Livevideo dader Weiteveen. Waarschijnlijk opgenomen na het incident. Eveneens een heftige video van de vermoedelijke vrouw van de vermoedelijke dader.quote:Bij een geweldsincident in het Drentse Weiteveen zijn twee mensen omgekomen. De politie meldt dat er bij
het incident geschoten lijkt te zijn. Een vijftigjarige verdachte uit Klazienaveen is opgepakt.
Het incident gebeurde aan de Bargerweg. De politie kreeg rond 8.45 uur een melding van een geweldsincident.
Volgens RTV Drenthe ging de melding over een auto die op een boom gebotst zou zijn. Al snel zou zijn gebleken dat er meer aan de hand was. Een van de dodelijke slachtoffers lag in de auto, het andere in een woning.
De omgeving is ruim afgezet en hulpverlening is opgestart. De politie doet sporenonderzoek en praat met getuigen.
quote:OM verdenkt 50-jarige man uit Klazienaveen van een dubbele moord in Weiteveen
Nieuwsbericht | 19-01-2024 | 15:15
De rechter-commissaris van de rechtbank Noord-Nederland heeft vandaag besloten dat een 50-jarige man uit Klazienaveen veertien dagen langer vast blijft zitten. Ook zal hij voor observatie worden opgenomen in het Pieter Baan Centrum. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt hem van twee moorden. Volgens het OM heeft hij op dinsdag 16 januari 2024 een 38-jarige man en een 44-jarige vrouw in hun woonplaats Weiteveen met voorbedachten rade om het leven gebracht.
Daarbij is volgens het Openbaar Ministerie (OM) excessief geweld gebruikt. Uit onderzoek blijkt dat onder meer op beide slachtoffers is geschoten. De vrouw is van korte afstand doodgeschoten, de man is op meerdere manieren letsel toegebracht. Hij is beschoten, gestoken en geslagen. Van het gebruikte geweld zijn mensen deels getuige geweest, waaronder de zoon van de twee dodelijke slachtoffers.
Alles wijst er op dat de verdachte gebruik heeft gemaakt van meerdere wapens die hij heeft meegenomen naar de plaats van het delict. De verdachte was in het bezit van een wapenvergunning. We onderzoeken welke wapens hij mocht hebben en of die gebruikt zijn bij het incident.
Het OM is ermee bekend dat er een langer lopend conflict ten grondslag ligt aan dit incident, waarbij beide partijen het laatste jaar meerdere meldingen en enkele aangiften hebben gedaan van in hun ogen overlast gevend of strafbaar gedrag door de ander. Gezien het lopende onderzoek kan het OM nu nog niet ingaan op enig detail. Datzelfde geldt voor het onderzoek naar de in beslag genomen wapens en een verstrekte vergunning.
Nogmaals wil het OM benadrukken dat er twee mensen om het leven zijn gebracht die jonge kinderen en andere familieleden achterlaten. Dat heeft grote impact op hen. Het OM vraagt om respectvol om te gaan met de belangen en de gevoelens van de nabestaanden en andere betrokkenen.
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:16 schreef inslagenreuring het volgende:
De arme man is doorgedraaid. Hoe wanhopig moet je zijn om tot zulke daden over te gaan.
Gaaf land.
De man die op eigen initiatief ging graven naar het lichaam van Willeke Dost en oprichter Steungroep Boeren en Burgers.quote:
Oh die debiel.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:18 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
De man die op eigen initiatief ging graven naar het lichaam van Willeke Dost en oprichter Steungroep Boeren en Burgers.
Er zijn in deze reeks toch genoeg users geweest die met de feiten die bekend waren nét iets te graag het oordeeel van de rechter af willen wachten. Het staat niet gelijk aan het rechtvaardigen van een dubbele moord maar met wat we dinsdagmiddag al wisten was het meer zoeken naar een legitieme reden om 2 mensen af te slachten. Alsof er überhaupt een legitieme reden voor zou zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:09 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hier werkelijk nog niemand in deze reeks gezegd dat de dubbele executie gerechtvaardigd is. Wat ik me wel kan voorstellen wat ik uit de verhalen zo concludeer is dat die Sam en Ineke zelf ook niet de meeste leuke mensen waren. Nu zijn ze helaas voor hunzelf tegen een echte idioot opgelopen…
En nog lees ik nergens dat men de moord rechtvaardigt. Dat er bepaalde onderbuikgevoelens heersen, tsja. Die onderbuikgevoelens heersen in alle lagen van de samenleving over bepaalde onderwerpen, ongeacht leeftijd, huidskleur, woonplaats etc. Kan je dus nooit voorkomen.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:17 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Bij dit soort pure drekpostst hoefde je niet heel lang te lezen om de ondertoon te vinden.
Precies, niet iedereen die de beweegredenen van die Richard willen weten, staan meteen voor de volle 100% achter zijn keuzes. Zeker hoe meer er bekend wordt, hoe walgelijker zijn daden blijken te zijn geweest!quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zijn in deze reeks toch genoeg users geweest die met de feiten die bekend waren nét iets te graag het oordeeel van de rechter af willen wachten. Het staat niet gelijk aan het rechtvaardigen van een dubbele moord maar met wat we dinsdagmiddag al wisten was het meer zoeken naar een legitieme reden om 2 mensen af te slachten. Alsof er überhaupt een legitieme reden voor zou zijn.
Het is natuurlijk niet goed te praten, maar [insert het stuk waar men het stiekem goedpraat] meestal afgesloten met ‘dit verhaal kent alleen maar verliezers’ verpakt het meestal mooier dan het is ja.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
En nog lees ik nergens dat men de moord rechtvaardigt. Dat er bepaalde onderbuikgevoelens heersen, tsja. Die onderbuikgevoelens heersen in alle lagen van de samenleving over bepaalde onderwerpen, ongeacht leeftijd, huidskleur, woonplaats etc. Kan je dus nooit voorkomen.
Als je het in dit topic nodig vind om te vermelden dat je zelf ook zo'n buutnlander zou neersteken dat niets met vergoelijken te maken heeft.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:23 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja en wat is nou precies je conclusie?
Als je de profielen van de #FreeRichard roepers op Twitter bekijkt dan valt wel op dat ze veelal in een hoek zitten met veel afkeer van de overheid.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Online zijn/waren er wel echt veel mensen hoor, vooral omdat het hun confirmation bias bevestigd dat politie en buitenlanders kut zijn.
Je kan ook op elke slak zout leggen hé en overal de racisme kaart voor trekken. Ik concludeer uit die posts niet dat ze de moorden rechtvaardigen. Maae goed jij kijkt er schijnbaar met een ander brilletje naar 👍🏼quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet goed te praten, maar [insert het stuk waar men het stiekem goedpraat] meestal afgesloten met ‘dit verhaal kent alleen maar verliezers’ verpakt het meestal mooier dan het is ja.
Er komen gewoon steeds meer mensen bij die hun verantwoordelijkheid als volwassenen niet willen dragen en alles en iedereen behalve zichzelf de schuld van hun eigen problemen geven. Als je iemand moedwillig opzoekt om dood te schieten moet je niet zielig gaan doen alsof die ander de trekker overhaalde.quote:
Is dat een extrapolatie van je eigen gevoelens of hoe moeten we dit interpreteren?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:24 schreef Cupfighter het volgende:
Als de Pool de dader was geweest was dit topic nog veel groter met rechtse drek
Hahahahahaquote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:26 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je kan ook op elke slak zout leggen hé en overal de racisme kaart voor trekken. Ik concludeer uit die posts niet dat ze de moorden rechtvaardigen. Maae goed jij kijkt er schijnbaar met een ander brilletje naar 👍🏼
quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:25 schreef -XOR- het volgende:
Ik las in deze reeks zelfs een post dat de moord voorkomen had kunnen worden als het PVV-Polenmeldpunt nog had bestaan.
Inderdaad, als die Pool maar uit het land gesmeten was had hij ook niet vermoord kunnen worden!quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:13 schreef SpaceOddity het volgende:
Wellicht als we nu zoiets als een ''polenmeldpunt'' hadden gehad, dan was dit drama misschien voorkomen kunnen worden.
Oja, daar moest ik dan wel weer een beetje om glimlachen. Maar ik hou dan ook van infantiele dingen.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:25 schreef -XOR- het volgende:
Ik las in deze reeks zelfs een post dat de moord voorkomen had kunnen worden als het PVV-Polenmeldpunt nog had bestaan.
Ah je gaat even elke post waar je iets van vind nog maar eens een keer quoten. Ach, er lopen gekkies op een forum rond. Nou nieuws hoor!quote:
Die hem in grote getallen steunen en dubbele moord proberen te rechtvaardigen (het is de schuld van de politie, het is de schuld van die slachtoffers zelf, alles behalve de dader die daadwerkelijk de trekker overhaalde) en hem een held noemen zijn allemaal pvv/FvD/bbb stemmers uit mijn eigen rechtse cirkels.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:17 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Bij dit soort pure drekposts hoefde je niet heel lang te lezen om de ondertoon te vinden.
Denk ik ook. Kijkende dat dit topic al 10 delen heeft zou in dat geval de Fok! server overbelast raken.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:24 schreef Cupfighter het volgende:
Polen zijn toch vaak juist rechts?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:24 schreef Cupfighter het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |