Livevideo dader Weiteveen. Waarschijnlijk opgenomen na het incident. Eveneens een heftige video van de vermoedelijke vrouw van de vermoedelijke dader.quote:Bij een geweldsincident in het Drentse Weiteveen zijn twee mensen omgekomen. De politie meldt dat er bij
het incident geschoten lijkt te zijn. Een vijftigjarige verdachte uit Klazienaveen is opgepakt.
Het incident gebeurde aan de Bargerweg. De politie kreeg rond 8.45 uur een melding van een geweldsincident.
Volgens RTV Drenthe ging de melding over een auto die op een boom gebotst zou zijn. Al snel zou zijn gebleken dat er meer aan de hand was. Een van de dodelijke slachtoffers lag in de auto, het andere in een woning.
De omgeving is ruim afgezet en hulpverlening is opgestart. De politie doet sporenonderzoek en praat met getuigen.
Zou natuurlijk ook kunnen dat zij van oorsprong pools is.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:09 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Terwijl het over een stel gaat die pools en Nederlands is
Maar vooral gaat over mensen die ze kennen, bij naam.
Ze kennen elkaar wel degelijk, persoonlijk. De woordkeuze is wel tekenend. Zegt wel wat over de wrevel die leefde tussen hen.
Bron?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:15 schreef ISVV het volgende:
Buurtbewoners kiezen partij voor dader. Slachtoffers hebben volgens buurtbewoners glasscherven in de wei met paarden gestrooid.
Die dorpen hebben een hekel aan iedereen die van buitenaf. Dus dit soort uitspraken moet je met een korrel zout nemen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:15 schreef ISVV het volgende:
Buurtbewoners kiezen partij voor dader. Slachtoffers hebben volgens buurtbewoners glasscherven in de wei met paarden gestrooid.
Heet Inekequote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:15 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Zou natuurlijk ook kunnen dat zij van oorsprong pools is.
Watquote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:17 schreef Bezsen het volgende:
Dader zou volgens vermoorde vrouw in het verleden kinderen van slachtoffers al hebben geïntimideerd.
Gewoon een totaaldebiel die een compleet gezin uitmoord, niets meer en niets minder.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:22 schreef de_boswachter het volgende:
Wanneer de politie niet op wil treden en zich maar steeds verschuilt achter vanalles en nog wat krijg je in uitzonderlijke gevallen dit soort uitkomsten. Triest, maar vanuit het oogpunt van de dader gezien wellicht wel een begrijpelijke keuze. Hij heeft zijn gezin in zijn ogen gered door dit, wat volgens hem de enige uitweg was, te doen.
Kunnen wij wel wat van vinden, maar wij zitten niet in zo’n situatie (hoop ik). Triest verhaal met alleen maar verliezers.
Beetje denigrerend en generaliserend dit. Ik neem jouw uitspraak dan ook met een korrel zoutquote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:17 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Die dorpen hebben een hekel aan iedereen die van buitenaf. Dus dit soort uitspraken moet je met een korrel zout nemen.
Vindt je het niet een beetje ironisch, dat Richard bang was dat er doden zouden vallen, hij nu zelf 2 mensen heeft gedood?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:22 schreef de_boswachter het volgende:
Wanneer de politie niet op wil treden en zich maar steeds verschuilt achter vanalles en nog wat krijg je in uitzonderlijke gevallen dit soort uitkomsten. Triest, maar vanuit het oogpunt van de dader gezien wellicht wel een begrijpelijke keuze. Hij heeft zijn gezin in zijn ogen gered door dit, wat volgens hem de enige uitweg was, te doen.
Kunnen wij wel wat van vinden, maar wij zitten niet in zo’n situatie (hoop ik). Triest verhaal met alleen maar verliezers.
Dat de verdachte zich getergd voelde staat buiten kijf.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Absurd, inderdaad. Zeker omdat wij als buitenstaanders niet weten hoe de vork precies in de steel stak. Dat de verdachte getergd was, staat buiten kijf. Maar het is nogal een stap om in zo'n situatie naar een wapen te grijpen en mensen te fucking vermoorden.
Huh geloofde jij niet direct de smoesjes van een moordenaar? Wat gek!quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:25 schreef Cyan9 het volgende:
Goh, verhaal, twee kanten, onverwacht, geschokt.
Ja maar het hep op feesboek gestaan en het slachtoffer was zo'n vieze buutnlanderquote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Huh geloofde jij niet direct de smoesjes van een moordenaar? Wat gek!
Of kneiterbang geweest.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:26 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Vindt je het niet een beetje ironisch, dat Richard bang was dat er doden zouden vallen, hij nu zelf 2 mensen heeft gedood?
Die vent is knettergek klaarblijkelijk
Wie is Igor?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:24 schreef Bezsen het volgende:
Hoi allemaal, Igor is gisteren lastig gevallen toen hij op weg was alleen op zijn fietsje van ons huis Bargerweg naar de Wiekslag voor de zwem 4 daagse. Richard Kosse heeft hem bijna de hele weg lastig gevallen op zijn motor (achter Igor rijden, naast en voor Igor rijden en dan een dot gas geven en Igor weer opwachten om vervolgens alles te herhalen etc. Igor was volgens zijn eigen woorden doodsbang! Ongeacht wat er speelt tussen volwassenen ( zaak gespannen tegen Richard Kosse ivm verborgen gebreken in de woning die wij van hem gekocht hebben) van kinderen blijf je gewoon af! Zoals begrijpelijk heeft dit een enorme impact op Igor, maar ook op ons als gezin. Voor Igor zijn veiligheid gaan wij een voetbalvereniging uitzoeken welke vlakbij het werk is van Sam, zodat hij voortaan gebracht kan worden. Igor vindt het enorm jammer dat hij niet meer bij de Weiteveense boys kan voetballen, maar het is helaas niet anders. Groetjes Ineke
Doodnormale man
Huh, een moordenaar vertelt niet het complete verhaal? En is zelf ook grenzen over gegaan al eerder?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:25 schreef Cyan9 het volgende:
Goh, verhaal, twee kanten, onverwacht, geschokt.
De vraag is of er voor de politie überhaupt iets was om tegen op te treden.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:22 schreef de_boswachter het volgende:
Jij hebt geen idee, een beetje gênant om dan deze conclusies te trekken.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:22 schreef de_boswachter het volgende:
Mijn aanname is de zoon van inmiddels niet meer levend stel?quote:
Ik vind het altijd zo bijzonder na een moord als deze op fok. Mensen roepen massaal dingen die ze niet kunnen weten en buitelen over elkaar heen om te discussiëren over elkaars fantasieën.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja maar het hep op feesboek gestaan en het slachtoffer was zo'n vieze buutnlander
Omdat je er waarschijnlijk toch nooit achter komt wat er echt is gebeurd.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo bijzonder na een moord als deze op fok. Mensen roepen massaal dingen die ze niet kunnen weten en buitelen over elkaar heen om te discussiëren over elkaars fantasieën.
Fokkers weten het altijd beterquote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo bijzonder na een moord als deze op fok. Mensen roepen massaal dingen die ze niet kunnen weten en buitelen over elkaar heen om te discussiëren over elkaars fantasieën.
Mwah, tijdens zo'n rechtszaak kom je daar meestal juist tot in detail achter. Echter is dan de mediastorm vaak al gaan liggen en de onderbuik van tokkienederland die een moordenaar van een gezin nu op het schild hijsen al gevuldquote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:32 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Omdat je er waarschijnlijk toch nooit achter komt wat er echt is gebeurd.
Een dag per jaar de rijdende rechter kijken zou verplicht moeten worden. Beetje besef kweken hoe totaal geschift burenruzies kunnen zijn.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, tijdens zo'n rechtszaak kom je daar meestal juist tot in detail achter. Echter is dan de mediastorm vaak al gaan liggen en de onderbuik van tokkienederland die een moordenaar van een gezin nu op het schild hijsen al gevuld
Buurtbewoners mogen ook ff langs een TBS kliniekquote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:15 schreef ISVV het volgende:
Huh maar ik dacht dat op fok case al gesloten was?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, tijdens zo'n rechtszaak kom je daar meestal juist tot in detail achter. Echter is dan de mediastorm vaak al gaan liggen en de onderbuik van tokkienederland die een moordenaar van een gezin nu op het schild hijsen al gevuld
quote:
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:06 schreef Gia het volgende:
Weet wel dat wij ons jaren 30 huis niet gaan verkopen aan buitenlanders. Natuurlijk zijn er gebreken bij oude huizen, daar is, meestal, ook een clausule voor opgenomen in het koopcontract. Maar dit soort volk gaat niet naar een rechter, maar probeert met bedreigingen geld los te krijgen van de verkoper. En die staat dan alleen, krijgt geen steun van de politie. Echt ziek!
En nu denkt hij dat zijn gezin veilig is.... Verwacht dat er zeer binnenkort versterking vanuit Polen is, oog om oog....
Ze kunnen beter de wei verkopen, paarden en zelf verhuizen.
Stak altijd de hand opquote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:37 schreef Cyan9 het volgende:
"Die man (Richard) was de goedheid zelve. Als buurt zouden we gewoon achter hem moeten staan."
Aldus een buurvrouw.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)en-wel-de-bak-ingaan
Uiteindelijk hadden zijn slachtoffers kneiterbang moeten zijn. Zij zijn nu doodquote:
Dat snapte ik naderhand ook.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:30 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Mijn aanname is de zoon van inmiddels niet meer levend stel?
3 centimeter de schutting naar de verkeerde kant kan escaleren tot moordneigingenquote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een dag per jaar de rijdende rechter kijken zou verplicht moeten worden. Beetje besef kweken hoe totaal geschift burenruzies kunnen zijn.
Mooiste zijn de zaken waarin de 3cm naar links eigenlijk nog wel 5 cm extra naar links hadden mogen zijn.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:39 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
3 centimeter de schutting naar de verkeerde kant kan escaleren tot moordneigingen
Ik kijk wel De Rijdende Rechter.
Ziedend.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:23 schreef Caland het volgende:
Gewoon een totaaldebiel die een compleet gezin uitmoord, niets meer en niets minder.
Richard is een BBB'erquote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:37 schreef Cyan9 het volgende:
"Die man (Richard) was de goedheid zelve. Als buurt zouden we gewoon achter hem moeten staan."
Aldus een buurvrouw.
En wat je daar ziet is microniveau hoe mensen elkaar het leven zuur kunnen maken.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:39 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
3 centimeter de schutting naar de verkeerde kant kan escaleren tot moordneigingen
Ik kijk wel De Rijdende Rechter.
Gelukkig weet jij alles en is jouw mening de enige wat telt. Zag we in het topic over het 9 jarig meisje ook al.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:30 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Jij hebt geen idee, een beetje gênant om dan deze conclusies te trekken.
'we'quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij alles en is jouw mening de enige wat telt. Zag we in het topic over het 9 jarig meisje ook al.
Een situatieschets. @RamboDirkquote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja maar het hep op feesboek gestaan en het slachtoffer was zo'n vieze buutnlander
Richard was een F1 liefhebber. Moordenaars in spé.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:43 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Richard is een BBB'er
[ twitter ]
Nou, dat was volgens mij andersom. User werd in dat topic aangevallen omdat deze niet direct mee ging in de 'lynch-de-vader-retoriek' en hier vraagtekens bij stelde.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij alles en is jouw mening de enige wat telt. Zag we in het topic over het 9 jarig meisje ook al.
Zeker zo’n Redbullpetje in de kastquote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:51 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Richard was een F1 liefhebber. Moordenaars in spé.
Ik las op feesboek dat Richard en zijn wijf uit elkaar zijn geweest dus ik sluit het zeker niet uitquote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Slaat ook vast en zeker zijn wijf.
Voor het verzuim te controleren dat die Drent een wapen en kogels in huis heeft?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:48 schreef schommelstoel het volgende:
Even advocaat van de duivel spelen.
Kun je de politie aansprakelijk stellen voor nalatigheid?
Ik snap heel veel niet, die Richard had een wapen maar er ligt toch iemand met een mes in zijn rug in de sloot.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:58 schreef Idisrom het volgende:
Amerikaanse toestanden met dit schietincident in Drenthe (of all places).
Hoe komt die Drent aan een schietwapen?
De ontoerekeningsvatbaarkaart spelen en dan met je volle verstand op facebook live gaan is niet erg handigquote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik snap heel veel niet, die Richard had een wapen maar er ligt toch iemand met een mes in zijn rug in de sloot.
Richard en zijn vrouw maken allebei een filmpje achteraf.
Die vrouw zegt nota bene zelf dat Richard waarschijnlijk is doorgedraaid in dat filmpje.
Waarom die filmpjes?
Of zouden ze allebei bedacht hebben "we gooien het op ontoerekeningsvatbaar?"
[ twitter ]
Ooh, ook een Nederlander. Minder erg nu zeker?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens de gelderlander is het gedode echtpaar een Pool en een Nederlander.
https://www.gelderlander.(...)t-zichzelf~ae1b53db/
Je bent de hele tijd je eigen verhaal aan het vertellen over criminelen in je omgeving en wat je zelf zou doen als. Maar dat doet hier allemaal niet zo ter zake.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:09 schreef Tekaschi het volgende:
Even een vraag aan degenen die hier losgaan op "tokkies", "henk & ingrid" en "f1fans" (hmm hoef je bij andere groepen niet te doen, apart).
Stel, die Taghi of Holleeder liep vrij rond, in jouw buurt. Je weet wat voor een persoon het is, hij terroriseert jouw gezin, bedreigd je kinderen en je trekt al tijden aan de bel bij de politie maar die staan in deze rechtstaat machteloos. Het treiteren en dreigen gaan door en je vreest oprecht voor het leven van je gezin, naar de politie stappen is dus geen oplossing, wat doe je dan?
Krijgt ze ook nog eens een boete.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik snap heel veel niet, die Richard had een wapen maar er ligt toch iemand met een mes in zijn rug in de sloot.
Die vrouw zegt nota bene zelf dat Richard waarschijnlijk is doorgedraaid in dat filmpje.
Waarom die filmpjes?
[ twitter ]
Doodnormale vraag op een discussie forum waar ook wel eens andere meningen bestaan, deze reactie is weer totaal onnodig want ik ben oprecht benieuwd.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Stel je moeder is een hoer, zou je haar dan met of zonder rubbertje doen?
En het verzuim om daadwerkelijk iets met de aangiftes te doen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:04 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Voor het verzuim te controleren dat die Drent een wapen en kogels in huis heeft?
Misschien een ander subforum opzoeken waar je je hypothetische situatieschetsen de vrije loop kan latenquote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:13 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Doodnormale vraag op een discussie forum waar ook wel eens andere meningen bestaan, deze reactie is weer totaal onnodig want ik ben oprecht benieuwd.
Maar we kunnen ook fantaseren dat de dader een Palestijn is en de slachtoffers Jood, dan is het toch wel te begrijpen dat iemand na een tijdje doordraait?
Tja, dat was de drugsdealer die bij mijn vorige werkgever aan de overkant van de straat woonde ook. Echt altijd vriendelijk, in voor een praatje.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:37 schreef Cyan9 het volgende:
Aldus een buurvrouw.
Uh, ik verhuis liever dan dat ik het recht in eigen hand neem.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:09 schreef Tekaschi het volgende:
Even een vraag aan degenen die hier losgaan op "tokkies", "henk & ingrid" en "f1fans" (hmm hoef je bij andere groepen niet te doen, apart).
Stel, die Taghi of Holleeder liep vrij rond, in jouw buurt. Je weet wat voor een persoon het is, hij terroriseert jouw gezin, bedreigd je kinderen en je trekt al tijden aan de bel bij de politie maar die staan in deze rechtstaat machteloos. Het treiteren en dreigen gaan door en je vreest oprecht voor het leven van je gezin, naar de politie stappen is dus geen oplossing, wat doe je dan?
Jij doet altijd wel heel erg je best om de autochtone Nederlander aan te vallen, beetje jammer.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet veel en dit waren geen zware criminelen die omgelegd zijn.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:09 schreef Tekaschi het volgende:
Alleen maar verliezers vind ik nogal een luie take als er slechts één gezin is uitgemoord.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:15 schreef ISVV het volgende:
[..]
Jij doet altijd wel heel erg je best om de autochtone Nederlander aan te vallen, beetje jammer. Lijkt erop dat de slachtoffers ook geen lieverdjes waren en er een hoop gespeeld heeft. Dat deze Om de open deur in te trappen: alleen maar verliezers...
Nou ja, de kinderen van Richard kunnen er ook niet zo veel aan doen. Gok ik zo.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Alleen maar verliezers vind ik nogal een luie take als er slechts één gezin is uitgemoord.
Moet jij dan niet een KLB zitten met je gehuil over tokkies, f1fansquote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Misschien een ander subforum opzoeken waar je je hypothetische situatieschetsen de vrije loop kan laten
Dat is ook weer waar, wilde het nog editen maar er ging iets mis. Ik denk ook aan de kinderen van de dader bijvoorbeeld. Die zijn ook slachtoffer.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Alleen maar verliezers vind ik nogal een luie take als er slechts één gezin is uitgemoord.
Een juiste en scherpe vraagstelling wat mij betreft. We zien hier in dit topic diverse mensen die met opgeheven hoofd vanachter hun toetsenbord / mobiel oreren dat ze nooit het recht in eigen hand zouden nemen, en het immer via de legale weg zouden spelen. De koude werkelijkheid is echter dat beschaving slechts een dun verflaagje is, en iedereen in de 'juiste' omstandigheden in staat is tot gruwelijke daden. Dus niet alleen 'tokkies'.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:09 schreef Tekaschi het volgende:
Ik vind het vooral erg voor de kinderen van de slachtoffers, die gaan namelijk hun ouders nooit meer zien.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:18 schreef ISVV het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar, wilde het nog editen maar er ging iets mis. Ik denk ook aan de kinderen van de dader bijvoorbeeld. Die zijn ook slachtoffer.
Dus in die zin allemaal verliezers, de een wat meer dan de ander.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het vooral erg voor de kinderen van de slachtoffers, die gaan namelijk hun ouders nooit meer zien.
Waarom schets je een beeld van een extreme situatie waar 1 of andere mega gangster de rest terroriseert? Zelden is de situatie zo zwart-wit.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:09 schreef Tekaschi het volgende:
En Volkert van der Graaf stemt GL waarschijnlijk. Wat is je punt?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:43 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Richard is een BBB'er
[ twitter ]
Oh nee hoor, dat durf ik niet te zeggen, die gast is 100% een dader en moet natuurlijk gestraft worden. Maar ik probeer mij wel een beetje te verplaatsen in de wanhoop, als je kalm en rustig bent dan denk je een stuk logischer na maar wat als de wanhoop toeslaat en je volledig aan je lot wordt overgelaten, waarbij je oprecht vreest voor het leven van je familie. Moord is natuurlijk toch wat anders dan met een paar man iemand een pak rammel geven.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:16 schreef Ericr het volgende:
[..]
Niet veel en dit waren geen zware criminelen die omgelegd zijn.
Heb zelf wel de verleiding gehad een behoorlijk zware crimineel iets aan te doen wegens zwaar terroriseren portiek maar op den duur wint de redelijkheid het en doe je niks. En dan hebben we het over zwaarte Eris proces, niet wat verdwaalde Polen in the middle of nowhere.
Het is een drama maar de dader is hier niet opeens het slachtoffer.
Terwijl je aan het rijden bentquote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:16 schreef Discombobulate het volgende:
Wat ik me afvraag hé, waarom doe je dit in godsnaam live op Facebook?
Ik heb het nog nergens gehad over politieke voorkeuren. Zie gewoon op X en facebook dezelfde soort groep die het meent op te nemen voor een man die een vader en moeder koelbloedig vermoord: tokkies.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:21 schreef ISVV het volgende:
[..]
Dus in die zin allemaal verliezers, de een wat meer dan de ander.
Maar het gaat mij te ver om iedereen die zich in de dader probeert te verplaatsen als domrechtste tokkie weg te zetten, vind dat jij daarin wat doorslaat.
Onmacht en wanhoop?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:16 schreef Discombobulate het volgende:
Sorry, maar ook jij gaat terecht de bajes in als je iemand vermoordquote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:09 schreef Tekaschi het volgende:
En je leest hier weer via via dat de dader eerder al fietsende kinderen achterna heeft gezetenquote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Onmacht en wanhoop?
Weet van via via dat gisteren in de dorpsraad de wijkagent gevraagd zou hebben of iemand er iets van wist, want zij had het gevoel dat het vreselijk zou escaleren. Ze zat er niet ver naast dus.
https://www.politie.nl/ni(...)nt-in-weiteveen.htmlquote:Weiteveen - De politie heeft een 50-jarige man uit Klazienaveen aangehouden in verband met een schietincident in Weiteveen. Dinsdagochtend 16 januari kreeg de politie een melding van een geweldsincident aan de Bargerweg. Ter plaatse bleek er te zijn geschoten. Er zijn twee personen overleden. De politie is een groot onderzoek gestart.
De politie kreeg rond 08.45 uur een melding van een geweldsincident aan de Bargerweg in Weiteveen. Meerdere eenheden van de politie gingen ter plaatse en daar werd duidelijk dat er geschoten is. Twee personen zijn overleden. Eén persoon is aangetroffen in een auto, de ander nabij een woning. Het betreft een 38-jarige man en een 44-jarige vrouw, beiden uit Weiteveen.
Aanhouding
Kort na het incident heeft de politie een verdachte aangehouden. Het gaat om een 50-jarige man uit Klazienaveen. Wij doen onderzoek naar zijn rol en betrokkenheid bij het incident. De verdachte is in verzekering gesteld. Hij zal aanstaande vrijdag worden voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die zal beslissen of hij veertien dagen langer vast blijft zitten of niet.
Onderzoek
De politie is een groot onderzoek gestart en onderzoekt wat er precies is gebeurd en wat daaraan vooraf is gegaan. De Forensische Opsporing doet sporenonderzoek, er wordt tactisch onderzoek verricht en we spreken met getuigen. Uit het onderzoek zal moeten blijken wat de toedracht en de aanleiding is geweest. We kijken daarbij ook naar de relatie tussen de slachtoffers en de verdachte.
Wij zijn er mee bekend dat er sprake is van een al langer lopend conflict dat mogelijk verband houdt met deze zaak. De informatie die wij daar over hebben, maakt eveneens onderdeel uit van het strafrechtelijk onderzoek. Daardoor kunnen we op dit moment niet ingaan op verdere details. Het onderzoek moet zorgvuldig gebeuren en zal daarom enige tijd in beslag nemen.
Beelden
Er zijn diverse beelden verschenen op sociale media die mogelijk verband houden met dit incident. We zijn bekend met die beelden en de informatie die daar uit voortkomt wordt meegenomen in het onderzoek. Daarom kunnen we op dit moment niet inhoudelijk reageren op deze video’s. We verzoeken iedereen om deze video’s niet te verspreiden vanwege de impact op betrokkenen.
Denk dat er sowieso niet heel veel nagedacht is.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Waarom die filmpjes?
[ twitter ]
Via via is iemand die gisteravond bij die (openbare) bijeenkomst aanwezig was.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:27 schreef Caland het volgende:
[..]
En je leest hier weer via via dat de dader eerder al fietsende kinderen achterna heeft gezeten
Die moeder die nu dood is zat er niet ver naast dus. Beetje zelfde soort speculatie
Bizar inderdaad, misschien hebben ze daar een gewoonte van gemaakt als gevolg van die pesterijen? Doen ze dat onderling vaker in dat dorp? Geen idee verder, speculeer ook maar wat.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:16 schreef Discombobulate het volgende:
Richard zat blijkbaar op het punt dat hij daadwerkelijk dacht dat óf het zijn kinderen óf dat echtpaar zou zijn die eraan ging.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:09 schreef Tekaschi het volgende:
Ja die keuzes kan je maken zolang je nog rustig na kan denken.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Richard zat blijkbaar op het punt dat hij daadwerkelijk dacht dat óf het zijn kinderen óf dat echtpaar zou zijn die eraan ging.
Mensen gaan schijnbaar heel ver als ze geen andere uitweg meer zien om hun kinderen te beschermen.
Ik denk niet dat ik het zover zou laten komen. Er zijn heel wat keuzes te nemen voordat je een dubbele moord gaat plegen.
Gelukkig heb ik hem nooit held genoemd en is hij voor mij gewoon een moordenaar, en ik zal het ook niet goedpraten, ik ken het verhaal ook niet helemaal en geloof niet meteen wat deze man zegt. Maar momenteel is dit de enige informatie wat we hebben dus niet gek dat er vooral hierover gesproken wordt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom schets je een beeld van een extreme situatie waar 1 of andere mega gangster de rest terroriseert? Zelden is de situatie zo zwart-wit.
Zaken als dit komen zo vaak voort uit een conflict met 2 partijen, waar beide partijen over grenzen zijn gegaan. Tokkies hebben vaak ruzie met elkaar. Wel schokkend om te zien hoeveel mensen niet eens nadenken over dat scenario; dat deze situatie helemaal niet zo zwart-wit is. Schijnbaar kunnen mensen zich verplaatsen in Richard de nuchtere Drent en compleet niet in de andere partij want dat zijn maar een stel "vieze oostblokkers" zijn. Een filmpje is genoeg om moorden goed te praten en zelfs hem een held te vinden.
Dus een wijkagent gaat in een dorpsraad vragen aan bewoners wat er aan de hand isquote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Via via is iemand die gisteravond bij die (openbare) bijeenkomst aanwezig was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |