Of je leest je even in over de zaak.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:45 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Als jij mij niet bedreigd om mijn familie te verkrachten en te vermoorden, dan is er niks aan de hand hoor.
"Ach donders, lieve mensen! Het is mie toch ook weer wat he! Man in de bak, dörp helemaal in rep en roer en mensen op FOK! geleuven ons verhaal niet eens! Nou ik ga weer even plichtsgetrouw naar miej werk toe hoor!"quote:
Eh, jij vroeg zelf om bewijs door te stellen dat je het in deze reeks niet had gezien. Niet kinderachtig doen nu.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:30 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ah je gaat even elke post waar je iets van vind nog maar eens een keer quoten. Ach, er lopen gekkies op een forum rond. Nou nieuws hoor!
Ik vroeg helemaal niet om bewijsquote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Eh, jij vroeg zelf om bewijs door te stellen dat je het in deze reeks niet had gezien. Niet kinderachtig doen nu.
Je beweerde dat je het niet in dit topic had gezien. Vervolgens laat iemand je het zien. En dan zeg je: ik vroeg niet om bewijs.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:21 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik vroeg helemaal niet om bewijs
Die post had helemaal niets met het rechtvaardigen van de executies te maken.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:23 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je beweerde dat je het niet in dit topic had gezien. Vervolgens laat iemand je het zien. En dan zeg je: ik vroeg niet om bewijs.
Sowieso zit er ook wel een nuanceverschil tussen begrip tonen dat iemand zijn familie wil beschermen, en goedpraten/rechtvaardigen dat iemand de ouders voor de ogen van een kind op brute wijze om het leven brengt.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Die post had helemaal niets met het rechtvaardigen van de executies te maken.
Naja, dit is voorzover ik weet ook de eerste keer geweest dat een moordenaar een filmpje op internet gooit, dat vervolgens door z'n vrouw nog even dunnetjes wordt overgedaan.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:22 schreef Hatseflats22 het volgende:
Veel mensen zijn zonder enig voorbehoud als een blok gevallen voor dit blijkbaar voor sommige mensen aansprekende narratief. Het is tekenend, vind ik; dat nogal wat mensen niet erg goed lijken in het kritisch beschouwen van de informatie die ze toekomt. Dat men dus op basis van een emotioneel filmpje een man die min of meer toegeeft twee mensen gedood te hebben, gelijk het voordeel van de twijfel geeft.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Sowieso zit er ook wel een nuanceverschil tussen begrip tonen dat iemand zijn familie wil beschermen, en goedpraten/rechtvaardigen dat iemand de ouders voor de ogen van een kind op brute wijze om het leven brengt.
Er is maar liefst ¤25 opgehaald!!!!!quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:32 schreef matthijst het volgende:
En dan heb ik het niet over die gasten die een crowd funding voor hun held opzetten.
"Hoi Richard, stiekem houden we van je hoor. Tegen niemand zeggen, hier is 25 euro. Caland en Bezsen".quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Er is maar liefst ¤25 opgehaald!!!!!
NEDERLAND GAAT NAAR DE KLOTE
Die posts gingen erover dat mensen achter hem stonden.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Die post had helemaal niets met het rechtvaardigen van de executies te maken.
Dus pas toen duidelijk werd dat het ‘bruut’ was en voor de ogen van een kind, werd het onacceptabel?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Sowieso zit er ook wel een nuanceverschil tussen begrip tonen dat iemand zijn familie wil beschermen, en goedpraten/rechtvaardigen dat iemand de ouders voor de ogen van een kind op brute wijze om het leven brengt.
Ik ben niet zo'n zwart/wit kijker.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dus pas toen duidelijk werd dat het ‘bruut’ was en voor de ogen van een kind, werd het onacceptabel?
Iedereen die in eerste instantie goedkeurde dat een geschil werd opgelost met doding, zit moreel fout. Nu terugkrabbelen omdat je nog niet wist dat er een kind bij was, is écht geen goedmakertje hoor.
Het is een teken van glijdende schaal en verhuftering dat zo veel mensen überhaupt, zonder de feiten af te wachten, het wel vonden kunnen dat dit was gebeurd. Ik vind het op mijn beurt onbegrijpelijk dat mensen zich niet druk maken om het teken dat hier levensgroot aan de wand verschijnt. Op social media bleek het totaal geaccepteerd om achtereen moord te staan.
Bizar verhaal jaquote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dus pas toen duidelijk werd dat het ‘bruut’ was en voor de ogen van een kind, werd het onacceptabel?
Iedereen die in eerste instantie goedkeurde dat een geschil werd opgelost met doding, zit moreel fout. Nu terugkrabbelen omdat je nog niet wist dat er een kind bij was, is écht geen goedmakertje hoor.
Het is een teken van glijdende schaal en verhuftering dat zo veel mensen überhaupt, zonder de feiten af te wachten, het wel vonden kunnen dat dit was gebeurd. Ik vind het op mijn beurt onbegrijpelijk dat mensen zich niet druk maken om het teken dat hier levensgroot aan de wand verschijnt. Op social media bleek het breed geaccepteerd om achter een moord te staan.
Dat nu afdoen als 'grapjes' of 'misverstand' is echt een gebrek aan (zelf)inzicht.
Dit is niet waar, toen het honkbalknuppelverhaal bekend werd was ook al bekend dat die vrouw tegen een boom was gereden en door de schuld van de dader was overleden en dat de dader daarnaast ook de man nog had vermoord.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n zwart/wit kijker.
Eerst leek het er op dat de dader in een noodsituatie gehandeld had; de politie zou hem nooit geholpen hebben behalve dat er ff wat honkbalknuppels bij die kopers zijn weggehaald waarmee ze die Richeard en zijn gezin blijkbaar mee in elkaar wilden meppen.
Het was nog onbekend hoe hij naar dat huis was gegaan en met welke intenties. Dat het op doodslag of moord uitliep was uiteraard wel bekend, maar om meteen alles volledig te gaan veroordelen was de informatie te summier voor.
Ja moord is natuurlijk nooit goed en die man had ook met zijn gezin kunnen vluchten of whatever, maar er zijn zeer zeker figuren die je overal in het land en zelfs buiten het land weten op te sporen, dus het was onmogelijk in te schatten in hoeverre Richard en zijn gezin echt gevaar liepen met deze mensen. Wat is er voorgevallen? Wat is er over en weer geroepen?
Direct conclusies trekken is niet altijd even handig.
Weer zo iemand die eenzijdig heel veel opvalt maar verder oogkleppen draagt. Vermoeiende figuren.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:40 schreef Hleler het volgende:
Wel leuk om de hele week reacties van bepaalde personen te lezen die de gekste verhalen bedenken om de acties van Richard goed te praten, "het zijn vast van die asociale tokkies", "criminele buitenlanders" enz. En nu is het opeens "je mag tegenwoordig ook al geen vragen meer stellen omg je mag niks meer van links het was alleen maar een grapje".
Is het dan zo lastig om gewoon toe te geven dat je fout zat en net als de helft van Nederland in het filmpje getrapt bent?
Ja precies ja. Maar daar ging mijn post niet over. Mijn post ging over users die hier schijnbaar de executies rechtvaardigden. Dat werd en wordt nogal stellig beweerd. En het ging dus niet over mensen die achter moordenaar Richard zouden staan. Dat zijn nogal twee wezenlijke verschillen. Ik heb de posts over het rechtvaardigen van de moorden hier overigens nog steeds niet gezienquote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:38 schreef Duderinnetje het volgende:
Die posts gingen erover dat mensen achter hem stonden.
Zoveel van de eerste reacties waren ook "laten we geen overhaaste conclusies trekken, er zijn twee kanten van het verhaal" alsof het nog als compleet neutraal beschouwd moet worden.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit is niet waar, toen het honkbalknuppelverhaal bekend werd was ook al bekend dat die vrouw tegen een boom was gereden en door de schuld van de dader was overleden en dat de dader daarnaast ook de man nog had vermoord.
Heel leuk dat je de "eerste reacties" goed probeert te praten, maar ook op basis van die eerste 2 filmpjes had je je al af moeten vragen of het allemaal wel klopte, want die 2 filmpjes zo kort op elkaar waren al heel dubieus en inhoudelijk nog veel dubieuzer.
Maar laten we achteraf gaan doen alsof het er aan lag dat er bij de slachtoffers al een honkbalknuppel in beslag was genomen.
Ik vind het niet zo'n probleem om toe te geven dat het verdedigen van een moordenaar mij meer opvalt dan het verdedigen van de slachtoffers ja, misschien ligt dat aan mijquote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Weer zo iemand die eenzijdig heel veel opvalt maar verder oogkleppen draagt. Vermoeiende figuren.
Oh is dat het, ik dacht dat je gewoon heel verontwaardigd speelt te zijn zodra dit uitkomt maar dat zal dan niet.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:02 schreef Hleler het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo'n probleem om toe te geven dat het verdedigen van een moordenaar mij meer opvalt dan het verdedigen van de slachtoffers ja, misschien ligt dat aan mij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |