abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212063348
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 12:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel niet jou, ik bedoel ook niet Elan ook al heeft hij het gezegd. Het gaat om het principe. Als je niet wordt gepest omdát je bepaalde mensen kent/om je heen hebt, dan ben je dus niet zelfredzaam, want je hebt iemand anders nodig om te voorkomen dat je niet gepest wordt.

Maar die persoon is er niet ál-tijd bij. Wat ga je dan doen? Je kunt niet altijd op anderen vertrouwen, je zult op een gegeven moment ook zelfredzaam moeten zijn, en dat laatste is waar het mis gaat bij pest-slachtoffers, dat is ook waarom ze er uit gepikt worden, want een pester heeft daar een neus voor, om die mensen te vinden. Je bent of niet sterk genoeg of te schuchter om iets te doen, tot je wel sterk genoeg bent of tot je ineens toch minder schuchter blijkt te zijn dan gedacht.

Daarmee houdt pesten niet op. Het enige wat er gebeurt is dat de pester door heeft gekregen dat jij geen makkelijk slachtoffer meer bent, en dus zal ie naar het volgende slachtoffer gaan. De oplossing om niet meer gepest te worden ligt imho bij het slachtoffer in kwestie.
Zelfredzaam zijn een land waarin iedereen zo dicht op elkaar leeft is een illusie.
Het hele leven is een kwestie van de juiste contacten hebben dus daar kan je maar beter jong mee beginnen.
blablablabla
pi_212063446
De beste verdediging is de aanval. De pester helemaal verrot trappen is dan geoorloofd. :Y

Zend ook wel een signaaltje uit naar de rest van de school. Zo ben jij ineens die ene waar niemand iets tegen durft te doen.
  Moderator woensdag 17 januari 2024 @ 12:52:07 #205
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_212063459
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 12:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Zelfredzaam zijn een land waarin iedereen zo dicht op elkaar leeft is een illusie.
Het hele leven is een kwestie van de juiste contacten hebben dus daar kan je maar beter jong mee beginnen.
Vertel dat tegen de kinderen die naar huis vluchten in de hoop dat hun pester ze deze keer niét opwacht ergens in plaats van niet hoeven te vluchten omdat de pester er een keertje achter is gekomen dat ie de verkeerde heeft uitgezocht.

Ik weet wel welke van die 2 het slachtoffer liever heeft.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_212063603
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 12:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Vertel dat tegen de kinderen die naar huis vluchten in de hoop dat hun pester ze deze keer niét opwacht ergens in plaats van niet hoeven te vluchten omdat de pester er een keertje achter is gekomen dat ie de verkeerde heeft uitgezocht.

Ik weet wel welke van die 2 het slachtoffer liever heeft.
Denk dat je allereerst onderscheid moet maken tussen passieve en provocerende slachtoffers. Van die laatste groep hebben veel de neiging om nogal te overreageren waardoor ze het conflict in stand houden. Iets wat je bij sommigen ook terugleest in dit topic. Kinderen die ineffectieve agressors zijn, raken emotioneel van streek, escaleren conflicten in agressie, maar verliezen uiteindelijk gevechten. Ze zullen daardoor waarschijnlijk het doelwit zijn en blijven van agressie.
blablablabla
  Moderator woensdag 17 januari 2024 @ 13:11:22 #207
16180 crew  CoolGuy
pi_212063751
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Denk dat je allereerst onderscheid moet maken tussen passieve en provocerende slachtoffers. Van die laatste groep hebben veel de neiging om nogal te overreageren waardoor ze het conflict in stand houden. Iets wat je bij sommigen ook terugleest in dit topic. Kinderen die ineffectieve agressors zijn, raken emotioneel van streek, escaleren conflicten in agressie, maar verliezen uiteindelijk gevechten. Ze zullen daardoor waarschijnlijk het doelwit zijn en blijven van agressie.
Je hebt ook slachtoffers die ineens blijken minder slachtoffer te zijn dan de pester had ingeschat. Waar passen die op de schaal?
pi_212063828
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Je hebt ook slachtoffers die ineens blijken minder slachtoffer te zijn dan de pester had ingeschat. Waar passen die op de schaal?
Effectieve agressors, lijkt me.
Maar dat komt in de praktijk een stuk minder vaak voor dan de sprookjesverhalen die je hier leest en is vaak alleen van toepassing op de basisschoolleeftijd, dus zo simpel ligt het niet.

Daarom zijn uiteindelijk ook die protocollen in het leven geroepen waar men hier zo gekscherend over doet.
blablablabla
  Moderator woensdag 17 januari 2024 @ 13:18:31 #209
16180 crew  CoolGuy
pi_212063887
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Effectieve agressors, lijkt me.
Maar dat komt in de praktijk een stuk minder vaak voor dan de sprookjesverhalen die je hier leest en is vaak alleen van toepassing op de basisschoolleeftijd, dus zo simpel ligt het niet.

Daarom zijn uiteindelijk ook die protocollen in het leven geroepen waar men hier zo gekscherend over doet.
Nou, dan neem ik aan dat jij je kind(eren) verteld (of hebt verteld) dat ze vooral niet terug moeten slaan als ze geschopt of geslagen worden.
pi_212063953
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou, dan neem ik aan dat jij je kind(eren) verteld (of hebt verteld) dat ze vooral niet terug moeten slaan als ze geschopt of geslagen worden.
Gaat het nu over slaan als reactie op pesten met woorden of over terugslaan na een fysieke aanval?
Je bent de doelpalen weer lekker aan het verzetten merk ik.
blablablabla
pi_212064016
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Schandalig dit, hoe durf je dit in godsnaam uit je toetsenbord te krijgen? Het ligt dus blijkbaar aan degene die gepest wordt...
  Moderator woensdag 17 januari 2024 @ 13:27:02 #212
16180 crew  CoolGuy
pi_212064036
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Gaat het nu over slaan als reactie op pesten met woorden of over terugslaan na een fysieke aanval?
Je bent de doelpalen weer lekker aan het verzetten merk ik.
Pesten met woorden heeft geen slaan als antwoord nodig. Of denk je dat ik bedoelde dat een slachtoffer dat angstig snel naar huis rijdt bang is opgewacht te worden om dan wat woordjes naar z'n hoofd geslingerd te krijgen.

Dit gaat over slaan als reactie op geslagen worden, wat meer mensen hier al gepost hebben. Niét als eerste slaan, wél terug slaan. Of denk je dat die met 'TERUG slaan' doelde op slaan als reactie op een opmerking?
  Moderator woensdag 17 januari 2024 @ 13:27:29 #213
16180 crew  CoolGuy
pi_212064041
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:25 schreef DjVero het volgende:

[..]
Schandalig dit, hoe durf je dit in godsnaam uit je toetsenbord te krijgen? Het ligt dus blijkbaar aan degene die gepest wordt...
Nee. Het ligt wel aan degene die gepest wordt dat het dóór blijft gaan.
pi_212064087
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee. Het ligt wel aan degene die gepest wordt dat het dóór blijft gaan.
Het is toch niet gek dat kinderen overemotioneel reageren? Natuurlijk moet je er niet op reageren, maar vertel dat maar tegen een 8-jarige die vanwege zijn pukkel wekenlang, zo niet maandenlang, gekleineerd en getreiterd wordt... Als volwassene is het lekker makkelijk redeneren.
pi_212064115
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:25 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ja want dat staat er ook echt :') .
Ga eerst maar begrijpend leren lezen.
blablablabla
pi_212064160
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:30 schreef DjVero het volgende:

[..]
Het is toch niet gek dat kinderen overemotioneel reageren? Natuurlijk moet je er niet op reageren, maar vertel dat maar tegen een 8-jarige die vanwege zijn pukkel wekenlang, zo niet maandenlang, gekleineerd en getreiterd wordt... Als volwassene is het lekker makkelijk redeneren.
De pesters zijn net zo goed kinderen, overemotioneel en irrationeel. Als je als slachtoffer het verkeerde signaal afgeeft heb je kans dat het treiteren daarmee alleen maar verergerd. De taak ligt dus primair bij de volwassenen om het pestgedrag te signaleren en aan te pakken. Naast preventie en bewustwording voor het probleem.
blablablabla
  Moderator woensdag 17 januari 2024 @ 13:34:42 #217
16180 crew  CoolGuy
pi_212064163
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:30 schreef DjVero het volgende:

[..]
Nee ik zeg ook niet dat dat gek is. Ik snap prima dat dat is hoe het werkt. Maar de truc is bij woorden om niet emotioneel te worden. Gewoon terug reageren zonder tranen en weet ik veel wat, want die pester zit op een emotionele reactie te wachten. Dat is de prijs. Als je dat niet doet is de lol er een beetje af, en dan wordt het volgende uit geprobeerd.
pi_212064325
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:34 schreef Elan het volgende:

[..]
De pesters zijn net zo goed kinderen, overemotioneel en irrationeel. Als je als slachtoffer het verkeerde signaal afgeeft heb je kans dat het treiteren daarmee alleen maar verergerd. De taak ligt dus primair bij de volwassenen om het pestgedrag te signaleren en aan te pakken. Naast preventie en bewustwording voor het probleem.
Primair, ja. Maar door eigen ervaring en gezien de ervaringen in dit topic is dat voor 90% van de slachtoffertjes niet de effectiefste oplossing. Zoals CoolGuy op de vorige pagina al aangeeft, wat doe je als het buiten schooltijd gebeurt of überhaupt buiten het zicht van volwassenen? Ga jij als vader op hoge poten naar een andere vader die altijd in de verdediging zal schieten als het om zijn oogappeltje gaat? Of wat als het om tokkies gaat?
pi_212064549
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee ik zeg ook niet dat dat gek is. Ik snap prima dat dat is hoe het werkt. Maar de truc is bij woorden om niet emotioneel te worden. Gewoon terug reageren zonder tranen en weet ik veel wat, want die pester zit op een emotionele reactie te wachten. Dat is de prijs. Als je dat niet doet is de lol er een beetje af, en dan wordt het volgende uit geprobeerd.
Grote kans dat als iemand niet reageert dat diegene dan als een psychische/fysieke bokszak wordt gezien. En het kan dan ook juist escalerend werken.

Maar nu hebben we het over pubers. Een kind van 8 heeft nog niet niet het vermogen om te negeren.
pi_212064610
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:46 schreef DjVero het volgende:

[..]
Primair, ja. Maar door eigen ervaring en gezien de ervaringen in dit topic is dat voor 90% van de slachtoffertjes niet de effectiefste oplossing. Zoals CoolGuy op de vorige pagina al aangeeft, wat doe je als het buiten schooltijd gebeurt of überhaupt buiten het zicht van volwassenen? Ga jij als vader op hoge poten naar een andere vader die altijd in de verdediging zal schieten als het om zijn oogappeltje gaat? Of wat als het om tokkies gaat?
Wat je doet? Pesters bewust maken van hun gedrag en de impact van hun daden.
Iemand op een zieke manier treiteren is net zo goed een mentaal/sociaal gebrek.

Snap dat dat minder populair is dan er op los slaan maar je boekt veel meer resultaat door bewustwording te creëren. Want als er in de bovenkamer geen bewustwording is gaat de treiteraar gewoon op zoek naar nieuwe slachtoffers, en zal die ook vinden. Voor jou is het dan opgelost maar het feitelijke probleem heeft zich alleen verplaatst.
blablablabla
pi_212064709
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 14:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat je doet? Pesters bewust maken van hun gedrag en de impact van hun daden.
Iemand op een zieke manier treiteren is net zo goed een mentaal/sociaal gebrek.

Snap dat dat minder populair is dan er op los slaan maar je boekt veel meer resultaat door bewustwording te creëren. Want als er in de bovenkamer geen bewustwording is gaat de treiteraar gewoon op zoek naar nieuwe slachtoffers, en zal die ook vinden. Voor jou is het dan opgelost maar het feitelijke probleem heeft zich alleen verplaatst.
Pesters zijn geen willoze debielen zonder bewustwording, die weten dondersgoed wat ze doen. Dat daar op zijn beurt weer iets achter zit, is evident.

Ik denk dat jij als niet-gepeste helemaal niet snapt hoe het in elkaar steekt en wat voor oplossing wel of niet werkt. Ja, misschien vanuit de theorie in één of ander boekje, geschreven door iemand die net als jij het niet zelf ervaren heeft. En nogmaals, er zal geen enkele bron te vinden zijn dat erop los meppen eigenlijk gewoon het effectiefst is. Dat dat niet wenselijk is, lijkt me evident. Maarja, je moet wat als de volwassenen met hun gepraat níks oplossen.

Dat is wat ik mijn kinderen leer: word je gepest, negeer het (wat niet bij hele jonge kinderen zal werken), mep of bijt van je af! Bij zoon is dat gelukt, die dreigde ook gepest te worden, heeft er niet op los gemept, was ook niet nodig, maar verbaal flink van zich afgebeten dan wel de boel genegeerd in de slangenkuil die de middelbare school kan zijn. Daarnaast deel ik ook plaagstootjes uit, zodat ze nu en straks weerbaar zijn.

Voor de rest wil ik het hierbij laten. Jij blijft immers maar in een oneindige veilige circlejerk praten, terwijl dat bij het merendeel dus niet de oplossing is (blijkt).
  woensdag 17 januari 2024 @ 14:45:01 #222
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212065047
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 12:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel niet jou, ik bedoel ook niet Elan ook al heeft hij het gezegd. Het gaat om het principe. Als je niet wordt gepest omdát je bepaalde mensen kent/om je heen hebt, dan ben je dus niet zelfredzaam, want je hebt iemand anders nodig om te voorkomen dat je niet gepest wordt.

Maar die persoon is er niet ál-tijd bij. Wat ga je dan doen? Je kunt niet altijd op anderen vertrouwen, je zult op een gegeven moment ook zelfredzaam moeten zijn, en dat laatste is waar het mis gaat bij pest-slachtoffers, dat is ook waarom ze er uit gepikt worden, want een pester heeft daar een neus voor, om die mensen te vinden. Je bent of niet sterk genoeg of te schuchter om iets te doen, tot je wel sterk genoeg bent of tot je ineens toch minder schuchter blijkt te zijn dan gedacht.

Daarmee houdt pesten niet op. Het enige wat er gebeurt is dat de pester door heeft gekregen dat jij geen makkelijk slachtoffer meer bent, en dus zal ie naar het volgende slachtoffer gaan. De oplossing om niet meer gepest te worden ligt imho bij het slachtoffer in kwestie.
Ah ja precies! Voor jezelf opkomen mort ook kunnen.
pi_212066183
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 14:17 schreef DjVero het volgende:

[..]
Pesters zijn geen willoze debielen zonder bewustwording, die weten dondersgoed wat ze doen. Dat daar op zijn beurt weer iets achter zit, is evident.

Ik denk dat jij als niet-gepeste helemaal niet snapt hoe het in elkaar steekt en wat voor oplossing wel of niet werkt. Ja, misschien vanuit de theorie in één of ander boekje, geschreven door iemand die net als jij het niet zelf ervaren heeft. En nogmaals, er zal geen enkele bron te vinden zijn dat erop los meppen eigenlijk gewoon het effectiefst is. Dat dat niet wenselijk is, lijkt me evident. Maarja, je moet wat als de volwassenen met hun gepraat níks oplossen.

Dat is wat ik mijn kinderen leer: word je gepest, negeer het (wat niet bij hele jonge kinderen zal werken), mep of bijt van je af! Bij zoon is dat gelukt, die dreigde ook gepest te worden, heeft er niet op los gemept, was ook niet nodig, maar verbaal flink van zich afgebeten dan wel de boel genegeerd in de slangenkuil die de middelbare school kan zijn. Daarnaast deel ik ook plaagstootjes uit, zodat ze nu en straks weerbaar zijn.

Voor de rest wil ik het hierbij laten. Jij blijft immers maar in een oneindige veilige circlejerk praten, terwijl dat bij het merendeel dus niet de oplossing is (blijkt).
Laten we wel wezen dat geweld in de bredere context het probleem niet op lost. Maar je hebt daar als slachtoffer zeker op jonge leeftijd helemaal geen bal aan. Dan wil je gewoon dat het pesten stopt, is dat niet verbaal dan maar fysiek. Het is ook per slachtoffer en per dader wel een beetje afhankelijk wat de beste manier is. Voor de een geeft een grote mond terug al genoeg resultaat, bij de ander werkt negeren het beste. En ja, in de praktijk blijkt dat een goede knal voor je kanis het effectiefst is.
  Moderator woensdag 17 januari 2024 @ 16:01:59 #224
16180 crew  CoolGuy
pi_212066281
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 15:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Laten we wel wezen dat geweld in de bredere context het probleem niet op lost. Maar je hebt daar als slachtoffer zeker op jonge leeftijd helemaal geen bal aan. Dan wil je gewoon dat het pesten stopt, is dat niet verbaal dan maar fysiek. Het is ook per slachtoffer en per dader wel een beetje afhankelijk wat de beste manier is. Voor de een geeft een grote mond terug al genoeg resultaat, bij de ander werkt negeren het beste. En ja, in de praktijk blijkt dat een goede knal voor je kanis het effectiefst is.
Dat was het voor mij wel, al was dat op de middelbare school dat ik dat deed. Had ik dan wel de brugklas in zijn geheel en de eerste paar maanden van de 2e voor nodig voor ik dat uitvoerde, maar zomaar ineens van de een op de andere seconde was het klaar met z'n gescheld en geduw.
pi_212066507
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 16:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat was het voor mij wel, al was dat op de middelbare school dat ik dat deed. Had ik dan wel de brugklas in zijn geheel en de eerste paar maanden van de 2e voor nodig voor ik dat uitvoerde, maar zomaar ineens van de een op de andere seconde was het klaar met z'n gescheld en geduw.
Ik kan er niet trots op zijn maar ik heb ook wel eens aan de andere kant gestaan. Op de middelbare, in de brugklas hadden we een knul in de klas dat echt alles uitstraalde om gepest te worden. Verkeerd accent, enorme moedervlek in zijn gezicht, piepstem, verkeerde kleur tas. Ouders waren ook min of meer verhuisd omdat hij op de vorige school ook al werd gepest. Kan er nogmaals niet trots op zijn maar de hele klas deed eraan mee. Ondanks dat die hele school enorme anti-pest campagnes had en ongetwijfeld hele goede protocollen ging het 1,5 jaar door totdat het slachtoffer tijdens een gymles de grootste pestkop van de klas een enorme karatetrap op zijn achterhoofd gaf tijdens een voetbalwedstrijd. Het pesten is sindsdien geleidelijk overgegaan tot negeren. Heb er zelf achteraf best spijt van maar het is gewoon een lastige situatie waarin je als onzekere puber maar wat blij bent dat je er zelf niet in zit. Daar helpen protocollen allemaal weinig tegen.

Een paar jaar geleden ontdekte ik dat die knul de leidinggevende van een van mijn beste maten was. Heb mijn maat toen gevraagd hoe er op het werk tegenaan gekeken werd. Er kwamen allerlei termen voorbij maar geen enkele was positief. Het duidde er aardig op dat de man, 20 jaar later ook op zijn werk werd gepest.
pi_212074829
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar dat is voor een 8-jarige best lastig natuurlijk. Ook voor een 12-jarige trouwens.
Soms is het gewoon het beste om de pester een koekje van eigen deeg te geven of dat nu met woorden of daden is.

Vroeger vond een groep meisjes op de middelbare het leuk om mijn naam te verbasteren naar iets lelijks. Waarschuwingen hielpen uiteraard niet. Toen ik de leider van de groep consequent 'knorretje' ging noemen - ze was toen al redelijk te zwaar - hield het snel op. Terugkijkend denk ik dat het haar eigen onzekerheid was en dat ze daarom maar anderen gingen pesten/kleineren. Maar goed, ik kan er niet rouwig om zijn dat ik toen heb 'teruggepest'.
Shine bright like a diamond.
  Moderator donderdag 18 januari 2024 @ 11:01:42 #227
16180 crew  CoolGuy
pi_212075499
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 10:13 schreef June. het volgende:

[..]
Maar dat is voor een 8-jarige best lastig natuurlijk. Ook voor een 12-jarige trouwens.
Soms is het gewoon het beste om de pester een koekje van eigen deeg te geven of dat nu met woorden of daden is.

Vroeger vond een groep meisjes op de middelbare het leuk om mijn naam te verbasteren naar iets lelijks. Waarschuwingen hielpen uiteraard niet. Toen ik de leider van de groep consequent 'knorretje' ging noemen - ze was toen al redelijk te zwaar - hield het snel op. Terugkijkend denk ik dat het haar eigen onzekerheid was en dat ze daarom maar anderen gingen pesten/kleineren. Maar goed, ik kan er niet rouwig om zijn dat ik toen heb 'teruggepest'.
Natuurlijk is dat voor een 8 jarige lastig en ook voor een 12 jarige. Het is natuurlijk niet voor niks dat zo'n pester bepaalde types wél pakt, en andere types niet. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat de pester 'gevaar' loopt, dus kiest hij de makkelijke slachtoffers uit. Dat zijn al niet de types die heel snel iets terug doen of terug zeggen.

En dat gaat goed voor zo'n pester, tot hij een keer de verkeerde heeft uitgezocht. Dat was in mijn geval op de middelbare school, en dat duurde de hele brugklas tot de 1e maand van de 2e klas, en toen ging er een knop om, gewoon van het een op het andere moment, en toen ging het er hard aan toe. Hij had een bril op en het glas van die bril zat rond zijn ogen in zijn gezicht geslagen (gelukkig niet IN zijn ogen) en nog wel wat meer verwondingen.

Dat kwam me toen bijna op een schorsing te staan tot andere klasgenoten aangaven dat het van hem richting mij al heel lang aan de gang was. Ik ben toen uiteindelijk niet geschorst, hij ook niet, maar het pesten was vanaf toen ook over. In ieder geval, richting mij. Maar de verbazing cq schrik die van zijn gezicht af te lezen was op het moment dat ie de eerste 2 vuisten had gekregen maakte me (ver achteraf) wel duidelijk hoe zwak hij eigenlijk echt was. Hij verborg dat met veel bravoure en een grote waffel én, een in zijn ogen makkelijk slachtoffer, maar toen dat makkelijke slachtoffer geen makkelijk slachtoffer meer was bleek dat zijn grote muil vooral gebakken lucht was.

Het pesten (naar mij toe) was toen klaar. Een dik jaar ellende was over in misschien 45 seconden, als het dat al was.

Ik vind het wel best. Mijn dochter mag gewoon terug slaan als ze geslagen wordt maar nooit nooit nooit als eerste. Dat ze dan op school daar straf voor krijgt snap ik, maar ik zal d'r vertellen dat ze het dan goed gedaan heeft. Ze krijgen dat dan geleerd he, dat ze moeten zeggen 'stop hou op ik vind het niet leuk' en als dat niet werkt naar de juf gaan, en dat zal allemaal wel zo zijn, maar ondertussen heeft ze dan wél al klappen gehad.

De dader krijgt misschien straf of een preek of weet ik veel wat, maar het enige wat hij (of zij) heeft geleerd is dat hij andere kinderen kan slaan, en als 'straf' moet ie op de gang zitten of weet ik veel wat. En als dat een kind is wat dat al vaker heeft gedaan heeft ie dus al geleerd dat die straf niet zwaar genoeg weegt om niét meer te slaan want anders had ie het niet al herhaaldelijk gedaan. De consequentie is simpelweg niet groot genoeg, maar ondertussen wordt mijn dochter (in dit voorbeeld) wél geslagen. Nee dank je, gewoon terug timmeren, jammer dan.
pi_212075551
Dochter werd gepest, genegeerd, uitgesloten. De eerste keer dat het fysiek werd, heeft ze die persoon in de houtgreep genomen en hem verstaan gegeven dat ze de volgende keer zn nek zou breken. Ik was zó trots op haar O+ Daarna heeft niemand haar nog aangeraakt.
Nu zoon nog. Wordt ook gepest, al heel lang. En steeds anderen dus das lastig. Maar zijn trainer wéét wat hij kan als ie écht boos wordt. En van mij mág zoon.
Beide heb ik ze op een verdedigings/krijgskunst gedaan. Dochter heeft zwarte band en zoon is aardig op weg. Ze mogen de technieken niet zomaar gebruiken, maar als het nodig is, weten ze wat te doen.
Nu zoon nog wat zelfverzekerder krijgen :')

Pestprotocol? Laat me niet lachen. Er wordt slap gelult, mijn zoon heeft op school cursusjes gehad om weerbaarder te worden. Met de pesters wordt gepraat maar het lost niks op. Stopt de één, komt de volgende.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_212075981
Ach altijd maar dat weerbaarder worden van de gepeste... Ik ben aan het begin van de middelbare school gepest omdat ik mij net niet liet doen door een groepje. Uit angst deed de rest van de klas (-1 O+ ) mee. Als ik mij als een deurmat had gedragen was ik niet gepest geweest.
Maar ja, het is makkelijker de gepeste aanpakken dan de pester natuurlijk.
pi_212076310
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 11:32 schreef Bottoms_up het volgende:
Ach altijd maar dat weerbaarder worden van de gepeste... Ik ben aan het begin van de middelbare school gepest omdat ik mij net niet liet doen door een groepje. Uit angst deed de rest van de klas (-1 O+ ) mee. Als ik mij als een deurmat had gedragen was ik niet gepest geweest.
Maar ja, het is makkelijker de gepeste aanpakken dan de pester natuurlijk.
Enige manier om dat te veranderen is dat de consequenties voor pesters groter moeten worden. Op het matje bij de juf/meester komen is vaak alleen maar stoer. Overleg met ouders vaak ook weinig zin - dat kunnen soms net zulke tokkies zijn.
Shine bright like a diamond.
  Moderator donderdag 18 januari 2024 @ 12:03:00 #231
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_212076322
Als mijn kinderen gepest gaan worden en iemand slaat hen? Dan mogen ze terugslaan. Niet als eerste slaan iig.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_212076653
Gewoon terug slaan inderdaad. En niet alleen terugslaan, als ze komen dreigen gelijk er op los slaan. De eerste klap is een daalder waard zei mijn ouwe altijd.
pi_212077036
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 12:01 schreef June. het volgende:

[..]
Enige manier om dat te veranderen is dat de consequenties voor pesters groter moeten worden. Op het matje bij de juf/meester komen is vaak alleen maar stoer. Overleg met ouders vaak ook weinig zin - dat kunnen soms net zulke tokkies zijn.
Helaas zie ik zoiets niet gebeuren maar zou wel mogen van mij. Als alle protocollen falen (en dat doen ze want redelijk wat van die pesters weten heel goed wat ze doen, daarom doen ze het ook) gewoon hup van school.
pi_212077168
Er was afgelopen jaar al 4 keer gesproken toch? Dat hielp schijnbaar niet. Als een tik zo'n bullebakje dan wel voortaan in het gareel zal houden, dan is het mooi opgelost lijkt me. en natuurlijk kan er dan nog steeds gepraat worden. Een tik betekent niet dat er niet meer gepraat kan worden.
pi_212077182
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:11 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Helaas zie ik zoiets niet gebeuren maar zou wel mogen van mij. Als alle protocollen falen (en dat doen ze want redelijk wat van die pesters weten heel goed wat ze doen, daarom doen ze het ook) gewoon hup van school.
Oef, laat het @Elan maar niet horen! :o
pi_212077308
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:23 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Oef, laat het @:elan maar niet horen! :o
Je weet niet eens waar die protocollen voor staan laat staan dat je een zinnige inschatting kunt maken of ze falen of slagen _O-
blablablabla
pi_212077327
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 22:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Het aankaarten en zorgen dat het stopt. Tegenwoordig bestaat er op elke school wel een pestprotocol.

Potentiële problemen die geweld tegen een ander individu met zich mee brengen. Letsel toebrengen, letsel toegebracht krijgen, sancties straf/vervolging etc.

Terugslaan klinkt allemaal erg nobel en stoer maar is zelden de juiste oplossing. Bovendien ondermijn je je eigen kwetsbare positie als je je zelf ook verlaagd tot meppen.
Jij hebt echt 0 ervaring met pesten gok ik zo...

Een jaar lang ging ik kokhalzend en bevend naar school... wat zouden ze vandaag weer doen... na een jaar heb ik 1x 1x!! Uitgehaald naar de grootste pestkop, bloedneus... vanaf toen was t wel klaar...
Na een jaar praten praten praten waren we geen stap verder en mijn ouders onderhand slapgeluld...

Dus als het erop aankomt dat mijn kind gepest wordt en/of klappen krijgt dan mogen ze van mij heel hard terugmeppen en zal ik er als verdomd trotse moeder bijstaan
S. 2014
J. 2016
pi_212077334
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Je weet niet eens waar die protocollen voor staan laat staan dat je een zinnige inschatting kunt maken of ze falen of slagen _O-
Je maakt een hoop aannames en je laat je meteen kennen! Mooi man. :D
  donderdag 18 januari 2024 @ 13:37:57 #239
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212077340
quote:

[..]
En jij weet niet eens hoe erg het is om gepest te worden dag in dag uit _O-
  donderdag 18 januari 2024 @ 13:38:36 #240
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212077345
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Een jaar lang ging ik kokhalzend en bevend naar school... wat zouden ze vandaag weer doen... na een jaar heb ik 1x 1x!! Uitgehaald naar de grootste pestkop, bloedneus... vanaf toen was t wel klaar...
Na een jaar praten praten praten waren we geen stap verder en mijn ouders onderhand slapgeluld...

Dus als het erop aankomt dat mijn kind gepest wordt en/of klappen krijgt dan mogen ze van mij heel hard terugmeppen en zal ik er als verdomd trotse moeder bijstaan
Totdat de broer van de pester een week later je kind met een mes bewerkt om de eer van de familie te beschermen.
  donderdag 18 januari 2024 @ 13:39:25 #241
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212077356
Ik zou eens gaan opzoeken hoevaak steekincidenten tegenwoordig op scholen gebeuren ipv af te gaan op stoere FOK! verhalen hoe slaan helpt.
  donderdag 18 januari 2024 @ 13:41:12 #242
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212077372
En de protocollen heb ik over gelezen het is geen rocket science zeg maar.
pi_212077389
quote:
7s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:38 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Totdat de broer van de pester een week later je kind met een mes bewerkt om de eer van de familie te beschermen.
Dus wat stel jij voor? Een ronde tafel gesprek over hoe slecht iemand het heeft thuis en zich daarom afreageert op mijn kind?

Pestprotocollen zijn mooi als de onderwijsinspectie langskomt, in de praktijk stelt het geen fluit voor. Kanjertraining, superchill maar onder groepsdruk zal "de zwarte pet" niet indimmen.
S. 2014
J. 2016
pi_212077434
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:37 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Je maakt een hoop aannames en je laat je meteen kennen! Mooi man. :D
Aldus iemand die bij elke post zijn eigen pestverleden betrekt om maar zijn punt proberen te maken.
Je begrijpt nog niet waar bepaalde protocollen voor in het leven zijn geroepen als iemand ze met een stok in je reet zou rammen.
blablablabla
pi_212077447
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:37 schreef Friday12 het volgende:

[..]
En jij weet niet eens hoe erg het is om gepest te worden dag in dag uit _O-
Het is wat meid.
Gelukkig kun je er zelf nog om lachen.
blablablabla
pi_212077452
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:41 schreef Friday12 het volgende:
En de protocollen heb ik over gelezen het is geen rocket science zeg maar.
Hep op feesboek gestaan!
blablablabla
pi_212077521
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

1 zwaluw maakt nog geen zomer.
Er zijn genoeg situaties waarin de pester een bloedneus slaan een vrijbrief geven is voor nog meer geweld, zeker als dit in groepsverband gebeurd .

Aangezien het gemiddelde pestslachtoffer waarschijnlijk toch al zwak van fysiek en geest is (anders kom je niet in die situatie zal dat resulteren in een nog zwaardere schooltijd.

Ook ondermijn je naar de leerkrachten en ouders het probleem, want Jantje of Marietje is niet alleen slachtoffer hij deelt zelf ook klappen uit.
blablablabla
pi_212077546
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Er zijn genoeg situaties waarin de pester een bloedneus slaan een vrijbrief geven is voor nog meer geweld, zeker als dit in groepsverband gebeurd .

Aangezien het gemiddelde pestslachtoffer waarschijnlijk toch al zwak van fysiek en geest is (anders kom je niet in die situatie zal dat resulteren in een nog zwaardere schooltijd.

Ook ondermijn je naar de leerkrachten en ouders het probleem, want Jantje of Marietje is niet alleen slachtoffer hij deelt zelf ook klappen uit.
Als leerkracht of ouders alerter zouden reageren zou dat al een stuk schelen in het probleem an sich...
S. 2014
J. 2016
pi_212077605
quote:

[..]

Wow
pi_212077621
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Als leerkracht of ouders alerter zouden reageren zou dat al een stuk schelen in het probleem an sich...
Moeten ze wel naar voren durven en kunnen treden. Veel ouders kunnen als het gaat om het bedenken van een oplossing niet verder redeneren dan dat hun kind maar een keer goed van zich af moet bijten.

Waardoor het kind zich alleen maar meer alleen voelt staan en helemaal geen melding meer doet van de gebeurtenissen.

Helaas zit dit topic ook vol met van die simpele zielen, heb nu al medelijden met hun toekomstige kinderen mochten die ooit in een dergelijke situatie komen.
blablablabla
  donderdag 18 januari 2024 @ 14:01:47 #251
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212077629
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Hep op feesboek gestaan!
Sterke argumenten daar ga je echt pesten mee stoppen :Y
pi_212077642
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:01 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Sterke argumenten daar ga je echt pesten mee stoppen :Y
Nee dan dat n=1 geneuzel van jou _O-
blablablabla
  donderdag 18 januari 2024 @ 14:03:26 #253
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212077646
quote:

[..]

Eigenlijk schuif jij hier de schuld op het slachtoffer. Echt misselijkmakend ventje ben je hoor :N

Ik was klein daarom dachten ze dat ze het wel konden maken en had een bril. Had niets te maken met geestelijke toestand en of ik wel of niet sterk was :')
pi_212077659
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:59 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Wow
Wat.
Zijn toch zelden de alfadiertjes in een groep die aangepakt worden.

Ergens vertoon je dan tekenen van sociale of fysieke zwakte anders zien andere leerlingen geen doelwit in je.
blablablabla
  donderdag 18 januari 2024 @ 14:04:14 #255
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212077664
Ben verder wel klaar met die Elan ik hoop alleen dat niet al teveel mensen keihard gepest worden door dit soort naïef gedrag.
pi_212077670
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Moeten ze wel naar voren durven en kunnen treden. Veel ouders kunnen als het gaat om het bedenken van een oplossing niet verder redeneren dan dat hun kind maar een keer goed van zich af moet bijten.

Waardoor het kind zich alleen maar meer alleen voelt staan en helemaal geen melding meer doet van de gebeurtenissen.

Helaas zit dit topic ook vol met van die simpele zielen, heb nu al medelijden met hun toekomstige kinderen mochten die ooit in een dergelijke situatie komen.
Veel ouders zullen allereerst direct naar school stappen.

Jij kunt voor iemand die voor klassen staat echt heel slecht je punt goed naar voren brengen. Wanneer je een tegenwerping krijgt reageer je super arrogant door andere mensen voor simpele zielen uit te maken of ze door te verwijzen naar het Pieter baan Centrum.

Jij kan helemaal niet normaal communiceren.
  donderdag 18 januari 2024 @ 14:05:31 #257
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212077692
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:59 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Wow
Ik heb niet vaak de neiging iemand een mep te verkopen maar deze gast is niet 100% in de bovenkamer en zoals ik al zei is dit eigenlijk een deel van het probleem dat pesten is :N
pi_212077730
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:03 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Eigenlijk schuif jij hier de schuld op het slachtoffer. Echt misselijkmakend ventje ben je hoor :N

Dat doe jij enorme randdebiel, _O- je roept hier driehonderd x als iemand je pest moet hij maar terugslaan want dan stopt het wel :')

Met andere woorden als je er voor kiest niet van je af te bijten dan blijf je het slachtoffer, waarmee je impliceert dat gepest worden een eigen keuze/verantwoordelijk is.
blablablabla
pi_212077752
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:05 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ik heb niet vaak de neiging iemand een mep te verkopen maar deze gast is niet 100% in de bovenkamer en zoals ik al zei is dit eigenlijk een deel van het probleem dat pesten is :N
Jij komt met die agressieve attitude van je nog wel een verkeerde tegen stoere jongen.
blablablabla
  donderdag 18 januari 2024 @ 14:09:25 #260
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212077765
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat doe jij enorme randdebiel, _O- je roept hier driehonderd als iemand je pest moet hij maar terugslaan want dan stopt het wel :')

Met andere woorden als je er voor kiest niet van je af te bijten dan blijf je het slachtoffer, waarmee je impliceert dat gepest worden een eigen keuze/verantwoordelijk is.
Dat is na al het andere uitgeput te hebben en jij zegt letterlijk dat pest slachtoffer fysiek en mentaal niet sterk zijn en daardoor ze gepest worden.

Misselijke vent nu klaar met je hoor :N
  donderdag 18 januari 2024 @ 14:10:12 #261
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212077789
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Jij komt met die agressieve attitude van je nog wel een verkeerde tegen stoere jongen.
Letterlijk 1 keer gevochten en dat was met de pest kop. Stoere vent ben je hoor alles van je hoge troon roepen en dan slachtoffers de schuld geven.
pi_212077806
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Jij ook, in de spiegel.
pi_212077871
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:09 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dat is na al het andere uitgeput te hebben en jij zegt letterlijk dat pest slachtoffer fysiek en mentaal niet sterk zijn en daardoor ze gepest worden.

Misselijke vent nu klaar met je hoor :N
Hahahaha Sla de pester hard genoeg dan stopt het vanzelf dat is wat je stelde met je anekdotische n=1 bewijs. Waarmee je kinderen die dat niet kunnen of durven compleet buitenspel zet.

En dan ga je vervolgens zeggen dat ik de slachtoffers de schuld geef _O- _O- _O- Clown
blablablabla
  donderdag 18 januari 2024 @ 14:17:25 #264
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212077919
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Hahahaha Sla de pester hard genoeg dan stopt het vanzelf dat is wat je stelde met je anekdotische n=1 bewijs. Waarmee je kinderen die dat niet kunnen of durven compleet buitenspel zet.

En dan ga je vervolgens zeggen dat ik de slachtoffers de schuld geef _O- _O- _O- Clown
Hoop dat iemand jou een keer paar tikken verkoopt met je slachtoffers de schuld geven :')
pi_212077949
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:17 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Hoop dat iemand jou een keer paar tikken verkoopt met je slachtoffers de schuld geven :')
blablablabla
pi_212077951
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:17 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dan is daar vast een perfect werkend protocol voor.
pi_212077952
Eigenlijk schandalig dat iemand als @Elan hierover voorlichting geeft op scholen terwijl hij er 0 kennis over heeft.
  donderdag 18 januari 2024 @ 14:22:07 #268
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212077963
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:19 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dan is daar vast een perfect werkend protocol voor.
Ja vast wel. Tot het punt waar hij de slachtoffers de schuld gaf kon het nog verder met een discussie. Daarna is alles wat hij zegt gewoon weg en nutteloos.
pi_212077994
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:20 schreef Sjemmert het volgende:
Eigenlijk schandalig dat iemand als @:Elan hierover voorlichting geeft op scholen terwijl hij er 0 kennis over heeft.
Prima dat jij dat denkt, iemand die zelf nog nooit actief iets aan de samenleving heeft bijgedragen.
blablablabla
pi_212078018
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:22 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ja vast wel. Tot het punt waar hij de slachtoffers de schuld gaf kon het nog verder met een discussie. Daarna is alles wat hij zegt gewoon weg en nutteloos.
Gewoon van je afslaan en als je dat niet kan.... dan euhm... heb je pech gehad.... Was getekend de zelfbenoemde pest-expert Friday12 van FOK! forum _O_ .
blablablabla
  donderdag 18 januari 2024 @ 14:28:11 #271
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212078019
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:20 schreef Sjemmert het volgende:
Eigenlijk schandalig dat iemand als @:Elan hierover voorlichting geeft op scholen terwijl hij er 0 kennis over heeft.
Je heb een gevoelige snaar geraakt :D
pi_212078051
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:28 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Je heb een gevoelige snaar geraakt :D
Nee hoor, altijd mooi als mensen die niets van pedagogiek of onderwijsmethodes weten even mensen een ander de les te moeten lezen.

Daar kan ik heel erg van genieten.

Vooral als ze (zoals in jouw geval) de meest simplistische en onverantwoorde oplossingen gaan aandragen als alternatief.
blablablabla
  donderdag 18 januari 2024 @ 14:35:08 #273
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212078097
quote:
14s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee hoor, altijd mooi als mensen die niets van pedagogiek of onderwijsmethodes weten even mensen een ander de les te moeten lezen.

Daar kan ik heel erg van genieten.

Vooral als ze (zoals in jouw geval) de meest simplistische en onverantwoorde oplossingen gaan aandragen als alternatief.
Je heb nog altijd niets gelezen van wat ik heb gezegd.
pi_212078160
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:35 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Je heb nog altijd niets gelezen van wat ik heb gezegd.
Juist wel. Maar als ik je vervolgens confronteer met de gevolgen van hetgeen dat jij als 'oplossing' aandraagt ga je wild om je heen slaan en probeer je me belachelijk te maken in de discussie.

Als je dit soort gedrag vroeger als kind ook vertoonde begrijp ik ergens wel dat je gepest werd.
blablablabla
pi_212078334
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Prima dat jij dat denkt, iemand die zelf nog nooit actief iets aan de samenleving heeft bijgedragen.
Ik plaag je maar een beetje hoor, hoef je niet gelijk zo wild om je heen te schoppen.
pi_212078402
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Juist wel. Maar als ik je vervolgens confronteer met de gevolgen van hetgeen dat jij als 'oplossing' aandraagt ga je wild om je heen slaan en probeer je me belachelijk te maken in de discussie.

Als je dit soort gedrag vroeger als kind ook vertoonde begrijp ik ergens wel dat je gepest werd.
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Dus woorden die je niet aanstaan of als kwetsend ervaart afstraffen met geweld?
Je geeft daar een totaal verkeerd signaal af.

Succes bij het Pieter Baan later.
Reageer je ook zo voor de klas als je even geen controle over de kinderen hebt?
  donderdag 18 januari 2024 @ 15:05:49 #277
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212078427
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:42 schreef Elan het volgende:

[..]

Serieus man stop je zet jezelf alleen maar meer voor lul :')

Ik heb je ook al 10x gevraagd wat als het niet werkt maar volgens jou is het gegarandeerd success wat gewoon onzin is :')
pi_212078452
Kijk, zo werkt het pestprotocol dus ook, hoop gelul en geen oplossing.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_212078482
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:58 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Ik plaag je maar een beetje hoor, hoef je niet gelijk zo wild om je heen te schoppen.
En ik plaag jou terug :Y Slaan is een teken van zwakte.
blablablabla
pi_212078500
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:03 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
[..]
Reageer je ook zo voor de klas als je even geen controle over de kinderen hebt?
Ik ga er toch vanuit dat ik te maken heb met volwassenen hier. Hoewel het gedrag van bepaalde users stiekem anders doet vermoeden.
blablablabla
pi_212078538
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik ga er toch vanuit dat ik te maken heb met volwassenen hier. Hoewel het gedrag van bepaalde users anders stiekem doet vermoeden.
Jouw eigen gedrag om te beginnen.

Op pagina één verwijs je mensen al naar het Pieter Baan Centrum.

Nou, dat vind ik van iemand die zo hoog van de toren blaast vanuit pedagogische expertise nogal onvolwassen en eigenlijk ronduit bizar gedrag.
pi_212078569
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:05 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Serieus man stop je zet jezelf alleen maar meer voor lul :')

Ik heb je ook al 10x gevraagd wat als het niet werkt maar volgens jou is het gegarandeerd success wat gewoon onzin is :')
Je bent wederom zaken aan het verzinnen. Post eens de quote waar ik zei dat een dergelijk protocol een 100% succesgarantie tegen pesten biedt, wil je?
blablablabla
  donderdag 18 januari 2024 @ 15:20:24 #283
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212078581
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Je bent wederom zaken aan het verzinnen. Post eens de quote waar ik zei dat een dergelijk protocol een 100% succesgarantie tegen pesten biedt, wil je?
Je heb zelf gezegd vrijwel altijd success met de protocollen te behalen
pi_212078602
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:16 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Jouw eigen gedrag om te beginnen.

Ik verwees mensen helemaal niet naar Het Pieter Baan ik stel dat er een reële kans is dat je daar uiteindelijk op enig moment terecht komt als je op volwassen leeftijd nog steeds meent dat je verbale conflicten dient op te lossen middels fysiek geweld.

quote:
Nou, dat vind ik van iemand die zo hoog van de toren blaast vanuit pedagogische expertise nogal onvolwassen en eigenlijk ronduit bizar gedrag.
Ik sta hier niet voor een klasje en hoef me derhalve niet als zodanig te presenteren of te verantwoorden. En al zeker niet aan jou.
blablablabla
pi_212078612
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 00:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Durf wel te stellen dat het altijd werkt. Natuurlijk kan een pester geschorst worden maar in de praktijk zie je zelden dat het zover komt.

Wat nog wel een groot probleem is is zijn de kinderen van wie je het niet weet, dat is logischerwijs lastig in kaart te brengen. Maar ook hier is het van het grootste belang dat zij zich bij ouders/leerkrachten kwetsbaar op kunnen en durven stellen.

Adviseren om van zich af te bijten heeft vaak (hoewel goed bedoeld) het compleet tegenovergestelde effect. Bij gepest worden komt enorm veel schaamte en onzekerheid kijken voor het slachtoffer, en eigenlijk stel je onbedoeld de pesters in het gelijk. Want ja als jij als slachtoffer nou maar gewoon van je af slaat dan stopt het vanzelf!
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:18 schreef Elan het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 00:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Durf wel te stellen dat het altijd werkt. Natuurlijk kan een pester geschorst worden maar in de praktijk zie je zelden dat het zover komt.

Wat nog wel een groot probleem is is zijn de kinderen van wie je het niet weet, dat is logischerwijs lastig in kaart te brengen. Maar ook hier is het van het grootste belang dat zij zich bij ouders/leerkrachten kwetsbaar op kunnen en durven stellen.

Adviseren om van zich af te bijten heeft vaak (hoewel goed bedoeld) het compleet tegenovergestelde effect. Bij gepest worden komt enorm veel schaamte en onzekerheid kijken voor het slachtoffer, en eigenlijk stel je onbedoeld de pesters in het gelijk. Want ja als jij als slachtoffer nou maar gewoon van je af slaat dan stopt het vanzelf!
pi_212078649
Nogmaals, op pagina 1 al zo'n pedagogisch verantwoorde reactie als iemand Elan tegenspreekt.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik verwees mensen helemaal niet naar Het Pieter Baan ik stel dat er een reële kans is dat je daar uiteindelijk op enig moment terecht komt als je op volwassen leeftijd nog steeds meent dat je verbale conflicten dient op te lossen middels fysiek geweld.
[..]
Ik sta hier niet voor een klasje en hoef me derhalve niet als zodanig te presenteren of te verantwoorden. En al zeker niet aan jou.
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Dus woorden die je niet aanstaan of als kwetsend ervaart afstraffen met geweld?
Je geeft daar een totaal verkeerd signaal af.

Succes bij het Pieter Baan later.
pi_212078652
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:20 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Je heb zelf gezegd vrijwel altijd success met de protocollen te behalen
Euh nee? ALS die protocollen de kans krijgen om in werking te treden is er een zeer hoge succesratio. Dat is wat anders dan wat jij claimt, namelijk dat ik zou hebben beweert dat die protocollen een 100% oplossing bieden tegen pesten.

Wat jij roept is gewoon stom door feitelijk te zeggen los het zelf maar op. Fuck het protocol sla er maar op los, veel beter.

Wat als het slaan nou niet helpt? Je geeft aan dat die protocollen onzin zijn in jouw optiek, dus dan staat het kind met lege handen. Jouw oplossing heeft de potentie om het treiteren in stand te houden of zelfs te verergeren.
blablablabla
pi_212078658
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Aldus iemand die bij elke post zijn eigen pestverleden betrekt om maar zijn punt proberen te maken.
Je begrijpt nog niet waar bepaalde protocollen voor in het leven zijn geroepen als iemand ze met een stok in je reet zou rammen.
Dat doe ik niet, leugenaar. Mooi man. Wat een agressie, je kan beter een therapie nemen om je eigen emoties in de hand te houden. :')
pi_212078667
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:23 schreef blessed19 het volgende:

[..]
[..]
[..]

Ja ALS het protocol in werking kan treden that is, als een kind om wat voor reden niks durft te zeggen dan is het lastig oplossen he :!
blablablabla
pi_212078669
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Euh nee? ALS die protocollen de kans krijgen om in werking te treden is er een zeer hoge succesratio. Dat is wat anders dan wat jij claimt, namelijk dat ik zou hebben beweert dat die protocollen een 100% oplossing bieden tegen pesten.

Wat jij roept is gewoon stom door feitelijk te zeggen los het zelf maar op. Fuck het protocol sla er maar op los, veel beter.

Wat als het slaan nou niet helpt? Je geeft aan dat die protocollen onzin zijn in jouw optiek, dus dan staat het kind met lege handen. Jouw oplossing heeft de potentie om het treiteren in stand te houden of zelfs te verergeren.
Ze zegt zelf dat je durft te stellen dat het altijd werkt.

Heerlijk man.
pi_212078679
quote:

[..]
Als er nog gepest wordt, heeft het protocol dan niet gefaald? Of is het dan nog niet helemaal doorlopen?
pi_212078711
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja ALS het protocol in werking kan treden that is, als een kind om wat voor reden niks durft te zeggen dan is het lastig oplossen he :!
Je vraagt om een quote waarbij je zegt dat het 100% werkt. Dan geef ik je die. Daar kan je niet tegen en ga je snel iets verzinnen om er onderuit te komen.

De protocollen werken niet 100%, iets wat jij pretendeert. Als het slachtoffer niks zegt, is er geen protocol gestart. Je lult erom heen.
pi_212078733
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Als er nog gepest wordt, heeft het protocol dan niet gefaald? Of is het dan nog niet helemaal doorlopen?
Kinderen die blijven pesten worden uiteindelijk geschorst. Punt. Echter, en dat is wat ik stelde het komt zelden op dat punt omdat de pester A bewust raakt van wat hij/zij aanricht en/of B angst heeft voor de consequenties c.q. door de ouders/verzorgenden tot de orde word geroepen. Of een combinatie van die factoren.
blablablabla
pi_212078743
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Kinderen die blijven pesten worden uiteindelijk geschorst. Punt. Echter, en dat is wat ik stelde het komt zelden op dat punt omdat de pester A bewust raakt van wat hij/zij aanricht en/of B angst heeft voor de consequenties c.q. door de ouders/verzorgenden tot de orde word geroepen. Of een combinatie van die factoren.
Nee, velen worden niet geschorst want het protocol gaat maar door, het praten gaat maar door, dat stopt niet. Er staan helemaal geen deadlines in dat protocol, man.
pi_212078748
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:31 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Je vraagt om een quote waarbij je zegt dat het 100% werkt. Dan geef ik je die. Daar kan je niet tegen en ga je snel iets verzinnen om er onderuit te komen.

De protocollen werken niet 100%, iets wat jij pretendeert. Als het slachtoffer niks zegt, is er geen protocol gestart. Je lult erom heen.
Nope, jij kunt niet begrijpend lezen. Wat ik schrijf is iets anders dan de draai die jij er aan geeft. Er is helaas geen 100% oplossing tegen pesten.
blablablabla
pi_212078756
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar ik denk dat bijna iedereen wel iemand op school kende die meerdere keren geschorst werd. Dus het komt geregeld voor dat schorsen niet werkt. Wat doe je dan?
pi_212078777
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Nope, jij kunt niet begrijpend lezen. Wat ik schrijf is iets anders dan de draai die jij er aan geeft. Er is helaas geen 100% oplossing tegen pesten.
Je durft te stellen dat het protocol altijd werkt.
pi_212078824
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
Nogmaals, op pagina 1 al zo'n pedagogisch verantwoorde reactie als iemand Elan tegenspreekt.
[..]
[..]

TBS of tenminste de gevangenis is waar je onherroepelijk terecht komt als je op volwassen leeftijd jezelf niet normaal verbaal kan uiten maar meent problemen in je leven moet geweld te moeten oplossen.

Dat is niet mijn mening maar een direct gevolg van mensen die zich beroepen op geweld als oplossing.
Dat is iets totaal anders dan wat jij beweerde dat ik zou hebben gezegd. Namelijk dit:
quote:
Wel op blijven letten aub.
blablablabla
pi_212078845
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:39 schreef Elan het volgende:

[..]
TBS of tenminste de gevangenis is waar je onherroepelijk terecht komt als je op volwassen leeftijd jezelf niet normaal verbaal kan uiten maar meent problemen in je leven moet geweld te moeten oplossen.

Dat is niet mijn mening maar een direct gevolg van mensen die zich beroepen op geweld als oplossing.
Dat is iets anders dan wat jij beweerde. Namelijk dit:
[..]

TBS is waar de meest gestoorde misdadigers terecht komen. Dus nee, het is een hele arrogante reactie en manier van discussie voeren door jou vanaf pagina 1. Als je dat niet begrijpt, versta je je pedagogische vak volgens mij gewoon niet.
pi_212078864
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:41 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nee, het is een hele arrogante reactie en manier van discussie voeren door jou vanaf pagina 1. Als je dat niet begrijpt, versta je je pedagogische vak volgens mij gewoon niet.
Prima, maar leg me aub geen woorden in de mond. alleen omdat je zelf niet fatsoenlijk in staat bent zinnen tot je te nemen.
blablablabla
  Moderator donderdag 18 januari 2024 @ 15:44:28 #301
16180 crew  CoolGuy
pi_212078868
Zo, dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')