die kunnen behoorlijk moeilijk doen is ook mijn ervaringquote:Op maandag 22 januari 2024 20:39 schreef lifeneedstochange het volgende:
Mijn vriendin (origineel uit Oost Europa)
Tenzij jij haar in die 15 jaar nooit de ruimte hebt gegeven om te werken, een rijbewijs te halen, een beroep te leren, etc. is dit niet jouw probleem.quote:Als ik de relatie verbreek gaat het erg lastig worden voor haar. De afgelopen 15 jaar heeft ze een kleine 2 jaar gewerkt (maar had ruzie met alle kollegas en heeft heel veel stress direkt op werk). Ze heeft eigenlijk geen echte studies, geen spaargeld, rijbewijs of wat dat ook.
Ik denk dat iedereen die met zo iemand in een relatie heeft gezeten je kan verzekeren dat je inderdaad alleen gelukkiger bent. En je bent nog jong, wie weet wat er nog op je pad komtquote:Ikzelf ben dan weer beetje bang om alleen te zijn alhoewel ik de laatste maand me realiseer dat ik waarschijnlijk gelukkiger alleen ben op dit moment dan met haar.
Weet je wat nog meer pijn doet? In die relatie blijven hangen en je over een paar jaar realiseren dat je nog meer jaren weggegooid hebt, waarin je gelukkiger had kunnen zijn.quote:Alleen als ik denk aan alle herinneringen samen en al dat achter te laten, dat doet me wel erg veel pijn...
Nee, in tegendeel, heb haar willen leren rijden maar helaas. Heb haar aangeraden om iets te studeren, dat heeft ze ook gedaan maar laatste jaar afgehaakt en verder ook nooit wat mee gedaan. Andere korte kursussen hetzelfde, kursus gedaan maar nooit verder iets mee gewerkt).quote:Op maandag 22 januari 2024 21:13 schreef kwiwi het volgende:
Tenzij jij haar in die 15 jaar nooit de ruimte hebt gegeven om te werken, een rijbewijs te halen, een beroep te leren, etc. is dit niet jouw probleem.
Het was niet altijd zo, er zijn altijd wel wat spanningen geweest, zeker tussen ouders en haar maar niet in deze omvang. We komen opzich best goed overeen maar dit laatste jaar (sinds de grote inzinking zeg maar) is het echt compleet ingestort.quote:Op maandag 22 januari 2024 21:16 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind TS wel ontzettend zuur over zijn vriendin. Zoals ik het lees, zou ik het zeker uitmaken.
Alleen heb ik nog wel enkele vragen. Want waarom heeft TS überhaupt ooit voor zijn vriendin gekozen? Wat is/was er wel leuk aan haar?
En is er niet een wisselwerking geweest? Iets dat hij gedaan heeft waardoor ruzies ontstaan zijn? Of waardoor zijn vriendin zich niet of verkeerd ontwikkeld heeft?
Dit denk ik ook maar volgens haar is dat niet zo, het ligt aan iedereen buiten haar. Ze heeft recent ook de relatie met haar eigen zus en haar moeder opgeblazen...quote:Op maandag 22 januari 2024 21:40 schreef Cockwhale het volgende:
Is ze niet gewoon zwaar depressief? Hebben jullie wel eens hulp gezocht? Of je breekt met haar...
Met alles wat je hier beschrijft kun je eigenlijk maar één conclusie trekken: giftiger dan dit wordt het niet en zo ja, dan raak je jezelf kwijt en dan is er maar moeilijk een weg terug. Nu ben je nog financieel onafhankelijk, dat is mooi, maar emotioneel zit je in een duivels dansje waar je m.i. zo snel mogelijk uit moet stappen. Ja, herinneringen en ja, ze is een belangrijk deel van je leven (geweest). Maar al die herinneringen leven nu nog voort uit angst haar te verliezen en maak je deze waarschijnlijk mooier dan dat ze zijn. Snap ik ook wel, je identiteit is er deels door gevormd na 15 jaar en dat wil je niet zomaar op losse schroeven zetten.quote:
Ja, dus dit.quote:Op maandag 22 januari 2024 21:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weet je wat nog meer pijn doet? In die relatie blijven hangen en je over een paar jaar realiseren dat je nog meer jaren weggegooid hebt, waarin je gelukkiger had kunnen zijn.
Het is moeilijk en kut om uit elkaar te gaan, zeker na zoveel jaren. Maar als ik het zo lees wel de beste keuze. En dat zal ook echt wel even pijn doen, maar die pijn gaat voorbij.
Goed moment om de knoop door te hakken en voor JOU te kiezen.quote:Op maandag 22 januari 2024 21:42 schreef lifeneedstochange het volgende:
Het liefste wil ik gewoon terug naar hoe het was maar ik denk gewoon niet dat dit mogelijk is, volgens mij heeft ze eerlijk gezegd hulp nodig maar ik word op dit moment iedere dag ongelukkiger en ik merk dat ik liever alleen ben dan bij haar in de buurt. De gevoelens van mij, voor haar, staan ook op een dieptepunt nu...
Die slopen jequote:Op maandag 22 januari 2024 20:52 schreef sturmpie het volgende:
[..]
die kunnen behoorlijk moeilijk doen is ook mijn ervaring
quote:Op maandag 22 januari 2024 20:58 schreef halfway het volgende:
Je hebt bruistabletjes en je hebt zuigtabletjes, je weet zelf wel wie wat is.
Gedaan, dit resulteert in haar zelf zeggen dat ik dan een slecht persoon ben want ik "begrijp" haar niet en dan wil ze zelf weggaan (en dag later doet ze alsof er niets aan de hand is en begint het weer opnieuw).quote:Op maandag 22 januari 2024 22:07 schreef DJKoster het volgende:
Als je het nog een kans wil geven: ga om tafel, vertel wat je dwars zit en zie wat de reactie is.
Klinkt toxisch, alhoewel je vriendin in wezen er ook niks aan kan doen dat ze zo geworden is. Toch voor jezelf kiezen. Ben niet bang om alleen te zijn, want dat b valt in de praktijk heel erg mee en als je er open voor staat kom je echt voortdurend vrouwen tegen.quote:Op maandag 22 januari 2024 20:39 schreef lifeneedstochange het volgende:
Erg moeilijk om dit te schrijven maar ik realiseer me meer en meer dat iets moet veranderen.
Ik ben op dit moment 37 en heb een relatie de afgelopen 15 jaar. Ik merk nu meer en meer dat de relatie "ten einde" loopt en ook dat ik eigenlijk best wel emotioneel aangevallen wordt en dat de relatie zelf,op dit moment, niet gezond is voor mij. Terugkijkend waren er veel"red flags" die ik niet heb ingezien of gewoon blind genegeerd heb (in de hoop dat het beter wordt, mezelf de schuld geven, etc).
Mijn vriendin (origineel uit Oost Europa) heeft geen makkelijke jeugd gehad met ouders die weinig (geen) liefde gaven en waar zij best wat een trauma van heeft. Hierdoor is ze best overgevoelig en wil altijd in het midden van de attentie staan.
Kort gezegd is eigenlijk niemand goed genoeg, heeft ze eigenlijk wel (vaak achter de rug) commentaar op iedereen en kan niemand (en ook ik niet meer) aan haar eisen voldoen.
Mijn ouders zijn veroordeeld tot monsters omdat ze niet de "ouder" liefde kreeg die ze ergens verwachtte. Ze wil mijn ouders nu nooit meer zien want "dat is niet gezond voor haar". De laatste keer dat we ze zagen ging het helemaal verkeerd in wat zorgde tot een 30minuten ruzie (van haar kant) waarin men ouders volledig met de grond gelijk gemaakt werden met 1.000 dingen die ze "verkeerd" hebben gedaan tegen haar de afgelopen jaren.
Ik word nu (al half jaar sinds het incident) dagelijks minstens 10x eraan herinnerd dat mijn moeder dit en dat is en dat mijn vader dit en dat is. Als ik iets "verkeerd" doe dan is het altijd: "ja, net zoals je moeder/vader doet".
Minstens 1x per week is het een herhaling van minstens 1 tot 2u aan wat er allemaal verkeerd is aan hun en als ik niet goed luister dan gaat het ook helemaal mis....
Ik kan er niets tegenin brengen want wat ik ook zeg, als ik niet met haar akkoord ga dan ben ik tegen haar persoonlijk en dan ben ik natuurlijk de slechtste vriend ooit....
Mijn ouders doen ook zeker niet alles correct maar tsja, het zijn wel ouders van 70+...
Als ik dit zo schrijf klinkt het wel heel negatief maar eigenlijk realiseer ik me dat ik het echt heel mild schrijf want in het echt is het nog VEEL erger dan dit alleen.
We hebben een speciaal leven, een paar jaar geleden hebben we (mijn) huis te huur gezet, in een camper gaan wonen en reizen in (zuid) europa rond. Dit bevalt erg goed de eerste 2 jaar van dit reizen waren we echt goed samen maar sinds deze aanvaring met mijn ouders is echt alles ingestort. Ze heeft al het werk gestopt en wil ook niet meer werken (hadden eigenlijk bedrijfje waarin ze werkte), ze ligt meer dan de helft van de dag in bed op haar telefoon te scrollen (terwijl ik werk). Alles wat ik doe is verkeerd en krijg ik commentaar op enz. Er is geen vrolijkheid meer in te krijgen, alles is negatief, negatief en nog eens negatief.
We hebben ook een zeilboot en dit zijn allemaal dingen die zij erg graag wou (en ik ook) en nu is het allemaal maar negatief.
Ik zie geen echte oplossing meer, ik heb deze negatieve spiraal nu heel lang volgehouden maar nu begin ik ook "leeg" te lopen. Het doet me erg pijn dat iemand zo enorm hard kan veranderen maar ook absoluut 0.0 wil accepteren dat ze misschien ook zelf (deels) in fout is. Alleen zij zelf kan dit veranderen maar het enigste wat er gebeurd is negativiteit, dag in, dag uit.
Als ik de relatie verbreek gaat het erg lastig worden voor haar. De afgelopen 15 jaar heeft ze een kleine 2 jaar gewerkt (maar had ruzie met alle kollegas en heeft heel veel stress direkt op werk). Ze heeft eigenlijk geen echte studies, geen spaargeld, rijbewijs of wat dat ook.
Ikzelf ben dan weer beetje bang om alleen te zijn alhoewel ik de laatste maand me realiseer dat ik waarschijnlijk gelukkiger alleen ben op dit moment dan met haar.
Mijn leven draait rond avontuur en ik zie me zelf de wereld rondreizen de komende 20+ jaar, oftwel via camper of zeilboot of beide. Wil graag zeilen in de Carribean en in het off seizoen USA rondtrekken.
Financieel sta ik er goed voor en moet me voor dat dus geen zorgen maken.
Alleen als ik denk aan alle herinneringen samen en al dat achter te laten, dat doet me wel erg veel pijn...
Sorry voor dit -uit het hart- geschreven verhaal, ik zit er beetje doorheen en hoop op wat reacties te me ergens kunnen helpen.
Dit exact. Zelfs als je samen kinderen hebt moet je het niet doenquote:Op maandag 22 januari 2024 21:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weet je wat nog meer pijn doet? In die relatie blijven hangen en je over een paar jaar realiseren dat je nog meer jaren weggegooid hebt, waarin je gelukkiger had kunnen zijn.
Pas wanneer je zoiets meemaakt dan kom je er echt pas later achter wat voor impact zo'n relatie op je heeft gehad. Als de rook is opgetrokken, dan pas. Hij zit er nu nog middenin en vanuit zijn perspectief kan hij nu alleen maar dromen over iets van vrijheid. Het moeilijke is, denk ik, om haar a) duidelijk te maken dat het voorbij is en b) om haar buiten de deur te houden want blijkbaar heeft vriendin van TS helemaal niks om op te bouwen en is ze eigenlijk volledig afhankelijk van hem.quote:Op maandag 22 januari 2024 22:47 schreef Isabeau het volgende:
lifeneedstochange: je leven is geen generale repetitie. Dit is het. Dit is alles wat je krijgt. Hier moet je het mee doen. Wil je dat nog veel langer delen met iemand die energie uit je slurpt, zo toxisch is, continu boos en negatief is, geen enkele zelfreflectie heeft en dus ook niet wil nadenken over werken aan zichzelf/jullie. Dat wordt zo niets meer. Ga weer leven. Reizen. Avontuur! Dan ga je genoeg leuke mensen tegen komen waar je wel mee kan lachen en tot diep in de nacht mooie gesprekken hebben.
Dat definieert wel het archetype Oost-Europese vrouw. Masculiniteit is daarbij een hoog gedragen waarde. Als je dat niet in je hebt en dat spel niet kan/wil spelen of het gewoon niet begrijpt, kom je vanzelf van de regen in de drup. Ik had ooit een relatie met een Russische, uit Moskou. Zelfde verhaal, aan spanning geen gebrek, maar de hoogspanning vond ik helemaal niks.quote:Op maandag 22 januari 2024 22:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Mooi eerlijk verhaal.
Maar je hebt een probleem.
Niet zozeer met haar. Maar met je mannelijkheid.
Ze vind je eigenlijk een mietje, onaantrekkelijk en spanningsloos.
Ze speelt een spel en kijkt hoever ze kan gaan tot dat je je mannelijkheid toont.
Het is wel zo en ook: weet waar je aan begint.quote:Op maandag 22 januari 2024 23:04 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dat definieert wel het archetype Oost-Europese vrouw. Masculiniteit is daarbij een hoog gedragen waarde. Als je dat niet in je hebt en dat spel niet kan/wil spelen of het gewoon niet begrijpt, kom je vanzelf van de regen in de drup. Ik had ooit een relatie met een Russische, uit Moskou. Zelfde verhaal, aan spanning geen gebrek, maar de hoogspanning vond ik helemaal niks.
Ja, precies. Ik had een paar jaar geleden ooit een soort van date in Warschau met iemand uit Belarus, prachtige vrouw op zich, maar (ver) over the top qua uiterlijk. Die ging dus gewoon voor me zitten en zei zonder dat ik er naar vroeg: "My goal in life is to be a good wife and a good mother". Dat is dus het begin van de paringsdans en als man trap je hier natuurlijk al snel in wanneer je je er niet bewust van bent dat hier een (mentaal) prijskaartje aan hangt.quote:Op maandag 22 januari 2024 23:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is wel zo en ook: weet waar je aan begint.
Wordt nog een hell van een toestand dat uitmaken
Nou. Prima toch. Call her bluf. Zodra ze dat doet meteen concreet worden en geen ruimte geven tot terugkrabbelen.quote:Op maandag 22 januari 2024 22:34 schreef lifeneedstochange het volgende:
Het lijkt er dus op dat als ik dit doe resulteert in dat zij de relatie uitmaakt
Ja, dus she's biting the hand that feeds her. Dat is een slecht idee en pure blufpoker.quote:Op maandag 22 januari 2024 22:34 schreef lifeneedstochange het volgende:
[..]
Gedaan, dit resulteert in haar zelf zeggen dat ik dan een slecht persoon ben want ik "begrijp" haar niet en dan wil ze zelf weggaan (en dag later doet ze alsof er niets aan de hand is en begint het weer opnieuw).
Het lijkt er dus op dat als ik dit doe (zeggen dat haar gedrag tegen mij, mij te ver gaat) resulteert in dat zij de relatie uitmaakt maar ze heeft ook totaal geen idee wat ze dan moet doen (geld, werk, huis,...)
37-15= 22.quote:Op maandag 22 januari 2024 20:39 schreef lifeneedstochange het volgende: Ik ben op dit moment 37 en heb een relatie de afgelopen 15 jaar.
37-15=17? watquote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:44 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
37-15=17.
Man. Vind je het gek dat het op deze leeftijd op de klippen loopt? Je hebt jezelf vastgesteld in een tijd dat je nog in elfjes en sprookjes geloofde. Bovendien klinkt je vriendin/vrouw als een energievampier. Zoals hierboven al gezegd, kappen ermee!
Hier moet je gewoon niet naar luisteren. Het heeft toch geen nut om te luisteren. Verder is veel van die negativiteit niet persoonlijk bedoeld, maar gewoon als provocatie en om reactie/discussie uit te lokken. Als jij je laat provoceren of in discussie gaat, dan is ze waarschijnlijk in haar element, want dan vreet ze je energie.quote:Minstens 1x per week is het een herhaling van minstens 1 tot 2u aan wat er allemaal verkeerd is aan hun en als ik niet goed luister dan gaat het ook helemaal mis....
No good deed goes unpunishedquote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:39 schreef Halcon het volgende:
Denk dat je hier gewoon met een borderliner te maken hebt.
TS zijn er ontwikkelingen?quote:Op maandag 22 januari 2024 20:39 schreef lifeneedstochange het volgende:
Sorry voor dit -uit het hart- geschreven verhaal, ik zit er beetje doorheen en hoop op wat reacties te me ergens kunnen helpen.
Begin zal nog wel lastig zijn. Break-up zal waarschijnlijk ook niet zonder slag of stoot verlopen. Maar als hij daar allemaal doorheen is, gaat er een wereld voor hem open inderdaad.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:33 schreef BlackLining het volgende:
Sow, jij gaat je echt vet opgelucht voelen als dit achter de rug is man
Bedankt voor je update en goed dat je dingen van je af aan het schrijven bent. Ik wens je veel sterkte in de komende tijd.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:05 schreef lifeneedstochange het volgende:
Nou, het is gebeurd. Ik heb afgelopen 2 maanden het beetje van de zijlijn bekeken en ik voelde me zelf gewoon slechter en slechter worden. Ik ben normaal gezien een heel opgewekt iemand en ik merkte aan mezelf dat ik dat steeds minder en minder werd. Als ik alleen buiten was (bv met de hond) maakte ik extra lange wandelingen want ik genoot ervan om alleen (en in de rust) te zijn.
Paar dagen geleden kwam het weer allemaal boven bij haar en kreeg ik werkelijk alle schuld van heel de wereld over mij heen. Ik heb het laten begaan en toen kwam zij ermee dat ze iemand wil die haar in alles steunt en waar ze eigenlijk altijd gelijk van krijgt. Dat was ik niet en dan ziet ze er geen echte toekomst in.
Tussen al het kommentaar door vroeg ze ook nog om de boiler aan te doen (gaat hier met een knop). Dat had ik niet gehoord dus toen het water na half uur niet warm was dan ontplofte de bom helemaal en ben ik maar even met de hond gaan wandelen.
Daarna was het vrij duidelijk dat het zo niet meer ging dus ik heb geen echte moeite gedaan om "het goed te maken" en nu is de relatie wel zo goed als over.
Ik heb haar gezegd dat ze dan ook wel zsm een egen plek moet vinden en dat ik komende week rust wil. We zullen zien hoe dat gaat.
Kijk, het is zuur dit allemaal, voor mij maar ook zeker voor haar. Ergens is het fout gelopen en het laatste jaar kon ik werkelijk niets goeds doen. Ik wens haar het beste maar ik denk niet dat het makkelijk gaat worden voor haar.
Laatste jaar best leuke mensen tegengekomen waar ze schijnheilig heel vriendelijk over doet maar op iedereen is er eigenlijk een heel stuk commentaar... Niemand is goed genoeg in deze wereld.
Nuja, ik bedank jullie allen en komende tijd zal zeker niet makkelijk worden maar bij mijn komende verjaardag weet ik iniedergeval dat ik geen commentaar over mij heen krijg en dat ik kan uitkijken naar betere tijden...
Ik ben er ook niet overuit wat ik precies ga doen na dit alles, ik wil iniedergeval de komende jaren blijven reizen/rondtrekken en dat zal me vast goed doen.
Hoe heb je het zo lang kunnen volhouden met haar en waarom? Gelukkig hebben jullie geen kinderen samenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:05 schreef lifeneedstochange het volgende:
Nou, het is gebeurd. Ik heb afgelopen 2 maanden het beetje van de zijlijn bekeken en ik voelde me zelf gewoon slechter en slechter worden. Ik ben normaal gezien een heel opgewekt iemand en ik merkte aan mezelf dat ik dat steeds minder en minder werd. Als ik alleen buiten was (bv met de hond) maakte ik extra lange wandelingen want ik genoot ervan om alleen (en in de rust) te zijn.
Paar dagen geleden kwam het weer allemaal boven bij haar en kreeg ik werkelijk alle schuld van heel de wereld over mij heen. Ik heb het laten begaan en toen kwam zij ermee dat ze iemand wil die haar in alles steunt en waar ze eigenlijk altijd gelijk van krijgt. Dat was ik niet en dan ziet ze er geen echte toekomst in.
Tussen al het kommentaar door vroeg ze ook nog om de boiler aan te doen (gaat hier met een knop). Dat had ik niet gehoord dus toen het water na half uur niet warm was dan ontplofte de bom helemaal en ben ik maar even met de hond gaan wandelen.
Daarna was het vrij duidelijk dat het zo niet meer ging dus ik heb geen echte moeite gedaan om "het goed te maken" en nu is de relatie wel zo goed als over.
Ik heb haar gezegd dat ze dan ook wel zsm een egen plek moet vinden en dat ik komende week rust wil. We zullen zien hoe dat gaat.
Kijk, het is zuur dit allemaal, voor mij maar ook zeker voor haar. Ergens is het fout gelopen en het laatste jaar kon ik werkelijk niets goeds doen. Ik wens haar het beste maar ik denk niet dat het makkelijk gaat worden voor haar.
Laatste jaar best leuke mensen tegengekomen waar ze schijnheilig heel vriendelijk over doet maar op iedereen is er eigenlijk een heel stuk commentaar... Niemand is goed genoeg in deze wereld.
Nuja, ik bedank jullie allen en komende tijd zal zeker niet makkelijk worden maar bij mijn komende verjaardag weet ik iniedergeval dat ik geen commentaar over mij heen krijg en dat ik kan uitkijken naar betere tijden...
Ik ben er ook niet overuit wat ik precies ga doen na dit alles, ik wil iniedergeval de komende jaren blijven reizen/rondtrekken en dat zal me vast goed doen.
Ik denk dat hij zich ook verantwoordelijk voor haar voelt omdat ze zo te lezen niets meer heeft als ze bij hem weg moet. Geen huis, geen baan, geen geld, geen sociaal netwerk etc. Maar je bent natuurlijk nooit verantwoordelijk voor een ander.quote:Op woensdag 27 maart 2024 06:33 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe heb je het zo lang kunnen volhouden met haar en waarom? Gelukkig hebben jullie geen kinderen samen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |