Dan weet je wel zeker dat zijn contract niet verlengd gaat wordenquote:Op donderdag 1 februari 2024 13:03 schreef Speedfight het volgende:
Waar komt dat hele ziekmelden vandaan?
Dat is toch niet nodig?
Erg zwak dat altijdquote:Op donderdag 1 februari 2024 13:03 schreef Speedfight het volgende:
Dat is toch niet nodig?
Mensen met zo'n mentaliteit zou ik ook liever kwijt dan rijk zijn.quote:Maar ik ben er zo ziek van dat ik me nu al wil ziekmelden (dat is voor 5 maanden einde contract).
Dat begrijp ik en dat hoef je ook niet te doen, maar stel je je zelf dan niet de vraag: Wil ik daar ueberhaupt wel werken?quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:58 schreef iunik het volgende:
Ik heb ook echt onwijs veel dingen intern meegemaakt die het daglicht niet kunnen verdragen, maar ik ga daar nu niet over naar buiten treden,
Inderdaad, dit valt toch gewoon onder de ketenregeling / ketenbepaling? Zoald dat bij uitzendwerk ook is?quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:04 schreef Quyxz_ het volgende:
5 jaar lang tijdelijke contacten? Wat voor vage business is dit? Dan had je toch allang een andere werkgever moeten zoeken die zijn werknemers wel waardeert? Of betaalt het extreem goed?
Waarom denk je nu te weten dat je contract niet verlengd wordt over 5 maanden wegens het al dan niet ingepland zijn van een functionerings-gesprek...quote:
ik denk dat je eerder reuze blij moet zijn als je nog 5 maanden iig een garantie op werk hebt en zou eerder gewoon lekker verder kijken naar een andere baan... je voortijdig ziek te melden is dan hooguit in je nadeel, dat zal geregistreerd worden en 5 maanden zul je niet voortdurend ziek kunnen blijvenquote:wilde het liefst bij andere functiegroepen meekijken en mijn werk laten liggen
Ik vind van niet eigenlijk. Je weet bij aanvang van je contract wat je laatste werkdag gaat zijn en je hebt alle tijd om een andere (vaste) baan te zoeken. Dat het niet netjes is van een bedrijf of je medewerker in het ongewis te laten is nog iets anders. Maar het contract loopt nog 5 maanden, waar hebben we het over?quote:Op donderdag 1 februari 2024 17:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Verder vind ik overigens dat je wel enigszins een punt hebt en een bedrijf je gewoon die zekerheid moet bieden. Dus ga er nog eens rustig over in gesprek en verwoord je standpunt rustig en genuanceerd. Dan kom je er wel. Anders: Andere baan zoeken.
TS: zoek dit uit!quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:42 schreef Schanu het volgende:
Ten tweede, ben je na die 3 jaar via een detacheerder in dezelfde functie verder gaan werken bij je werkgever zelf? En is het reguliere arbeidsrecht van toepassing? In dat geval was er sprake van opvolgend werkgeverschap en loopt de ketenregeling dus door. Dat zou betekenen dat je al een contract voor onbepaalde tijd hoort te hebben, en dat je huidige contract dus niet van rechtswege zou kunnen eindigen.
Ik zie nu pas dat TS het gesprek met de manager niet eens wil voeren.quote:Op donderdag 1 februari 2024 17:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind van niet eigenlijk. Je weet bij aanvang van je contract wat je laatste werkdag gaat zijn en je hebt alle tijd om een andere (vaste) baan te zoeken. Dat het niet netjes is van een bedrijf of je medewerker in het ongewis te laten is nog iets anders. Maar het contract loopt nog 5 maanden, waar hebben we het over?
Tip van Flip: als je ziek bent, meld je je ziek. Ben je niet ziek, dan meld je je niet ziek.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:58 schreef iunik het volgende:
Wat is verstandiger, dat gesprek afwachten en bij geen vast contract ziekmelden of is het verstandiger ervoor ziek te melden?
Genoeg mensen die het doen hoor, ze worden er doorgaans alleen wel doodongelukkig van.quote:Op donderdag 1 februari 2024 18:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Tip van Flip: als je ziek bent, meld je je ziek. Ben je niet ziek, dan meld je je niet ziek.
Als je denkt dat je 5 maanden 'ziek' thuis kan zitten, dan heb ik een verrassing voor je
Als de werkgever het verzuimbeleid een beetje op orde heeft, werkt ts zich lekker de vernieling in.quote:Op donderdag 1 februari 2024 18:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Genoeg mensen die het doen hoor, ze worden er doorgaans alleen wel doodongelukkig van.
Dit.quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:42 schreef Schanu het volgende:
Ten eerste, ziek worden van de mogelijkheid dat je contract niet wordt verlengd? Wat is dat voor sneeuwvlokjeshouding.. Zeker 5 maanden voorafgaand, als iedereen dat zou doen dan zou de arbeidsmarkt instorten.
Ten tweede, ben je na die 3 jaar via een detacheerder in dezelfde functie verder gaan werken bij je werkgever zelf? En is het reguliere arbeidsrecht van toepassing? In dat geval was er sprake van opvolgend werkgeverschap en loopt de ketenregeling dus door. Dat zou betekenen dat je al een contract voor onbepaalde tijd hoort te hebben, en dat je huidige contract dus niet van rechtswege zou kunnen eindigen.
Zo doen ze dat tegenwoordig, het moet van 1 kant komen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:03 schreef Speedfight het volgende:
Dat is toch niet nodig?
Ja, dit. En zie ook mijn quote in post #11quote:Op donderdag 1 februari 2024 19:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Niet ziek melden, gewoon best doen op werk. Je kan en mag verwachten voor duidelijkheid over je toekomst bij deze baan.
Je hebt immers nog 5 maanden tijd, dus gewoon doorwerken en best doen. Wellicht krijg je alsnog een duidelijkheid van je manager en krijgt je een contract.
Intussen werk je aan de plan b (wanneer je niet verder kan komen).
Plan b bestaat uit, zoek ander baan.. solliciteren.
Trouwens hoe kan je na 5 jaar nog steeds geen vaste contract heeft. Dit zegt wel iets over je baas en bedrijf.
De wetgever heeft gemeend dat die zekerheid er minimaal een maand van tevoren moet zijn. Ik snap dat TS het liever eerder weet, maar er zit nog wel wat tussen (en sowieso de manier waarop)...quote:Op donderdag 1 februari 2024 17:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Verder vind ik overigens dat je wel enigszins een punt hebt en een bedrijf je gewoon die zekerheid moet bieden. Dus ga er nog eens rustig over in gesprek en verwoord je standpunt rustig en genuanceerd. Dan kom je er wel. Anders: Andere baan zoeken.
helaas na mijn 2 jaren via detacheringsbureau en intern 3 tijdelijke contracten geen verlenging en dus geen vast na 5 jaren. Ik had mij al ziekgemeld, ik ben ook echt ziek, maar heb nu opeens verlof tot aan einde contract gekregen en dat zijn nog 5 maanden en al mijn bestaande verlofuren worden gewoon uitbetaald. Ik was n beetje verbaasd dat ik vrij tot einde contract krijg en geen tussenkomst van arbo arts etc. Ik sta officieel maar 2 werkdagen ziek gemeld en dan lees ik een mail dat ik tot einde contract vrij heb. Is iemand hier bekend mee?quote:Op donderdag 1 februari 2024 22:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vraag het anders gewoon. Zo moeilijk is het niet.. nu ben je jezelf mogelijk onnodig gek aan het maken. En als het wel zo is, dan kun je het beter maar nu vast weten, toch?
En niet ziekmelden uiteraard. Dat is namelijk vrij kansloos.
Dus 5 maanden betaald vrij? Dan zou ik het wel weten en gewoon lekker die tijd uitzitten en opzoek gaan naar een andere baan, maar pas beschikbaar voor een nieuwe werkgever na die tijd.quote:Op woensdag 7 februari 2024 21:51 schreef iunik het volgende:
[..]
helaas na mijn 2 jaren via detacheringsbureau en intern 3 tijdelijke contracten geen verlenging en dus geen vast na 5 jaren. Ik had mij al ziekgemeld, ik ben ook echt ziek, maar heb nu opeens verlof tot aan einde contract gekregen en dat zijn nog 5 maanden en al mijn bestaande verlofuren worden gewoon uitbetaald. Ik was n beetje verbaasd dat ik vrij tot einde contract krijg en geen tussenkomst van arbo arts etc. Ik sta officieel maar 2 werkdagen ziek gemeld en dan lees ik een mail dat ik tot einde contract vrij heb. Is iemand hier bekend mee?
Ik kan het wel uitzoeken, maar ik denk dat ik het al weet. Ik werkte eerste 2 jaar op een andere afdeling, dan tellen die jaren niet mee voor de ketenregeling geloof ik. Maar eerlijk gezegd is het nu te laat om daar te willen blijven als ze me al na 2 dagen ziek gelijk 5 maanden vrij hebben gegevenquote:Op woensdag 7 februari 2024 22:08 schreef baskick het volgende:
Heb je nu al uitgezocht of je niet al in vaste dienst bent, zoals @:Schanu noemde?
Als ze je 5 maanden vrijstellen van arbeid, willen ze je wel héél graag kwijt, lijkt me.
Ik heb 5 maanden betaald vrij ja, misschien deed ik zo dramatisch tijdens ons gesprek over mijn contract dat mijn manager zoiets had van laat maar, hij noemde wel bedrijfsarts etc toen ik me ziek meldde, maar opeens zonder overleg ontving ik een mail dat ik vrij heb tot eind contract. Ik wist niet eens dat het kon, misschien zou ik me volgende week al beter melden toch?quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dus 5 maanden betaald vrij? Dan zou ik het wel weten en gewoon lekker die tijd uitzitten en opzoek gaan naar een andere baan, maar pas beschikbaar voor een nieuwe werkgever na die tijd.
Ik zou maar eens gaan uitzoeken wat je rechten zijn want je had allang een vaste aanstelling moeten hebben.quote:Op woensdag 7 februari 2024 21:51 schreef iunik het volgende:
[..]
helaas na mijn 2 jaren via detacheringsbureau en intern 3 tijdelijke contracten geen verlenging en dus geen vast na 5 jaren. Ik had mij al ziekgemeld, ik ben ook echt ziek, maar heb nu opeens verlof tot aan einde contract gekregen en dat zijn nog 5 maanden en al mijn bestaande verlofuren worden gewoon uitbetaald. Ik was n beetje verbaasd dat ik vrij tot einde contract krijg en geen tussenkomst van arbo arts etc. Ik sta officieel maar 2 werkdagen ziek gemeld en dan lees ik een mail dat ik tot einde contract vrij heb. Is iemand hier bekend mee?
Na alles wat er laatst is gebeurd wil ik er niet eens meer blijven. Ik vind het wel erg jammer, want het werk vond ik erg leuk om te doen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:26 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik zou maar eens gaan uitzoeken wat je rechten zijn want je had allang een vaste aanstelling moeten hebben.
Ik ben wel echt ziek. Dat is geen leugen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:28 schreef Cupfighter het volgende:
Ziek melden is een zwaktebod, nooit doen
Wat kon het zonlicht niet verdragen?quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:30 schreef iunik het volgende:
[..]
Ik ben wel echt ziek. Dat is geen leugen.
Ik stond alleen 2 dagen ziekgemeld. Maar sinds vanmiddag sta ik nu als vrij gemeld tot einde contract.
Wat is er gebeurd dat je er niet meer wilt blijven?quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:30 schreef iunik het volgende:
[..]
Ik ben wel echt ziek. Dat is geen leugen.
Ik stond alleen 2 dagen ziekgemeld. Maar sinds vanmiddag sta ik nu als vrij gemeld tot einde contract.
O.A. Collega's werkten mij erg tegen. Mijn begeleiders straften me constant af ipv coachen. Mijn resultaten waren 89%, moest 91% zijn om zelfstandig te kunnen werken en ze hebben heel erg hun best gedaan om mijn werk op 89% te kunnen beoordelen zodat ik eruit gewerkt kon worden. Mijn laatste begeleider heeft er alles aan gedaan om het narratief richting mij zo te vormen tegenover mijn manager om mijn andere directe collega te houden, terwijl die collega dus die begeleider totaal niet mocht eigenlijk (mijn laatse begeleider had een voorkeur voor haar, die collega is notabene 62 jaar en gaat bijna met pensioen. Zij heeft een vaste aanstelling gekregen en ik niet. Ik ben pas in de 30. Onterecht mijn werk afkraken, terwijl ze het zelf niet wisten. En nog meer andere dingen. Dat ik gewoon zo kwaad ben geworden dat ik men niet meer wil spreken. Als ik kwaad ben, dan is het over. Heb echt engelengeduld met iedereen gehad, maar bijna niemand was respectvol tegen mij.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:31 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd dat je er niet meer wilt blijven?
Ik begrijp het, onwerkbare situatie dusquote:Op woensdag 7 februari 2024 22:40 schreef iunik het volgende:
[..]
O.A. Collega's werkten mij erg tegen. Mijn begeleiders straften me constant af ipv coachen. Mijn resultaten waren 89%, moest 91% zijn om zelfstandig te kunnen werken en ze hebben heel erg hun best gedaan om mijn werk op 89% te kunnen beoordelen zodat ik eruit gewerkt kon worden. Mijn laatste begeleider heeft er alles aan gedaan om het narratief tov zo in mijn nadeel te spreken dat ze mijn directe collega wel vast moesten geven (mijn laatse begeleider had een voorkeur voor haar, die collega is notabene 62 jaar en gaat bijna met pensioen. Zij heeft een vaste aanstelling gekregen en ik niet. Ik ben pas in de 30. Onterecht mijn werk afkraken, terwijl ze het zelf niet wisten. En nog meer andere dingen. Dat ik gewoon zo kwaad ben geworden dat ik men niet meer wil spreken. Als ik kwaad ben, dan is het over. Heb echt engelengeduld met iedereen gehad, maar bijna niemand was respectvol tegen mij.
Ze wilden me gewoon niet. Ik heb me echt uit de naad gewerkt, maar die controleurs deden echt alles om mij dwars te zitten. Vormde ook een hecht clubje. Elke keer als het management advies vroeg, waren ze dus zo veel mogelijk negatief (onterecht in mijn ogen). Ik kon gewoon niet winnen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik begrijp het, onwerkbare situatie dus
Man man man wat een ellende zeg. Ik snap wel dat ze je geen vaste aanstelling geven. Je kunt niet tegen kritiek en reageert dan op ook nog als een klein kind. Je zonder reden ziek melden is natuurlijk helemaal kansloos.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:40 schreef iunik het volgende:
[..]
O.A. Collega's werkten mij erg tegen. Mijn begeleiders straften me constant af ipv coachen. Mijn resultaten waren 89%, moest 91% zijn om zelfstandig te kunnen werken en ze hebben heel erg hun best gedaan om mijn werk op 89% te kunnen beoordelen zodat ik eruit gewerkt kon worden. Mijn laatste begeleider heeft er alles aan gedaan om het narratief richting mij zo te vormen tegenover mijn manager om mijn andere directe collega te houden, terwijl die collega dus die begeleider totaal niet mocht eigenlijk (mijn laatse begeleider had een voorkeur voor haar, die collega is notabene 62 jaar en gaat bijna met pensioen. Zij heeft een vaste aanstelling gekregen en ik niet. Ik ben pas in de 30. Onterecht mijn werk afkraken, terwijl ze het zelf niet wisten. En nog meer andere dingen. Dat ik gewoon zo kwaad ben geworden dat ik men niet meer wil spreken. Als ik kwaad ben, dan is het over. Heb echt engelengeduld met iedereen gehad, maar bijna niemand was respectvol tegen mij.
Op die afdeling blijven, is sowieso niet handig meer. Vast krijgen zou voor mij goed zijn als ze me zo snel mogelijk ergens anders kunnen plaatsen, maar ik heb er geen kracht meer voor. Wel goed zijn voor 5 tijdelijke contracten, maar volgens hen niet voor vast. 5 maanden oprotpremie is niet slecht nee, maar mijn vaste lasten blijven doorlopen. Ik maak me wel zorgen om een nieuwe baan. Vooral na mijn ervaring van afgelopen 5 jaren.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:42 schreef Seven. het volgende:
Ik krijg de indruk dat we slechts een klein deel van het verhaal kennen.
En nee, andere afdeling my ass. Jij hebt allang een vast contract dus ik zou hier direct werk van maken. Aan de andere kant: 5 maanden oprotpremie is niet slecht.
2,5 jaar lang op elke feedback normaal reageren en er iets mee doen en bij puntje bij paaltje geven ze me geen rechten om zelfstandig te werken omdat ik maar op 89% zit ipv 91%? Twee jaar lang was ik niet eindverantwoordelijk voor mijn werk. Zo lang mij kapotgewerkt om op dat punt te komen en dan word ik genaaid met 89%. Ik vroeg haar nog om aub mij dat vertrouwen te gunnen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:49 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Man man man wat een ellende zeg. Ik snap wel dat ze je geen vaste aanstelling geven. Je kunt niet tegen kritiek en reageert dan op ook nog als een klein kind. Je zonder reden ziek melden is natuurlijk helemaal kansloos.
Probeer ook eens een heel klein beetje zelf kritisch te zijn.
Je bent niet genaaid maar je hebt gewoon je doelstelling niet gehaald. Je begeleider is blijkbaar van mening dat je minder ver bent dan je zelf bent. Dat kan toch gewoon zo zijn?quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:52 schreef iunik het volgende:
[..]
2,5 jaar lang op elke feedback normaal reageren en er iets mee doen en bij puntje bij paaltje geven ze me geen rechten om zelfstandig te werken omdat ik maar op 89% zit ipv 91%? Twee jaar lang was ik niet eindverantwoordelijk voor mijn werk. Zo lang mij kapotgewerkt om op dat punt te komen en dan word ik genaaid met 89%. Ik vroeg haar nog om aub mij dat vertrouwen te gunnen.
Zij beoordeelde onterecht onderdelen van mijn werk fout die niet fout waren. Alleen enkele dossiers zijn fout gerekend. Aan het einde heb ik gevraagd om alles te herzien, maar dat wilde mijn manager niet doen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:54 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Je bent niet genaaid maar je hebt gewoon je doelstelling niet gehaald. Je begeleider is blijkbaar van mening dat je minder ver bent dan je zelf bent. Dat kan toch gewoon zo zijn?
Ik zeg ook niet dat je er op aan moet sturen om terug te gaan. Maar dit is in strijd met de wet en een rechter zal jou daarin waarschijnlijk gelijk geven. En in de regel houden die er niet zo van als bedrijven hun personeel in strijd met de wet van hun werknemers af proberen te komen. Misschien kun je wel meer mee krijgen dan 5 maanden. Heb je rechtsbijstandverzekering?quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:50 schreef iunik het volgende:
[..]
Op die afdeling blijven, is sowieso niet handig meer. Vast krijgen zou voor mij goed zijn als ze me zo snel mogelijk ergens anders kunnen plaatsen, maar ik heb er geen kracht meer voor. Wel goed zijn voor 5 tijdelijke contracten, maar volgens hen niet voor vast. 5 maanden oprotpremie is niet slecht nee, maar mijn vaste lasten blijven doorlopen. Ik maak me wel zorgen om een nieuwe baan. Vooral na mijn ervaring van afgelopen 5 jaren.
Zij vond ze blijkbaar wel fout en je niet geschikt om zelfstandig te werken. Dat is toch aan haar om dit te bepalen. Als je beoordeelt word kan het soms goed en soms fout zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:59 schreef iunik het volgende:
[..]
Zij beoordeelde onterecht onderdelen van mijn werk fout die niet fout waren. Alleen enkele dossiers zijn fout gerekend. Aan het einde heb ik gevraagd om alles te herzien, maar dat wilde mijn manager niet doen.
Op 2 % mijn zelfstandigheid niet kunnen behalen? Zij had heel makkelijk toch mijn manager kunnen adviseren dat ik de kans zou krijgen om het toch wel zelfstandig te doen vanwege zus en zo redenen. Maar ze gebruikte het als munitie om het narratief over mij te beinvloeden en te vormen en mij geen bevoegdheid te geven en nog eens extra te zeggen dat ze niet weet wanneer het zou kunnen gebeuren en ook nog eens dwarsgelegen voor andere functies. Ik had dus geen schijn van kans meer. Ik had grote dromen, doorstromen naar een managementfunctie bijv. Dat alles is in het water gevallen. Ik was van plan om daar minimaal 10 jaar te blijven werken.
Hij krijgt helemaal geen ‘oprotpremie’ van 5 maanden. Als hij over 2 maanden ander werk heeft en ontslag neemt zal hij die resterende maanden niet krijgen maar gaat hij gewoon uit dienst.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:42 schreef Seven. het volgende:
Ik krijg de indruk dat we slechts een klein deel van het verhaal kennen.
En nee, andere afdeling my ass. Jij hebt allang een vast contract dus ik zou hier direct werk van maken. Aan de andere kant: 5 maanden oprotpremie is niet slecht.
Waarom denk je dat HR hem vrijstelt van werk? Ook bij een gewone ontslagprocedure zal er normaal gesproken ingezet worden op een oprotpremie die stopt als een nieuwe baan begint.quote:Op donderdag 8 februari 2024 01:09 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Hij krijgt helemaal geen ‘oprotpremie’ van 5 maanden. Als hij over 2 maanden ander werk heeft en ontslag neemt zal hij die resterende maanden niet krijgen maar gaat hij gewoon uit dienst.
Als ik het verhaal en de reacties van TS zo lees dan kan het geen kwaad om eens met iemand te gaan praten die goed een spiegel voor kan houden. Je kan het gevoel hebben dat ze je tegen hebben gewerkt maar blijkbaar heb je ze in de afgelopen 5 jaar (!!) er niet van overtuigd dat je zelfstandig je werkzaamheden kan uitvoeren. Blijkbaar ben je daarin niet professioneel geweest in gesprekken daarover én meld je je ziek op het moment dat het allemaal wat spannend wordt. Ik begrijp die werkgever wel.
Maar mocht het allemaal bullshit zijn bij deze werkgever dan had je er ook niet lekker gewerkt toch de komende jaren? Je hebt nu in ieder geval alle tijd en rust om op zoek te gaan naar een nieuwe fijne werkgever en om wat aan jezelf te werken. Want ik kan mij wel goed voorstellen dat dit sowieso niet fijn voor je is. Maar ga nou niet in de slachtofferrol zitten en 5 maanden lopen mopperen en klagen om vervolgens in de WW terecht te komen. Je hebt een tijdelijk contract en dat loopt af, ook zonder reden hadden ze dat mogen laten gebeuren.
Is dat zo ja?quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:11 schreef GGMM het volgende:
[..]
Erg zwak dat altijd
Dan heb je gelijk een goed idee hoe TS in zo'n situatie is gekomen
quote:Ik heb eerst 2 jaar via een detacheringsbureau gewerkt bij die organisatie en daarna intern nu al drie tijdelijke contracten gehad. Dat is in totaal 5 jaar van mijn leven.
Goh, dan hebben ze toch eerst 3 keer niet goed opgelet, dat die mentaliteit van TS niet is opgevallen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 17:25 schreef timmmmm het volgende:
TS heeft een wel extreem slechte mentaliteit, begrijpelijk dat ze niet verlengen
TS geeft dit aan:quote:Op donderdag 8 februari 2024 03:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waarom denk je dat HR hem vrijstelt van werk? Ook bij een gewone ontslagprocedure zal er normaal gesproken ingezet worden op een oprotpremie die stopt als een nieuwe baan begint.
Verder eens dat TS waarschijnlijk een spiegel nodig heeft maar dat maakt niet dat een werkgever op deze manier afscheid kan nemen.
Er is dus geen sprake van een VSO of wat dan ook, hij hoeft gewoon niet meer te komen. Jij had het over ‘oprotpremie’ daarmee wordt meestal in de volksmond een ontslagvergoeding bedoeld. Dus extra geld krijgen om eerder te stoppen, maar daar is hier geen sprake van. Als je dat niet bedoelde dan zit daar onze verwarring.quote:Ik stond alleen 2 dagen ziekgemeld. Maar sinds vanmiddag sta ik nu als vrij gemeld tot einde contract.
Wat wil je hiermee zeggen? Dat is het niet.quote:Op donderdag 8 februari 2024 01:53 schreef plesner het volgende:
Dit klinkt heel erg als een sociale werkplaats
Ik heb verlofuren toegekend gekregen tot einddatum contract. Dat zijn niet mijn bestaande verlofuren. Die verlofuren worden na eind contract dus uitbetaald.quote:Op donderdag 8 februari 2024 04:53 schreef ForumGek het volgende:
[..]
TS geeft dit aan:
[..]
Er is dus geen sprake van een VSO of wat dan ook, hij hoeft gewoon niet meer te komen. Jij had het over ‘oprotpremie’ daarmee wordt meestal in de volksmond een ontslagvergoeding bedoeld. Dus extra geld krijgen om eerder te stoppen, maar daar is hier geen sprake van. Als je dat niet bedoelde dan zit daar onze verwarring.
Dan moet ze gewoon redelijk zijn met coachen en nakijken. Als ik maanden van tevoren aaangeef echt heel erg gedemotiveerd te raken als ik geen eindverantwoordelijke mag zijn van mijn eigen werk na 2,5 jaar en zij mij na 4 maanden "coachen" die 89% score als munitie gebruikt om mij geen bevoegdheid te geven en alles op alles te zetten tegenover management om mij maar niet te houden dan voel ik mij echt belazerd. Want heb geen score van 70%, maar 89% vd 91%. Daar kan gewoon aan gewerkt worden en opeens kwam mijn manager ook met reden dat ze mij geen vast kunnen geven omdat diezelfde controleurs hebben gespeculeerd dat ik een andere functie niet aan zou kunnen, omdat het harde gesprekken zouden zijn. En dat die functie mij ongelukkig zou maken. Dit vind ik zo een flauwekul. Ik ben alleen ingewerkt op mijn huidige functie. En er was belofte op vaste aanstelling als het project goed zou gaan en mede door mij is dat project echt heel goed gegaan en veel mensen vonden het een heel goed instrument. Maar mijn plek wordt ingenomen door iemand die hele slechte cijfers heeft behaald bij zijn huidige functie maar heeft wel een vaste aanstelling al paar maanden en is dik bevriend met management! Bovendien heb ik iemand in hogere positie afgewezen waardoor ik er al helemaal uitgedonderd moest worden, denk ik. Dit weet ik niet zeker. Dus al met al heeft alles mij heel erg wantrouwig gemaakt. Het gaat niet om kwaliteiten, maar om hoe goed vriendjes je kan worden met bepaalde mensen denk ik.quote:Op woensdag 7 februari 2024 23:12 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Zij vond ze blijkbaar wel fout en je niet geschikt om zelfstandig te werken. Dat is toch aan haar om dit te bepalen. Als je beoordeelt word kan het soms goed en soms fout zijn.
Je wéét niet eens of je contract wel een einddatum heeft. Ik zou het uitzoeken; mooi 5 maanden de tijd voor.quote:Op donderdag 8 februari 2024 09:07 schreef iunik het volgende:
[..]
Ik heb verlofuren toegekend gekregen tot einddatum contract. Dat zijn niet mijn bestaande verlofuren. Die verlofuren worden na eind contract dus uitbetaald.
Tja, je hoeft geen hele grote vrienden te worden, maar goed functioneren in een groep en dus wel een 'dit doen we samen'-gevoel hebben is vaak minstens net zo belangrijk als de kwaliteit van je werk. Omdat dat groepsgevoel ook kan zorgen dat de rest beter kan functioneren, terwijl iemand die ooit enorm boos is geworden juist ook een groep uit balans kan brengen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 09:21 schreef iunik het volgende:
[..]
Dan moet ze gewoon redelijk zijn met coachen en nakijken. Als ik maanden van tevoren aaangeef echt heel erg gedemotiveerd te raken als ik geen eindverantwoordelijke mag zijn van mijn eigen werk na 2,5 jaar en zij mij na 4 maanden "coachen" die 89% score als munitie gebruikt om mij geen bevoegdheid te geven en alles op alles te zetten tegenover management om mij maar niet te houden dan voel ik mij echt belazerd. Want heb geen score van 70%, maar 89% vd 91%. Daar kan gewoon aan gewerkt worden en opeens kwam mijn manager ook met reden dat ze mij geen vast kunnen geven omdat diezelfde controleurs hebben gespeculeerd dat ik een andere functie niet aan zou kunnen, omdat het harde gesprekken zouden zijn. En dat die functie mij ongelukkig zou maken. Dit vind ik zo een flauwekul. Ik ben alleen ingewerkt op mijn huidige functie. En er was belofte op vaste aanstelling als het project goed zou gaan en mede door mij is dat project echt heel goed gegaan en veel mensen vonden het een heel goed instrument. Maar mijn plek wordt ingenomen door iemand die hele slechte cijfers heeft behaald bij zijn huidige functie maar heeft wel een vaste aanstelling al paar maanden en is dik bevriend met management! Bovendien heb ik iemand in hogere positie afgewezen waardoor ik er al helemaal uitgedonderd moest worden, denk ik. Dit weet ik niet zeker. Dus al met al heeft alles mij heel erg wantrouwig gemaakt. Het gaat niet om kwaliteiten, maar om hoe goed vriendjes je kan worden met bepaalde mensen denk ik.
Verder ben ik wel zo iemand die niemand gaat naaien achteraf, maar het zit mij wel heel hoog.
Dat ze een veel jonger iemand niet de kans geven om zich verder te ontwikkelen, maar in plaats daarvan de 62 jarige directe collega met jaren meer ervaring de vaste aanstelling geven vind ik ook heel vreemd. Zij gaat met max 2 jaar met pensioen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 09:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, je hoeft geen hele grote vrienden te worden, maar goed functioneren in een groep en dus wel een 'dit doen we samen'-gevoel hebben is vaak minstens net zo belangrijk als de kwaliteit van je werk. Omdat dat groepsgevoel ook kan zorgen dat de rest beter kan functioneren, terwijl iemand die ooit enorm boos is geworden juist ook een groep uit balans kan brengen.
Ik zou toch echt eens naar je eigen houding kijken. Dat je op de grens 91/89% (ik krijg hier trouwens een enorm schoolgevoel bij, zijn er echt werkgevers die zo werken?) zit is niet de schuld van de controleur, maar toch vooral van jezelf. Jij hebt dat werk zo afgeleverd. Als er geen enkele twijfel was, zou het zelfstandig werken echt niet zijn afgewezen, blijkbaar heb jij niet alle twijfels kunnen wegnemen. Ga eerst eens nadenken hoe dat komt.
En inderdaad, volgens mij heb je een vast contract, maar de regeling dat je nu 5 maanden hebt lijkt me niet zo onredelijk. Al zou ik er wel iemand naar laten kijken.
Iemand van in de 30 zou niet meer echt door moeten ontwikkelen op de meeste gebieden, niet meer dan iemand van 62 in elk geval. Als je net 2 jaar van school kwam had je een punt, maar iemand van in de 30 heeft meestal (meer dan) 10 jaar werkervaring. Jij loopt hier blijkbaar ook al 5 jaar rond, dan ben je een ervaren kracht. Zat plekken waar niemand langer dan 7/8 jaar werkt.quote:Op donderdag 8 februari 2024 10:20 schreef iunik het volgende:
[..]
Dat ze een veel jonger iemand niet de kans geven om zich verder te ontwikkelen, maar in plaats daarvan de 62 jarige directe collega met jaren meer ervaring de vaste aanstelling geven vind ik ook heel vreemd. Zij gaat met max 2 jaar met pensioen.
Mijn begeleider is iemand die zelf niet helemaal thuis is in de materie, dan is het niet haar plek om mij zo weg te zetten.
Je zegt dat 5 maanden niet onredelijk is, maar ik vind van wel. Een paar duizend euro's extra zonder te werken, word ik niet rijk van. Vroeg of laat moet ik zelf weer werk vinden.
Mijn tijd vab 2,5 jaar is weggegooid, want het werk wat ik deed was heel specialistisch en kan ik verder nergens anders doen. Ik had 2,5 jaar terug andere mogelijkheden daar maar hebhet nu ook opgegeven.
Ik moet weer ergens anders helemaal op nul beginnen, weer mensen leren kennen, weer mezelf proberen ergens tussen te wurmen.
Nee, dat is het niet. Je mag drie jaarcontracten hebben bij een werkgever.quote:
Alleen lees ik hier geen ontslagprocedure, maar een tijdelijk contract wat niet verlengd gaat worden.quote:Op donderdag 8 februari 2024 03:58 schreef Seven. het volgende:
Ook bij een gewone ontslagprocedure zal er normaal gesproken ingezet worden op een oprotpremie die stopt als een nieuwe baan begint.
Om deze truc te voorkomen hebben ze de ketenbepaling opgesteld:quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:43 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Je mag drie jaarcontracten hebben bij een werkgever.
TS heeft twee jaar via detachering voor dit bedrijf gewerkt (En op papier is de werkgever dan het detacheringsbureau), en is vervolgens 3 x 1 jaar ingehuurd door deze werkgever.
En nu willen ze geen vast contract geven. Vervelend voor TS, maar gewoon volgens de regeltjes.
Volgens mij heeft hij dus een vast contract.quote:Als werknemer heb je volgens de ketenregeling recht op een vast contract:
Als je 3 of meer tijdelijke contracten hebt gehad (bij dezelfde werkgever) in 3 jaar tijd.
Als je 3 of meer tijdelijke contracten hebt gehad voor hetzelfde soort werk bij opvolgende werkgevers, zoals bij uitzendkrachten die doorstromen naar het bedrijf waar ze eerst via het uitzendbureau werkten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |