Edoch, ik ben op Fok! niet anoniem. Zeldzaamheid, maar ook wel bewust. Ik heet Hannah Vrede (what's in a name) en ben vanwege mijn ervaringen in het leven van een anoniem Fok!-account juist naar niet anoniem gegaan. Ik vind namelijk dat de discussies die ik voer nu best mogen worden gedeeld op naam.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Absoluut. Daarom begrijp ik ook echt niet dat mensen zich openbaar en niet-anoniem willen mengen in dit soort conflicten. Het is een groot wespennest, waar het echt zoeken is naar 'de waarheid'. En zelfs die waarheid is afhankelijk van verschillende percepties.
Ieder zijn/haar keuze. Maar in dit soort conflicten kun je het nooit goed doen. Sterker nog: het meest genuanceerde geluid krijgt aanvallen van beide kanten. Voor je het weet ben je een antisemiet en een Palestijnenhater tegelijkertijd. Enkel omdat je er voor hebt gekozen geen groupie te staan voor welke partij dan ook.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:23 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Edoch, ik ben op Fok! niet anoniem. Zeldzaamheid, maar ook wel bewust. Ik heet Hannah Vrede (what's in a name) en ben vanwege mijn ervaringen in het leven van een anoniem Fok!-account juist naar niet anoniem gegaan. Ik vind namelijk dat de discussies die ik voer nu best mogen worden gedeeld op naam.
Maar rijd begrijp echt werkelijk goed dat dit neit zo vanzelfsprekend is en begrijpelijkerwijs ook soms niet wenselijk. Ik begrijp dus ook dat ik soms niet volledig mijn wensen/mening/uitspraken kan delen omdat zij mijn positie en werkzaamheden in gevaar brengt. Maar desalniettemin vind ik verantwoordelijk nemen een bijzonder gegeven en ik hoop op deze manier dat dan ook te doen.
(Daarbij, ik ben wèl dankbaar voor een platform als Fok!, om dat al.jaren te kunnen doen.)
Ik zie dan ook het meeste geweld in toepassing in bijvoorbeeld landen als Groot-Britannië en Nederland en niet in onze gebieden. Gek klinkt dat misschien hè?! Maar het is echt zo.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ieder zijn/haar keuze. Maar in dit soort conflicten kun je het nooit goed doen. Sterker nog: het meest genuanceerde geluid krijgt aanvallen van beide kanten. Voor je het weet ben je een antisemiet en een Palestijnenhater tegelijkertijd. Enkel omdat je er voor hebt gekozen geen groupie te staan voor welke partij dan ook.
Ja goeie. Bij het grootste deel van de jihadistische kliek heb je wel dat handvat van het feit dat ze een tweede of geheel niet de Nederlandse nationaliteit hebben. Maar goed, terug naar Hardenberg is niet vergelijkbaar met Jemen of zo. Een paar jaar terug had je nog het verschijnsel dat de Thijs B's van deze wereld zichzelf opruimden in het "kalifaat", maar nu?quote:Op zondag 4 februari 2024 11:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar moet bijvoorbeeld die blanke man achter de schreeuwlelijk heen dan? ja blank=/= Nederlands. Maar ik durf er wel op te wedden dat heel zijn stamboom uit hetzelfde streekje komt.
Was het maar zo'n feest. Maja, MeNsEnReChTeN he....quote:Op zondag 4 februari 2024 12:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja goeie. Bij het grootste deel van de jihadistische kliek heb je wel dat handvat van het feit dat ze een tweede of geheel niet de Nederlandse nationaliteit hebben. Maar goed, terug naar Hardenberg is niet vergelijkbaar met Jemen of zo. Een paar jaar terug had je nog het verschijnsel dat de Thijs B's van deze wereld zichzelf opruimden in het "kalifaat", maar nu?
Geen idee, mee met een broeder naar keuze uit de overige 99%?
Ik zit klem tussen mensenrechten en het realisme dat de tolerantie naar intoleranten een heel groot probleem gaat vormen op de langere duur.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Maja, MeNsEnReChTeN he....
Ik zit al een tijd niet meer klem. Ook mensenrechten dienen aangepast te worden aan context en tijd.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zit klem tussen mensenrechten en het realisme dat de tolerantie naar intoleranten een heel groot probleem gaat vormen op de langere duur.
Ach overigens; een NGO moet niets in een gebied - samenwerking zoeken al helemaal niet. Natuurlijk kan het soms helpen maar van 'moeten' is geen sprake en daar raken we een gevoelige snaar volgens sommige hulporganisaties die dat wel wensen. Maar ze zijn er niet toe verplicht en nu komen we bij een (voor mij) moeilijk en pijnlijk punt want: als er contact wordt gezocht met deze NGO's of organisaties dan mogen zij dus hulp en samenwerking weigeren op elke gronde.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk wel dat een NGO die in conflictgebieden werken in het Midden-Oosten, ook moeten samenwerken met andere organisaties, mensen in dat gebied.
Helemaal eens.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:11 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ach overigens; een NGO moet niets in een gebied - samenwerking zoeken al helemaal niet. Natuurlijk kan het soms helpen maar van 'moeten' is geen sprake en daar raken we een gevoelige snaar volgens sommige hulporganisaties die dat wel wensen. Maar ze zijn er niet toe verplicht en nu komen we bij een (voor mij) moeilijk en pijnlijk punt want: als er contact wordt gezocht met deze NGO's of organisaties dan mogen zij dus hulp en samenwerking weigeren op elke gronde.
Het zal mij neit de eerste keer zijn de rij iemand tegen kwam die niet het beste voor de burger en dus mens voor ogen had maar slechts voor een organisatie danwel groepering.
Maar ik denk dat jij dit net zo goed als ik beaamt door en eerdere bijdragen: ik wilde het alleen nog eens benadrukken door mijn betrokkenheid.
Hoe denk jij overigens hierover: https://www.richardsilver(...)gn-to-destroy-unrwa/ ?quote:Op zondag 4 februari 2024 13:11 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ach overigens; een NGO moet niets in een gebied - samenwerking zoeken al helemaal niet. Natuurlijk kan het soms helpen maar van 'moeten' is geen sprake en daar raken we een gevoelige snaar volgens sommige hulporganisaties die dat wel wensen. Maar ze zijn er niet toe verplicht en nu komen we bij een (voor mij) moeilijk en pijnlijk punt want: als er contact wordt gezocht met deze NGO's of organisaties dan mogen zij dus hulp en samenwerking weigeren op elke gronde.
Het zal mij neit de eerste keer zijn de rij iemand tegen kwam die niet het beste voor de burger en dus mens voor ogen had maar slechts voor een organisatie danwel groepering.
Maar ik denk dat jij dit net zo goed als ik beaamt door en eerdere bijdragen: ik wilde het alleen nog eens benadrukken door mijn betrokkenheid.
Interessante opinieblog en vanzelfsprekend is het voor mij lastig voor mij om openlijke uitspraken te doen over 'schuld en boetedoening' anders ander bewezen feiten. Daarmee duid ik op de afwezigheid van de gesteld feiten aan de Israëlische kant van dit artikel. Er zijn veel (begrijpelijk te noemen) aannames en uiteindelijk is één ding duidelijk geworden (en dat wil Richard Silverstein ook benadrukken in zijn andere artikelen) namelijk dat de keuzes van de (ook in mijn ogen enge keuzes) van dit kabinet onwenselijk en onvredig zijn en daarbij ook ernstige interne polarisatie benadrukt voor zeker 2,1 miljoen Israëli en haar nog eens ruim 2,7+ miljoen voor verantwoordelijk zijnde bewoners op de West-Oever.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe denk jij overigens hierover: https://www.richardsilver(...)gn-to-destroy-unrwa/ ?
Jij bent wat mij betreft zo ongeveer de enige hier waarvan ik denk dat je een relatief objectieve analyse erop kan loslaten.
Vorm van zelfreferentie dit. Het is blijkbaar onmogelijk dat UNRWA een corrupte janboel is, want die en die en die zeggen dat het niet zo is (want ze blijven geld overmaken).quote:Op zondag 4 februari 2024 10:31 schreef opgebaarde het volgende:
Als het zo evident is dat heel de UNRWA direct helemaal opgedoekt moet worden en al het werk wel even door andere organisaties overgenomen kan worden, dan is het tamelijk vreemd dat tot een week geleden de trouwste bondgenoten van Israël er niet in geloofde en nu nog steeds de helft van de bondgenoten vasthoudt aan unrwa.
Interessante blogquote:Op zondag 4 februari 2024 13:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe denk jij overigens hierover: https://www.richardsilver(...)gn-to-destroy-unrwa/ ?
Jij bent wat mij betreft zo ongeveer de enige hier waarvan ik denk dat je een relatief objectieve analyse erop kan loslaten.
Nou van de inwoners in Gaza is 1,1 miljoen volwassen, dus ~ 550.000 mannen. 15% is 82.500, als daar iets minder dan de helft bij de vechteenheid hoort dan klinkt dat percentage niet zo gek aangezien de plaatselijke politiek en ambtenaren ook Hamas zijnquote:The article claims that 15% of the adult male population of Gaza is affiliated with Hamas. There are 1.1-million Gazan males. According to these figures, 165,000 would be members of Hamas. Even if we eliminate minors, the number is still preposterous considering Hamas’ fighting force is only 30,000.
Ik ben met je eens dat het geen bijster sterk argument is wat iets zou bewijzenquote:Op zondag 4 februari 2024 14:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vorm van zelfreferentie dit. Het is blijkbaar onmogelijk dat UNRWA een corrupte janboel is, want die en die en die zeggen dat het niet zo is (want ze blijven geld overmaken).
Lol.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dan heeft hij het niet eens over de schrijfster die jaren bij idf heeft gewerkt en haar vriendin die jarenlang woordvoerder bij idf was. Gemiste kansquote:Op zondag 4 februari 2024 14:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lol.
Dat stukje kun je met 1 gezegde terzijde schuiven: shooting the messenger.
Want het zal best dat israel/IDF bepaalde motieven hebben. Daar twijfelt niemand over. Maar doet die motivatie dan af aan hetgeen gepubliceert?
Nee.
Maar waar gaat het dan om,quote:Op zondag 4 februari 2024 14:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dan heeft hij het niet eens over de schrijfster die jaren bij idf heeft gewerkt en haar vriendin die jarenlang woordvoerder bij idf was. Gemiste kans
Om twee redenen, de eerste is een beetje kinderachtig misschien, maar ik vind mevrouw Kaag toch wel ontzettend onsympathiek en uit de hoogte. Dat hoeft ze natuurlijk niet persoonlijk te ontgelden met mensen aan haar deur, maar als ze professioneel het deksel op haar neus krijgt zal ik wel een gniffeltje moeten onderdrukken.quote:
1 begrijp ik, dat sentiment wordt in Nederland breed gedragen. Bij nr 2 daar is niet duidelijk hoeveel van de hulp nu direct bij Hamas, PIJ en andere terroristische organisaties terechtkomt. Als er geen duidelijkheid of onderbouwde schattingen gedeeld wordt, dan ben ik huiverig in hoeverre het beeld dat bepaalde media schetst ook conform de realiteit is.quote:Op zondag 4 februari 2024 16:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
Om twee redenen, de eerste is een beetje kinderachtig misschien, maar ik vind mevrouw Kaag toch wel ontzettend onsympathiek en uit de hoogte. Dat hoeft ze natuurlijk niet persoonlijk te ontgelden met mensen aan haar deur, maar als ze professioneel het deksel op haar neus krijgt zal ik wel een gniffeltje moeten onderdrukken.
De tweede is dat er een veel te groot risico is dat geld en materialen in handen vallen van Hamas en aanverwante organisaties als de hulp niet radicaal anders georganiseerd gaat worden. Kaag heeft daar een geschiedenis en zie ik er niet toe in staat zijn om die uitdaging aan te gaan. Die gaat op precies dezelfde manier verder als ze gewend is… met dan weer hetzelfde resultaat.. geen resultaat, iig geen verbetering.
ben al doorgeslagenquote:Op zondag 4 februari 2024 13:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zit klem tussen mensenrechten en het realisme dat de tolerantie naar intoleranten een heel groot probleem gaat vormen op de langere duur.
Juist Gaza had de afgelopen jaren kunnen floreren na het vertrek van Israël in Gaza zelf. Dan valt er nog genoeg over de grenscontroles te zeggen maar Hamas had het kunnen 'maken' als zij zich hadden ingezet op dezelfde toer als zij politiek had willen inslaan - als het niet was geweest voor militante martyr beweging binnen Hamas.quote:
Waarom Palestijnen na 75 jaar en tig generaties verder allemaal vluchteling zijn begrijp ik niet. Toch wel twee bijzondere uitspraken, als dat allemaal gelogen is dat aan te tonen?quote:He said Israel had not presented evidence of its allegations to UNRWA, adding that the UN agency had been forced to respond to leaks in the media of an Israeli intelligence assessment that at least 12 of its Palestinian employees had taken part in the Hamas raid. These included one accused of kidnapping a woman and another said to have seized the body of a slain soldier.
The intelligence assessment, which has been seen by the FT, provides no evidence for the claims, which it says are based on smartphone intercepts and captured identity cards. But the US has said it found them “highly, highly credible”.
He said Israel had not presented evidence of its allegations to UNRWA, adding that the UN agency had been forced to respond to leaks in the media of an Israeli intelligence assessment that at least 12 of its Palestinian employees had taken part in the Hamas raid. These included one accused of kidnapping a woman and another said to have seized the body of a slain soldier.
The intelligence assessment, which has been seen by the FT, provides no evidence for the claims, which it says are based on smartphone intercepts and captured identity cards. But the US has said it found them “highly, highly credible”.
Lazzarini said the agency’s daily, sometimes hourly, contact with Israel’s military continued unabated as UNRWA co-ordinates the delivery of humanitarian aid into the besieged enclave.
That, he said, gave him some hope that at least some parts of the Israeli establishment understood the value of the agency.
“What would happen if the agency would disappear, even beyond the current crisis?” he said. “Even if UNRWA disappears, the refugee status remains. Politically, these people still keep their refugee status. It will not go [away] because UNRWA is going.”
Heel goed nieuws!quote:
Nope, maar op straat gaan roepen dat je moslims beter vind dan alle andere mensen kan niet, dan val je door de mand als fascist.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bij de Islam zit daar dan ook in meer dan genoeg gevallen een grote kern van waarheid in. En dit gaat nooit aan de hand van wat een bepaalde regering doet, bij Joden is dit wel zo. Joden worden als groep vaak verantwoordelijk gehouden voor wat er in Israël gebeurd, moslims worden niet verantwoordelijk gehouden voor wat de regering van bijv. Pakistan of Somalië doet.
Wel wordt moslims gevraagd zich te distantiëren van bepaalde vormen van terrorisme of ander slecht gedrag en te vaak doet men dit niet. Deze oorlog is daar weer een goed voorbeeld van, er zijn talloze videos online van moslims die bij demonstraties in het Westen, hun openlijke steun voor Hamas verkondigen.
[..]
Van Westerse imperialisme is toch allang geen sprake meer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |