Gemiddeld 22.27 graden overdag in de Bilt. Hier 23.20 graden zelfs.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je laat even achterwege dat dat vooral door de warme nachten komt.
Het voelde zeker meer 'herfstachtig' (je favoriete term wel bijna tochquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het weerbeeld was natuurlijk ronduit herfstig. Relatief weinig zon (voor zomerse begrippen), vaak bewolkt met regen en weinig echte mooi weer dagen. Juni was de zomer
Denk jij in zulke situaties dan ook: dat ga ik eerst even op FOK! melden voordat ik drogere oorden opzoek?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:21 schreef StateOfMind het volgende:
Nu weer grijs en een stevige wind die de miezerregen recht in mijn bakkes blaast
Ik heb in de tijd tot ik drogere oorden bereik niks beters te doenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Denk jij in zulke situaties dan ook: dat ga ik eerst even op FOK! melden voordat ik drogere oorden opzoek?
Volgens mij is @StateOfMind momenteel top poster van dit topic.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Denk jij in zulke situaties dan ook: dat ga ik eerst even op FOK! melden voordat ik drogere oorden opzoek?
quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Volgens mij is @:stateofmind momenteel top poster van dit topic.
Hier ook sinds een uur prachtig weer.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:47 schreef StateOfMind het volgende:
De lucht is nu flink open gebroken en flink wat blauwe lucht te zien
Ga jij nou maar in een korte broek naar buiten nu.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gemiddeld 22.27 graden overdag in de Bilt. Hier 23.20 graden zelfs.
Nogmaals, overdrijf niet zo.
Mal jongquote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga jij nou maar in een korte broek naar buiten nu.
Ah je argumenten zijn op. Top!quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga jij nou maar in een korte broek naar buiten nu.
Waarmee heb je dat gemaakt? Mijn zonnefilter laat de kleur niet zo mooi door...quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:52 schreef Starhopper het volgende:
Het zonnetje hangt er mooi bij![]()
[ afbeelding ]
Ligt ook aan het land. Haha! Ik vind wisselvallig weer in de bergen bijvoorbeeld echt machtig mooi.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het voelde zeker meer 'herfstachtig' (je favoriete term wel bijna toch) dan je mag verwachten. Het was ook natter. Het ging alleen over de temperatuur. En daar was helemaal niks bijzonders aan.
Oeh, mijn werkgebiedquote:
Seestar S50. Met het meegeleverde zonnefilterquote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:26 schreef bondage het volgende:
[..]
Waarmee heb je dat gemaakt? Mijn zonnefilter laat de kleur niet zo mooi door...
Nee, ik heb geen zin in zo'n kansloze discussie terwijl het enige punt was dat het te koud was.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah je argumenten zijn op. Top!
Wat doe je daar dan? Ben je de boswachter?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 13:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oeh, mijn werkgebied
De Peel staat wel echt tot aan de rand vol met water nu, heb het al op meerdere plekken gewoon over de kades heen het gebied uit zien lopen de afgelopen weken.
Kansloos van jezelf dan toch wel, het ging in eerste instantie over neerslag.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen zin in zo'n kansloze discussie terwijl het enige punt was dat het te koud was.
Mijn reactie, gestaafd met statistieken, weerlegt die claim, zeker voor de 'veel te koude' augustus. 0.2 en 0.3 graden is hooguit iets kouder dan gemiddeld, maar amper het benoemen waard. Een juni daarentegen die 3 graden verschilt tov gemiddeld, dat zijn temperatuurverschillen die serieus zijn.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juli en augustus waren koud en veel te koud.
Het ging om temperatuur. Dat het flink te nat was klopt ook en kun je ook prima uit statistieken aflezen. Voor de zomerliefhebber was juli/augustus bagger, maar dat lag vooral aan de hoeveelheid neerslag. Had het zonnetje geschenen bij die temperaturen had niemand het over een koude, kutzomer gehad.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben het wel eens met Nattekat hoor. 2023 was gewoon een ontzettend schijtjaar qua weer. Het hele jaar door. Nauwelijks echt hete dagen gehad en een eindeloze stroom regen. Snap niet dat er dan altijd mensen zijn die dan met allerlei statistieken aan moeten tonen "dat het wel meevalt". Nee, het viel niet mee, het was gewoon kut. En ik kan het weten, ik ben heel veel buiten.Gemiddelden zijn gemiddeld. Maar die is misschien voor veel mensen te filosofisch, dat moet je snappen.
Dat zijn dus inderdaad die gemiddelden. Ik zie in augustus 2023, terwijl ik op het heetste plekje van NL woon, nergens een temperatuur boven de 30. En geen enkele zwoele avond dat je buiten kan zitten (zonder te veel kleding). 1 keer 17 snachts en dat is de warmste. De rest rond de 10. Dat is koud. Maar mensen die alleen 'savonds voor de TV hangen, zullen hier verder weinig last van hebben gehad. Ik vond het kut.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het ging om temperatuur. Dat het flink te nat was klopt ook en kun je ook prima uit statistieken aflezen. Voor de zomerliefhebber was juli/augustus bagger, maar dat lag vooral aan de hoeveelheid neerslag. Had het zonnetje geschenen bij die temperaturen had niemand het over een koude, kutzomer gehad.
Ik heb een mening over scorebordjournalistiek en mensen die de confrontatie zoeken over iets simpels als het weer.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kansloos van jezelf dan toch wel, het ging in eerste instantie over neerslag.
Jij maakt er dit van:
[..]
Mijn reactie, gestaafd met statistieken, weerlegt die claim, zeker voor de 'veel te koude' augustus. 0.2 en 0.3 graden is hooguit iets kouder dan gemiddeld, maar amper het benoemen waard. Een juni daarentegen die 3 graden verschilt tov gemiddeld, dat zijn temperatuurverschillen die serieus zijn.
Het gevoel dat het een koude zomer was is daarom waarschijnlijk vooral gebaseerd op de hoeveelheid neerslag en niet zozeer de temperatuur. Daar kun je wel dom over gaan lopen doen, maar dat versterkt je claim echt niet.
Stop daarmee dan als het je niet zintquote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb een mening over scorebordjournalistiek en mensen die de confrontatie zoeken over iets simpels als het weer.
Volgens NatteKat waren de nachten juist zo warm. Wat is het nuquote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat zijn dus inderdaad die gemiddelden. Ik zie in augustus 2023, terwijl ik op het heetste plekje van NL woon, nergens een temperatuur boven de 30. En geen enkele zwoele avond dat je buiten kan zitten (zonder te veel kleding). 1 keer 17 snachts en dat is de warmste. De rest rond de 10. Dat is koud. Maar mensen die alleen 'savonds voor de TV hangen, zullen hier verder weinig last van hebben gehad. Ik vond het kut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |