jA mAaR tImMeRmAnS!quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar dus als PVV en BBB regeren met gedoogsteun van NSC en VVD en alle bewindslieden leveren dán krijgen we goede bestuurders???!!![]()
Wat voor bizarro drugs gebruiken rechtse stemmers die dat een goed idee vinden, ik wil dat ook proberen. Hoe kan NSC ook denken dat hun bijdrage daarin ooit positief gaat eindigen ;')
Hij brengt het niet zo duidelijk, dat klopt, maar met wat doordenkenquote:Op woensdag 7 februari 2024 22:54 schreef TheVulture het volgende:
Het is een doodvermoeiende man en hij is gewoon niet duidelijk.
Ja, wat ik de afgelopen weken heb gehoord waren ze het maar over één ding eens: dat de afstand tussen de partijen heel erg groot was.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:58 schreef Janneke141 het volgende:
In plaats van proberen de schuld in de schoenen te schuiven van één specifieke politicus of de bijbehorende partij, kunnen we misschien ook wel concluderen dat een overeenstemming tussen deze vier partijen bij voorbaat al een vrij kansloze missie was.
Ze maken er gewoon allemaal een zootje van, maar dat nu iedereen naar Omtzigt wijst komt wel puur door de manier waarop ie dit aanvliegt en de redenen die hij aanvoert.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat hij vermoeiend en onduidelijk is klopt. Maar dat het een puinhoop is ligt niet als eerste bij hem, maar eerder bij de VVD en bij Wilders.
Ja die gaat extra belasting heffen voor al zijn groene en sociale plannen. De PVV betaald de sociale plannen gewokn met de staatsschuld, dat zien we nooit weerquote:
Ik weet nog steeds niet wat NSC nu wil. Zijn ze geschrokken van de puinhopen van Rutte-3 en 4? Zijn ze boos op Plasterk en vinden ze dat ze voorgelogen zijn? Of vinden ze dat de combinatie van de stand van de overheidsfinanciën en de onverantwoordelijke houding van BBB en PVV een goed bestuur onmogelijk maken?quote:Op woensdag 7 februari 2024 23:03 schreef TheVulture het volgende:
Sowieso was de strategie om te breken op de slechte financiële staat van de schatkist ook iets sterker geweest als je je eigen verkiezingsprogramma had laten doorrekenen. Maar ook dat geldt voor meer partijen aan de onderhandelingstafel.
Bij Omtzigt is de verdediging wel dat zijn programma nog niet eens klaar was op de deadline, geen idee of hij hem anders wel had laten doorrekenen (hij heeft ook altijd veel commentaar op de modellen).quote:Op woensdag 7 februari 2024 23:03 schreef TheVulture het volgende:
Sowieso was de strategie om te breken op de slechte financiële staat van de schatkist ook iets sterker geweest als je je eigen verkiezingsprogramma had laten doorrekenen. Maar ook dat geldt voor meer partijen aan de onderhandelingstafel.
Eensquote:Op woensdag 7 februari 2024 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet wat NSC nu wil. Zijn ze geschrokken van de puinhopen van Rutte-3 en 4? Zijn ze boos op Plasterk en vinden ze dat ze voorgelogen zijn? Of vinden ze dat de combinatie van de stand van de overheidsfinanciën en de onverantwoordelijke houding van BBB en PVV een goed bestuur onmogelijk maken?
Ik heb namelijk van alle drie een beetje gehoord. Maar geen van de drie echt.
En dus moet je gewoon een weekje wachten op de brief van Omtzigt en het debat. Een beetje minder hijgerigheid in de politiek is natuurlijk niet slecht.quote:Op woensdag 7 februari 2024 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet wat NSC nu wil. Zijn ze geschrokken van de puinhopen van Rutte-3 en 4? Zijn ze boos op Plasterk en vinden ze dat ze voorgelogen zijn? Of vinden ze dat de combinatie van de stand van de overheidsfinanciën en de onverantwoordelijke houding van BBB en PVV een goed bestuur onmogelijk maken?
Een PR-ramp van epische proporties dusquote:Op woensdag 7 februari 2024 23:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dus moet je gewoon een weekje wachten op de brief van Omtzigt en het debat. Een beetje minder hijgerigheid in de politiek is natuurlijk niet slecht.
En hoe belangrijk is PR op dit moment als er zeker voor eind september / begin oktober nog geen verkiezingen zijn? Lijkt me eigenlijk totaal onbelangrijk.quote:Op woensdag 7 februari 2024 23:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een PR-ramp van epische proporties dus
Maar wat dan wel? Een extraparlementaire optie?quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, wat ik de afgelopen weken heb gehoord waren ze het maar over één ding eens: dat de afstand tussen de partijen heel erg groot was.
Bij een groot deel van zijn electoraat is de schade natuurlijk al geleden, die zien hun messias rare fratsen uithalen en zijn al weer naar het volgende loket doorgelopen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 23:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
En hoe belangrijk is PR op dit moment als er zeker voor eind september / begin oktober nog geen verkiezingen zijn? Lijkt me eigenlijk totaal onbelangrijk.
Ik gok dat dat de reden is dat Omtzigt het laat klappen, om die minderheidsoptie of extraparlementaire optie echt op tafel te krijgen. Hij heeft het alleen qua breekpunt op het oog onhandig aangepakt.quote:Op woensdag 7 februari 2024 23:15 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Maar wat dan wel? Een extraparlementaire optie?
Gewoon bedenktijd? Hij claimt ook verder te willen onderhandelen in die brief toch?quote:Op woensdag 7 februari 2024 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En waarom zou dat om te janken zijn?quote:Op woensdag 7 februari 2024 23:35 schreef jigggy het volgende:
Zou me niets verbazen als Pieter god nu burn-out krijgt na woensdag en heel de partij weer uit mekaar valt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |