Ik zeg dat het ergens vandaan komt.. Hamas komt heel duidelijk van de manier waarop Israel omgaat met de Palestijnen. Zonder Israel zou Hamas geen aanwas hebben.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 00:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sure, terrorisme is goed
Verkrachten, koppen afhakken, seksueel misbruiken, mishandelen, op de meest gruwelijke manieren, gaan we even lekker zitten bagatelliseren.
Of je bent onwetend of je bent kwaadaardig. Schaam je toch.
Daar zit Israel dus niet op te wachten. Mossad wilde gaan onderhandelen met Hamas in Qatar maar ze werden teruggefloten door het oorlogskabinet..quote:Op vrijdag 19 januari 2024 00:39 schreef UitStraling het volgende:
Eerst maar eens die ontvoerde verkrachte meisjes maar terug en daarna kijken we wel of de islam nog wel een toekomst heeft, en anders uitroeien die hap.
Geen idee wat er in die tweet stond, want het is verwijderd. Ik heb naar de persconferentie geluisterd. Hij zei dat Israel militaire controle moet behouden over de gehele west bank. Geen idee wat hij hier tot in de fijne details mee wil zeggen, wss het behouden van de status quo of area A in de west bank tot area B maken.quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Valt half fok even hard door de mand nu ze hun snor drukken bij deze ‘from the river to the sea Israël will be free’.
Nederlanders die het met Palestina scandeerde die zouden voor genocide zijn, met die leus bedoelen dat de Jood vermoord en verdreven moet worden want dan is er toch helemaal geen plek meer. Maar nu niet, nu betekent t niks, het is gewoon oké en over tot de orde van de dag.
Het zet het beloofde vernietigen van alle scholen, moskeeen, infrastructuur en woningen ook echt niet in een ander daglicht. In de West Bank ook alles toppie. Niks aan de hand. Het is rationeel, we are the goodies
Blablabla
En natuurlijk een menigte van gemaskeerde opgehitste gekken:quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Een Youtuber en een journalist intimideren mensen, zitten aan mensen, en schreeuwen door mensen heen.
Hoe denk je dat dit filmpje je zaak helpt?
Ik had deze niet verwacht van je. Gaaf wel.quote:Op donderdag 18 januari 2024 23:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Turkse Nederlanders die daar gaan dienen moet je net als Israëliërs hun paspoort afpakken en vastzetten.
Klopt!quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Valt half fok even hard door de mand nu ze hun snor drukken bij deze ‘from the river to the sea Israël will be free’.
Nederlanders die het met Palestina scandeerde die zouden voor genocide zijn, met die leus bedoelen dat de Jood vermoord en verdreven moet worden want dan is er toch helemaal geen plek meer. Maar nu niet, nu betekent t niks, het is gewoon oké en over tot de orde van de dag.
Je bent in een bepaalde fuik aan het zwemmen. Ik hoop dat bovenstaand voorbeeld je dat doet inzien.quote:Het zet het beloofde vernietigen van alle scholen, moskeeen, infrastructuur en woningen ook echt niet in een ander daglicht. In de West Bank ook alles toppie. Niks aan de hand. Het is rationeel, we are the goodies
Blablabla
Met "video in kwestie" bedoel je dat hij door het ondergoed van een moslima ging terwijl zij in het beste geval op de vlucht is, en het ergste geval dood?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 05:28 schreef oblo het volgende:
Wat heeft deze Simon Levi gedaan? Ik kan de video in kwestie van zijn oorlogsmisdaden niet vinden.
De video is niet beschikbaar.. voor jou doet hij het wel?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:13 schreef Drxx het volgende:
[..]
Met "video in kwestie" bedoel je dat hij door het ondergoed van een moslima ging terwijl zij in het beste geval op de vlucht is, en het ergste geval dood?
Die is hier:
[twitter]https://twitter.com/MiddleEastEye/status/1743203183030042625
[/twitter]
De persoon uit het eerste filmpje, de niet schreeuwer zeg maar, zei vrij duidelijk waar het om ging. En dat hij het heel raar vond dat een persoon die zoiets doet, met 'liefdadigheid' bezig zou zijn. Wat voor een voorbeeld hij kan zijn voor die kinderen, en wat zijn reactie is op zijn Gaza-optreden.
Compleet normale vragen, maar jammer genoeg gaat alle aandacht uit naar de schreeuwer.
Ja, wat voor error krijg jij dan?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:17 schreef oblo het volgende:
[..]
De video is niet beschikbaar.. voor jou doet hij het wel?
Tsja, je moet wel lezen, er staat onder controle houden, niet perse annexeren of bezetten. Er valt wel wat te zeggen vanuit Israëlisch standpunt om maar weer wat meer controle te houden. Sinds ze hun controle in 2005 zo sterk verminderd hebben is het gevaar vanuit Gaza alleen maar toegenomen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het zet het beloofde vernietigen van alle scholen, moskeeen, infrastructuur en woningen ook echt niet in een ander daglicht. In de West Bank ook alles toppie. Niks aan de hand. Het is rationeel, we are the goodies
Blablabla
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:19 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ja, wat voor error krijg jij dan?
Ohh, of bedoelde je dat de embed tags niet werkten? Hopelijk nu wel dan.
Achterlijk en verwerpelijk filmpje. Imo moet hij gestraft worden door de IDF, maar de kans is klein. Die soldaat heeft er zelf voor gekozen om met zijn gezicht zo een filmpje online te gooien dus moet hij niet zeuren dat mensen verhaal komen halen idd.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:13 schreef Drxx het volgende:
[..]
Met "video in kwestie" bedoel je dat hij door het ondergoed van een moslima ging terwijl zij in het beste geval op de vlucht is, en het ergste geval dood?
Die is hier:
[twitter]https://twitter.com/MiddleEastEye/status/1743203183030042625
[/twitter]
De persoon uit het eerste filmpje, de niet schreeuwer zeg maar, zei vrij duidelijk waar het om ging. En dat hij het heel raar vond dat een persoon die zoiets doet, met 'liefdadigheid' bezig zou zijn. Wat voor een voorbeeld hij kan zijn voor die kinderen, en wat zijn reactie is op zijn Gaza-optreden.
Compleet normale vragen, maar jammer genoeg gaat alle aandacht uit naar de schreeuwer.
Niet helemaal, Hij zei wel min of meer dat die 2 staten oplossing en veiligheid voor Israel eigenlijk niet kan en er dus volledige controle moet zijn door Israel.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:26 schreef nixxx het volgende:
[..]
Tsja, je moet wel lezen, er staat onder controle houden, niet perse annexeren of bezetten. Er valt wel wat te zeggen vanuit Israëlisch standpunt om maar weer wat meer controle te houden. Sinds ze hun controle in 2005 zo sterk verminderd hebben is het gevaar vanuit Gaza alleen maar toegenomen.
Dit is wat mij betreft wezenlijk anders dan wanneer een organisatie als Hamas of hun steunbetuigers een dergelijke leus scandeert. Aangezien Hamas uiteindelijk gewoon staat voor het uitroeien van joden, in Israël en de rest van de wereld.
Edit: oh die Simon Levi is de ondergoedsnuffelaar. Dan snijdt mijn reactie geen hout. Dacht dat het alweer ging om een willekeurige organisatie zoals een Joods restaurant dat op de korrel genomen werd.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 05:28 schreef oblo het volgende:
[..]
En natuurlijk een menigte van gemaskeerde opgehitste gekken:
[ twitter ]
Wat heeft deze Simon Levi gedaan? Ik kan de video in kwestie van zijn oorlogsmisdaden niet vinden.
Eind vorig jaar waren hier in Nederland protesten, daar hebben ook twee bekende Nederlanders meegelopen/gezeten waaronder een GroenLinks kamerlid. Daar werd die kutleus ‘Palestine will be free” gescandeerd en wat zei die kutleus TOEN ook alweer over het standpunt van die demonstranten mbt Israël…?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:26 schreef nixxx het volgende:
[..]
Tsja, je moet wel lezen, er staat onder controle houden, niet perse annexeren of bezetten. Er valt wel wat te zeggen vanuit Israëlisch standpunt om maar weer wat meer controle te houden. Sinds ze hun controle in 2005 zo sterk verminderd hebben is het gevaar vanuit Gaza alleen maar toegenomen.
Dit is wat mij betreft wezenlijk anders dan wanneer een organisatie als Hamas of hun steunbetuigers een dergelijke leus scandeert. Aangezien Hamas uiteindelijk gewoon staat voor het uitroeien van joden, in Israël en de rest van de wereld.
Ik denk dat men dat woord allesomvattend probeert te gebruiken, en vooral uit heel veel emotie. Heel simpel geformuleerd: IDF heeft zich schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden, hij vocht voor IDF, en hij staat in nasleep van bombardementen lachende filmpjes te maken, dus hij is één van hunnie.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:29 schreef oblo het volgende:
[..]
[..]
Achterlijk en verwerpelijk filmpje. Imo moet hij gestraft worden door de IDF, maar de kans is klein. Die soldaat heeft er zelf voor gekozen om met zijn gezicht zo een filmpje online te gooien dus moet hij niet zeuren dat mensen verhaal komen halen idd.
Ik snap alleen niet aan welke oorlogsmisdaden hij schuldig is?
Stellen dat deze leus gelijk staat aan "alle joden moeten we doden" is voor de overgrote meerderheid van de roepers dikke onzin.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 07:14 schreef Cuendillar het volgende:
Als Palestijnen zeggen "From the river to the sea..." dan bedoelen ze dat alle joden dood moeten.
Dat hij een IDF soldaat is, is al genoeg voor deze mensen om hem een oorlogsmisdadiger te noemen jammer genoeg. Ook die Nederlander die een been verloor in Gaza en wat voor shit hij over zich heen kreeg.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:02 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik denk dat men dat woord allesomvattend probeert te gebruiken, en vooral uit heel veel emotie. Heel simpel geformuleerd: IDF heeft zich schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden, hij vocht voor IDF, en hij staat in nasleep van bombardementen lachende filmpjes te maken, dus hij is één van hunnie.
Maar puur kijkend naar wat wij weten wat hij heeft gedaan, kun je niet onomstotelijk zeggen dat hij zich persoonlijk schuldig heeft gemaakt aan oorlogsmisdaden. En dat bijvoorbeeld de IDF zich schuldig heeft gemaakt aan oorlogsmisdaden wil niet zeggen dat letterlijk iedere actie van hen een oorlogsmisdaad is.
Deze man maakte deze filmpjes ter provocatie, en hij kreeg wat hij wilde: een boze menigte op de stoep. En deze mannen lieten zich makkelijk verleiden om boos voor de deur te staan. Nota bene in de tweet die ik linkte zie je comments van mensen die zeggen "wacht maar tot je terugkomt." Nou, hij kwam terug.
Zo verdomd naief.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 00:55 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Ik zeg dat het ergens vandaan komt.. Hamas komt heel duidelijk van de manier waarop Israel omgaat met de Palestijnen. Zonder Israel zou Hamas geen aanwas hebben.
En zonder Hamas zou Israel maar een gemiddeld en middelmatig landje zijn waar niemand dood gevonden wil worden.
En mensen maar denken dat als Hamas uitgeschakeld is je kan onderhandelen met de rest van de Palestijnen. Palestijnen die getraumatiseerd zijn en PTSS hebben ontwikkeld. De mensen die nu lid zijn van Hamas hebben ook geleden onder de vorige oorlogen die Israel tegen Palestina voerde..
Maar dat vergeten mensen die veilig in NL wonen vaak. Die denken "de Palestijnen zijn van nature zo gewelddadig"... En dat is onwetendheid of domheid.
Kan je. mij uitleggen waarom Hamas goederen steelt van de Palestijnen als ze volgens jou op zouden moeten komen voor dezelfde Palestijnen?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 00:55 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Ik zeg dat het ergens vandaan komt.. Hamas komt heel duidelijk van de manier waarop Israel omgaat met de Palestijnen. Zonder Israel zou Hamas geen aanwas hebben.
En zonder Hamas zou Israel maar een gemiddeld en middelmatig landje zijn waar niemand dood gevonden wil worden.
En mensen maar denken dat als Hamas uitgeschakeld is je kan onderhandelen met de rest van de Palestijnen. Palestijnen die getraumatiseerd zijn en PTSS hebben ontwikkeld. De mensen die nu lid zijn van Hamas hebben ook geleden onder de vorige oorlogen die Israel tegen Palestina voerde..
Maar dat vergeten mensen die veilig in NL wonen vaak. Die denken "de Palestijnen zijn van nature zo gewelddadig"... En dat is onwetendheid of domheid.
Waarom zou Palestina niet mee mogen doen dan?quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
Ik weet dat ze nog steeds bakkeleien over de Russen, maar is er eigenlijk al bekend of Palestina mee mag doen aan de komende Olympische Spelen? Lijkt me niet toch?
Mensen die zeggen dat Palestina begonnen is die snappen het Gaza-Israël conflict echt totaal niet.quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Palestina begon de oorlog, net als Rusland.
Duitsland moet zich kapot schamen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 10:43 schreef Aether het volgende:
Duitsland schiet Israël te hulp in Den Haag
https://niw.nl/duitsland-schiet-israel-te-hulp-in-den-haag/
De Duitse Bondsrepubliek wil zich als derde partij in het door Zuid-Afrika aangespannen genocideproces inzetten om aan te tonen hoe ongegrond die klacht is. […] Berlijn waarschuwt voor een ‘politieke instrumentalisering’ van de term genocide.
Neeneenee, die fase van ontkenning zijn we nu wel voorbij.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:16 schreef Drxx het volgende:
[..]
Stellen dat deze leus gelijk staat aan "alle joden moeten we doden" is voor de overgrote meerderheid van de roepers dikke onzin.
Dat deed het dus wél.quote:Zelfs in de jaren 60, ver voor het ontstaan van Hamas, betekende deze leus geen "dood aan alle Joden."
Waarschijnlijk omdat ze er geen woord van menen.quote:En zelfs als je puur op Hamas richt, zelfs in hun 2017 charter doen ze de deur op een kier voor een twee staten oplossing. Het verwijst namelijk naar 1967, daarin bestaat Israël gewoon. Maar ze noemen het beestje niet bij de naam, waarschijnlijk om hardliners in hun groep niet te triggeren.
Feiten zijn feiten en daar kun je niet over discussiëren.quote:Zelfs Obama verwees naar 1967 als 'de' oplossing. Uiteraard zat Netanyahu toen ook weer dwars, alsof het al niet duidijk genoeg was dat hij geen vrede wil. Zonder oorlog heeft deze man geen podium meer.
Dat waren de feiten.
De statenoplossing (één- of tweestaten) is niet iets wat de Palestijnen interesseert, zoals ik hierboven ook al aangaf.quote:Dit is mijn persoonlijke mening:
Ik vind deze leus vrij hypocriet, het insinueert m.i. een één-statenoplossing, een Palestijnse. Het betekent een terugkeer van Palestijnse vluchteling naar het hedendaagse Israël. Het zou mij dan ook niets verbazen als een deel van hen dan denkt: "jullie pikten van ons, nu pikken wij van jullie."
Ah kijk eens aan... tóch weer de schuld van de joden.quote:Maar het betekent dan nog steeds niet "dood alle joden." Dat is hoe de zionisten het verdraaid hebben
Het lijkt er vooral in al je posts op dat je er zelf helemaal niets van begrijpt. Hier ook alweer: Palestina bestaat niet.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom zou Palestina niet mee mogen doen dan?
Wat is daar mis mee?
Israël zou wel verbannen moeten worden voor het uitvoeren van genocide, oorlogsmisdaden, terroristische aanvallen en illegale bezetting.
[..]
Mensen die zeggen dat Palestina begonnen is die snappen het Gaza-Israël conflict echt totaal niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |