Dit stond bij de NOS. Vond ik wel een aardig voorbeeld van een understatement.quote:"In principe is het een vernieling, maar wel een met een naar tintje", laat een politiewoordvoerder weten.
Kan je ook wel op de daders toepassen. In principe zijn het klootzakken, maar wel een met een tintjequote:Op zondag 4 februari 2024 15:18 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dit stond bij de NOS. Vond ik wel een aardig voorbeeld van een understatement.
Albert Vader heeft niet zo goed opgelet bij geschiedenis, anders had hij geweten dat het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van de geschiedenis.quote:Op zondag 4 februari 2024 14:35 schreef tong80 het volgende:
‘Wat een schande’, aldus Albert Vader, wethouder in buurgemeente Vlissingen. ‘Dat eindeloze antisemitisme, je zou denken dat men leert van de geschiedenis.
Gelukkig hebben we nog goede onderwijsinstellingen die op gedegen wijze de mensen informeren over de holocaust.quote:Op zondag 4 februari 2024 15:23 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Albert Vader heeft niet zo goed opgelet bij geschiedenis, anders had hij geweten dat het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van de geschiedenis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
quote:Op zondag 4 februari 2024 15:27 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nog goede onderwijsinstellingen die op gedegen wijze de mensen informeren over de holocaust.Tja, dat kan niet meer vanwege de 'spanningen' die het onderwerp geeft in sommige klassen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Misschien werd dat ook bedoeld. Dat staat voor liefde.quote:Op zondag 4 februari 2024 15:18 schreef timmmmm het volgende:
Wat een slecht gezet hakenkruis. Rechte lijnen lijken me best makkelijk met een spuitbus, die lijkt eerder hindoe
quote:Op zondag 4 februari 2024 15:27 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nog goede onderwijsinstellingen die op gedegen wijze de mensen informeren over de holocaust.O? Vertel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
Serieus? Misschien beter het nieuws volgen.quote:
Je bedoelt die uitgestelde collegereeks van de Hogeschool Utrecht? Daar kun je toch niet zo'n conclusie uit trekken?quote:Op zondag 4 februari 2024 15:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Serieus? Misschien beter het nieuws volgen.
Je zou ervan versteld staan welke conclusies je onderbuik allemaal kan trekkenquote:Op zondag 4 februari 2024 15:41 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Je bedoelt die uitgestelde collegereeks van de Hogeschool Utrecht? Daar kun je toch niet zo'n conclusie uit trekken?
Nee, uit jaren en jarenlang verhalen uit de onderwijswereld dat holocaustonderwijs niet lukt wel.quote:Op zondag 4 februari 2024 15:41 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Je bedoelt die uitgestelde collegereeks van de Hogeschool Utrecht? Daar kun je toch niet zo'n conclusie uit trekken?
Moslims zijn niet zo van de hakenkruizen.quote:Op zondag 4 februari 2024 16:40 schreef dikkedaniel het volgende:
We hadden die moslims in de jaren 80 ook nooit binnen moeten halen.
Het is aannemelijker dat het geloofsfanaten zijn.quote:Op zondag 4 februari 2024 17:11 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Fokking nazi sympathieën.
Ben in mijn leven een paar (als in twee) gasten tegen gekomen die in die scène zaten. Die op ten duur trots vertelde dat ze weleens zoiets gedaan hadden.
Door de ellende nu voelen dit soort idioten zich waarschijnlijk gesterkt om weer dit soort dingen of erger te doen.
Hard de kop indrukken dit! Want zo 'dapper' zijn dit soort gasten niet. Zorg dat ze zich niet gesterkt voelen en geef ze een fikse straf. 1 van die twee mocht even brommen (bar slechte Molotov cocktail gegooid) de ander kreeg een taakstraf.
Beide waren nogsteeds 'trots' op wat ze gedaan hadden, maar durfde het niet meer aan.
Hoe ze er nu in staan weet ik niet, want ik heb mijn afkeur duidelijk laten blijken en ben met een fuck you weggelopen. 1 iemand die ik zijdelings ken gaat nog met de tweede om, die zou 'ok' zijn tegenwoordig. Maar voor mij heeft dat persoon afgedaan en wens ik niet in zijn gezelschap te zijn, heb geen zin om fatsoenlijk te doen tegen een hakenkruis kladder.
Daarin ben ik oldschool. Nazi honden mogen stoeptegels proeven.
Wat een lariekoek zeg.quote:Op zondag 4 februari 2024 17:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Moslims zijn niet zo van de hakenkruizen.
Een x of iets anders naars misschien wel, maar nazi symboliek, nee.
Dit soort ellende komt meestal van roomblanke mannen.
Daarmee zeg ik niet dat er onder moslims geen Jodenhaat is. Enkel dat hoe dat zich uit verschilt.
quote:Op zondag 4 februari 2024 17:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Moslims zijn niet zo van de hakenkruizen.
Een x of iets anders naars misschien wel, maar nazi symboliek, nee.
Dit soort ellende komt meestal van roomblanke mannen.
Daarmee zeg ik niet dat er onder moslims geen Jodenhaat is. Enkel dat hoe dat zich uit verschilt.
waarom niet? De boodschap is duidelijk en je vermijd eventuele spelfouten.quote:
Daarom zegt hij ook wijs "We lieren er blijkbaar weinig van". Meer zeggend dan jouw roepje.quote:Op zondag 4 februari 2024 15:23 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Albert Vader heeft niet zo goed opgelet bij geschiedenis, anders had hij geweten dat het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van de geschiedenis.
Nou nee hoor. Niet als in religie gedreven, wel als in wereldbeeld gedreven.quote:Op zondag 4 februari 2024 18:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het is aannemelijker dat het geloofsfanaten zijn.
Jodenhaat ja, nazi shit niet zoveel.quote:Op zondag 4 februari 2024 18:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Daarom is de bruinhemdclub zo populair bij dit volk zeker
waanzin
Google maar op pro-palestina march swastika en zie hoeveel hits je krijgt.quote:Op zondag 4 februari 2024 19:01 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Jodenhaat ja, nazi shit niet zoveel.
Zeker wel. al jaren. Ik heb eens zo'n figuur alle hoeken van de kroeg laten zien. Ook samen gestaan met een Turkse vrouw on Zwolle die extreem rechts niet begreep. "niet je best doen".quote:Op zondag 4 februari 2024 19:01 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Jodenhaat ja, nazi shit niet zoveel.
Vraag je je dit werkelijk af? Zijn Joden in Nederland of zelfs in Europa ooit betrokken geweest bij terrorisme? Aanslagen? Of veel kleiner dagelijks vertegenwoordigt in het nieuws? Ongeacht of je de beeldvorming terecht vind moge het toch geen verrassing zijn dat mensen Joden hoger plaatsen dan moslims.quote:Op zondag 4 februari 2024 19:12 schreef Sodemieters het volgende:
Toch opmerkelijk dat diverse users (terecht natuurlijk) haat jegens een bepaalde bevolkingsgroep (Joden) hier sterk veroordelen, maar er vervolgens geen enkele moeite mee lijken te hebben om zich haatdragend te uiten jegens een andere bevolkingsgroep.
Ik vraag me dan af waarom het één kennelijk wel verwerpelijk is, maar het ander niet.
Hij heeft niet echt ongelijkquote:Op zondag 4 februari 2024 15:18 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dit stond bij de NOS. Vond ik wel een aardig voorbeeld van een understatement.
Maar niet zo.quote:Op zondag 4 februari 2024 19:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Google maar op pro-palestina march swastika en zie hoeveel hits je krijgt.
Oh ja, zeer zeker zijn ze dat geweest. En terecht ook.quote:Op zondag 4 februari 2024 19:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Vraag je je dit werkelijk af? Zijn Joden in Nederland of zelfs in Europa ooit betrokken geweest bij terrorisme? Aanslagen? Of veel kleiner dagelijks vertegenwoordigt in het nieuws? Ongeacht of je de beeldvorming terecht vind moge het toch geen verrassing zijn dat mensen Joden hoger plaatsen dan moslims.
Oh ja, zeer zeker zijn ze dat geweest. En terecht ook.quote:Op zondag 4 februari 2024 19:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Vraag je je dit werkelijk af? Zijn Joden in Nederland of zelfs in Europa ooit betrokken geweest bij terrorisme? Aanslagen? Of veel kleiner dagelijks vertegenwoordigt in het nieuws? Ongeacht of je de beeldvorming terecht vind moge het toch geen verrassing zijn dat mensen Joden hoger plaatsen dan moslims.
Een groot Israël wordt ook gepropageerdquote:Op zondag 4 februari 2024 19:42 schreef AchJa het volgende:
Tsja, in een land waar het volstrekt normaal wordt gevonden dat "From the river to the sea" scanderende hordes door de straten marcheren kijk ik er niet van op.
Zeker weten dat we in Europa het een en ander met de joden te stellen hebben gehad. Ik neem nu even een voorbeeld uit de wel heel oude doos, maar tijdens de tweede Joods-Romeinse oorlog van 115 tot 117 hebben de joden enorme moordpartijen aangericht. Op het eiland Cyprus hebben ze naar schatting zo'n 240.000 niet-joodse Romeinse burgers omgebracht, en naar schatting nog eens 220.000 in Egypte en Cyrenaica.quote:Op zondag 4 februari 2024 19:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ah, dat zal inderdaad in de geheugens van de gemiddelde mens gegrift staan en de huidige tijdsgeest beïnvloeden.quote:Op zondag 4 februari 2024 20:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zeker weten dat we in Europa het een en ander met de joden te stellen hebben gehad. Ik neem nu even een voorbeeld uit de wel heel oude doos, maar tijdens de tweede Joods-Romeinse oorlog van 115 tot 117 hebben de joden enorme moordpartijen aangericht. Op het eiland Cyprus hebben ze naar schatting zo'n 240.000 niet-joodse Romeinse burgers omgebracht, en naar schatting nog eens 220.000 in Egypte en Cyrenaica.
Dat gaat over mensen heel vroeger mss. Zet jezelf niet te gek.quote:Op zondag 4 februari 2024 20:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zeker weten dat we in Europa het een en ander met de joden te stellen hebben gehad. Ik neem nu even een voorbeeld uit de wel heel oude doos, maar tijdens de tweede Joods-Romeinse oorlog van 115 tot 117 hebben de joden enorme moordpartijen aangericht. Op het eiland Cyprus hebben ze naar schatting zo'n 240.000 niet-joodse Romeinse burgers omgebracht, en naar schatting nog eens 220.000 in Egypte en Cyrenaica.
quote:Op zondag 4 februari 2024 20:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Twee volledig verschillende dingen. Je bevolkingsgroep kun je niet kiezen, je geloof wel.quote:Op zondag 4 februari 2024 19:12 schreef Sodemieters het volgende:
Toch opmerkelijk dat diverse users (terecht natuurlijk) haat jegens een bepaalde bevolkingsgroep (Joden) hier sterk veroordelen, maar er vervolgens geen enkele moeite mee lijken te hebben om zich haatdragend te uiten jegens een andere bevolkingsgroep religie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |