Ik hoop op minstens 2000 in jouw dorp en dat führer Timmermans daar in persoon op toeziet.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar goed dan dat nederland een democratie is en geen linkse dictatuur
[..]
jij denkt kennelijk dat hiermee het probleem opgelost is met deze struisvogel politiek van uitsmeren tot ieder dorp 1000 asielzoekers heeft rondlopen ?
Timmermans is geen führer hè, had ie gewildquote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:14 schreef Niels0Kurovski het volgende:
<Laatste post vorige deel:>
[..]
Ik hoop op minstens 2000 in jouw dorp en dat führer Timmermans daar in persoon op toeziet.
</Laatste post vorige deel:>
Dan kreeg ieder dorp een biomassa centrale naast de asielzoekers kampen en overal warmte monopolisten creeren, dan krijg je echt machtquote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:21 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Timmermans is geen führer hè, had ie gewild
quote:Geloof niemand die zegt dat ik op het punt sta te vertrekken", riep Timmermans. ,,Jullie zijn nog lang niet van mij af. Ik heb een missie van jaren." Onlangs bracht de Financial Times de naam van de linkse partijleider in verband met een topfunctie in Brussel.
BEKIJK OOK:
Timmermans confronteert Wilders: 'U doet mij denken aan haai Bruce uit Finding Nemo'
Hij prees donderdagavond de hoofdstad als lichtend voorbeeld voor de rest van het land. ,,We moeten laten zien waar Nederland het meest divers is, Nederland ook het sterkst is", zei hij bijvoorbeeld. ,,
Dat is wat je in Amsterdam overal op iedere straathoek kan zien."
'Ingewikkelde tijd'
Timmermans sprak van een 'ingewikkelde tijd' door de verkiezingsoverwinning van Geert Wilders.
Ja dat zeg ik , niet alles willen doen hequote:Nederlandse gemeenten komende jaren mogelijk in financiële problemen: tekorten kunnen oplopen tot 1 miljard
2 min geledenin BINNENLAND
Nederlandse gemeenten komen de komende jaren mogelijk in financiële problemen. De gemeenten verwachten in 2026 een gezamenlijk tekort van 1,1 miljard euro.
Dat blijkt uit de benchmark Nederlandse gemeenten van accountants- en adviesorganisatie BDO.
quote:Bouman adviseert gemeenten prioriteiten te stellen en realistisch te begroten. ,,
Zijn de huidige taken en het huidige beleid nog steeds relevant?
Gemeenten moeten keuzes maken.
Niet alleen gebaseerd op financiën, maar gezien de krapte op de arbeidsmarkt, ook op uitvoerbaarheid."
Dat krijg je natuurlijk als je dwang in een wet opneemt. Dan gaan de onderliggende partijen ook niet meer vrijwillig meewerken maar vertragen totdat er dwang toegepast wordt. Kunnen de gemeenteraad mooi het spelletje spelen dat het kabinet ook altijd doet: we willen niet maar het moet van EU!quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:24 schreef Netsplitter het volgende:
Westland wil niet meewerken aan spreidingswet: 'Geen draagvlak voor'
De gemeenteraad in Westland is niet van plan mee te werken aan de spreidingswet waarbij gemeenten zo nodig verplicht worden om asielzoekers op te vangen. Dat zegt een meerderheid van de raad, aldus Omroep West.
Westland heeft meer dan 110.000 inwoners en zou volgens de spreidingswet 700 asielzoekers op moeten vangen. "We kunnen niet eens onze eigen jongeren, ouderen en arbeidsmigranten huisvesten. En dan moeten we nu wel 700 asielzoekers plaatsen. Dat valt aan de gewone burger gewoon niet uit te leggen", zegt Guus Bakker, fractievoorzitter van VVD Westland.
Later vandaag stemt de Eerste Kamer over de spreidingswet. Het is al bekend dat er een meerderheid is voor de wet. Remmert Keizer, fractievoorzitter van GemeenteBelang Westland: "We laten ons niks opleggen. Er is hier geen draagvlak voor." FvD en LPF zijn het daarmee eens. Volgens Keizer zegt de kiezer in Westland nee tegen een azc.
"We bepalen zelf wat we doen met onze ruimte, en er is hier gewoon geen plek. We gaan er alles aan doen om dit besluit tegen te houden en laten ons niks opleggen, zeker niet door een Eerste Kamer die anders had moeten beslissen."
Reactie burgemeester
"Wij hebben gewoon te maken met een eenheidsstaat, er worden wetten aangenomen en dat hebben overheden uit te voeren. Het politieke spel mag rustig gespeeld worden, maar uiteindelijk zal de wet uitgevoerd moeten worden", zegt burgemeester Bouke Arends in een reactie tegen Omroep West.
De drie coalitiepartijen denken daar anders over. "Omwonenden gaan procederen", verwacht VVD'er Guus Bakker. "Dan gaat het alsnog heel lang duren voordat er iets gerealiseerd is."
D66, CDA, GroenLinks en PvdA zijn wel voor uitvoering van de wet. Benjamin Hofland, fractievoorzitter van D66: "Binnen een gemeente die zó groot is en zóveel inwoners kent, is uitvoering uitdagend, maar zeker haalbaar."
Bron: https://nos.nl/artikel/25(...)-geen-draagvlak-voor
Wat een verrassing dat die kneuzen dwars gaan liggen. Dat ze bij alles.
Eens kijken of het ministerie ballen heeft om ze buiten spel te zetten.
uiteindelijk zullen ze wel mee werken en zijn de nieuwe woonruimten toch niet voor de lokale Nederlandse jongerenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat krijg je natuurlijk als je dwang in een wet opneemt. Dan gaan de onderliggende partijen ook niet meer vrijwillig meewerken maar vertragen totdat er dwang toegepast wordt. Kunnen de gemeenteraad mooi het spelletje spelen dat het kabinet ook altijd doet: we willen niet maar het moet van EU!
Werkt dat niet bij een groot deel van de wetten zo? Dat het iets is wat men dan moet doen, ongeacht of ze willen of niet?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat krijg je natuurlijk als je dwang in een wet opneemt. Dan gaan de onderliggende partijen ook niet meer vrijwillig meewerken maar vertragen totdat er dwang toegepast wordt. Kunnen de gemeenteraad mooi het spelletje spelen dat het kabinet ook altijd doet: we willen niet maar het moet van EU!
Begrijpelijk.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:24 schreef Netsplitter het volgende:
Ik denk dat 99% van het strafboek bestaat uit dwingende wetten.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja moet de nieuwe coalitie maar opschieten , anders gaat ff snel alles langs hen heenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik denk dat 99% van het strafboek bestaat uit dwingende wetten.
Ja, als je een effectieve wet wil welquote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Werkt dat niet bij een groot deel van de wetten zo? Dat het iets is wat men dan moet doen, ongeacht of ze willen of niet?
Ik vind het een vreemd bericht, op meerdere vlakken. Ten eerste vraag ik me af waar dat getal van 700 vandaan komt. Is dat daadwerkelijk al aan de gemeente gecommuniceerd? Lijkt me eerder iets dat ze zelf berekend hebben. De NOS schat in dat Westland er 500 op zou moeten vangen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:24 schreef Netsplitter het volgende:
Het gaat niet om woningen. Het gaat om asielzoekerscentra.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uiteindelijk zullen ze wel mee werken en zijn de nieuwe woonruimten toch niet voor de lokale Nederlandse jongeren
De dwangwet is vooral bedoeld om de capaciteit op te rekken. Het ontlasten van Ter Apel was slechts het verkooppraatje.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hier in de gemeente is juist vorig jaar een AZC geopend, maar ik las alweer dat er nu door die wet ook nog extra mensen opgevangen moeten worden. Dat lijkt mij toch niet de bedoeling. Tenzij die dan in het AZC erbij komen.
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik denk dat 99% van het strafboek bestaat uit dwingende wetten.
Extreem-rechts komt hier helemaal niet aan de macht.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit.
Straks lachen met de extreem rechtsen landelijk aan de macht.
als een asielzoeker in een gemeente gewend is dan zal ie daar ook wel gehuisvest gaan moeten worden , dat lijkt me logisch , ze blijven niet herverdelenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:47 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het gaat niet om woningen. Het gaat om asielzoekerscentra.
Woningen zijn pas aan de orde als de asielzoeker een statushouder wordt. En statushouders worden al naar rato verspreid over de gemeenten.
Dat is niet hoe het werkt.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als een asielzoeker in een gemeente gewend is dan zal ie daar ook wel gehuisvest gaan moeten worden , dat lijkt me logisch , ze blijven niet herverdelen
is nu een heel andere situatie,.quote:
Ik vertelde je net al dat het niet zo werkt. Het lijkt voor jou logisch, maar zo zit het niet in elkaar.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is nu een heel andere situatie,.
ze zijn nu bij een gemeente gedropt, die zal ook voor huisvesting gaan zorgen , als men statushouder is geworden,
ook zal de asiel zoeker daar werk gaan vinden en kennissen maken daar naar de moskee gaan
voorheen werd men statushouder en daarna verdeeld , dat klopt , nu worden ze als asielzoeker al verdeeldquote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik vertelde je net al dat het niet zo werkt. Het lijkt voor jou logisch, maar zo zit het niet in elkaar.
Bovendien worden ze niet bij een gemeente gedropt. Dat heb ik hierboven ook al uitgelegd.
Ik denk dat de meeste wetten voor het overgrote deel van de bevolking gevolgd worden omdat ze het 'goede/juiste' en vaak ook het rationele zijn om te doen. Niet omdat je er toe gedwongen wordt.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:42 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja, als je een effectieve wet wil wel. Maar dan moet je ook niet verbaasd zijn als je eerst vriendelijk vraagt dat iedereen eigenlijk nee zegt, en gewoon wacht totdat je dwingende aanwijzingen geeft.
Er wordt, ook in dit bericht, inderdaad wel weer enorm gefocust op echt die laatste optie van het rijk om eventueel te dwingen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik vind het een vreemd bericht, op meerdere vlakken. Ten eerste vraag ik me af waar dat getal van 700 vandaan komt. Is dat daadwerkelijk al aan de gemeente gecommuniceerd? Lijkt me eerder iets dat ze zelf berekend hebben. De NOS schat in dat Westland er 500 op zou moeten vangen.
Het is verder helemaal niet zo dat de spreidingswet betekent dat elke gemeente straks een bepaald aantal asielzoekers op moet vangen. Zo wordt het wel uitgerekend, maar zo hoeft het in de praktijk niet gerealiseerd te worden. Het wordt in eerste instantie neergelegd bij de provincies. De provincie kijkt in onderling overleg met de gemeenten waar asielzoekers opgevangen kunnen worden.
Gemeenten kunnen zich vrijwillig melden en krijgen daar dan geld voor. Dat bedrag loopt op naarmate de gemeente zich sneller meldt, met meer plekken, voor een langere periode. Westland zou dus kunnen weigeren, maar dat moet een andere gemeente in Zuid Holland bereid zijn om de aantallen van Westland over te nemen (en dus het extra geld opstrijken). Pas als de provincie er niet uitkomt, kan het Rijk eventueel dwingen. Dus voordat het Rijk Westland mogelijk verplicht om asielzoekers op te vangen, zijn we inmiddels wel een heel aantal stappen verder dan dat hier gesuggereerd wordt.
De coalitiepartijen zijn niet voor de spreidingswet en hoeven hem niet uit te voeren. Het is een middel dat ingezet KAN worden, maar het HOEFT niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uiteindelijk zullen ze wel mee werken en zijn de nieuwe woonruimten toch niet voor de lokale Nederlandse jongeren
Jouw gedachte is op zich best logisch hoor. Ook de Raad van State heeft geadviseerd om de verdeling van asielzoekers aan te laten sluiten op de verdeling van statushouders. Dat is nu dus echter niet op die manier opgenomen in de wet.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voorheen werd men statushouder en daarna verdeeld , dat klopt , nu worden ze als asielzoeker al verdeeld
Een fase eerder dus
alleen jij begrijpt het nog niet zo of doet alsof
Nee, het hoeft niet. De vraag is dan wel wat het alternatief is. Vrijwillig spreiden heeft immers niet gewerkt, de situatie in Ter Apel is onhoudbaar en ook een nieuwe coalitie kan niet stante pede de instroom drastisch verminderen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
De coalitiepartijen zijn niet voor de spreidingswet en hoeven hem niet uit te voeren. Het is een middel dat ingezet KAN worden, maar het HOEFT niet.
Eigen arbeidsmigranten eerst! Hoeven zal Westland er daar van hebben?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:24 schreef Netsplitter het volgende:
De gemeenteraad in Westland is niet van plan mee te werken aan de spreidingswet waarbij gemeenten zo nodig verplicht worden om asielzoekers op te vangen. Dat zegt een meerderheid van de raad, aldus Omroep West.
Westland heeft meer dan 110.000 inwoners en zou volgens de spreidingswet 700 asielzoekers op moeten vangen. "We kunnen niet eens onze eigen jongeren, ouderen en arbeidsmigranten huisvesten. En dan moeten we nu wel 700 asielzoekers plaatsen. Dat valt aan de gewone burger gewoon niet uit te leggen", zegt Guus Bakker, fractievoorzitter van VVD Westland.
Later vandaag stemt de Eerste Kamer over de spreidingswet. Het is al bekend dat er een meerderheid is voor de wet. Remmert Keizer, fractievoorzitter van GemeenteBelang Westland: "We laten ons niks opleggen. Er is hier geen draagvlak voor." FvD en LPF zijn het daarmee eens. Volgens Keizer zegt de kiezer in Westland nee tegen een azc.
"We bepalen zelf wat we doen met onze ruimte, en er is hier gewoon geen plek. We gaan er alles aan doen om dit besluit tegen te houden en laten ons niks opleggen, zeker niet door een Eerste Kamer die anders had moeten beslissen."
Reactie burgemeester
"Wij hebben gewoon te maken met een eenheidsstaat, er worden wetten aangenomen en dat hebben overheden uit te voeren. Het politieke spel mag rustig gespeeld worden, maar uiteindelijk zal de wet uitgevoerd moeten worden", zegt burgemeester Bouke Arends in een reactie tegen Omroep West.
De drie coalitiepartijen denken daar anders over. "Omwonenden gaan procederen", verwacht VVD'er Guus Bakker. "Dan gaat het alsnog heel lang duren voordat er iets gerealiseerd is."
D66, CDA, GroenLinks en PvdA zijn wel voor uitvoering van de wet. Benjamin Hofland, fractievoorzitter van D66: "Binnen een gemeente die zó groot is en zóveel inwoners kent, is uitvoering uitdagend, maar zeker haalbaar."
Dat is anders, die kun je ongehinderd uitbuiten.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:08 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Eigen arbeidsmigranten eerst! Hoeven zal Westland er daar van hebben?
o zo had ik dat nog niet begrepenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
De coalitiepartijen zijn niet voor de spreidingswet en hoeven hem niet uit te voeren. Het is een middel dat ingezet KAN worden, maar het HOEFT niet.
Het is wel erg logisch en ook onontkoombaar , als integratie reeds heeft plaatsgevonden, dan ga je niet meer herverdelen, dat kan nietquote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:58 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jouw gedachte is op zich best logisch hoor. Ook de Raad van State heeft geadviseerd om de verdeling van asielzoekers aan te laten sluiten op de verdeling van statushouders. Dat is nu dus echter niet op die manier opgenomen in de wet.
europanen die kun je gewoon achter de varkens schuur blijven huisvesten , dat blijft zoquote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is anders, die kun je ongehinderd uitbuiten.
Ze gaan, als ze een ooit tot een coalitie komen, nog bijzonder dankbaar zijn voor deze wet. De instroom breng je echt niet van vandaag op morgen naar 0…quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat klopt ook, maar daar is bij deze wet niet echt sprake van zou ik zeggen. Voor de inwoners van een gemeente is opvang van asielzoekers meestal niet goed of juist. In dat geval rest alleen nog de dwang.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste wetten voor het overgrote deel van de bevolking gevolgd worden omdat ze het 'goede/juiste' en vaak ook het rationele zijn om te doen. Niet omdat je er toe gedwongen wordt.
De instroom per direct stoppen; het kan er niet meer bij. En dan gaan puinruimen. Eruit die hier niets te zoeken hebben. En dan degenen die wel een status krijgen ergens van een kamer voorzien, waar ze een jaar of 8 op een huis kunnen wachten.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, het hoeft niet. De vraag is dan wel wat het alternatief is. Vrijwillig spreiden heeft immers niet gewerkt, de situatie in Ter Apel is onhoudbaar en ook een nieuwe coalitie kan niet stante pede de instroom drastisch verminderen.
iedere gemeente moet gaan bouwen, zodat die mensen gehuisvest kunnen worden zodara ze uit het gymnastieklokaal mogenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:41 schreef Gia het volgende:
[..]
De instroom per direct stoppen; het kan er niet meer bij. En dan gaan puinruimen. Eruit die hier niets te zoeken hebben. En dan degenen die wel een status krijgen ergens van een kamer voorzien, waar ze een jaar of 8 op een huis kunnen wachten.
En pas dan is er weer plaats.
Je verwacht het niet in een gemeente met VVD, FvD en LPF in de coalitie.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:38 schreef capricia het volgende:
Gemeente Westland vangt ook haar 12.000 eigen arbeidsmigranten niet op. De meesten wonen in Den Haag.
https://nos.nl/r/367421
Wel de lusten, niet de lasten.
Dan slapen ze buiten. Benieuwd wat voor appjes naar het thuisfront gaan, dan. Kom maar hierheen, of, blijf vooral weg, het is hier slecht?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze gaan, als ze een ooit tot een coalitie komen, nog bijzonder dankbaar zijn voor deze wet. De instroom breng je echt niet van vandaag op morgen naar 0…
Gemeenten moeten voor asielzoekers die hier alleen zijn gekomen vooral leegstaande gebouwen gaan inrichten voor opvang. Allemaal een kamer met bed, tafel en stoelen, gezamenlijke keuken en badkamer enz.... Kunnen ze prima wonen voor een jaartje of 8. Ze hebben dan toch een dak boven het hoofd!!quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedere gemeente moet gaan bouwen, zodat die mensen gehuisvest kunnen worden zodara ze uit het gymnastieklokaal mogen
Lijkt me dat een Westland ook haar eigen arbeidsmigranten mag gaan huisvesten. Gewoon dumpen op een andere gemeente is wel heel slappe hap.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Gemeenten moeten voor asielzoekers die hier alleen zijn gekomen vooral leegstaande gebouwen gaan inrichten voor opvang. Allemaal een kamer met bed, tafel en stoelen, gezamenlijke keuken en badkamer enz.... Kunnen ze prima wonen voor een jaartje of 8. Ze hebben dan toch een dak boven het hoofd!!
Gemeenten moeten verder huizen gaan bouwen voor onze eigen burgers en voor de statushouders die hier met het hele gezin zijn.
Kan geen kwaaad als men ook vast voor de nieuwe statushouders gaat bouwen en ook voor de eigen jonge gezinnenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Gemeenten moeten voor asielzoekers die hier alleen zijn gekomen vooral leegstaande gebouwen gaan inrichten voor opvang. Allemaal een kamer met bed, tafel en stoelen, gezamenlijke keuken en badkamer enz.... Kunnen ze prima wonen voor een jaartje of 8. Ze hebben dan toch een dak boven het hoofd!!
Gemeenten moeten verder huizen gaan bouwen voor onze eigen burgers en voor de statushouders die hier met het hele gezin zijn.
Helemaal mee eens. Maar gelukkig woon ik daar niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me dat een Westland ook haar eigen arbeidsmigranten mag gaan huisvesten. Gewoon dumpen op een andere gemeente is wel heel slappe hap.
En anders maar wat minder arbeidsmigranten in gemeente Westland.
Dus, je moet hier eerst bij je ouders inwonen, als je trouwt, dan een gezin stichten en pas dan heb je recht op een woning? Is dat wat je zegt?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Kan geen kwaaad als men ook vast voor de nieuwe statushouders gaat bouwen en ook voor de eigen jonge gezinnen
nee zeker niet,quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, je moet hier eerst bij je ouders inwonen, als je trouwt, dan een gezin stichten en pas dan heb je recht op een woning? Is dat wat je zegt?
Ik ben van mening dat woningen toegewezen moeten worden op basis van inschrijfduur en leeftijd. Een echtpaar in scheiding, die al 5 jaar bij elkaar zijn blijven wonen, moeten voorrang krijgen. Een man van 30 die al 5 jaar staat ingeschreven, moet voorrang krijgen op iemand van 23 die 5 jaar staat ingeschreven. Lijkt me dat er met 30 jaar meer sprake is van urgentie dan met 23 jaar.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee zeker niet,
iedereen moet weer een premie A woning krijgen om te starten en nederlandse jongeren moeten absoluut voorrang krijgen
Da's op zich niet zo vreemd in de wetenschap dat het Westland voornamelijk uit kleinere dorpen bestaat. Dat iemand ergens anders woont dan ie werkt is evenmin vreemd: op Schiphol en in het Rotterdamse havengebied werken duizenden mensen die ook ergens anders wonen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:38 schreef capricia het volgende:
Gemeente Westland vangt ook haar 12.000 eigen arbeidsmigranten niet op. De meesten wonen in Den Haag.
https://nos.nl/r/367421
Wel de lusten, niet de lasten.
Dan wordt het tijd dat ze wat minder arbeidsmigranten ter werk stellen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:18 schreef beantherio het volgende:
[..]
Da's op zich niet zo vreemd in de wetenschap dat het Westland voornamelijk uit kleinere dorpen bestaat. Dat iemand ergens anders woont dan ie werkt is evenmin vreemd: op Schiphol en in het Rotterdamse havengebied werken duizenden mensen die ook ergens anders wonen.
https://www.volkshuisvest(...)0vergunningverlening.quote:In Nederland werken meer dan 400.000 arbeidsmigranten die bijdragen aan de Nederlandse economie. Bij de huisvesting van deze migranten zijn verschillende partijen betrokken, waaronder werkgever en uitzendbureaus. Maar uiteindelijk is de gemeente verantwoordelijk voor de vergunningverlening.
Ja, klinkt leuk. Praktisch echter totaal onuitvoerbaar. De instroom per direct stoppen is een naïeve fantasie.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:41 schreef Gia het volgende:
[..]
De instroom per direct stoppen; het kan er niet meer bij. En dan gaan puinruimen. Eruit die hier niets te zoeken hebben. En dan degenen die wel een status krijgen ergens van een kamer voorzien, waar ze een jaar of 8 op een huis kunnen wachten.
Dan slapen ze toch buiten! Komen ze er vanzelf achter dat het geen goed idee is om nu naar Nederland te reizen voor asiel. En als ze dat niet fijn vinden, dan gaan ze wel weer terug naar Duitsland, waar ze sowieso eerder asiel aan hadden moeten vragen, of naar Belgie, of naar Frankrijk, Spanje of Italie.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, klinkt leuk. Praktisch echter totaal onuitvoerbaar. De instroom per direct stoppen is een naïeve fantasie.
België vangt geen alleenstaande mannen meer op. Dat zorgt voor allerlei problemen (overlast, zwerven, dwangsommen, etc.), maar het leidt er niet toe dat er minder asielzoekers naar België komen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan slapen ze buiten. Benieuwd wat voor appjes naar het thuisfront gaan, dan. Kom maar hierheen, of, blijf vooral weg, het is hier slecht?
Dan gaan ze naar het land waar ze doorheen kwamen voordat ze in Belgie waren. Hier zit het vol. Vol = vol.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:49 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
België vangt geen alleenstaande mannen meer op. Dat zorgt voor allerlei problemen (overlast, zwerven, dwangsommen, etc.), maar het leidt er niet toe dat er minder asielzoekers naar België komen.
Nee, daar gaan ze dus niet heen. Ze slapen in de stations, bedelen op straat, zorgen voor overlast en een onveilig gevoel. En de Belgische overheid wordt veroordeeld tot het betalen van miljoenen aan dwangsommen, omdat ze zich niet aan de wet houdt.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan gaan ze naar het land waar ze doorheen kwamen voordat ze in Belgie waren. Hier zit het vol. Vol = vol.
Ze horen asiel aan te vragen in het eerste land waar ze aankomen. Wij zijn hier niet verantwoordelijk voor, alleen omdat ze kiezen voor Nederland.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, daar gaan ze dus niet heen. Ze slapen in de stations, bedelen op straat, zorgen voor overlast en een onveilig gevoel. En de Belgische overheid wordt veroordeeld tot het betalen van miljoenen aan dwangsommen, omdat ze zich niet aan de wet houdt.
Jij kunt leuk kletsen, maar met de realiteit heeft het allemaal maar weinig te maken.
Er is onlangs een deurwaarder bij het ministerie geweest om een vrieskist en een koffiemachine in beslag te nemen inzake niet betaalde dwangsommenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, daar gaan ze dus niet heen. Ze slapen in de stations, bedelen op straat, zorgen voor overlast en een onveilig gevoel. En de Belgische overheid wordt veroordeeld tot het betalen van miljoenen aan dwangsommen, omdat ze zich niet aan de wet houdt.
Jij kunt leuk kletsen, maar met de realiteit heeft het allemaal maar weinig te maken.
OK. Het lijkt er op dat je wilt volharden in je eigen fantasiebeelden. Ik heb nu wel vaak genoeg uitgelegd waarom dat in de realiteit niet zo werkt.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze horen asiel aan te vragen in het eerste land waar ze aankomen. Wij zijn hier niet verantwoordelijk voor, alleen omdat ze kiezen voor Nederland.
We gaan het zien!quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
OK. Het lijkt er op dat je wilt volharden in je eigen fantasiebeelden. Ik heb nu wel vaak genoeg uitgelegd waarom dat in de realiteit niet zo werkt.
Ja, dat kwam lekker kneuterig over. Ik denk dat er uiteindelijk gewoon beslag gelegd gaat worden op banktegoeden van de overheid.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is onlangs een deurwaarder bij het ministerie geweest om een vrieskist en een koffiemachine in beslag te nemen inzake niet betaalde dwangsommen
We hebben het al gezien in andere landen. Wilders is niet de eerste rechtse populist in Europa. Ik noemde België al, maar kijk bijv. ook naar Meloni in Italië. Onder haar bewind is het aantal migranten alleen maar gestegen. Terwijl zij juist verkozen is op basis van het idee dat ze daar drastisch op in zou grijpen.quote:
Onwil.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:56 schreef Sodemieters het volgende:
waarom dat in de realiteit niet zo werkt.
Jij hebt dus veel liever de rijkere mensen in Nederland? Ondanks dat bekend is dat de rijkere mensen geen vuile handen willen krijgen door het verrichten van nuttige arbeid voor de mensheid?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan gaan ze naar het land waar ze doorheen kwamen voordat ze in Belgie waren. Hier zit het vol. Vol = vol.
Geloof je heel je leven al in sprookjes?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Die werven actief islamtische schaapherders Kirgizië omdat ze op Sardinië zelf op zijn.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:24 schreef capricia het volgende:
Iemand een idee hoe Italië het nu doet? Met die ultra rechtse Meloni.
Dat is wel erg optimistisch gerekend. Elk van die kornuiten kost ons gedurende de rest van zijn leven een miljoen euro.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:28 schreef halfway het volgende:
Die klootzak wil van heel Nederland een randstad maken. GEERT! Doe er wat aan.
¤1100 per Nederlander kost dat feestje per jaar
Komop, bluf er nog een miljoentje bij!quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:55 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat is wel erg optimistisch gerekend. Elk van die kornuiten kost ons gedurende de rest van zijn leven een miljoen euro.
Bij een instroom van 1200 per week is dat dus ruim 62 miljard per jaar.
Delen door het aantal neuzen in ons land is dat bijna 3500 euro p.p.p.j.
Delen door het aantal belastingaangiften komt dat zelfs neer op 6300 euro per jaar.
Weinig. Want die willen ze daar ook slechts hebben om te werken. Niet om te wonen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:08 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Eigen arbeidsmigranten eerst! Hoeven zal Westland er daar van hebben?
nee sprak er gisteren nog een en men krijgt vergunning voor woonruimte op het terrrein voor 6 of acht mensenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weinig. Want die willen ze daar ook slechts hebben om te werken. Niet om te wonen.
Opvoeren is zo gedaan.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, klinkt leuk. Praktisch echter totaal onuitvoerbaar. De instroom per direct stoppen is een naïeve fantasie.
Dat is als eens geprobeerd , helpt niets en als je pech hebt krijg je een advocaat vande EU op je dakquote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan slapen ze toch buiten! Komen ze er vanzelf achter dat het geen goed idee is om nu naar Nederland te reizen voor asiel.
Nee, maar verspreiden in de Randstad hoeft niet. Hou het lekker in het Oosten of Noorden, genoeg land en ruimte.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Geloof je heel je leven al in sprookjes?
Of denk je werkelijk dat het nu onderhandelende clubje tot snelle werkende oplossingen komt?
DENIEDquote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee, maar verspreiden in de Randstad hoeft niet. Hou het lekker in het Oosten of Noorden, genoeg land en ruimte.
Zuid-Italië zit op het niveau van een derdewereldland. Lijkt me per definitie niet echt een voorbeeldland om naar te kijken.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:24 schreef capricia het volgende:
Zou je dat zien zitten?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:15 schreef Red_85 het volgende:
Leuk man, straks pvv absolute meerderheid. Alleen.
Staan nu al op bijna 50 in de laatste peilingen.
![]()
laat men eerst maar eens woningen gaan bouwen voor jonge nederlanders met al die stikstof geneuzelquote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wordt nog leuk zo met een rechtse 2e kamer meerderheid die dit niet wilt aanpakken
"Meloni beloofde immigratie te stoppen met een ‘zeeblokkade’. Maar dit jaar arriveerden in Italië 55 procent procent meer migranten dan in 2022. Bovendien zag Meloni zich genoodzaakt om 425 duizend legale arbeidsmigranten toe te laten, teneinde de economie van het snel vergrijzende Italië draaiende te houden."quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:24 schreef capricia het volgende:
door nu de asielzoekers ook al te gaan verdelen over nederland , maakt men de huiscrisis nog veel urgenterquote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:47 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Wet verplaatsing bevolking is nu heel handig.
Neequote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
door nu de asielzoekers ook al te gaan verdelen over nederland , maakt men de huiscrisis nog veel urgenter
Laat ze maar lekker gaan naar gemeenten waar flink pro VVD en GroenLinks/PvdA is gestemd.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
door nu de asielzoekers ook al te gaan verdelen over nederland , maakt men de huiscrisis nog veel urgenter
Hoog tijd dat dit hier ook ingaat. Hopelijk dat het nieuwe kabinet even leentjebuur doet bij Frankrijk.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:12 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
die komen nu allemaal hier naartoe
jaquote:
Leentjebuur voor maatregelen die in de echte wereld niet blijken te werken? Is werken aan serieuze, werkbare oplossingen niet veel verstandiger?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoog tijd dat dit hier ook ingaat. Hopelijk dat het nieuwe kabinet even leentjebuur doet bij Frankrijk.
Nope. Helemaal niet.quote:
Tja, als de partijen die nu onderhandelen het uit moeten voeren, dan zal dat vast lukken.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd naar de praktische uitvoering nu van deze wet, ik zie alweer een enorme treinramp opdoemen.
'Het overkomt ons gewoooOooOoooOooOOoOOoon 'quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:12 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
die komen nu allemaal hier naartoe
Of je schopt doorlopend tegen elke maatregel aan die iemand voorstelt want niets doen helpt zo goed.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Leentjebuur voor maatregelen die in de echte wereld niet blijken te werken? Is werken aan serieuze, werkbare oplossingen niet veel verstandiger?
Hoepel toch op met je bronnen. Met gezond verstand kun je het zelf ook uitrekenen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Komop, bluf er nog een miljoentje bij!
Of heb je daadwerkelijke bronnen en dergelijke?
Zeg maar de VVD-tactiek van afgelopen jaar? Liever proberen electoraal gewin te behalen dan serieuze maatregelen te nemen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Of je schopt doorlopend tegen elke maatregel aan die iemand voorstelt want niets doen helpt zo goed.
Waar zijn bronnen voor nodig als je een hele dikke duim en een grafhekel aan buitenlanders hebt, nietwaar?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:45 schreef quo_ het volgende:
[..]
Hoepel toch op met je bronnen. Met gezond verstand kun je het zelf ook uitrekenen.
Dat miljoen is een aanname die zeker niet te hoog is. Als je 60 jaar lang rekent met een uitkering, zorg en een huis is het al met gemak het dubbele .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |