abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212436394
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 13:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Maar 10 ruggen zelf mee kunnen/durven inbrengen en geen ondernemerservaring en een franchiser, laat maar. Maar zit toch zo vol. Liever die dakdekker, maar meningen verschillen.
Toevallig 2 dagdekkers op 1 dag in de aanbieding :)

De Oekraïense dakdekker heb ik meegenomen. Buiten enig 'vluchtgevaar' kan ik daar weinig bezwaren vinden.
Werkkapitaal is er al, bestaande onderneming, ondernemerservaring en volledig op eigen benen. De rente is uiteraard wat lager daardoor.
Pecunia non olet
pi_212436419
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 13:59 schreef obligataire het volgende:

[..]
Toevallig 2 dagdekkers op 1 dag in de aanbieding :)

De Oekraïense dakdekker heb ik meegenomen. Buiten enig 'vluchtgevaar' kan ik daar weinig bezwaren vinden.
Werkkapitaal is er al, bestaande onderneming, ondernemerservaring en volledig op eigen benen. De rente is uiteraard wat lager daardoor.
Bedoelde die Oekraïner inderdaad. Die loopt niet heel snel. Komt alsnog wel vol, maar veel beter gevoel bij.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_212436459
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 13:33 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]
Collin deelt de link alvast:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat morgenochtend live
Da's de facto geen werkkapitaalfinanciering, maar gewoon verliesfinanciering. En maar afwachten waar de overheid mee komt qua uitkoop. Zoals altijd bij boeren zitten de centen in het land, maar is er geen cash. Mij te onzeker, al zal het wel loslopen.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
  donderdag 15 februari 2024 @ 14:06:21 #279
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_212436479
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 14:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Da's de facto geen werkkapitaalfinanciering, maar gewoon verliesfinanciering. En maar afwachten waar de overheid mee komt qua uitkoop. Zoals altijd bij boeren zitten de centen in het land, maar is er geen cash. Mij te onzeker, al zal het wel loslopen.
Ik zal blij zijn dat-ie vol komt ;)
pi_212437467
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 14:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik draag de landbouw een heel warm hart toe maar ik stap niet gauw in een agrarisch CF project.
Teveel politiek, juridische obstakels, weersinvloeden, seizoensvloeden. Het valt niet te voorspellen waar ze allemaal tegenaan lopen of je moet zelf bij LTO werkzaam zijn of zo.

En dan idd die verliezen, ze teren al jaren in en je voelt wel een beetje aan dat ze wanhopig op de zilvervloot zitten te wachten.
Pecunia non olet
pi_212437509
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 14:06 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]
Ik zal blij zijn dat-ie vol komt ;)
Zou ik ook zijn als ik erin zat.😀 Potentieel hoofdpijn dossiertje minder.
pi_212437798
Vandaag de laatste betaling ontvangen van Used Products Zwolle bij Capital. Probleemloos project, iedere maand netjes op tijd betaald en alleen de ene maand corona uitstel dat Capital alle projecten geen aflossing betaalden.
Weer een Capital project minder, nu nog maar 5 waarvan er eentje niet meer betaalt en de winkel gesloten is.
pi_212438060
De dag 'die je wist dat zou komen': Tok*o Pand**an.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ze dat appartementje netjes weten te verkopen geen probleem m.i.
Pecunia non olet
pi_212438223
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 15:38 schreef obligataire het volgende:
Arthur van Schendellaan 52
Eens, dat appartement moet met gemak 450k opbrengen.
pi_212438513
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 15:49 schreef impact9 het volgende:

[..]
Eens, dat appartement moet met gemak 450k opbrengen.
Er is nog wel een probleem. Er wonen nog wel mensen in. Die zullen dus elders een plekkie moeten vinden voordat de boel verkocht kan worden. We gaan zien hoe het gaat lopen.
pi_212438515
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 00:31 schreef leolinedance het volgende:
Hoe hoog is jullie gemiddelde beheersvergoeding bij Collin? Die van mij is nog 1,21% volgens de statistieken.
Dat vind ik nogal hoog omdat de beheersvergoeding volgens de tarieven 0,1% per maand is. Ik heb een gold loyaliteit en ca. 60 projecten welke niet Collin direct zijn.
Na 80 projecten (ca 20 CD) zit ik op 0,87% beheervergoeding (5.63% rendement). Wat ik me wel afvraag, als het 0,1% per maand is, hoe kan het dan meer dan 1,2% zijn? (12 * 0.1% = 1,2%?) (want ik neem aan dat die berekeningen bij "Actueel netto rendement" een gemiddelde per jaar zijn)

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 15-02-2024 16:30:51 ]
  donderdag 15 februari 2024 @ 19:47:32 #287
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_212441421
Deze horecaman heeft vorig jaar enkele projecten via CCF gedaan. Ik heb hier destijds wat linkjes geplaatst naar artikelen uit lokale krant, om FOK-ers te wijzen op zijn gedragingen in het verleden. Het betrof een aaneenschakeling van conflicten en rechtszaken met vastgoedeigenaren, Gemeente en de Belastingdienst.
Gisteren opnieuw een artikeltje in de krant. Ik kan het zelf maar gedeeltelijk lezen, want ik ben geen abonnee. Zonder inhoudelijk goed op de hoogte te zijn kan ik slechts stellen dat het wel past in het eerdere beeld.

SPOILER
pi_212441593
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 19:47 schreef InVestEerder het volgende:
Deze horecaman heeft vorig jaar enkele projecten via CCF gedaan. Ik heb hier destijds wat linkjes geplaatst naar artikelen uit lokale krant, om FOK-ers te wijzen op zijn gedragingen in het verleden. Het betrof een aaneenschakeling van conflicten en rechtszaken met vastgoedeigenaren, Gemeente en de Belastingdienst.
Gisteren opnieuw een artikeltje in de krant. Ik kan het zelf maar gedeeltelijk lezen, want ik ben geen abonnee. Zonder inhoudelijk goed op de hoogte te zijn kan ik slechts stellen dat het wel past in het eerdere beeld.

SPOILER
https://archive.is/do9dv
  donderdag 15 februari 2024 @ 20:02:35 #289
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_212441645
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 16:12 schreef tnhb het volgende:

[..]
Na 80 projecten (ca 20 CD) zit ik op 0,87% beheervergoeding (5.63% rendement). Wat ik me wel afvraag, als het 0,1% per maand is, hoe kan het dan meer dan 1,2% zijn? (12 * 0.1% = 1,2%?) (want ik neem aan dat die berekeningen bij "Actueel netto rendement" een gemiddelde per jaar zijn)
Dat vraag ik mij dus ook af. Hoe kan mijn beheersvergoeding 1,21% zijn met goud loyaliteit en ca. 60 projecten (geen CD)?
pi_212441648
linkje voor een non-publieke funding

SPOILER
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_212442263
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 15:20 schreef Soulfreak het volgende:
Vandaag de laatste betaling ontvangen van Used Products Zwolle bij Capital. Probleemloos project, iedere maand netjes op tijd betaald en alleen de ene maand corona uitstel dat Capital alle projecten geen aflossing betaalden.
Weer een Capital project minder, nu nog maar 5 waarvan er eentje niet meer betaalt en de winkel gesloten is.
Idem 5, allen nog betalend. De laatste (Lebane*se Saje***ria) moet nog 2 jaar. En dan is CC winstgevend afgesloten.
Pecunia non olet
pi_212442335
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Dat vraag ik mij dus ook af. Hoe kan mijn beheersvergoeding 1,21% zijn met goud loyaliteit en ca. 60 projecten (geen CD)?
Als je een recent project pakt, kloppen daar dan wel de kosten in het betaalschema overeenkomstig de goud status? Om even een indruk te geven, bij een nieuw project met goud loyalty en geen CD zouden per eur 500 inleg de kosten 0,35 per maand moeten zijn. Het gemiddelde kosten percentage kan/zal natuurlijk hoger zijn dan de 0,84% van goud omdat er ook nog "oude" projecten volgens de oude kosten% lopen, maar ik kan me niet helemaal indenken hoe je boven de 1.2% zou kunnen uitkomen (maar mogelijk mis ik iets in mijn denkwijze).

Verder zou ik de vraag eens aan CCF voorleggen, zij zouden toch moeten kunnen uitleggen hoe dit werkt en hoe je boven de 1.2% uit komt.
pi_212442440
quote:
99s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:02 schreef CaLeX het volgende:
linkje voor een non-publieke funding

SPOILER
Hij loopt zo hard dat het wel een goed project moet zijn :7 ;)

Je gaat er niet heel rijk van worden met al die deelaflossingen maar terugkomen doet het geld wel en dat is natuurlijk criterium #1.
Pecunia non olet
pi_212442519
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:40 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hij loopt zo hard dat het wel een goed project moet zijn :7 ;)

Je gaat er niet heel rijk van worden met al die deelaflossingen maar terugkomen doet het geld wel en dat is natuurlijk criterium #1.
Op basis van de huidige waarde en 1 vergunning, aan de ontwikkeling van de rest zitten flink wat onzekerheden
pi_212442614
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 16:12 schreef tnhb het volgende:

[..]
Na 80 projecten (ca 20 CD) zit ik op 0,87% beherevergoeding (5.63% rendement). Wat ik me wel afvraag, als jey 0,1% per maand is, hoe kan het dan meer dan 1,2% zijn? (12 * 0.1% = 1,2%?) (want ik neem aan dat die berekeningen bij "Actueel netto rendement" een gemiddelde per jaar zijn)
Inderdaad vreemd dat dat percentage meer dan 1,2% kan zijn.
Maar zelf zie ik ook iets vreemds. Ik heb 54 projecten, 46 maatwerk en 8 Direct en ben nu bijna 2 jaar goud. Mijn beheervergoeding staat nu op 1,01%. In de momentopnames zie ik dat dit in mei dit jaar nog 0,99% was. Sinds die tijd heb ik in 6 maatwerk projecten geinvesteerd en geen enkel Direct project. Dan zou je verwachten door die nieuwe maatwerk projecten met goud status dat de beheervergoeding iets minder wordt, maar die is dus juist 0,02% hoger geworden.

Nu zou het best zo kunnen zijn dat wanneer het uitstaand saldo van de maatwerk projecten meer is teruggelopen dan dat van de Direct projecten, de Direct projecten daardoor zwaarder wegen in het jaargemiddelde, maar het bedrag wat ik sinds mei heb geinvesteerd in die nieuwe maatwerk projecten is bijna 2 keer zoveel dan er in diezelfde periode is afgelost.
pi_212442633
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:43 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Op basis van de huidige waarde en 1 vergunning, aan de ontwikkeling van de rest zitten flink wat onzekerheden
Lenfer***ink Vastgoed BV staat ook nog borg voor het volle bedrag, naast(!) de hypotheek. Ik weet het, de man is heel actief en heeft al meer borgstellingen afgegeven, maar het is beslist geen koekenbakker in zijn vak. Ik ga er wel vanuit dat hij die borg niet ongelimiteerd (tot de hoofdsom) zou afgeven als hij er geen professioneel vertrouwen in had. Een beetje vertraging door de procedure loopt lekker door tegen 9%.
Pecunia non olet
pi_212442703
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
Lenfer***ink Vastgoed BV staat ook nog borg voor het volle bedrag, naast(!) de hypotheek. Ik weet het, de man is heel actief en heeft al meer borgstellingen afgegeven, maar het is beslist geen koekenbakker in zijn vak. Ik ga er wel vanuit dat hij die borg niet ongelimiteerd (tot de hoofdsom) zou afgeven als hij er geen professioneel vertrouwen in had.
Ik doe ook mee dus heb er wel vertrouwen in icm met de zekerheden. Dat neemt niet weg dat de pitch procedureel flink wat risico's in de planvorming laat zien.
pi_212442755
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
....Dat neemt niet weg dat de pitch procedureel flink wat risico's in de planvorming laat zien.
Als het project een half jaartje langer duurt is dat iets waar ik - met deze rente - wel overheen kom :P
Pecunia non olet
pi_212442771
Zie dat L*ndt*ng weer een keer heeft betaald. Colling heeft de voorziening alweer teruggeboekt, dus blijkbaar hebben ze er vertrouwen in dat we weer gaan inlopen?
pi_212442875
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:31 schreef obligataire het volgende:

[..]
Idem 5, allen nog betalend. De laatste (Lebane*se Saje***ria) moet nog 2 jaar. En dan is CC winstgevend afgesloten.
Mijn laatste 2 projecten lopen nog tot mei volgend jaar,. Als de 4 nog betalende projecten ook blijven betalen zal ik het nog net met winst afsluiten, maar veel is het niet. Misschien komt er van het niet meer betalende project nog iets terug, dan zou ik in 5 jaar bij elkaar net aan 3% winst hebben gehaald. Niet echt veel, maar beter dan verlies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')