Wat dacht je van vrijheid?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:52 schreef sp3c het volgende:
Ik heb ook geen rijbewijs
Hier in Den Haag is het gewoon totaal niet nodig, shit kost een boel centen, parkeren is kut en je kunt niet drinken als je met de auto bent
Voordelen?
Geen idee
Desalniettemin wel recent aan rijlessen begonnen
Hadden meer mensen dit zelfinzicht maar.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:46 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb geen auto omdat ik na 100 rijlessen heb moeten constateren dat ik met mijn dromerige karakter niet geschikt ben zo'n ding veilig te besturen. Maar mijn leven is erop ingericht en het is maar heel af en toe dat het echt lastig is.
Dat laatste is onzin. Ik heb hele lekkere exemplaren laten gaan omdat het gewoon geen toekomst had. Dat is het verstand laten zegevieren boven de lust.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:46 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb geen auto omdat ik na 100 rijlessen heb moeten constateren dat ik met mijn dromerige karakter niet geschikt ben zo'n ding veilig te besturen. Maar mijn leven is erop ingericht en het is maar heel af en toe dat het echt lastig is.
Gelukkig brengt dat dromerige karakter ook wel weer dingen die anderen niet hebben. En het scheelt enorm op de vaste lasten dus dat heeft ook zo zijn voordelen.
Ik heb eigenlijk maar een keer gehad dat een date me daarom niet zag zitten. Die vond dat maar lastig als we eventueel ooit kinderen zouden krijgen. Als dat haar manier van denken is, dan denk ik er ook niet echt iets aan gemist te hebben. Bovendien denk ik dat ze dan al niet heel wild van me werd, anders zou het geen issue geweest zijn.
Vind ik een mooi ding, iets om voor te vechtenquote:
Een lekker exemplaar laten schieten omdat ze niet spoort of weet ik wat is wel wat anders dan een "rotkop" pakken omdat ze haar zaakjes wel op orde heeft.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin. Ik heb hele lekkere exemplaren laten gaan omdat het gewoon geen toekomst had. Dat is het verstand laten zegevieren boven de lust.
(Lastig wel…)
Ik ben sowieso niet van de rotkoppen. Het begint toch gewoon bij lekker vinden. Geiligheid komt bij mij toch verdomd veel sneller dan liefde. Soms lijkt het hier alsof ik daar redelijk uniek in ben, maar ik vermoed dat het bij 99,9% zo werkt. In ieder geval de vrouwen (mannen zijn toch wat sneller geneigd om de lat lager te leggen vermoed ik).quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een lekker exemplaar laten schieten omdat ze niet spoort of weet ik wat is wel wat anders dan een "rotkop" pakken omdat ze haar zaakjes wel op orde heeft.
Van het verstand niet zege laten vieren weet ik alles van. Laatste exemplaar was enorm lekker, maar spoort ook totaal niet.
Dan zoekt ze dus een chauffeur.quote:Op zondag 28 januari 2024 11:22 schreef britneycheers het volgende:
Een vriendin van mij had laatst een man afgewezen omdat hij geen auto had. Ik vertelde dat ik dit vrij radicaal vond. Zij vertelde mij dat ze vond ‘ dat een man zijn zaken op orde moest hebben’.
Zelf heeft ze geen rijbewijs en is ze een single moeder. Ik gaf aan dat ik het vrij oneerlijk vond omdat zij ook niet alles perfect op orde heeft. Nu is ze vrij knap en kan ze genoeg mannen krijgen maar vind ik de gedachtegang raar.
Ik denk dat dit andersom nog veel harder geldt. Los daarvan, dit is gewoon een andere versie van 'je zaken niet op orde hebben' in de ogen van de man of vrouw.quote:Het valt me andersom ook dat veel mannen bijvoorbeeld vrouwen afwijzen die een uitkering hebben omdat ze je ‘als een probleemgeval zien met weinig geld’.
Ben je verliefd?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:52 schreef sp3c het volgende:
Op de rijinstructeur?quote:
Tijd.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:52 schreef sp3c het volgende:
Hier in Den Haag is het gewoon totaal niet nodig, shit kost een boel centen, parkeren is kut en je kunt niet drinken als je met de auto bent
Voordelen?
Geen idee
Dat denk ik ook. Voor mij is het in elk geval wel belangrijk.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben sowieso niet van de rotkoppen. Het begint toch gewoon bij lekker vinden. Geiligheid komt bij mij toch verdomd veel sneller dan liefde. Soms lijkt het hier alsof ik daar redelijk uniek in ben, maar ik vermoed dat het bij 99,9% zo werkt. In ieder geval de vrouwen (mannen zijn toch wat sneller geneigd om de lat lager te leggen vermoed ik).
Als jij in Klazienaveen woont, zou ik het toch ook wel echt een issue vinden.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:46 schreef Hexagon het volgende:
Gelukkig brengt dat dromerige karakter ook wel weer dingen die anderen niet hebben. En het scheelt enorm op de vaste lasten dus dat heeft ook zo zijn voordelen.
Ik heb eigenlijk maar een keer gehad dat een date me daarom niet zag zitten. Die vond dat maar lastig als we eventueel ooit kinderen zouden krijgen. Als dat haar manier van denken is, dan denk ik er ook niet echt iets aan gemist te hebben. Bovendien denk ik dat ze dan al niet heel wild van me werd, anders zou het geen issue geweest zijn.
In Drenthe zal dat vast kloppenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Tijd.
Reizen met OV kost behoorlijk wat tijd.
En een gebrek aan comfort.
Verzopen onderweg naar de tram.
En boodschappen halen met de auto.
(Al vind ik bezorgen geweldig.)
Ik zou niet zonder auto kunnen. Zakelijk sowieso al niet, maar ook privé niet. Ik ga liever naar de winkel dan boodschappen laten bezorgen. Met de kinderen regelmatig ergens naar toe. Ga ook graag ergens een hapje eten, vrienden bezoeken...quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Tijd.
Reizen met OV kost behoorlijk wat tijd.
En een gebrek aan comfort.
Verzopen onderweg naar de tram.
En boodschappen halen met de auto.
(Al vind ik bezorgen geweldig.)
Nee dan liever zonder auto in de randstad.quote:
Daar heb ik ook wel eens vrouwen op afgewezen die ik verder erg opwindend vond.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin. Ik heb hele lekkere exemplaren laten gaan omdat het gewoon geen toekomst had. Dat is het verstand laten zegevieren boven de lust.
(Lastig wel…)
Daarom ga ik ook niet in een afgelegen dorp als Klazienaveen wonen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als jij in Klazienaveen woont, zou ik het toch ook wel echt een issue vinden.
En als vrouw moeten vertellen dat je vriend niet kan rijden, kan ook wel het nodige schaamtegevoel aanwakkeren.
Maar jullie waren duidelijk niet die perfecte match.
Zeker.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:38 schreef Hexagon het volgende:
En er zijn denk ik wel ergere dingen om je over te schamen.
Het is een stuk eenvoudiger als je nooit een auto hebt gehad zoals ik. Ik heb het gemak nooit ervaren en mijn leven is er naar ingericht.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zou niet zonder auto kunnen. Zakelijk sowieso al niet, maar ook privé niet. Ik ga liever naar de winkel dan boodschappen laten bezorgen. Met de kinderen regelmatig ergens naar toe. Ga ook graag ergens een hapje eten, vrienden bezoeken...
Ik volg wel een soort principe dat ik zo min mogelijk afhankelijk wil zijn van andermans auto. Het is mijn probleem en los het dus ook graag zelf op. Ik vraag mijn vriendin eigenlijk nagenoeg nooit om me ergens heen te rijden. Ik probeer het altijd zelf op te lossen en meestal kan dat ook prima. Soms duurt het wat langer of kost het wat extra geld, maar dat laatste is nog altijd goedkoper dan autobezit.quote:Ik zou er niet aan moeten denken. De hele dag taxichauffeur spelen voor een vriendin lijkt me ook niks. Als ze het af kan zonder auto, is dat verder prima, maar als ze dat niet kan en ze heeft geen auto, dan wordt het wel snel vervelend.
Als het betekent dat je op gezinsniveau aangewezen bent op het OV, dan snap ik toch wel dat iemand daar ook niet op zit te wachten.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar heb ik ook wel eens vrouwen op afgewezen die ik verder erg opwindend vond.
Maar het hebben van een rijbewijs lijkt me niet zoiets groots en onoverkomelijks dat iemand daarop afwijzen een gevalletje verstand boven lust is.
Als de vrouw in kwestie ook niet kan autorijden kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar was hier niet het geval.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als het betekent dat je op gezinsniveau aangewezen bent op het OV, dan snap ik toch wel dat iemand daar ook niet op zit te wachten.
Maar dan draagt zij dus áltijd de verantwoordelijkheid om het vervoer op te lossen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 18:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als de vrouw in kwestie ook niet kan autorijden kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar was hier niet het geval.
Ja, dat scheelt. Als je nooit een auto hebt gehad, dat is makkelijker dan eraan gewend zijn en het dan opeens zonder auto moeten doen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is een stuk eenvoudiger als je nooit een auto hebt gehad zoals ik. Ik heb het gemak nooit ervaren en mijn leven is er naar ingericht.
[..]
Ik volg wel een soort principe dat ik zo min mogelijk afhankelijk wil zijn van andermans auto. Het is mijn probleem en los het dus ook graag zelf op. Ik vraag mijn vriendin eigenlijk nagenoeg nooit om me ergens heen te rijden. Ik probeer het altijd zelf op te lossen en meestal kan dat ook prima. Soms duurt het wat langer of kost het wat extra geld, maar dat laatste is nog altijd goedkoper dan autobezit.
Geen auto maar wel een rijbewijs zou ik nog kunnen begrijpen, zeker als je op een plek woont /werkt waar parkeren lastig is en je alles met de ov kan doen. Ik heb ook even gedate met iemand die geen auto maar wel een rijbewijs had. Maar zelf woon ik wat meer afgelegen en naar mijn huis komen via het ov is gewoon heel lastig. Als de ander geen auto heeft wordt dit al heel snel vervelend als je wat vaker wil afspreken.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 18:17 schreef borisz het volgende:
Geen auto, wel rijbewijs. Woon in de ene stad en de bus brengt met naar kantoor in de hoofdstad. Die heel vaak rijdt. Heb daarnaast weekend vrij van NS en dan ben je voor 35 euro in de maand klaar.
Ik ben alleen dus dat scheelt. Maar dat maakt het ook wel een financieel plaatje. Vaste lasten zouden wel een stuk omhoog gaan en dat maakt me op andere manieren minder flexibel. Heb het niet nodig en het geld geef ik liever aan andere dingen uit. Maar heb alles op loop en fietsafstand en OV met goede verbindingen en dus makkelijk praten.
En zou er dus ook niet zo snel iemand op afwijzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |