Half random getal. Maak het 70. Of 80. Weet ik veel. Dus een ruime meerderheid overhouden van het huidige Israel. Is dat ook een goed aanbod zoals die Palestijnen diverse keren geweldige aanbiedingen kreeg?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoe kom je nu ineens bij 60%? En 60% van welke gebied eigenlijk?
En waar hebben ze dan recht op? Volgens welke criteria?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:15 schreef opgebaarde het volgende:
of minder dan waar je recht op hebt?
Met beide volkjes bedoelde ik toch echt beidenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 20:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Israël heeft de Palestijnen toch echt meermaals een staat aangeboden. Om hier nog maar te zwijgen over het voorstel dat er in 1947 op tafel lag. Slechts één partij (de Joden) ging akkoord met een opdeling, de andere partij (de Arabieren) wilden alles.
Denken dat dit stopt bij het uitroeien van Hamasquote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
nog steeds denken dat dit feestje stopt bij het al dan niet uitroeien van Hamas
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 20:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als Hamas nu aanbiedt dat Israël 60% van het huidige gebied mag houden, zonder Jerusalem. Is dat een goed aanbod of wil Israel alles?
Mogelijkquote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:26 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Denken dat dit stopt bij het uitroeien van Hamas
(Seriously, Hezbollah en al die andere haatclubjes zijn next)
Hamas is helemaal geen gesprekspartner.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 20:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als Hamas nu aanbiedt dat Israël 60% van het huidige gebied mag houden, zonder Jerusalem. Is dat een goed aanbod of wil Israel alles?
Je 50 jaar gedragen, zodat werkelijk iedereen denkt: israel, dit soort shit kun je niet flikken. Kap hier mee.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
Mogelijk
En dan is het weer drie kwartier soort van stil, hier en daar wat geklier over en waar, paar doden, haalt de voorpagina iig niet meeen dan doen de Palestijnen weer wat boosaardige
Israel start operatie Hemelse Vrede om het nu echt voor eens en voor altijd op te lossen
Superveel doden, vrede, drie kwartier rust, herhaal etc enz.
Hadden de Palestijnen toen ook een eigen land toen? Nee hè, dat hebben ze nooit gehad. En wie bepaald trouwens waar een groep mensen of volk recht op heeft?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Half random getal. Maak het 70. Of 80. Weet ik veel. Dus een ruime meerderheid overhouden van het huidige Israel. Is dat ook een goed aanbod zoals die Palestijnen diverse keren geweldige aanbiedingen kreeg?
Lijkt me niet en ik snap niet zo goed waarom het wel aanvaard moet worden. Waarom zou je akkoord gaan met minder dan je nu hebt of minder dan waar je recht op hebt?
Het te ingewikkeld.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hadden de Palestijnen toen ook een eigen land toen? Nee hè, dat hebben ze nooit gehad. En wie bepaald trouwens waar een groep mensen of volk recht op heeft?
Uiteindelijk komt het altijd neer op ofwel de wet van de sterkste ofwel een situatie waarbij een gebied wordt opgedeeld. In het laatste geval hadden de Arabieren die zich nu 'de Palestijnen' noemen, een gouden kans in 1947, maar men weigerde.
Dit terwijl van het totale gebied dat de Britten onder hun controle hadden, ongeveer 15% naar een half miljoen Joden zou gaan en overige 85% naar ongeveer anderhalf miljoen Arabieren.
Lekker samenwonen met mensen die je naakte lijk feestend door de straten willen paraderen.In een regio waar bijna alle Joden buiten Israël al verdreven zijn.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:52 schreef egayalS het volgende:
[..]
How about, ontmanteling van de apartheidstaat net als in Zuid Afrika met gelijke rechten voor iedereen from the river to the sea?
Ik zie het niet gebeurenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je 50 jaar gedragen, zodat werkelijk iedereen denkt: israel, dit soort shit kun je niet flikken. Kap hier mee.
Welke rechten deel jij de Palestijnen nu toe dan? Pas op, want je begeeft je op behoorlijk glad ijs kan ik je zeggen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Half random getal. Maak het 70. Of 80. Weet ik veel. Dus een ruime meerderheid overhouden van het huidige Israel. Is dat ook een goed aanbod zoals die Palestijnen diverse keren geweldige aanbiedingen kreeg?
Lijkt me niet en ik snap niet zo goed waarom het wel aanvaard moet worden. Waarom zou je akkoord gaan met minder dan je nu hebt of minder dan waar je recht op hebt?
en terecht , dit gevecht zal nooit stoppen , lijkt op 5 jongens op het schoolplein die allemaal jou staan te schoppen , en je kunt niet weg lopen en de anderen die erbij staan die zeggen je moet hun je schoenen gevenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:26 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Denken dat dit stopt bij het uitroeien van Hamas
(Seriously, Hezbollah en al die andere haatclubjes zijn next)
Hoe onwaarschijnlijk ook, lijkt me dat een van de weinige scenarios. Vraag maar aan gandhi.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik zie het niet gebeuren
Bovendien geeft Israël geen reet om iedereen
Ik reageer op iemand die herhaaldelijk wappert met het argument 'de palestijn heeft al tig keer een geweldig aanbod afgeslagen', 'ze willen alles'.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke rechten deel jij de Palestijnen nu toe dan? Pas op, want je begeeft je op behoorlijk glad ijs kan ik je zeggen.
-knip dit heb ik al zovaak gezegdquote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
Mogelijk
En dan is het weer drie kwartier soort van stil, hier en daar wat geklier over en waar, paar doden, haalt de voorpagina iig niet meeen dan doen de Palestijnen weer wat boosaardige
Israel start operatie Hemelse Vrede om het nu echt voor eens en voor altijd op te lossen
Superveel doden, vrede, drie kwartier rust, herhaal etc enz.
Ah, dus nu staan de doelpalen bij dat de palestijnen denken recht te hebben op meer.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:06 schreef opgebaarde het volgende:
Ik probeer te begrijpen waarom een partij met iets akkoord moet gaan als hij denkt (!) op meer recht te hebben of dat het niet van de ander is.
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 20:23 schreef egayalS het volgende:
Overigens is het niks nieuws dat extreem rechts Europa een alliantie heeft met Israël.
Precies. Sterker nog, Hamas deed jarenlang met opzet alsof ze in gesprek wilden als onderdeel van het plan voor 7 oktober.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:36 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hamas is helemaal geen gesprekspartner.
Is al tot vervelens toe weerlegd, maar dan reageert hij gewoon niet meer en braakt iets nieuws uit zijn bubbel uit.quote:
Je hoeft dat niet eens te weerleggen, want de combinatie sluit elkaar uit. Maar aan islamitische zijde lijkt dat soms geen probleem te zijn.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 23:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is al tot vervelens toe weerlegd, maar dan reageert hij gewoon niet meer en braakt iets nieuws uit zijn bubbel uit.
Nee, hoor. Ze mogen heel radicaal blijven, terwijl ze aan een tweestatenoplossing werken.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:50 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Eens.
Maar voorwaarde is deradicalisatie.
Nee, dat is de rol van Israel. Voor de internationale gemeenschap is de tweestatenoplossing prioriteit.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een diplomatieke oplossing zal toch echt moeten beginnen met dat arabieren het inzicht krijgen dat het ze nooit of te nimmer zal lukken Israël te verdrijven. Gaat gewoon niet gebeuren. Ze zullen moeten accepteren dat ze sinds 1948 continu op het verkeerde paard hebben gewed.
Laat ze dus hun trots maar inslikken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |