Singapore zou ik dan doen denk ik. Dan heb je ook iets meer afwisseling want het heeft door de ligging toch wat andere invloeden.quote:Op zondag 11 februari 2024 17:04 schreef Pinuts het volgende:
Ik wil in mei Taiwan gaan bezoeken. Dit wil ik combineren met een ander land/stad omdat ik zo'n 3 weken weg wil (en dat volgens vele te lang is voor Taiwan). Nu vind ik het zonde om echt een 'groot' land te combineren dus ik dacht aan Hongkong of Singapore. Welke van de 2 zouden jullie aanraden? Of andere tips om daar in de regio te combineren met Taiwan?
China, dus Shanghai en Beijing staan sowieso nog op het lijstje om een keer te bezoeken, maar dat doe ik waarschijnlijk met een echte 'Chinareis' ipv alleen een los stadsbezoek.
En vergeet niet te liken!quote:
Singapore. Net weer geweest na 26 jaar. Leuke stad. Hongkong ben ik 26 jaar geleden ook geweest, maar nooit de drang gevoeld om daar terug te keren.quote:Op zondag 11 februari 2024 17:04 schreef Pinuts het volgende:
Ik wil in mei Taiwan gaan bezoeken. Dit wil ik combineren met een ander land/stad omdat ik zo'n 3 weken weg wil (en dat volgens vele te lang is voor Taiwan). Nu vind ik het zonde om echt een 'groot' land te combineren dus ik dacht aan Hongkong of Singapore. Welke van de 2 zouden jullie aanraden? Of andere tips om daar in de regio te combineren met Taiwan?
China, dus Shanghai en Beijing staan sowieso nog op het lijstje om een keer te bezoeken, maar dat doe ik waarschijnlijk met een echte 'Chinareis' ipv alleen een los stadsbezoek.
Welk idee? Het reizen is ooit gekomen toen een relatie uitging en vrienden mij aanmoedigden om gewoon lekker in je eentje er op uit te gaan. Vond ik heel gek, maar toch maar gedaan. Toen direct 3 maanden naar Ierland gegaan.quote:Hoe ben je op het idee gekomen?
In Europa al op veel plekken, geen rare plekken.quote:Waar ben je ooit heengereist?
De goedkoopste manier zoek ik gewoon opquote:Waar heb je geboekt?
In Europa kun je echt zeer goedkoop reizen. Vliegtickets round trip voor 150 euro is prima te vinden.quote:Hoeveel heeft het ongeveer gekost?
Dat is te individueel om te bepalen.quote:Wat zijn jouw beste tips voor reizen?
Qua unieke reis moet dat toch wel San Francisco en omgeving zijn, dan wel Dubai.quote:Wat was jouw mooiste reis ooit?
Edinburgh heb je sneller gezien dan je denkt. Alles ligt behoorlijk dicht bij elkaar!quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:49 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ga binnenkort naar Edinburgh. Iemand tips ? We gaan bier drinken en willen wat gaan hiken.
Is een autootje handig?
Tnx! We gaan in het voorjaar.quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:26 schreef MissRelin het volgende:
[..]
Edinburgh heb je sneller gezien dan je denkt. Alles ligt behoorlijk dicht bij elkaar!
En ja, als je wilt hiken zou ik toch zeker wel een auto huren, dan kom je net wat verder.
Weet niet wanneer je gaat en wat voor weer het dan gemiddeld is, maar wij hebben afgelopen juni de Ben A'an beklommen. Die ligt zo'n anderhalf uur rijden van Edinburgh af. Niet de meest pittige hike, maar stiekem toch wel vermoeiend, ook omdat het flink warm was. De uitzichten waren het overigens waard!
Dan moet ik hem eigenlijk zelf ook doen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:52 schreef bianconeri het volgende:
Omdat nog niemand de moeite genomen heeft
En Individual dat wel gedaan heeft om te maken haha.
Ik heb hele mooie reizen gemaakt.quote:Praat hier over je mooie reizen.
Alcohol. (echt waar)quote:Hoe ben je op het idee gekomen?
Vorig jaar ben ik een paar keer in Lichtenvoorde geweest. (kom ook net terug uit York)quote:Waar ben je ooit heengereist?
Bij P&O, de Zonnebloem en de budget Hilton.quote:Waar heb je geboekt?
gouden ducatenquote:Hoeveel heeft het ongeveer gekost?
Neem de tijd en doe het rustig aan. (luister nou eens naar jezelf)quote:quote:Wat zijn jouw beste tips voor reizen?
De eerste grote zelfstandig reis ooit was ook een hele mooie!quote:Wat was jouw mooiste reis ooit?
Dankjewelquote:Wij wensen jou een mooie en fijne. reis!
Je kan daar in de lokale snackbar een gefrituurde Mars eten. Is ook het land van de whisky. De lage levensverwachting van schotland is geen verrassing.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:49 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ga binnenkort naar Edinburgh. Iemand tips ? We gaan bier drinken en willen wat gaan hiken.
Is een autootje handig?
Dat is een beetje vals spelen hè? Bovendien zijn die paden helemaal niet geschikt voor auto's.quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:26 schreef MissRelin het volgende:
En ja, als je wilt hiken zou ik toch zeker wel een auto huren, dan kom je net wat verder.
Hoezo , ik heb Angels landing ook gewoon met de Ford Mustang gedaan hoor.quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:58 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is een beetje vals spelen hè? Bovendien zijn die paden helemaal niet geschikt voor auto's.
Is dat nog steeds een ding? Ik ben wel een paar keer in Schotland geweest en om eerlijk te zijn heb ik er nooit naar gezocht maar ik heb het ook nog nooit ergens geadverteerd zien staan.quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:02 schreef Individual het volgende:
Je kan daar in de lokale snackbar een gefrituurde Mars eten.
quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:58 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is een beetje vals spelen hè? Bovendien zijn die paden helemaal niet geschikt voor auto's.
Waarom niet?quote:Op woensdag 21 februari 2024 16:50 schreef Chunees het volgende:
Is het mogelijk om medicijnen mee te nemen bij transavia?
Je huisarts kan dat doen, of de apotheekquote:Op woensdag 21 februari 2024 18:16 schreef Chunees het volgende:
Hoe krijg ik een medicijnen paspoort?
Gisteren avond laat teruggekomen uit Singapore. Maandagavond weer terug naar Singapore.quote:Op donderdag 22 februari 2024 02:08 schreef flipsen het volgende:
En weer terug naar Mar del Plata. Vliegschaamte? Neuh...
"Wij hebben geen kinderen" is mijn excuus, wat is het jouwe?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 08:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Gisteren avond laat teruggekomen uit Singapore. Maandagavond weer terug naar Singapore.
Vliegschaamte is echt een Westerse wereld dingetje.....
Het vliegtuig gaat toch......quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:31 schreef flipsen het volgende:
[..]
"Wij hebben geen kinderen" is mijn excuus, wat is het jouwe?
Tot die teletransport machines net zo goed werken als de huidige luchtvaart en niet alles op dezelfde plek aankomtquote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:05 schreef Individual het volgende:
Over vliegschaaamte ben ik vooral boos op grote donkere duivelse krachten die in de weg staan van de ontwikkeling van teletransport machines.
Kweenie, maar in Londen werkt dat wel zo.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 19:43 schreef cherrycoke het volgende:
Net zoals in nederland kunnen de Romeinen in Rome de metro gebruiken met hun eigen bank pas, zou dat ook werken met nederlandse bankpassen?
Er moeten wel meer regels komen. Het moet ook niet te makkelijk worden. Dan zouden idd bv die mooie ver afgelegen tropische strandjes te druk worden. Oh en verplichte cookies.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 19:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Tot die teletransport machines net zo goed werken als de huidige luchtvaart en niet alles op dezelfde plek aankomt
Je zit noordelijker dan Nederland, dus normaal gesproken kouder dan wat wij hebben.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:50 schreef RockNijntje het volgende:
Ik wil nog wat boeken voor rond de christelijke feestdagen (dat lange weekend eind maart - begin april, Hemelvaart, het lange weekend na Hemelvaart). Maar de enige betaalbare vluchten zijn naar Scandinavië. Is het daar niet echt poepweer dan?
Ik ben ook gewoon in april naar IJsland geweest vorig jaar en ik vind het weer in Nederland op dit moment ook prima, dus ik weet eigenlijk niet wat ik moeilijk zit te doenMaar ik merk dat ik bang ben dat het op de genoemde data alleen maar koud, grijs weer is met eventueel veel regen of zelfs sneeuw. Of is daar dan ook gewoon al een lekker lentezonnetje zoals we hier in Nederland nu af en toe hebben? Ik kan me ook voorstellen dat er veel verschil zit tussen 31 maart en 20 mei, om de twee uitersten maar even te noemen. En ja, ik ben bekend met weersites, maar ik zou graag wat persoonlijke ervaringen horen
Ik zit vooral aan plekken als Ålesund, Bergen, Stavanger, Oslo en Helsinki te denken.
Split. Komen vanmiddag binnen. Die van de PTA ronde zijn er al.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:44 schreef derLudolf het volgende:
Boekje van PTA nieuwjaarsronde of voor Split?
Ja van dat noorden kon ik zelf ook bedenken, vandaar mijn zorgenquote:Op donderdag 7 maart 2024 14:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je zit noordelijker dan Nederland, dus normaal gesproken kouder dan wat wij hebben.
Het is hier nog vrij koud, laat staan daar dus.
Vrienden van mij wonen net zuidelijk van Alesund, daar ligt nog een beetje sneeuw wat hogerop.
Wij kunnen minder vertellen dan weersites qua verwachting.
Maar verwacht eens een keer 10 graden zou ik zeggen. Sneeuw zal nog eens kunnen rond die tijd, maar zal niet standaard zijn.
De zon voelt daar niet zo sterk als hier, al is jouw ''lekker weer gevoel'' als ik het zo lees een stuk lager ingesteld dan bij mij.
Zeker een Oslo ligt zuidelijk genoeg om enigszins acceptabel te vinden.
Zelf zit ik dan in Porto, en dat vind ik al koud genoeg
Weer kun je je op kleden toch? Zou anders vooral op indooractiviteiten focussen. Maar zeker die westkust van Noorwegen kan nogal vochtig zijn. @Fogel komt daar ook weleens.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:50 schreef RockNijntje het volgende:
Ik wil nog wat boeken voor rond de christelijke feestdagen (dat lange weekend eind maart - begin april, Hemelvaart, het lange weekend na Hemelvaart). Maar de enige betaalbare vluchten zijn naar Scandinavië. Is het daar niet echt poepweer dan?
Ik ben ook gewoon in april naar IJsland geweest vorig jaar en ik vind het weer in Nederland op dit moment ook prima, dus ik weet eigenlijk niet wat ik moeilijk zit te doenMaar ik merk dat ik bang ben dat het op de genoemde data alleen maar koud, grijs weer is met eventueel veel regen of zelfs sneeuw. Of is daar dan ook gewoon al een lekker lentezonnetje zoals we hier in Nederland nu af en toe hebben? Ik kan me ook voorstellen dat er veel verschil zit tussen 31 maart en 20 mei, om de twee uitersten maar even te noemen. En ja, ik ben bekend met weersites, maar ik zou graag wat persoonlijke ervaringen horen
Ik zit vooral aan plekken als Ålesund, Bergen, Stavanger, Oslo en Helsinki te denken.
Zonnetje zal je vast wel eens zien. Al is het weer altijd afwachten, ook als je zuidelijk gaat.quote:Op donderdag 7 maart 2024 14:15 schreef RockNijntje het volgende:
Scandinavië wil ik sowieso nog eens zien en als het zonnetje af toen doorbreekt en het niet ijskoud aanvoelt vind ik het prima. Maar als je zegt dat er in sommige zuidelijke regio's nu nog sneeuw ligt, hmmhouden.
Ik zou dan 8-12 uur buiten zijn iedere dag inderdaad (indooractviteiten doe ik wel, maar zijn zeker in de minderheid), vandaar de twijfel. Ik kan me daar helaas niet echt op kleden heb ik gemerkt, na een tijdje moet ik gewoon naar binnen bij temperaturen die (voor mij) als vrieskou aanvoelenquote:Op donderdag 7 maart 2024 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weer kun je je op kleden toch? Zou anders vooral op indooractiviteiten focussen. Maar zeker die westkust van Noorwegen kan nogal vochtig zijn. @:Fogel komt daar ook weleens.
Ik denk dat ik voor dat vroegste weekend van al mijn genoemde opties gewoon voor wat anders moet gaan. Maar betekent dit dat mei over het algemeen prima te doen is?quote:Op donderdag 7 maart 2024 15:47 schreef Fogel het volgende:
Wat misschien belangrijker is dan eventueel poepweer is dat bijna alles gesloten is van woensdagmiddag de 27 maart t/m 1 april, met beperkte openingstijden op de zaterdag ertussen.
Is https://www.infernofestival.net/no/Festival/News.aspx iets voor je @:RockNijntje ? Want da's een van de weinige dingen die in Oslo gebeurt met pasen.
Het kan alle kanten op.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:50 schreef RockNijntje het volgende:
Oh shitquote:Op donderdag 7 maart 2024 21:56 schreef MissRelin het volgende:
[..]
Het kan alle kanten op.
Ik heb een half jaar in Helsinki gewoond. We kwamen in januari aan met -25, ik vertrok met +25. Eind maand verdween de sneeuw (joehoe!), half april lag er weer een dik pak (Serieus??). Twee weken later zaten we in een t-shirt op het terras van het zonnetje te genieten
En grijs... Tja, zulk weer kun je hier ook hebben. Ik vond wel dat als het vroor, het minder koud en guur aanvoelde dan in Nederland. Een graad of -10 was best te doen, -25 was wel héél erg koud overigens
Het is daar zeker vaker 'mooi' koud weer en dat het alleen echt koud aanvoelt als de wind opsteekt?quote:Op donderdag 7 maart 2024 21:56 schreef MissRelin het volgende:
[..]
Het kan alle kanten op.
Ik heb een half jaar in Helsinki gewoond. We kwamen in januari aan met -25, ik vertrok met +25. Eind maand verdween de sneeuw (joehoe!), half april lag er weer een dik pak (Serieus??). Twee weken later zaten we in een t-shirt op het terras van het zonnetje te genieten
En grijs... Tja, zulk weer kun je hier ook hebben. Ik vond wel dat als het vroor, het minder koud en guur aanvoelde dan in Nederland. Een graad of -10 was best te doen, -25 was wel héél erg koud overigens
Valt tegen hoor. Zal voor de meeste mensen inderdaad zo zijn hoor, dikke laag kleding en helemaal prima.quote:Op donderdag 7 maart 2024 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weer kun je je op kleden toch? Zou anders vooral op indooractiviteiten focussen. Maar zeker die westkust van Noorwegen kan nogal vochtig zijn. @:Fogel komt daar ook weleens.
Waar is dat dan?quote:Op donderdag 7 maart 2024 16:45 schreef RockNijntje het volgende:
Omggggg, hostel met goede score, goede reviews en goede ligging voor 27 euro totaal (3 nachten). Na 1,5 jaar naar wat relatief gezien duurdere plekken gereisd te zijn wordt de shoestring budget backpacker in mij hier zo razend enthousiast van.
Sofia! Inmiddels trouwens toch een ander hostel gekozen, aangezien de reviews van die van 27 euro prima leken te zijn, maar de reviews van de afgelopen drie maanden echt vreselijk waren. Maar nog steeds vet goedkoop dat nieuwe hostel, 40 euroquote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar is dat dan?
Hostel zou geen optie zijn voor mij overigens. Neem van redelijk dure foto apparatuur mee, die ik soms op de kamer laat. Dan wil ik ook dat het echt veilig ligt.
Qua nieuwe landen, halverwege september een nieuwe toegevoegd, Letland. Over twee weken ben ik weer in een nieuw land, Hongarije. En ik ga voor het eerst sinds ik zelf kan lopen overnachten in Zwitserland![]()
Ik ben eigenlijk enkel in Riga geweest en persoonlijk vind ik Vilnius leuker. Ik was er een paar dagen, heb me er prima vermaakt.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:01 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Sofia! Inmiddels trouwens toch een ander hostel gekozen, aangezien de reviews van die van 27 euro prima leken te zijn, maar de reviews van de afgelopen drie maanden echt vreselijk waren. Maar nog steeds vet goedkoop dat nieuwe hostel, 40 euroEn dat is een paar maanden geleden helemaal gerenoveerd.
En inderdaad, met dure apparatuur zou ik het denk ik ook niet helemaal aan durven. Ik heb eigenlijk nooit spullen van grote waarde mee op reis, alleen mijn telefoon, maar die heb ik natuurlijk altijd bij me. Sommige hostels hebben kluisjes, maar ik weet niet of ik dat zou vertrouwen met zaken als fotoapparatuur, dan kan je het risico misschien maar beter niet nemen inderdaad. Voor mij ook best een tijd geleden dat ik in een hostel geweest ben, 1,5 jaar denk ik. Nee dit lieg ik, is minder dan een jaar geledenMaar ik ben daar gewoon zo weinig omdat ik daar niet heel veel meer doe dan slapen en douchen.
Vet, Letland! Hoe was dat? Baltische staten heb ik dit jaar toevallig ook onderzoek naar gedaan, maar ik kan niet helemaal inschatten of het nou leuk en bijzonder of toch een beetje saai is... En veel plezier in Hongarije en Zwitserland!
Oh gewoon het standaard verhaal, dat je als een baby nog niet kunt lopen. Geen spannend verhaalquote:Ik ken het verhaal dat hier aan vooraf ging niet (het niet kunnen lopen), maar dat klinkt als een soort van mijlpaal.
Check het Baltische Staten topic hehe!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:01 schreef RockNijntje het volgende:
Vet, Letland! Hoe was dat? Baltische staten heb ik dit jaar toevallig ook onderzoek naar gedaan, maar ik kan niet helemaal inschatten of het nou leuk en bijzonder of toch een beetje saai is... En veel plezier in Hongarije en Zwitserland! Ik ken het verhaal dat hier aan vooraf ging niet (het niet kunnen lopen), maar dat klinkt als een soort van mijlpaal.
Hoor je eigenlijk nooit.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk enkel in Riga geweest en persoonlijk vind ik Vilnius leuker. Ik was er een paar dagen, heb me er prima vermaakt.
Goed om te weten, ik ga dat meteen als notitie in mijn reisdocumentje van de Baltische staten zettenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk enkel in Riga geweest en persoonlijk vind ik Vilnius leuker. Ik was er een paar dagen, heb me er prima vermaakt.
Waar ik in elk geval niet heen zou gaan, is Kaunas. Ben er in September ook nog een dagje geweest (was er al eens eerder geweest) maar dat bevestigde m'n mening dat ik niets heb met die stad.
Oh hah, gelukkig maar, ik dacht meteen aan iets van een ongeluk of zoquote:[..]
Oh gewoon het standaard verhaal, dat je als een baby nog niet kunt lopen. Geen spannend verhaal
Brb, ook even deze eerste foto in mijn reisdocument plakkenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet naar hem luisteren hoor Nijn. Kaunas is kei leuk. Daar hebben ze ook een vet kasteel waar je in kan en dan kun je je verkleden zoals @:liesje1979 en ik ook deden:
[ afbeelding ]
En de kabelbaan met de mooiste naam aan deze kant van de dampkring: de Zaliakalnio Funikulierius.
[ afbeelding ]
Wat bijzonder! Dat hoor je niet vaak, dat iemand die kant op verhuist. Klinkt wel als een topland zoquote:Op vrijdag 8 maart 2024 23:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Check het Baltische Staten topic hehe!
Heb een tijdje geleden een reis naar Estland gemaakt en in die topicreeks van alles gedeeld.
Zelf ga ik binnen een jaar in Tallinn wonen. Estland is echt een prachtig land. Tallinn echt een hele mooie stad.
Hotels zijn echt goedkoop, voor minder dan 30 euro per nacht zit je in een goed hotel incl ontbijt.
De natuur is er heel erg mooi, de mensen heel erg vriendelijk.
Over een maand zit ik er weer.
Helaas in de zin van ''Ik ben er helaas nog niet geweest''.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 07:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen straf hoor![]()
Dr_Flash in TRV / Fles' Travelsnacks #7
Mijn jongedame is Estischquote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:05 schreef RockNijntje het volgende:
Wat bijzonder! Dat hoor je niet vaak, dat iemand die kant op verhuist. Klinkt wel als een topland zo
Want je wil een reisje doen naar Bulgarije? Sofia ben ik nog nooit geweest, maar wat ik me er van herinner (ik was er als 16 jarige in 2008) is Plovdiv leuk.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:21 schreef RockNijntje het volgende:
Nou, het lijkt erop dat er niet bijzonder veel te doen is in Sofia. Wel een aantal gave, mooie dingen. Maar niet enorm veel geloof ik.
Esten staan natuurlijk weer een beetje op zichzelf denkt ik (sowieso taalkundig gezien) maar ook in Litouwen beschouwen ze zichzelf ook niet als Oost Europa. Tallinn ben ik nog nooit geweest, maar dacht altijd dat werd gezegd dat Riga de mooiste hoofdstad van het Balticum is.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Helaas in de zin van ''Ik ben er helaas nog niet geweest''.
Moet een hele mooie stad zijn! Kijk er inderdaad naar uit.
[..]
Mijn jongedame is Estisch
Zeker! Zie de foto's die ik in dat topic geplaatst heb om een indruk te krijgen van zowel de 2 grootste steden van het land als de natuur.
Ik vind Tallinn echt meer zeer grote afstand leuker dan Vilnius.
En ik vond de hele sfeer, natuur en mensen echt duizenden keren leuker dan Litouwen.
Maar ik moet zeggen dat ik sowieso heel slecht tegen Oostblok sferen kan
Ik had hier geen grappen over moeten maken, zaterdag in de tuin bezig, schoot het me in de rug en ik kon de rest van de dag amper lopen. Gaat gelukkig nu doen t beter.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:05 schreef RockNijntje het volgende:
Oh hah, gelukkig maar, ik dacht meteen aan iets van een ongeluk of zo
Ik gebruik deze SC te veel als SCquote:Op dinsdag 12 maart 2024 18:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Want je wil een reisje doen naar Bulgarije? Sofia ben ik nog nooit geweest, maar wat ik me er van herinner (ik was er als 16 jarige in 2008) is Plovdiv leuk.
Oh God, zul je altijd zienquote:Op dinsdag 12 maart 2024 18:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik had hier geen grappen over moeten maken, zaterdag in de tuin bezig, schoot het me in de rug en ik kon de rest van de dag amper lopen. Gaat gelukkig nu doen t beter.
Nog drie daagjes werken en dan op reisDB heeft vandaag al gestaakt dus de kans dat ze zaterdag ook gaan staken is hopelijk vrij klein.
Taalkundig is Estisch idd apart (taalfamilie met het Fins).quote:Op dinsdag 12 maart 2024 18:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Esten staan natuurlijk weer een beetje op zichzelf denkt ik (sowieso taalkundig gezien) maar ook in Litouwen beschouwen ze zichzelf ook niet als Oost Europa. Tallinn ben ik nog nooit geweest, maar dacht altijd dat werd gezegd dat Riga de mooiste hoofdstad van het Balticum is.
Ik ken redelijk wat mensen in Litouwen/Vilnius, dat speelt allicht ook mee in m'n beleving
True, maar meer dat ik soms met (te) weinig context verder ga op mijn eerdere posts.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 20:56 schreef derLudolf het volgende:
Daar is een SC toch ook voor, om als SC te gebruiken?
Niet zo veel toch? HV 5754 is op 29 maart een vlucht van Marrakech naar Amsterdam en op 1 april een vlucht van Amsterdam naar Marrakech, of bedoel je dat juist? Ik weet trouwens niet of je op de Schiphol site bij departures of arrivals zit te kijken, dus kan nog steeds een vlucht van Marrakech naar Amsterdam zijn, maar dan met een andere aankomsttijd dan op 29 maartquote:Op woensdag 13 maart 2024 12:29 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
op de transavia site
[ afbeelding ]
op schiphol site.
wat gaat hier mis.
dit zijn arrivalsquote:Op woensdag 13 maart 2024 12:44 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Niet zo veel toch? HV 5754 is op 29 maart een vlucht van Marrakech naar Amsterdam en op 1 april een vlucht van Amsterdam naar Marrakech, of bedoel je dat juist? Ik weet trouwens niet of je op de Schiphol site bij departures of arrivals zit te kijken, dus kan nog steeds een vlucht van Marrakech naar Amsterdam zijn, maar dan met een andere aankomsttijd dan op 29 maart
Dus nu wordt het Oud en Nieuw bij @tong80 in Zaltbommelquote:Op woensdag 13 maart 2024 10:49 schreef laziness het volgende:
Om de O&N ABC reeks te beëindigen met Zanzibar stond al vanaf het begin vast toch?
Er zijn genoeg plaatjes die met een z beginnen in de Achterhoek, maar toch liever naar Afrika. Afrika is leuk!quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:55 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dus nu wordt het Oud en Nieuw bij @:tong80 in Zaltbommel
Aha, dat is wel bijzonder dan. Ik vind beide aankomsttijden vreemd, zowel 23:35 als 01:30 veroorzaakt toch veel meer vluchturen dan het daadwerkelijk is?quote:
Zeker, ik heb met Transavia gesproken en die zeiden dat deze nog verwerkt moest worden in het systeem van schiphol. we gaan het meemaken.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:50 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Aha, dat is wel bijzonder dan. Ik vind beide aankomsttijden vreemd, zowel 23:35 als 01:30 veroorzaakt toch veel meer vluchturen dan het daadwerkelijk is?
Niets?quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:29 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
op de transavia site
[ afbeelding ]
op schiphol site.
wat gaat hier mis.
Ja ik snap hem eigenlijk ook nog steeds niet echtquote:Op woensdag 13 maart 2024 14:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niets?
De ene vlucht is op 29 maart en jij kijkt op de Schiphol site naar 1 april?
Een exact dezelfde vlucht hoeft niet per se op dezelfde tijd de arriveren.
Het werktquote:Op woensdag 13 maart 2024 16:30 schreef MaJo het volgende:
Geen idee of dit werkt want Fok werkt voor geen meter in Thailand, ik zie alleen maar tekst en niet wie het schrijft.
Maar goed, als dit werkt: groetjes dus
quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:30 schreef MaJo het volgende:
Geen idee of dit werkt want Fok werkt voor geen meter in Thailand, ik zie alleen maar tekst en niet wie het schrijft.
En ook in NL goed ontvangenquote:Op woensdag 13 maart 2024 16:30 schreef MaJo het volgende:
Nee, hopelijk komt user nog even terug met uitleg haha.quote:Op woensdag 13 maart 2024 14:37 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ja ik snap hem eigenlijk ook nog steeds niet echt
Nou ja dan suggereer je dat het vliegtuig onderweg in een paar stukken gesepareerd wordt en dat de ene stoel wat later landt dan de anderequote:Op woensdag 13 maart 2024 14:22 schreef bianconeri het volgende:
Een exact dezelfde vlucht hoeft niet per se op dezelfde tijd de arriveren.
In 2022 had ik ook zo'n periode, vier weken op rij een weekend in een ander land. Dat vond ik toen wel al welletjes.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:05 schreef RockNijntje het volgende:
NEE JOH, ik begon echt een beetje overweldigd te raken met alle reisjes die binnen twee maanden op de planning staan, komt m'n moeder net aan of ik volgende maand misschien ook nog een weekendje met haar en m'n pa mee naar Valencia wilUhm ja echt wel, daar wil ik nog heel graag een keer heen. Dus net maar m'n laatste halve vrije dag van het jaar ingezet, hopelijk gebeurt er niets onverwachts waar ik vrij voor nodig heb
Ik ben zuinig met vrije uren maar in de eerste 6 maanden alle vrije uren op dat zou ik echt kut vindenquote:Op woensdag 13 maart 2024 19:05 schreef RockNijntje het volgende:
NEE JOH, ik begon echt een beetje overweldigd te raken met alle reisjes die binnen twee maanden op de planning staan, komt m'n moeder net aan of ik volgende maand misschien ook nog een weekendje met haar en m'n pa mee naar Valencia wilUhm ja echt wel, daar wil ik nog heel graag een keer heen. Dus net maar m'n laatste halve vrije dag van het jaar ingezet, hopelijk gebeurt er niets onverwachts waar ik vrij voor nodig heb
Oeh dat lijkt me wel watquote:Op woensdag 13 maart 2024 20:54 schreef derLudolf het volgende:
vier weken op rij een weekend in een ander land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |