abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212089428
https://www.nu.nl/politie(...)d-spreidingswet.html

Komt de spreidingswet voor de asielopvang er wel of niet? Een sterk verdeelde Eerste Kamer debatteert er deze week over, maar nog niet alle fracties bekenden maandag kleur. Demissionair staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel) zal dinsdag nog twee senatoren moeten overtuigen.
De spreidingswet is "niet moeders mooiste", erkende senator Auke van der Goot van OPNL (een samenwerking van regionale partijen). Hij is een eenpitter in de Eerste Kamer, net als senator Martin van Rooijen (50PLUS).

Toch waren alle ogen maandagavond op hen gericht. De twee senatoren hebben een sleutelpositie, omdat de Eerste Kamer sterk verdeeld is over de spreidingswet.

GL-PvdA, CDA, D66, ChristenUnie en Volt zijn uitgesproken voorstander. De SP en PvdD hebben nog wel enige aanmerkingen, maar zullen waarschijnlijk ook hun steun geven aan het voorstel. De zetels van de voorstanders tellen samen op tot 36. Dat zijn er twee te weinig voor een meerderheid.

De stemmen van Van der Goot en Van Rooijen kunnen doorslaggevend zijn. "De wet is niet moeders mooiste en biedt op de korte termijn geen oplossing", zei Van der Goot. Tegelijkertijd ziet hij dat "het water tot aan de lippen staat" bij het Groningse dorp Ter Apel en het Drentse dorp Nieuw-Weerdinge.

Van der Goot laat zijn stem afhangen van een aantal toezeggingen van Van der Burg. Zo wil hij de garantie dat kleinschalige opvang echt mogelijk wordt. Ook wil hij dat de provincie Drenthe meer geld krijgt voor de aanpak van de overlast.
Van Rooijen gaf ook nog geen duidelijkheid. Mogelijk kan Van der Burg de senatoren dinsdag overtuigen. De staatssecretaris van VVD-huize zal dan reageren op alle vragen, zorgen en eisen uit de Eerste Kamer

VVD en BBB worstelen ook met spreidingswet
De twee eenpitters zijn niet de enige senatoren die worstelen met de spreidingswet. De BBB is niet per se tegen het spreiden van de asielopvang, maar vreest dat het zonder andere maatregelen "dweilen met de kraan open blijft".

Senator Arie Griffioen (BBB) zoekt de oplossing voor het tekort aan opvangplekken liever bij het sneller uitplaatsen van statushouders. Daarvoor zouden er speciale tussenlocaties moeten komen. Op dit moment houden zij zo'n zestienduizend bedden bezet in de asielzoekerscentra (azc's), omdat er te weinig huizen beschikbaar zijn.
De Eerste Kamerfractie van de VVD worstelt ook flink met de wet. Senator Marian Kaljouw was maandag zeer kritisch, maar liet ook twijfel horen. Dat terwijl de Tweede Kamerfractie van de VVD fel tegen de wet is.

In de senaat wordt niet uitgesloten dat er mogelijk een paar VVD-senatoren zijn die de wet wel willen steunen. De stemming die volgende week dinsdag plaatsvindt, gebeurt hoofdelijk. Dat betekent dat er niet per fractie gestemd wordt, maar dat alle aanwezige senatoren een stem uitbrengen.

De spreidingswet in het kort

Alle gemeenten krijgen een wettelijke taak om asielzoekers op te vangen.

Op basis van inwonersaantal en sociaaleconomische status wordt berekend hoeveel opvangplekken een gemeente zou moeten realiseren.

Maar niet in elke gemeenten hoeft daadwerkelijk een azc te komen. Per provincie mogen gemeenten onderling afspraken maken. Wie doet wat?

Een gemeente krijg een geldbonus als het meer doet dan wordt gevraagd, of special opvang biedt.

Als de gemeenten er onderling niet uitkomen, kan het kabinet in het uiterste geval bepalen waar een asielopvang komt.

Ts

Wel stop met dit toneelstuk.
Aangezien de wet gewoon word aangenomen.
De EU wilt dit en onze kabinet gaat gewoon uitvoeren .
Oke de EU wilt dat asiel beter over landen word verspreid.
Dus we kunnen verwachten dat nederland gewoon meer asielzoekers uhmmm gelukzoekers gaat krijgen

Zie bron.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-deal-over-migratie

Niet mijn OP. Niels.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_212089492
<Laatste post vorige deel:>

quote:
Op vrijdag 19 januari 2024 09:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar goed dan dat nederland een democratie is en geen linkse dictatuur
[..]
jij denkt kennelijk dat hiermee het probleem opgelost is met deze struisvogel politiek van uitsmeren tot ieder dorp 1000 asielzoekers heeft rondlopen ?
Ik hoop op minstens 2000 in jouw dorp en dat führer Timmermans daar in persoon op toeziet.

</Laatste post vorige deel:>
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 12:21:12 #3
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_212089617
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:14 schreef Niels0Kurovski het volgende:
<Laatste post vorige deel:>
[..]
Ik hoop op minstens 2000 in jouw dorp en dat führer Timmermans daar in persoon op toeziet.

</Laatste post vorige deel:>
Timmermans is geen führer hè, had ie gewild :D
pi_212089724
Die klootzak wil van heel Nederland een randstad maken. GEERT! Doe er wat aan.
¤1100 per Nederlander kost dat feestje per jaar
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:24:06 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212090462
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:21 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Timmermans is geen führer hè, had ie gewild :D
Dan kreeg ieder dorp een biomassa centrale naast de asielzoekers kampen en overal warmte monopolisten creeren, dan krijg je echt macht
Daarnaast ook de baas van de woningbouw door de stikstof smoes

en van alle weilanden natura 2000 maken
quote:
Geloof niemand die zegt dat ik op het punt sta te vertrekken", riep Timmermans. ,,Jullie zijn nog lang niet van mij af. Ik heb een missie van jaren." Onlangs bracht de Financial Times de naam van de linkse partijleider in verband met een topfunctie in Brussel.

BEKIJK OOK:

Timmermans confronteert Wilders: 'U doet mij denken aan haai Bruce uit Finding Nemo'
Hij prees donderdagavond de hoofdstad als lichtend voorbeeld voor de rest van het land. ,,We moeten laten zien waar Nederland het meest divers is, Nederland ook het sterkst is", zei hij bijvoorbeeld. ,,

Dat is wat je in Amsterdam overal op iedere straathoek kan zien."

'Ingewikkelde tijd'
Timmermans sprak van een 'ingewikkelde tijd' door de verkiezingsoverwinning van Geert Wilders.
8)7 8)7 8)7 _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 19-01-2024 13:33:59 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 23 januari 2024 @ 10:12:50 #6
323876 michaelmoore
pi_212138294
https://www.telegraaf.nl/(...)plopen-tot-1-miljard
Hee hoe kan dat nou

Dan gaan ze toch gewoon de WOZ verhogen of zo , of de reiningingsheffing
quote:
Nederlandse gemeenten komende jaren mogelijk in financiële problemen: tekorten kunnen oplopen tot 1 miljard
2 min geledenin BINNENLAND

Nederlandse gemeenten komen de komende jaren mogelijk in financiële problemen. De gemeenten verwachten in 2026 een gezamenlijk tekort van 1,1 miljard euro.

Dat blijkt uit de benchmark Nederlandse gemeenten van accountants- en adviesorganisatie BDO.
Ja dat zeg ik , niet alles willen doen he
Het is of de speeltuin of meer asielzoekers in de gemeente , niet alles tegelijk
quote:
Bouman adviseert gemeenten prioriteiten te stellen en realistisch te begroten. ,,
Zijn de huidige taken en het huidige beleid nog steeds relevant?

Gemeenten moeten keuzes maken.

Niet alleen gebaseerd op financiën, maar gezien de krapte op de arbeidsmarkt, ook op uitvoerbaarheid."
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 23 januari 2024 @ 10:24:24 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_212138405
Westland wil niet meewerken aan spreidingswet: 'Geen draagvlak voor'

De gemeenteraad in Westland is niet van plan mee te werken aan de spreidingswet waarbij gemeenten zo nodig verplicht worden om asielzoekers op te vangen. Dat zegt een meerderheid van de raad, aldus Omroep West.

Westland heeft meer dan 110.000 inwoners en zou volgens de spreidingswet 700 asielzoekers op moeten vangen. "We kunnen niet eens onze eigen jongeren, ouderen en arbeidsmigranten huisvesten. En dan moeten we nu wel 700 asielzoekers plaatsen. Dat valt aan de gewone burger gewoon niet uit te leggen", zegt Guus Bakker, fractievoorzitter van VVD Westland.

Later vandaag stemt de Eerste Kamer over de spreidingswet. Het is al bekend dat er een meerderheid is voor de wet. Remmert Keizer, fractievoorzitter van GemeenteBelang Westland: "We laten ons niks opleggen. Er is hier geen draagvlak voor." FvD en LPF zijn het daarmee eens. Volgens Keizer zegt de kiezer in Westland nee tegen een azc.

"We bepalen zelf wat we doen met onze ruimte, en er is hier gewoon geen plek. We gaan er alles aan doen om dit besluit tegen te houden en laten ons niks opleggen, zeker niet door een Eerste Kamer die anders had moeten beslissen."
Reactie burgemeester

"Wij hebben gewoon te maken met een eenheidsstaat, er worden wetten aangenomen en dat hebben overheden uit te voeren. Het politieke spel mag rustig gespeeld worden, maar uiteindelijk zal de wet uitgevoerd moeten worden", zegt burgemeester Bouke Arends in een reactie tegen Omroep West.

De drie coalitiepartijen denken daar anders over. "Omwonenden gaan procederen", verwacht VVD'er Guus Bakker. "Dan gaat het alsnog heel lang duren voordat er iets gerealiseerd is."

D66, CDA, GroenLinks en PvdA zijn wel voor uitvoering van de wet. Benjamin Hofland, fractievoorzitter van D66: "Binnen een gemeente die zó groot is en zóveel inwoners kent, is uitvoering uitdagend, maar zeker haalbaar."

Bron: https://nos.nl/artikel/25(...)-geen-draagvlak-voor

Wat een verrassing dat die kneuzen dwars gaan liggen. Dat ze bij alles.
Eens kijken of het ministerie ballen heeft om ze buiten spel te zetten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 10:32:42 #8
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212138467
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 10:24 schreef Netsplitter het volgende:

De gemeenteraad in Westland is niet van plan mee te werken aan de spreidingswet waarbij gemeenten zo nodig verplicht worden om asielzoekers op te vangen. Dat zegt een meerderheid van de raad, aldus Omroep West.

Westland heeft meer dan 110.000 inwoners en zou volgens de spreidingswet 700 asielzoekers op moeten vangen. "We kunnen niet eens onze eigen jongeren, ouderen en arbeidsmigranten huisvesten. En dan moeten we nu wel 700 asielzoekers plaatsen. Dat valt aan de gewone burger gewoon niet uit te leggen", zegt Guus Bakker, fractievoorzitter van VVD Westland.

Later vandaag stemt de Eerste Kamer over de spreidingswet. Het is al bekend dat er een meerderheid is voor de wet. Remmert Keizer, fractievoorzitter van GemeenteBelang Westland: "We laten ons niks opleggen. Er is hier geen draagvlak voor." FvD en LPF zijn het daarmee eens. Volgens Keizer zegt de kiezer in Westland nee tegen een azc.

"We bepalen zelf wat we doen met onze ruimte, en er is hier gewoon geen plek. We gaan er alles aan doen om dit besluit tegen te houden en laten ons niks opleggen, zeker niet door een Eerste Kamer die anders had moeten beslissen."
Reactie burgemeester

"Wij hebben gewoon te maken met een eenheidsstaat, er worden wetten aangenomen en dat hebben overheden uit te voeren. Het politieke spel mag rustig gespeeld worden, maar uiteindelijk zal de wet uitgevoerd moeten worden", zegt burgemeester Bouke Arends in een reactie tegen Omroep West.

De drie coalitiepartijen denken daar anders over. "Omwonenden gaan procederen", verwacht VVD'er Guus Bakker. "Dan gaat het alsnog heel lang duren voordat er iets gerealiseerd is."

D66, CDA, GroenLinks en PvdA zijn wel voor uitvoering van de wet. Benjamin Hofland, fractievoorzitter van D66: "Binnen een gemeente die zó groot is en zóveel inwoners kent, is uitvoering uitdagend, maar zeker haalbaar."

Dat krijg je natuurlijk als je dwang in een wet opneemt. Dan gaan de onderliggende partijen ook niet meer vrijwillig meewerken maar vertragen totdat er dwang toegepast wordt. Kunnen de gemeenteraad mooi het spelletje spelen dat het kabinet ook altijd doet: we willen niet maar het moet van EU!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 23 januari 2024 @ 10:34:14 #9
323876 michaelmoore
pi_212138481
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 10:32 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat krijg je natuurlijk als je dwang in een wet opneemt. Dan gaan de onderliggende partijen ook niet meer vrijwillig meewerken maar vertragen totdat er dwang toegepast wordt. Kunnen de gemeenteraad mooi het spelletje spelen dat het kabinet ook altijd doet: we willen niet maar het moet van EU!
uiteindelijk zullen ze wel mee werken en zijn de nieuwe woonruimten toch niet voor de lokale Nederlandse jongeren
pi_212138492
quote:

[..]
Werkt dat niet bij een groot deel van de wetten zo? Dat het iets is wat men dan moet doen, ongeacht of ze willen of niet?
"Pools are perfect for holding water"
pi_212138502
quote:
Begrijpelijk.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 23 januari 2024 @ 10:39:33 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_212138525
quote:

[..]
Ik denk dat 99% van het strafboek bestaat uit dwingende wetten. :D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 10:40:53 #13
323876 michaelmoore
pi_212138537
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 10:39 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ja moet de nieuwe coalitie maar opschieten , anders gaat ff snel alles langs hen heen
  dinsdag 23 januari 2024 @ 10:41:15 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212138542
Hier in de gemeente is juist vorig jaar een AZC geopend, maar ik las alweer dat er nu door die wet ook nog extra mensen opgevangen moeten worden. Dat lijkt mij toch niet de bedoeling. Tenzij die dan in het AZC erbij komen.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 10:42:19 #15
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212138549
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 10:35 schreef probeer het volgende:

[..]
Werkt dat niet bij een groot deel van de wetten zo? Dat het iets is wat men dan moet doen, ongeacht of ze willen of niet?
Ja, als je een effectieve wet wil wel :D . Maar dan moet je ook niet verbaasd zijn als je eerst vriendelijk vraagt dat iedereen eigenlijk nee zegt, en gewoon wacht totdat je dwingende aanwijzingen geeft.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_212138574
quote:

Ik vind het een vreemd bericht, op meerdere vlakken. Ten eerste vraag ik me af waar dat getal van 700 vandaan komt. Is dat daadwerkelijk al aan de gemeente gecommuniceerd? Lijkt me eerder iets dat ze zelf berekend hebben. De NOS schat in dat Westland er 500 op zou moeten vangen.

Het is verder helemaal niet zo dat de spreidingswet betekent dat elke gemeente straks een bepaald aantal asielzoekers op moet vangen. Zo wordt het wel uitgerekend, maar zo hoeft het in de praktijk niet gerealiseerd te worden. Het wordt in eerste instantie neergelegd bij de provincies. De provincie kijkt in onderling overleg met de gemeenten waar asielzoekers opgevangen kunnen worden.

Gemeenten kunnen zich vrijwillig melden en krijgen daar dan geld voor. Dat bedrag loopt op naarmate de gemeente zich sneller meldt, met meer plekken, voor een langere periode. Westland zou dus kunnen weigeren, maar dat moet een andere gemeente in Zuid Holland bereid zijn om de aantallen van Westland over te nemen (en dus het extra geld opstrijken). Pas als de provincie er niet uitkomt, kan het Rijk eventueel dwingen. Dus voordat het Rijk Westland mogelijk verplicht om asielzoekers op te vangen, zijn we inmiddels wel een heel aantal stappen verder dan dat hier gesuggereerd wordt.
pi_212138592
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 10:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
uiteindelijk zullen ze wel mee werken en zijn de nieuwe woonruimten toch niet voor de lokale Nederlandse jongeren
Het gaat niet om woningen. Het gaat om asielzoekerscentra.

Woningen zijn pas aan de orde als de asielzoeker een statushouder wordt. En statushouders worden al naar rato verspreid over de gemeenten.
pi_212138640
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hier in de gemeente is juist vorig jaar een AZC geopend, maar ik las alweer dat er nu door die wet ook nog extra mensen opgevangen moeten worden. Dat lijkt mij toch niet de bedoeling. Tenzij die dan in het AZC erbij komen.
De dwangwet is vooral bedoeld om de capaciteit op te rekken. Het ontlasten van Ter Apel was slechts het verkooppraatje.
  Trouwste user 2022 dinsdag 23 januari 2024 @ 10:59:25 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_212138714
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 10:39 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
_O_

Dit.

Straks lachen met de extreem rechtsen landelijk aan de macht. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 23 januari 2024 @ 11:01:43 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212138737
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 10:59 schreef tong80 het volgende:

[..]
_O_

Dit.

Straks lachen met de extreem rechtsen landelijk aan de macht. :{

:T
Extreem-rechts komt hier helemaal niet aan de macht.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 11:05:54 #21
323876 michaelmoore
pi_212138783
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 10:47 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het gaat niet om woningen. Het gaat om asielzoekerscentra.

Woningen zijn pas aan de orde als de asielzoeker een statushouder wordt. En statushouders worden al naar rato verspreid over de gemeenten.
als een asielzoeker in een gemeente gewend is dan zal ie daar ook wel gehuisvest gaan moeten worden , dat lijkt me logisch , ze blijven niet herverdelen

Het is geen spelletje hoor
pi_212138792
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 11:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als een asielzoeker in een gemeente gewend is dan zal ie daar ook wel gehuisvest gaan moeten worden , dat lijkt me logisch , ze blijven niet herverdelen
Dat is niet hoe het werkt.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 11:08:32 #23
323876 michaelmoore
pi_212138834
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 11:06 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is niet hoe het werkt.
is nu een heel andere situatie,.

ze zijn nu bij een gemeente gedropt, die zal ook voor huisvesting gaan zorgen , als men statushouder is geworden,
ook zal de asiel zoeker daar werk gaan vinden, daar kennissen maken, daar naar de moskee gaan met je dochter, de kinderen gaan daar naar de Islam school

Nee die gaan echt niet meer verhuizen naar schubbekutterveen of zeshuizen, om daar woonruimte te zoeken

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 23-01-2024 11:16:20 ]
pi_212138892
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 11:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
is nu een heel andere situatie,.

ze zijn nu bij een gemeente gedropt, die zal ook voor huisvesting gaan zorgen , als men statushouder is geworden,
ook zal de asiel zoeker daar werk gaan vinden en kennissen maken daar naar de moskee gaan
Ik vertelde je net al dat het niet zo werkt. Het lijkt voor jou logisch, maar zo zit het niet in elkaar.

Bovendien worden ze niet bij een gemeente gedropt. Dat heb ik hierboven ook al uitgelegd.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 11:17:19 #25
323876 michaelmoore
pi_212138923
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 11:13 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik vertelde je net al dat het niet zo werkt. Het lijkt voor jou logisch, maar zo zit het niet in elkaar.

Bovendien worden ze niet bij een gemeente gedropt. Dat heb ik hierboven ook al uitgelegd.
voorheen werd men statushouder en daarna verdeeld , dat klopt , nu worden ze als asielzoeker al verdeeld
Een fase eerder dus

alleen jij begrijpt het nog niet zo of doet alsof

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 23-01-2024 11:23:53 ]
pi_212139176
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 10:42 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ja, als je een effectieve wet wil wel :D . Maar dan moet je ook niet verbaasd zijn als je eerst vriendelijk vraagt dat iedereen eigenlijk nee zegt, en gewoon wacht totdat je dwingende aanwijzingen geeft.
Ik denk dat de meeste wetten voor het overgrote deel van de bevolking gevolgd worden omdat ze het 'goede/juiste' en vaak ook het rationele zijn om te doen. Niet omdat je er toe gedwongen wordt.
pi_212139192
Na autonome burgers die denken dat de wet niet voor hun geldt, hebben we nu dus ook autonome gemeenten.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_212139195
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 10:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik vind het een vreemd bericht, op meerdere vlakken. Ten eerste vraag ik me af waar dat getal van 700 vandaan komt. Is dat daadwerkelijk al aan de gemeente gecommuniceerd? Lijkt me eerder iets dat ze zelf berekend hebben. De NOS schat in dat Westland er 500 op zou moeten vangen.

Het is verder helemaal niet zo dat de spreidingswet betekent dat elke gemeente straks een bepaald aantal asielzoekers op moet vangen. Zo wordt het wel uitgerekend, maar zo hoeft het in de praktijk niet gerealiseerd te worden. Het wordt in eerste instantie neergelegd bij de provincies. De provincie kijkt in onderling overleg met de gemeenten waar asielzoekers opgevangen kunnen worden.

Gemeenten kunnen zich vrijwillig melden en krijgen daar dan geld voor. Dat bedrag loopt op naarmate de gemeente zich sneller meldt, met meer plekken, voor een langere periode. Westland zou dus kunnen weigeren, maar dat moet een andere gemeente in Zuid Holland bereid zijn om de aantallen van Westland over te nemen (en dus het extra geld opstrijken). Pas als de provincie er niet uitkomt, kan het Rijk eventueel dwingen. Dus voordat het Rijk Westland mogelijk verplicht om asielzoekers op te vangen, zijn we inmiddels wel een heel aantal stappen verder dan dat hier gesuggereerd wordt.
Er wordt, ook in dit bericht, inderdaad wel weer enorm gefocust op echt die laatste optie van het rijk om eventueel te dwingen.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 11:58:37 #29
3542 Gia
User under construction
pi_212139291
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 10:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De coalitiepartijen zijn niet voor de spreidingswet en hoeven hem niet uit te voeren. Het is een middel dat ingezet KAN worden, maar het HOEFT niet.
pi_212139294
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 11:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
voorheen werd men statushouder en daarna verdeeld , dat klopt , nu worden ze als asielzoeker al verdeeld
Een fase eerder dus

alleen jij begrijpt het nog niet zo of doet alsof
Jouw gedachte is op zich best logisch hoor. Ook de Raad van State heeft geadviseerd om de verdeling van asielzoekers aan te laten sluiten op de verdeling van statushouders. Dat is nu dus echter niet op die manier opgenomen in de wet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2024 11:59:36 ]
pi_212139318
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 11:58 schreef Gia het volgende:

[..]
De coalitiepartijen zijn niet voor de spreidingswet en hoeven hem niet uit te voeren. Het is een middel dat ingezet KAN worden, maar het HOEFT niet.
Nee, het hoeft niet. De vraag is dan wel wat het alternatief is. Vrijwillig spreiden heeft immers niet gewerkt, de situatie in Ter Apel is onhoudbaar en ook een nieuwe coalitie kan niet stante pede de instroom drastisch verminderen.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 12:08:07 #32
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_212139374
quote:

Reactie burgemeester

Eigen arbeidsmigranten eerst! Hoeven zal Westland er daar van hebben?
I am a black hole shitting into the void
pi_212139391
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:08 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Dat is anders, die kun je ongehinderd uitbuiten.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 12:10:42 #34
323876 michaelmoore
pi_212139395
quote:

[..]
o zo had ik dat nog niet begrepen
  dinsdag 23 januari 2024 @ 12:11:56 #35
323876 michaelmoore
pi_212139406
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 11:58 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Jouw gedachte is op zich best logisch hoor. Ook de Raad van State heeft geadviseerd om de verdeling van asielzoekers aan te laten sluiten op de verdeling van statushouders. Dat is nu dus echter niet op die manier opgenomen in de wet.
Het is wel erg logisch en ook onontkoombaar , als integratie reeds heeft plaatsgevonden, dan ga je niet meer herverdelen, dat kan niet
  dinsdag 23 januari 2024 @ 12:13:42 #36
323876 michaelmoore
pi_212139417
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is anders, die kun je ongehinderd uitbuiten.
europanen die kun je gewoon achter de varkens schuur blijven huisvesten , dat blijft zo
pi_212139442
quote:

[..]
Ze gaan, als ze een ooit tot een coalitie komen, nog bijzonder dankbaar zijn voor deze wet. De instroom breng je echt niet van vandaag op morgen naar 0…
  dinsdag 23 januari 2024 @ 12:24:57 #38
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212139541
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 11:46 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik denk dat de meeste wetten voor het overgrote deel van de bevolking gevolgd worden omdat ze het 'goede/juiste' en vaak ook het rationele zijn om te doen. Niet omdat je er toe gedwongen wordt.
Dat klopt ook, maar daar is bij deze wet niet echt sprake van zou ik zeggen. Voor de inwoners van een gemeente is opvang van asielzoekers meestal niet goed of juist. In dat geval rest alleen nog de dwang.

Ik denk zelfs dat ondertussen een groot deel van de Nederlandse bevolking de verplichtingen die we hebben onder de verschillende verdragen over asiel al niet meer goed of juist vinden.
  Moderator dinsdag 23 januari 2024 @ 12:38:06 #39
236264 crew  capricia
pi_212139689
Gemeente Westland vangt ook haar 12.000 eigen arbeidsmigranten niet op. De meesten wonen in Den Haag.

https://nos.nl/r/367421

Wel de lusten, niet de lasten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 23 januari 2024 @ 12:41:16 #40
3542 Gia
User under construction
pi_212139717
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, het hoeft niet. De vraag is dan wel wat het alternatief is. Vrijwillig spreiden heeft immers niet gewerkt, de situatie in Ter Apel is onhoudbaar en ook een nieuwe coalitie kan niet stante pede de instroom drastisch verminderen.
De instroom per direct stoppen; het kan er niet meer bij. En dan gaan puinruimen. Eruit die hier niets te zoeken hebben. En dan degenen die wel een status krijgen ergens van een kamer voorzien, waar ze een jaar of 8 op een huis kunnen wachten.
En pas dan is er weer plaats.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 12:42:50 #41
323876 michaelmoore
pi_212139736
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:41 schreef Gia het volgende:

[..]
De instroom per direct stoppen; het kan er niet meer bij. En dan gaan puinruimen. Eruit die hier niets te zoeken hebben. En dan degenen die wel een status krijgen ergens van een kamer voorzien, waar ze een jaar of 8 op een huis kunnen wachten.
iedere gemeente moet gaan bouwen, zodat die mensen gehuisvest kunnen worden zodara ze uit het gymnastieklokaal mogen
pi_212139738
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:38 schreef capricia het volgende:
Gemeente Westland vangt ook haar 12.000 eigen arbeidsmigranten niet op. De meesten wonen in Den Haag.

Je verwacht het niet in een gemeente met VVD, FvD en LPF in de coalitie.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 12:43:02 #43
3542 Gia
User under construction
pi_212139740
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze gaan, als ze een ooit tot een coalitie komen, nog bijzonder dankbaar zijn voor deze wet. De instroom breng je echt niet van vandaag op morgen naar 0…
Dan slapen ze buiten. Benieuwd wat voor appjes naar het thuisfront gaan, dan. Kom maar hierheen, of, blijf vooral weg, het is hier slecht?
  dinsdag 23 januari 2024 @ 12:46:08 #44
3542 Gia
User under construction
pi_212139779
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
iedere gemeente moet gaan bouwen, zodat die mensen gehuisvest kunnen worden zodara ze uit het gymnastieklokaal mogen
Gemeenten moeten voor asielzoekers die hier alleen zijn gekomen vooral leegstaande gebouwen gaan inrichten voor opvang. Allemaal een kamer met bed, tafel en stoelen, gezamenlijke keuken en badkamer enz.... Kunnen ze prima wonen voor een jaartje of 8. Ze hebben dan toch een dak boven het hoofd!!
Gemeenten moeten verder huizen gaan bouwen voor onze eigen burgers en voor de statushouders die hier met het hele gezin zijn.
  Moderator dinsdag 23 januari 2024 @ 12:52:47 #45
236264 crew  capricia
pi_212139880
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Gemeenten moeten voor asielzoekers die hier alleen zijn gekomen vooral leegstaande gebouwen gaan inrichten voor opvang. Allemaal een kamer met bed, tafel en stoelen, gezamenlijke keuken en badkamer enz.... Kunnen ze prima wonen voor een jaartje of 8. Ze hebben dan toch een dak boven het hoofd!!
Gemeenten moeten verder huizen gaan bouwen voor onze eigen burgers en voor de statushouders die hier met het hele gezin zijn.
Lijkt me dat een Westland ook haar eigen arbeidsmigranten mag gaan huisvesten. Gewoon dumpen op een andere gemeente is wel heel slappe hap.
En anders maar wat minder arbeidsmigranten in gemeente Westland.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 23 januari 2024 @ 12:54:38 #46
323876 michaelmoore
pi_212139915
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Kan geen kwaaad als men ook vast voor de nieuwe statushouders gaat bouwen en ook voor de eigen jonge gezinnen
  dinsdag 23 januari 2024 @ 12:57:25 #47
3542 Gia
User under construction
pi_212139955
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Lijkt me dat een Westland ook haar eigen arbeidsmigranten mag gaan huisvesten. Gewoon dumpen op een andere gemeente is wel heel slappe hap.
En anders maar wat minder arbeidsmigranten in gemeente Westland.
Helemaal mee eens. Maar gelukkig woon ik daar niet.
Ik woon in de gemeente die qua informatievoorziening aan de burgers haar zaakjes op orde heeft en ook al 450 vluchtelingen opgevangen heeft. En dat voor een gemeente van slechts 90.000 burgers.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 12:58:29 #48
3542 Gia
User under construction
pi_212139969
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Kan geen kwaaad als men ook vast voor de nieuwe statushouders gaat bouwen en ook voor de eigen jonge gezinnen
Dus, je moet hier eerst bij je ouders inwonen, als je trouwt, dan een gezin stichten en pas dan heb je recht op een woning? Is dat wat je zegt?
  dinsdag 23 januari 2024 @ 13:02:16 #49
323876 michaelmoore
pi_212140022
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Dus, je moet hier eerst bij je ouders inwonen, als je trouwt, dan een gezin stichten en pas dan heb je recht op een woning? Is dat wat je zegt?
nee zeker niet,
iedereen moet weer een premie A woning krijgen om te starten en nederlandse jongeren moeten absoluut voorrang krijgen
  dinsdag 23 januari 2024 @ 13:05:33 #50
3542 Gia
User under construction
pi_212140064
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee zeker niet,
iedereen moet weer een premie A woning krijgen om te starten en nederlandse jongeren moeten absoluut voorrang krijgen
Ik ben van mening dat woningen toegewezen moeten worden op basis van inschrijfduur en leeftijd. Een echtpaar in scheiding, die al 5 jaar bij elkaar zijn blijven wonen, moeten voorrang krijgen. Een man van 30 die al 5 jaar staat ingeschreven, moet voorrang krijgen op iemand van 23 die 5 jaar staat ingeschreven. Lijkt me dat er met 30 jaar meer sprake is van urgentie dan met 23 jaar.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 13:18:00 #51
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_212140201
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:38 schreef capricia het volgende:

Da's op zich niet zo vreemd in de wetenschap dat het Westland voornamelijk uit kleinere dorpen bestaat. Dat iemand ergens anders woont dan ie werkt is evenmin vreemd: op Schiphol en in het Rotterdamse havengebied werken duizenden mensen die ook ergens anders wonen.
  Moderator dinsdag 23 januari 2024 @ 13:43:21 #52
236264 crew  capricia
pi_212140368
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:18 schreef beantherio het volgende:

[..]
Da's op zich niet zo vreemd in de wetenschap dat het Westland voornamelijk uit kleinere dorpen bestaat. Dat iemand ergens anders woont dan ie werkt is evenmin vreemd: op Schiphol en in het Rotterdamse havengebied werken duizenden mensen die ook ergens anders wonen.
Dan wordt het tijd dat ze wat minder arbeidsmigranten ter werk stellen.

Wie is verantwoordelijk voor huisvesting arbeidsmigranten?
quote:
In Nederland werken meer dan 400.000 arbeidsmigranten die bijdragen aan de Nederlandse economie. Bij de huisvesting van deze migranten zijn verschillende partijen betrokken, waaronder werkgever en uitzendbureaus. Maar uiteindelijk is de gemeente verantwoordelijk voor de vergunningverlening.

https://www.volkshuisvest(...)0vergunningverlening.

Behalve in de gemeente Westland, die hebben daar geen zin in.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212140703
Denk dat we sowieso na moeten denken over de glastuinbouw sector. We hebben geen goedkoop gas meer en ze hebben 85% arbeidsmigranten. Ben wel benieuwd naar een gedegen berekening van de opbrengsten en (maatschappelijke) kosten van een dergelijke sector.
pi_212141004
quote:

[..]
Ja, klinkt leuk. Praktisch echter totaal onuitvoerbaar. De instroom per direct stoppen is een naïeve fantasie.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 14:47:45 #55
3542 Gia
User under construction
pi_212141042
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, klinkt leuk. Praktisch echter totaal onuitvoerbaar. De instroom per direct stoppen is een naïeve fantasie.
Dan slapen ze toch buiten! Komen ze er vanzelf achter dat het geen goed idee is om nu naar Nederland te reizen voor asiel. En als ze dat niet fijn vinden, dan gaan ze wel weer terug naar Duitsland, waar ze sowieso eerder asiel aan hadden moeten vragen, of naar Belgie, of naar Frankrijk, Spanje of Italie.
pi_212141069
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan slapen ze buiten. Benieuwd wat voor appjes naar het thuisfront gaan, dan. Kom maar hierheen, of, blijf vooral weg, het is hier slecht?
België vangt geen alleenstaande mannen meer op. Dat zorgt voor allerlei problemen (overlast, zwerven, dwangsommen, etc.), maar het leidt er niet toe dat er minder asielzoekers naar België komen.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 14:50:38 #57
3542 Gia
User under construction
pi_212141081
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
België vangt geen alleenstaande mannen meer op. Dat zorgt voor allerlei problemen (overlast, zwerven, dwangsommen, etc.), maar het leidt er niet toe dat er minder asielzoekers naar België komen.
Dan gaan ze naar het land waar ze doorheen kwamen voordat ze in Belgie waren. Hier zit het vol. Vol = vol.
pi_212141111
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:50 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan gaan ze naar het land waar ze doorheen kwamen voordat ze in Belgie waren. Hier zit het vol. Vol = vol.
Nee, daar gaan ze dus niet heen. Ze slapen in de stations, bedelen op straat, zorgen voor overlast en een onveilig gevoel. En de Belgische overheid wordt veroordeeld tot het betalen van miljoenen aan dwangsommen, omdat ze zich niet aan de wet houdt.

Jij kunt leuk kletsen, maar met de realiteit heeft het allemaal maar weinig te maken.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 14:54:32 #59
3542 Gia
User under construction
pi_212141121
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, daar gaan ze dus niet heen. Ze slapen in de stations, bedelen op straat, zorgen voor overlast en een onveilig gevoel. En de Belgische overheid wordt veroordeeld tot het betalen van miljoenen aan dwangsommen, omdat ze zich niet aan de wet houdt.

Jij kunt leuk kletsen, maar met de realiteit heeft het allemaal maar weinig te maken.
Ze horen asiel aan te vragen in het eerste land waar ze aankomen. Wij zijn hier niet verantwoordelijk voor, alleen omdat ze kiezen voor Nederland.
pi_212141142
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Er is onlangs een deurwaarder bij het ministerie geweest om een vrieskist en een koffiemachine in beslag te nemen inzake niet betaalde dwangsommen _O-
zie email 27 oktober
pi_212141144
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:54 schreef Gia het volgende:

[..]
Ze horen asiel aan te vragen in het eerste land waar ze aankomen. Wij zijn hier niet verantwoordelijk voor, alleen omdat ze kiezen voor Nederland.
OK. Het lijkt er op dat je wilt volharden in je eigen fantasiebeelden. Ik heb nu wel vaak genoeg uitgelegd waarom dat in de realiteit niet zo werkt.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 14:56:53 #62
3542 Gia
User under construction
pi_212141155
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
OK. Het lijkt er op dat je wilt volharden in je eigen fantasiebeelden. Ik heb nu wel vaak genoeg uitgelegd waarom dat in de realiteit niet zo werkt.
We gaan het zien!
pi_212141196
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Er is onlangs een deurwaarder bij het ministerie geweest om een vrieskist en een koffiemachine in beslag te nemen inzake niet betaalde dwangsommen _O-
Ja, dat kwam lekker kneuterig over. Ik denk dat er uiteindelijk gewoon beslag gelegd gaat worden op banktegoeden van de overheid.

Je moet je ook ernstig afvragen of je wilt wonen in een land waar the powers that be menen dat de wet niet voor hen geldt. Dat is het einde van de rechtstaat.
pi_212141251
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:56 schreef Gia het volgende:

[..]
We gaan het zien!
We hebben het al gezien in andere landen. Wilders is niet de eerste rechtse populist in Europa. Ik noemde België al, maar kijk bijv. ook naar Meloni in Italië. Onder haar bewind is het aantal migranten alleen maar gestegen. Terwijl zij juist verkozen is op basis van het idee dat ze daar drastisch op in zou grijpen.
pi_212141394
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:56 schreef Sodemieters het volgende:
waarom dat in de realiteit niet zo werkt.
Onwil.

Om zich aan de afspraken te houden en te luisteren naar de maatschappij.
Het is allemaal puur toeval en het overkomt ons.

Flikker. Toch. Op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212141505
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:50 schreef Gia het volgende:

[..]
Jij hebt dus veel liever de rijkere mensen in Nederland? Ondanks dat bekend is dat de rijkere mensen geen vuile handen willen krijgen door het verrichten van nuttige arbeid voor de mensheid?
  Moderator dinsdag 23 januari 2024 @ 15:24:40 #67
236264 crew  capricia
pi_212141509
Iemand een idee hoe Italië het nu doet? Met die ultra rechtse Meloni.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212141627
quote:

[..]
Geloof je heel je leven al in sprookjes?

Of denk je werkelijk dat het nu onderhandelende clubje tot snelle werkende oplossingen komt?
pi_212141729
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:24 schreef capricia het volgende:
Die werven actief islamtische schaapherders Kirgizië omdat ze op Sardinië zelf op zijn.
pi_212141881
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:28 schreef halfway het volgende:
Die klootzak wil van heel Nederland een randstad maken. GEERT! Doe er wat aan.
¤1100 per Nederlander kost dat feestje per jaar
Dat is wel erg optimistisch gerekend. Elk van die kornuiten kost ons gedurende de rest van zijn leven een miljoen euro.
Bij een instroom van 1200 per week is dat dus ruim 62 miljard per jaar.
Delen door het aantal neuzen in ons land is dat bijna 3500 euro p.p.p.j.
Delen door het aantal belastingaangiften komt dat zelfs neer op 6300 euro per jaar.
-
pi_212142064
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:55 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dat is wel erg optimistisch gerekend. Elk van die kornuiten kost ons gedurende de rest van zijn leven een miljoen euro.
Bij een instroom van 1200 per week is dat dus ruim 62 miljard per jaar.
Delen door het aantal neuzen in ons land is dat bijna 3500 euro p.p.p.j.
Delen door het aantal belastingaangiften komt dat zelfs neer op 6300 euro per jaar.
Komop, bluf er nog een miljoentje bij!
Of heb je daadwerkelijke bronnen en dergelijke?
  dinsdag 23 januari 2024 @ 16:15:17 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212142099
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:08 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Weinig. Want die willen ze daar ook slechts hebben om te werken. Niet om te wonen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 23 januari 2024 @ 16:25:28 #73
323876 michaelmoore
pi_212142208
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Weinig. Want die willen ze daar ook slechts hebben om te werken. Niet om te wonen.
nee sprak er gisteren nog een en men krijgt vergunning voor woonruimte op het terrrein voor 6 of acht mensen

Prima geregeld , fijn wonen bij het werk voor weinig of niets en ze werken fulltime , de meesten investeren het in de oekraine in land en vastgoed

hotelletje achter de kas met water en gas en internet
pi_212142222
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Opvoeren is zo gedaan.

Te veel opvangen is ook onuitvoerbaar, toch drukken ze het door. Waar een wil is.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  dinsdag 23 januari 2024 @ 16:28:20 #75
323876 michaelmoore
pi_212142249
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:47 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan slapen ze toch buiten! Komen ze er vanzelf achter dat het geen goed idee is om nu naar Nederland te reizen voor asiel.
Dat is als eens geprobeerd , helpt niets en als je pech hebt krijg je een advocaat vande EU op je dak
pi_212142261
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Geloof je heel je leven al in sprookjes?

Of denk je werkelijk dat het nu onderhandelende clubje tot snelle werkende oplossingen komt?
Nee, maar verspreiden in de Randstad hoeft niet. Hou het lekker in het Oosten of Noorden, genoeg land en ruimte. :+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 16:30:07 #77
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212142269
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:29 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Nee, maar verspreiden in de Randstad hoeft niet. Hou het lekker in het Oosten of Noorden, genoeg land en ruimte. :+
DENIED
pi_212142283
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:56 schreef Gia het volgende:

[..]
We gaan het zien!
We zien het al. In België.
Allah Al Watan Al Malik
pi_212142309
quote:
Zuid-Italië zit op het niveau van een derdewereldland. Lijkt me per definitie niet echt een voorbeeldland om naar te kijken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_212142677
Leuk man, straks pvv absolute meerderheid. Alleen.
Staan nu al op bijna 50 in de laatste peilingen.

^O^
:|W
1947-2016
pi_212142742
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:15 schreef Red_85 het volgende:
Leuk man, straks pvv absolute meerderheid. Alleen.
Staan nu al op bijna 50 in de laatste peilingen.

^O^
:|W
Zou je dat zien zitten?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212142762
Wordt nog leuk zo met een rechtse 2e kamer meerderheid die dit niet wilt aanpakken
  dinsdag 23 januari 2024 @ 17:30:34 #83
323876 michaelmoore
pi_212142775
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wordt nog leuk zo met een rechtse 2e kamer meerderheid die dit niet wilt aanpakken
laat men eerst maar eens woningen gaan bouwen voor jonge nederlanders met al die stikstof geneuzel

groot gelijk

Lage score voor die bio massa verbrander
pi_212142890
quote:
"Meloni beloofde immigratie te stoppen met een ‘zeeblokkade’. Maar dit jaar arriveerden in Italië 55 procent procent meer migranten dan in 2022. Bovendien zag Meloni zich genoodzaakt om 425 duizend legale arbeidsmigranten toe te laten, teneinde de economie van het snel vergrijzende Italië draaiende te houden."
pi_212142943
Wet verplaatsing bevolking is nu heel handig.
Plaats hier uw advertentie
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:07:16 #86
323876 michaelmoore
pi_212143128
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:47 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Wet verplaatsing bevolking is nu heel handig.
door nu de asielzoekers ook al te gaan verdelen over nederland , maakt men de huiscrisis nog veel urgenter
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:08:25 #87
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212143139
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
door nu de asielzoekers ook al te gaan verdelen over nederland , maakt men de huiscrisis nog veel urgenter
Nee
pi_212143170
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Laat ze maar lekker gaan naar gemeenten waar flink pro VVD en GroenLinks/PvdA is gestemd.
pi_212143183
twitter

die komen nu allemaal hier naartoe _O_
Plaats hier uw advertentie
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:12:26 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212143184
Ik ben wel heel benieuwd naar de praktische uitvoering nu van deze wet, ik zie alweer een enorme treinramp opdoemen.
pi_212143192
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:12 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
Hoog tijd dat dit hier ook ingaat. Hopelijk dat het nieuwe kabinet even leentjebuur doet bij Frankrijk.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:24:13 #92
323876 michaelmoore
pi_212143333
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nee
ja
pi_212143427
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hoog tijd dat dit hier ook ingaat. Hopelijk dat het nieuwe kabinet even leentjebuur doet bij Frankrijk.
Leentjebuur voor maatregelen die in de echte wereld niet blijken te werken? Is werken aan serieuze, werkbare oplossingen niet veel verstandiger?
pi_212143431
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:24 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Zou je dat zien zitten?
Nope. Helemaal niet.

Het is een gevolg van het huidige 'ga onder de strontsilo staan, dan komt het vanzelf' beleid.
1947-2016
pi_212143437
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd naar de praktische uitvoering nu van deze wet, ik zie alweer een enorme treinramp opdoemen.
Tja, als de partijen die nu onderhandelen het uit moeten voeren, dan zal dat vast lukken.
pi_212143442
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:12 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
'Het overkomt ons gewoooOooOoooOooOOoOOoon '
1947-2016
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:40:19 #97
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212143482
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Leentjebuur voor maatregelen die in de echte wereld niet blijken te werken? Is werken aan serieuze, werkbare oplossingen niet veel verstandiger?
Of je schopt doorlopend tegen elke maatregel aan die iemand voorstelt want niets doen helpt zo goed.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_212143526
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Komop, bluf er nog een miljoentje bij!
Of heb je daadwerkelijke bronnen en dergelijke?
Hoepel toch op met je bronnen. Met gezond verstand kun je het zelf ook uitrekenen.
Dat miljoen is een aanname die zeker niet te hoog is. Als je 60 jaar lang rekent met een uitkering, zorg en een huis is het al met gemak het dubbele .
-
pi_212143534
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:40 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Of je schopt doorlopend tegen elke maatregel aan die iemand voorstelt want niets doen helpt zo goed.
Zeg maar de VVD-tactiek van afgelopen jaar? Liever proberen electoraal gewin te behalen dan serieuze maatregelen te nemen.

Je beseft toch wel dat die val van het kabinet het eventueel beperken van de instroom met minstens 1 tot 1,5 jaar heeft vertraagd? En als het nieuwe kabinet, zoals verwacht wordt, voor onhaalbare maatregelen gaat duurt het nog langer…

Snap de frustratie hoor maar realistisch gezien is het hele circus van afgelopen jaar het slechtste wat je kan verzinnen als je de instroom wilt beperken.
pi_212143545
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:45 schreef quo_ het volgende:

[..]
Hoepel toch op met je bronnen. Met gezond verstand kun je het zelf ook uitrekenen.
Dat miljoen is een aanname die zeker niet te hoog is. Als je 60 jaar lang rekent met een uitkering, zorg en een huis is het al met gemak het dubbele .
Waar zijn bronnen voor nodig als je een hele dikke duim en een grafhekel aan buitenlanders hebt, nietwaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')