NWS / Nederland laaglonenland (2007)quote:Ik vind dat we veel meer moeten kijken of economische activiteiten bijdragen aan de samenleving die we willen zijn. We hebben echt een probleem als het voor werkgevers aantrekkelijker is om drie medewerkers uit Oost-Europa te halen dan te investeren in een robot. Nederland moet geen lagelonenland willen zijn. De lusten van goedkope arbeid zijn voor de werkgever, terwijl de samenleving de lasten draagt. Dat moet eerlijker. De overheid heeft daar wat mij betreft een leidende rol in en moet het niet alleen aan de markt overlaten.
ik wist niet dat het al zo erg gesteld was in NL. Dit is wel echt schokkend weinig.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:50 schreef halfway het volgende:
Uitzendkracht kost tegenwoordig ¤21 pu.
Dat valt in vergelijking met Duitsland en België reuze mee, daar kunnen bijstandsmoedertjes een maandinkomen genereren waar jij en ik jaloers op kunnen zijn, als ze zich maar vaak genoeg hebben laten volspuiten en vaak genoeg hebben geworpen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
NL is een laaglonen land ivm de subsidies die werknemers krijgen. Hierdoor hoeven de lonen niet van voldoende hoogte te zijn om van rond te kunnen komen.
Vooral als je kinderen hebt staat de geldkraan wagenwijd open.
oh vast, maar we leven in NL. Tenminste dat doe ik en dit topic gaat over Nederland.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:41 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat valt in vergelijking met Duitsland en België reuze mee, daar kunnen bijstandsmoedertjes een maandinkomen genereren waar jij en ik jaloers op kunnen zijn, als ze zich maar vaak genoeg hebben laten volspuiten en vaak genoeg hebben geworpen.
Ik wou alleen maar aangeven dat die Nederlandse geldkraan hooguit wat druppelt, ook wanneer je kinderen hebt staat die nou niet bepaald "wagenwijd open".quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
oh vast, maar we leven in NL. Tenminste dat doe ik en dit topic gaat over Nederland.
Nee hoor die staat wel wagenwijd openquote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:43 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik wou alleen maar aangeven dat die Nederlandse geldkraan hooguit wat druppelt, ook wanneer je kinderen hebt staat die nou niet bepaald "wagenwijd open".
Een Bulgaar krijgt thuis ¤3.00 Nederland is een spons voor die gastenquote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik wist niet dat het al zo erg gesteld was in NL. Dit is wel echt schokkend weinig.
Randstad, Tempo-Team & co. verdienen lekker aan hun uitzendmensen...quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:50 schreef halfway het volgende:
Uitzendkracht kost tegenwoordig ¤21 pu.
Dat is een fabel. "gezinsmigratie" is met 33% de grootste groep lees ik in het rapport uitgekomen vandaag.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:53 schreef tizitl2 het volgende:
Tja het is een keuze, je kunt kiezen dergelijke lagelonenbanen die vaak door migranten worden opgevuld niet meer te willen. Consequentie is wel minder kassen meer in het Westland, minder vee omdat de slachterijen geen personeel kunnen vinden, minder asperges uit eigen land en langer wachten op je pakketje.
Hoeft op zich geen ramp te zijn: met minder kassen en vee is er ineens flink wat bouwruimte in de Randstad bijvoorbeeld, scheelt weer woningnood.
Als je die sectoren wel wilt behouden zul je wat flexibeler moeten zijn met bouwen bij het bedrijf voor tijdelijke huisvesting etc zodat de druk op steden door arbeidsmigratie minder wordt. En aangezien de overgrote meerderheid van de migranten voor werk komt heeft dat een stuk meer impact dan de asielzoekers waar iedereen maar over door blijft draaien hier.
Dat is de meest recente waarneming van het CBS en hier terug te vinden:quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:16 schreef Alov het volgende:
[..]
Dat is een fabel. "gezinsmigratie" is met 33% de grootste groep lees ik in het rapport uitgekomen vandaag.
Vaak gaat het inderdaad om werk waar de Nederlander zijn neus voor ophaalt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:53 schreef tizitl2 het volgende:
Tja het is een keuze, je kunt kiezen dergelijke lagelonenbanen die vaak door migranten worden opgevuld niet meer te willen. Consequentie is wel minder kassen meer in het Westland, minder vee omdat de slachterijen geen personeel kunnen vinden, minder asperges uit eigen land en langer wachten op je pakketje.
Hoeft op zich geen ramp te zijn: met minder kassen en vee is er ineens flink wat bouwruimte in de Randstad bijvoorbeeld, scheelt weer woningnood.
Als je die sectoren wel wilt behouden zul je wat flexibeler moeten zijn met bouwen bij het bedrijf voor tijdelijke huisvesting etc zodat de druk op steden door arbeidsmigratie minder wordt. En aangezien de overgrote meerderheid van de migranten voor werk komt heeft dat een stuk meer impact dan de asielzoekers waar iedereen maar over door blijft draaien hier.
Indiërs kopen massaal huizen hier. Klopt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:53 schreef tizitl2 het volgende:
Nouja en die ICT'ers krijgen dan nog een loon waarbij het qua belasting wat oplevert als land en waarbij je er nog wat extra voor kunt bouwen met een nette vraag.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:25 schreef Duiveltja het volgende:
Dat is een resultaat van de tekorten in de tech industrie. Ze zorgen er dan ook voor dat de lonen worden gedrukt, omdat ze natuurlijk uit een shit hole komen en hier een bak kunnen verdienen in vergelijking.
Ja wat denk jij.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:17 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Randstad, Tempo-Team & co. verdienen lekker aan hun uitzendmensen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |