abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212409784
https://twitter.com/elbegdorj/status/1756818696700657935

Reactie van voormalig Mongoolse president op het interview van Putin door Tucker, waarin hij de invasie van Oekraine aan het rechtvaardigen was. Alleen dit al, zal een reden moeten zijn om Mongolië de kans te geven deel uit te maken van de westerse alliantie.
pi_212409809
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:39 schreef theunderdog het volgende:
De propagandamachine van Rusland werkt op volle toeren om ervoor te zorgen dat Trump president wordt in Amerika. Je ziet het helemaal voor je: allemaal betaalde Russische trolls achter pc's in een callcenter achtige setting, Putin die Trump achter de schermen een idioot noemt.
Trump denkt serieus dat hij met zijn geweldige talent om met mensen om te gaan en deals te sluiten Poetin in zijn zak heeft. Maar Poetin gebruikt Trump gewoon als een useful idiot.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:49:34 #153
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_212409820
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 10:10 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Fascinerend hoe sommigen schaamteloos de waarde van een stuk kapotgeschoten land in mensenlevens weet uit te drukken.
Zolang Rusland kapot gaat is er niets aan de hand.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_212409824
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:46 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/elbegdorj/status/1756818696700657935

Reactie van voormalig Mongoolse president op het interview van Putin door Tucker, waarin hij de invasie van Oekraine aan het rechtvaardigen was. Alleen dit al, zal een reden moeten zijn om Mongolië de kans te geven deel uit te maken van de westerse alliantie.
Mongolië zit in nogal een lastige situatie, met twee grote buren, Rusland en het nog veel machtigere China.
pi_212409866
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Trump denkt serieus dat hij met zijn geweldige talent om met mensen om te gaan en deals te sluiten Poetin in zijn zak heeft. Maar Poetin gebruikt Trump gewoon als een useful idiot.
Ja, natuurlijk. Bedoel: Putin is een gore schoft, maar absoluut niet dom. Trump is echt een debieltje. Misschien dat dat vroeger anders was (dat sluit ik niet uit. Want ondanks zijn financiële dompers, heeft die het toch ook goed gedaan). Maar nu is hij echt tot het seniele af.
pi_212409893
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Mongolië zit in nogal een lastige situatie, met twee grote buren, Rusland en het nog veel machtigere China.
Juist daarom. Dan zijn bovenstaande takes niet zomaar iets.

We mogen best onze respect daarvoor uiten. Vind ik.
pi_212410008
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, natuurlijk. Bedoel: Putin is een gore schoft, maar absoluut niet dom. Trump is echt een debieltje. Misschien dat dat vroeger anders was (dat sluit ik niet uit. Want ondanks zijn financiële dompers, heeft die het toch ook goed gedaan). Maar nu is hij echt tot het seniele af.
Ik snap het idee van de NAVO verlaten voor de Amerikanen ook niet. Alle NAVO-landen zijn vrienden van de VS, waar goed zaken mee te doen is, onder andere met de verkoop van dure Amerikaanse wapens.

Wat schiet Trump er nu echt mee op om de NAVO te verlaten, Poetin te geven wat hij wil en ook een sterk signaal van zwakte aan China te geven?
pi_212410027
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik snap het idee van de NAVO verlaten voor de Amerikanen ook niet. Alle NAVO-landen zijn vrienden van de VS, waar goed zaken mee te doen is, onder andere met de verkoop van dure Amerikaanse wapens.

Wat schiet Trump er nu echt mee op om de NAVO te verlaten, Poetin te geven wat hij wil en ook een sterk signaal van zwakte aan China te geven?
Trump lult maar wat dom, en hij heeft geen enkel verstand van diplomatiek.

En van kaarten heeft hij óók geen verstand.
pi_212410059
quote:

[..]

Amerika gaat dat dan ook niet doen. Wij zijn afhankelijk van Amerika, maar waar is Amerika zonder de NAVO? alleen kunnen ze het niet. Gaan ze dan slijmen bij China? hahah China lacht zich te pletter.

En zelfs Trump weet dit. Het zou mij in alle eerlijkheid dan ook niets verbazen als de republikeinen in de loop van dit jaar toch iemand anders naar voren schuiven voor de verkiezingen.

Dat gezegd hebbende: we moeten niet investeren in onze eigen defensie, vanwege de Amerikanen. Ook als wij weer een heel erg pro-NAVO president krijgen in Amerika, dienen wij (Europa) een sterke Europeese militaire invloed te krijgen binnen de NAVO.
pi_212410098
Er is werkelijk 0 reden voor Amerika om de NAVO op te geven. Het kost ze nauwelijks iets, en ze hebben er nagenoeg enkel voordelen mee. Wat niet wil zeggen dat dat het onmogelijk maakt dat ze het toch doen, maar daar zullen ze dan vooral zichzelf mee hebben. En daar zullen ze dan ook weer van terugkomen.

Dus daar maak ik mij totaal geen zorgen over. Waar ik mij wel 'zorgen' om maak is dat Amerika ook binnen de NAVO, een andere houding kan aannemen. Het is eigenlijk een wonderbaarlijk iets dat ze nog steeds onze problemen willen oplossen. Neem de houthi's.

Dat is ons probleem he.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:15:53 #161
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_212410107
quote:

[..]

Trump was toen'ie president was, niet echt bezig met beleid, van wat voor soort dan ook. Dat zielige figuur zat de hele dag met 3 TV's voor z'n neus te kijken naar coverage, over hemzelf.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:17:36 #162
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_212410135
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:15 schreef theunderdog het volgende:
Het is eigenlijk een wonderbaarlijk iets dat ze nog steeds onze problemen willen oplossen. Neem de houthi's.
Heel de logistieke wereld staat op z'n kop, vanwege het geetter aldaar. Spotprijzen voor container vervoer door het dak.

Dat treft hun net zo hard als ons.
&lt;signature here&gt;.
pi_212410143
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Heel de logistieke wereld staat op z'n kop, vanwege het geetter aldaar. Spotprijzen voor container vervoer door het dak.

Dat treft hun net zo hard als ons.
Het treft hun wel. Maar het is niet hun hoofdprobleem. Het is niet om aan te zien dat zijn weer het eerste initiatief moeten nemen.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 februari 2024 @ 12:18:40 #164
364681 over_hedge
pi_212410148
quote:

[..]

het idee is dat hij heel hard moet roepen dat US goed is. De rest kut. US FIRST. En zo wat extra stemmen krijgt.

Geloof er van de rest weinig van dat hij het echt meent
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212410165
Trump kan sowieso niet meer zelfstandig besluiten om de Navo te verlaten.
Daar is vrij recent nog een wet voor aangenomen, dat de president dat niet zelfstandig kan doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:20:37 #166
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_212410171
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:18 schreef theunderdog het volgende:
Het is niet om aan te zien dat zijn weer het eerste initiatief moeten nemen.
Wat VS isolationisten altijd vergeten, is dat de dollar niet de world reserve currency is, omdat we hun zo tof vinden. Dat is omdat ze wereld politieagentje spelen.

En als ze daar mee ophouden, komt dat in gevaar.
&lt;signature here&gt;.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 februari 2024 @ 12:21:39 #167
364681 over_hedge
pi_212410183
Van de rest heeft hij wel gewoon een punt over die 2%. Waarom is het ooit afgesproken als toch bijna niemand zich er aan houd.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212410195
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat VS isolationisten altijd vergeten, is dat de dollar niet de world reserve currency is, omdat we hun zo tof vinden. Dat is omdat ze wereld politieagentje spelen.

En als ze daar mee ophouden, komt dat in gevaar.
Eens. Maar ook daarin zijn wel nuance's te vinden. Het is inderdaad waar dat Amerika in een positie zit, dat ze de internationale politieagent moeten blijven spelen. Maar het is ook niet voor niets dat zo ongeveer elke Amerikaanse president andere NAVO landen heeft oproepen meer te investeren, en meer te helpen.

Dat is in essentie ook gewoon wat Trump bedoelde. Alleen ging hij weer eens volledig apeshit. Waarom? omdat hij oud en seniel is.
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 februari 2024 @ 12:23:26 #169
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_212410203
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:15 schreef theunderdog het volgende:
Er is werkelijk 0 reden voor Amerika om de NAVO op te geven. Het kost ze nauwelijks iets, en ze hebben er nagenoeg enkel voordelen mee. Wat niet wil zeggen dat dat het onmogelijk maakt dat ze het toch doen, maar daar zullen ze dan vooral zichzelf mee hebben. En daar zullen ze dan ook weer van terugkomen.

Dus daar maak ik mij totaal geen zorgen over. Waar ik mij wel 'zorgen' om maak is dat Amerika ook binnen de NAVO, een andere houding kan aannemen. Het is eigenlijk een wonderbaarlijk iets dat ze nog steeds onze problemen willen oplossen. Neem de houthi's.

Dat is ons probleem he.
Het is ook een probleem voor de VS.

Veel mensen zijn vergeten dat NAVO is opgericht om (West) Duitsland niet als onverdedigbaar gat in de West-Europese defensie te hebben, zonder het risico weer in een wapenwedloop tussen FR, VK en Duitsland te komen of het land voor eeuwig te moeten bezetten.

En die wapenwedloop gaat zeker ontstaan als de VS uit NAVO stapt. Dan zullen de landen die nu meedoen met nuclear sharing uiteindelijk zelf iets vergelijkbaars willen bouwen.

En dan kan het NPT de vuilnisbak in.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_212410209
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:21 schreef over_hedge het volgende:
Van de rest heeft hij wel gewoon een punt over die 2%. Waarom is het ooit afgesproken als toch bijna niemand zich er aan houd.
Die 2% is een onderdeel. Maar wat veel belangrijker is is hoe andere NAVO landen handelen.

Als je ziet hoeveel landen kwamen helpen na 9/11, dan valt dat vies tegen. Dat steekt bij het grote Amerika.
pi_212410230
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is ook een probleem voor de VS.

Veel mensen zijn vergeten dat NAVO is opgericht om (West) Duitsland niet als onverdedigbaar gat in de West-Europese defensie te hebben, zonder het risico weer in een wapenwedloop tussen FR, VK en Duitsland te komen of het land voor eeuwig te moeten bezetten.

En die wapenwedloop gaat zeker ontstaan als de VS uit NAVO stapt. Dan zullen de landen die nu meedoen met nuclear sharing uiteindelijk zelf iets vergelijkbaars willen bouwen.

En dan kan het NPT de vuilnisbak in.
Over dat probleem ging over de houthi's, en vervolgens heb je het over de consequenties van het verlaten van de VS uit de NAVO??
pi_212410234
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 09:59 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Twee Nederlanders en Estse premier op gelekte lijst gezochte personen Rusland
https://nos.nl/l/2508671

Diverse Europeanen, onder wie premier Kallas van Estland en twee Nederlanders, staan in Rusland op de lijst van gezochte personen. Dat meldt het Russische onderzoeksplatform Mediazona, dat alle opsporingsbevelen uit de database van het Russische ministerie van Binnenlandse Zaken heeft verzameld. Een van de Nederlanders op de lijst heeft meegevochten als vrijwilliger in Oekraïne.

Begin deze maand stonden er volgens Mediazona bijna 97.000 individuen op de lijst van gezochte personen. Een derde van hen is Russisch, verder staan er ook relatief veel Armenen (ruim 11.000), Oezbeken (ruim 10.000) en Oekraïners (bijna 4000) op. Een van de Armenen woont in Alkmaar, blijkt uit de gegevens. 98 procent van de gezochten komt uit Rusland of landen die voorheen tot de Sovjet-Unie behoorden.

Volgens Mediazona staan er in de database geen redenen vermeld waarom mensen gezocht worden. Daardoor is het moeilijk om onderscheid te maken in wie er vanwege politieke redenen wordt gezocht en voor wie andere redenen gelden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 februari 2024 @ 12:27:28 #173
364681 over_hedge
pi_212410264
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Die 2% is een onderdeel. Maar wat veel belangrijker is is hoe andere NAVO landen handelen.

Als je ziet hoeveel landen kwamen helpen na 9/11, dan valt dat vies tegen. Dat steekt bij het grote Amerika.
Tja ik vind gewoon als je met zijn alle 2% afspreekt. Dan moet je je er aan houden ook. Zo niet had je iets moeten zeggen voor je er zelf mee akkoord ging.
pi_212410290
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:27 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Tja ik vind gewoon als je met zijn alle 2% afspreekt. Dan moet je je er aan houden ook. Zo niet had je iets moeten zeggen voor je er zelf mee akkoord ging.
Ja, uiteraard. Maar dat is niet het hoofdprobleem. Dat bedoel ik te zeggen.

Die 2% moet zeker. Misschien wel meer. Alleen vervolgens moet je ook handelen.
pi_212410306
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:25 schreef Aether het volgende:

[..]
Twee Nederlanders en Estse premier op gelekte lijst gezochte personen Rusland
https://nos.nl/l/2508671

Diverse Europeanen, onder wie premier Kallas van Estland en twee Nederlanders, staan in Rusland op de lijst van gezochte personen. Dat meldt het Russische onderzoeksplatform Mediazona, dat alle opsporingsbevelen uit de database van het Russische ministerie van Binnenlandse Zaken heeft verzameld. Een van de Nederlanders op de lijst heeft meegevochten als vrijwilliger in Oekraïne.

Begin deze maand stonden er volgens Mediazona bijna 97.000 individuen op de lijst van gezochte personen. Een derde van hen is Russisch, verder staan er ook relatief veel Armenen (ruim 11.000), Oezbeken (ruim 10.000) en Oekraïners (bijna 4000) op. Een van de Armenen woont in Alkmaar, blijkt uit de gegevens. 98 procent van de gezochten komt uit Rusland of landen die voorheen tot de Sovjet-Unie behoorden.

Volgens Mediazona staan er in de database geen redenen vermeld waarom mensen gezocht worden. Daardoor is het moeilijk om onderscheid te maken in wie er vanwege politieke redenen wordt gezocht en voor wie andere redenen gelden.
'geen reden'.

Nee. Dat is ook niet nodig. Rusland is een maffia-staat.

'hey. Wat heb jij een prachtig dochtertje. Zou toch treurig zijn als daarmee iets gebeurd'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')