abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212280165
We have far more in common than that which devides us..
pi_212280180
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 19:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Als ik mijn messen niet zelf zou doen dan zou ik ze hier naar hill knives brengen, die maken ook zelf messen en weten wat ze doen.

Op de markt staat een gozer met een slijpband, en vooral de messen met meer koolstof zoals molenmessen zou ik zélf liever niet daarheen brengen, dus anoniem afgeven bij de kookwinkel en maar hopen dat het goed komt zou ik zelf spannend vinden.
Daarom denk ik aan 'de slijperij', dat lijkt iemand die nogal van messen houdt.

Ik heb ze eens laten slijpen bij een super charmante metaalhandel in Utrecht. Dat was echt dramatisch (en een behoorlijk stuk van de messen af). Daarna werden ze ook nog uit het busje gejat na afgeven bij de Kookwinkel in Utrecht. Toen heb ik alles nieuw gekregen. Ze waren dus eigenlijk al niet meer origineel realiseer ik me. Maar dat is ook al bizar lang geleden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212280205
Ik zie nu dat autocorrect lekker bezig was.
Mens, mes…. Potato, potato… :{w
pi_212280215
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 19:44 schreef Candaasje het volgende:
Echt goed slijpen vergt best wat oefening en vaardigheid. De goede vriend heeft het me met kerst geleerd, met een wetsteen, maar zó vloeiend en precies als hij het kan, dat is wel een vak apart.
Ik geloof het direct. Ik heb het 2 of 3x geprobeerd. Moest ik alles weer elders laten slijpen omdat het niks meer deed.
quote:
Maar hoe werkt dat dan in iemands fantasie, dat een mens kapot duwen in een glas (? Klinkt gevaarlijk) tot een positieve toegevoegde waarde leidt? :?
Dit klinkt nog net wat gevaarlijker dan het was.
Het is sneetjes maken in dingen als grapefruit, mandarijn, komkommer. Door er doorheen te steken tot je boem doet in het glas.
Vraaaaag me niet naar de logica.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212280229
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 18:19 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]

Goeienavond 🤩
_O_
Spoilers!
pi_212280236
quote:
Tnx, maar dat kan hier in de buurt idd ook wel. Met de bonus dat de felco kan worden nagekeken.
pi_212280294
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 19:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik geloof het direct. Ik heb het 2 of 3x geprobeerd. Moest ik alles weer elders laten slijpen omdat het niks meer deed.
[..]
Het is sneetjes maken in dingen als grapefruit, mandarijn, komkommer. Door er doorheen te steken tot je boem doet in het glas.
Mmm dat doe je toch op een snijplank?
pi_212280311
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 19:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[..]
Dit klinkt eigenlijk als een toepassing voor zo'n ding dat je altijd in je ijsthee krijgt bij restaurants:

Waarvan bol.com het adverteert als een TONICSTAMPER

:o
pi_212280431
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 19:08 schreef Vanyel het volgende:
Zou een goeie messenslijper iets kunnen met messen waarvan door een totale onbenul de punten zijn verneukt door ermee (ik maak geen grap) in glazen gin tonic te rammen vanuit de gedachte dat de 'accessoires' in het glas dan meer smaak afgeven? Iets kunnen als in de punten fixen dus?

Ik heb iemand in huis die het voor elkaar heeft gekregen zo de punten van 3 van mijn geliefde Wüsthof culinar messen plat te meppen voor ik het doorhad.

Messen die ik al meer dan 20 jaar heb en koester, waarmee ik nog minstens 20 jaar blij wilde zijn. Van een collectie die uiteraard niet meer verkocht wordt.
kom je nu bij mij wonen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_212280451
Vanyel :'(

Wij hebben onze messen voor het laatst in onze vorige woonplaats laten slijpen. Toevallig vond ik vorige maand eindelijk een slijper in de buurt. Elke laatste week van de maand komt er een slijper bij een BBQ winkel in de buurt. Klaar terwijl je shopt.

Als eerste gaan daar de koksmessen en mijn snoeischaar naartoe.
Spoilers!
pi_212280494
O jommes. Poes is zo lief als ze honger heeft O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_212280509
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 19:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vanyel :'(

Wij hebben onze messen voor het laatst in onze vorige woonplaats laten slijpen. Toevallig vond ik vorige maand eindelijk een slijper in de buurt. Elke laatste week van de maand komt er een slijper bij een BBQ winkel in de buurt. Klaar terwijl je shopt.

Als eerste gaan daar de koksmessen en mijn snoeischaar naartoe.
Ik dacht ooit eens handig te zijn (niet steeds heen en weer fietsen) en liet alle messen in één keer slijpen. Messen een week weg, dat was afzien _O-
pi_212280516
@sigme, steeds als ik de Texelaars hier vlakbij zie, zie ik er sinds jouw opmerking varkens in. Bedankt he ^O^
Spoilers!
pi_212280540
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 19:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik dacht ooit eens handig te zijn (niet steeds heen en weer fietsen) en liet alle messen in één keer slijpen. Messen een week weg, dat was afzien _O-
:D
Spoilers!
pi_212280867
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 19:55 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
kom je nu bij mij wonen?
Dat lijkt me de enige oplossing :'(

Moet je wel de man wegdoen.
pi_212280926
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik begrijp dat er bij Mw V plek is
pi_212280937
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Kun je zelf ook naar Hill Knives fietsen *) ik zou het doen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_212281011
quote:
Ja ík zou dat niet aandurven. De kans dat dat bij één of andere rouwdouwer eindigt die een centimeter van mijn mes afslijpt of de vorm niet correct houdt zou ik echt te groot vinden.
pi_212281025
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:12 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik begrijp dat er bij Mw V plek is
Goed oplossingsgericht nadenkwerk dit :D
pi_212281080
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Goed oplossingsgericht nadenkwerk dit :D
En tkind zou met mij nooit bang hoeven zijn voor dr messen
pi_212281207
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 19:24 schreef Vanyel het volgende:

In die categorie dacht in aan de slijperij in datzelfde Driebergen ;)
Of heb je daar slechte ervaring mee?
Kooklust is van mijn nichtje en doet aan messen slijpen.

https://www.kooklust.nl/

quote:
Elke laatste donderdag van de maand (uitgezonderd feestdagen) komt de messenslijper langs. Breng je messen de woensdag ervoor naar de winkel en haal ze vanaf vrijdag weer superscherp op.
pi_212281252
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 19:21 schreef AnneX het volgende:

[..]
Bij ‘Lekker’ in Driebergen https://www.lekkerdriebergen.nl/ én ‘Kookpunt’ https://www.kooklust.nl/ in Bilthoven komen regelmatig messenslijpers langs. Je kunt om de naam vragen en daar vragen.

😢
Kook LUST ;)
pi_212281279
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ja ík zou dat niet aandurven. De kans dat dat bij één of andere rouwdouwer eindigt die een centimeter van mijn mes afslijpt of de vorm niet correct houdt zou ik echt te groot vinden.
De man die voor hen slijpt doet dat al zeker 15 jaar, daar heb ik echt wel vertrouwen in. Deze mensen zijn ook enorme pietlutten. Toen ik mijn eerste goede messen wilde kopen ben ik daar zeker 2 uur geweest. Wat ik wilde werd afgeraden omdat mijn handen te klein waren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaatje1 op 03-02-2024 20:31:33 ]
  zaterdag 3 februari 2024 @ 20:40:40 #124
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212281822
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 19:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
O jommes. Poes is zo lief als ze honger heeft O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dit riep ik vanmorgen mog naar de monsters hier.. :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_212281843
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:40 schreef Barreltje het volgende:

[..]
:D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212281934
quote:

[..]
Kunnen ze samen over ons bitchen op poezenfok :D
pi_212281954
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:17 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
En tkind zou met mij nooit bang hoeven zijn voor dr messen
Jij zou mij den gansen dag in de keuken aan het werk zetten waarschijnlijk.
pi_212282016
quote:

[..]
Ik ging gewoon om 6 uur eten geven en toen weer terug naar mijn warme bedje
pi_212282039
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jij zou mij den gansen dag in de keuken aan het werk zetten waarschijnlijk.
Jij bent een gever. Een verzorger! En gehecht aan je messen
pi_212282068
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Jij bent een gever. Een verzorger! En gehecht aan je messen
Ben ik een gever?
pi_212282076
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ben ik een gever?
Hmhm
pi_212282092
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:47 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Hmhm
Hmm
pi_212282102
Ik neem ontslag :{
pi_212282149
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:47 schreef Vanyel het volgende:
Ik neem ontslag :{
Ja jezus. Wil ik van die messen afblijven, weer niet goed.
pi_212282429
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:49 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ja jezus. Wil ik van die messen afblijven, weer niet goed.
Niet van jou.
Van de taak.
pi_212282504
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212282533
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet van jou.
Van de taak.
Gaan we gezellig samen chips eten O+
pi_212289104
Goede!morgen!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 4 februari 2024 @ 08:54:07 #140
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212289196
Mogguh. Al vanaf 5.00 uit bed i.v.m. kotsende peuter en ik moet van 11.00-16.00 spelen met m'n sambaband :O
pi_212289213
Hier in het ‘dorp’ komt er 1 keer in de maand een slijperij de messen die je inlevert ophalen bij de Winkel (van tante Cake). Misschien heb je daar iets aan?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 4 februari 2024 @ 09:21:55 #142
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212289427
quote:
17s.gif Op zondag 4 februari 2024 08:39 schreef sigme het volgende:
Goede!morgen!
[ afbeelding ]
Geen biggetjes O+
Spoilers!
pi_212289481
Mogge!

Nog meer jong spul O+

Wat sneu @Morgane89 voor hem en voor jou. Hoe is het nu met ‘m?
  Moderator zondag 4 februari 2024 @ 09:49:24 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212289695
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 19:44 schreef Candaasje het volgende:
Echt goed slijpen vergt best wat oefening en vaardigheid. De goede vriend heeft het me met kerst geleerd, met een wetsteen, maar zó vloeiend en precies als hij het kan, dat is wel een vak apart.

Inderdaad, die vaardigheid heb ik niet. Wel de stenen :') Uiteindelijk ze laatst maar naar de kookwinkel gebracht. Familiebedrijf, hofleverancier, niet bij een keten, heb er wel vertrouwen in dat het bij een goede slijper terecht komt. In elk geval zijn ze weer vlijmscherp :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 4 februari 2024 @ 10:03:48 #145
63722 z80
I fink you freaky
pi_212289794
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 09:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Inderdaad, die vaardigheid heb ik niet. Wel de stenen :') Uiteindelijk ze laatst maar naar de kookwinkel gebracht. Familiebedrijf, hofleverancier, niet bij een keten, heb er wel vertrouwen in dat het bij een goede slijper terecht komt. In elk geval zijn ze weer vlijmscherp :)
Hier ook een wetset. Ik zou het wel moeten kunnen. In het verleden vaak zat messen en gereedschap geslepen. Maar de laatste keer, na lang niet meer zelf geslepen, de vouw verkeerd gezet. Als het weer wat warmer is weer een poging wagen op een oud mes.

Gister lager van de wasmachine vervangen. Die klonk alsof er een goederentrein door de kelder kwam denderen. Nu een ton was er in. Weer een heerlijk stille machine.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_212289979
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 10:03 schreef z80 het volgende:

[..]
Hier ook een wetset. Ik zou het wel moeten kunnen. In het verleden vaak zat messen en gereedschap geslepen. Maar de laatste keer, na lang niet meer zelf geslepen, de vouw verkeerd gezet. Als het weer wat warmer is weer een poging wagen op een oud mes.

Gister lager van de wasmachine vervangen. Die klonk alsof er een goederentrein door de kelder kwam denderen. Nu een ton was er in. Weer een heerlijk stille machine.
Dat heb ik nog steeds met mijn (min of meer) nieuwe machine. Waar je bij de oude de radio harder moest zetten met alle deuren dicht, hoor ik deze niet eens met alle deuren open
pi_212290403
Ik krijg mijn (hartstikke nieuwe) machine dus niet echt goed waterpas. De vloer van de berging loopt naar de hoeken toe zoveel af, dat de stelpootjes van de wasmachine het maar nét aankunnen en als de wasmachine dan iets verschuift, klopt alles weer niet meer en rammelt de boel weer de tent uit. Gelukkig alleen eventjes tijdens de eerste keer centrifugeren, en alleen bij het hoogste toerental. B heeft me er al mee geholpen en we kwamen er verder niet uit. Misschien ooit nog kijken of er iets van dempers of andere stelpootjes of zo mogelijk waren -- het is eigenlijk onzin dat ik een wasmachine heb die belooft de stilste op de markt te zijn en dan krijg ik 'm niet waterpas voor het centrifugeren :') :')
pi_212290417
En goedemorgen *G*
Schaapjes O+

Ik heb spierpijn. Natuurlijk :')

En afbak-kaneelbroodjes voor ontbijt :9

Vandaag maar eens rustig aan doen. Legpuzzel vordert goed ^O^
  zondag 4 februari 2024 @ 10:58:57 #149
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212290445
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 10:55 schreef Tele6 het volgende:
Ik krijg mijn (hartstikke nieuwe) machine dus niet echt goed waterpas. De vloer van de berging loopt naar de hoeken toe zoveel af, dat de stelpootjes van de wasmachine het maar nét aankunnen en als de wasmachine dan iets verschuift, klopt alles weer niet meer en rammelt de boel weer de tent uit. Gelukkig alleen eventjes tijdens de eerste keer centrifugeren, en alleen bij het hoogste toerental. B heeft me er al mee geholpen en we kwamen er verder niet uit. Misschien ooit nog kijken of er iets van dempers of andere stelpootjes of zo mogelijk waren -- het is eigenlijk onzin dat ik een wasmachine heb die belooft de stilste op de markt te zijn en dan krijg ik 'm niet waterpas voor het centrifugeren :') :')
Heb je al eens overwogen om er een wasmachinebak onder te plaatsen?
Die kan je waarschijnlijk makkelijker waterpas stellen en dan de wasmachine er in…

zondag 4 februari 2024 @ 11:08:37 #150
63722 z80
I fink you freaky
pi_212290607
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 10:55 schreef Tele6 het volgende:
Optie 1. Langere stelpootjes halen. Optie 2. Wat MM ook aan geeft, er iets onder leggen dat makkelijk waterpas te maken is. Een plank bijvoorbeeld.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')