abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 februari 2024 @ 22:28:17 #151
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212353947
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 22:21 schreef Vis1980 het volgende:
Ik lees alleen maar wat vooral PVV-stemmers er van vinden en dan komt men niet verder dan 'mooi, dan wordt de PVV groter', maar zijn hier ook NSC-stemmers? Ik wil wel eens weten of ze ook daadwerkelijk nu overstappen of dat ze juist geloven in Omtzicht. Ze hebben daar ook vorige keer op gestemd, misschien vertrouwen zij er wel op dat Omtzicht de juiste keuze heeft gemaakt.
Die zwevertjes zitten nu alweer aan de PVV kant. En bedankt he jongens
Je bent een waardeloze agent.
pi_212353990
quote:
Ik lees alleen maar wat vooral PVV-stemmers er van vinden en dan komt men niet verder dan 'mooi, dan wordt de PVV groter', maar zijn hier ook NSC-stemmers? Ik wil wel eens weten of ze ook daadwerkelijk nu overstappen of dat ze juist geloven in Omtzicht. Ze hebben daar ook vorige keer op gestemd, misschien vertrouwen zij er wel op dat Omtzicht de juiste keuze heeft gemaakt.
NSC gestemd en dit is gewoon pure BS. De reden is vaag en de afhandeling is ronduit schandalig. Ff appje sturen, een dag later je secondant een brief laten afleveren en zelf nergens op komen dagen of uitleg geven in een serieuze kritische setting?

Voor iemand die tegen de politieke spelletjes is en een nieuwe bestuurscultuur wil is dit een beschamend optreden. Uitspraken als bestaanszekerheid bouw je niet met luchtkastelen zijn leuk, maar je bouwt het ook niet door weg te lopen.
pi_212354521
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Die verantwoordelijkheid ligt niet enkel bij hem hè. Kan er sowieso weinig aan doen als Omtzigt opeens rare sprongen maakt. En hij heeft nog niks om zeep geholpen. Een formatie is nog steeds mogelijk. Laten we eerst maar even 300 dagen afwachten voordat we gaan roepen dat hij gefaald heeft en dat het zo lang duurt?
Nouja hij moet zich als hij premier wil worden wel afvagen of zijn acties helpen of niet. En dergelijke tweets helpen het onderlinge vertrouwen zeker niet, je kunt als premier en leider van een regering niet op de man blijven spelen.

Dat het ondanks de afspraak niets te zeggen zo lekt als een mandje helpt ook niet trouwens, je kunt niet formeren als er elke dag een nieuwe artikel in de telegraaf staat. En gezien de hoeveelheid artikelen en de verschillende kanten die belicht worden zit dat lek niet bij een partij.

Dan is er nog Plasterk, aangesteld om te informeren en de chemie te bevorderen, die nu een frontale aanval op een van de deelnemers inzet. Vierkant ongeschikt dus, dat hij dat vindt is een maar als informateur ga je niet op die manier naar de media, dat is pas gebrek aan respect voor het instituut.

Dikke gele kaart voor alle betrokkenen dus eigenlijk.

Ik denk dat het uithuilen is en volgende week vanaf 0 beginnen. Vraag Tjeenk-Willink maar weer om langs te komen, die weet namelijk wel hoe je een informatieronde leidt. En dan een herstart met een informateur die wel luistert naar alle partijen in plaats van iemand die enkel zijn column wil uitwerken. Rustig kijken welke opties de betrokkenen zien en vanaf daar gaan praten.
pi_212354552
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 20:31 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Plasterk is gewoon met modder aan het gooien omdat ie zelf premier wilde worden.
Valt me ook wel tegen van Plasterk. Nee hij is niet beledigd. Maar het instituut heeft wel respect nodig. Met andere woorden, hij is wel beledigd. :')
pi_212354569
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:33 schreef tizitl2 het volgende:
Dan is er nog Plasterk, aangesteld om te informeren en de chemie te bevorderen, die nu een frontale aanval op een van de deelnemers inzet. Vierkant ongeschikt dus, dat hij dat vindt is een maar als informateur ga je niet op die manier naar de media, dat is pas gebrek aan respect voor het instituut.
Sowieso, waarom zou Plasterk een goede informateur zijn?

Hij is lang geleden minister geweest en de laatste jaren vooral bezig met meninkjes ventileren in de Telegraaf.

Informeren en formeren is gewoon een vak, niet iets dat iedereen -die van zichzelf vindt dat hij geschikt is- zo eventjes doet.
pi_212354672
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 20:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je moet het maar durven stellen, nadat je de brieven van ministeries minstens een week achtergehouden hebt :D
Om nog maar niet te spreken over alle lekken naar de Telegraaf waar hij columnist is. Een formateur die zelf respect heeft voor zijn ambt zou daar de partijen op aanspreken. Tenzij hij het lek is, natuurlijk.
pi_212354684
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 22:28 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
https://nieuwrechts.nl/96(...)iezers-teleurgesteld

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)zigt-blijf-aan-tafel

https://www.hartvannederl(...)f-na-formatiebesluit

Wel vele zijn er niet mee eens.
Erger nog velen melden ook dat als er nieuwe verkiezingen gaan komen op pvv gaan stemmen.
Zoals de peilingen er nu bij staan groeit de PVV maar verliezen de partijen waar hij mee wil regeren meer zetels dan hij wint. En dat is nog op basis van een De Hond peiling die rechts altijd hoger peilt dan de rest.

Dus al heeft hij 50 zetels, regeren gaat dan nog steeds niet lukken.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 februari 2024 @ 00:03:44 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212354695
quote:
Ik heb NSC gestemd, en ik vond het na al dat gesneer nog lang duren. En daarnaast ben ik blij dat die kast-PVV'ers nu afhaken zodat er een iets zuiverere kern overblijft, want dat zijn de enigen die hierover zeiken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 februari 2024 @ 00:05:51 #159
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212354711
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 22:28 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
https://nieuwrechts.nl/96(...)iezers-teleurgesteld

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)zigt-blijf-aan-tafel

https://www.hartvannederl(...)f-na-formatiebesluit

Wel vele zijn er niet mee eens.
Erger nog velen melden ook dat als er nieuwe verkiezingen gaan komen op pvv gaan stemmen.
De enige neutrale bron in je lijst sluit niet aan bij je woorden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212354810
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 00:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De enige neutrale bron in je lijst sluit niet aan bij je woorden.
Nee was op nu.nl
Maar die informatie is op eens verdwenen.

Maar nog vele zijn teleurgesteld.
Ik zie nieuwe verkiezingen komen
Hoewel dit is alleen mogelijk als de meeste partijen er mee eens zijn er over.
pi_212355021
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 00:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Om nog maar niet te spreken over alle lekken naar de Telegraaf waar hij columnist is. Een formateur die zelf respect heeft voor zijn ambt zou daar de partijen op aanspreken. Tenzij hij het lek is, natuurlijk.
Wie zegt dat hij ze er niet op aansprak?
pi_212355086
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 04:17 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Wie zegt dat hij ze er niet op aansprak?
Wist je nog niet dat er Fok!’ers bij de besprekingen waren die precies weten wat er is gebeurd en wat de motieven van Plasterk waren?

‘t Is allemaal maar gegis natuurlijk op basis van politieke sympathieën.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 08:43:00 #163
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_212355734
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 21:25 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik vond het eigenlijk wel geinig dat de duiders eerst gingen. Daarna het verhaal van Omtzigt. Was meteen een check hoe goed ze het doen.
Ja, interessante TV, stevige spanningsboog ook, maar als ik Omzicht was zou ik daar nooit meer aan tafel gaan zitten. Funest voor zijn beeldvorming en boodschap.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 9 februari 2024 @ 08:44:47 #164
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_212355746
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Sowieso, waarom zou Plasterk een goede informateur zijn?

Hij is lang geleden minister geweest en de laatste jaren vooral bezig met meninkjes ventileren in de Telegraaf.

Informeren en formeren is gewoon een vak, niet iets dat iedereen -die van zichzelf vindt dat hij geschikt is- zo eventjes doet.
Plasterk is een vriend van Wilders, daarom is 'ie formateur. Niet omwille zijn skill set.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 9 februari 2024 @ 09:50:01 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 9 februari 2024 @ 10:02:13 #166
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212356550
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zoals de peilingen er nu bij staan groeit de PVV maar verliezen de partijen waar hij mee wil regeren meer zetels dan hij wint. En dat is nog op basis van een De Hond peiling die rechts altijd hoger peilt dan de rest.

Dus al heeft hij 50 zetels, regeren gaat dan nog steeds niet lukken.
Uitslagen zijn ook altijd rechtser dan de peilingen.
Dus wat zeur je?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212356828
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:02 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[ twitter ]
Deze man :')
Aan het typen...
pi_212356899
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:43 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja, interessante TV, stevige spanningsboog ook, maar als ik Omzicht was zou ik daar nooit meer aan tafel gaan zitten. Funest voor zijn beeldvorming en boodschap.
Beeldvorming had met zijn eigen onduidelijkheid te maken. Gister kwam eindelijk de aap uit de mouw.
pi_212356992
Een observatie van een universitair hoofddocent politicologie die ik deel:

Het imago van Omtzigt dat zich nu vormt, is een stuk minder positief, vindt Van der Kolk. "Bij mij ontstaat nu het beeld dat hij iemand is die constant vraagt om meer informatie en vindt dat hij te weinig geïnformeerd is. Dat heeft hij als parlementariër vaak laten zien. Maar hij heeft nog niet laten zien dat hij kan besturen. Een bestuurder moet op basis van beperkte informatie toch beslissingen nemen. Omtzigt heeft daar zichtbaar moeite mee."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212357477
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
Een observatie van een universitair hoofddocent politicologie die ik deel:

Het imago van Omtzigt dat zich nu vormt, is een stuk minder positief, vindt Van der Kolk. "Bij mij ontstaat nu het beeld dat hij iemand is die constant vraagt om meer informatie en vindt dat hij te weinig geïnformeerd is. Dat heeft hij als parlementariër vaak laten zien. Maar hij heeft nog niet laten zien dat hij kan besturen. Een bestuurder moet op basis van beperkte informatie toch beslissingen nemen. Omtzigt heeft daar zichtbaar moeite mee."
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 05:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wist je nog niet dat er Fok!’ers bij de besprekingen waren die precies weten wat er is gebeurd en wat de motieven van Plasterk waren?

‘t Is allemaal maar gegis natuurlijk op basis van politieke sympathieën.
"Pools are perfect for holding water"
pi_212358481
Ik hoop dat Caroline een beetje bijgekomen is van de onveilige werksituatie. Verschrikkelijk wat haar is overkomen, ze moet doodsangsten hebben uitgestaan toen Tjeerd haar met de ellenboog aantikte :'( .
  vrijdag 9 februari 2024 @ 13:18:52 #172
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212358694
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 12:59 schreef Breekfast het volgende:
Ik hoop dat Caroline een beetje bijgekomen is van de onveilige werksituatie. Verschrikkelijk wat haar is overkomen, ze moet doodsangsten hebben uitgestaan toen Tjeerd haar met de ellenboog aantikte :'( .
Tjeerd is dan ook een naar mannetje dat niet op eigen kracht de Kamer is binnen gebleven.

quote:
Toch mag De Groot nu weer plaatsnemen in het parlement, omdat D66-Kamerleden Hanneke van der Werf en Ilana Rooderkerk met zwangerschapsverlof zijn of gaan.
https://www.omropfryslan.(...)alleerd-als-kamerlid
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212358771
Op de NOS:
quote:
Demissionair minister Van Weyenberg van Financiën herkent zich niet in het beeld dat er "iets onbegrijpelijks" aan de hand is met de overheidsfinanciën. Die zijn volgens hem "heel gezond". "Ik heb geen enkele indicatie dat het dit jaar anders is dan andere jaren. Er zijn altijd tegenvallers en risico's en die passen we netjes in in de begroting."

Van Weyenberg reageert op de terugtrekking van NSC uit deze formatieronde. Partijleider Omtzigt zei dat hij pas op het laatste moment inzage kreeg in nieuwe financiële tegenvallers. Dat was voor hem een belangrijke reden om te stoppen met de gesprekken over een nieuw kabinet.

De nieuwe minister van Financiën, die minister Kaag is opgevolgd, "wil geen recensie van de formatie geven". Maar hij ziet dus geen reden tot zorg. "Volgens mij staan we er prima voor."

Hij wijst erop dat er in deze formatieronde aan alle ministeries is gevraagd om een lijst met tegenvallers en risico's. Het was een open vraag, stelt hij, "en dan gaan ze heel lange lijsten aanleveren en dat snap ik". Volgens hem staan er op die lijsten ook veel "stiekeme wensen". "Ik zag vergelijkingen met lijstjes van kinderen met Sinterklaas en dat herken ik wel als minister van Financiën."

Vond dat laatste wel opmerkelijk, is dat gebruikelijk in een formatie? Daar hebben ze bij Financiën toch gewoon ramingen voor die je kunt gebruiken?
pi_212358784
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 13:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tjeerd is dan ook een naar mannetje dat niet op eigen kracht de Kamer is binnen gebleven.
[..]
https://www.omropfryslan.(...)alleerd-als-kamerlid
Sarcasme niet herkennen :')
  vrijdag 9 februari 2024 @ 14:05:44 #175
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_212359143
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 12:59 schreef Breekfast het volgende:
Tsja, omgaan met vrouwenhaat is nu eenmaal niet makkelijk.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')