abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212292518
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 13:11 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ach overigens; een NGO moet niets in een gebied - samenwerking zoeken al helemaal niet. Natuurlijk kan het soms helpen maar van 'moeten' is geen sprake en daar raken we een gevoelige snaar volgens sommige hulporganisaties die dat wel wensen. Maar ze zijn er niet toe verplicht en nu komen we bij een (voor mij) moeilijk en pijnlijk punt want: als er contact wordt gezocht met deze NGO's of organisaties dan mogen zij dus hulp en samenwerking weigeren op elke gronde.

Het zal mij neit de eerste keer zijn de rij iemand tegen kwam die niet het beste voor de burger en dus mens voor ogen had maar slechts voor een organisatie danwel groepering.

Maar ik denk dat jij dit net zo goed als ik beaamt door en eerdere bijdragen: ik wilde het alleen nog eens benadrukken door mijn betrokkenheid.
Hoe denk jij overigens hierover: https://www.richardsilver(...)gn-to-destroy-unrwa/ ?

Jij bent wat mij betreft zo ongeveer de enige hier waarvan ik denk dat je een relatief objectieve analyse erop kan loslaten.
pi_212292889
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 13:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoe denk jij overigens hierover: https://www.richardsilver(...)gn-to-destroy-unrwa/ ?

Jij bent wat mij betreft zo ongeveer de enige hier waarvan ik denk dat je een relatief objectieve analyse erop kan loslaten.
Interessante opinieblog en vanzelfsprekend is het voor mij lastig voor mij om openlijke uitspraken te doen over 'schuld en boetedoening' anders ander bewezen feiten. Daarmee duid ik op de afwezigheid van de gesteld feiten aan de Israëlische kant van dit artikel. Er zijn veel (begrijpelijk te noemen) aannames en uiteindelijk is één ding duidelijk geworden (en dat wil Richard Silverstein ook benadrukken in zijn andere artikelen) namelijk dat de keuzes van de (ook in mijn ogen enge keuzes) van dit kabinet onwenselijk en onvredig zijn en daarbij ook ernstige interne polarisatie benadrukt voor zeker 2,1 miljoen Israëli en haar nog eens ruim 2,7+ miljoen voor verantwoordelijk zijnde bewoners op de West-Oever.

Dus: erg lang en filosofisch verhaal kort? De keuze om het UNRWA te schrappen en de situatie "hoog op te blazen" is niet slechts een keuze van tactiek van de regering onder Nethanyahu - nee, er is in dit geval overuigend visueel bewijs van wandaden en de enige vraag rest wat de gevolgen daarvan moeten zijn. Ik ben daar natuurlijk duidelijk over geweest en andere landen ook schijnbaar.

Mijn verlangen ligt bij volledige herverdeling van verantwoordelijkheid van het eigen individu, net als dat ik dat doe. Ik welke positie en voor welke organisatie ik ook werk of in verkeer: ik blijf in mijn opzicht verantwoordelijk voor de menselijkheid en begeleiding van recht (vind ik zelf).

Mochten wandaden mij dus duidelijk zijn en overtuigend bewezen zijn (ik mis hier helaas Richard Silverstein zijn bijdrage) dan sta ik aan de kant van het humane recht en de 'veroordeling' om te komen tot de evenredigheid daarin.

Ik doe mijn best, ik in woorden, en geloof mij - uitgemaakt worden voor vanalles is niet iets dat mij raakt hier in mijn werk, maar eerder door mensen die niets te zoeken hebben in het emotionele construct van dit conflict omdat ze slechts kwaad aanwakkeren en vrede niet najagen.

Zoals eerder met je besproken - in oorlog bestaat natuurrecht meer als overleving van het individu: maar in Nederland (en soortgelijke landen) lijkt het nu wel alsof daar meer oorlog uitgebroken is dan hier. Het sentiment van onderdrukking, verdeling, angst voor bewijzen van wandaden; het is helemaal zoek geraakt.

Dat maakt mij inderdaad voor sommige een naïeveling, het zij maar zo. Ik kijk naar mijn waarneming en waarde daaraan.

[ Bericht 5% gewijzigd door HannahVrede op 04-02-2024 14:10:46 ]
  zondag 4 februari 2024 @ 14:26:12 #253
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212293421
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 10:31 schreef opgebaarde het volgende:
Als het zo evident is dat heel de UNRWA direct helemaal opgedoekt moet worden en al het werk wel even door andere organisaties overgenomen kan worden, dan is het tamelijk vreemd dat tot een week geleden de trouwste bondgenoten van Israël er niet in geloofde en nu nog steeds de helft van de bondgenoten vasthoudt aan unrwa.

Vorm van zelfreferentie dit. Het is blijkbaar onmogelijk dat UNRWA een corrupte janboel is, want die en die en die zeggen dat het niet zo is (want ze blijven geld overmaken).

:')

Maar zijn er nog andere metrics die je in deze som kunt betrekken, of kom je dan tot een ongewenste conclusie.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_212293427
quote:

[..]

Interessante blog

quote:
The article claims that 15% of the adult male population of Gaza is affiliated with Hamas. There are 1.1-million Gazan males. According to these figures, 165,000 would be members of Hamas. Even if we eliminate minors, the number is still preposterous considering Hamas’ fighting force is only 30,000.
Nou van de inwoners in Gaza is 1,1 miljoen volwassen, dus ~ 550.000 mannen. 15% is 82.500, als daar iets minder dan de helft bij de vechteenheid hoort dan klinkt dat percentage niet zo gek aangezien de plaatselijke politiek en ambtenaren ook Hamas zijn

Ik ben benieuwd of we nog veel gaan horen over die 1.200 waar het wsj artikel het over heeft.
pi_212293477
quote:
10s.gif Op zondag 4 februari 2024 14:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vorm van zelfreferentie dit. Het is blijkbaar onmogelijk dat UNRWA een corrupte janboel is, want die en die en die zeggen dat het niet zo is (want ze blijven geld overmaken).

:')

Ik ben met je eens dat het geen bijster sterk argument is wat iets zou bewijzen
  zondag 4 februari 2024 @ 14:44:20 #256
6484 ExTec
pi_212293755
quote:

[..]
Lol.

Dat stukje kun je met 1 gezegde terzijde schuiven: shooting the messenger.

Want het zal best dat israel/IDF bepaalde motieven hebben. Daar twijfelt niemand over. Maar doet die motivatie dan af aan hetgeen gepubliceert?

Nee.
pi_212293845
quote:
7s.gif Op zondag 4 februari 2024 14:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
Lol.

Dat stukje kun je met 1 gezegde terzijde schuiven: shooting the messenger.

Want het zal best dat israel/IDF bepaalde motieven hebben. Daar twijfelt niemand over. Maar doet die motivatie dan af aan hetgeen gepubliceert?

Nee.
En dan heeft hij het niet eens over de schrijfster die jaren bij idf heeft gewerkt en haar vriendin die jarenlang woordvoerder bij idf was. Gemiste kans ;)
  zondag 4 februari 2024 @ 14:55:26 #258
6484 ExTec
pi_212293962
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 14:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En dan heeft hij het niet eens over de schrijfster die jaren bij idf heeft gewerkt en haar vriendin die jarenlang woordvoerder bij idf was. Gemiste kans ;)
Maar waar gaat het dan om,

De waarschijnlijke corruptie bij de UNRWA, of dat IDF verbaast is dat het zo resoneert, en het blijkbaar via een lek aan het licht is gekomen, bla bla bla?

Me dunkt het eerste, maar dat kan aan mij liggen.
  zondag 4 februari 2024 @ 16:57:14 #259
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212296355
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 09:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waarom zou dat mooi zijn?
Om twee redenen, de eerste is een beetje kinderachtig misschien, maar ik vind mevrouw Kaag toch wel ontzettend onsympathiek en uit de hoogte. Dat hoeft ze natuurlijk niet persoonlijk te ontgelden met mensen aan haar deur, maar als ze professioneel het deksel op haar neus krijgt zal ik wel een gniffeltje moeten onderdrukken.
De tweede is dat er een veel te groot risico is dat geld en materialen in handen vallen van Hamas en aanverwante organisaties als de hulp niet radicaal anders georganiseerd gaat worden. Kaag heeft daar een geschiedenis en zie ik er niet toe in staat zijn om die uitdaging aan te gaan. Die gaat op precies dezelfde manier verder als ze gewend is… met dan weer hetzelfde resultaat.. geen resultaat, iig geen verbetering.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_212296885
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:57 schreef nixxx het volgende:

[..]
Om twee redenen, de eerste is een beetje kinderachtig misschien, maar ik vind mevrouw Kaag toch wel ontzettend onsympathiek en uit de hoogte. Dat hoeft ze natuurlijk niet persoonlijk te ontgelden met mensen aan haar deur, maar als ze professioneel het deksel op haar neus krijgt zal ik wel een gniffeltje moeten onderdrukken.
De tweede is dat er een veel te groot risico is dat geld en materialen in handen vallen van Hamas en aanverwante organisaties als de hulp niet radicaal anders georganiseerd gaat worden. Kaag heeft daar een geschiedenis en zie ik er niet toe in staat zijn om die uitdaging aan te gaan. Die gaat op precies dezelfde manier verder als ze gewend is… met dan weer hetzelfde resultaat.. geen resultaat, iig geen verbetering.
1 begrijp ik, dat sentiment wordt in Nederland breed gedragen. Bij nr 2 daar is niet duidelijk hoeveel van de hulp nu direct bij Hamas, PIJ en andere terroristische organisaties terechtkomt. Als er geen duidelijkheid of onderbouwde schattingen gedeeld wordt, dan ben ik huiverig in hoeverre het beeld dat bepaalde media schetst ook conform de realiteit is.
  zondag 4 februari 2024 @ 17:54:49 #261
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212296942
Ik
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 13:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik zit klem tussen mensenrechten en het realisme dat de tolerantie naar intoleranten een heel groot probleem gaat vormen op de langere duur.
ben al doorgeslagen O~)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_212298468
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212298662
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 19:49 schreef egayalS het volgende:
[ twitter ]
Juist Gaza had de afgelopen jaren kunnen floreren na het vertrek van Israël in Gaza zelf. Dan valt er nog genoeg over de grenscontroles te zeggen maar Hamas had het kunnen 'maken' als zij zich hadden ingezet op dezelfde toer als zij politiek had willen inslaan - als het niet was geweest voor militante martyr beweging binnen Hamas.

Zij hadden onderhandeling kunnen vinden in de positie met Fatah en Palestijnse Autoriteiten, zij had werkelijk de vrijheid kunnen geven aan haar burgers en niet de drukkende sociale-dictatuur die haar burgers dwong een keuze te maken in de meest dichtbevolkte gebieden van de Gazastrook.

Maar zij kozen voor openlijk martyrdom en de gevangenen zoals die genomen zijn door Hamas, zijn niet te vergelijken met de 2,3 miljoen Gazanen.

Niet dat ik niet verwerpelijk vind wat er gebeurd, maar nogmaals - daarvoor moeten we niet verzeilen in over-the-top bewoordingen waardoor ze uiteindelijk hun waarde verliezen.
pi_212299684
twitter

Goed nieuws.
zie email 27 oktober
pi_212299685
In de Financial Times een gesprek met Philippe Lazzarini, commissaris generaal van UNRWA.
https://www.ft.com/content/e326a1d3-7b45-4609-8179-dfb6a66abae9

Paar citaten
quote:
He said Israel had not presented evidence of its allegations to UNRWA, adding that the UN agency had been forced to respond to leaks in the media of an Israeli intelligence assessment that at least 12 of its Palestinian employees had taken part in the Hamas raid. These included one accused of kidnapping a woman and another said to have seized the body of a slain soldier.
The intelligence assessment, which has been seen by the FT, provides no evidence for the claims, which it says are based on smartphone intercepts and captured identity cards. But the US has said it found them “highly, highly credible”.

He said Israel had not presented evidence of its allegations to UNRWA, adding that the UN agency had been forced to respond to leaks in the media of an Israeli intelligence assessment that at least 12 of its Palestinian employees had taken part in the Hamas raid. These included one accused of kidnapping a woman and another said to have seized the body of a slain soldier.
The intelligence assessment, which has been seen by the FT, provides no evidence for the claims, which it says are based on smartphone intercepts and captured identity cards. But the US has said it found them “highly, highly credible”.

Lazzarini said the agency’s daily, sometimes hourly, contact with Israel’s military continued unabated as UNRWA co-ordinates the delivery of humanitarian aid into the besieged enclave.
That, he said, gave him some hope that at least some parts of the Israeli establishment understood the value of the agency.

“What would happen if the agency would disappear, even beyond the current crisis?” he said. “Even if UNRWA disappears, the refugee status remains. Politically, these people still keep their refugee status. It will not go [away] because UNRWA is going.”
Waarom Palestijnen na 75 jaar en tig generaties verder allemaal vluchteling zijn begrijp ik niet. Toch wel twee bijzondere uitspraken, als dat allemaal gelogen is dat aan te tonen?
pi_212299713
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goed nieuws.
Deze tweet hoort daarbij
twitter
pi_212300086
quote:
[ twitter ]
Goed nieuws.
Heel goed nieuws!

Maar zoals je wellicht kan voorstellen wordt/is het nu taak dat deze 'bakens' worden opgepikt door het juiste team en met de juiste intenties. Ik hoop dit zo werkelijk...

Dat is altijd lastig bij airlift situaties: uiteindelijk kunnen ze namelijk ook in verkeerde handen komen en dat is nu net juist zo onwenselijk! We hebben gezien dat dit al gebeurde, vandaag ook weer, bij de roadcargo aan hulpgoederen. Ik zit dan echt te aanschouwen met mijn handen in het haar!

Desalniettemin, deze airlift cargodrop bevat hoogstwaarschijnlijk zeer noodzakelijke generieke medische middelen en die zijn in oorlogssituaties altijd erg welkom.
pi_212300225
PUSHMELDINGEN.
  zondag 4 februari 2024 @ 21:56:23 #269
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212300322
Zwanger in Gaza: 'Een grote cocktail van stress, angst en schuldgevoel' - https://nos.nl/l/2507540

;(
pi_212300473
quote:
14s.gif Op zondag 4 februari 2024 11:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bij de Islam zit daar dan ook in meer dan genoeg gevallen een grote kern van waarheid in. En dit gaat nooit aan de hand van wat een bepaalde regering doet, bij Joden is dit wel zo. Joden worden als groep vaak verantwoordelijk gehouden voor wat er in Israël gebeurd, moslims worden niet verantwoordelijk gehouden voor wat de regering van bijv. Pakistan of Somalië doet.

Wel wordt moslims gevraagd zich te distantiëren van bepaalde vormen van terrorisme of ander slecht gedrag en te vaak doet men dit niet. Deze oorlog is daar weer een goed voorbeeld van, er zijn talloze videos online van moslims die bij demonstraties in het Westen, hun openlijke steun voor Hamas verkondigen.
[..]
Van Westerse imperialisme is toch allang geen sprake meer?
Nope, maar op straat gaan roepen dat je moslims beter vind dan alle andere mensen kan niet, dan val je door de mand als fascist.

"Israël is slecht, Hamas goed" "maar de amerikanen in Irak" "de houthi's zijn vrijheidsstrijders" en noem maar op zijn dan ideale boodschappen om je haat achter te verbergen.
pi_212300849
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:14 schreef opgebaarde het volgende:
In de Financial Times een gesprek met Philippe Lazzarini, commissaris generaal van UNRWA.
https://www.ft.com/content/e326a1d3-7b45-4609-8179-dfb6a66abae9

Paar citaten
[..]
Waarom Palestijnen na 75 jaar en tig generaties verder allemaal vluchteling zijn begrijp ik niet. Toch wel twee bijzondere uitspraken, als dat allemaal gelogen is dat aan te tonen?
ik begrijp hieruit dat de UNRWA zonder scrupules stelt dat israel hun daar wegh wil hebben om te verhullen dat er vluchtelingen zijn daar.
dat zegt al genoeg toch, als je er zo in gaat. terwijl je in je hemd staat omdat je brute moordenaars in je rangen hebt. kan die hele leiding niet even ontslagen worden en overnieuw beginnen?
pi_212301160
quote:
[ twitter ]
Goed nieuws.
https://nos.nl/collectie/(...)deren-boven-gaza-uit

Goed nieuws, maar wel bizar dat zo'n operatie gewoon 1 miljoen euro kost. :o
  zondag 4 februari 2024 @ 23:26:24 #273
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212301215
Hoeveel Nederlanders of Gazanen met Nederlandse verblijfsvergunning zitten er eigenlijk nog daar?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212301346
Leugen na leugen na leugen na leugen. En nog blijven Israël adepten de leugens van Israël en hun vrienden opsnuiven en verder verspreiden als een useful idiot.

twitter

En herinner je die fake "gas the Jews" video uit Sydney dat viral ging? :')

quote:
How is it possible that an obviously faked video – of a crowd supposedly chanting 'Gas the Jews' in Sydney – was repeatedly and uncritically flagged as a real antisemitic incident by politicians and the establishment media?

Why did the New South Wales Police need a 100-day investigation to confirm that the video was faked when it was obvious to any observer?

How is it that the organisation that filmed the original video on which the fake chants were overlaid, the Australian Jewish Association, which refused to hand over the original footage to police, has not been investigated or charged with a criminal offence?

And why was one of the very few journalists who investigated the film and showed it was a fake, Antoinette Lattouf, sacked by the Australian Broadcasting Company?

It is almost as if there is conspiracy by western establishments – politicians, the media, the police – to mislead western publics so that they focus on an exaggerated threat of antisemitism and miss an all-too-obvious genocide being carried out by Israel in Gaza with full western complicity to keep it top-dog in the oil-rich Middle East.

Craig Murray's post can be read here:
https://craigmurray.org.u(...)lity-and-propaganda/
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 4 februari 2024 @ 23:45:45 #275
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212301387
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 23:40 schreef egayalS het volgende:
Leugen na leugen na leugen na leugen. En nog blijven Israël adepten de leugens van Israël en hun vrienden opsnuiven en verder verspreiden als een useful idiot.

[..]

[..]

Dank voor de toelichting

En nope, herinner ik me niet :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212301981
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 20:00 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Juist Gaza had de afgelopen jaren kunnen floreren na het vertrek van Israël in Gaza zelf. Dan valt er nog genoeg over de grenscontroles te zeggen maar Hamas had het kunnen 'maken' als zij zich hadden ingezet op dezelfde toer als zij politiek had willen inslaan - als het niet was geweest voor militante martyr beweging binnen Hamas.

Zij hadden onderhandeling kunnen vinden in de positie met Fatah en Palestijnse Autoriteiten, zij had werkelijk de vrijheid kunnen geven aan haar burgers en niet de drukkende sociale-dictatuur die haar burgers dwong een keuze te maken in de meest dichtbevolkte gebieden van de Gazastrook.

Maar zij kozen voor openlijk martyrdom en de gevangenen zoals die genomen zijn door Hamas, zijn niet te vergelijken met de 2,3 miljoen Gazanen.

Niet dat ik niet verwerpelijk vind wat er gebeurd, maar nogmaals - daarvoor moeten we niet verzeilen in over-the-top bewoordingen waardoor ze uiteindelijk hun waarde verliezen.
Sorry hoor maar hoe wil je floreren als je geen baas bent over wat erin en eruit gaat. Dat is floreren zoals Noord Korea ook kan. Het is dus volstrekte onzin dat ze konden floreren.
pi_212301982
quote:
[ twitter ]
Goed nieuws.
Probeert een wit voetje te halen. Je had niet hoeven droppen als je aan de kant van internationaal recht had gestaan al die jaren.
pi_212302007
quote:

[ twitter ]

[..]
[ twitter ]
Niets nieuws. Zo werkt dat voor alle kanten.
pi_212302232
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 03:36 schreef Chadi het volgende:

[..]
Sorry hoor maar hoe wil je floreren als je geen baas bent over wat erin en eruit gaat. Dat is floreren zoals Noord Korea ook kan. Het is dus volstrekte onzin dat ze konden floreren.
Weet je nog waarom die restricties er waren?

Die hebben ze aan zichzelf te danken, he. Als ze normale mensen waren geweest, dan hadden ze dus kunnen floreren.
Intolerant voor intolerantie
pi_212302552
quote:

[ twitter ]

[..]
[ twitter ]
een paar deblielen delen zieke fotos online en iemand in austalie maakt een nep filmpje. tries wel ja.
pi_212302757
quote:

[ twitter ]

[..]
[ twitter ]
Kun je nagaan hoe goed het is dat Israël zelf die leugens aan het licht brengt (Haaretz). En het vervolgens bevestigt (IDF) en er actie op onderneemt!

Iets wat jouw kant uiteraard nooit zal doen.

Over useful idiots gesproken.
pi_212302867
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 03:36 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik praat dan ook over hoe het had kunnen zijn en helaas niet heeft mogen zijn. Miljarden zijn er gegaan naar de postzegel in het Midden-Oosten, met 2,3 miljoen mensen erop. Goed leiderschap had het verschil kunnen maken voor veel Gazanen, alleen was onderdrukking de enige manier waardoor Hamas zich nog velbaar wilde maken in het gebied, met ondersteuning van een gedachtengoed van martyrdom voor Allah (en de vernietiging van Israël / Handvest) - zo gaat dat immers bij de broeders en zuster van de Moslimbroederschap. Eeuwig zonde, verbinding mocht niet zo zijn - zelfs niet met overleg met partijen als Fatah en Palestijnse Autoriteit (PLO).

Ik heb het dus over zeer slechte leiderschap. Net als dat Kim dat doet ja, maar dan over veel minder land, met veel minder mensen en dus (als we al filosofisch verder er op in zouden gaan) andere impact dan een land in dictatuur / één partij onder één doel. Ah... Zoals Hamas dus.
pi_212303181
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2024 09:01 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik praat dan ook over hoe het had kunnen zijn en helaas niet heeft mogen zijn. Miljarden zijn er gegaan naar de postzegel in het Midden-Oosten, met 2,3 miljoen mensen erop. Goed leiderschap had het verschil kunnen maken voor veel Gazanen, alleen was onderdrukking de enige manier waardoor Hamas zich nog velbaar wilde maken in het gebied, met ondersteuning van een gedachtengoed van martyrdom voor Allah (en de vernietiging van Israël / Handvest) - zo gaat dat immers bij de broeders en zuster van de Moslimbroederschap. Eeuwig zonde, verbinding mocht niet zo zijn - zelfs niet met overleg met partijen als Fatah en Palestijnse Autoriteit (PLO).

Ik heb het dus over zeer slechte leiderschap. Net als dat Kim dat doet ja, maar dan over veel minder land, met veel minder mensen en dus (als we al filosofisch verder er op in zouden gaan) andere impact dan een land in dictatuur / één partij onder één doel. Ah... Zoals Hamas dus.
Je vergeet hier wel een beetje dat Israël dat actief heeft tegengewerkt he. Dat Gaza geen Singapore is geworden, komt door een combinatie aan factoren. Maar mede door Hamas EN Israël die er weliswaar de facto wegging, maar wel bleeft beslissen wat er in en uit mocht.
pi_212303197
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 07:08 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Weet je nog waarom die restricties er waren?

Die hebben ze aan zichzelf te danken, he. Als ze normale mensen waren geweest, dan hadden ze dus kunnen floreren.
Je kan ook stellen dat het terrorisme uit die hoek kwam, vanwege de restricties. Het is maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt. Het maakt voor de uiteindelijke feitelijkheden ook bar weinig uit.
pi_212303214
quote:
[ twitter ]
Goed nieuws.
Op welke manier is dit 'goed nieuws'? bedoel, ik heb helemaal voor hulp aan elke onschuldige Gazaan, maar deze eenmalige actie gaat niets veranderen toch?

Of was er zoveel, dat nu de meerderheid van de Gazanen weer voedsel en drinken heeft voor pak hem beet: een maand?
pi_212303250
quote:
[ twitter ]
Goed nieuws.
Op welke manier is dit 'goed nieuws'? bedoel, ik heb helemaal voor hulp aan elke onschuldige Gazaan, maar deze eenmalige actie gaat niets veranderen toch?

Of was er zoveel, dat nu de meerderheid van de Gazanen weer voedsel en drinken heeft voor pak hem beet: een maand?
quote:

[ twitter ]

[..]
[ twitter ]
Dit lijken mij twee verschillende zaken. Het eerste is echt problematisch, gezien daar duidelijk mensenrechten worden geschonden.

Het tweede is gewoon hasbara fakenews.
pi_212303254
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 22:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik begrijp hieruit dat de UNRWA zonder scrupules stelt dat israel hun daar wegh wil hebben om te verhullen dat er vluchtelingen zijn daar.
dat zegt al genoeg toch, als je er zo in gaat. terwijl je in je hemd staat omdat je brute moordenaars in je rangen hebt. kan die hele leiding niet even ontslagen worden en overnieuw beginnen?
Die boodschap van die vent was bijzonder inderdaad.

De volledige leiding vervangen dat lost t probleem wat Israël met unrwa vast niet op. Defense for Children werd anderhalf jaar geleden ook al als een terrorist organisation betiteld en die directeur reageerde net zoals unrwa ook al zo ongefundeerd en schlemielig
pi_212303276
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 03:37 schreef Chadi het volgende:

[..]
Probeert een wit voetje te halen. Je had niet hoeven droppen als je aan de kant van internationaal recht had gestaan al die jaren.
Dat is niet hoe de internationale politiek werkt. Israël is onze bondgenoot in het Midden-Oosten, maar niet bondgenoot genoeg om helemaal 'schijt' te hebben aan de Palestijnen. We focussen op de tweestatenoplossing, en zijn van mening dat Israël recht heeft op een reactie na 7 oktober, alleen zijn ook voor humanitaire hulp aan de Gazanen.
pi_212303429
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 09:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je kan ook stellen dat het terrorisme uit die hoek kwam, vanwege de restricties. Het is maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt. Het maakt voor de uiteindelijke feitelijkheden ook bar weinig uit.
Interessant statement, maar ik denk dat het niet klopt.

Het terrorisme komt niet door de restricties. De oorzaak daarvan is de haat van de Arabieren. Al het andere is bijzaak.

Voor de uiteindelijke feitelijkheden maakt het wel uit, omdat je er niet van uit moet gaan dat die haat plotseling verdwijnt. In het verleden zijn soortgelijke haatvolkeren eerst murw gebeukt en daarna heropgevoed. Al het andere is geprobeerd en heeft geleid tot 7 oktober.
pi_212303445
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 09:59 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Interessant statement, maar ik denk dat het niet klopt.

Het terrorisme komt niet door de restricties. De oorzaak daarvan is de haat van de Arabieren. Al het andere is bijzaak.

Voor de uiteindelijke feitelijkheden maakt het wel uit, omdat je er niet van uit moet gaan dat die haat plotseling verdwijnt. In het verleden zijn soortgelijke haatvolkeren eerst murw gebeukt en daarna heropgevoed. Al het andere is geprobeerd en heeft geleid tot 7 oktober.
Men haat elkaar. Figuren als Ben Gvir, Smotrich hebben geen warme gevoelens voor Palestijnen en/of Arabieren in het algemeen.

En iedere Israeli en Palestijn die nog buiten die haat kan denken, zit midden in de shit.
pi_212303727
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 10:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Men haat elkaar. Figuren als Ben Gvir, Smotrich hebben geen warme gevoelens voor Palestijnen en/of Arabieren in het algemeen.
Dat kan ik me goed voorstellen, maar zelfs als ze niets dan liefde voor de Palestijnen hadden gevoeld, dan was de Palestijnse haat daar niet meer of minder om geworden.

Dat is ook mijn punt.

Het maakt niet uit wat Israël doet; de Palestijnse haat is er en zit al aan het maximum.
quote:
En iedere Israëli en Palestijn die nog buiten die haat kan denken, zit midden in de shit.
En dat zal zo blijven tot die haat er met harde hand is uit gebeukt.

Waar Palestijnen en Arabieren in het algemeen voor moeten uitkijken, is dat er geen haat oplaait onder joden voor Arabieren. Het wantrouwen is er al, dat komt nu ook openlijk naar buiten. Palestijnen krijgen gewoon geen werkvergunning meer; Indiërs worden daar nu voor ingevlogen.

Je zult het wel met me eens zijn dat als Israëliërs Arabieren net zo gaan haten als andersom, dat dat superslecht nieuws is voor de Arabieren.
pi_212303752
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 10:25 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat kan ik me goed voorstellen, maar zelfs als ze niets dan liefde voor de Palestijnen hadden gevoeld, dan was de Palestijnse haat daar niet meer of minder om geworden.

Dat is ook mijn punt.

Het maakt niet uit wat Israël doet; de Palestijnse haat is er en zit al aan het maximum.
[..]
En dat zal zo blijven tot die haat er met harde hand is uit gebeukt.

Waar Palestijnen en Arabieren in het algemeen voor moeten uitkijken, is dat er geen haat oplaait onder joden voor Arabieren. Het wantrouwen is er al, dat komt nu ook openlijk naar buiten. Palestijnen krijgen gewoon geen werkvergunning meer; Indiërs worden daar nu voor ingevlogen.

Je zult het wel met me eens zijn dat als Israëliërs Arabieren net zo gaan haten als andersom, dat dat superslecht nieuws is voor de Arabieren.
1: Andersom evengoed.

2: Die kant gaat het al op. En de redelijke Israeli's zijn daar evengoed slachtoffer van, helaas.
pi_212303986
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 09:39 schreef theunderdog het volgende:
Onschuldige Gazaan? Bestaat dat?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_212304018
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 10:54 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Onschuldige Gazaan? Bestaat dat?
Ik begrijp dat jij gevormd bent door je discussie met fervente Israel-supporters, maar je moet niet die ervaringen op mij projecteren.

Ja, onschuldige Gazanen bestaan. Sterker: de meerderheid. Nog zo'n domme vraag, en ik negeer je.
pi_212304124
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 10:55 schreef theunderdog het volgende:
Ik begrijp dat jij gevormd bent door je discussie met fervente Israel-supporters, maar je moet niet die ervaringen op mij projecteren.

Ja, onschuldige Gazanen bestaan. Sterker: de meerderheid. Nog zo'n domme vraag, en ik negeer je.
Och je gelooft nog in het sprookje dat Gazanen onschuldig zijn, schattig wel. Ze hebben het er zelf naar gemaakt, ze hadden van Gaza Dubai aan de Maas (Middellandse Zee) kunnen maken en een voorbeeld voor de hele wereld en "light to the nations".....maar kozen ervoor er een terreurhol van te maken en broeinest van blinde jodenhaat, feitelijk een nazi-staatje. Wij gooiden nazi-Duitsland ook plat in WWII he, en dankzij dat wonnen wij de oorlog. De Gazanen zullen ooit net als de Duitsers nu Israel bedanken en fervent supporter ervan worden nadat ze hun fouten inzien. Maar daarvoor moet wel eerst echt alles op de schop, helaas. Alles, en iedereen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_212304147
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 11:05 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Och je gelooft nog in het sprookje dat Gazanen onschuldig zijn, schattig wel. Ze hebben het er zelf naar gemaakt, ze hadden van Gaza Dubai aan de Maas (Middellandse Zee) kunnen maken en een voorbeeld voor de hele wereld en "light to the nations".....maar kozen ervoor er een terreurhol van te maken en broeinest van blinde jodenhaat, feitelijk een nazi-staatje. Wij gooiden nazi-Duitsland ook plat in WWII he, en dankzij dat wonnen wij de oorlog. De Gazanen zullen ooit net als de Duitsers nu Israel bedanken en fervent supporter ervan worden nadat ze hun fouten inzien. Maar daarvoor moet wel eerst echt alles op de schop, helaas. Alles, en iedereen.
oke
pi_212304686
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 09:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je vergeet hier wel een beetje dat Israël dat actief heeft tegengewerkt he. Dat Gaza geen Singapore is geworden, komt door een combinatie aan factoren. Maar mede door Hamas EN Israël die er weliswaar de facto wegging, maar wel bleeft beslissen wat er in en uit mocht.
Maar dat is net wat ik zeg: over de grensovergang valt natuurlijk ook heel veel te zeggen - maar er zit echt een verschil in aanpak van hoe de bestuurders Gaza hebben willen maken / als toekomst plannen hadden/hebben.

Israël heeft natuurlijk de grenzen ernstig afgesloten en vele restrictieve maatregelen genomen (ook niet zomaar natuurlijk) maar Israël heeft over de tijd zeker wel ook naar oplossingen gezocht voor zowel forenzen, medische zorgvervoer en dergelijke - laten we niet vergeten dat in diezelfde tijd dit juist Egypte de grenzen meer dicht gegooid heeft en juist toenadering zocht naar Israël om samen overeen te komen dat de grenzen van Gaza op dezelfde manier zouden worden beheerst.

De uitbouw van de haven, de aanbouw van het plan van een nieuw vliegveld (na ontmanteling eerder door Israël) maar nog vele van dit soort initiatieven stonden in de voorgaande jaren, ondanks de steeds hoger wordende dreiging en druk in de regio - nog op de agenda.

Nogmaals: een aantal jaren geleden was er immense interne strijd bij Hamas over het verschil maken tussen de militante aanzet of de (geo)politieke aanzet - hoe de fondsen zijn ingezet en gebruikt maar ook de opbouw van onafhankelijke klinieken zijn voorbeelden van hoe Gaza de (laten we zeggen) fijnere en onafhankelijke weg kon en wilde inslaan.

Goed, ik zal dus nogmaals benadrukken dat ik het dus heb over wat het kon worden en dat er van alles over te zeggen valt: maar ik heb de hoop zeker gezien voor Gaza en de Gazanen (er wilden echt veel) maar de sociale druk op de samenleving is er te groot (door Hamas!) en door de oorlog breekt die druk nu steeds meer onder de mensen.

In mijn ogen ten goede, aangezien ik Hamas naast een terroristische organisatie ook een dictatoriale boeman vind die niet opkomt voor alle burgers in haar gebied en dat soort "leiders" heb ik echt een schurft hekel aan. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 05-02-2024 11:55:12 ]
  Moderator maandag 5 februari 2024 @ 11:50:45 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212304738
Israel is ook gewoon blijven bombarderen

op de westelijke Jordaanoever waar Hamas niet de baas stampen ze een ziekenhuis binnen en schieten ze een paar patienten kapot

allicht allemaal met goede redenen maar laten we niet doen alsof het supergezellig was, is of ooit gaat worden tussen die twee zonder Hamas (e.d.)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212304754
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 09:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

[..]
Dit lijken mij twee verschillende zaken. Het eerste is echt problematisch, gezien daar duidelijk mensenrechten worden geschonden.

Het tweede is gewoon hasbara fakenews.
Het is goed nieuws omdat deze 'grote koffers' zeer veel generiek en broodnodig medisch materiaal bevat en daar is nu net een te kort aan in de veldhospitalen.

Overigens worden de andere veldhospitalen ook zo bevoorraad, alleen maken mensen niet van alle airlifts een mooi PR-plaatje - waarom zou je ook... :?
pi_212304832
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2024 11:46 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Maar dat is net wat ik zeg: over de grensovergang valt natuurlijk ook heel veel te zeggen - maar er zit echt een verschil in aanpak van hoe de bestuurders Gaza hebben willen maken / als toekomst plannen hadden/hebben.

Israël heeft natuurlijk de grenzen ernstig afgesloten en vele restrictieve maatregelen genomen (ook niet zomaar natuurlijk) maar Israël heeft over de tijd zeker wel ook naar oplossingen gezocht voor zowel forenzen, medische zorgvervoer en dergelijke - laten we niet vergeten dat in diezelfde tijd dit juist Egypte de grenzen meer dicht gegooid heeft en juist toenadering zocht naar Israël om samen overeen te komen dat de grenzen van Gaza op dezelfde manier zouden worden beheerst.

De uitbouw van de haven, de aanbouw van het plan van een nieuw vliegveld (na ontmanteling eerder door Israël) maar nog vele van dit soort initiatieven stonden in de voorgaande jaren, ondanks de steeds hoger wordende dreiging en druk in de regio - nog op de agenda.

Nogmaals: een aantal jaren geleden was er immense interne strijd bij Hamas over het verschil maken tussen de militante aanzet of de (geo)politieke aanzet - hoe de fondsen zijn ingezet en gebruikt maar ook de opbouw van onafhankelijke klinieken zijn voorbeelden van hoe Gaza de (laten we zeggen) fijnere en onafhankelijke weg kon en wilde inslaan.

Goed, ik zal dus nogmaals benadrukken dat ik het dus heb over wat het kon worden en dat er van alles over te zeggen valt: maar ik heb de hoop zeker gezien voor Gaza en de Gazanen (er wilden echt veel) maar de sociale druk op de samenleving is er te groot (door Hamas!) en door de oorlog breekt die druk nu steeds meer onder de mensen.

In mijn ogen ten goede, aangezien ik Hamas naast een terroristische organisatie ook een dictatoriale boeman vind die niet opkomt voor alle burgers in haar gebied en dat soort "leiders" heb ik echt een schurft hekel aan. ;)
Punt is: als je als grondgebied zodanig afhankelijk bent van een ander land, ga je nooit een soevereine economie kunnen opbouwen. Dat is ook precies wat Israel wilde voorkomen. ja, met goede reden (vanuit hun perspectief).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')