Je bent een komma vergeten. Is een vorm van antisemitisme.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:48 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Duidelijker dan Hamas vernietigen krijg je het niet toch?
Daarom moet juist elke steen op de schop in de Gazastrook. Want overal kan van alles zitten verweven met het tunnelsysteem van Hamas. Eerst alles op de schop, schoon schip maken en vervolgens alle grenzen in Israelische handen. Vervolgens kan men een deradicalisatieproces in gang zetten voor Palestijnen a-la deradicalisering van nazi's in Duitsland in een verder verleden waarin ze joden als normale mensen gaan beschouwen. De Emiratis kunnen een rol spelen in de wederopbouw, zij willen ook van Hamas af. Tsjetsjenie heeft Poetin ook ooit flink de bezem erdoorheen gehaald en kijk nu; het is er rustig, de Tsjetsjenen zijn blij onderdeel van de Russiche Federatie te zijn, het is helemaal uit het slop geklommen en ontwikkeld en Tsjetsjenen vechten zelfs voor de Russische vlag in de Speciale Militaire Operatie in Oekraine. Er is niet dat Palestijnen in de toekomst in de weg staat om eenzelfde pad af te leggen maar dan moeten ze wel hun jodenhaat vaarwel zeggen.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:43 schreef Tarado het volgende:
Het einde lijkt me nooit in zicht maar ze enorm verzwakken voor een tijdje gaat wel lukken, nu hopen dat er bij de wederopbouw van Gaza er wat minder geld naar tunnels etc. gaat.
Mee bezig zijn hoeft niet perse ook spijt te zijn. Ik denk dat Harris zich wel heel bewust was dat de Duitsers ook mensen waren, maar daar kun je je als militair in een oorlog overheen zetten. Naderhand als de onmiddellijke noodzaak van het winnen weg is, is er meer tijd voor reflectie. Maar als je overtuigd bent van de juistheid van je kant, dan komt daar ook geen spijt van, maar meer medelijden denk ik.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hangt er volledig vanaf. De 'spijt' kan komen, als je er achteraf achter komt dat de tegenstanders ook gewoon uit mensen bestonden. Maar als je je hele leven blijft geloven dat het geen mensen waren (als in: mede personen) dan komt er geen spijt.
Genoeg nazi's die 0 spijt hadden van hun daden. Sterker: sommige waren trots tot op het einde. Deel daarvan zullen psychopaten zijn geweest, maar ook een deel gewone mensen die er oprecht van waren overtuigd dat ze parasieten hadden gedood.
Ik denk het niet, hoor. Harris zag de Duitsers als een collectief dat onderdeel was van het nazisme. Uiteraard zou hij vast hebben geweten dat niet iedere individuele Duitser dat was, maar dat maakte niet meer uit.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:03 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mee bezig zijn hoeft niet perse ook spijt te zijn. Ik denk dat Harris zich wel heel bewust was dat de Duitsers ook mensen waren, maar daar kun je je als militair in een oorlog overheen zetten. Naderhand als de onmiddellijke noodzaak van het winnen weg is, is er meer tijd voor reflectie. Maar als je overtuigd bent van de juistheid van je kant, dan komt daar ook geen spijt van, maar meer medelijden denk ik.
Was dit vanaf het begin al het plan, om alle inwoners naar t zuiden te drijven om daarna iedereen naar t noorden te sturen en iedereen die langsloopt of achterblijft te controleren?quote:Op maandag 12 februari 2024 09:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn legio artikelen en analyses met ook input van Israëlische zijde over de aanpak. Daar heb je echt geen Bibi onder je sneltoetsen voor nodig, echt.
Netanyahu kwam erachter dat de Gazanen te weinig bewegen. Leefstijl-wetenschappers hebben hem geadviseerd.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Was dit vanaf het begin al het plan, om alle inwoners naar t zuiden te drijven om daarna iedereen naar t noorden te sturen en iedereen die langsloopt of achterblijft te controleren?
Het is niet humaan om zo met onschuldige burgers en jonge kinderen om te gaan, maar als in t noorden alle faciliteiten gereed staan om al die mensen op te vangen, te verzorgen en te voeden, dan kan de wereld daar toch niet heel veel op aan te merken hebben lijkt me
Goed advies, obesitas is een groot probleem onder Palestijnen. Ze staan in de top 30 van de wereld en het is niet eens een land. Dan maak je het wel bont hèquote:Op maandag 12 februari 2024 10:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Netanyahu kwam erachter dat de Gazanen te weinig bewegen. Leefstijl-wetenschappers hebben hem geadviseerd.
vandaar de bombardementen he. Uit onderzoek blijkt dat de stress omhoog gaat als je geen huis meer hebt, en geen fatsoenlijk watertoevoer.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goed advies, obesitas is een groot probleem onder Palestijnen. Ze staan in de top 30 van de wereld en het is niet eens een land. Dan maak je het wel bont hè
Kanttekening. Het is wel maar 14 kilometer. Dat zet geen zoden aan de zee
Dan moeten ze toch eerst de grens over. Dat gaat de komende jaren erg lastig worden.quote:Op zondag 11 februari 2024 18:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je hebt weinig infrastructuur nodig voor zelfmoord- en bomaanslagen.
Ik verwacht niet dat de VS dit gaat accepteren.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:37 schreef Toine51 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)derdelen-naar-israel
Ok, dan maar ook stoppen met financiëren van de Palestijnen.
Dat geld gaat ook regelrecht naar Hamas...
Dat naar het noorden sturen en controleren weet ik niet, maar het zal ongetwijfeld van grote halen naar meer met de stofkam gaan met die verplaatsingen.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Was dit vanaf het begin al het plan, om alle inwoners naar t zuiden te drijven om daarna iedereen naar t noorden te sturen en iedereen die langsloopt of achterblijft te controleren?
Ik hoop dus dat ze inderdaad in het noorden/de plek waar ze heen moeten faciliteiten worden opgericht en de bevoorrading weer opgestart wordt.quote:Het is niet humaan om zo met onschuldige burgers en jonge kinderen om te gaan, maar als in t noorden alle faciliteiten gereed staan om al die mensen op te vangen, te verzorgen en te voeden, dan kan de wereld daar toch niet heel veel op aan te merken hebben lijkt me
Ja, ongeveer. 10 maart.quote:Ik kan me niet voorstellen dat Israël iets doet met alle kritiek die nu losbarst. Net nu kunnen ze Hamas echt een zware slag gaan toebrengen. Hoe lang nog tot de ramadan, vier weken?
Is dit één van de deals die NL eruit gesleept heeft omdat het een Tier 2 partner was in het JSF programma?quote:Op maandag 12 februari 2024 10:37 schreef Toine51 het volgende:
Ze kunnen dat prima oplossen door onderdelen voortaan naar Israël te transporteren en dat als distributiehub te gebruiken voor Europa & het M.O. i.p.v. Nederland.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:40 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat de VS dit gaat accepteren.
Precies mijn gedachte, Israel zelf is dan bij uitstek geschikt voor distributie naar Europa en het M.O.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:42 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Is dit één van de deals die NL eruit gesleept heeft omdat het een Tier 2 partner was in het JSF programma?
Dat gaat dan een snel einde zijn van dit distributiecentrum. Dat verplaatst de VS naar een vriendelijker gezind land, genoeg die erom staan te springen.
Mee eens. Nu het bewezen is dat UNRWA en Hamas verweven zijn zou elke vorm van samenwerking met die organisatie ook verboden moeten worden.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:37 schreef Toine51 het volgende:
Hoe werkt dit eigenlijk. Bedoel, in hoeverre heeft de politiek zich te houden aan uitspraken van het gerechtshof over geopolitieke zaken?quote:Op maandag 12 februari 2024 10:37 schreef Toine51 het volgende:
In een beetje "beschaafd" democratisch land worden gerechtelijke uitspraken van de eigen rechtsmacht gerespecteerd.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe werkt dit eigenlijk. Bedoel, in hoeverre heeft de politiek zich te houden aan uitspraken van het gerechtshof over geopolitieke zaken?
Het zijn vaak ook de mensen die moord en brand schreeuwen over wat er in Oekraïne gebeurd (terecht) of over de uitspraken van een Baudet (meer dan eens ook begrijpelijk) maar zich dan vervolgens wel doodleuk vol achter de Palestijnen en Hamas scharen. Het is echt bespottelijk om te zien.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:17 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik ben serieus geschokt om mensen die ik hoog had zitten zo laag te zien vallen, met bosjes. Ik werk zelf in een vrij linkse tak en het openlijke fascisme en nuanceren van de meest walgelijk sadistische terreur is werkelijk verbijsterend. En het zijn juist die types die over zichzelf struikelen als er weer eens een diversiteitsbingo of inclusieborrel georganiseerd wordt.
Fascinerend om te zien, dat wel.
En daarom zou er dus ook geen geld meer naar de Palestijnen moeten gaan.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:39 schreef BlackLining het volgende:
Mooi. Geen F35 onderdelen meer naar Israël. Het zal het verschil niet maken maar toch, terrorisme steunen is altijd fout.
Rechtspraak zou dan ook niet het politieke beleid moeten bepalen in Nederland. Je ziet dat deze tactieken nu steeds vaker worden gebruikt, bijvoorbeeld ook mbt klimaatverandering. Maar zo kan men alles wel gaan aanvechten, van migratie tot sociale zekerheid en van stikstof tot het buitenlandbeleid.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:40 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Dus Amerika is niet beschaafd? want, weet de exacte procedure niet. Maar daar is best vaak de situatie dat het gerechtshof uitspreekt dat Amerika iets moet staken in geopolitieke context, maar dat het gerechtshof tegelijkertijd toegeeft dat hun uitspraak niet bindend kan zijn.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:52 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In een beetje "beschaafd" democratisch land worden gerechtelijke uitspraken van de eigen rechtsmacht gerespecteerd.
Ook hier kan een gerechtshof tot de conclusie komen dat een zaak niet ontvankelijk is om dergelijke redenen, maar blijkbaar is daar niet voor gekozen.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus Amerika is niet beschaafd? want, weet de exacte procedure niet. Maar daar is best vaak de situatie dat het gerechtshof uitspreekt dat Amerika iets moet staken in geopolitieke context, maar dat het gerechtshof tegelijkertijd toegeeft dat hun uitspraak niet bindend kan zijn.
En eigenlijk zie ik daar de logica wel van in. Want geopolitiek draait om verschillende belangen. In hoeverre kan een gerechtshof daar een adequate uitspraak over doen? want: ons gerechtshof stelt dus dat Israel te weinig rekening houdt met burgers, maar volgens het ICC hoeft er geen staakt het vuren te komen.
Dus wie heeft er gelijk?
We hebben geen political question doctrine in Nederland. Dus kom je aan een inhoudelijke beoordeling toe en dan is dit oordeel te volgen.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ook hier kan een gerechtshof tot de conclusie komen dat een zaak niet ontvankelijk is om dergelijke redenen, maar blijkbaar is daar niet voor gekozen.
Wat valt er te accepteren? Gaan ze een invasie plegen in Woensdrecht?quote:Op maandag 12 februari 2024 10:40 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Ik kan het Amerikaans democratisch en juridisch gestel niet bepaald serieus nemen nee. Dat systeem is echt meervoudig gehandicapt.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus Amerika is niet beschaafd? want, weet de exacte procedure niet. Maar daar is best vaak de situatie dat het gerechtshof uitspreekt dat Amerika iets moet staken in geopolitieke context, maar dat het gerechtshof tegelijkertijd toegeeft dat hun uitspraak niet bindend kan zijn.
En eigenlijk zie ik daar de logica wel van in. Want geopolitiek draait om verschillende belangen. In hoeverre kan een gerechtshof daar een adequate uitspraak over doen? want: ons gerechtshof stelt dus dat Israel te weinig rekening houdt met burgers, maar volgens het ICC hoeft er geen staakt het vuren te komen.
Dus wie heeft er gelijk?
Die rechtszaken gaan vaak uit van het feit dat de overheid zelf zich niet aan afspraken houdt die eerder zijn overeengekomen. Terecht dat men dan een middel heeft om in te grijpen. Je niet aan eerder gemaakte afspraken houden ondermijnt het vertrouwen in de overheid want van burgers en bedrijven wordt dat wel verwacht.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zijn vaak ook de mensen die moord en brand schreeuwen over wat er in Oekraïne gebeurd (terecht) of over de uitspraken van een Baudet (meer dan eens ook begrijpelijk) maar zich dan vervolgens wel doodleuk vol achter de Palestijnen en Hamas scharen. Het is echt bespottelijk om te zien.
[..]
Rechtspraak zou dan ook niet het politieke beleid moeten bepalen in Nederland. Je ziet dat deze tactieken nu steeds vaker worden gebruikt, bijvoorbeeld ook mbt klimaatverandering. Maar zo kan men alles wel gaan aanvechten, van migratie tot sociale zekerheid en van stikstof tot het buitenlandbeleid.
De rechterlijke macht bedrijft weer eens politiek op basis van bijelkaar geshopte argumentatie.quote:
Dit was het hoger beroep. Rest alleen nog cassatieberoep, en dat zal vast wel volgen.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:07 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wát?!
Gewoon in hoger beroep gaan want dit slaat nergens op.
Deze opzienbarende activistische rechtspraak is echt zeer verontrustend en zeer schadelijk voor het aanzien van en het vertrouwen in Nederland internationaal. Ik vermoed dat men dit in Nederland onvoldoende beseft.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:37 schreef Toine51 het volgende:
Zeker. Maar niet in dit soort situaties. political question doctrine is een goed iets.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik kan het Amerikaans democratisch en juridisch gestel niet bepaald serieus nemen nee. Dat systeem is echt meervoudig gehandicapt.
Dit was hoger beroep. Maar het is redelijk irrelevant angezien het een grondoperatie is geworden.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:07 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wát?!
Nee, de rechterlijke macht houdt de politiek aan zijn eigen afspraken en verdragen. Dat is een heel gezond mechanisme.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:09 schreef Cilantro het volgende:
[..]
De rechterlijke macht bedrijft weer eens politiek op basis van bijelkaar geshopte argumentatie.
Zo moeilijk is het niet om dat te omzeilen, leuke voor de buhne weer, wat een nette mensen die Nederlanders.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit was hoger beroep. Maar het is redelijk irrelevant angezien het een grondoperatie is geworden.
Wel kan het de verdediging tegen aanvallen vanuit Syrië/ Iran / Jemen belemmeren.
Een F35 voegt trouwens weinig toe als je ook F16's hebt voor een oorlog in Gaza omdat stealth niet nodig is. Hamas beschikt niet over geavanceerde luchtverdedigingssystemen.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit was hoger beroep. Maar het is redelijk irrelevant angezien het een grondoperatie is geworden.
Allemaal leuk. Maar dat is niet wat internationale politiek is. Dat draait om belangen. Op deze manier kunnen NGO's, lobbyclubs met een duidelijke anti-westerse agenda via de rechter onze internationale belangen frustreren.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, de rechterlijke macht houdt de politiek aan zijn eigen afspraken en verdragen. Dat is een heel gezond mechanisme.
Alleen als daarvoor een basis ligt in verdragen. En dat is nou juist het idee hiervan.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Allemaal leuk. Maar dat is niet wat internationale politiek is. Dat draait om belangen. Op deze manier kunnen NGO's, lobbyclubs met een duidelijke anti-westerse agenda via de rechter onze internationale belangen frustreren.
Echt ongelofelijk dit weer. In tijden dat we herbewapenen een onbetrouwbare partner worden. Wat een levensgevaarlijke en dure uitspraak is dit.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:37 schreef Toine51 het volgende:
Jij legt prioriteit bij deze uitspraak. De rechtsstaat. Ik bij onze internationale belangen.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Alleen als daarvoor een basis ligt in verdragen. En dat is nou juist het idee hiervan.
Nogmaals: dit is een heel gezond mechanisme. Ook wat geopolitiek betreft. Als Israël zo goed had gefunctioneerd als Nederland op dit vlak was die hele oorlog niet nodig geweest.
Het voorkomen van genocide is in ons eigen belang.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij legt prioriteit bij deze uitspraak. De rechtsstaat. Ik bij onze internationale belangen.
De VS had ervoor gezorgd dat enkele Europese landen konden instappen in het F-35 verhaal. Wij hadden de kans het distributiecentrum voor vrijwel heel Europa neer te zetten.
Deze uitspraak gaat in tegen onze belangen. Een slechte zaak voor de trans-Atlantische relaties. Alles behalve 'gezond' wat mij betreft.
Nou ze hebben 7 dagen de tijd OR ELSE!!!!!quote:Op maandag 12 februari 2024 11:07 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wát?!
Aaaah kijk. Daar komt de aap uit de mouw.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het voorkomen van genocide is in ons eigen belang.
Dat laatste begrijp ik wel, het probleem is dat de organisaties die terrorisme uitvoeren en (i.i.g. in Gaza) de meeste macht hebben achter de meeste extreme variant staan.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De Palestijnen crushen of Israël dat zich over geeft, dat zijn echt de enige twee mogelijkheden volgens jou?
"From the river to the sea" heeft verschillende betekenissen voor verschillende mensen. Van de meest extreme interpretatie tot aan slechts een figuurlijke betekenis. Een beetje vergelijkbaar met Slava Ukraini. Door zoveel waarde te hechten aan "from the river to the sea" doet je hetzelfde als de mensen die "slava ukraini" met nazi's/fascisten associëren en daar veel bombarie over maken. Uiteindelijk is het slechts een nationalistische kreet welke motivatie en eenheid creëert. Het wordt gebruikt door mensen met goede intenties en door mensen met foute intenties.
Dat hoef ik inderdaad niet te doen. Dat heeft het ICJ al gedaan.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aaaah kijk. Daar komt de aap uit de mouw.
Ja nee. Als je er per definitie vanuit gaat dat er een genocide gaande is, dan is elke 'stop' een goed iets. Je hoeft ook niet meer te beargumenteren waarom jij denkt dat er een genocide plaatsvind.
Israel zijn onze oren en ogen in die regio daar (M-Oosten) en enige bondgenoot in een poel van barbaarsheid.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:24 schreef BlackLining het volgende:
Het voorkomen van genocide is in ons eigen belang.
Net zoals het ontkoppelen van de VS op lange termijn in ons eigen belang is. En dan met name met oog op die andere veel belangrijkere oorlog. Alleen daar kunnen we geen moslims afslachten dus daar kijken we niet meer naar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |