Hier de link naar de eerdere collin lening aan dit bedrijf. https://www.collincrowdfund.nl/landbouwbedrijf-koppelman/quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:37 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Colin project met een 1e hypotheek op grasland en een 2e hypotheek op gronden en een woonhuis:
Landbouwbedrijf Koppelman
¤ 200.000 | 8,0% rente | 20 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/landbouwbedrijf-koppelman-2/
Inderdaad een slechte zaak dat dit wederom niet vermeld isquote:Op woensdag 14 februari 2024 18:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Helaas weer geen link in de huidige pitch.
quote:Recreatieve investering
Waardevoorjegeld zoekt voor één van onze klanten een investeerder voor het bedrag van 50.000 euro. De lening zal een beperkt aantal jaren lopen en lineair worden afgelost. Uw rentevergoeding zal worden gecombineerd met een stuk beschikbaarheid van de recreatiewoning, die in Nederland is.
Bij interesse kunt u zich via mail bij ons melden; dan ontvangt u meer informatie van ons.
Ik vroeg me af waarom die rekening-courant Directie zo enorm is opgelopen. Van een vordering naar een dikke schuld aan de B.V. Dit geeft een nogal vertekenend beeld van de solvabiliteit.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:25 schreef Jaco078 het volgende:
Volgens mij is de schilder op WvjG niet besproken.
Rente 6,8 netto. Liquiditeit onderneming is 1,0%, is beter indien we de rekening courant directie meenemen.
solvabiliteit is goed.
ik mis een beetje wat ze gaan verbouwen, mis een stichtingskostenopzet. Maar er wordt 100% LTV gefinancierd en waarde toegevoegd dus die euro's moeten wel terugkomen. Moet het pand wel meer dan 858k opleveren, dat is de rentelast over 4 jaar verdeeld.
Ik zit met 400 projecten op een vergoeding van 0,99%. Ik heb een mix van direct en maatwerk.quote:Op donderdag 15 februari 2024 00:31 schreef leolinedance het volgende:
Hoe hoog is jullie gemiddelde beheersvergoeding bij Collin? Die van mij is nog 1,21% volgens de statistieken.
Dat vind ik nogal hoog omdat de beheersvergoeding volgens de tarieven 0,1% per maand is. Ik heb een gold loyaliteit en ca. 60 projecten welke niet Collin direct zijn.
Zou me meer zorgen maken om een claim van de fiscus ivm verkapt dividend. Ook heel opmerkelijk dat ie geen vpb hoeft te betalen; compensabel verlies kan het niet zijn gezien vermogenspositie en belastingdruk vorig jaar. Dat in combinatie met de fout in de paragraaf tot voorstel winstverdeling (resultaat zou 0 zijn) doet me vermoeden dat er iets niet goed gaat in de jrr.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:38 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik vroeg me af waarom die rekening-courant Directie zo enorm is opgelopen. Van een vordering naar een dikke schuld aan de B.V. Dit geeft een nogal vertekenend beeld van de solvabiliteit.
Hier ook goud loyaliteit, 135 projecten waarvan 36 afgelost, mix van ongeveer 3/4 Maatwerk en 1/4 direct. Beheersvergoeding 1,02quote:Op donderdag 15 februari 2024 00:31 schreef leolinedance het volgende:
Hoe hoog is jullie gemiddelde beheersvergoeding bij Collin? Die van mij is nog 1,21% volgens de statistieken.
Dat vind ik nogal hoog omdat de beheersvergoeding volgens de tarieven 0,1% per maand is. Ik heb een gold loyaliteit en ca. 60 projecten welke niet Collin direct zijn.
Ik heb het niet in detail doorgelezen aangezien het platform bij mij nog op pauze staat. Vond wel bijzonder dat ze dit gisteren vlak voor livegang nog even moesten melden:quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:25 schreef Jaco078 het volgende:
Volgens mij is de schilder op WvjG niet besproken.
Rente 6,8 netto. Liquiditeit onderneming is 1,0%, is beter indien we de rekening courant directie meenemen.
solvabiliteit is goed.
ik mis een beetje wat ze gaan verbouwen, mis een stichtingskostenopzet. Maar er wordt 100% LTV gefinancierd en waarde toegevoegd dus die euro's moeten wel terugkomen. Moet het pand wel meer dan 858k opleveren, dat is de rentelast over 4 jaar verdeeld.
quote:Belangrijk
We hebben vragen ontvangen omtrent de zekerheden rondom deze financiering. De zekerheid bij deze investering is dat er een eerste recht is op hypotheek van het pand in Zwijndrecht.
Hier ook niet gelezen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 06:57 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Ik heb het niet in detail doorgelezen aangezien het platform bij mij nog op pauze staat. Vond wel bijzonder dat ze dit gisteren vlak voor livegang nog even moesten melden:
[..]
Moi ,0,81%quote:Op donderdag 15 februari 2024 05:08 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik zit met 400 projecten op een vergoeding van 0,99%. Ik heb een mix van direct en maatwerk.
Het kan nog wat lager. Collin zelf zit op 0,89%
[ afbeelding ]
58 projecten totaal, waarvan 33 maatwerk; 1.22% volgens de statistieken.quote:Op donderdag 15 februari 2024 00:31 schreef leolinedance het volgende:
Hier ook. Blijft verrassend stil over de toegezegde oplossing.quote:Op donderdag 15 februari 2024 08:56 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Hier ook niet gelezen.
WvjG staat bij mij op de zwarte lijst en daar blijft hij staan zolang de dubieuze praktijken mbt de fee bij bestaande projecten niet voor 100% is opgelost.
Aan het begin iets teveel directe meegepakt. Dus ondanks de goud status een beheervergoeding van 1,18% bij 89 projecten. Maar wel weer een netto rendement van 7,01%.quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:18 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
284 projecten, 99 direct. Ik zat wel heel snel op zilver...
[ afbeelding ]
Komt wel vol zo te zien, maar ik blijf er van weg.quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:10 schreef obligataire het volgende:
Wat vinden we van de bouwmarkt op CCF?
Wat mij opvalt is het gebrek aan relevante ervaring, zowel inhoudelijk en als ondernemer....
En de dekking is nog niet de helft..........
Ik zit op 0,83%.quote:Op donderdag 15 februari 2024 05:08 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik zit met 400 projecten op een vergoeding van 0,99%. Ik heb een mix van direct en maatwerk.
Het kan nog wat lager. Collin zelf zit op 0,89%
[ afbeelding ]
Als je na 10 jaar nog steeds netto boven de 6% netto zit dan heb je het goed gedaan........quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:17 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
Aan het begin iets teveel directe meegepakt. Dus ondanks de goud status een beheervergoeding van 1,18% bij 89 projecten. Maar wel weer een netto rendement van 7,01%.
Volgens mij niet. Wel een Burger 'n Shake Den Haag.quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:
BurgerMe is toch ook af en toe via cf gefinancierd. Kwam deze tegen. Weet niet of het een cf projectje is.
https://www.faillissement(...)me-den-haag-b-v.aspx
In elk geval eentje, maar dat lijkt een andere franchise vestiging die hier los van staat:quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:
BurgerMe is toch ook af en toe via cf gefinancierd. Kwam deze tegen. Weet niet of het een cf projectje is.
https://www.faillissement(...)me-den-haag-b-v.aspx
De mail met betaalspecificatie is ook nog niet verstuurd. Ik ga er maar van uit dat ze hier nu even de tijd voor nemen om te proberen een volledig en overtuigend verhaal neer te zetten.quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:13 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
Hier ook. Blijft verrassend stil over de toegezegde oplossing.
Collin deelt de link alvast:quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:37 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Colin project met een 1e hypotheek op grasland en een 2e hypotheek op gronden en een woonhuis:
Landbouwbedrijf Koppelman
¤ 200.000 | 8,0% rente | 20 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/landbouwbedrijf-koppelman-2/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaat morgenochtend live
Maar 10 ruggen zelf mee kunnen/durven inbrengen en geen ondernemerservaring en een franchiser, laat maar. Maar zit toch zo vol. Liever die dakdekker, maar meningen verschillen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:10 schreef obligataire het volgende:
Wat vinden we van de bouwmarkt op CCF?
Wat mij opvalt is het gebrek aan relevante ervaring, zowel inhoudelijk en als ondernemer....
En de dekking is nog niet de helft..........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |