Dan weet je wel zeker dat zijn contract niet verlengd gaat wordenquote:Op donderdag 1 februari 2024 13:03 schreef Speedfight het volgende:
Waar komt dat hele ziekmelden vandaan?
Dat is toch niet nodig?
Erg zwak dat altijdquote:Op donderdag 1 februari 2024 13:03 schreef Speedfight het volgende:
Waar komt dat hele ziekmelden vandaan?
Dat is toch niet nodig?
Mensen met zo'n mentaliteit zou ik ook liever kwijt dan rijk zijn.quote:Maar ik ben er zo ziek van dat ik me nu al wil ziekmelden (dat is voor 5 maanden einde contract).
Dat begrijp ik en dat hoef je ook niet te doen, maar stel je je zelf dan niet de vraag: Wil ik daar ueberhaupt wel werken?quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:58 schreef iunik het volgende:
Ik heb ook echt onwijs veel dingen intern meegemaakt die het daglicht niet kunnen verdragen, maar ik ga daar nu niet over naar buiten treden,
Inderdaad, dit valt toch gewoon onder de ketenregeling / ketenbepaling? Zoald dat bij uitzendwerk ook is?quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:04 schreef Quyxz_ het volgende:
5 jaar lang tijdelijke contacten? Wat voor vage business is dit? Dan had je toch allang een andere werkgever moeten zoeken die zijn werknemers wel waardeert? Of betaalt het extreem goed?
Waarom denk je nu te weten dat je contract niet verlengd wordt over 5 maanden wegens het al dan niet ingepland zijn van een functionerings-gesprek...quote:
ik denk dat je eerder reuze blij moet zijn als je nog 5 maanden iig een garantie op werk hebt en zou eerder gewoon lekker verder kijken naar een andere baan... je voortijdig ziek te melden is dan hooguit in je nadeel, dat zal geregistreerd worden en 5 maanden zul je niet voortdurend ziek kunnen blijvenquote:wilde het liefst bij andere functiegroepen meekijken en mijn werk laten liggen
Ik vind van niet eigenlijk. Je weet bij aanvang van je contract wat je laatste werkdag gaat zijn en je hebt alle tijd om een andere (vaste) baan te zoeken. Dat het niet netjes is van een bedrijf of je medewerker in het ongewis te laten is nog iets anders. Maar het contract loopt nog 5 maanden, waar hebben we het over?quote:Op donderdag 1 februari 2024 17:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Verder vind ik overigens dat je wel enigszins een punt hebt en een bedrijf je gewoon die zekerheid moet bieden. Dus ga er nog eens rustig over in gesprek en verwoord je standpunt rustig en genuanceerd. Dan kom je er wel. Anders: Andere baan zoeken.
TS: zoek dit uit!quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:42 schreef Schanu het volgende:
Ten tweede, ben je na die 3 jaar via een detacheerder in dezelfde functie verder gaan werken bij je werkgever zelf? En is het reguliere arbeidsrecht van toepassing? In dat geval was er sprake van opvolgend werkgeverschap en loopt de ketenregeling dus door. Dat zou betekenen dat je al een contract voor onbepaalde tijd hoort te hebben, en dat je huidige contract dus niet van rechtswege zou kunnen eindigen.
Ik zie nu pas dat TS het gesprek met de manager niet eens wil voeren.quote:Op donderdag 1 februari 2024 17:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind van niet eigenlijk. Je weet bij aanvang van je contract wat je laatste werkdag gaat zijn en je hebt alle tijd om een andere (vaste) baan te zoeken. Dat het niet netjes is van een bedrijf of je medewerker in het ongewis te laten is nog iets anders. Maar het contract loopt nog 5 maanden, waar hebben we het over?
Tip van Flip: als je ziek bent, meld je je ziek. Ben je niet ziek, dan meld je je niet ziek.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:58 schreef iunik het volgende:
Wat is verstandiger, dat gesprek afwachten en bij geen vast contract ziekmelden of is het verstandiger ervoor ziek te melden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |