abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212340306
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
De Hond
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212340317
Maar dus als PVV en BBB regeren met gedoogsteun van NSC en VVD en alle bewindslieden leveren dán krijgen we goede bestuurders???!! 8)7

Wat voor bizarro drugs gebruiken rechtse stemmers die dat een goed idee vinden, ik wil dat ook proberen. Hoe kan NSC ook denken dat hun bijdrage daarin ooit positief gaat eindigen :')
  woensdag 7 februari 2024 @ 22:57:50 #3
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212340324
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 22:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar dus als PVV en BBB regeren met gedoogsteun van NSC en VVD en alle bewindslieden leveren dán krijgen we goede bestuurders???!! 8)7

Wat voor bizarro drugs gebruiken rechtse stemmers die dat een goed idee vinden, ik wil dat ook proberen. Hoe kan NSC ook denken dat hun bijdrage daarin ooit positief gaat eindigen ;')
jA mAaR tImMeRmAnS!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 7 februari 2024 @ 22:58:24 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212340333
In plaats van proberen de schuld in de schoenen te schuiven van één specifieke politicus of de bijbehorende partij, kunnen we misschien ook wel concluderen dat een overeenstemming tussen deze vier partijen bij voorbaat al een vrij kansloze missie was.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212340350
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 22:54 schreef TheVulture het volgende:
Het is een doodvermoeiende man en hij is gewoon niet duidelijk.
Hij brengt het niet zo duidelijk, dat klopt, maar met wat doordenken
is mij helder dat hij niet in de regering van Wilders wil zitten.
Wel gedogen en een volgende ronde kan over een gedoogakkoord gaan.
Of een extraparlementair/zaken- kabinet wat een gedoogkabinet is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 07-02-2024 23:06:57 ]
pi_212340354
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 22:58 schreef Janneke141 het volgende:
In plaats van proberen de schuld in de schoenen te schuiven van één specifieke politicus of de bijbehorende partij, kunnen we misschien ook wel concluderen dat een overeenstemming tussen deze vier partijen bij voorbaat al een vrij kansloze missie was.
Ja, wat ik de afgelopen weken heb gehoord waren ze het maar over één ding eens: dat de afstand tussen de partijen heel erg groot was.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212340362
Dat NSC nu afhaakt vind ik begrijpelijk en zelfs een pluspunt voor de partij. Alleen de manier waarop en de reden lijkt erg onhandig. Er waren zoveel logischere redenen geweest.

Maar misschien zit er een geniale strategie achter... :+
gr gr
pi_212340381
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 22:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat hij vermoeiend en onduidelijk is klopt. Maar dat het een puinhoop is ligt niet als eerste bij hem, maar eerder bij de VVD en bij Wilders.
Ze maken er gewoon allemaal een zootje van, maar dat nu iedereen naar Omtzigt wijst komt wel puur door de manier waarop ie dit aanvliegt en de redenen die hij aanvoert.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_212340398
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 22:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
jA mAaR tImMeRmAnS!
Ja die gaat extra belasting heffen voor al zijn groene en sociale plannen. De PVV betaald de sociale plannen gewokn met de staatsschuld, dat zien we nooit weer
pi_212340420
Sowieso was de strategie om te breken op de slechte financiële staat van de schatkist ook iets sterker geweest als je je eigen verkiezingsprogramma had laten doorrekenen. Maar ook dat geldt voor meer partijen aan de onderhandelingstafel.
pi_212340445
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:03 schreef TheVulture het volgende:
Sowieso was de strategie om te breken op de slechte financiële staat van de schatkist ook iets sterker geweest als je je eigen verkiezingsprogramma had laten doorrekenen. Maar ook dat geldt voor meer partijen aan de onderhandelingstafel.
Ik weet nog steeds niet wat NSC nu wil. Zijn ze geschrokken van de puinhopen van Rutte-3 en 4? Zijn ze boos op Plasterk en vinden ze dat ze voorgelogen zijn? Of vinden ze dat de combinatie van de stand van de overheidsfinanciën en de onverantwoordelijke houding van BBB en PVV een goed bestuur onmogelijk maken?

Ik heb namelijk van alle drie een beetje gehoord. Maar geen van de drie echt.
zie email 27 oktober
pi_212340449
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:03 schreef TheVulture het volgende:
Bij Omtzigt is de verdediging wel dat zijn programma nog niet eens klaar was op de deadline, geen idee of hij hem anders wel had laten doorrekenen (hij heeft ook altijd veel commentaar op de modellen).
pi_212340466
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik weet nog steeds niet wat NSC nu wil. Zijn ze geschrokken van de puinhopen van Rutte-3 en 4? Zijn ze boos op Plasterk en vinden ze dat ze voorgelogen zijn? Of vinden ze dat de combinatie van de stand van de overheidsfinanciën en de onverantwoordelijke houding van BBB en PVV een goed bestuur onmogelijk maken?

Eens :Y
  woensdag 7 februari 2024 @ 23:07:23 #14
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_212340467
Het is nu zaak om Omtzigtig te werk te gaan
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_212340468
quote:

[..]

En dus moet je gewoon een weekje wachten op de brief van Omtzigt en het debat. Een beetje minder hijgerigheid in de politiek is natuurlijk niet slecht.
pi_212340479
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dus moet je gewoon een weekje wachten op de brief van Omtzigt en het debat. Een beetje minder hijgerigheid in de politiek is natuurlijk niet slecht.
Een PR-ramp van epische proporties dus :D
zie email 27 oktober
pi_212340497
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Een PR-ramp van epische proporties dus :D
En hoe belangrijk is PR op dit moment als er zeker voor eind september / begin oktober nog geen verkiezingen zijn? Lijkt me eigenlijk totaal onbelangrijk.
pi_212340538
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 22:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, wat ik de afgelopen weken heb gehoord waren ze het maar over één ding eens: dat de afstand tussen de partijen heel erg groot was.
Maar wat dan wel? Een extraparlementaire optie?
pi_212340540
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
En hoe belangrijk is PR op dit moment als er zeker voor eind september / begin oktober nog geen verkiezingen zijn? Lijkt me eigenlijk totaal onbelangrijk.
Bij een groot deel van zijn electoraat is de schade natuurlijk al geleden, die zien hun messias rare fratsen uithalen en zijn al weer naar het volgende loket doorgelopen.
pi_212340543
Maurice de Hond zit mijn post van gisteren te propageren in Op1 :X

Ik trek mijn keutel in.
pi_212340555
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:15 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Maar wat dan wel? Een extraparlementaire optie?
Ik gok dat dat de reden is dat Omtzigt het laat klappen, om die minderheidsoptie of extraparlementaire optie echt op tafel te krijgen. Hij heeft het alleen qua breekpunt op het oog onhandig aangepakt.
pi_212340688
Zou Plasterk nu hard aan het typen zijn?
Zijn verslag moet af. :7
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212340692
quote:

[..]

Gewoon bedenktijd? Hij claimt ook verder te willen onderhandelen in die brief toch?
Maar hij is ook voor goed bestuur. Dus als hij dan blijkbaar wil gedogen moet hij wel veel vertrouwen hebben gekregen in de PVV en BBB. Dat hij meer hands-off kan gaan.
Of is goed bestuur niet belangrijk als NSC gedoogd want dan zijn ze niet eindverantwoordelijk?
  woensdag 7 februari 2024 @ 23:35:07 #24
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_212340720
Zou me niets verbazen als Pieter god nu burn-out krijgt na woensdag en heel de partij weer uit mekaar valt :'(
  woensdag 7 februari 2024 @ 23:37:29 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212340732
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:35 schreef jigggy het volgende:
Zou me niets verbazen als Pieter god nu burn-out krijgt na woensdag en heel de partij weer uit mekaar valt :'(
En waarom zou dat om te janken zijn?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')