Hee, das al ff geleden dat ik je hier zag. Gezellig, eet lekker!quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:08 schreef marc0871 het volgende:
Nasi, met saté, zonder stokjes en pindasaus
[ afbeelding ]
Lekker.quote:
Met een vork heb je ook geen stokjes nodigquote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:08 schreef marc0871 het volgende:
Nasi, met saté, zonder stokjes en pindasaus
[ afbeelding ]
Thanksquote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:47 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Hee, das al ff geleden dat ik je hier zag. Gezellig, eet lekker!
Tochquote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:03 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Met een vork heb je ook geen stokjes nodig
Met satéstokjes hou je weinig vast, hoor. Veel te flexibel.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:06 schreef StateOfMind het volgende:
Echte bazen gebruiken de eetstokjes om daarmee mes en vork vast te houden
Agria en/of Binten genotquote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:02 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Lekker.
Ik had woensdag nog een paar lekkerbekken van de kraam.
Die waren ook weer goed![]()
Ik had ook een zakje patat uit de vriezer meegenomen.
Maar als je gewend bent ze zelf te maken, is dat net geen succes![]()
Daar zat dus totaal geen smaak aan
Binten werden op een gegeven moment ook wel gif-piepers genoemd, omdat ze zo veel bespoten werden. Daarna werden ze bijna nergens meer geteeld (heb het over ruim 30 jaar geleden). Nu worden ze voornamelijk nog wel in Zeeland geteeld, net als de Agria, maar dan op meer milieuvriendelijkere wijzequote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Net 10 kilo Agria an 10 kilo binten besteld.
Aardappels zijn zo beroerd in Duitsland
heerlijkquote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:08 schreef Papabear het volgende:
Nu heb ik het geluk redelijk in de buurt van Opperdoes te wonen, dus haal ook regelmatig de Opperdoezer rondes in de oogsttijd. Heerlijk met een boter-jusje
Tante Fanny met tomatensausquote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:43 schreef Karzai het volgende:
meer trek in pizza dan bami vandaag , dus dat ga ik zo maar maken
Siciliana
[ afbeelding ]
zelf pizzadeeg kneden is beter, maar ik ben lui.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:48 schreef Papabear het volgende:
[..]
Tante Fanny met tomatensaus![]()
Die gebruik ik altijd voor de Pizzanette, of hoe zo'n ding ook heet (voor mini-pizza's)
oh okay, dan houd ik mijn mond, tis wat dikker en ik krijg mijn oven natuurlijk niet op de temperatuur van een pizzeria, maar het is te doenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Tante Fanny haar Flammkuchen deeg is beter dan mijn eigen.
Ah. Had ik van de week ook nog.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:43 schreef Karzai het volgende:
meer trek in pizza dan bami vandaag , dus dat ga ik zo maar maken
Siciliana
[ afbeelding ]
ziet er lekker uitquote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:00 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ah. Had ik van de week ook nog.
Helaas geen Tante Fanny. Dan maar die van Jumbo.
Was nog steeds lekker.
[ afbeelding ]
Dat ziet er erg goed uit!quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:00 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ah. Had ik van de week ook nog.
Helaas geen Tante Fanny. Dan maar die van Jumbo.
Was nog steeds lekker.
[ afbeelding ]
Oh, zeker.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:02 schreef Karzai het volgende:
[..]
ziet er lekker uitmaar die van de pizzeria vind ik toch altijd iets beter
Ja, maar ik weet wel wat lekker is, hoorquote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:05 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat ziet er erg goed uit!
* mascara-klodder gaat pizzadeeg op boodschappenlijstje zetten
Ik had het niet over het pizzadeeg.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:55 schreef Karzai het volgende:
[..]
oh okay, dan houd ik mijn mond, tis wat dikker en ik krijg mijn oven natuurlijk niet op de temperatuur van een pizzeria, maar het is te doen
oh flammkuchen, ken dat nietquote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik had het niet over het pizzadeeg.
Maximusquote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:40 schreef foodlover het volgende:
Een dezer dagen ook maar weer eens zelf pizza inclusief deeg zelf maken.
Doe dat pizza maken al jaren en denk dan elke keer heel even aan -ben zijn fok naam kwijt- iemand die in een Fok pizza forum heel actief was jaren geleden maar geloof ik overleden is. Heel gek terwijl ik deze persoon niet zelf gekend heb.
De eerste keer dat ik dat at was in Strasbourg, er ging een wereld voor me open, zo erg lekker!quote:
Sow, dat lijkt wel een druipkaars op een warme dag in de hel 😅quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:45 schreef Karzai het volgende:
Zo komtie eruit, waarschijnlijk voor ontbijt ook nog een stukje pizza
[ afbeelding ]
Ja, nou ja, zo moet het, hè.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ook hier pizza. Geen 20+ voor de halve buurt deze keer, want de vorige batch was ik niet super tevreden met het deeg (mijn violet bloem van Molino Merano, die ik nog uit de bakkerij had, was op. En ik kon geen goed alternatief vinden. Dat alternatief heb ik nu wel in de blauwe Uniqua bloem (tipo1/t65 ipv de tipo 0 / T55 wat mijn eerdere bloem was))
Bepaald niet ontevredenze zijn iets te licht gebakken naar dat is omdat ik voor drie pizza maar een gedeelte van de oven heb opgewarmd, als ik hem helemaal op warm dan wordt 'ie nog aanzienlijk heter.
Maar goed vormbaar en mooi hoge korst deze keer
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
hij is lekker hoorquote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:11 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Sow, dat lijkt wel een druipkaars op een warme dag in de hel 😅
Misschien de volgende keer iets zuiniger met de saus en kaas?
Italianen zeggen nogal eens 'minder is meer'.
Ik denk dat dat hier op gaat.
Maar laat het je smaken
Oh ja. Die ja.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Maximus
Ik maakte ook jarenlang pizzadeeg met zijn recept. Alleen ben ik lui geworden en mijn deegmachine ging kapoet
Dus Tante Fanny it is!
ik ben ook in die kathedraal geweestquote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:11 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik dat at was in Strasbourg, er ging een wereld voor me open, zo erg lekker!
We zaten tegenover de meest waanzinnige kathedraal. Dat ik dit ook gewoon nog weet na een jaar of 14
[ link | afbeelding ]
Ook wel 1 van de meest bijzondere steden die ik heb bezocht
Was het maar zo'n feest.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:14 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ja, nou ja, zo moet het, hè.
Maar zo krijg je ze niet, uit een huis, tuin en keukenoven, die de 250 nog niet haalt.
Die van jou kan het dubbele aan?
Zien er nog steeds meer profi uit dan die van mij.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest.![]()
300C. Deze zaten dus net op dat, als ik het hele ding heet heb schiet hij door naar 330 qua steentemperatuur.
In een gewone oven ga je de meeste hitte uit een staalplaat halenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:18 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Zien er nog steeds meer profi uit dan die van mij.
Met 230° hield het wel op.
En een koude bakplaat, ipv een hete pizzasteen.
Mja. 20 minuten ben je zo weg.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In een gewone oven ga je de meeste hitte uit een staalplaat halenen lang opwarmen, deur kort open, dicht, en verder opwarmen. Mocht je meer hitte willen :-)
(Deze rofco B40 is overigens strikt genomen een thuisoven)
Als ik deze volledig naar 300 wil krijgen dan ben ik 2.5 uur bezig (maar dat is omdat deze gebouwd is voor langdurig gebruik achtereen, de spiralen worden niet roodgloeiend heet en hebben dus een langere levensduur).quote:
weer een beetje opgeknapt anndb?quote:
Redelijk al zeg ik het zelf. Al vind de rest dat nog niet maargoed. Tenminste ze zien wel verbetering maar….positief blijven he, altijd.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 06:39 schreef Karzai het volgende:
[..]
weer een beetje opgeknapt anndb?
ik heb de pizza gister alsnog in zijn geheel verorberd, dus niets over voor ontbijt helaas.
nu aan de koffie , straks een beetje kwark en een mandarijntje
Roggeknäckebröd ken ik dan weer niet, maar ik heb het ‘t liefste ook donker en hard. Ik vind wasa niet hard genoeg eigenlijk maargoed, we doen het er maar mee. Zal eens kijken wat de Ikea hier heeft.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:47 schreef Molo het volgende:
Lekkerste vind ik super donker kneiterhard roggeknackabrod uit Zweden maar dat is ook weer zo wat om te importeren. Die van de ikea is okish alternatief vind ik
Wat voor restjes Chinees?
Hier vanavond bao buns maken (lees: opwarmen uit de vriezer) met toppings zoals buikspek uit de oven, garnalen en groenvoer. Zo even kijken welke saus en specerijen er op het spek moeten
Oh lord, wattttquote:Op zaterdag 3 februari 2024 16:56 schreef Smart_ass het volgende:
Gaat niets boven McDonalds frietjes!
Dan is de hamvraag, komt het uit den airfryer?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Vandaag niet, eet bij mijn ouders mee, en die hebben een echte friteuse.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan is de hamvraag, komt het uit den airfryer?
Zit je in Amerika toevallig?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 15:07 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Roggeknäckebröd ken ik dan weer niet, maar ik heb het ‘t liefste ook donker en hard. Ik vind wasa niet hard genoeg eigenlijk maargoed, we doen het er maar mee. Zal eens kijken wat de Ikea hier heeft.
Beef lo mein en Mongolian Beef, de dumplings en crab rangoons zijn gisteren al op gegaan.
Ohhh dat klinkt echt lekker. Heb in geen jaren bapao op, heerlijk!
Die mango mag je houdenquote:Op zaterdag 3 februari 2024 18:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanavond Tortilla’s (vers zelfgemaakte uit genixamalteerd maïsmeel )
Vullingen
Hete kip met vanille, pepers en cacao
Rundvlees gestoofd
Gebakken Pintobonen met spek
Creme fraiche
Kaas ((helaas nergens monteray jack, dus oude chedder)
Guacamole
Jalapeño’s (twee soorten)
Tomaten salade
Grote garnalen met knoflook
Ice Berg sla
Aioli
Guacamole
Mango stukjes
Komkommer
Koolsla
Ik vind McDonalds friet gewoon echt hemels, sorryquote:Op zaterdag 3 februari 2024 16:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh lord, watttt![]()
![]()
![]()
![]()
Tevens een pandancake hier straks in de maak, want er moeten eieren (gaan 7 stuks in) en kokosmelk op
Ja! Dus als ik op vreemde tijdstippen post dat ik aan het eten ben: vandaarquote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zit je in Amerika toevallig?
Was die koek net zo lekker als ie eruit ziet?!quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:07 schreef FutureFairytale het volgende:
Tijdens een wandeling een lekkere koek met matcha, witte choco en framboos.
[ link | afbeelding ]
KFC sinds een tijdjeZingers, Original, strips, patat.
[ link | afbeelding ]
KFC heb je genoegquote:Op zaterdag 3 februari 2024 18:37 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik vind McDonalds friet gewoon echt hemels, sorry.
[..]
Ja! Dus als ik op vreemde tijdstippen post dat ik aan het eten ben: vandaar.
Ik geniet echt heel erg mee met wat jullie eten dat ik hier niet kan krijgen.
Zeker! Matcha niet overheersend, krokant van buiten en zacht van binnen. En de zon scheen dus wat wil je nog meerquote:Op zaterdag 3 februari 2024 18:38 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Was die koek net zo lekker als ie eruit ziet?!
Die koek ziet er tof uit, waar haalde je die?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:07 schreef FutureFairytale het volgende:
Tijdens een wandeling een lekkere koek met matcha, witte choco en framboos.
[ link | afbeelding ]
KFC sinds een tijdjeZingers, Original, strips, patat.
[ link | afbeelding ]
Kruidenthee nuttigend onder een dekentje hierquote:Op zaterdag 3 februari 2024 21:05 schreef StateOfMind het volgende:
Het is zaterdagavond, dus ik hang hier de linkmiegel uit met een zak borrelnootjes en een glas melk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |