abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 september 2024 @ 23:21:18 #76
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_214903951
Je kunt plakkerige blikjes ook gewoon bij het afval of PMD gooien. Dan hoef je deze rommel niet weg te brengen naar de Supermarkt.
pi_214958105
Verantwoordelijkheid inname blikjes en flesjes: "Moet voor alle winkels verplicht worden"
https://www.at5.nl/artike(...)els-verplicht-worden
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_214959217
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 23:21 schreef KingRadler het volgende:
Je kunt plakkerige blikjes ook gewoon bij het afval of PMD gooien. Dan hoef je deze rommel niet weg te brengen naar de Supermarkt.
Ghehe
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214963821
quote:
Het tikt op lange termijn aardig aan, voor je het weet heb je een vliegticket aan statiegeld ;-)

Blijft een waardeloze toestand hier, met de romplomp. Soms erg lang wachten bij het enige inzamelpunt in de supermarkt dat ik de tas maar gewoon neerpleur. Als je 4 keer per jaar op vakantie kan, kunnen die paar centen er ook nog wel van af.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_215565671
Statiegeldjagers mogelijk een bende: sjouwen met gigantische zakken blikjes

quote:
AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam onderzoekt signalen dat statiegeldjagers in georganiseerd bendeverband opereren. De vermoedens zijn eveneens gedeeld met de handhavingsteams in de stad.

Dat laat een woordvoerder van de gemeente weten. De vermoedens zijn ontstaan bij medewerkers van de afval- en reinigingsdienst van de gemeente. Ook verschillende bewoners zouden bende-achtige taferelen onder de statiegeldjagers hebben gesignaleerd, waarbij de statiegeldjagers worden aangestuurd vanuit een organisatie. Daarnaast circuleren op sociale media foto’s van mensen die sjouwen met gigantische zakken vol met statiegeldblikjes, bijvoorbeeld tijdens en na de Canal Pride.

Extra afval
Sinds er op 1 april 2023 statiegeld is ingevoerd op kleine plastic flesjes en blikjes, zijn er veel statiegeldjagers op de been. In eerste instantie leek het statiegeldsysteem een gunstig effect te hebben op het afval in de stad, doordat er op straat nauwelijks nog plastic flesjes zouden rondslingeren. Maar in de praktijk bezorgen de statiegeldjagers de afval- en reinigingsdiensten een hoop extra werk.

Ze forceren vuilnisbakken en scheuren zakken open, vaak met een gigantische berg vuilnis op straat ten gevolg. Op dat rondslingerende afval komt vervolgens ongedierte af, zoals ratten, muizen en meeuwen.

Eerder waren er sterke vermoedens dat bedelaars die door het gehele land actief zijn onderdeel uitmaken van een goed georganiseerde criminele bende. Of de statiegeldjagers ook deel uitmaken van een goed geoliede (criminele) machine, moet echter nog blijken.

De woordvoerder van de gemeente laat weten dat statiegeldjagers die opereren in bendeverband vanuit het oogpunt van de vervuiling in de stad in ieder geval niet wenselijk zijn. „Een bende zou vanuit ander perspectief, bijvoorbeeld overlast, onveiligheid of mogelijke uitbuiting ook niet wenselijk zijn, maar dat is aan de politie.”

https://www.telegraaf.nl/(...)ische-zakken-blikjes
pi_215567035
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:47 schreef Nober het volgende:
Statiegeldjagers mogelijk een bende: sjouwen met gigantische zakken blikjes
[..]

Territoriumstrijd straks _O_ Welke familie claimt het Vondelpark?

Typische Telegraafartikel weer natuurlijk :')
  woensdag 13 november 2024 @ 12:59:15 #82
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215567249
Ik koop meestal geen blikjes meer en als er ik er nog wel een paar heb trap ik ze plat en flikker ze in de oud-ijzerbak.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_215567291
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:39 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Territoriumstrijd straks _O_ Welke familie claimt het Vondelpark?

Typische Telegraafartikel weer natuurlijk :')
Straks zeker ook territoriumstrijd onder glazenwassers en dakdekkers? Allemaal ophitserij van de telegraaf. Oh wacht.
  donderdag 14 november 2024 @ 10:00:55 #84
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215576406
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 14 november 2024 @ 18:48:00 #85
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215580149
quote:
dat kan ook je kunt ze ook even afspoelen voor je ze wegzet in een keukenlastje, ik breng ze pas weg als ik een plank vol heb
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Vis een optie? donderdag 14 november 2024 @ 18:59:39 #86
70532 loveli
N
pi_215580221
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 18:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat kan ook je kunt ze ook even afspoelen voor je ze wegzet in een keukenlastje, ik breng ze pas weg als ik een plank vol heb
Drinkwatertekort incoming..
crap in = crap out
  donderdag 14 november 2024 @ 20:15:25 #87
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215581046
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 18:59 schreef loveli het volgende:

[..]
Drinkwatertekort incoming..
nee hoor, ik douche niet meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215583206
quote:
Je kunt ook gewoon boodschappen online bestellen en thuis laten bezorgen. Dan nemen ze die plakkerige troep voor je mee en brengen ze het nog in mindering op het te betalen bedrag ook.
pi_215584136
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 20:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee hoor, ik douche niet meer
Misschien een idee om de blikjes in de douche op de vloer te zetten. Dan spoelen ze schoon tijdens het douchen.
pi_215585171
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2024 09:08 schreef Aether het volgende:
Verantwoordelijkheid inname blikjes en flesjes: "Moet voor alle winkels verplicht worden"
https://www.at5.nl/artike(...)els-verplicht-worden
Op zich wel terecht. Wie statiegeld int, moet het ook maar uitbetalen.
pi_217371590
quote:
Kabinet overweegt uitbreiding statiegeldplicht naar sapflessen
Staatssecretaris Chris Jansen (Milieu, PVV) overweegt ook sapflessen onder de statiegeldregeling te laten vallen, meldt de bewindsman in een brief aan de Tweede Kamer.

In de brief schetst hij ook een paar aanscherpingen, die nodig zijn omdat het inzameldoel van 90 procent nog niet wordt gehaald. Van de verkochte plastic flesjes werd vorig jaar 77 procent weer ingeleverd, van de blikjes 84 procent.

Jansen vindt dat de statiegeldregeling goed werkt. De hoeveelheid flesjes en blikjes tussen het zwerfafval is met 70 procent afgenomen. ‘We zijn op de goede weg met statiegeld, maar het kan en moet nog beter’, aldus de bewindsman. Hij wil dat de voorgeschreven 90 procent ‘zo snel mogelijk’ wel wordt gehaald.

Er moeten bijvoorbeeld meer inzamelpunten komen, zodat mensen makkelijker hun blikjes en flessen kunnen terugbrengen. Nu moeten zij daar vaak voor naar een supermarkt. Jansen laat ook onderzoeken of een innameplicht mogelijk is, zonder dat kleine ondernemers daar de dupe van worden.
https://www.ad.nl/economi(...)apflessen~a8df8dcc3/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217371857
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 21:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja die blikjes zijn ook z’n succes dus we breiden het uit, van de week stond ik weer eens voor een defecte automaat met mijn opgespaarde flessen
pi_217372722
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 21:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

verhoog het statiegeld gewoon met ¤2 ofzo

dan loont het nog het terug te brengen
pi_217373066
Het is 1 grote tyfuszooi hier in de buurt, als ik in de ochtend naar de tram loop zijn de helft van de prullenbakken opengetrokken en legt het vuil op straat, precies wat ik van te voren al voorspelt had, maar goed wel weer 80 ambtenaren aan het werk bij een stichting over statiegeld :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 15 april 2025 @ 08:25:54 #95
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217373303
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 07:41 schreef raptorix het volgende:
Het is 1 grote tyfuszooi hier in de buurt, als ik in de ochtend naar de tram loop zijn de helft van de prullenbakken opengetrokken en legt het vuil op straat, precies wat ik van te voren al voorspelt had, maar goed wel weer 80 ambtenaren aan het werk bij een stichting over statiegeld :') :') :')
Het is hier in Amsterdam al voor het derde jaar op rij een zootje op straat.

En wat is de voorgestelde oplossing?

Meer statiegeld.

Het zal alles alleen maar erger maken. Waar eindigt dit? Dat je straks onder dreiging van geweld, je drankje moet afstaan?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217373379
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Het is hier in Amsterdam al voor het derde jaar op rij een zootje op straat.

En wat is de voorgestelde oplossing?

Meer statiegeld.

Het zal alles alleen maar erger maken. Waar eindigt dit? Dat je straks onder dreiging van geweld, je drankje moet afstaan?
Er is ook totaal geen handhaving meer, vroeger als je je grofvuil te vroeg buiten zette, of de zak naast de afvalbak dan had je gerede kans dat dat onderzocht word, tegenwoordig flikkert iedereen lekker de boel ernaast. En dan vinden ze het gek dat er zoveel ratten zijn.
  dinsdag 15 april 2025 @ 09:55:14 #97
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217373922
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 21:51 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja die blikjes zijn ook z’n succes dus we breiden het uit, van de week stond ik weer eens voor een defecte automaat met mijn opgespaarde flessen
Ha same, vooral die van de Albert Heijn raken van elke afwijking in de stress. Steek eens wat van die Ahold winst in fatsoenlijke automaten, stelletje knieperds.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 15 april 2025 @ 09:56:36 #98
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217373931
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Er is ook totaal geen handhaving meer, vroeger als je je grofvuil te vroeg buiten zette, of de zak naast de afvalbak dan had je gerede kans dat dat onderzocht word, tegenwoordig flikkert iedereen lekker de boel ernaast. En dan vinden ze het gek dat er zoveel ratten zijn.
Dat komt door die stomme uitvinding de ondergrondse afvalbak. Werkt voor geen meter, nergens. Overal bijzet van mensen zonder pasje.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217373940
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2025 09:56 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat komt door die stomme uitvinding de ondergrondse afvalbak. Werkt voor geen meter, nergens. Overal bijzet van mensen zonder pasje.
Bij ons is geen pasje nodig, maar een paar jaar geleden zijn die dingen vervangen voor een model met kleinere klep waardoor ze veel sneller verstopt raken, het idee achter de kleine klep was dat men minder afval zou weggooien, typisch weer zo een wensdenk idee van een ambtenaar.
  dinsdag 15 april 2025 @ 10:04:26 #100
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_217373981
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2025 09:56 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Mwah, hier in een buitenwijk werkt de ondergrondse prima. Paar keer per jaar staat er iets naast maar dat gooit de volgende er dan in of het wordt binnen een dag opgehaald. Amper een probleem. Er zit ook een klein zijklepje in waar iedereen afval in weg kan gooien. In het centrum wel vaker grofvuil rondom die bakken maar dat zijn dan soms complete huisraden, die waren zonder ondergrondse bak ook wel (ergens) gedumpt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')