abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 februari 2024 @ 19:12:17 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212253838
quote:
2s.gif Op donderdag 1 februari 2024 18:44 schreef OllieA het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel frappant dat dit na 11 topics nog steeds een 'geweldsincident' heet.

'Dubbele moord in Drents Weiteveen' lijkt mij een titel die de lading beter dekt.
Dit idd, en dat kan ik vooral mezelf kwalijk nemen in dit geval, sorry :@

Edit: TR gezet op de OP en om een TT change verzocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 1 februari 2024 @ 19:30:50 #202
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212254138
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 17:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ja
:')
Goeie bron.

"Het lijkt erop dat K. eerst Ineke heeft doodgeschoten nadat hij haar had klemgereden. Daarna is hij naar het huis gegaan waar naar alle waarschijnlijkheid de 12-jarige zoon van Sam en Ineke de deur opende. Richard K. heeft vervolgens op Sam ingestoken, waar het zoontje dus bij was, en op hem geschoten. K. raakte zelf ook gewond aan zijn vinger."
Haters everywhere but I don't really care.
pi_212254164
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 19:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit idd, en dat kan ik vooral mezelf kwalijk nemen in dit geval, sorry :@

Edit: TR gezet op de OP en om een TT change verzocht.
Mijn post was niet bedoeld als kritiek op jou, maar meer algemeen. Sowieso wordt er in deze reeks met enige regelmaat wat luchtig gedaan over dit gebeuren, alsof het allemaal entertainment is.
Maar nogmaals, voel je niet aangesproken!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_212254401
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 19:30 schreef matthijst het volgende:

[..]
:')
Goeie bron.

"Het lijkt erop dat K. eerst Ineke heeft doodgeschoten nadat hij haar had klemgereden. Daarna is hij naar het huis gegaan waar naar alle waarschijnlijkheid de 12-jarige zoon van Sam en Ineke de deur opende. Richard K. heeft vervolgens op Sam ingestoken, waar het zoontje dus bij was, en op hem geschoten. K. raakte zelf ook gewond aan zijn vinger."
Wat is je punt precies?
  donderdag 1 februari 2024 @ 19:56:49 #205
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212254564
quote:
2s.gif Op donderdag 1 februari 2024 19:32 schreef OllieA het volgende:

[..]
Mijn post was niet bedoeld als kritiek op jou, maar meer algemeen. Sowieso wordt er in deze reeks met enige regelmaat wat luchtig gedaan over dit gebeuren, alsof het allemaal entertainment is.
Denk dat het niet bewust niet is aangepast maar dat niemand er eerder aan gedacht heeft. :)
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 1 februari 2024 @ 20:12:14 #206
28167 matthijst
pi_212254887
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 19:48 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Wat is je punt precies?
Mijn vraag was: is dit al bevestigd:
quote:
Maar deze niet getrainde en oh zo vriendelijke man kan gewoon gewoon ijskoud liegen tegen een kind om daarna zijn vader af te maken?

Nee, deze dader was geen lieverdje.
Waarop vliebaard "Ja" antwoordt.

Praktijk blijken het gewoon geruchten te zijn.
pi_212254978
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 20:12 schreef matthijst het volgende:

[..]
[..]

quote:
„Je moeder heeft een ongeluk gehad.”
Het is dinsdag 16 januari 2024 als rond half negen een man voor de deur staat van het laatste huis aan de Bargerweg, een doodlopende straat in Weiteveen. Buiten is het koud, op de straten en velden ligt een dun laagje sneeuw. De 12-jarige zoon, brugklasser op het Terra in Emmen, heeft net opengedaan. Zijn zusje is al op school. Vader Sam (38) – een Pool met een eigen klussenbedrijf – is nog thuis, moeder Ineke (44) is met de auto op pad.

De man voor de deur is Richard K. (50), de bekende dorpeling met wie zijn ouders al een tijdlang enorme ruzie hebben. K. vertelt dat er iets ergs is gebeurd met zijn moeder. Hij dringt er bij de tiener op aan dat hij zijn vader moet spreken. Wat de jongen dan nog niet weet, is dat K. zijn moeder zojuist heeft vermoord.
Bron: https://dvhn.nl/drenthe/e(...)gerweg-28865767.html
  donderdag 1 februari 2024 @ 20:23:15 #208
28167 matthijst
pi_212255059
Dank u.
pi_212255141
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 20:12 schreef matthijst het volgende:

[..]
[..]

Nou het artikel, waar jij redelijk selectief uit quote, spreekt van bronnen rond het onderzoek en schrijft verder alles onder voorbehoud. Of de dader heeft staan liegen tegen het kind weet ik niet, maar het artikel zelf is meer dan 'geruchten':

https://www.ad.nl/binnenl(...)gruwelijk~a398eae3c/

Maar over goeie bronnen gesproken trouwens...dit schreef je zelf, heel journalistiek verantwoord op basis van twee bronnen, direct na het verschijnen van de filmpjes van de moordenaar en zijn vrouw:

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 15:16 schreef matthijst het volgende:
Fuck around. Find out.
Case closed.
En dan zelf gaan miepen over een goede bron...gênant.
  donderdag 1 februari 2024 @ 20:33:25 #210
28167 matthijst
pi_212255189
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 20:30 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Maar over goeie bronnen gesproken trouwens...dit schreef je zelf, heel journalistiek verantwoord op basis van twee bronnen, direct na het verschijnen van de filmpjes van de moordenaar en zijn vrouw.
Aha, het fenomeen "meme" is aan je voorbij gegaan?

Edit: haal twee posts door elkaar.

Maar goed. Vliegbaard: Bedankt voor de link. Beste artikel tot nu toe ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door matthijst op 01-02-2024 20:55:02 ]
pi_212255241
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 20:33 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ik was gewoon benieuwd of dat verhaal van dat zoontje bevestigd was, raar zeg, dat ik dan om een bron vraag.
Had dat artikel waar je net naar linkte gemist.
In plaats van "Ja" had je ook gewoon dat linkje kunnen posten natuurlijk, had je nu niet zo butthurt hoeven doen :')

Maar goed. Bedankt voor de link. Beste artikel tot nu toe ^O^
Dat linkje is hier al een aantal keer voorbij gekomen. Ik nam automatisch aan dat je, gezien je activiteit in dit topic, daar dan ook wel van op de hoogte was.
pi_212255266
quote:

[..]

Ik was gewoon benieuwd of dat verhaal van dat zoontje bevestigd was, raar zeg, dat ik dan om een bron vraag.
Had dat artikel waar je net naar linkte gemist.
In plaats van "Ja" had je ook gewoon dat linkje kunnen posten natuurlijk, had je nu niet zo butthurt hoeven doen :')

Maar goed. Bedankt voor de link. Beste artikel tot nu toe ^O^
Ah, het was ironisch bedoeld.

Gelukkig maar ^O^
pi_212255378
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 18:15 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]

Wat interesseert jou die camera nou als je net twee mensen op een brute manier hebt omgebracht? Dat is ongeveer hetzelfde als dat ik dadelijk mijn buren ombreng, en op een filmpje op Facebook zet, dat ik dat gedaan heb en dat mijn hortensia dood is.
Je vergelijking klopt niet. Het is eerder iets als: je hebt net je buren afgeschoten, en je maakt je druk omdat je ziet dat hun auto niet goed staat geparkeerd
  donderdag 1 februari 2024 @ 20:52:59 #214
28167 matthijst
pi_212255444
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 20:39 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ah, het was ironisch bedoeld.

Gelukkig maar ^O^
Sorry, haal 2 dingen door elkaar :)
Linkje van Vliebaard had ik gemist. Dat artikel is uitgebreidste dat ik over de zaak gelezen heb.
En ik was oprecht benieuwd of dat "gerucht" bevestigd was, maar dit artikel maakt idd een hoop duidelijk:
https://dvhn.nl/drenthe/e(...)gerweg-28865767.html
pi_212255503
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 20:52 schreef matthijst het volgende:

[..]
Sorry, haal 2 dingen door elkaar :)
Linkje van Vliebaard had ik gemist. Dat artikel is uitgebreidste dat ik over de zaak gelezen heb.
En ik was oprecht benieuwd of dat "gerucht" bevestigd was, maar dit artikel maakt idd een hoop duidelijk:
https://dvhn.nl/drenthe/e(...)gerweg-28865767.html
Prima, sorry, ik ben zelf lullig aan het doen.
  donderdag 1 februari 2024 @ 21:10:05 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212255698
quote:
2s.gif Op donderdag 1 februari 2024 19:32 schreef OllieA het volgende:

[..]
Zo vatte ik het ook niet op ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 1 februari 2024 @ 21:13:43 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212255748
quote:

[..]

Edit: haal twee posts door elkaar.

Maar goed. Vliegbaard: Bedankt voor de link. Beste artikel tot nu toe ^O^
Dat artikel was dagen geleden ook al gepost, en het gegeven dat hij het kind verteld had dat zijn moeder een ongeluk had gehad en hij zijn vader moest spreken is ook al besproken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212255862
Volgens mij is die Richard knettergek. Toch gek dat zo’n gestoorde man een wapenvergunning heeft gehad.
pi_212256279
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 21:20 schreef prunus het volgende:
Volgens mij is die Richard knettergek. Toch gek dat zo’n gestoorde man een wapenvergunning heeft gehad.
Toen was ie nog niet gek..

De politie had evt z'n wapens in kunnen nemen voor de zekerheid omdat Richard 48 keer in 1 jar aangeifte heeft gedaan tegen die Sam.
Dan kan je er redelijk vanuit gaan dat de boel uit de hand gaat escaleren.
Maar daar zijn voor zover ik weet geen regels voor, die zouden er wel moeten komen in elk geval.

Mocht iemand toch z'n schietsport willen beoeffenen dan kunnen de wapens evt op de schietschool in een kluis beward worden (daar moeten wapens van beginnende schieters ook al bewaard worden)
  donderdag 1 februari 2024 @ 22:08:25 #220
28167 matthijst
pi_212256621
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 21:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat artikel was dagen geleden ook al gepost, en het gegeven dat hij het kind verteld had dat zijn moeder een ongeluk had gehad en hij zijn vader moest spreken is ook al besproken.
Daarom zei ik: ik had dat artikel gemist :*
Kan gebeuren toch?
pi_212257284
quote:
11s.gif Op donderdag 1 februari 2024 21:41 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Toen was ie nog niet gek..

De politie had evt z'n wapens in kunnen nemen voor de zekerheid omdat Richard 48 keer in 1 jar aangeifte heeft gedaan tegen die Sam.
Dan kan je er redelijk vanuit gaan dat de boel uit de hand gaat escaleren.
Maar daar zijn voor zover ik weet geen regels voor, die zouden er wel moeten komen in elk geval.

Mocht iemand toch z'n schietsport willen beoeffenen dan kunnen de wapens evt op de schietschool in een kluis beward worden (daar moeten wapens van beginnende schieters ook al bewaard worden)
Ik ben niet helemaal op de hoogte van de huidige regels daaromtrent. Maar als eerste zijn er in de hele zaak 48 aangeiftes (of meldingen) gedaan vanuit beide partijen. Daarbij vind ik, maar dat is mijn mening en ik snap dat die wat kan schuren, is het doen van een melding nog niet een aanleiding om direct wapens in te gaan nemen. Met een keukenmes kun je immers ook iemand omleggen. We mogen er in alle redelijkheid toch wel vanuit gaan dat een mens met gezond verstand niet zover gaat dat hij/zij omwille van een financieel akkefietje meteen aan het moorden slaat. Dat financiele akkefietje had Richard volgens zijn eigen beweringen glansrijk gewonnen dus what's the deal anyway?

Die screening voor een jachtvergunning stelt, naast een check op je strafblad, verder ook allemaal weinig voor. Daarnaast gaat iemand met illigale wapens deze toch niet zomaar in de kluis leggen bij zijn legale wapens dus de kans dat ze die zouden vinden was denk ik minimaal geweest. Even afgezien van het feit dat de politie daar een huiszoekingsbevel voor nodig zou hebben gehad.

Achteraf was het allemaal beter geweest als de politie er wat korter op had gezeten naar dat is eerlijkheidshalve niet allemaal aan de politie toe te schrijven maar in de eerste plaats aan Richard K. zelf die het in zijn hoofd haalt om op een dinsdagmorgen even 2 kinderen wees te maken door 2 mensen ijskoud af te slachten.
  donderdag 1 februari 2024 @ 22:39:20 #222
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212257395
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 22:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik ben niet helemaal op de hoogte van de huidige regels daaromtrent. Maar als eerste zijn er in de hele zaak 48 aangeiftes (of meldingen) gedaan vanuit beide partijen. Daarbij vind ik, maar dat is mijn mening en ik snap dat die wat kan schuren, is het doen van een melding nog niet een aanleiding om direct wapens in te gaan nemen. Met een keukenmes kun je immers ook iemand omleggen. We mogen er in alle redelijkheid toch wel vanuit gaan dat een mens met gezond verstand niet zover gaat dat hij/zij omwille van een financieel akkefietje meteen aan het moorden slaat. Dat financiele akkefietje had Richard volgens zijn eigen beweringen glansrijk gewonnen dus what's the deal anyway?

Die screening voor een jachtvergunning stelt, naast een check op je strafblad, verder ook allemaal weinig voor. Daarnaast gaat iemand met illigale wapens deze toch niet zomaar in de kluis leggen bij zijn legale wapens dus de kans dat ze die zouden vinden was denk ik minimaal geweest. Even afgezien van het feit dat de politie daar een huiszoekingsbevel voor nodig zou hebben gehad.

Achteraf was het allemaal beter geweest als de politie er wat korter op had gezeten naar dat is eerlijkheidshalve niet allemaal aan de politie toe te schrijven maar in de eerste plaats aan Richard K. zelf die het in zijn hoofd haalt om op een dinsdagmorgen even 2 kinderen wees te maken door 2 mensen ijskoud af te slachten.
Nouja die regels schijnen (helemaal na Tristan) nogal streng te zijn, misschien zelfs buitensporig streng. Het is dan wel een beetje een n=1 verhaal maar ik ken iemand die zijn vergunning al kwijt was na een minimale hoeveelheid alcohol teveel achter het stuur op, en die had hem nog voor werk nodig ook.

Dan zou ik zeggen dat zoiets toch helemaal aanleiding is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_212257455
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 22:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Met een keukenmes kan je ook iemand vermoorden, deed Richard ook.
Maar dat is wel lastiger want je moet dichterbij een persoon staan.
En de vrouw zat in een auto, die was daar mogelijk ook veiliger geweest als er alleen een mes in het spel was.

Het weekend voor de moorden was er ook nog een bijeenkomst over de situatie maar ook toen vond men ingrijpen niet nodig.
terwijl de reden dát er zo'n bijeenkomst nodig was al aanleiding genoeg had moeten zijn om er minstens een bemiddelaar naartoe te sturen.
pi_212257460
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 22:39 schreef Caland het volgende:

[..]
Nouja die regels schijnen (helemaal na Tristan) nogal streng te zijn, misschien zelfs buitensporig streng. Het is dan wel een beetje een n=1 verhaal maar ik ken iemand die zijn vergunning al kwijt was na een minimale hoeveelheid alcohol teveel achter het stuur op, en die had hem nog voor werk nodig ook.

Dan zou ik zeggen dat zoiets toch helemaal aanleiding is.
Van wat ik weet van een kennis (n=1) s dat een strafblad betekent dat je je vergunning per direct kwijt raakt.

Maar ik vind het doen van een melding of aangifte, even los van deze zaak, niet direct aanleiding voor het intrekken van de vergunning.
pi_212257649
quote:
11s.gif Op donderdag 1 februari 2024 22:41 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Met een keukenmes kan je ook iemand vermoorden, deed Richard ook.
Maar dat is wel lastiger want je moet dichterbij een persoon staan.
En de vrouw zat in een auto, die was daar mogelijk ook veiliger geweest als er alleen een mes in het spel was.

Het weekend voor de moorden was er ook nog een bijeenkomst over de situatie maar ook toen vond men ingrijpen niet nodig.
terwijl de reden dát er zo'n bijeenkomst nodig was al aanleiding genoeg had moeten zijn om er minstens een bemiddelaar naartoe te sturen.
Ik reageer vooral op je stelling dat de politie zijn wapens vooraf in had moeten nemen. Hoewel dat wel verstandig was geweest ACHTERAF, zou dat dan voor iedereen in Nederland moeten gelden. De bemiddelaar in deze was de wijkagent.

Maar volgens de huidige wetgeving mag je iemand zijn legale wapens niet zomaar af nemen zonder geldige reden. Daar gaat een juridisch proces aan vooraf.

In feite mag iedereen in Nederland een wapenvergunning aanvragen. In sommige gevallen wordt deze geweigerd of later weer ingetrokken. Maar ondanks de geschiedenis die zich ervoor af speelt., gaan we er toch niet van uit dat er in Nederland mensen zijn die met een kofferbak vol wapentuig de straat op gaan om anderen om te leggen? Want in dat licht gezien zou dan eigenlijk niemand meer in aanmerking moeten komen voor een wapen/jachtvergunning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')