abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212220831
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 00:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nooit van je leven dat de VVD met deze uitslag premier Timmermans in het torentje gaat installeren. Uitgesloten.

Dat is mij echt te stellig. Naarmate dit circus langer duurt zal de druk om naar alternatieven te kijken ook toenemen. En dan blijkt er zowaar een alternatief met redelijke middenpartijen beschikbaar… Dat op voorhand compleet uitsluiten lijkt mij wat zot.
pi_212220850
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 07:32 schreef Janneke141 het volgende:
Als PvdA/GL aan de macht komt dan is ons land ten dode opgeschreven. Althans, volgens Dilan in de campagne. Dat maakt het nu natuurlijk wel erg lastig te verkopen om daar nu nog mee te gaan praten.

Tja, het einde van de houdbaarheid van haar komt toch al in zicht…
pi_212220860
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 07:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is mij echt te stellig. Naarmate dit circus langer duurt zal de druk om naar alternatieven te kijken ook toenemen. En dan blijkt er zowaar een alternatief met redelijke middenpartijen beschikbaar… Dat op voorhand compleet uitsluiten lijkt mij wat zot.
Dit klinkt wel als keiharde hopium hoor. Er zijn maar weinig mensen die die kans nzo groot in zien als jij dat doet.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 08:33:38 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212221250
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 07:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die 2 andere partijen moet dan wel PvdAGL bij zijn, anders heb je geen meerderheid. VVD-NSC-BBB is maar 51 zetels, met D66 en CDA kom je dan maar aan 65, zelfs als je dan steun zoekt bij CU, SGP en Volt ben je nog niet bij de 76. Nog even los van de positie van D66 in dit geval (die willen dit niet).

Als deze onderhandelingen niet slagen, hangt het er vanaf hoe en door wie dat gebeurt en ook hoe hard dat gebeurt wat vervolgens het gevolg is. Als het enorm hard clasht en PVV echt boos is, heeft een minderheidscoalitie VVD-NSC-BBB ook geen zin: PVV gaat ze dan niet meer helpen. Als het zo hard klapt dat duidelijk is dat deze 4 partijen de komende jaren niet meer bij elkaar gaan zitten, heeft nieuwe verkiezingen ook niet veel zin. Alleen als dit het geval is en de achterbannen van VVD-NSC-BBB zijn het er mee eens dat er met Wilders niet valt te praten, alleen dan komt PvdAGL in beeld.
Een minderheidskabinet VVD/NSC/VVD kan de PVV toch wel onder druk zetten. Als de PVV weigert mee te werken, kunnen ze iedere keer roepen dat door die partij het beleid linkser is geworden.
pi_212221316
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 08:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Een minderheidskabinet VVD/NSC/VVD kan de PVV toch wel onder druk zetten. Als de PVV weigert mee te werken, kunnen ze iedere keer roepen dat door die partij het beleid linkser is geworden.
2x VVD erin is ook niet alles
pi_212221326
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 08:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En de PVV kan net zo hard roepen dat de VVD links beleid maakt, omdat ze weigeren toe te geven aan de PVV. Dat snap je hoop ik?

Het huidige meerderheidskabinet viel al door de druk van de PVV, wat zal een minderheidskabinet dat moet steunen op hulp van PvdAGL dan doen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 30 januari 2024 @ 09:08:22 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212221462
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 08:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
En de PVV kan net zo hard roepen dat de VVD links beleid maakt, omdat ze weigeren toe te geven aan de PVV. Dat snap je hoop ik?

Het huidige meerderheidskabinet viel al door de druk van de PVV, wat zal een minderheidskabinet dat moet steunen op hulp van PvdAGL dan doen?
Nouja die hulp van PvdA/GL moet dus niet vanzelfsprekend zijn. Een dergelijk kabinet moet er in gaan met de boodschap dat ze ook open staan met de PVV te onderhandelen. En iedere keer dat Geert dan niet wil leveren, kunnen ze dat ook weer tegen hem roepen.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 09:08:38 #208
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212221464
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 08:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]
2x VVD erin is ook niet alles
Beter dan 3x VVD en verder niks.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212221516
quote:

[..]
Timmermans is ook niet gek he. Die wordt dan door de hele huidige formerende kliek weggezet als Europese technocraat. Ook gewoon door de VVD trouwens die donders goed weten hoe belangrijk Europa is.

Ik denk dat er minimaal een jaar voorbij zal gaan voor er ook maar voorzichtige stapjes gezet kunnen worden richting Timmermans I.

Ik zou het uit je hoofd zetten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_212221521
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 09:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja die hulp van PvdA/GL moet dus niet vanzelfsprekend zijn. Een dergelijk kabinet moet er in gaan met de boodschap dat ze ook open staan met de PVV te onderhandelen. En iedere keer dat Geert dan niet wil leveren, kunnen ze dat ook weer tegen hem roepen.
Jij onderschat Wilders. Die is van wat er nu zit aan partijleiders verreweg de beste in dat spelletje. Wilders zal harder en beter roepen dat de VVD buigt voor links omdat ze niet aan de PVV willen toegeven. En Wilders kan dan nog steeds ongegeneerd zijn onhaalbare plannen roeptoeteren en dan beweren dat de VVD-NSC-BBB coalitie niks met die plannen doet, omdat ze liever met PvdAGL samenwerken.

Wat jij hier opschrijft is hét recept om de PVV nog groter dan 50 zetels te maken, volgens mij.

Verder krijg je de bijzondere situatie dat er dan een meerderheid is voor een aantal geldslurpende plannen, buiten de minderheidscoalitie om. Op het gebied van het afschaffen van het eigen risico of het verhogen van het minimumloon, vinden PVV-SP-PvdAGL elkaar gewoon.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212221552
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 09:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Met onderhandelingen valt het in een mooie deadlock. En ondertussen tikt de tijd voort.
pi_212221559
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 09:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij onderschat Wilders. Die is van wat er nu zit aan partijleiders verreweg de beste in dat spelletje. Wilders zal harder en beter roepen dat de VVD buigt voor links omdat ze niet aan de PVV willen toegeven. En Wilders kan dan nog steeds ongegeneerd zijn onhaalbare plannen roeptoeteren en dan beweren dat de VVD-NSC-BBB coalitie niks met die plannen doet, omdat ze liever met PvdAGL samenwerken.

Wat jij hier opschrijft is hét recept om de PVV nog groter dan 50 zetels te maken, volgens mij.

Verder krijg je de bijzondere situatie dat er dan een meerderheid is voor een aantal geldslurpende plannen, buiten de minderheidscoalitie om. Op het gebied van het afschaffen van het eigen risico of het verhogen van het minimumloon, vinden PVV-SP-PvdAGL elkaar gewoon.
Het talent Wilders heeft de makkelijkste partij voor in de oppositie, maar de moeilijkste voor in een regering.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 10:36:22 #213
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_212222183
Nog even over die kentekens, he. Wel leuk natuurlijk om naar België te kijken, maar nummerplaten staan daar op naam, niet zoals hier gekoppeld aan de auto. Dus als je in België een nieuwe auto koopt, kun je je kenteken mee verhuizen.

In Nederland werkt het zo niet, hier is de nummerplaat onderdeel van de auto. Dus als je hier 1000 euro hebt betaald om met "AJAX 4EVR" op je VW Up te pronken, dan ben je dat gewoon kwijt op het moment dat je die auto van de hand doet.

Zouden ze het daar al over gehad hebben met Plasterk? B-)
pi_212222274
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 10:36 schreef Tijn het volgende:
Nog even over die kentekens, he. Wel leuk natuurlijk om naar België te kijken, maar nummerplaten staan daar op naam, niet zoals hier gekoppeld aan de auto. Dus als je in België een nieuwe auto koopt, kun je je kenteken mee verhuizen.

In Nederland werkt het zo niet, hier is de nummerplaat onderdeel van de auto. Dus als je hier 1000 euro hebt betaald om met "AJAX 4EVR" op je VW Up te pronken, dan ben je dat gewoon kwijt op het moment dat je die auto van de hand doet.

Ach, dit is geen uitgewerkt plan maar meer iets om trots in de Telegraaf te kunnen melden. Enerzijds dus goedkoop scoren en tegelijkertijd zo aangekleed dat je altijd kan zeggen "Ja, we wilden het wel maar er waren teveel obstakels om het in de praktijk uit te kunnen voeren"

Het kan uiteraard wel dat je een kenteken naar een nieuwe auto verhuist maar daar zal je dan vermoedelijk dubbel voor moeten betalen want je oude auto moet dan ook een nieuw kenteken krijgen plus de kosten voor de nieuwe.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 10:45:40 #215
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212222301
quote:

En probeer dan je auto nog maar eens in Rotterdam te verkopen :P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 30 januari 2024 @ 10:46:07 #216
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_212222308
quote:

Ik vind het sowieso bizar om met zoiets te komen als je ziet wat voor dossiers er liggen, maar inderdaad, ik moest er ook gelijk aan denken dat in België kentekens op naam staan.

Wat ik nu de laatste week zie lijkt me een nieuwe regering verder weg dan ooit overigens. VVD is nou eenmaal nodig en die zijn binnenshuis nogal verdeeld. Splitsing zou een oplossing kunnen zijn en als dat niet gebeurd denk ik dat er veel VVDers zullen zijn die opstappen als ze met PVV in zee gaan.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 10:47:01 #217
346939 Janneke141
pi_212222318
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 09:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het talent Wilders heeft de makkelijkste partij voor in de oppositie, maar de moeilijkste voor in een regering.
Regeren is voor een populistische partij als die van Wilders eigenlijk zelfmoord. Ik denk niet dat het na Rutte-I nog in zijn langetermijnplanning zat om ergens verantwoordelijkheid voor te nemen. Je kunt alleen zo weinig anders als je de grootste geworden bent.
pi_212222494
Ik zou me wel kunnen voorstellen dat Wilders graag gaat regeren nu.
Als je ziet wat hij er allemaal persoonlijk voor heeft ingeleverd, de partij-combinaties die nu mogelijk zijn is dit wel het moment om te gaan regeren.

Ik zie er niet echt een partij in a la SP die alleen maar aan de zijlijn wilt staan.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 11:08:50 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212222528
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 10:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En probeer dan je auto nog maar eens in Rotterdam te verkopen :P
Heb je schade gereden moet je auto getaxeerd worden, is hij in Rotterdam de helft waard van wat hij in Amsterdam waard is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 30 januari 2024 @ 11:09:49 #220
346939 Janneke141
pi_212222547
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 11:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
Heb je schade gereden moet je auto getaxeerd worden, is hij in Rotterdam de helft waard van wat hij in Amsterdam waard is.
En duurder om te verzekeren, want de kans dat ze je spiegel slopen of je ruit inslaan is groter :P
  dinsdag 30 januari 2024 @ 11:10:23 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212222554
Overigens vind ik het wel een leuk idee en zou het denk ik ook wel doen.
Het feitelijke kenteken van een auto is dan waarschijnlijk tijdelijk buiten werking en vervangen voor je persoonlijke kenteken, als je de auto verkoopt kan het feitelijke kenteken dan weer op de auto.

L34NDR4 als alleen letters niet mag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_212222628
Nou, als ze het dan ook nog eens worden over 140 op de snelweg zijn we er wel uit toch? Dan hebben we in ieder geval de hoofdpijndossiers uitonderhandeld, de rest zien we wel tijdens de regeringsperiode.
pi_212222640
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 10:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Regeren is voor een populistische partij als die van Wilders eigenlijk zelfmoord. Ik denk niet dat het na Rutte-I nog in zijn langetermijnplanning zat om ergens verantwoordelijkheid voor te nemen. Je kunt alleen zo weinig anders als je de grootste geworden bent.
Een boost van zetels op de onderbuikgevoelens en de formatie of een nieuwe regering in de houdgreep waardoor besturen bemoeilijkt wordt, zijn dan ook het hoogst haalbare.
pi_212222641
quote:

[..]
het lijkt op de situatie in Polen maar toch ook weer niet helemaal. daar heeft de regerende PiS gewoon ingeleverd en heeft Tusk gewoon flink gewonnen. PiS was nog wel de grootste dus daarom konden die eerst gaan formeren ook al wist iedereen vanaf het begin al dat het helemaal niets ging worden. ze hebben het nog lang gerekt voordat ze uiteindelijk met Tusk zijn gaan praten.

hier is Wilders gewoon ruim groter geworden en viel het voor PvdA/GL bitter tegen. als je ziet dat Wilders nu al aan het dreigen is met een poging opnieuw verkiezingen te houden denk ik niet dat toenadering tot links er zomaar van komt.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_212222753
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 11:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik zou me wel kunnen voorstellen dat Wilders graag gaat regeren nu.
Als je ziet wat hij er allemaal persoonlijk voor heeft ingeleverd, de partij-combinaties die nu mogelijk zijn is dit wel het moment om te gaan regeren.

Ik zie er niet echt een partij in a la SP die alleen maar aan de zijlijn wilt staan.
Ik zie in hooligans ook liever een partij die op het veld wil staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')