abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212084292
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:31 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ze zijn loyaal aan de staat en hun mede soldaten maar moeten daarbij wel ontrouw zijn aan hun eigen waarden. Dit zorgt voor een loyaliteitsconflict. Ik zie hier weinig psychiatrie in de zin van dat dat waarde heeft op de bekentenissen die ze hebben gedaan of dat dit hun verhaal in een ander licht moet plaatsen.

Zoals gebruikelijk bij dit soort zaken is dit slechts het topje van de ijsberg wat durft te vertellen onder sociale druk.
Het is natuurlijk zo dat als je actieve oorlog hebt meegemaakt (in welke positie dan ook), je een trauma kan oplopen en velen doen dat ook. Danis dat per definitie een psychologisch/psychiatrisch begrip.

Zelfs jouw visieduiding over loyaliteitsconflicten en eer (want dat is het dus eigenlijk) zijn vragen binnen het geestesspectrum (zo zie ik dat en velen met mij vermoed ik) omdat men gevormd wordt door een leven vol ervaringen (nurture and nature en nog meer monoloog, zoals aangehaald in de post hiervoor.. ;) )

[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 19-01-2024 00:08:08 ]
pi_212084324
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 20:43 schreef Chadi het volgende:

[..]
Die man moet zijn ontslag gewoon aanvechten natuurlijk.
Welnee, hij zou daar niet eens moeten willen voetballen. En de UEFA zou die club van alle internationale evenementen moeten uitsluiten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_212084326
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:07 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Chadi, zullen we verder inhoudelijk gaan praten en stoppen met dit soort insinuaties? Het verbetert ècht niet de sfeer en de discussie, denk ik.

Verder zeg ik niet dat het "altijd aan de ander ligt" - ik zal niet snel zo fatalistisch willen denken over 'altijd' en 'nooit' en dergelijke. Ik zou wel graag met je inhoudelijk willen praten over bijvoorbeeld mijn bijdrage over het Nederlandse rechtssysteem met bijvoorbeeld wetten voor oproepen tot haat en belediging of steunen van een terroristische organisatie - ik vind het namelijk zo interessant dat vele van deze termen en begrippen inderdaad misschien onderhevig zijn aan de context en de tijdgeest, en dus toe zijn aan vernieuwing. (Zoals veel meer Nederlandse wetten.)

Maar als je blijft herhalen dat ik slechte intenties zou hebben met mijn bijdrages, dan kán ik toch niet anders dan je verder moeten gaan negeren? Of zie je dat liever anders?
Ik heb niet gezegd dat je slechte intenties hebt per definitie. Ik heb alleen gezegd dat inhoudelijk discussiëren niet mogelijk wordt gemaakt omdat er geen inhoudelijke argumenten komen. Ik vind het gewoon lastig als er dingen in je schonen geschoven worden of als anderen voor je denken. Dan ga ik spiegelen en de reacties afwachten. oO/

Vroeger een jaar of 15 terug of zelfs langer terug hadden we hier hele leuke discussies die veel inhoudelijker waren. Ik ben hier al uitgemaakt voor antisemiet, jodenhaten, holocaust ontkenner terwijl dit pertinent niet waar is. Voor mij zijn alle mensen gelijk en dat is het uitgangspunt.

Een discussie op inhoud houdt in dat je ook kritisch blijft naar je eigen mening en hoe die tot vorming komt. Ik heb in deze topics vroeger vaak gekozen om Israël te verdedigen om een inhoudelijke discussie te houden en ook om mezelf te prikkelen om argumenten te zoeken die voor een ander waardevol en legitiem zijn. Het is niet zo zwart wit allemaal er is veel grijs maar er is ook een grens in dat grijze gebied. Om de situatie goed te begrijpen moet je ook begrijpen waar de behoefte ligt van de ander. Denk dat dat hier veel te weinig aan bod komt. Maar ook de feitelijkheden kloppen soms niet. Het verhaal wordt verteld vanuit een te eenzijdige invalshoek. Het middenveld is zoek.
pi_212084343
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Enig bewijs dat hij baby's heeft vermoord?

Je vorige beweringen naar mij zijn tot nu toe altijd vals gebleken. Soms zelfs bewezen met je eigen bron.
10.000 bewijzen inmiddels. Hij is minimaal medeplichtig.
pi_212084373
Alle schaamte voorbij *O*

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:49:27 #231
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212084392
Ik weet dat ze nog steeds bakkeleien over de Russen, maar is er eigenlijk al bekend of Palestina mee mag doen aan de komende Olympische Spelen? Lijkt me niet toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212084465
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
Ik weet dat ze nog steeds bakkeleien over de Russen, maar is er eigenlijk al bekend of Palestina mee mag doen aan de komende Olympische Spelen? Lijkt me niet toch?
Hebben die atleten dan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_212084564
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:56 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hebben die atleten dan?
Ja inmiddels genoeg voor de paralympische spelen.
Zonder wrijving geen glans
pi_212084566
quote:
Komen we dan niet op een hellend vlak waar Iran, Syrië, VS, China met Taiwan (niet vanwege de binnenlandse Oeigoeren), Myanmar, Israël, Azerbeidzjan en vast nog een tiental landen ook geweigerd moeten worden?
pi_212084602
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 20:55 schreef ludovico het volgende:

[..]
_O-

Als je Hamas een beetje gaat vergoeilijken ben je gewoon af. Het is echt behoorlijk zwart-wit als het gaat over terrorisme.
Dus als je die kleuren al niet kan onderscheiden, wie ben jij dan om anderen de maat te nemen?

Word even snel wakker en deradicaliseer?
Dat is jouw mening, maar jouw mening is niet de mijne en ook niet maatgevend.
Het feit dat de staat Israel is uitgeroepen midden in een moslimgemeenschap is al kwaadaardig. Vooral als je daarvoor 700.000 mensen verdrijft/vermoord.
Mensen die dat ontkennen zijn voor mij af..

Tevens hebben ook de mensen vandaag de dag geen leven in de Gazastrook en op de WestBankOever. Apartheid bestaat daar nog gewoon..
Een beetje jezelf inlezen moet dit je doen inzien.

quote:
Israel dan toch ook niet?
Zij zijn op dit moment de aanvallende partij namelijk. Het heeft niks meer met zelfverdediging te maken wat die lui daar doen.
  donderdag 18 januari 2024 @ 22:09:22 #236
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212084606
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:08 schreef Stormachtig1986 het volgende:
Israel dan toch ook niet?
Zij zijn op dit moment de aanvallende partij namelijk. Het heeft niks meer met zelfverdediging te maken wat die lui daar doen.
Palestina begon de oorlog, net als Rusland.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212084643
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hahahahah, wel als je ALLE Palestijnen op 1 hoop gooit EN als je zoveel jaar geschiedenis weggooit en denkt dat alles in een vacuum gebeurd is zonder historie..

Jij zou waarschijnlijk eerst een leeuw in een kooi gaan pesten en als de leeuw dan eens uithaalt huilen dat de leeuw dit zonder reden deed..
pi_212084693
quote:

[..]
Er zijn mensen met verstand van de regio die kunnen claimen dat de Palestijn en Israël al 75 jaar in oorlog zijn en anders gerekend vanaf 1967
pi_212084707
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:03 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik wilde graag nog even ingaan op het aanhalen van Breaking The Silence, want dat is best een bijzondere organisatie in deze.

Een tijdje geleden schreef ik een stukje over hoe een 'oorlogsbrein' dat dus (vaak van jongs af aan) in oorlog gedrenkt is, gaat denken en specifiek binnen een een defensieapparaat uiteindelijk wordt gevormd. Uiteindelijk zie je dat in gebieden van oorlog deze hersenen anders reageren op stressfactoren in de omgeving, met daarin eigen drie groeperingen van reactie - waarin we vaker zien dat ontkenning of 'valse geheugen' de meeste voorkomende zijn.

Deze mensen die te zien en lezen zijn bij Breaking the Silence - die overigens vaak in herhalen van persoon plaatsvinden en dus niet relatief gezien als veel.gwrkeend kunnen worden, op een groot aantal defensiedeelnemers (waaronder dienstplichtigen) - hebben absoluut meer psychologische/psychische hulp nodig. De mate mentale en geestelijke begeleiding, zeker na ontslag uit dienst, is helaas nog enorm ondermaats.

Ik zal zeker niet ontkennen dat er ernstige dingen plaatsvinden binnen het Israëlische leger, ik vind het ook heel erg noodzakelijk dat deze mensen óók om intern onderzoek vragen bij onderandere de integriteit commissies van de Tsahal, het is natuurlijk enorm belangrijk dat de mate van wangedrag wordt geregistreerd en ook wordt aangepakt (!)

Maar, vanuit psychologisch oogpunt bekeken hebben deze mensen voornamelijk zorg nodig; zodat ze kunnen gaan verwerken in de eerste plaats en in de tweede plaats kunnen onderzoeken wat hen heeft gedwongen te voelen deze ervaringen mee te moeten maken/ondergaan en óf dat dingen zijn gegaan zoals gegaan.

Nu gaan we een enorm complex gebied op, namelijk (oorlogs)trauma verwerking - laten we deze mensen bescherming bieden, naast het luisteren naar hun verhaal.
Verder laat ik het voor nu dan even, dit punt vond ik alleen zo aan het hart gaan.
Je zou ook kunnen erkennen dat deze mensen gelijk hebben, in plaats van het op valse herinneringen te gooien of andere traumatische ervaringen..

Onze Nederlandse soldaten hebben ook wat meegemaakt met het Israëlisch leger, dat zij onbewapende mensen doodschoten. En dat moest toen (voor de lieve vrede) in de doofpot.

Tevens is het te groot en met te veel mensen dat het enkel om traumatische of valse herinneringen gaat.
De mensen van BreakingtheSilence zeggen hele logische zaken. Dat zij bijvoorbeeld gehersenspoeld zijn door de IDF en dat ze steeds hoorden dat zij het joodse volk moesten beschermen. Terwijl zij eigenlijk de Palestijnen aan het aanvallen waren.
pi_212084711
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:08 schreef Stormachtig1986 het volgende:
Dat is jouw mening, maar jouw mening is niet de mijne en ook niet maatgevend.
Het feit dat de staat Israel is uitgeroepen midden in een moslimgemeenschap is al kwaadaardig. Vooral als je daarvoor 700.000 mensen verdrijft/vermoord.
Mensen die dat ontkennen zijn voor mij af..

Tevens hebben ook de mensen vandaag de dag geen leven in de Gazastrook en op de WestBankOever. Apartheid bestaat daar nog gewoon..
Een beetje jezelf inlezen moet dit je doen inzien.

Terrorisme is niet zwart wit, ja jij bent knettertje gek.

Als je daar al geen lijn kant trekken en bagatelliseert moet je heel hard in de spiegel gaan kijken want daar verlies je alle credits.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_212084723
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er zijn mensen met verstand van de regio die kunnen claimen dat de Palestijn en Israël al 75 jaar in oorlog zijn en anders gerekend vanaf 1967
Al veel eerder hoor. Vanaf het moment dat men bedacht "wij horen daar, want onze voorouders woonden daar duizenden jaren geleden" en "er wonen daar wel mensen, maar daar moeten we vanaf"..
Men zegt wel dat Hamas van Israel af wil, maar Israel wil ook van de Palestijnen af. Als Israel niet zou geven om het oordeel van hun bondgenoten hadden ze de Palestijnen allang en breed verder verdreven naar vluchtelingenkampen.
pi_212084756
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Terrorisme is niet zwart wit, ja jij bent knettertje gek.

Als je daar al geen lijn kant trekken en bagatelliseert moet je heel hard in de spiegel gaan kijken want daar verlies je alle credits.
En van wie verlies ik alle credits? Van jou? Interesseert me niks..
De mensen die een beetje nadenken en geschiedenis interessant vinden zijn niet zo zwartwit als jij..
pi_212084776
quote:

[..]
Goede grap, beetje geschiedvervalsing dit. Maar verder goede grap.

Verder niet bevorderlijk voor een fatsoenlijke discussie. Je bent bewust aan het trollen.
pi_212084841
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:47 schreef Ali_boo het volgende:
Alle schaamte voorbij *O*

[ twitter ]
Valt half fok even hard door de mand nu ze hun snor drukken bij deze ‘from the river to the sea Israël will be free’.

Nederlanders die het met Palestina scandeerde die zouden voor genocide zijn, met die leus bedoelen dat de Jood vermoord en verdreven moet worden want dan is er toch helemaal geen plek meer. Maar nu niet, nu betekent t niks, het is gewoon oké en over tot de orde van de dag.

Het zet het beloofde vernietigen van alle scholen, moskeeen, infrastructuur en woningen ook echt niet in een ander daglicht. In de West Bank ook alles toppie. Niks aan de hand. Het is rationeel, we are the goodies

Blablabla
pi_212085083
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:45 schreef Chadi het volgende:

[..]
10.000 bewijzen inmiddels. Hij is minimaal medeplichtig.
Ik zie er naar weinig in je post. Het antwoord zal dan wel nee zijn.

Het Turkse leger slacht ook wel eens Koerdische baby's af. Voortaan iedere Turkse Nederlander die zijn diensttijd niet afkoopt ook maar op straat aanvallen en zijn familie lastig vallen?

Het zijn volgens jou immers babymoordenaars.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2024 23:16:16 ]
pi_212085103
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 23:15 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zie er naar weinig in je post. Het antwoord zal dan wel nee zijn.

Het Turkse leger slacht ook wel eens Koerdische baby's af. Voortaan iedere Turkse Nederlander die zijn diensttijd niet afkoopt ook maar op straat aanvallen en zijn familie lastig vallen?

Het zijn volgens jou immers babymoordenaars.
Turkse Nederlanders die daar gaan dienen moet je net als Israëliërs hun paspoort afpakken en vastzetten.
pi_212085306
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:20 schreef Stormachtig1986 het volgende:

[..]
Je zou ook kunnen erkennen dat deze mensen gelijk hebben, in plaats van het op valse herinneringen te gooien of andere traumatische ervaringen..

Dat zeg ik dus ook: we moeten zeker naar ze luisteren en dit soort dingen móéten worden geregistreerd maar dat niet alleen, er moet een oplossing voor komen om dit soort wangedrag beter te bestraffen!

Onze Nederlandse soldaten hebben ook wat meegemaakt met het Israëlisch leger, dat zij onbewapende mensen doodschoten. En dat moest toen (voor de lieve vrede) in de doofpot.

Tevens is het te groot en met te veel mensen dat het enkel om traumatische of valse herinneringen gaat.
De mensen van BreakingtheSilence zeggen hele logische zaken. Dat zij bijvoorbeeld gehersenspoeld zijn door de IDF en dat ze steeds hoorden dat zij het joodse volk moesten beschermen. Terwijl zij eigenlijk de Palestijnen aan het aanvallen waren.

Juist dit wat zij zeggen, over dat zij voelen gehersenspoeld te zijn (wat een zeer begrijpelijke gedachte is voor soldaten en veteranen / het leger) is dat zij dus ook bescherming tegen/naar/over verdienen: herbeleven is traumatisch en de hersenen maken soms dingen even die erger zijn maar ook minder erg dan dat ze waren, dát is mijn hele punt nu juist.

Voor mij is het slechts dat ik spreek uit ervaring en in niets van de bijdrage over Breaking the Silence heb ik willen stellen dat dingen niet gebeurd zouden zijn, dat is mijn doel ook helemaal niet.

Beschermen van (kwetsbare) individuen en hen volledig informeren over wat dingen met hen kunnen doen (zowel tegen het leger als praten met zo een organisatie, als oorlogservarinfgen delen) zijn allemaal dingen waar ik het individu graag ook meer in recht en waarde, de eer aan doen - voor mij voelt dat nu (maar dat is mijn mening op basis van gevoel) bij deze organisatie niet zo.
Maar een 'Yesh Din' die de verhalen deelt van de West-Oever van specifiek, die left dit bijvoorbeeld ook zelf uit - wat oorlog met mensen (ongeacht land en afkomst) met je hersenen doen.
pi_212085476
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:27 schreef Stormachtig1986 het volgende:

[..]
En van wie verlies ik alle credits? Van jou? Interesseert me niks..
De mensen die een beetje nadenken en geschiedenis interessant vinden zijn niet zo zwartwit als jij..
Sure, terrorisme is goed ;)
Verkrachten, koppen afhakken, seksueel misbruiken, mishandelen, op de meest gruwelijke manieren, gaan we even lekker zitten bagatelliseren.

Of je bent onwetend of je bent kwaadaardig. Schaam je toch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_212085485
Eerst maar eens die ontvoerde verkrachte meisjes maar terug en daarna kijken we wel of de islam nog wel een toekomst heeft, en anders uitroeien die hap.
graag verwijderen
pi_212085505
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 00:39 schreef UitStraling het volgende:
Eerst maar eens die ontvoerde verkrachte meisjes maar terug en daarna kijken we wel of de islam nog wel een toekomst heeft, en anders uitroeien die hap.
Met Islam bedoel je Hamas hopelijk? :D
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')