abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212050854
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:39 schreef theunderdog het volgende: [..] Alleen Nikki Haley is wat dat betreft nog hoopgevend. Alhoewel dat een echte havik is, en je dat ook als een probleem kan zien.
Ik ken haar niet echt, maar als je niet volslagen debiel bent, heb je nul kans om de republikeinse voorverkiezingen te winnen in het huidige politieke klimaat in Amerika.
Цой жив
pi_212050875
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 14:16 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik ken haar niet echt, maar als je niet volslagen debiel bent, heb je nul kans om de republikeinse voorverkiezingen te winnen in het huidige politieke klimaat in Amerika.
Heb vooral interesse in de einduitslag. In die zin is iemand als Nikki Haley nog hoopgevend. Als je haar Havikken standpunten buiten beschouwing laat.
  Trouwste user 2022 dinsdag 16 januari 2024 @ 15:38:04 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_212051656
Rusland voorziet zijn soldaten van verdovende middelen waarmee ze bijna-suïcidale aanvallen aan het front kunnen uitvoeren, aldus de generale staf van de Oekraïense strijdkrachten maandag in haar dagelijkse rapport over de oorlog.

"Volgens onze informatie ontvangt het personeel van het 108e Airborne Assault Regiment systematisch verdovende en psychotrope stoffen."

Lactophilous
"Deze medicijnen", zo voegt de Oekraïense generale staf toe, "veroorzaken euforie en heffen het pijngevoel op."

Uit een door Insider gepubliceerd rapport blijkt het gebruik van bepaalde stoffen bij Russische soldaten een manier om hun energie, hun wil en hun onwetendheid over de risico's te vergroten. Een echte oorlog op amfetaminen dus.

Volgens een uitgelekt onderzoek in de Russische media gebruikt ongeveer één op de tien Russische soldaten marihuana, terwijl vele anderen zich wenden tot harddrugs zoals amfetamine en heroïne.

https://www.msn.com/nl-nl(...)31e4f5578d8faa&ei=24

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Overall beste user 2022 dinsdag 16 januari 2024 @ 16:27:30 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_212052141
Dat is op zich niet zo heel bijzonder.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_212052176
De kans is groot dat de tweede stad van Estland vroeger of later wordt binnengevallen door Rusland. Maar vinden de mensen in deze stad dat eigenlijk wel zo erg, vraagt Pieter Waterdrinker zich af.

Als het gaat gebeuren, dan gebeurt het vrijwel zeker hier. In de tweede stad van Estland, Narva. De laatste grenspost van de NAVO, op roepafstand van het immense Rusland. Maar hoe groot is de vrees dat Moskou – uit wraak, uit zelfverklaarde zelfverdediging of zomaar omdat het kan – een aanval zal uitvoeren op de Baltische landen?

“Die angst is gewoon smerige westerse propaganda.” In een koffietentje raak ik aan de praat met Anton, een drieëntwintigjarige etnische Rus. Buiten dampt de vorst, binnen zit hij in T-shirt; zijn armen als staalkabels zijn een portrettengalerij van tatoeages. Hij doet een opleiding tot vrachtwagenchauffeur. Net als zijn vader en zijn grootvader is hij hier in Narva geboren. Of hij ook het Estisch spreekt? “Nee, bijna geen woord. Waarom zou ik? Iedereen spreekt hier Russisch. We kijken naar de Russische tv.”

Voor negen van de tien inwoners van deze stad van 58 duizend inwoners is de moedertaal Russisch. Steunen veel mensen in Narva heimelijk Poetins oorlog in Oekraïne? “Ik praat nooit over politiek,” reageert een andere koffiedrinker, een dertigjarige blondine in een roze bontjas, zittend aan het tafeltje naast Anton. Als ik beleefd doorvraag, ontvlamt ze ineens: “Jullie blijven maar stoken, flikker toch op!”

Jullie – dat zijn wij, de Europeanen. Iedereen jonger dan dertig die hier ter wereld kwam, deed dat in Europa. Maar door velen wordt dat niet zo gevoeld. Ze leven dan wel fysiek in de Europese Unie, hun hart en hun geest verkeren in Rusland.

SOVJETPUIST IN ESTLAND
Na Soete Suikerbol-achtige intimiteit van Tallinn, de waanzinnige schoonheid van de natuur onderweg, een woestijn van sneeuw, is Narva als stad ronduit een afknapper. De vorige keer dat ik hier was, bracht ik een bezoek aan een gepensioneerde Amsterdammer. Een oud-Marxist. Hij had hier een flatje gekocht, voor minder dan vijftienduizend euro. “Mijn vriendin woont in Petersburg, maar als ik daar ga wonen krijg ik problemen met mijn AOW. Daarom zit ik hier.” Van tijd tot tijd ging hij de grens over, naar zijn vriendin in Rusland.

Inmiddels heeft het bejaarde liefdespaar deze puist van Sovjetarchitectuur verruild voor het warme, AOW-vriendelijke Portugal. Vanwege de veranderde tijden.

Narva was het Marioepol, het Bachmoet, het Avdiivka van die dagen. Net als Poetin maalde Stalin niet om mensen. Bij de Slag om Narva in 1944 kwamen naar schatting alleen al 150 duizend Russen om het leven. Vrijwel de gehele historische stad werd weggevaagd.

VIJFDE COLONNE
“Geschiedenis interesseert me niet,” zegt een oudere Russin, als ik haar vraag of ze op foto’s weleens de architectonische pracht heeft gezien van het middeleeuwse Narva. En of ze geen angst heeft dat de geschiedenis zich zal herhalen. “Ik leef in het nu. Met mijn kinderen en kleinkinderen.”

Na een dag ronddwalen door de stad is mij dit geworden: het grote zwijgen, het zich niet willen uitspreken, de afwachtende houding. In Tallinn trof ik Esten die vrezen dat een deel van de etnische Russen in hun land een ‘Vijfde Colonne’ vormen, een slapende cel die Poetin, als hij zijn furie na Oekraïne ook op het Balticum richt, met een druk op de knop kan activeren.

Tegen de avond moet ik terug zijn in de hoofdstad van Estland. Vanwege de zware sneeuwval is veel openbaar vervoer uitgevallen. Een vriendelijke man op straat raadt me aan te gaan naar de grensovergang. Voor dertig euro nemen chauffeurs van de touringcars graag een verstekeling mee, als er plaats is.

Even later sta ik op de plek die ik zo goed ken. Aan de oever van de dicht bevroren grensrivier de Narva. Rechts van mij, op de Hermannsburcht, hangt de vlag van Estland. Aan de overkant, op het fort van Ivangorod, het wit-blauw-rood van Rusland. Op het kasteel houdt een Russische militair met een groene bontmuts zijn verrekijker gericht op de buren.

“Waar moet u heen?”

“Tallinn.”

“Dertig euro, helemaal achterin is nog plek.”

Even later zit ik tussen passagiers die ‘s ochtends uit Sint-Petersburg zijn vertrokken, op weg naar Tallinn.

Op de achterbank hebben zich de vrijbuiters van de bus verzameld, de heimelijke rokers, als vroeger de keters in de klas. Ze praten onophoudelijk. Terwijl de sneeuwvlakte in parelgrijze schemering voorbijglijdt, luister ik eerst toe. Al snel weet ik zo’n beetje wie-wie is.

“Alle Polen zijn fascisten!” fulmineert een magere Rus van zestig tegen zijn buurman, een biljartbalkale Wit-Rus. “Man, wat háát ik de Polen!” Zijn bron van haat is dat de Polen auto’s met Russisch nummerbord sinds Ruslands agressie in Oekraïne van de wegen weert. “Ik woon al dertig jaar in Berlijn en Moskou, heb twee paspoorten, maar dat maakt die fascisten daar niet uit!”

“Elke dag krijgt Poetin meer gelijk,” zegt de Wit-Rus, die in Moskou woont, maar op weg is naar zijn geboorteland, omdat daar de tandarts gratis is. “Als ik mijn gebit in Moskou laat doen kost me dat 3000 euro!”

FASCISTEN
Links van mij zitten twee Oezbeekse meisjes van twintig, constant turend op hun mobiel. Ze hebben Oud en Nieuw doorgebracht in Moskou, zijn nu via Rome op weg naar New York. Ze reizen zonder koffers en bagage. Alleen met creditcards en telefoon. Maar hoe doen ze dat dan met hun kleren? “We kopen steeds alles nieuw,” zegt een van hen. Hun papa’s, begrijp ik, zitten hoog in de Oezbeekse politiek.

“Zag je hoe die klote-Esten ons bij de grens vuil aankeken?” zegt de Wit-Rus dan.

“Wat denk je?” reageert de zestiger weer. “Voor die gasten zijn wij Russen Üntermenschen. Die Esten zijn ook geboren fascisten.”

Als hij begint over zijn leven in Duitsland, over een maîtresse in Berlijn, denk ik plots: veel Esten maken zich zorgen. Maar hoe groot is de Russische Vijfde Colonne eigenlijk elders in Europa? Een samenzweringsgedachte. Ik weet het. Maar helaas, het zijn de tijden.

https://www.ewmagazine.nl(...)ding%20boven%2050%25
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_212052516
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 16:30 schreef nostra het volgende:
De kans is groot dat de tweede stad van Estland vroeger of later wordt binnengevallen door Rusland. Maar vinden de mensen in deze stad dat eigenlijk wel zo erg, vraagt Pieter Waterdrinker zich af.

Echt :')

Ik zat dit verhaaltje te lezen en ik had echt zoiets van hier klopt echt helemaal geen reet van.
Tot ik door had dat het helemaal niet over de 2e stad van Estland ging.

Ik ben vrij recent nog in de echte 2e stad geweest van Estland (Tartu) en in de 1e stad van Estland (Tallinn).
En in beide herken je bovenstaande echt totaaaaaal niet. Tartu is een universiteitsstad van rond de 100.000 inwoners. Heel erg levendig, veel jonge studenten. Echt Westers gericht.
Tallinn nog meer.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 17:08:01 #8
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_212052524
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik zat dit verhaaltje te lezen en ik had echt zoiets van hier klopt echt helemaal geen reet van.

Ik ben vrij recent nog in de echte 2e stad geweest van Estland (Tartu) en in de 1e stad van Estland (Tallinn).
En in beide herken je bovenstaande echt totaaaaaal niet. Tartu is een universiteitsstad van rond de 100.000 inwoners. Heel erg levendig, veel jonge studenten. Echt Westers gericht.
Tallinn nog meer.
Ok
pi_212052544
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 16:27 schreef Ulx het volgende:
Dat is op zich niet zo heel bijzonder.
Inderdaad.
In WO2 werd er door beide zijden veel amfetamine gebruikt.
Door de overheid verstrekt zelfs.
Om lang wakker te blijven, alert te zijn en geen hongergevoel te hebben.

Zal in elke oorlog in meer of mindere mate ook zo zijn geweest, legaal of illegaal.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212052545
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 16:30 schreef nostra het volgende:

Als het gaat gebeuren, dan gebeurt het vrijwel zeker hier. In de tweede stad van Estland, Narva. De laatste grenspost van de NAVO, op roepafstand van het immense Rusland. Maar hoe groot is de vrees dat Moskou – uit wraak, uit zelfverklaarde zelfverdediging of zomaar omdat het kan – een aanval zal uitvoeren op de Baltische landen?

“Die angst is gewoon smerige westerse propaganda.” In een koffietentje raak ik aan de praat met Anton, een drieëntwintigjarige etnische Rus. Buiten dampt de vorst, binnen zit hij in T-shirt; zijn armen als staalkabels zijn een portrettengalerij van tatoeages. Hij doet een opleiding tot vrachtwagenchauffeur. Net als zijn vader en zijn grootvader is hij hier in Narva geboren. Of hij ook het Estisch spreekt? “Nee, bijna geen woord. Waarom zou ik? Iedereen spreekt hier Russisch. We kijken naar de Russische tv.”

Voor negen van de tien inwoners van deze stad van 58 duizend inwoners is de moedertaal Russisch. Steunen veel mensen in Narva heimelijk Poetins oorlog in Oekraïne? “Ik praat nooit over politiek,” reageert een andere koffiedrinker, een dertigjarige blondine in een roze bontjas, zittend aan het tafeltje naast Anton. Als ik beleefd doorvraag, ontvlamt ze ineens: “Jullie blijven maar stoken, flikker toch op!”

Jullie – dat zijn wij, de Europeanen. Iedereen jonger dan dertig die hier ter wereld kwam, deed dat in Europa. Maar door velen wordt dat niet zo gevoeld. Ze leven dan wel fysiek in de Europese Unie, hun hart en hun geest verkeren in Rusland.

SOVJETPUIST IN ESTLAND
Na Soete Suikerbol-achtige intimiteit van Tallinn, de waanzinnige schoonheid van de natuur onderweg, een woestijn van sneeuw, is Narva als stad ronduit een afknapper. De vorige keer dat ik hier was, bracht ik een bezoek aan een gepensioneerde Amsterdammer. Een oud-Marxist. Hij had hier een flatje gekocht, voor minder dan vijftienduizend euro. “Mijn vriendin woont in Petersburg, maar als ik daar ga wonen krijg ik problemen met mijn AOW. Daarom zit ik hier.” Van tijd tot tijd ging hij de grens over, naar zijn vriendin in Rusland.

Inmiddels heeft het bejaarde liefdespaar deze puist van Sovjetarchitectuur verruild voor het warme, AOW-vriendelijke Portugal. Vanwege de veranderde tijden.

Narva was het Marioepol, het Bachmoet, het Avdiivka van die dagen. Net als Poetin maalde Stalin niet om mensen. Bij de Slag om Narva in 1944 kwamen naar schatting alleen al 150 duizend Russen om het leven. Vrijwel de gehele historische stad werd weggevaagd.

VIJFDE COLONNE
“Geschiedenis interesseert me niet,” zegt een oudere Russin, als ik haar vraag of ze op foto’s weleens de architectonische pracht heeft gezien van het middeleeuwse Narva. En of ze geen angst heeft dat de geschiedenis zich zal herhalen. “Ik leef in het nu. Met mijn kinderen en kleinkinderen.”

Na een dag ronddwalen door de stad is mij dit geworden: het grote zwijgen, het zich niet willen uitspreken, de afwachtende houding. In Tallinn trof ik Esten die vrezen dat een deel van de etnische Russen in hun land een ‘Vijfde Colonne’ vormen, een slapende cel die Poetin, als hij zijn furie na Oekraïne ook op het Balticum richt, met een druk op de knop kan activeren.

Tegen de avond moet ik terug zijn in de hoofdstad van Estland. Vanwege de zware sneeuwval is veel openbaar vervoer uitgevallen. Een vriendelijke man op straat raadt me aan te gaan naar de grensovergang. Voor dertig euro nemen chauffeurs van de touringcars graag een verstekeling mee, als er plaats is.

Even later sta ik op de plek die ik zo goed ken. Aan de oever van de dicht bevroren grensrivier de Narva. Rechts van mij, op de Hermannsburcht, hangt de vlag van Estland. Aan de overkant, op het fort van Ivangorod, het wit-blauw-rood van Rusland. Op het kasteel houdt een Russische militair met een groene bontmuts zijn verrekijker gericht op de buren.

“Waar moet u heen?”

“Tallinn.”

“Dertig euro, helemaal achterin is nog plek.”

Even later zit ik tussen passagiers die ‘s ochtends uit Sint-Petersburg zijn vertrokken, op weg naar Tallinn.

Op de achterbank hebben zich de vrijbuiters van de bus verzameld, de heimelijke rokers, als vroeger de keters in de klas. Ze praten onophoudelijk. Terwijl de sneeuwvlakte in parelgrijze schemering voorbijglijdt, luister ik eerst toe. Al snel weet ik zo’n beetje wie-wie is.

“Alle Polen zijn fascisten!” fulmineert een magere Rus van zestig tegen zijn buurman, een biljartbalkale Wit-Rus. “Man, wat háát ik de Polen!” Zijn bron van haat is dat de Polen auto’s met Russisch nummerbord sinds Ruslands agressie in Oekraïne van de wegen weert. “Ik woon al dertig jaar in Berlijn en Moskou, heb twee paspoorten, maar dat maakt die fascisten daar niet uit!”

“Elke dag krijgt Poetin meer gelijk,” zegt de Wit-Rus, die in Moskou woont, maar op weg is naar zijn geboorteland, omdat daar de tandarts gratis is. “Als ik mijn gebit in Moskou laat doen kost me dat 3000 euro!”

FASCISTEN
Links van mij zitten twee Oezbeekse meisjes van twintig, constant turend op hun mobiel. Ze hebben Oud en Nieuw doorgebracht in Moskou, zijn nu via Rome op weg naar New York. Ze reizen zonder koffers en bagage. Alleen met creditcards en telefoon. Maar hoe doen ze dat dan met hun kleren? “We kopen steeds alles nieuw,” zegt een van hen. Hun papa’s, begrijp ik, zitten hoog in de Oezbeekse politiek.

“Zag je hoe die klote-Esten ons bij de grens vuil aankeken?” zegt de Wit-Rus dan.

“Wat denk je?” reageert de zestiger weer. “Voor die gasten zijn wij Russen Üntermenschen. Die Esten zijn ook geboren fascisten.”

Als hij begint over zijn leven in Duitsland, over een maîtresse in Berlijn, denk ik plots: veel Esten maken zich zorgen. Maar hoe groot is de Russische Vijfde Colonne eigenlijk elders in Europa? Een samenzweringsgedachte. Ik weet het. Maar helaas, het zijn de tijden.

https://www.ewmagazine.nl(...)ding%20boven%2050%25

Een Russische vrouw die in Letland woont, moet misschien weg omdat ze geen Lets kan.

In de video vraagt ze waar ze naartoe kan, nou, naar Rusland misschien?
pi_212052568
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Ok
Leuk dat je ook even inhoudelijk reageert.

Ok
  dinsdag 16 januari 2024 @ 17:24:51 #12
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_212052658
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Leuk dat je ook even inhoudelijk reageert.

Ok
Ok
pi_212052986
quote:

[..]

Idd, Narva is de 3e stad.

Andrew Perpetua's observaties. Google Docs bron.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212053095
twitter

:r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212053111
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een Russische vrouw die in Letland woont, moet misschien weg omdat ze geen Lets kan.

Voor de Baltische staten is het echt van essentieel belang dat ze de Russische diaspora uit hun land verwijderen, die vormt immers overduidelijk een vijfde colonne en daarmee een zeer groot veiligheidsrisico. Maar ook een land als Duitsland loopt een serieus risico door de aanwezigheid van veel Russen in het land.
pi_212053284
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die vrouw leeft er nu 48 jaar. En spreekt nog geen basis Lets. Dan heeft ze het toch echt aan haar zelf te danken zeg. Het is normaal dat wanneer je in een ander land gaat wonen dat je tenminste wat basiskennis op doet van de taal.

Inderdaad dan moet ze maar in Rusland gaan wonen. Al durf ik te wedden dat ze daar slechter af is dan in Letland.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 18:30:50 #17
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_212053390
quote:

[..]

Tallinn nog meer.
Dus je zit dat hele verhaal te lezen, mist totaal dat het over Narva gaat, en begint dan te roepen dat je het helemaal niet herkent omdat je alleen stad in Estland hebt gelezen en denkt aan die 2 steden waar jij geweest bent _O- .

Godverdomme hey :') .
pi_212053412
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 18:23 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Die vrouw leeft er nu 48 jaar. En spreekt nog geen basis Lets. Dan heeft ze het toch echt aan haar zelf te danken zeg. Het is normaal dat wanneer je in een ander land gaat wonen dat je tenminste wat basiskennis op doet van de taal.

Inderdaad dan moet ze maar in Rusland gaan wonen. Al durf ik te wedden dat ze daar slechter af is dan in Letland.
Daar zijn Russen met hun misplaatste gevoel een "Herrenvolk" te zijn veel te arrogant voor; die zullen gewoon van mening zijn dat de Letten maar de taal van de Russische übermensch dienen te spreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door spicymchaggis op 16-01-2024 18:41:41 ]
pi_212053532
Er zijn ook geruchten dat een SU-34 bijna neergeschoten was. Hier een Oekrainsche artikel.

Hier de russische bron in dit artikel:
Vertaling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212053584
'Westen onderschat wapenproductie Noord-Korea compleet'
https://nos.nl/l/2505160
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212053613
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 18:11 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]

:r
"Al onze medewerkers liggen momenteel met hun ingewanden eruit hangend dood te bloeden in een Oekraïns veld.
Probeert u het later nog eens" *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212056167
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 18:30 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dus je zit dat hele verhaal te lezen, mist totaal dat het over Narva gaat, en begint dan te roepen dat je het helemaal niet herkent omdat je alleen stad in Estland hebt gelezen en denkt aan die 2 steden waar jij geweest bent _O- .

Godverdomme hey :') .
Dat zeg ik toch nergens :')
Ik zeg toch letterlijk ''Tot ik door had dat het niet over de 2e stad ging''.
Lastig lezen he.

Als ik denk aan 2e stad in Estland dan denk ik aan Tartu, want die stad ken ik goed.
En dan hebben ze een leuk stukje daarover en nee niet in het begin staat al dat ze het over Narva hebben.
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 21:18:03 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212056217
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 18:23 schreef Delenlill het volgende:

[..]

toen ze er ging wonen was het nog geen ander land
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 21:25:51 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212056304
toen ik in Tallinn was hadden ze het wel over een Russische ghetto vlakbij de oude universiteit ... toen haastten ze zich wel om te stellen dat het niet echt een ghetto was maar wel Russisch

verder niet doorgevraagd maar ik kreeg wel het gevoel dat ze dat een beetje matig vonden _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212058170
https://www.youtube.com/live/FKXt-1gOSNo?si=d1BxmamXdaEbpfYY

Winkelcentrum in St Petersburg “Galeria”.
Je kan daar gewoon alle westerse merken kopen. Guess, Tommy Hillfiger,Ray ban, Tele2 ( die we hier ook hebben ja)

Wat werken die sancties toch goed hè. Je kan precies zo een beetje zien wat allemaal Pro-Russische merken zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')