abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212458342
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 20:47 schreef JimmyJames het volgende:
Vond dit een erg gaaf en inspirerend filmpje:

17 jaar om een marathon in onder 3 uur te rennen. Wat een vasthoudendheid.
Ik ken hem niet en misschien gaat hij in andere filmpjes er dieper op in maar ik kon hier weinig mee eerlijk gezegd.

Heeft hij er heel hard voor moeten werken? Stootte hij zich 20 keer tegen dezelfde steen? Heeft hij iets gedaan of veranderd waardoor het ineens klikte? Ik heb na het kijken nog steeds geen idee.

Dat ongeluk is heftig natuurlijk maar bij poging 3 van de 20+ zat hij al op 3:09, dus dat lijkt het probleem niet geweest te zijn de laatste 20 pogingen.
Goed, wel kudos om het uiteindelijk te doen met (kleine) kinderen thuis.

Ik wil het oprecht niet downplayen of zuur doen maar ik heb gewoon meer vragen dan antwoorden na het kijken. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Evangelion op 16-02-2024 22:09:32 ]
pi_212458777
Als je nog wat inspiratie zoekt?

Drie Olympische plekken, vijf vrouwen
Jill Holterman gaat een derde poging wagen om de Olympische limiet te lopen op de marathon ook Andrea Deelstra (38) wil weer naar de Spelen.

Nienke Brinkman gaat waarschijnlijk ook nog een poging wagen.

Hassan en Anne Luijten hebben de limiet al gelopen en zijn dus op dit moment geplaatst.

https://hardloopnetwerk.nl/sevilla-marathon-2024/

Zondag LIVE om 8:15 uur 's morgens!

Huidige wereldrecords:
2:00:35 Kelvin Kiptum (Nike Alphafly 3)
2:11:53 Tigist Assefa (Adidas Pro Evo 1)

[ Bericht 5% gewijzigd door Nober op 16-02-2024 22:26:21 ]
pi_212465040
Nice, morgenochtend even opzetten.

Deze week afgerond 25km. Het gaat lekker, ik merk dat de snelheid makkelijk komt maar wel ook nog met hoge hartslag dus er is nog wel wat aan de basis te werken haha.
Wel lekker om ook weer eens zonder veel wind te lopen :D .
pi_212465311
Mijn GPS was er niet vanaf het begin maar interval weer achter de rug en een oud wereldkampioene tegengekomen op de fiets.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Nober op 17-02-2024 13:45:15 ]
pi_212467602
Moest nog steeds mijn vaporfly 3 uitproberen. Vandaag dus maar en meteen een 5k time trial van gemaakt (gewoon in de omgeving thuis, wel een groot bijna recht stuk gekozen). Sowieso eerste keer met carbon plates.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het voelde niet eens heel anders of zo. Goed, volgende test met ze bij CPC. :P
  zaterdag 17 februari 2024 @ 17:00:28 #56
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_212468196
Ik vandaag weer een uurtje gerend. Bij de CPC gaat mijn doel een tijd van 1:45:00 worden, das minder goed dan mijn PR maar met een opbouwtijd van drie maanden sinds mijn ziekte helemaal niet verkeerd.
Met pijn en moeite derde
pi_212468414
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 16:01 schreef Evangelion het volgende:
Moest nog steeds mijn vaporfly 3 uitproberen. Vandaag dus maar en meteen een 5k time trial van gemaakt (gewoon in de omgeving thuis, wel een groot bijna recht stuk gekozen). Sowieso eerste keer met carbon plates.

SPOILER
Nondeju :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_212468890
quote:

SPOILER
Onder de 4 mins/km dan moet ik 30 jaar terug in de tijd... :D

Ik ben nu al tevreden met 5:30/km.
pi_212469203
quote:

SPOILER
Halleluja. Zitten je voeten er wel nog aan? :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_212472760
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 21:21 schreef Daantke het volgende:

[..]
Ja!

In 2013 lag ik 9 dagen in het ziekenhuis met een gebroken femur na een motorongeluk. Een vriend van vroeger stuurde een youtubefilmpje van een of andere Casey Neistat door als tijdverdrijf in het ziekenhuis. Ik klikte een beetje door en zag een hardloopfilmpje waarin je een rontgenfoto ziet met precies dezelfde pin in het been als ik nu een paar dagen had (een gammanagel. Beetje googlen en doorklikken en ik zag dat hij marathons rende. Fuck, dan kan ik dat ook, dacht ik. Na 5 maanden revalideren moest ik kleine stukjes rennen op de loopband bij de fysio, dat werden een paar minuten, en na een paar weken werden dat buitenrondjes van 5km. Casey werd ondertussen een van de bekendste youtubers en die marathon zat nog steeds in mijn achterhoofd. Een paar keer begonnen met trainen maar steeds blessures.. maar in 2019 toch echt mijn eerste gerend. Sindsdien hangt de pin die in mijn been zat op een prominente plek (nu de wc :P ) met alle hardloopmedailles eraan/ernaast *O*

Honderden filmpjes van hem gezien door de jaren heen, hij heeft het vaak over hardlopen, deze is een van mijn favorieten, alleen het soundtrackje al.

Wat een vet verhaal! Zo mooi!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_212496726
Zo’n touchscreen horloge is allemaal leuk maar met regen is t bloedirritant. Gisteren 27 gelopen, op 10 ff gepauzeerd omdat mn koptelefoon ineens uitviel (die kan schijnbaar toch niet heel goed tegen regen :') ) en op dat moment valt er een druppel op mn horloge en slaat die automatisch de activiteit op :( . Tzijn echt geen enorme problemen maar kvind t toch irritant dat er dan 2 stravaloopjes zijn ipv 1 lange. Dat is niet echt uit te zetten denk ik he bij Garmin?

Ik merk wel dat nu ik mij meer dan voorgaande jaren aan het schema probeer te houden, de motivatie ook toeneemt en ik er toch wel vertrouwen in ga hebben dat 3:15 kan over 2 maanden.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_212497112
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 13:33 schreef kalinhos het volgende:
Zo’n touchscreen horloge is allemaal leuk maar met regen is t bloedirritant. Gisteren 27 gelopen, op 10 ff gepauzeerd omdat mn koptelefoon ineens uitviel (die kan schijnbaar toch niet heel goed tegen regen :') ) en op dat moment valt er een druppel op mn horloge en slaat die automatisch de activiteit op :( . Tzijn echt geen enorme problemen maar kvind t toch irritant dat er dan 2 stravaloopjes zijn ipv 1 lange. Dat is niet echt uit te zetten denk ik he bij Garmin?

Ik merk wel dat nu ik mij meer dan voorgaande jaren aan het schema probeer te houden, de motivatie ook toeneemt en ik er toch wel vertrouwen in ga hebben dat 3:15 kan over 2 maanden.
Moet wel kunnen.

Dit is voor de Garmin 7:
Enabling and Disabling the Touchscreen
To temporarily enable or disable the touchscreen, hold DOWN and START.
To enable or disable the touchscreen during general use, activities, or sleep, hold MENU, select System > Touch, and select an option.

[ Bericht 3% gewijzigd door Evangelion op 19-02-2024 15:49:45 ]
pi_212502597
Hi!

Ik ben net begonnen met hardlopen en dus ook nieuw in dit topic :)

Vandaag heb ik na een schema van 8 weken mijn eerste 5 km gerend in 31
minuten (zo beginnend ben ik dus ;-)), maar wil graag een schema volgen om naar de 10 km toe te werken (en mijn snelheid en conditie te verbeteren).

Nu twijfel ik tussen het schema van de app Runna (10 weken, 4 runs per week) of Nike Run Club (8 weken, 5 runs per week).

Qua aantal runs per week ben ik flexibel en ik heb geen wedstrijd om naar toe te werken. Zijn hier users die één van beide apps gebruiken en die mij kunnen adviseren?
pi_212503720
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 20:31 schreef Alaianaya het volgende:
Hi!

Ik ben net begonnen met hardlopen en dus ook nieuw in dit topic :)

Vandaag heb ik na een schema van 8 weken mijn eerste 5 km gerend in 31
minuten (zo beginnend ben ik dus ;-)), maar wil graag een schema volgen om naar de 10 km toe te werken (en mijn snelheid en conditie te verbeteren).

Nu twijfel ik tussen het schema van de app Runna (10 weken, 4 runs per week) of Nike Run Club (8 weken, 5 runs per week).

Qua aantal runs per week ben ik flexibel en ik heb geen wedstrijd om naar toe te werken. Zijn hier users die één van beide apps gebruiken en die mij kunnen adviseren?
Hoeveel ren je nu? 5 keer per week is echt wel heel veel, zou ik niet zomaar gaan doen als je niet al redelijk gevorderd bent/al een tijdje 4x per week loopt zonder pijntjes.

Er is een soort stelregel; nooit intensiteit én volume tegelijkertijd uitbreiden. Als je nu de duur uit gaat breiden richting die 10 word je waarschijnlijk ook vanzelf sneller, maar ik zou wel je herstel in de gaten houden. Als je net begonnen bent met hardlopen is het verstandiger om gewoon 1 rustdag na elke run aan te houden voorlopig.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_212504878
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Hoeveel ren je nu? 5 keer per week is echt wel heel veel, zou ik niet zomaar gaan doen als je niet al redelijk gevorderd bent/al een tijdje 4x per week loopt zonder pijntjes.

Er is een soort stelregel; nooit intensiteit én volume tegelijkertijd uitbreiden. Als je nu de duur uit gaat breiden richting die 10 word je waarschijnlijk ook vanzelf sneller, maar ik zou wel je herstel in de gaten houden. Als je net begonnen bent met hardlopen is het verstandiger om gewoon 1 rustdag na elke run aan te houden voorlopig.
Dank je wel! Goed om te weten van die regel. Ik hoopte jullie niet te belasten met beginnersvragen, maar zulk advies is super fijn.

Ik heb nu, na 3 keer per week rennen en net een aantal weken begonnen te zijn, al een zeurende pijn aan de buitenkant van mijn onderbeen en enkel na elke run. Vermoedelijk een verkeerde looptechniek, dus alvast een afspraak gemaakt met de sportarts.
pi_212505231
Ik zou idd 3x per week blijven lopen voorlopig @Alainaya of zelfs minder nu je een blessure hebt. Als je wel graag 4x in de week wilt sporten, zou ik krachttraining toevoegen. Dat kan enorm helpen om blessures te voorkomen :)
  dinsdag 20 februari 2024 @ 08:32:41 #67
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_212506482
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 23:01 schreef Alaianaya het volgende:

[..]
Dank je wel! Goed om te weten van die regel. Ik hoopte jullie niet te belasten met beginnersvragen, maar zulk advies is super fijn.

Ik heb nu, na 3 keer per week rennen en net een aantal weken begonnen te zijn, al een zeurende pijn aan de buitenkant van mijn onderbeen en enkel na elke run. Vermoedelijk een verkeerde looptechniek, dus alvast een afspraak gemaakt met de sportarts.
Das niet goed.
Ik zou echt opletten dat je jezelf niet een blessure inloopt!

Hier nog een beginner trouwens!

Ik loop volgens het ritme:
1dag hardlopen
1 dag wandelen
1 dag rust

Maar ik ben dan ook een lichamelijk wrak.
Maar we gaan best steady zonder blessures!

Nu net weer verkouden geweest dus heb weer even niks gedaan maar vandaag weer ertegenaan!
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_212506555
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 23:45 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou idd 3x per week blijven lopen voorlopig @:Alainaya of zelfs minder nu je een blessure hebt. Als je wel graag 4x in de week wilt sporten, zou ik krachttraining toevoegen. Dat kan enorm helpen om blessures te voorkomen :)
Sluit ik me helemaal bij aan.
Het gevaar is dat je conditioneel al sneller meer aankan dan dat je lichaam belast kan worden.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  dinsdag 20 februari 2024 @ 11:18:57 #69
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212508371
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 23:01 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat het je peroneus longus is, die blessure heb ik net achter de rug en kan normaal nogal lang duren. https://www.footcare.nl/voetklachten/peroneus-brevis-longus/

Hier net een duurloop gemist dit weekend door een fikse verkoudheid, hoop dat ik snel weer een beetje bij adem ben.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 20 februari 2024 @ 13:40:14 #70
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_212510448
Misschien dat ik toch maar eens voor een marathon ga. Die van Amsterdam lijkt mij niet de leukste, maar is voor mij wel het meest praktisch aangezien dat de stad is waar ik vandaan kom en ook op dit moment woon. Dat ie in oktober is helpt ook mee, dus nog voldoende tijd om te trainen. Wat zijn volgens jullie de beste (betaalde) schema's die je kunt volgen?
pi_212510460
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:40 schreef GwaiLow het volgende:
Misschien dat ik toch maar eens voor een marathon ga. Die van Amsterdam lijkt mij niet de leukste, maar is voor mij wel het meest praktisch aangezien dat de stad is waar ik vandaan kom en ook op dit moment woon. Dat ie in oktober is helpt ook mee, dus nog voldoende tijd om te trainen. Wat zijn volgens jullie de beste (betaalde) schema's die je kunt volgen?
1e keer of niet? Doeltijd of uitlopen? Hoeveel dagen en km/week loop je nu?
  dinsdag 20 februari 2024 @ 14:24:31 #72
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212510973
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:40 schreef GwaiLow het volgende:
Misschien dat ik toch maar eens voor een marathon ga. Die van Amsterdam lijkt mij niet de leukste, maar is voor mij wel het meest praktisch aangezien dat de stad is waar ik vandaan kom en ook op dit moment woon.
Een eerste marathon is altijd spannend. Als alles in de buurt is en je hoeft geen uren te reizen, is dat wel heel fijn. Eindhoven is mijn woonplaats, Eindhoven was mijn eerste marathon en ik keer nog regelmatig terug als ik weer eens lange tijd geen marathon heb gelopen en ik wil het weer proberen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 20 februari 2024 @ 14:30:31 #73
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_212511037
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:41 schreef Evangelion het volgende:

[..]
1e keer of niet? Doeltijd of uitlopen? Hoeveel dagen en km/week loop je nu?
Ja, eerste keer. Heb in het verleden wel een aantal halve marathons, 16km's en 10km's gelopen.

Nou, ik zou 'm wel willen lopen in 3.30 a 3.45. Dat is niet heel snel, maar dat zou ik op dit moment al prima vinden. Ik loop altijd wel hard, maar niet zo structureel op dit moment. Ik squash vooral veel op een redelijk toernooi/competitie niveau. Sinds kort ga ik direct na een uur squashen de loopband nog op voor 5 a 6km op een tempo van 12/km/u. Trainen voor een marathon & squashen is vast een uitdaging om te combineren! En uiteraard loop ik ook gewoon buiten hard, maar ik moet die structuur weer even zien te vinden. Voorheen liep ik 4x per week 10 a 15km hard, en op de andere dagen van de week was het squash. Dat is uiteraard wel redelijk belastend en weinig tijd voor herstel :X
pi_212511382
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:18 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik hoop niet dat het je peroneus longus is, die blessure heb ik net achter de rug en kan normaal nogal lang duren. https://www.footcare.nl/voetklachten/peroneus-brevis-longus/
Oei, dit klinkt best herkenbaar! Ik ben benieuwd wat de arts zegt. Fijn dat jij er inmiddels van af bent. Sterkte met de verkoudheid! Hopelijk knap je snel weer op.
pi_212511417
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 14:30 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ja, eerste keer. Heb in het verleden wel een aantal halve marathons, 16km's en 10km's gelopen.

Nou, ik zou 'm wel willen lopen in 3.30 a 3.45. Dat is niet heel snel, maar dat zou ik op dit moment al prima vinden. Ik loop altijd wel hard, maar niet zo structureel op dit moment. Ik squash vooral veel op een redelijk toernooi/competitie niveau. Sinds kort ga ik direct na een uur squashen de loopband nog op voor 5 a 6km op een tempo van 12/km/u. Trainen voor een marathon & squashen is vast een uitdaging om te combineren! En uiteraard loop ik ook gewoon buiten hard, maar ik moet die structuur weer even zien te vinden. Voorheen liep ik 4x per week 10 a 15km hard, en op de andere dagen van de week was het squash. Dat is uiteraard wel redelijk belastend en weinig tijd voor herstel :X
Heb zelf deze gebruikt voor mijn eerste marathon en dat ging wel goed (3:16). Geen speed workouts, die zitten wel in de advanced programma's.
https://www.halhigdon.com(...)rmediate-2-marathon/

Slechts een optie. Ik zal niet beweren dat het de beste is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')