Ik was gisteren ook wel vrij, dus ik kon er de hele dag aan zitten.quote:Op donderdag 12 december 2024 12:47 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Je hebt serieus de doorloper al opgelost?![]()
Ik had die echt ingedeeld bij de vragen waar ik minimaal 2 weken aan moet gaan zitten.
Ik weet niet, ik heb me zojuist eigenlijk best vermaakt met 1, 2 en 6, ook al kwam e.e.a. me bekend voor. Het is voor het moraal ook wel fijn als er ook eens wat dingen lukken.quote:Op donderdag 12 december 2024 19:19 schreef JAM het volgende:
Ik vind hem dit jaar niet zo leuk. Veel thema's en ideeën die we vorig jaar en het jaar daarvoor ook al hadden gezien... Het mist een beetje humor en spitsvondigheid.
Ik was aan het kijken of de AVID (de Belgische militaire inlichtingendienst) er nog eentje deed, maar die heb ik nog niet gevonden. Een jaar of wat geleden heb ik ook het GCHQ puzzelbook gekregen voor de kerst met prachtig opgaven over tennisuitslagen gecombineerd met hun achternamen (en dan ook zo dat dat ook tennisspelers waren, maar dat er iets aan die uitslag niet klopte, in plaats van dat er maar een naam bedacht werd om de puzzel kloppend te maken) en dat was smullen. Ik mis in de nieuwe, of recente puzzels, een beetje het onderdeel van algemene kennis, naslagwerk, wat er in de wereld speelt, etc.- het gaat steeds meer naar het pure cryptografische en 'wat kan ChatGPT niet meer oplossen'.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:06 schreef Evangelion het volgende:
De Britse versie voor de liefhebbers (stuk korter en eenvoudiger)
https://www.gchq.gov.uk/f(...)Challenge%202024.pdf
De Belgische staat gepland voor de 19e van wat ik begreep.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:25 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik was aan het kijken of de AVID (de Belgische militaire inlichtingendienst) er nog eentje deed, maar die heb ik nog niet gevonden. Een jaar of wat geleden heb ik ook het GCHQ puzzelbook gekregen voor de kerst met prachtig opgaven over tennisuitslagen gecombineerd met hun achternamen (en dan ook zo dat dat ook tennisspelers waren, maar dat er iets aan die uitslag niet klopte, in plaats van dat er maar een naam bedacht werd om de puzzel kloppend te maken) en dat was smullen. Ik mis in de nieuwe, of recente puzzels, een beetje het onderdeel van algemene kennis, naslagwerk, wat er in de wereld speelt, etc.- het gaat steeds meer naar het pure cryptografische en 'wat kan ChatGPT niet meer oplossen'.
Ja, ik ga er nog eens naar kijken hoor. Ik had de opgaven alleen maar even doorgebladerd en ik kwam al snel tot de conclusie (die waarschijnlijk helemaal vals zal zijn) dat het vooral een hoop cijferen is. Ik ga er later nog even naar kijken.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De Belgische staat gepland voor de 19e van wat ik begreep.
Ik vermaak me overigens prima met die van dit jaar tot op heden.
Ja ach, ik kan me nog jaren achter elkaar Jan Smit, dezelfde DNA puzzels, en eindeloze substitutievercijferingen herinneren die allemaal op elkaar leken. Terugkerende elementen is toch iets wat er bij hoort. Al is het maar om de huis-tuin-en-keuken puzzelaars wat houvast te geven.quote:Op donderdag 12 december 2024 19:19 schreef JAM het volgende:
Ik vind hem dit jaar niet zo leuk. Veel thema's en ideeën die we vorig jaar en het jaar daarvoor ook al hadden gezien... Het mist een beetje humor en spitsvondigheid.
De doorloper heb ik ookl, maar ik heb nog niet door waar 18b op slaat....quote:Op donderdag 12 december 2024 13:31 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
[..]
Die doorloper is goed te doen stiekem. Het was iets in de orde van een uurtje werk.
Ik heb om de intro van 14a erg hard moeten lachen.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:50 schreef CarloV het volgende:
[..]
En daarbij: hoe ga je humor of spitsvondigheid herkennen als dat wellicht pas na het oplossen duidelijk wordt.
Als ik naar oude jaren kijken, dan ging het daar juist veel meer om klassieke cryptografie. Verder vind ik het knap dat je nu al alles hebt opgelost en daarom kunt oordelen over alle puzzels!quote:Op donderdag 12 december 2024 20:25 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik was aan het kijken of de AVID (de Belgische militaire inlichtingendienst) er nog eentje deed, maar die heb ik nog niet gevonden. Een jaar of wat geleden heb ik ook het GCHQ puzzelbook gekregen voor de kerst met prachtig opgaven over tennisuitslagen gecombineerd met hun achternamen (en dan ook zo dat dat ook tennisspelers waren, maar dat er iets aan die uitslag niet klopte, in plaats van dat er maar een naam bedacht werd om de puzzel kloppend te maken) en dat was smullen. Ik mis in de nieuwe, of recente puzzels, een beetje het onderdeel van algemene kennis, naslagwerk, wat er in de wereld speelt, etc.- het gaat steeds meer naar het pure cryptografische en 'wat kan ChatGPT niet meer oplossen'.
Dan zitten we in hetzelfde schuitjequote:Op vrijdag 13 december 2024 12:19 schreef Legoblokje het volgende:
Klaagtijd: Heeft iemand 7c toevallig al opgelost? Er zitten een paar termen tussen waarbij ik maar niets gevonden krijg.
Wel erg vlot om al op te geven zeg. Ik heb het idee net te zijn begonnen! Gewoon even wegleggen en volgende week verder. Hier liggen allerlei halve oplossingen te wachten op een gouden ingeving.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:19 schreef Legoblokje het volgende:
Klaagtijd: Heeft iemand 7c toevallig al opgelost? Er zitten een paar termen tussen waarbij ik maar niets gevonden krijg.
Ik geef niet zo snel op hoorquote:Op vrijdag 13 december 2024 15:20 schreef rita147 het volgende:
[..]
Wel erg vlot om al op te geven zeg. Ik heb het idee net te zijn begonnen! Gewoon even wegleggen en volgende week verder. Hier liggen allerlei halve oplossingen te wachten op een gouden ingeving.
Ik zit met scharten een beetje met de spelregels in de maag. Er is niet goed gedefinieerd hoe een paardensprong werkt, wat voor een enkele sprong niet uitmaakt, maar een reeks indezelfde richting zeker wel....quote:Op donderdag 12 december 2024 14:13 schreef GlennQuagmire het volgende:
Scharten is dit jaar toch wel een stuk makkelijker, of ik heb er vorig jaar gewoon geen aandacht aan besteed![]()
Die vond ik ook grappig. 2 vond ik ook erg lollig.quote:Op donderdag 12 december 2024 22:01 schreef IshaD het volgende:
[..]
Ik heb om de intro van 14a erg hard moeten lachen.
Als je dezelfde analogie volgt als bij een loper, maar dan voor een paard, is het wel duidelijk volgens mij.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:55 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Ik zit met scharten een beetje met de spelregels in de maag. Er is niet goed gedefinieerd hoe een paardensprong werkt, wat voor een enkele sprong niet uitmaakt, maar een reeks indezelfde richting zeker wel....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |