Ik zal hem alvast maken. ‘ja maar Hamas’ en we kunnen weer vrolijk de andere kant opkijkenquote:Op woensdag 31 januari 2024 15:12 schreef egayalS het volgende:
Rutte: "Isral heeft het recht zich te verdedigen"
Meanwhile Isral in in de west bank:
[ twitter ]
Vurige betoogquote:Op woensdag 31 januari 2024 14:53 schreef Mylene het volgende:
Gisteren getuigde Hillel Neuer voor het Amerikaans congres over UNRWA.
Wat een baas zeg. Ondertussen doet Kaag een wij van wc-eend dat UNRWA onvervangbaar is.
https://www.forbes.com/si(...)ded/?sh=3cc328f86fc9quote:Iran Warns It Will Retaliate After Biden Says He’s Decided How To Respond To Killing Of 3 U.S. Soldiers
Kaag is ook onderdeel van het probleem.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:53 schreef Mylene het volgende:
Gisteren getuigde Hillel Neuer voor het Amerikaans congres over UNRWA.
Wat een baas zeg. Ondertussen doet Kaag een wij van wc-eend dat UNRWA onvervangbaar is.
quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:21 schreef egayalS het volgende:
Dit is dus wat er gebeurt wanneer een maatschappij helemaal op is gegaan in een genocidale psychose.
Uiteraard de enige democratie in de regio be like![]()
[ twitter ]
Mijn grondwettelijke plicht ligt tegenover de Isralische samenleving en al haar inwoners, niet tegenover een regering waarvan de leden en haar coalitie oproepen tot etnische zuivering en zelfs daadwerkelijke genocide. Zij zijn degenen die het land en de mensen pijn hebben gedaan, zij zijn degenen die Zuid-Afrika ertoe hebben gebracht zich naar Den Haag te wenden, niet ik en mijn vrienden.
En wanneer de overheid optreedt tegen de samenleving, de staat en haar burgers, vooral wanneer zij hen opoffert en in hun naam misdaden begaat op het altaar van het behoud van haar bestaan, is het mijn recht en zelfs mijn plicht om hiervoor te waarschuwen en alles te doen wat ik kan. binnen de wet om het te stoppen.
Ik zal de strijd voor ons bestaan als morele samenleving niet opgeven. Dit is het ware patriottisme: geen wraakoorlogen en oproepen tot uitroeiing, geen onnodig bloedvergieten en geen opoffering van ontvoerde burgers en soldaten in valse oorlogen.
Heb je dit zeker nog niet gelezen?quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kaag is ook onderdeel van het probleem.
Jij ziet jezelf echt letterlijk als een keyboard warrior of niet?quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:21 schreef egayalS het volgende:
Dit is dus wat er gebeurt wanneer een maatschappij helemaal op is gegaan in een genocidale psychose.
Uiteraard de enige democratie in de regio be like![]()
[ twitter ]
Mijn grondwettelijke plicht ligt tegenover de Isralische samenleving en al haar inwoners, niet tegenover een regering waarvan de leden en haar coalitie oproepen tot etnische zuivering en zelfs daadwerkelijke genocide. Zij zijn degenen die het land en de mensen pijn hebben gedaan, zij zijn degenen die Zuid-Afrika ertoe hebben gebracht zich naar Den Haag te wenden, niet ik en mijn vrienden.
En wanneer de overheid optreedt tegen de samenleving, de staat en haar burgers, vooral wanneer zij hen opoffert en in hun naam misdaden begaat op het altaar van het behoud van haar bestaan, is het mijn recht en zelfs mijn plicht om hiervoor te waarschuwen en alles te doen wat ik kan. binnen de wet om het te stoppen.
Ik zal de strijd voor ons bestaan als morele samenleving niet opgeven. Dit is het ware patriottisme: geen wraakoorlogen en oproepen tot uitroeiing, geen onnodig bloedvergieten en geen opoffering van ontvoerde burgers en soldaten in valse oorlogen.
Nee, iran heeft vandaag nogal obligaat gezegd dat ze voor de rest ook geen mot willen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:19 schreef byah het volgende:
In before boots on the ground.
[..]
https://www.forbes.com/si(...)ded/?sh=3cc328f86fc9
Ja die had ik al gezien. Ze liegt dat ze barst.quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:32 schreef Mylene het volgende:
[..]
Heb je dit zeker nog niet gelezen?
De waarheid over UNRWA toont de leugens van Sigrid Kaag
quote:Vermoedelijk explosief bij Isralische ambassade Zweden, object vernietigd
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-75097164
Bij de Isralische ambassade in de Zweedse hoofdstad Stockholm is een vermoedelijk explosief gevonden. Landelijke media melden dat het object inmiddels is vernietigd door de explosieven opruimingsdienst. Volgens een verslaggever van TV4 was er een knal te horen.
Medewerkers van de ambassade deden de vondst rond 13.00 uur. Vervolgens is de politie ingeschakeld, die in groten getale was uitgerukt. Onder meer met honden is het terrein van de ambassade doorzocht.
De Zweedse omroep SVT meldt dat er een versperring met zandzakken is opgeworpen. Het onderzoek loopt nog naar wat er precies is gebeurd en hoelang het veronderstelde explosief bij het pand lag.
... what?quote:Op woensdag 31 januari 2024 16:15 schreef egayalS het volgende:
Most moral army in the world be like
[ twitter ]
Ah, The Guardian.quote:Op woensdag 31 januari 2024 16:30 schreef egayalS het volgende:
Nog ff doorbijten jongens. We hebben Hamas op de knien![]()
Hamas regroups in northern Gaza to prepare new offensive
Militant Palestinian group begins to rebuild system of governance in north after being driven out by Israeli forces
Hamas militants have returned to northern Gaza, where they are mobilising against Israeli forces and rebuilding a system of governance, aid officials, Gaza residents, analysts and Israeli officials say.
Elsewhere in Gaza, Hamas administrators and police maintain firm control of the south, where much of the population is concentrated, though civil order is breaking down in central regions.
The apparent resurgence of Hamas in areas seized and cleared by Israeli troops during the nearly four-month offensive underlines the difficulties Benjamin Netanyahu faces in meeting his pledge to “crush” the militant group.
Eyal Hulata, who until January 2023 was the head of Israel’s national security council, said: “We are hearing more, unfortunately, of the recovery of [an] insurgency in both central and northern Gaza … We’re hearing more and more that Hamas are doing policing in northern Gaza and governing trade, and that is a very bad outcome.”
Michael Milstein of the Institute for National Security Studies, a Tel Aviv-based thinktank, said Hamas had re-established control in parts of Gaza that the Israel Defense Forces seized after bloody fighting last year.
https://www.theguardian.c(...)n-gaza-new-offensive
Tja, niemand die het weet, ik denk Slayage zelf ook niet.quote:Op woensdag 31 januari 2024 16:31 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
... what?
Nee, echt. Waar gaat dit over?
Maar de "vrijheidsstrijders" zijn er ook niet meer zo populair. Wat nu?quote:Op woensdag 31 januari 2024 16:15 schreef egayalS het volgende:
[ twitter ]
Eerst afwachten of de vertaling een beetje klopt.quote:Op woensdag 31 januari 2024 16:15 schreef egayalS het volgende:
[ twitter ]
Je zou toch denken dat daar camera's hangen en 24 uur per dag actieve beveiliging is.quote:
Je be like plaat blijft hangen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 16:15 schreef egayalS het volgende:
[ twitter ]
Speciaal voor jou nog eenquote:
zieke gekquote:Op woensdag 31 januari 2024 19:00 schreef Discombobulate het volgende:
Als Isral Hamas nou de tyfus bombardeerd en Iran vervolgens Isral waarna de VS weer Iran aanpakt. Dan hebben we een geenstaat oplossing en zijn we verlost van Iran.
quote:'VS plant wekenlange luchtaanvallen tegen Iraanse doelen in regio'
https://nos.nl/collectie/(...)men-gevonden-in-gaza
De VS werkt aan een plan om de dood van drie Amerikaanse militairen in Jordani te wreken. Functionarissen zeggen tegen NBC News dat er een "campagne" van luchtaanvallen aankomt, die mogelijk weken zal duren.
Behalve bombardementen worden er ook cyberaanvallen verwacht, zegt de Amerikaanse nieuwszender. Het doelwit van de luchtaanvallen worden pro-Iraanse milities in bijvoorbeeld Irak en Syri, maar ook in andere landen in de regio. Iran zelf wordt niet aangevallen, zo zeggen de anonieme bronnen. Het risico op escalatie wordt daarvoor te hoog geacht.
Dit klinkt als een bullshit claim. Er waren duizenden terroristen die door de grens braken, twee duizend uitgeschakeld, en nu zou om de zoveel huizen iets gevonden zijn wat toen verifieerbaar uit Isral zou zijn gestolen? En in het centrum van de terroristen in noord Gaza niet zulke verhalen? BSquote:
Hoogleraar Marten Zwanenburg is een mongool die niet weet waar hij het over heeft? Hoe zit het dan wel, volgens jou.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:21 schreef Molo het volgende:
Heerlijke naeve generatie Z journalistiek weer bij de Volkskrant
[ twitter ]
En dan gauw na kritiek er "vrijwel zeker" bij zetten
Pfffff
Oftewel het is helemaal symbolisch. De proxies bereiden zich er op voor en feitelijk gebeurd er niet zo veel. Mja, het escaleert dan natuurlijk niet, wat Biden ook wil.quote:
Dat moordcommando blijkt dus inderdaad een schending van het oorlogsrecht te zijn.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:21 schreef Molo het volgende:
[ twitter ]
Pfffff
Tja, dit krijg je als je een stel activistisch ingestelde en progressief linkse Gen Z-ers, je redactie laat runnen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:21 schreef Molo het volgende:
[ twitter ]
Pfffff
En dit is dan weer het gevolg van een radicaal linkse regering. Spanje is op deze manier eigenlijk gewoon medeplichtig aan Islamtisch en antisemitisch terrorisme.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:05 schreef egayalS het volgende:
Espaa be like, Wij kruipen niet in de hol van Biden![]()
[ twitter ]
en waar ben jij medeplichtig aan vind je? als internetactivistquote:Op woensdag 31 januari 2024 20:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dit krijg je als je een stel activistisch ingestelde en progressief linkse Gen Z-ers, je redactie laat runnen.
[..]
En dit is dan weer het gevolg van een radicaal linkse regering. Spanje is op deze manier eigenlijk gewoon medeplichtig aan Islamtisch en antisemitisch terrorisme.
Que?quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:09 schreef HowardRoark het volgende:
En dit is dan weer het gevolg van een radicaal linkse regering. Spanje is op deze manier eigenlijk gewoon medeplichtig aan Islamtisch en antisemitisch terrorisme.
Miljoenen overmaken aan een 'vluchtelingenorganisatie' die banden heeft Hamas, dan kunnen we langzaam spreken over medeplichtigheid. Het is niet voor niets dat vele landen nu hun financiering richting deze organisatie hebben stopgezet.quote:
Ik hoor net dat bepaalde orders voor gouden kranen toch niet geannuleerd worden.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:05 schreef egayalS het volgende:
Espaa and Ireland be like, Wij kruipen niet in de hol van Biden![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
Moeten zij weten. Wat doen Zuid-Afrika en Iran? Die staan op $173.000 en $0.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:05 schreef egayalS het volgende:
Espaa and Ireland be like, Wij kruipen niet in de hol van Biden![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
lijkt me gewoon feitelijk waar, kan het verder niet lezen maar volgens mij is het een flinke schending van het oorlogsrechtquote:Op woensdag 31 januari 2024 19:21 schreef Molo het volgende:
[ twitter ]
Pfffff
Goed verhaal, stevige onderbouwing.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:21 schreef Molo het volgende:
[ twitter ]
Pfffff
Israel, pakt, zeer doelgericht 3 hamas terroristen aan.quote:ISRAEL MOET DOELGERICHTER HAMAS AANPAKKEN. AL DIE ZIELIGE PALIE-BURGERS!![]()
quote:WAT? SCHENDING VAN HET OORLOGSRECHT, BLA!![]()
Je zou toch zeggen dat de Spanjaarden sinds de reconquista wel wijzer zouden moeten zijn, of op zijn minst dan sinds de terreur aanslagen in Madrid.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dit krijg je als je een stel activistisch ingestelde en progressief linkse Gen Z-ers, je redactie laat runnen.
[..]
Tijd voor regime change in Iran.quote:
En uiteraard is Arnoud van Doorn ook in die tweet aanwezig om een potje te janken.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:21 schreef Molo het volgende:
[ twitter ]
Pfffff
Terroristen kunnen zich niet beroepen op oorlogsrecht. Spec Ops zijn in de loop van de geschiedenis talloze malen uitgevoerd in burgerkleding of in het uniform van de tegenstander, daar kun je dit ook onder scharen. Wilde je de ontvoering van Adolf Eichmann in Buenos Aires uitgevoerd door Mossad agenten in burger ook schending van het oorlogsrecht noemen? had je liever gezien dat ze het hele ziekenhuis hadden opgeblazen inplaats van deze gerichte actie die hooguit 10 minuten heeft geduurd, waarbij 3 terroristen zijn gedood en helemaal niemand er verder iets van gemerkt heeft?quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat moordcommando blijkt dus inderdaad een schending van het oorlogsrecht te zijn.
Dit zou een schending van artikel 18 en 19 zijn inderdaad. De vraag is eerder in hoeverre het oorlogsrecht van toepassing is gezien Hamas geen strijdende partij in de traditionele zin is.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat moordcommando blijkt dus inderdaad een schending van het oorlogsrecht te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |