De daadwerkelijke steun voor Hamas ook? Een kritische houding tegenover de Israëlische (nederzettingen)politiek zeker wel en wellicht daardoor ook wel sympathie voor de Palestijnse “underdog” maar expliciete steun aan Hamas lijkt me vrij zeldzaam.quote:Op maandag 22 januari 2024 18:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is in het verleden natuurlijk best een dingetje geweest bij progressief Nederland. Enthousiasme nu misschien wat getemperd.
Appeasement != steun, ook al verdient dat met terugwerkende kracht ook de schoonheidsprijs niet.quote:
Een oproep om met praten in plaats van geweld het conflict op te lossen is toch niet echt steun aan Hamas te noemen?quote:
Men wilde wat betreft Hamas de Sinn-Fein aanpak (democratische inclusie) emuleren. Het betrekken van extreme organisaties bij het democratisch proces voor landen die uit een burgeroorlog komen is een beproefd recept en er zijn hele boeken over volgeschreven.quote:Op maandag 22 januari 2024 19:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een oproep om met praten in plaats van geweld het conflict op te lossen is toch niet echt steun aan Hamas te noemen?
Blijkbaar ben je of 100% pro-Israel of 100% pro-Hamas, genocide of terrorisme is niet relevant en vrede al helemaal niet.quote:Op maandag 22 januari 2024 19:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een oproep om met praten in plaats van geweld het conflict op te lossen is toch niet echt steun aan Hamas te noemen?
Het ging voornamelijk om het 'zonder voorwaarden', ergo zonder beperkingen aan het geweld door Hamas te stellen. Of je dat steun of niet, al dan niet indirect, wil noemen, is wat semantisch. Ze zien als volwaardige gesprekspartner getuigt, in ieder geval in retrospect, wel van wat doorgeschoten naďviteit.quote:Op maandag 22 januari 2024 19:00 schreef KareldeStoute het volgende:
Aan de andere kant zou je kunnen stellen dat de aanhoudende koers van geweld en repressie nou ook niet direct tot vrede of veiligheid heeft geleid. Uiteindelijk zal vrede toch aan de onderhandelingstafel bereikt moeten worden. Al is dat met de huidige geweldsexplosie vermoedelijk wel heel ver weg. Er is weer voor decennia voer voor extremisten…quote:Op maandag 22 januari 2024 19:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Het ging voornamelijk om het 'zonder voorwaarden', ergo zonder beperkingen aan het geweld door Hamas te stellen. Of je dat steun of niet, al dan niet indirect, wil noemen, is wat semantisch. Ze zien als volwaardige gesprekspartner getuigt, in ieder geval in retrospect, wel van wat doorgeschoten naďviteit.
In Zuid Afrika?quote:Op maandag 22 januari 2024 19:29 schreef phpmystyle het volgende:
@:nostra
Zie jij Fred Teeven nog terugkomen voor een eventueel nieuw centrum-rechts kabinet? Ik denk dat hij wel een liefhebber zou zijn voor dit kabinet in oprichting.
Daarnaast een goed politicus met hart op de juiste plaats
Tja, dat conflict is simpelweg onoplosbaar. Ik kan er niet anders dan apatisch tegenaan kijken, beide kampen zijn zo vol haat en in staat tot de meest gruwelijke dingen, dat een kant kiezen zinloos is. Net als het idee dat praten ooit tot iets structureels gaat leiden. Containment is het beste wat je eruit kan slepen en zelfs dat is voor zolang het duurt.quote:Op maandag 22 januari 2024 19:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aan de andere kant zou je kunnen stellen dat de aanhoudende koers van geweld en repressie nou ook niet direct tot vrede of veiligheid heeft geleid. Uiteindelijk zal vrede toch aan de onderhandelingstafel bereikt moeten worden. Al is dat met de huidige geweldsexplosie vermoedelijk wel heel ver weg. Er is weer voor decennia voer voor extremisten…
Ik heb niets met Teeven, maar neem wel regelmatig de Zuidtangent, dus misschien kan ik hem nog eens polsen.quote:Op maandag 22 januari 2024 19:29 schreef phpmystyle het volgende:
Zie jij Fred Teeven nog terugkomen voor een eventueel nieuw centrum-rechts kabinet? Ik denk dat hij wel een liefhebber zou zijn voor dit kabinet in oprichting.
Wel veel bestuurservaring.quote:Op maandag 22 januari 2024 19:29 schreef phpmystyle het volgende:
Whaha, jij zit soms echt bij hem in de bus?quote:Op maandag 22 januari 2024 19:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb niets met Teeven, maar neem wel regelmatig de Zuidtangent, dus misschien kan ik hem nog eens polsen.
Op vakantie ja.quote:
Wat maakt Teeven een klassiek-liberaal? Zijn war on drugs? Zijn schijt aan privacy?quote:Op maandag 22 januari 2024 19:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Whaha, jij zit soms echt bij hem in de bus?
Hoezo niks met Teeven? Een van de weinig klassiek liberalen bij de VVD nog.
Je kan prima klassiek-liberaal zijn en voor allemaal veiligheidsmaatregelen. Die war on drugs van mij hoeft ook niet zo, maar anarchisme vind ik weer het andere uiterste.quote:Op maandag 22 januari 2024 19:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat maakt Teeven een klassiek-liberaal? Zijn war on drugs? Zijn schijt aan privacy?
Flirten met de rechtse populisten is meestal de beste indicatie voor de groep die zich zo omschrijft. De link met liberalisme is over het algemeen volledig afwezig.quote:Op maandag 22 januari 2024 19:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat maakt Teeven een klassiek-liberaal? Zijn war on drugs? Zijn schijt aan privacy?
Dat is dan wellicht het ideologische verschil. De staat van geweld als (eeuwigdurende) constante en daarmee als excuus voor onderdrukking zou ik niet zomaar willen accepteren.quote:Op maandag 22 januari 2024 19:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, dat conflict is simpelweg onoplosbaar. Ik kan er niet anders dan apatisch tegenaan kijken, beide kampen zijn zo vol haat en in staat tot de meest gruwelijke dingen, dat een kant kiezen zinloos is. Net als het idee dat praten ooit tot iets structureels gaat leiden. Containment is het beste wat je eruit kan slepen en zelfs dat is voor zolang het duurt.
Teeven is vooral een 'crime-fighter'. Op enige economische visie is hij nog nooit betrapt voor zover ik weet.quote:Op maandag 22 januari 2024 19:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan prima klassiek-liberaal zijn en voor allemaal veiligheidsmaatregelen. Die war on drugs van mij hoeft ook niet zo, maar anarchisme vind ik weer het andere uiterste.
De onderhandelende partijen hebben radiostilte afgesproken. Nieuwe politiek in de achterkamertjes dus.quote:Op maandag 22 januari 2024 19:57 schreef Tijn het volgende:
Maar wat heeft Plasterk nou tegen de koning gezegd?
Je zou bonnetjes kwijtmaken zo kunnen noemen.quote:Op maandag 22 januari 2024 19:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Teeven is vooral een 'crime-fighter'. Op enige economische visie is hij nog nooit betrapt voor zover ik weet.
Eeey Lul, Lullo, heb je nog geneukt?quote:Op maandag 22 januari 2024 19:57 schreef Tijn het volgende:
Maar wat heeft Plasterk nou tegen de koning gezegd?
En tijdens het "crime fighten" (en in de politiek) vond hij het regelmatig niet nodig zich aan wetten en regels te houden.quote:Op maandag 22 januari 2024 19:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Teeven is vooral een 'crime-fighter'. Op enige economische visie is hij nog nooit betrapt voor zover ik weet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |