abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212382422
Die te weinig uitgeven aan defensie

https://www.rtlnieuws.nl/(...)inig-defensie-budget

quote:
De Amerikaanse oud-president Donald Trump vindt dat Rusland mag 'doen wat het maar wil' met NAVO-landen die weinig aan hun defensie uitgeven. Specifiek gaat het dan om landen die minder uitgeven dan de door het bondgenootschap afgesproken richtlijn van 2 procent van het bruto binnenlands product.

Die uitspraak deed Trump tijdens een verkiezingsbijeenkomst in Conway, in de staat South Carolina. Daarbij stelde hij dat – mocht hij weer aan de macht komen als president – de VS die landen niet te hulp zou schieten wanneer ze worden aangevallen door Rusland.

Aanval op lidstaat
Wanneer een NAVO-lidstaat wordt aangevallen, geldt dat als een aanval op alle lidstaten. In andere woorden: stel dat een bondgenoot van de NAVO wordt aangevallen, dan schieten andere aangesloten landen te hulp.

Toen Trump nog president was, klaagde hij geregeld dat veel NAVO-landen minder geld uitgeven aan hun verdediging dan de richtlijn voorschrijft. Hij dreigde daarom de VS uit de NAVO terug te trekken.

Tijdens de verkiezingsbijeenkomst in Conway vertelde Trump ook over een gesprek dat hij tijdens zijn presidentschap met een 'president van een groot land' zou hebben gevoerd. Die president zou hem hebben gevraagd of de VS zou bijspringen als zijn land door Rusland werd aangevallen, terwijl het land naar Trumps mening te weinig aan defensie uitgaf.

Trump antwoordde naar eigen zeggen: "Nee. Sterker nog, ik zou ze aanmoedigen om te doen wat ze willen. Je moet je rekeningen betalen."

"De aanmoediging van invasies van onze naaste bondgenoten door moorddadige regimes is verwerpelijk", zei een woordvoerder van het Witte Huis. Daarbij wees hij erop dat de huidige president Joe Biden juist probeert om bondgenootschappen te sluiten, 'in plaats van op te roepen tot oorlog en geschifte chaos te promoten'.
oO/

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 11-02-2024 12:56:51 ]
pi_212382433
Tja, wie niet beseft dat Trump dichter tot Xi Jinping en Putin staat dan tot ons heeft boter op zijn hoofd. Stel je toch eens voor als hij herkozen wordt. :X
pi_212382436
Ja, hij formuleert het weer op z'n Trumps, maar onderaan de streep moet elk Navo-lid natuurlijk gewoon zijn afspraken nakomen. Dat niet doen en maar verwachten dat Amerika het wel oplost als het toch fout gaat, is inderdaad simpelweg 'de rekening niet betalen'.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212382440
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 08:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
Tja, wie niet beseft dat Trump dichter tot Xi Jinping en Putin staat dan tot ons heeft boter op zijn hoofd. Stel je toch eens voor als hij herkozen wordt. :X
Over dat laatste: die kans acht ik heel groot
pi_212382525
Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Tijd voor een Europees leger.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_212382557
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 08:12 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Over dat laatste: die kans acht ik heel groot
Dit dus. Maar goed het blijven achterlijke hillbillies.
Ook in moeilijke tijden.
  zondag 11 februari 2024 @ 08:36:27 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212382565
Het is gewoon een onderhandelende boer. Niet al te subtiel.

Fascinerend, hij is nog ver van het Witte Huis, maar hij probeert nu al andere landen te beïnvloeden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 11 februari 2024 @ 08:43:28 #8
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_212382635
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 08:11 schreef Blastbeat het volgende:
Ja, hij formuleert het weer op z'n Trumps, maar onderaan de streep moet elk Navo-lid natuurlijk gewoon zijn afspraken nakomen. Dat niet doen en maar verwachten dat Amerika het wel oplost als het toch fout gaat, is inderdaad simpelweg 'de rekening niet betalen'.
Maar er zit een heeeeel groot verschil tussen landen dringend erop wijzen dat ze hun rekening moeten betalen en Rusland aanmoedigen om andere landen binnen te vallen. Dat is toch een bizarre opmerking? :{
pi_212382652
quote:
Er komt toch eerst nog een rechtszaak over de bestorming van het capitool?
pi_212382713
Trump is wel echt een debiel.
pi_212382731
quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2024 08:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Maar er zit een heeeeel groot verschil tussen landen dringend erop wijzen dat ze hun rekening moeten betalen en Rusland aanmoedigen om andere landen binnen te vallen. Dat is toch een bizarre opmerking? :{
Voor Donald Trump is dit een milde uitspraak.
  zondag 11 februari 2024 @ 08:59:23 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212382742
Wat is dit dan weer? :') Trump :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212382746

[ Bericht 68% gewijzigd door TLC op 11-02-2024 09:01:52 ]
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_212382765
waarom krijgen dit soort mensen (incl putin) niet vroegtijdig een hartaanval en gebeurd dat alleen bij de normale mensen :{
pi_212382842
https://www.pzc.nl/buiten(...)e-uitgaven~a64b8c36/

In zijn rede bij de onthulling van een monument, opgedragen aan de slachtoffers van nine-eleven, stelde Trump zonder enige terughoudendheid vast dat 23 van de 28 lidstaten ‘niet betalen wat ze zouden moeten betalen’. ,,De laatste acht jaar heeft Amerika meer betaald dan alle andere landen samen”, aldus Trump.

Inmiddels is de afgesproken ondergrens van 2 procent BNP, te bereiken in uiterlijk 2024, al niet meer genoeg om al het achterstallig onderhoud te repareren. ,,Om de Navo te moderniseren en de gaten in onze troepensterkte te dichten is meer nodig.”

Dit was 2017, we zijn 7 jaar verder. Geen idee of alle lidstaten nu wel de 2 procent van het BNP betalen maar 'we' zijn hard bezig om ons beter te bewapenen en te oefenen als NAVO-landen zijnde.

Niet langer afhankelijk zijn van Amerika zou het streven moeten zijn. En snel.

Intussen draait de Amerikaanse wapenindustrie op volle toeren...
pi_212382860
Ik ga ervan uit dat de andere landen wel elkaar zullen gaan helpen?
  Redactie Sport zondag 11 februari 2024 @ 09:20:45 #17
274204 crew  Mexicanobakker
pi_212382877
Als dat gebeurt is WOIII toch al een feit. Maar je kunt net zo goed als bij Poetin zelf bij Trump ook van niets op aan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_212382908
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ja, zo is het wel vastgelegd.

Je zou Turkije en Hongarije als de zwakste schakels kunnen zien, denk ik.
Maar Finland zit er nu bij, dat is een aanwinst.
pi_212382915
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:24 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ja, zo is het wel vastgelegd.

Je zou Turkije en Hongarije als de zwakste schakels kunnen zien, denk ik.
Maar Finland zit er nu bij, dat is een aanwinst.
Het gaat ook om wat ze aan % bijdragen en niet een bepaald bedrag gelukkig. Ik weet niet of wij al op die norm zitten...
pi_212382929
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Dat lijkt me wel. En ook verschillende staten van wat nu de VS is zullen Europa helpen als het zo ver komt.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_212382937
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Het gaat ook om wat ze aan % bijdragen en niet een bepaald bedrag gelukkig. Ik weet niet of wij al op die norm zitten...
Zo te lezen gaan we het dit jaar (eindelijk) halen:
https://www.rijksfinancie(...)5%20naar%202%2C02%25.

Het defensiebudget in 2023 stijgt naar ¤ 15,2 miljard. De defensie-uitgaven uitgedrukt in een percentage van het bruto binnenlands product (bbp) bedragen in 2023 naar verwachting 1,66%.

Op basis van de huidige CPB-ramingen stijgt het percentage defensie-uitgaven in 2024 en 2025 naar 2,02%. Nederland voldoet daarmee aan de NAVO-norm van 2% in 2024 en 2025. Het Europees NAVO-gemiddelde komt in 2024 uit op 1,94% en gelet op de recente ontwikkelingen in Oekraïne en de stijgende defensie-uitgaven van onze NAVO-bondgenoten is de verwachting dat dit percentage de komende periode waarschijnlijk doorstijgt.

Het aantal Europese bondgenoten dat voldoet aan de NAVO–norm van 2% zal verder stijgen. Vergeleken met alle NAVO-bondgenoten komt Nederland in 2024 qua verwacht bbp-percentage op plaats 12 van de 30.
pi_212382954
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:28 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel. En ook verschillende staten van wat nu de VS is zullen Europa helpen als het zo ver komt.
Waarom denk je dat?
pi_212382991
In welke clausule van de NAVO regeltjes staat deze door trump bedachte uitzondering? :')
pi_212382992
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:31 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Waarom denk je dat?
Het zal nog minimaal 10 jaar duren voordat Putin een leger heeft opgebouwd om de EU aan te vallen. Als op dat moment Trump nog aan de macht is in de VS heeft hij de VS dus omgevormd in de Trumpdictatuur. En als dat zo is zullen de ontwikkelde staten zich af gaan scheiden van de Trumpdictatuur en kunnen ze zich weer aansluiten bij de NAVO.
Volg de pijlen.
pi_212382998
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:36 schreef Basp1 het volgende:
In welke clausule van de NAVO regeltjes staat deze door trump bedachte uitzondering? :')
Jij denkt dat Trump betrouwbaar is en zich aan regeltjes gaat houden?
Volg de pijlen.
  Moderator zondag 11 februari 2024 @ 09:37:50 #26
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212382999
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:04 schreef mschol het volgende:
waarom krijgen dit soort mensen (incl putin) niet vroegtijdig een hartaanval en gebeurd dat alleen bij de normale mensen :{
@GGMM vroeg dit zich ook al af.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_212383016
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:37 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Jij denkt dat Trump betrouwbaar is en zich aan regeltjes gaat houden?
Ik denk dat de functie van een Amerikaanse president nogal overschat wordt wat betreft daadwerkelijke beslissingsbevoegdheid omtrent zulke zaken.
pi_212383058
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik denk dat de functie van een Amerikaanse president nogal overschat wordt wat betreft daadwerkelijke beslissingsbevoegdheid omtrent zulke zaken.
Trump is nu geen president en hij zorgt er nu in zijn eentje voor dat illegale migranten het land binnen kunnen blijven stromen.
Volg de pijlen.
  zondag 11 februari 2024 @ 09:43:27 #29
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212383059
Er is echt geen dag he waarop Trump niets doms zegt he
Where law ends, tyrrany begins.
pi_212383082
Terecht dat hij zich stoort aan het free rider gedrag van onder andere Nederland.
pi_212383091
Het is straks kiezen voor een demente bejaarde of een compleet volslagen idioot...

Wat een keuze daar in the US of A...

Typisch weer zo'n uitspraak van een man die alleen aan macht/geld denkt...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 11 februari 2024 @ 09:49:46 #32
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212383136
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:04 schreef mschol het volgende:
Dan moet je natuurlijk wél een hart hebben.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212383195
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 08:11 schreef Blastbeat het volgende:
Rusland aanmoedigen het te doen gaat echter wel ongelooflijk ver.
  zondag 11 februari 2024 @ 09:55:23 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212383208
We hadden al lang een EU leger moeten hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 11 februari 2024 @ 09:55:45 #35
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212383214
Trump heeft het wel goed gezien dat men niet zo laks moet zijn met defensie uitgaven. Dit is gewoon een manier om dat te bereiken. Natuurlijk gaat Amerika wel helpen als artikel 5 wordt getriggerd door een mongooltje zoals Putin. Dus niet zo janken aub :')
Je bent een waardeloze agent.
pi_212383248
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:46 schreef Chandler het volgende:
Het is straks kiezen voor een demente bejaarde of een compleet volslagen idioot...

pi_212383250
quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2024 08:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ja, absoluut mee eens.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212383330
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:45 schreef Alpha0 het volgende:
Terecht dat hij zich stoort aan het free rider gedrag van onder andere Nederland.
Als er daadwerkelijk niets tegenover stond had er toch al decennia eerder iemand aan die kant van de oceaan vraagtekens bij geplaatst? Of denk je dat van al die duizenden mensen die daar sinds het einde van WWII aan de knoppen heeft gezeten Trump de eerste is die er eens kritisch naar kijkt?
  zondag 11 februari 2024 @ 10:09:14 #39
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212383418
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 08:36 schreef thedeedster het volgende:
Het is gewoon een onderhandelende boer. Niet al te subtiel.

Fascinerend, hij is nog ver van het Witte Huis, maar hij probeert nu al andere landen te beïnvloeden.
I
quote:

Bizar gewoon dat van de talloze miljoenen Amerikanen (hoeveel inwoners heeft de VS, 500 miljoen zoiets? Of 50 miljoen, alsnog heel veel) er niks beters te vinden is voor de presidentsverkiezingen. Ik snap daar niks van. De grootste democratie ter wereld, my ass. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212383437
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 10:09 schreef MissButterflyy het volgende:
Bizar gewoon dat van de talloze miljoenen Amerikanen (hoeveel inwoners heeft de VS, 500 miljoen zoiets? Of 50 miljoen, alsnog heel veel) er niks beters te vinden is voor de presidentsverkiezingen. Ik snap daar niks van. De grootste democratie ter wereld, my ass. :')
Op zich is het niet bizar, want geld regeert daar en door geld worden mensen geplaatst... heb je geen geld maar ben je wel de perfecte kandidaat maar is er niemand die je wilt financieel wilt supporten kom je alsnog nergens..

That's america....
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_212383447
quote:

Wie is de demente bejaarde? Trump staat de laatste tijd ook vaak een beetje verdwaasd te praten.
pi_212383463
quote:

[..]
I
[..]
Ruim 341 miljoen inwoners :)
pi_212383468
quote:

[..]
I
[..]
Meer dan 330 miljoen...
  zondag 11 februari 2024 @ 10:13:18 #44
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212383474
Bizarre uitspraak, maar toch moeten we als EU echt beter samenwerken en ons beter houden aan de budgetten die we samen afspreken, zeker met zo'n schizofreen land als de VS waar ze om de 4 jaar weer een andere gek aan het roer hebben die een 180 graden draai maakt. We kunnen niet bouwen op zulke landen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212383480
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 10:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wie is de demente bejaarde? Trump staat de laatste tijd ook vaak een beetje verdwaasd te praten.
Verdwaasd != dement en of alles vergeten...
Like trump...
pi_212383489
quote:
Dat zou het definitieve einde van de VS als leidende wereldmacht zijn. De republikeinen doen nu al hard hun best dat voor elkaar te krijgen en met de president erbij is het over.
  zondag 11 februari 2024 @ 10:28:47 #47
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_212383613
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 10:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als er daadwerkelijk niets tegenover stond had er toch al decennia eerder iemand aan die kant van de oceaan vraagtekens bij geplaatst? Of denk je dat van al die duizenden mensen die daar sinds het einde van WWII aan de knoppen heeft gezeten Trump de eerste is die er eens kritisch naar kijkt?
Dat doen ze ook al decennia lang.

quote:
Both former presidents George W. Bush and Barack Obama regularly expressed frustration with NATO member governments for not spending more of their domestic budgets on defense.
https://www.cnbc.com/2018(...)more-on-defense.html

Blijkbaar was er een hardere toon nodig voor de profiterende Europese landen hun afspraken eens serieus gingen nemen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_212383657
Het is een dag in de week met een 'd' erin, Trump zegt iets doms.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_212383658
Heerlijk, lekker de boel opstoken. _O-

En dan al die verontwaardiging. _O-
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_212383664
quote:
14s.gif Op zondag 11 februari 2024 10:28 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
[..]

Blijkbaar was er een hardere toon nodig voor de profiterende Europese landen hun afspraken eens serieus gingen nemen.
Die hardere toon was Putin's oorlog.
Volg de pijlen.
pi_212383740
Klinkt logisch.
pi_212383832
Laten we niet vergeten dat Europa jaarlijks ontzettend veel miljarden kwijt is aan de vluchtelingenstromen uit het Midden Oosten die de VS al vele decennia veroorzaakt met hun bombardementen (Iran, Irak, Afghanistan, Syrië, Jemen). Dat moet ook gewoon meetellen als deel van het defensiebudget en dan halen we die 2% makkelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2024 10:54:47 ]
pi_212383868
Of je het mee moet laten tellen weet ik niet, defensie wordt er immers niet sterker van, maar er zou wel een of andere tegoedkoming voor mogen zijn.

Immers zonder al die oorlogen daar zouden ze hier in veel mindere mate naar toe komen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212383880
quote:

[..]
[..]

Maar die omslag kwam pas in 2022 onder Biden's presidentschap, dus dat is dan toch een prestatie van Biden en niet van Trump?
pi_212383886
quote:

[..]
[..]

Europa geeft zijn geld liever uit aan een overdreven weldadig sociaal stelsel en opvang van "vluchtelingen" uit Syrië en allerlei Afrikaanse failed states. Het besef dat een groot deel van die "vluchtelingen" niet onze vrienden zijn, maar dat ze ons vijandig gezind zijn moet nog altijd indalen bij onze naieve politici.

Het is steeds meer een kwestie van voor of tegen ons zijn, van de Russen, Chinezen, Noord-Koreanen en andere volkeren die tot de as van het kwaad behoren is het volstrekt duidelijk dat ze tegen ons zijn. Van Trump en zijn aanhang is dat inmiddels ook duidelijk. Het is te hopen dat het weldenkende deel der republikeinen het MAGA deel aan het verstand kan brengen dat de Amerikanen het in hun eentje ook niet zullen redden tegen de as van het kwaad.
pi_212383897
En Putin ziet dit natuurlijk als een open uitnodiging.

De Baltische Staten zijn een makkelijke prooi zonder hulp.
Ook voor het Ruzzische leger in de huidige staat, laat staan als, ze een paar de tijd nemen om het leger weer op te bouwen.
A murky, forgotten land.
pi_212383913
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 10:54 schreef Nielsch het volgende:
Laten we niet vergeten dat Europa jaarlijks ontzettend veel miljarden kwijt is aan de vluchtelingenstromen uit het Midden Oosten die de VS al vele decennia veroorzaakt met hun bombardementen (Iran, Irak, Afghanistan, Syrië, Jemen). Dat moet ook gewoon meetellen als deel van het defensiebudget en dan halen we die 2% makkelijk.
Mischien kunnen we een vluchtelingen ruil met de VS doen, Europa wat zuid Amerikanen en de VS wat mensen uit deze oorlogsgebieden. :D
pi_212383934
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 10:54 schreef Nielsch het volgende:
Een groot deel van die vluchtelingenstromen worden vooral door de Russen veroorzaakt; de Amerikanen hebben bijv. nooit ziekenhuizen of woongebieden in Syrië gebombardeerd met het doel een vluchtelingenstroom richting Europa op gang te laten komen om datzelfde Europa te destabiliseren.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 februari 2024 @ 11:04:58 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212383935
Ik kan niet geloven dat ik het zeg, want ik ben echt zo pro-democratie als je maar zijn kan, maar ik hoop echt dat deze man door de rechterlijke macht wordt uitgeschakeld.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 11 februari 2024 @ 11:05:25 #60
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212383941
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:00 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Europa geeft zijn geld liever uit aan een overdreven weldadig sociaal stelsel en opvang van "vluchtelingen" uit Syrië en allerlei Afrikaanse failed states. Het besef dat een groot deel van die "vluchtelingen" niet onze vrienden zijn, maar dat ze ons vijandig gezind zijn moet nog altijd indalen bij onze naieve politici.

Het is steeds meer een kwestie van voor of tegen ons zijn, van de Russen, Chinezen, Noord-Koreanen en andere volkeren die tot de as van het kwaad behoren is het volstrekt duidelijk dat ze tegen ons zijn. Van Trump en zijn aanhang is dat inmiddels ook duidelijk. Het is te hopen dat het weldenkende deel der republikeinen het MAGA deel aan het verstand kan brengen dat de Amerikanen het in hun eentje ook niet zullen redden tegen de as van het kwaad.
As van het kwaad. :')

Bijna al m’n kleding en spullen in huis komen van de as van het kwaad.

Je bent een beetje para.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212383946
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Mischien kunnen we een vluchtelingen ruil met de VS doen, Europa wat zuid Amerikanen en de VS wat mensen uit deze oorlogsgebieden. :D
Vind dat een mooie deal, wat Zuid-Amerikaanse chica's ruilen tegen een blik Kalifatima's :Y
A murky, forgotten land.
pi_212383984
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Je bent een beetje para.
Nee hoor; de geopolitieke ambities van de Chinezen en Russen zijn volstrekt duidelijk en die hebben niets met vreedzame coëxistentie te maken.
pi_212383987
Is hier een filmpje van of is dit verhaal weer compleet uit z'n verband getrokken?
pi_212384003
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:00 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]

WeApoNs of MasS disTruCtion
pi_212384005
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:08 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Is hier een filmpje van of is dit verhaal weer compleet uit z'n verband getrokken?
De ironie dat dit uitgerekend uit jouw toetsenbord moet komen :')
A murky, forgotten land.
pi_212384051
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Je bent een beetje para.
Ja en? Siemens, Bosch en BMW leverden in 1939 ook gewoon aan andere landen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 11 februari 2024 @ 11:12:26 #67
485843 crew  Jippie
pi_212384054
Voor Trump bestaat de wereld uit Trump
pi_212384070
quote:
2s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:12 schreef Jippie het volgende:
Hopelijk ook dat als het nodig is, dat hij ook Nederland erkent als bondgenoot ;)
pi_212384076
Volgens mij tellen de contributies aan Oekraïne mee in de 2% guideline. Of Ally moet als lidstaat vertaald worden.

quote:
Military and financial assistance by one Ally to another, specifically to support the defence effort of the recipient, should be included in the defence expenditure of the donor nation and not in that of the recipient.
Zou er een overlap zijn met de "je moet niet aan Oekraine leveren" roepers en de "je moet aan de 2% voldoen" roepers. :7

[ Bericht 1% gewijzigd door stalybridge op 11-02-2024 11:22:14 ]
pi_212384081
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hahaha, ja 100% dit _O-
Цой жив
pi_212384099
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Hopelijk ook dat als het nodig is, dat hij ook Nederland erkent als bondgenoot ;)
Nederland mag dan niet aan de afspraken voldoen, wij doen/deden wel altijd mee oorlogen en missies :Y

Danwel actief of als steun.
A murky, forgotten land.
  zondag 11 februari 2024 @ 11:20:39 #72
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212384156
quote:
2s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:12 schreef Jippie het volgende:
Ikke ikke en de rest kan stikken
  zondag 11 februari 2024 @ 11:21:16 #73
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212384165
Oh voor de mensen die hem een baas vinden hier, je hoort bij de rest.
pi_212384201
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:21 schreef Momo het volgende:
Oh voor de mensen die hem een baas vinden hier, je hoort bij de rest.
Dat.
Als Trump aan de macht komt, zou dat hoe dan ook negatieve gevolgen hebben voor Europa.

En aangezien wij allemaal (ga ik even van uit) in Europa wonen, snap ik niet waarom mensen daar om staan te juichen.
A murky, forgotten land.
pi_212384239
Er zit een gouden randje aan deze imbeciele opmerking, vind ik...

We MOETEN ONS DEFENSIE-APPARAAT WEER OPBOUWEN. Als Trump wint, dan hebben we geen keus meer en moeten we aan de gang. Onmiddellijk.

Maar het is een debiel en het blijft een debiel. Fuck Amerika als hij wint.

Oh... niet dat Rusland wat kán doen, trouwens. :')

[ Bericht 21% gewijzigd door Cuendillar op 11-02-2024 11:32:48 ]
Intolerant voor intolerantie
pi_212384282
quote:

[..]
Geen filmpje dus. Zal allemaal wel meevallen dan.
pi_212384303
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:27 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Geen filmpje dus. Zal allemaal wel meevallen dan.
En als hij het wel 100% zo gezegd en bedoeld heeft, ben jij het met hem eens.
Цой жив
  zondag 11 februari 2024 @ 11:29:14 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212384412
Laten we dit ook vooral niet vergeten. Toen de Amerikanen werden aangevallen zijn de NAVO-partners te hulp geschoten. Ook Nederlandse jongens zijn gedood in Afghanistan en Irak.

twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 11 februari 2024 @ 11:39:42 #81
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212384454
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Bedankt. Stevige taal. Europa gaat nu betalen?
Nee ik ben bang dat Putin nu ook hier 100.000+ doden moet laten vallen hierdoor. Geheel terecht natuurlijk.
pi_212384486
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:39 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee ik ben bang dat Putin nu ook hier 100.000+ doden moet laten vallen hierdoor. Geheel terecht natuurlijk.
Niet terecht. Waarom zou Putin heel Europa willen overnemen? Dat leger is al bijna kapot als ik de verhalen hier zo hoor.
pi_212384528
quote:

[..]
Het is wel typerend voor mensen zoals hem. Alles wat binnen hun straatje past slikken ze als zoete koek zonder de feiten te checken. Past het er niet in dan zijn ze opeens wel heel kritisch.
  zondag 11 februari 2024 @ 11:45:13 #84
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212384554
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:41 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Niet terecht. Waarom zou Putin heel Europa willen overnemen? Dat leger is al bijna kapot als ik de verhalen hier zo hoor.
Maar in het hoofd van de haatdwerg is toch heel Europa eigenlijk van Rusland? Want ooit in jaar x....
pi_212384706
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:41 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Niet terecht. Waarom zou Putin heel Europa willen overnemen?
Om dezelfde redenen dat er al allemaal andere landjes om dat kutland in zijn ingenomen.
quote:
Dat leger is al bijna kapot als ik de verhalen hier zo hoor.
Waar maak je je druk om dan?
Conscience do cost.
pi_212384772
Openlijk twijfel zaaien of de NATO gaat reageren is levensgevaarlijk.
pi_212384790
Waarom heeft elk land incapabele leiders of kandidaten? Is dat het Napoleon complex wat al die gasten hebben ofzo?
pi_212384827
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar in het hoofd van de haatdwerg is toch heel Europa eigenlijk van Rusland? Want ooit in jaar x....
:D
Gelukkig komt Nederland niet voor in de Russische geschiedenis.
pi_212384830
quote:
84s.gif Op zondag 11 februari 2024 08:59 schreef Starhopper het volgende:
Wat is dit dan weer? :') Trump :') :')
Bijzondere is dat Trump hier geen stem in heeft en welliswaar het Kremlin pleased, maar hier niet eens in lijn met het Kremlin praat gegeven Putin in het interview met Carlson aan had gegeven alleen in Oekraine geintereseerd te zijn.

Kremlin is ook nog eens anti-NATO, dus waarom zou het Kremlin landen binnenvallen die nauwelijks uitgeven aan de NATO. Dan zouden ze ongevraagd de grootste emotionele steun aan NATO geven.

ERROR: Cannot compute. :')
pi_212384831
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ik weet niet of we als Nederland blij moeten zijn om bondgenoot van een fascistenstaat te zijn.

Maar Trump heeft ironisch genoeg wel een punt, we moeten in Europa wel echt een goed defensieapparaat hebben als verdediging tegen psychopatische fascisten zoals Trump.
pi_212384836
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:36 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Het zal nog minimaal 10 jaar duren voordat Putin een leger heeft opgebouwd om de EU aan te vallen. Als op dat moment Trump nog aan de macht is in de VS heeft hij de VS dus omgevormd in de Trumpdictatuur. En als dat zo is zullen de ontwikkelde staten zich af gaan scheiden van de Trumpdictatuur en kunnen ze zich weer aansluiten bij de NAVO.
Trump is dan sowieso niet aan de macht.
pi_212384850
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 12:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
:D
Gelukkig komt Nederland niet voor in de Russische geschiedenis.
Gok eens waar ze hun vlagkleuren vandaan hebben?
pi_212384873
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Nee, Nederland is wat dat betreft een van de wanbetalers.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_212384891
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 12:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gok eens waar ze hun vlagkleuren vandaan hebben?
Luxemburg.
pi_212384897
quote:
4s.gif Op zondag 11 februari 2024 12:00 schreef aloa het volgende:

[..]
Trump is dan sowieso niet aan de macht.
Hoezo sowieso niet?
Volg de pijlen.
pi_212384908
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 12:05 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Hoezo sowieso niet?
Hij mag maar 2 x 4 jaar zitten.
  zondag 11 februari 2024 @ 12:06:02 #97
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_212384912
quote:
8s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:52 schreef ems. het volgende:

[..]
Om dezelfde redenen dat er al allemaal andere landjes om dat kutland in zijn ingenomen.
[..]
Waar maak je je druk om dan?
Dat is de Sovjet erfenis. Er wonen nou eenmaal veel Russen in de voormalige Sovjet-staten en die landen hebben vaak de grootste moeite om de rechten van de Russische minderheid in hun land te respecteren. Vanuit het Kremlin is het altijd het beleid geweest om het Russische volk, waar ook ter wereld, te beschermen en tot op heden heeft men nog niet afgeweken van dat beleid, of eroverheen gegaan.
pi_212384913
quote:

[..]
I
[..]
Zo rond de 325 miljoen als ik me niet vergis.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_212384922
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:20 schreef Momo het volgende:

[..]
Ikke ikke en de rest kan stikken
Geld ook voor al die "Niet onze oorlog roepers" hier in Nederland..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_212384936
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 12:05 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Hoezo sowieso niet?
Omdat Trump over 10 jaar, àls hij op opnieuw gekozen is, dan alweer 6 jaar geen president meer is :7

Maar om de Baltische staten aan te vallen, als ze geen steun krijgen, hoeft hij het leger niet eens 10 jaar op te bouwen.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')