Dan weet je wel zeker dat zijn contract niet verlengd gaat wordenquote:Op donderdag 1 februari 2024 13:03 schreef Speedfight het volgende:
Waar komt dat hele ziekmelden vandaan?
Dat is toch niet nodig?
Erg zwak dat altijdquote:Op donderdag 1 februari 2024 13:03 schreef Speedfight het volgende:
Dat is toch niet nodig?
Mensen met zo'n mentaliteit zou ik ook liever kwijt dan rijk zijn.quote:Maar ik ben er zo ziek van dat ik me nu al wil ziekmelden (dat is voor 5 maanden einde contract).
Dat begrijp ik en dat hoef je ook niet te doen, maar stel je je zelf dan niet de vraag: Wil ik daar ueberhaupt wel werken?quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:58 schreef iunik het volgende:
Ik heb ook echt onwijs veel dingen intern meegemaakt die het daglicht niet kunnen verdragen, maar ik ga daar nu niet over naar buiten treden,
Inderdaad, dit valt toch gewoon onder de ketenregeling / ketenbepaling? Zoald dat bij uitzendwerk ook is?quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:04 schreef Quyxz_ het volgende:
5 jaar lang tijdelijke contacten? Wat voor vage business is dit? Dan had je toch allang een andere werkgever moeten zoeken die zijn werknemers wel waardeert? Of betaalt het extreem goed?
Waarom denk je nu te weten dat je contract niet verlengd wordt over 5 maanden wegens het al dan niet ingepland zijn van een functionerings-gesprek...quote:
ik denk dat je eerder reuze blij moet zijn als je nog 5 maanden iig een garantie op werk hebt en zou eerder gewoon lekker verder kijken naar een andere baan... je voortijdig ziek te melden is dan hooguit in je nadeel, dat zal geregistreerd worden en 5 maanden zul je niet voortdurend ziek kunnen blijvenquote:wilde het liefst bij andere functiegroepen meekijken en mijn werk laten liggen
Ik vind van niet eigenlijk. Je weet bij aanvang van je contract wat je laatste werkdag gaat zijn en je hebt alle tijd om een andere (vaste) baan te zoeken. Dat het niet netjes is van een bedrijf of je medewerker in het ongewis te laten is nog iets anders. Maar het contract loopt nog 5 maanden, waar hebben we het over?quote:Op donderdag 1 februari 2024 17:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Verder vind ik overigens dat je wel enigszins een punt hebt en een bedrijf je gewoon die zekerheid moet bieden. Dus ga er nog eens rustig over in gesprek en verwoord je standpunt rustig en genuanceerd. Dan kom je er wel. Anders: Andere baan zoeken.
TS: zoek dit uit!quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:42 schreef Schanu het volgende:
Ten tweede, ben je na die 3 jaar via een detacheerder in dezelfde functie verder gaan werken bij je werkgever zelf? En is het reguliere arbeidsrecht van toepassing? In dat geval was er sprake van opvolgend werkgeverschap en loopt de ketenregeling dus door. Dat zou betekenen dat je al een contract voor onbepaalde tijd hoort te hebben, en dat je huidige contract dus niet van rechtswege zou kunnen eindigen.
Ik zie nu pas dat TS het gesprek met de manager niet eens wil voeren.quote:Op donderdag 1 februari 2024 17:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind van niet eigenlijk. Je weet bij aanvang van je contract wat je laatste werkdag gaat zijn en je hebt alle tijd om een andere (vaste) baan te zoeken. Dat het niet netjes is van een bedrijf of je medewerker in het ongewis te laten is nog iets anders. Maar het contract loopt nog 5 maanden, waar hebben we het over?
Tip van Flip: als je ziek bent, meld je je ziek. Ben je niet ziek, dan meld je je niet ziek.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:58 schreef iunik het volgende:
Wat is verstandiger, dat gesprek afwachten en bij geen vast contract ziekmelden of is het verstandiger ervoor ziek te melden?
Genoeg mensen die het doen hoor, ze worden er doorgaans alleen wel doodongelukkig van.quote:Op donderdag 1 februari 2024 18:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Tip van Flip: als je ziek bent, meld je je ziek. Ben je niet ziek, dan meld je je niet ziek.
Als je denkt dat je 5 maanden 'ziek' thuis kan zitten, dan heb ik een verrassing voor je
Als de werkgever het verzuimbeleid een beetje op orde heeft, werkt ts zich lekker de vernieling in.quote:Op donderdag 1 februari 2024 18:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Genoeg mensen die het doen hoor, ze worden er doorgaans alleen wel doodongelukkig van.
Dit.quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:42 schreef Schanu het volgende:
Ten eerste, ziek worden van de mogelijkheid dat je contract niet wordt verlengd? Wat is dat voor sneeuwvlokjeshouding.. Zeker 5 maanden voorafgaand, als iedereen dat zou doen dan zou de arbeidsmarkt instorten.
Ten tweede, ben je na die 3 jaar via een detacheerder in dezelfde functie verder gaan werken bij je werkgever zelf? En is het reguliere arbeidsrecht van toepassing? In dat geval was er sprake van opvolgend werkgeverschap en loopt de ketenregeling dus door. Dat zou betekenen dat je al een contract voor onbepaalde tijd hoort te hebben, en dat je huidige contract dus niet van rechtswege zou kunnen eindigen.
Zo doen ze dat tegenwoordig, het moet van 1 kant komen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:03 schreef Speedfight het volgende:
Dat is toch niet nodig?
Ja, dit. En zie ook mijn quote in post #11quote:Op donderdag 1 februari 2024 19:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Niet ziek melden, gewoon best doen op werk. Je kan en mag verwachten voor duidelijkheid over je toekomst bij deze baan.
Je hebt immers nog 5 maanden tijd, dus gewoon doorwerken en best doen. Wellicht krijg je alsnog een duidelijkheid van je manager en krijgt je een contract.
Intussen werk je aan de plan b (wanneer je niet verder kan komen).
Plan b bestaat uit, zoek ander baan.. solliciteren.
Trouwens hoe kan je na 5 jaar nog steeds geen vaste contract heeft. Dit zegt wel iets over je baas en bedrijf.
De wetgever heeft gemeend dat die zekerheid er minimaal een maand van tevoren moet zijn. Ik snap dat TS het liever eerder weet, maar er zit nog wel wat tussen (en sowieso de manier waarop)...quote:Op donderdag 1 februari 2024 17:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Verder vind ik overigens dat je wel enigszins een punt hebt en een bedrijf je gewoon die zekerheid moet bieden. Dus ga er nog eens rustig over in gesprek en verwoord je standpunt rustig en genuanceerd. Dan kom je er wel. Anders: Andere baan zoeken.
helaas na mijn 2 jaren via detacheringsbureau en intern 3 tijdelijke contracten geen verlenging en dus geen vast na 5 jaren. Ik had mij al ziekgemeld, ik ben ook echt ziek, maar heb nu opeens verlof tot aan einde contract gekregen en dat zijn nog 5 maanden en al mijn bestaande verlofuren worden gewoon uitbetaald. Ik was n beetje verbaasd dat ik vrij tot einde contract krijg en geen tussenkomst van arbo arts etc. Ik sta officieel maar 2 werkdagen ziek gemeld en dan lees ik een mail dat ik tot einde contract vrij heb. Is iemand hier bekend mee?quote:Op donderdag 1 februari 2024 22:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vraag het anders gewoon. Zo moeilijk is het niet.. nu ben je jezelf mogelijk onnodig gek aan het maken. En als het wel zo is, dan kun je het beter maar nu vast weten, toch?
En niet ziekmelden uiteraard. Dat is namelijk vrij kansloos.
Dus 5 maanden betaald vrij? Dan zou ik het wel weten en gewoon lekker die tijd uitzitten en opzoek gaan naar een andere baan, maar pas beschikbaar voor een nieuwe werkgever na die tijd.quote:Op woensdag 7 februari 2024 21:51 schreef iunik het volgende:
[..]
helaas na mijn 2 jaren via detacheringsbureau en intern 3 tijdelijke contracten geen verlenging en dus geen vast na 5 jaren. Ik had mij al ziekgemeld, ik ben ook echt ziek, maar heb nu opeens verlof tot aan einde contract gekregen en dat zijn nog 5 maanden en al mijn bestaande verlofuren worden gewoon uitbetaald. Ik was n beetje verbaasd dat ik vrij tot einde contract krijg en geen tussenkomst van arbo arts etc. Ik sta officieel maar 2 werkdagen ziek gemeld en dan lees ik een mail dat ik tot einde contract vrij heb. Is iemand hier bekend mee?
Ik kan het wel uitzoeken, maar ik denk dat ik het al weet. Ik werkte eerste 2 jaar op een andere afdeling, dan tellen die jaren niet mee voor de ketenregeling geloof ik. Maar eerlijk gezegd is het nu te laat om daar te willen blijven als ze me al na 2 dagen ziek gelijk 5 maanden vrij hebben gegevenquote:Op woensdag 7 februari 2024 22:08 schreef baskick het volgende:
Heb je nu al uitgezocht of je niet al in vaste dienst bent, zoals @:Schanu noemde?
Als ze je 5 maanden vrijstellen van arbeid, willen ze je wel héél graag kwijt, lijkt me.
Ik heb 5 maanden betaald vrij ja, misschien deed ik zo dramatisch tijdens ons gesprek over mijn contract dat mijn manager zoiets had van laat maar, hij noemde wel bedrijfsarts etc toen ik me ziek meldde, maar opeens zonder overleg ontving ik een mail dat ik vrij heb tot eind contract. Ik wist niet eens dat het kon, misschien zou ik me volgende week al beter melden toch?quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dus 5 maanden betaald vrij? Dan zou ik het wel weten en gewoon lekker die tijd uitzitten en opzoek gaan naar een andere baan, maar pas beschikbaar voor een nieuwe werkgever na die tijd.
Ik zou maar eens gaan uitzoeken wat je rechten zijn want je had allang een vaste aanstelling moeten hebben.quote:Op woensdag 7 februari 2024 21:51 schreef iunik het volgende:
[..]
helaas na mijn 2 jaren via detacheringsbureau en intern 3 tijdelijke contracten geen verlenging en dus geen vast na 5 jaren. Ik had mij al ziekgemeld, ik ben ook echt ziek, maar heb nu opeens verlof tot aan einde contract gekregen en dat zijn nog 5 maanden en al mijn bestaande verlofuren worden gewoon uitbetaald. Ik was n beetje verbaasd dat ik vrij tot einde contract krijg en geen tussenkomst van arbo arts etc. Ik sta officieel maar 2 werkdagen ziek gemeld en dan lees ik een mail dat ik tot einde contract vrij heb. Is iemand hier bekend mee?
Na alles wat er laatst is gebeurd wil ik er niet eens meer blijven. Ik vind het wel erg jammer, want het werk vond ik erg leuk om te doen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:26 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik zou maar eens gaan uitzoeken wat je rechten zijn want je had allang een vaste aanstelling moeten hebben.
Ik ben wel echt ziek. Dat is geen leugen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:28 schreef Cupfighter het volgende:
Ziek melden is een zwaktebod, nooit doen
Wat kon het zonlicht niet verdragen?quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:30 schreef iunik het volgende:
[..]
Ik ben wel echt ziek. Dat is geen leugen.
Ik stond alleen 2 dagen ziekgemeld. Maar sinds vanmiddag sta ik nu als vrij gemeld tot einde contract.
Wat is er gebeurd dat je er niet meer wilt blijven?quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:30 schreef iunik het volgende:
[..]
Ik ben wel echt ziek. Dat is geen leugen.
Ik stond alleen 2 dagen ziekgemeld. Maar sinds vanmiddag sta ik nu als vrij gemeld tot einde contract.
O.A. Collega's werkten mij erg tegen. Mijn begeleiders straften me constant af ipv coachen. Mijn resultaten waren 89%, moest 91% zijn om zelfstandig te kunnen werken en ze hebben heel erg hun best gedaan om mijn werk op 89% te kunnen beoordelen zodat ik eruit gewerkt kon worden. Mijn laatste begeleider heeft er alles aan gedaan om het narratief richting mij zo te vormen tegenover mijn manager om mijn andere directe collega te houden, terwijl die collega dus die begeleider totaal niet mocht eigenlijk (mijn laatse begeleider had een voorkeur voor haar, die collega is notabene 62 jaar en gaat bijna met pensioen. Zij heeft een vaste aanstelling gekregen en ik niet. Ik ben pas in de 30. Onterecht mijn werk afkraken, terwijl ze het zelf niet wisten. En nog meer andere dingen. Dat ik gewoon zo kwaad ben geworden dat ik men niet meer wil spreken. Als ik kwaad ben, dan is het over. Heb echt engelengeduld met iedereen gehad, maar bijna niemand was respectvol tegen mij.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:31 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd dat je er niet meer wilt blijven?
Ik begrijp het, onwerkbare situatie dusquote:Op woensdag 7 februari 2024 22:40 schreef iunik het volgende:
[..]
O.A. Collega's werkten mij erg tegen. Mijn begeleiders straften me constant af ipv coachen. Mijn resultaten waren 89%, moest 91% zijn om zelfstandig te kunnen werken en ze hebben heel erg hun best gedaan om mijn werk op 89% te kunnen beoordelen zodat ik eruit gewerkt kon worden. Mijn laatste begeleider heeft er alles aan gedaan om het narratief tov zo in mijn nadeel te spreken dat ze mijn directe collega wel vast moesten geven (mijn laatse begeleider had een voorkeur voor haar, die collega is notabene 62 jaar en gaat bijna met pensioen. Zij heeft een vaste aanstelling gekregen en ik niet. Ik ben pas in de 30. Onterecht mijn werk afkraken, terwijl ze het zelf niet wisten. En nog meer andere dingen. Dat ik gewoon zo kwaad ben geworden dat ik men niet meer wil spreken. Als ik kwaad ben, dan is het over. Heb echt engelengeduld met iedereen gehad, maar bijna niemand was respectvol tegen mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |