Dat hadden ze dan beter aan de badkamer kunnen uitgeven. Je schoonpa was toen ook al 65....quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:08 schreef V. het volgende:
'.....toen ze er in kwamen hebben ze er zelf voor 15.000 euro een keuken in laten zetten.
thanks, cpt. Hindsightquote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:24 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Dat hadden ze dan beter aan de badkamer kunnen uitgeven. Je schoonpa was toen ook al 65....
Nuttige bijdrage. Het ging mij erom te verduidelijken dat die kloterige woninbouw in 15 jaar tijd zelf nooit iets nuttigs qua groot onderhoud hebben gedaan. Ik vind het belachelijk dat een woningbouwvereniging tegen mensen zegt: breek je nek maar en anders wacht je maar tot je 86 bent.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:24 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Dat hadden ze dan beter aan de badkamer kunnen uitgeven. Je schoonpa was toen ook al 65....
Proberen ze het daadwerkelijk kostenloos voor elkaar te krijgen of hebben ze ook al gevraagd of eea met een eigen bijdrage en/of huurverhoging wel mogelijk is?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:08 schreef V. het volgende: proberen al een tijd hun woninbouwvereniging zo ver te krijgen dat zij een gewone (eenvoudige) douche krijgen, maar die weigert dat ten enen male.
Woningbouw denkt niet mee. 2030 en bek houden.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:41 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Proberen ze het daadwerkelijk kostenloos voor elkaar te krijgen of hebben ze ook al gevraagd of eea met een eigen bijdrage en/of huurverhoging wel mogelijk is?
Ik snap de woningbouw wel.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:08 schreef V. het volgende:
Ola, mijn schoonouders wonen nu inmiddels 15 jaar in hun woningbouwhuis. Zij moeten sinds zij daar wonen douchen in de badkuip. Nu is mijn schoonvader inmiddels 80 met flink wat gezondheidsklachten en mijn schoonmoeder bijna 77. Zij moeten halsbrekende capriolen uithalen om te douchen en proberen al een tijd hun woninbouwvereniging zo ver te krijgen dat zij een gewone (eenvoudige) douche krijgen, maar die weigert dat ten enen male. Hun standaard tekst is dat grootschalig onderhoud voor hun woning gepland is in 2030 en dat ze daar maar op moeten wachten. Mijn vraag is: heeft iemand enig idee wat hun rechten zijn? Ik vind hun verzoek namelijk niet zo heel gek. Het is toch raar dat je oude van dagen in een (gladde) badkuip laat douchen?
Er is al 15 jaar niets gedaan aan het huis, toen ze er in kwamen hebben ze er zelf voor 15.000 euro een keuken in laten zetten.
Iemand advies? Thanks.
Ja, dat bad moet er gewoon uit voor er ongelukken gebeuren. Dat hoeft niet heel duur te zijn. Krijg je dan een heel mooie badkamer? Nee. Maar dat staat blijkbaar voor 2030 op de begroting en veel woningen tegelijk doen is veel efficienter en goedkoper dan nu 1 huis doen van oudere mensen.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:46 schreef hangtime het volgende:
Ik snap de woningbouw wel.
E.e.a. is allang begroot en gaat meestal met tientallen woningen tegelijk.
Je schoonouders hadden het ook aan kunnen zien komen.
En wat opzij kunnen zetten om het zelf aan te pakken.
Dergelijke aanpassing moet toch makkelijk voor max 5k te regelen zijn lijkt me.
Er hoeft niet direct een hele nieuwe badkamer in.
Sloop het bad, betegel het opnieuw en klaar.
Klopt.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:49 schreef Mickytjuh het volgende:
Onderhoud is voor de woningbouw, maar dit soort medisch noodzakelijke aanpassingen niet.
Of de gemeente, vanuit Wmo of Wlz: https://www.rijksoverheid(...)oor-woningaanpassingquote:Dat is voor de bewoner of de zorgverzekeraar.
Precies dit.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:46 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik snap de woningbouw wel.
E.e.a. is allang begroot en gaat meestal met tientallen woningen tegelijk.
Je schoonouders hadden het ook aan kunnen zien komen.
En wat opzij kunnen zetten om het zelf aan te pakken.
Dergelijke aanpassing moet toch makkelijk voor max 5k te regelen zijn lijkt me.
Er hoeft niet direct een hele nieuwe badkamer in.
Sloop het bad, betegel het opnieuw en klaar.
Dat is wel heel rigide, hoor.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:01 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Precies dit.
Maar in Nederland zijn we inmiddels zo ver, dat als mensen een probleem hebben er altijd iemand anders voor moet opdraaien. Hier ook weer zo'n voorbeeld.
Kijk, je woont in het huis van een ander, houd je dan ook aan die regels van die ander.
En wat is dan de stinkende wond? De woningbouwvereniging moet vooral verschoond blijven van lastige vragen van bewoners?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:07 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...
Ik snap die woonstichting wel. Ik vermoed zo dat de overige woningen in dat complex ook een ligbad hebben. En daar zullen ongetwijfeld ook andere hoogbejaarden wonen. Als ze aan het verzoek van ts' schoonouders zouden toegeven, schept dat een precedent en dan komt de hele tena-garde met dezelfde claim....quote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat is dan de stinkende wond? De woningbouwvereniging moet vooral verschoond blijven van lastige vragen van bewoners?
Er zijn eventueel mogelijkheden via de Wmo, zoals al door een aantal mensen is aangegeven.
De woningbouwvereniging had ze zelf die informatie ook kunnen geven.
Nee, wacht, jij zegt dat ze (de schoonouders) zich maar aan de regels moeten houden. Hoe is dat constructief voor die mensen?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:15 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Ik snap die woonstichting wel. Ik vermoed zo dat de overige woningen in dat complex ook een ligbad hebben. En daar zullen ongetwijfeld ook andere hoogbejaarden wonen. Als ze aan het verzoek van ts' schoonouders zouden toegeven, schept dat een precedent en dan komt de hele tenera-garde met dezelfde calim....
Precies, daar kies je voor als je in het huis van een ander gaat wonen.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, wacht, jij zegt dat ze (de schoonouders) zich maar aan de regels moeten houden.
Ja, en dat is wel heel rigide.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:19 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Precies, daar kies je voor als je in het huis van een ander gaat wonen.
Meestal heb je toestemming nodig als je zelf wilt doen en betalen. Dat had ik afgelopen jaar met het plaatsen van zonwering. Binnenkort mag ik ook toestemming vragen voor aanpassingen aan de gootsteen voor het plaatsen van een vaatwasser.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:14 schreef ach het volgende:
Je moet jezelf afvragen hoeveel tijd en ergernis je wil steken om het voor elkaar te krijgen het door de wbv te laten doen. Als je het budget hebt zou ik het zelf doen en een inloopdouche laten plaatsen. Of nog goedkoper en als er plek voor is in de badkamer: voor een paar honderd euro een vrijstaande douchecabine neerzetten.
Mochten je ouders er voor 2030 uitgaan haal je die cabine weg, en tegen een inloopdouche kan de wbv niet veel commentaar hebben. Hooguit ben je de borg kwijt.
Tenera?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:15 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Ik snap die woonstichting wel. Ik vermoed zo dat de overige woningen in dat complex ook een ligbad hebben. En daar zullen ongetwijfeld ook andere hoogbejaarden wonen. Als ze aan het verzoek van ts' schoonouders zouden toegeven, schept dat een precedent en dan komt de hele tenera-garde met dezelfde claim....
Of je geeft geen fuck om die toestemming want tegen de tijd dat ze naar een verzorgingshuis gaan word het toch gerenoveerdquote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Meestal heb je toestemming nodig als je zelf wilt doen en betalen. Dat had ik afgelopen jaar met het plaatsen van zonwering. Binnenkort mag ik ook toestemming vragen voor aanpassingen aan de gootsteen voor het plaatsen van een vaatwasser.
Bij mijn woningbouwvereniging gaat zulke aanvragen via de Wmo:
https://www.woonfriesland(...)dig-in-mijn-huis-hoe
De woning is in bezit van wbv. Als die erachter komen dat je de woning hebt verbouwd zonder hun toestemming kan beste nare consequenties hebben voor de huurders.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Tenera?
[..]
Of je geeft geen fuck om die toestemming want tegen de tijd dat ze naar een verzorgingshuis gaan word het toch gerenoveerd
Klopt, dat miste nog in mijn verhaal: doe het zonder toestemming. Waarschijnlijk zegt de wbv in dit geval toch nee. Aangezien de wbv in 2030 toch wil gaan verbouwen en slopen zal het niet zo'n groot probleem zijn. Zolang je maar geen grote verandering doorvoert en dikke muurtegels op de muur zet e.d.. inloopdouche is volgens mij allemaal met voorzetspul en die douchcabine staat gewoon los.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Meestal heb je toestemming nodig als je zelf wilt doen en betalen. Dat had ik afgelopen jaar met het plaatsen van zonwering. Binnenkort mag ik ook toestemming vragen voor aanpassingen aan de gootsteen voor het plaatsen van een vaatwasser.
Bij mijn woningbouwvereniging gaat zulke aanvragen via de Wmo:
https://www.woonfriesland(...)dig-in-mijn-huis-hoe
Wat een kut-tips zeg, man man man.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nog een tip: het bad kan natuurlijk ook spontaan "stuk gaan" van "ouderdom". Dikke kans dat er dan een douchehoek wordt geplaatst.
Dan moet je wel wat morele hersengymnastiek doen.
Oh, en druk vanuit de (plaatselijke) media helpt vaak ook..
Eens, ik zeg ook nergens dat het goede tips zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat een kut-tips zeg, man man man.
De woningstichting is er NIET van. Het is aan de gemeente. En de gemeente heeft over het algemeen hele korte lijntjes met de woningstichting om dit netjes te regelen.
Misschien kun je dan beter niks zeggen in een serieus forum/topicquote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Eens, ik zeg ook nergens dat het goede tips zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |