quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Juist wel. Maar als ik je vervolgens confronteer met de gevolgen van hetgeen dat jij als 'oplossing' aandraagt ga je wild om je heen slaan en probeer je me belachelijk te maken in de discussie.
Als je dit soort gedrag vroeger als kind ook vertoonde begrijp ik ergens wel dat je gepest werd.
Reageer je ook zo voor de klas als je even geen controle over de kinderen hebt?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus woorden die je niet aanstaan of als kwetsend ervaart afstraffen met geweld?
Je geeft daar een totaal verkeerd signaal af.
Succes bij het Pieter Baan later.
Serieus man stop je zet jezelf alleen maar meer voor lulquote:Op donderdag 18 januari 2024 14:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Juist wel. Maar als ik je vervolgens confronteer met de gevolgen van hetgeen dat jij als 'oplossing' aandraagt ga je wild om je heen slaan en probeer je me belachelijk te maken in de discussie.
Als je dit soort gedrag vroeger als kind ook vertoonde begrijp ik ergens wel dat je gepest werd.
En ik plaag jou terugquote:Op donderdag 18 januari 2024 14:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik plaag je maar een beetje hoor, hoef je niet gelijk zo wild om je heen te schoppen.
Ik ga er toch vanuit dat ik te maken heb met volwassenen hier. Hoewel het gedrag van bepaalde users stiekem anders doet vermoeden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
[..]
Reageer je ook zo voor de klas als je even geen controle over de kinderen hebt?
Jouw eigen gedrag om te beginnen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ga er toch vanuit dat ik te maken heb met volwassenen hier. Hoewel het gedrag van bepaalde users anders stiekem doet vermoeden.
Je bent wederom zaken aan het verzinnen. Post eens de quote waar ik zei dat een dergelijk protocol een 100% succesgarantie tegen pesten biedt, wil je?quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:05 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Serieus man stop je zet jezelf alleen maar meer voor lul
Ik heb je ook al 10x gevraagd wat als het niet werkt maar volgens jou is het gegarandeerd success wat gewoon onzin is
Je heb zelf gezegd vrijwel altijd success met de protocollen te behalenquote:Op donderdag 18 januari 2024 15:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bent wederom zaken aan het verzinnen. Post eens de quote waar ik zei dat een dergelijk protocol een 100% succesgarantie tegen pesten biedt, wil je?
Ik verwees mensen helemaal niet naar Het Pieter Baan ik stel dat er een reële kans is dat je daar uiteindelijk op enig moment terecht komt als je op volwassen leeftijd nog steeds meent dat je verbale conflicten dient op te lossen middels fysiek geweld.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:16 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Jouw eigen gedrag om te beginnen.
Op pagina één verwijs je mensen al naar het Pieter Baan Centrum.
Ik sta hier niet voor een klasje en hoef me derhalve niet als zodanig te presenteren of te verantwoorden. En al zeker niet aan jou.quote:Nou, dat vind ik van iemand die zo hoog van de toren blaast vanuit pedagogische expertise nogal onvolwassen en eigenlijk ronduit bizar gedrag.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Durf wel te stellen dat het altijd werkt. Natuurlijk kan een pester geschorst worden maar in de praktijk zie je zelden dat het zover komt.
Wat nog wel een groot probleem is is zijn de kinderen van wie je het niet weet, dat is logischerwijs lastig in kaart te brengen. Maar ook hier is het van het grootste belang dat zij zich bij ouders/leerkrachten kwetsbaar op kunnen en durven stellen.
Adviseren om van zich af te bijten heeft vaak (hoewel goed bedoeld) het compleet tegenovergestelde effect. Bij gepest worden komt enorm veel schaamte en onzekerheid kijken voor het slachtoffer, en eigenlijk stel je onbedoeld de pesters in het gelijk. Want ja als jij als slachtoffer nou maar gewoon van je af slaat dan stopt het vanzelf!
quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bent wederom zaken aan het verzinnen. Post eens de quote waar ik zei dat een dergelijk protocol een 100% succesgarantie tegen pesten biedt, wil je?
quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Durf wel te stellen dat het altijd werkt. Natuurlijk kan een pester geschorst worden maar in de praktijk zie je zelden dat het zover komt.
Wat nog wel een groot probleem is is zijn de kinderen van wie je het niet weet, dat is logischerwijs lastig in kaart te brengen. Maar ook hier is het van het grootste belang dat zij zich bij ouders/leerkrachten kwetsbaar op kunnen en durven stellen.
Adviseren om van zich af te bijten heeft vaak (hoewel goed bedoeld) het compleet tegenovergestelde effect. Bij gepest worden komt enorm veel schaamte en onzekerheid kijken voor het slachtoffer, en eigenlijk stel je onbedoeld de pesters in het gelijk. Want ja als jij als slachtoffer nou maar gewoon van je af slaat dan stopt het vanzelf!
quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik verwees mensen helemaal niet naar Het Pieter Baan ik stel dat er een reële kans is dat je daar uiteindelijk op enig moment terecht komt als je op volwassen leeftijd nog steeds meent dat je verbale conflicten dient op te lossen middels fysiek geweld.
[..]
Ik sta hier niet voor een klasje en hoef me derhalve niet als zodanig te presenteren of te verantwoorden. En al zeker niet aan jou.
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus woorden die je niet aanstaan of als kwetsend ervaart afstraffen met geweld?
Je geeft daar een totaal verkeerd signaal af.
Succes bij het Pieter Baan later.
Euh nee? ALS die protocollen de kans krijgen om in werking te treden is er een zeer hoge succesratio. Dat is wat anders dan wat jij claimt, namelijk dat ik zou hebben beweert dat die protocollen een 100% oplossing bieden tegen pesten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Je heb zelf gezegd vrijwel altijd success met de protocollen te behalen
Dat doe ik niet, leugenaar. Mooi man. Wat een agressie, je kan beter een therapie nemen om je eigen emoties in de hand te houden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Aldus iemand die bij elke post zijn eigen pestverleden betrekt om maar zijn punt proberen te maken.
Je begrijpt nog niet waar bepaalde protocollen voor in het leven zijn geroepen als iemand ze met een stok in je reet zou rammen.
Ja ALS het protocol in werking kan treden that is, als een kind om wat voor reden niks durft te zeggen dan is het lastig oplossen hequote:
Ze zegt zelf dat je durft te stellen dat het altijd werkt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Euh nee? ALS die protocollen de kans krijgen om in werking te treden is er een zeer hoge succesratio. Dat is wat anders dan wat jij claimt, namelijk dat ik zou hebben beweert dat die protocollen een 100% oplossing bieden tegen pesten.
Wat jij roept is gewoon stom door feitelijk te zeggen los het zelf maar op. Fuck het protocol sla er maar op los, veel beter.
Wat als het slaan nou niet helpt? Je geeft aan dat die protocollen onzin zijn in jouw optiek, dus dan staat het kind met lege handen. Jouw oplossing heeft de potentie om het treiteren in stand te houden of zelfs te verergeren.
Als er nog gepest wordt, heeft het protocol dan niet gefaald? Of is het dan nog niet helemaal doorlopen?quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Je weet niet eens waar die protocollen voor staan laat staan dat je een zinnige inschatting kunt maken of ze falen of slagen
Je vraagt om een quote waarbij je zegt dat het 100% werkt. Dan geef ik je die. Daar kan je niet tegen en ga je snel iets verzinnen om er onderuit te komen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ALS het protocol in werking kan treden that is, als een kind om wat voor reden niks durft te zeggen dan is het lastig oplossen he
Kinderen die blijven pesten worden uiteindelijk geschorst. Punt. Echter, en dat is wat ik stelde het komt zelden op dat punt omdat de pester A bewust raakt van wat hij/zij aanricht en/of B angst heeft voor de consequenties c.q. door de ouders/verzorgenden tot de orde word geroepen. Of een combinatie van die factoren.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als er nog gepest wordt, heeft het protocol dan niet gefaald? Of is het dan nog niet helemaal doorlopen?
Nee, velen worden niet geschorst want het protocol gaat maar door, het praten gaat maar door, dat stopt niet. Er staan helemaal geen deadlines in dat protocol, man.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Kinderen die blijven pesten worden uiteindelijk geschorst. Punt. Echter, en dat is wat ik stelde het komt zelden op dat punt omdat de pester A bewust raakt van wat hij/zij aanricht en/of B angst heeft voor de consequenties c.q. door de ouders/verzorgenden tot de orde word geroepen. Of een combinatie van die factoren.
Nope, jij kunt niet begrijpend lezen. Wat ik schrijf is iets anders dan de draai die jij er aan geeft. Er is helaas geen 100% oplossing tegen pesten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:31 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Je vraagt om een quote waarbij je zegt dat het 100% werkt. Dan geef ik je die. Daar kan je niet tegen en ga je snel iets verzinnen om er onderuit te komen.
De protocollen werken niet 100%, iets wat jij pretendeert. Als het slachtoffer niks zegt, is er geen protocol gestart. Je lult erom heen.
Maar ik denk dat bijna iedereen wel iemand op school kende die meerdere keren geschorst werd. Dus het komt geregeld voor dat schorsen niet werkt. Wat doe je dan?quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Kinderen die blijven pesten worden uiteindelijk geschorst. Punt. Echter, en dat is wat ik stelde het komt zelden op dat punt omdat de pester A bewust raakt van wat hij/zij aanricht en/of B angst heeft voor de consequenties c.q. door de ouders/verzorgenden tot de orde word geroepen. Of een combinatie van die factoren.
Je durft te stellen dat het protocol altijd werkt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Nope, jij kunt niet begrijpend lezen. Wat ik schrijf is iets anders dan de draai die jij er aan geeft. Er is helaas geen 100% oplossing tegen pesten.
TBS of tenminste de gevangenis is waar je onherroepelijk terecht komt als je op volwassen leeftijd jezelf niet normaal verbaal kan uiten maar meent problemen in je leven moet geweld te moeten oplossen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
Nogmaals, op pagina 1 al zo'n pedagogisch verantwoorde reactie als iemand Elan tegenspreekt.
[..]
[..]
Wel op blijven letten aub.quote:Op pagina één verwijs je mensen al naar het Pieter Baan Centrum.
TBS is waar de meest gestoorde misdadigers terecht komen. Dus nee, het is een hele arrogante reactie en manier van discussie voeren door jou vanaf pagina 1. Als je dat niet begrijpt, versta je je pedagogische vak volgens mij gewoon niet.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:39 schreef Elan het volgende:
[..]
TBS of tenminste de gevangenis is waar je onherroepelijk terecht komt als je op volwassen leeftijd jezelf niet normaal verbaal kan uiten maar meent problemen in je leven moet geweld te moeten oplossen.
Dat is niet mijn mening maar een direct gevolg van mensen die zich beroepen op geweld als oplossing.
Dat is iets anders dan wat jij beweerde. Namelijk dit:
[..]
Prima, maar leg me aub geen woorden in de mond. alleen omdat je zelf niet fatsoenlijk in staat bent zinnen tot je te nemen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nee, het is een hele arrogante reactie en manier van discussie voeren door jou vanaf pagina 1. Als je dat niet begrijpt, versta je je pedagogische vak volgens mij gewoon niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |