweer uitzonderingen eisen.
Ik blijf me verbazen om deze frame. Waarom denkt men dat GL/PvdA de deuren wagenwijd willen opengooien terwijl dit gewoon niet waar is. Staat gewoon allemaal in hun partijprogramma. Zomaar wat passages;
https://groenlinkspvda.nl(...)beleid-in-nederland/

quote:
Aan de buitengrenzen van Europa krijgen mensen uit veilige herkomstlanden vroeg duidelijkheid door een korte en eerlijke procedure, en we bevorderen de terugkeer van uitgeprocedeerde asielzoekers. Binnen Nederland gaan we de chaos binnen de asielketen te lijf. Goede opvang vereist een eerlijke spreiding van asielzoekers over het hele land.
quote:
We investeren in de Immigratie- en Naturalisatiedienst, zodat die betere besluiten kan nemen en aanvragen sneller kan verwerken. Zo kunnen we achterstanden inlopen en voorkomen we nieuwe achterstanden en onnodige uitgaven aan dwangsommen. Asielzoekers krijgen sneller uitsluitsel over hun asielaanvraag.
Zijn ze wat socialer qua opvang en spreiding en minderheidsgroepen; ja dat is zeker zo. Maar wil niet zeggen dat ze de veiligelanders ook willen houden. Die moeten van GL/PvdA ook gewoon terug, zo snel mogelijk.
  maandag 12 februari 2024 @ 11:43:01 #28
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212398581
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Inhoudelijk een te volgen oordeel inderdaad. Maar de vraag is wel of je als rechter je op dit terrein moet begeven. In Amerika heb je bijvoorbeeld een zogenaamde political question doctrine. die komt er op neer dat in geval van defensie en buitenlandse zaken de President extreem veel ruimte heeft en de rechter in beginsel niet ingrijpt. Ook daar is iets voor te zeggen.

Maar de gevolgen hier van kunnen best wel eens groot zijn, voor Rutte’s nato ambitie. Voor de positie van Nederland binnen de westerse wereld.
De VS en andere westerse landen gaan zich nu wel 3 keer bedenken voordat ze met Nederland zaken gaan doen op militair gebied. Immers, Nederland lijkt een onbetrouwbare partner te worden als een rechter al zo gemakkelijk de bewegingsruimte op militair gebied kan kortwieken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212398588
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het is vooral kortzichtig.
Een rechter hoeft niet te kijken naar politieke gevolgen. Het is vrij simpel: is de vergunning terecht gegeven of niet. Dit is wat de rechter zegt:

quote:
Bij die beoordeling hadden onder meer buitenlandpolitieke of economische afwegingen geen rol mogen spelen. De verplichting die voortvloeit uit andere internationale verdragen zoals het wapenhandelsverdrag om mogelijke schending van het oorlogsrecht te voorkomen weegt zwaarder.
Nou, dan is het vrij simpel en dan is de vergunning onterecht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 12 februari 2024 @ 11:44:17 #30
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212398594
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:42 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik blijf me verbazen om deze frame. Waarom denkt men dat GL/PvdA de deuren wagenwijd willen opengooien terwijl dit gewoon niet waar is. Staat gewoon allemaal in hun partijprogramma. Zomaar wat passages;
https://groenlinkspvda.nl(...)beleid-in-nederland/
[..]
[..]
Zijn ze wat socialer qua opvang en spreiding en minderheidsgroepen; ja dat is zeker zo. Maar wil niet zeggen dat ze de veiligelanders ook willen houden. Die moeten van GL/PvdA ook gewoon terug, zo snel mogelijk.
Ze sporen ze aan. Oke, hoe dan? Wilders en de PVV krijgen terecht te horen dat alles in Europese verdragen vast zit dus kan niet, moeilijk, complex, verloren moeite, maar de GL/PVDA hebben wel een oplossing? Welke is dat dan?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212398613
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ze sporen ze aan. Oke, hoe dan? Wilders en de PVV krijgen terecht te horen dat alles in Europese verdragen vast zit dus kan niet, moeilijk, complex, verloren moeite, maar de GL/PVDA hebben wel een oplossing? Welke is dat dan?
Ik zeg niet dat ze een oplossing hebben, maar hun visie en insteek op hoge migratieaantallen is niet eens zo heel verschillend als men ons soms wil doen geloven.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 februari 2024 @ 11:46:38 #32
408813 crew  trein2000
pi_212398624
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De VS en andere westerse landen gaan zich nu wel 3 keer bedenken voordat ze met Nederland zaken gaan doen op militair gebied. Immers, Nederland lijkt een onbetrouwbare partner te worden als een rechter al zo gemakkelijk de bewegingsruimte op militair gebied kan kortwieken.
Gemakkelijk is het niet natuurlijk. Er ligt inmiddels een ICJ oordeel dat er een daadwerkelijk risico bestaat op genocide (die lag er in eerste aanleg nog niet). De beelden uit Gaza zijn volkomen duidelijk.

Als je aan een inhoudelijk oordeel toekomt kun je eigenlijk maar één ding doen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 12 februari 2024 @ 11:47:48 #33
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212398638
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Gemakkelijk is het niet natuurlijk. Er ligt inmiddels een ICJ oordeel dat er een daadwerkelijk risico bestaat op genocide (die lag er in eerste aanleg nog niet). De beelden uit Gaza zijn volkomen duidelijk.

Als je aan een inhoudelijk oordeel toekomt kun je eigenlijk maar één ding doen.
Ik zeg ook niet dat de uitspraak al dan niet terecht is of niet, ik zeg dat het verregaande gevolgen gaat hebben voor onze positie, zoals jij ook al aangaf, en dat komt door wat al eerder aangegeven is, de rechter hoeft geen politieke of andere omstandigheden mee te nemen in zijn oordeel dus in mijn opinie vooral een "kortzichtig" oordeel, ook al is dat misschien een te negatieve lading.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 11:49:12 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_212398656
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ze sporen ze aan. Oke, hoe dan? Wilders en de PVV krijgen terecht te horen dat alles in Europese verdragen vast zit dus kan niet, moeilijk, complex, verloren moeite, maar de GL/PVDA hebben wel een oplossing? Welke is dat dan?
Dus waarom zou je dan PVV stemmen? Je zegt zelf al dat die niets klaar kunnen spelen en alleen maar zaken roepen die sowieso onhaalbaar zijn. Dan ben je wel ontiegelijk dom als je daar op gaat stemmen naar mijn mening.

Een oplossing is er dan ook niet maar geef dat gewoon toe in plaats van bombastische grootspraak die niets uithaalt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_212398658
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat de uitspraak al dan niet terecht is of niet, ik zeg dat het verregaande gevolgen gaat hebben voor onze positie, zoals jij ook al aangaf.
Landen die van plan zijn oorlogsmisdaden te steunen moeten nu inderdaad gaan twijfelen of Nederland een goed land is om zaken mee te doen. Lijkt me nou ook weer geen enorm bezwaar, eigenlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 12 februari 2024 @ 11:51:53 #36
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212398682
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dus waarom zou je dan PVV stemmen?
Geen idee, dat moet je aan de PVV stemmers vragen. Ik denk dat het iets te maken heeft met Wilders die harde woorden roept en net doet alsof hij ze eruit krijgt, terwijl Timmermans andere taal bezigde.

quote:
Je zegt zelf al dat die niets klaar kunnen spelen en alleen maar zaken roepen die sowieso onhaalbaar zijn. Dan ben je wel ontiegelijk dom als je daar op gaat stemmen naar mijn mening.

Een oplossing is er dan ook niet maar geef dat gewoon toe in plaats van bombastische grootspraak die niets uithaalt.
Ik heb nog geen enkel realistisch verkiezingsprogramma gelezen. Ik heb vooral idealistische programma's gelezen waarin alles rozengeur en maneschijn gaat zijn. Maar goed, zeggen dat je de problemen niet op kunt lossen is denk niet goed voor je kansen op zetelwinst.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 12 februari 2024 @ 11:52:58 #37
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212398685
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Landen die van plan zijn oorlogsmisdaden te steunen moeten nu inderdaad gaan twijfelen of Nederland een goed land is om zaken mee te doen. Lijkt me nou ook weer geen enorm bezwaar, eigenlijk.
Mwoah, die oorlogsmisdaden gepleegd door Israel zijn nog niet bewezen, dus ik vind dat vooral voorbarig. Heeft het er schijn van dat die gepleegd zijn over en weer? Absoluut. Maar volgens mij wil iedereen graag dat we waarheidsvinding boven alles stellen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212398689
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zie het echt niet gebeuren, in elk geval niet de komende maanden.
Oh dat men er nu nog lang geen zin in heeft is wel duidelijk. Is ook meer een optie voor na de zomer als tegen die tijd bijna een jaar na de verkiezingen zitten en het toch wat begint te jeuken…
pi_212398718
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:33 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Het punt is: D66 en Pvda/GL willen wel arbeidsmigratie aanpakken, maar aan asielmigratie en veiligelanders weinig doen.
Misschien zéggen ze wel dat ze dat willen, maar bij de eerste mediagenieke Lili en Howick-achtige gevallen zullen ze alweer uitzonderingen eisen.
Vreemde frame weer. Wat je wel kan stellen is dat PvdA/GL zich aan wetten en verdragen wil houden. Dat is tegenwoordig helaas wel een uitzondering in onze vaderlandse politiek…
  maandag 12 februari 2024 @ 11:59:09 #40
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_212398728
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Inhoudelijk een te volgen oordeel inderdaad. Maar de vraag is wel of je als rechter je op dit terrein moet begeven. In Amerika heb je bijvoorbeeld een zogenaamde political question doctrine. die komt er op neer dat in geval van defensie en buitenlandse zaken de President extreem veel ruimte heeft en de rechter in beginsel niet ingrijpt. Ook daar is iets voor te zeggen.

Maar de gevolgen hier van kunnen best wel eens groot zijn, voor Rutte’s nato ambitie. Voor de positie van Nederland binnen de westerse wereld.
Wordt het niet gewoon eens tijd dat we herkennen en erkennen dat hogere bestuursrechtspraak gepolitiseerd is.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 12 februari 2024 @ 11:59:57 #41
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_212398733
Geen land dat Nederland nog vertrouwt. Als je wapens nodig hebt kan het dus zijn dat Nederland die weigert te leveren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 februari 2024 @ 12:02:45 #42
408813 crew  trein2000
pi_212398767
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wordt het niet gewoon eens tijd dat we herkennen en erkennen dat hogere bestuursrechtspraak gepolitiseerd is.
Hoe is dat precies hieraan gerelateerd?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 12 februari 2024 @ 12:03:17 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212398773
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wordt het niet gewoon eens tijd dat we herkennen en erkennen dat hogere bestuursrechtspraak gepolitiseerd is.
Nee. Want dat is het in deze niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 12 februari 2024 @ 12:03:33 #44
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_212398775
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 12:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hoe is dat precies hieraan gerelateerd?
Aan verschillende uitspraken. Ze gaan bijna altijd één kant op.
Het is inuitief hoor, maar toch. Dit voelt niet goed.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_212398793
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:59 schreef phpmystyle het volgende:
Geen land dat Nederland nog vertrouwt. Als je wapens nodig hebt kan het dus zijn dat Nederland die weigert te leveren.
Wat overigens voor elk land geldt. Denk je dat ieder land vrolijk bij bedrijven als Thales, Saab of FN kunnen shoppen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 februari 2024 @ 12:05:52 #46
408813 crew  trein2000
pi_212398797
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 12:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Aan verschillende uitspraken. Ze gaan bijna altijd één kant op.
Het is inuitief hoor, maar toch. Dit voelt niet goed.
Waar héb je het over?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 februari 2024 @ 12:06:28 #47
408813 crew  trein2000
pi_212398811
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 12:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee. Want dat is het in deze niet.
De bestuursrechter van het hof Den Haag, ken jij die niet? ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 12 februari 2024 @ 12:07:23 #48
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_212398822
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2024 12:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat overigens voor elk land geldt. Denk je dat ieder land vrolijk bij bedrijven als Thales, Saab of FN kunnen shoppen?
Nee, maar dit is iets anders.
Deze goederen zijn dus reeds in het bezit van de Amerikanen en vormen een onderdeel van een grote supplychain. Het ontbreken hiervan zorgt ervoor dat je geschaad wordt in je gevechtsmogelijkheden.

Stel dat wij - geen idee - wij onderdelen van die cv90's in frankrijk hebben liggen, de Noren vallen ons aan en wij willen die onderdelen geleverd krijgen, en Frankrijk zegt nee? Wat dan?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 12 februari 2024 @ 12:08:16 #49
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_212398833
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 12:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waar héb je het over?
Dat bestuursrechters aan de leiband zitten van politiek en gevoelig is voor bepaalde maatschappelijke opvattingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 12-02-2024 12:15:45 ]
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 12 februari 2024 @ 12:09:52 #50
1234 HiZ
Istanbullu
pi_212398852
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:23 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Is dat het beeld dat je van de rechtspraak hebt? Rechters doen maar zo'n beetje wat hun politieke voorkeur voorschrijft?
In Nederland? Absoluut.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')