De naamgever van Brown’s Bottom neemt ongetwijfeld aanstoot aan de term pannekoek.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar als premier ga je toch niks aan equality en human rights doen, wat voor een pannekoek van een premier ben je dan!
De Tories hebben een groot probleem.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:56 schreef Hamlapjes het volgende:
Het wordt alleen maar leuker, kijken wie de grootste shitshow kan maken op rechts!
[ x ]
Nee, joh, laat dat soort kinderlijk gedoe maar lekker aan het VK over.quote:Op maandag 3 juni 2024 23:22 schreef Hexagon het volgende:
Het wordt eens tijd dat ze in alle wc's in het Europees parlement WC-potten installeren met het gezicht van Nigel Farage erin geprint. Gewoon omdat het kan.
Ja, gebeurde in Clacton vandaag.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:19 schreef ipa84 het volgende:
[ x ]
Dacht eerst dat het een oude foto was. Maar blijkt dus vandaag gebeurt te zijn. Deze user achter dit account is blijkbaar ook geen fan van hem.
Ik ben ook geen fan van dit soort dingen hoor. Maar dacht dat hij ook tijdens de brexit campagne wat gevangen had. Daarom dacht ik eerst dat het een oude foto was.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, gebeurde in Clacton vandaag.
Geen fan van dit soort gedrag, overigens, hoe verwerpelijk Farage ook is, je blijft van politici af. Het was nu relatief onschuldig, een milkshake, maar het is wel fout natuurlijk.
Staat mij ook iets van bij, ja maar google laat mij momenteel in de steek om het terug te vinden.quote:Op woensdag 5 juni 2024 00:35 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van dit soort dingen hoor. Maar dacht dat hij ook tijdens de brexit campagne wat gevangen had. Daarom dacht ik eerst dat het een oude foto was.
We hadden allebei gelijkquote:Op woensdag 5 juni 2024 00:35 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van dit soort dingen hoor. Maar dacht dat hij ook tijdens de brexit campagne wat gevangen had. Daarom dacht ik eerst dat het een oude foto was.
quote:It is not the first time he has had a milkshake thrown at him while out campaigning. In 2019, when he was campaigning as the leader of the Brexit party, Farage had a Five Guys banana and salted caramel milkshake thrown at him during a walkabout in Newcastle.
Het is geen volwaardige democratie naar mijn mening. Een systeem waarin je een enorme absolute meerderheid van meer dan 100 zetels kan krijgen met net 40% van de stemmen is geen democratie.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:45 schreef VoMy het volgende:
Nu er voor het eerst in een eeuwigheid weer eens verkiezingen zijn in Engeland besef ik weer hoezeer ik te doen heb met de Britten en hun achterlijke versie van "democratie" waarin het grootste deel van de stemmen niet wordt vertegenwoordigd en je verder hoofdzakelijk kunt kiezen uit sfeersponzen als Rishi Sunak en Keir Starmer.
Ik vraag me serieus af of ik überhaupt zou stemmen als ik in het VK zou wonen. FPTP-armoe. De enige open verkiezing die ze hadden - die van het Europees Parlement - zijn ze ook nog eens kwijtgeraakt. Stumperds.
ja en waar ze van premier kunnen wisselen zonder dat er verkiezingen zijn het is ook niet voor niets dat zoveel britten zich totaal niet gehoord voelen door de politek.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:45 schreef VoMy het volgende:
Nu er voor het eerst in een eeuwigheid weer eens verkiezingen zijn in Engeland besef ik weer hoezeer ik te doen heb met de Britten en hun achterlijke versie van "democratie" waarin het grootste deel van de stemmen niet wordt vertegenwoordigd en je verder hoofdzakelijk kunt kiezen uit sfeersponzen als Rishi Sunak en Keir Starmer.
Als ik me niet vergis stopten enkele vestigingen van Five Guys toen tijdelijk met de verkoop van milkshakes. Waarop een concurrerende restaurantketen reageerde met de boodschap "bij ons wel milkshakes beschikbaar"quote:
ja en ook maar 1 district die op "Count Binface" of "Lord Buckethead" kunnen stemmen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:21 schreef Hexagon het volgende:
Tel daarbij op dat alleen de mensen in dat kiesdistrict op de premier kunnen stemmen.
Tot 2022 waren oa. burgemeesterverkiezingen Supplementary Vote ipv FPTP maar dat is vakkundig de nek omgedraaid. Je wil niet dat mensen op ideeën komen tenslotte.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:45 schreef VoMy het volgende:Ik vraag me serieus af of ik überhaupt zou stemmen als ik in het VK zou wonen. FPTP-armoe. De enige open verkiezing die ze hadden - die van het Europees Parlement - zijn ze ook nog eens kwijtgeraakt. Stumperds.
Dat is buiten Nederland eigenlijk vrij gebruikelijk. Ook in Duitsland of België waren de huidige regeringsleiders ook enkel in hun eigen kiesdistrict (wat wel veel groter is) verkiesbaar.quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:21 schreef Hexagon het volgende:
Tel daarbij op dat alleen de mensen in dat kiesdistrict op de premier kunnen stemmen.
Snap je bezwaar maar een systeem waarbij de volksvertegenwoordiging een vaste termijn heeft is vanuit stabiliteit wel iets voor te zeggen. Diverse Scandinavische landen hebben dit ook.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:47 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ja en waar ze van premier kunnen wisselen zonder dat er verkiezingen zijn het is ook niet voor niets dat zoveel britten zich totaal niet gehoord voelen door de politek.
In theorie, ja. Maar dat vereist vermoedelijk wel een grondwet die voorkomt dat een ongekozen PM diezelfde volksvertegenwoordiging buitenspel zet wanneer het hem uitkomt.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:51 schreef KareldeStoute het volgende:
Snap je bezwaar maar een systeem waarbij de volksvertegenwoordiging een vaste termijn heeft is vanuit stabiliteit wel iets voor te zeggen.
"stabiel" is nou niet een woord wat ik zou willen gebruiken om de afgelopen periode in de britse politiek te beschrijven.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:51 schreef KareldeStoute het volgende:
Snap je bezwaar maar een systeem waarbij de volksvertegenwoordiging een vaste termijn heeft is vanuit stabiliteit wel iets voor te zeggen. Diverse Scandinavische landen hebben dit ook.
Ik vind een voorkeur hebben voor een bepaalde vorm van democratie wel prima (ONZE is de beste natuurlijk!), maar om andere vormen dan ondemocratisch te noemen...quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is buiten Nederland eigenlijk vrij gebruikelijk. Ook in Duitsland of België waren de huidige regeringsleiders ook enkel in hun eigen kiesdistrict (wat wel veel groter is) verkiesbaar.
[..]
Snap je bezwaar maar een systeem waarbij de volksvertegenwoordiging een vaste termijn heeft is vanuit stabiliteit wel iets voor te zeggen. Diverse Scandinavische landen hebben dit ook.
Een vorm waarbij je met minder dan 40% van de stemmen een absolute meerderheid kan hebben is niet echt democratisch, volgens mij. Mag je het mee oneens zijn maar het ik zie geen goed argument voor zo'n systeem.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vind een voorkeur hebben voor een bepaalde vorm van democratie wel prima (ONZE is de beste natuurlijk!), maar om andere vormen dan ondemocratisch te noemen...
Niet alleen dat, de meeste mensen worden gewoon niet vertegenwoordigd. Je stem is alleen geldig binnen je district en dus alleen als je stemt op de kandidaat met de meeste stemmen, wordt je stem gehoord in het Lagerhuis.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een vorm waarbij je met minder dan 40% van de stemmen een absolute meerderheid kan hebben is niet echt democratisch, volgens mij. Mag je het mee oneens zijn maar het ik zie geen goed argument voor zo'n systeem.
Niet veel anders dan in de VS, daar stem je uberhaupt nooit rechtstreeks op de presidentskandidaat, tellen de stemmen van inwoners van sommige staten zwaarder, kun je niet stemmen in verschillende staten als je een strafblad of uitstaande kosten van rechtszaken hebt (terwijl stemrecht een mensenrecht is), en is het vaak lastig om je te registreren om te mogen stemmen (je moet bijv een postadres hebben, maar veel indigenous mensen die op reservaten wonen hebben dat niet).quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:45 schreef VoMy het volgende:
Ik vraag me serieus af of ik überhaupt zou stemmen als ik in het VK zou wonen. FPTP-armoe. De enige open verkiezing die ze hadden - die van het Europees Parlement - zijn ze ook nog eens kwijtgeraakt. Stumperds.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |