Waarom zou Palestina niet mee mogen doen dan?quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
Ik weet dat ze nog steeds bakkeleien over de Russen, maar is er eigenlijk al bekend of Palestina mee mag doen aan de komende Olympische Spelen? Lijkt me niet toch?
Mensen die zeggen dat Palestina begonnen is die snappen het Gaza-Israël conflict echt totaal niet.quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Palestina begon de oorlog, net als Rusland.
Duitsland moet zich kapot schamen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 10:43 schreef Aether het volgende:
Duitsland schiet Israël te hulp in Den Haag
https://niw.nl/duitsland-schiet-israel-te-hulp-in-den-haag/
De Duitse Bondsrepubliek wil zich als derde partij in het door Zuid-Afrika aangespannen genocideproces inzetten om aan te tonen hoe ongegrond die klacht is. […] Berlijn waarschuwt voor een ‘politieke instrumentalisering’ van de term genocide.
Neeneenee, die fase van ontkenning zijn we nu wel voorbij.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:16 schreef Drxx het volgende:
[..]
Stellen dat deze leus gelijk staat aan "alle joden moeten we doden" is voor de overgrote meerderheid van de roepers dikke onzin.
Dat deed het dus wél.quote:Zelfs in de jaren 60, ver voor het ontstaan van Hamas, betekende deze leus geen "dood aan alle Joden."
Waarschijnlijk omdat ze er geen woord van menen.quote:En zelfs als je puur op Hamas richt, zelfs in hun 2017 charter doen ze de deur op een kier voor een twee staten oplossing. Het verwijst namelijk naar 1967, daarin bestaat Israël gewoon. Maar ze noemen het beestje niet bij de naam, waarschijnlijk om hardliners in hun groep niet te triggeren.
Feiten zijn feiten en daar kun je niet over discussiëren.quote:Zelfs Obama verwees naar 1967 als 'de' oplossing. Uiteraard zat Netanyahu toen ook weer dwars, alsof het al niet duidijk genoeg was dat hij geen vrede wil. Zonder oorlog heeft deze man geen podium meer.
Dat waren de feiten.
De statenoplossing (één- of tweestaten) is niet iets wat de Palestijnen interesseert, zoals ik hierboven ook al aangaf.quote:Dit is mijn persoonlijke mening:
Ik vind deze leus vrij hypocriet, het insinueert m.i. een één-statenoplossing, een Palestijnse. Het betekent een terugkeer van Palestijnse vluchteling naar het hedendaagse Israël. Het zou mij dan ook niets verbazen als een deel van hen dan denkt: "jullie pikten van ons, nu pikken wij van jullie."
Ah kijk eens aan... tóch weer de schuld van de joden.quote:Maar het betekent dan nog steeds niet "dood alle joden." Dat is hoe de zionisten het verdraaid hebben
Het lijkt er vooral in al je posts op dat je er zelf helemaal niets van begrijpt. Hier ook alweer: Palestina bestaat niet.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom zou Palestina niet mee mogen doen dan?
Wat is daar mis mee?
Israël zou wel verbannen moeten worden voor het uitvoeren van genocide, oorlogsmisdaden, terroristische aanvallen en illegale bezetting.
[..]
Mensen die zeggen dat Palestina begonnen is die snappen het Gaza-Israël conflict echt totaal niet.
Deze actquote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom zou Palestina niet mee mogen doen dan?
Wat is daar mis mee?
Israël zou wel verbannen moeten worden voor het uitvoeren van genocide, oorlogsmisdaden, terroristische aanvallen en illegale bezetting.
[..]
Mensen die zeggen dat Palestina begonnen is die snappen het Gaza-Israël conflict echt totaal niet.
Asha, Abbie en consorten willen vast hun eigen onderzoek eerst doenquote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:27 schreef ExTec het volgende:
Voor de mensen die denken dat de engeltjes van hamas dat heus niet zouden doen.
[ twitter ]
Maar weet je wel wat Israël gedaan heeft?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:27 schreef ExTec het volgende:
Voor de mensen die denken dat de engeltjes van hamas dat heus niet zouden doen.
[ twitter ]
Ja zichzelf beschermen en verdedigen, wat een schande is dat toch.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:00 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Maar weet je wel wat Israël gedaan heeft?
Paar quotes uit het artikel:quote:Security minister orders review into ‘biased’ civil servant training
Call comes after a woman who attended a counterterrorism course at King’s College London said its content amounted to indoctrination
The reviewer of the government’s counter-radicalisation strategy has said it is “outrageous” that civil servants received “politically biased” anti-terrorism training.
quote:About 40 members of staff from the Foreign Office, Ministry of Justice, Ministry of Defence and Home Office recently attended the three-day series of lectures and workshops, according to a former civil servant who was there.
quote:Anna Stanley, who worked in open-source intelligence at the Foreign Office, was among the cohort and claimed that they were told by one lecturer that figures such as the writer Douglas Murray and the podcaster Joe Rogan were examples of the “far right”.
The academic, who has been identified as Peter Neumann, professor of security studies, is reported to have said: “They have millions of followers. To deplatform them would cause issues. So society needs to find other ways to suppress them.”
quote:Stanley, who previously worked in investigations for Surrey police and in a fraud unit at American Express, added that a civil servant attending admitted that her brother had been radicalised into fighting for Islamic State.
The attendee then gave a presentation criticising the government’s Prevent strategy as “inherently racist” because it “focuses on Islamist extremism”, despite 70 per cent of UK terror attacks being linked to Islamism.
quote:But there is a bigger story. For Stanley revealed that on her course Islamist extremism of the kind represented by Hamas was given the glossiest cover. I wonder if this has anything to do with King’s having received funding of tens of millions of pounds from Qatar? A state that not only wishes to buy up influence and institutions in countries like ours, but is also host to — and one of the biggest funders of — Hamas.
Je moet de nuance zien en begrip hebben voor de kinderverkrachtingen door Hamas, het in de fik steken van joodse moeders en kinderen was een daad van verzet, ter verdediging en ter eer en glorie van het arme Palestijnse volk.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:00 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Sorry, maar ik ga geen essay lezen van iemand die westerse media als antisemitisch bestempelt enkel en alleen omdat ze een kritisch artikel schrijven over Israël.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:03 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Neeneenee, die fase van ontkenning zijn we nu wel voorbij.
Lees dit uitgebreide artikel maar: Ecstasy and Amnesia in the Gaza Strip.
Je verwijst zo te zien naar de islam? Je weet dat zelfs hun boek de joden het volk van god noemt? Ergens is dat wel grappig, want de gehele moslimwereld zouden super, duper pro-zionistisch moeten zijn.quote:Dit gaat niet over Hamas; dit gaat zelfs niet over alleen de Palestijnen. Dit is een Arabisch-islamitisch terugkerend sentiment. Israël moet worden vernietigd en de joden moeten sterven. Want zo is het geschreven; zo heeft Allah het bedoeld, zo is de heilige missie (ji'had) bedoeld.
Dit neigt naar discriminatie: zomaar een geheel volk wegzetten als bloeddorstige monsters. Ik heb hier nog steeds geen bewijs van gezien.quote:De Palestijnen willen dan ook geen eigen land. Ze willen alleen dat andere land weg en hun inwoners dood.
Ik had het in de geciteerde tekst over het gebruik ervan in de jaren 60, van nog vóór Hamas, en jij komt als reactie met een artikel over de jaren 80 over Hamas. Wat is de relevantie daarvan?quote:
Ik sluit dat niet eens uit, dat zou inderdaad heel goed kunnen. Want zij weten natuurlijk ook dat Bibi & Co. geen vrede willen, die hebben immers Obama's suggesties ook gelijk bij de vuilnis gezet. Dus misschien was het inderdaad een poging tot legitimiteit waarvan zij van tevoren wisten dat het geen kans zou maken. Immers, net als Bibi heeft ook Hamas zonder oorlog geen podium meer.quote:Waarschijnlijk omdat ze er geen woord van menen.
Het is denk ik een poging geweest om de legitimiteit van hun zaak te verstevigen bij de westerse steuners, de "useful idiots" zoals we ze nu noemen. Als je daarin expliciet meldt dat alle joden dood moeten, tsja, dan is er voor alle DRxx-en in het westen geen ontkennen meer aan, natuurlijk.
Fair, maar wat dan wel? De 1967-lijn heeft wel de meeste steun globaal gezien. Het zijn toch echt Bibi & Co. die het op voorhand al afwijzen.quote:Feit is dat Hamas zijn handvest heeft aangepast in 2017. Met welke reden ze dat hebben gedaan is speculatie; jouw argument is net zo geldig als het mijne. Welke waar is, zullen wij niet achter komen.
Netanyahu ging niet akkoord is een feit. Met welke reden is weer speculatie. Jij zegt omdat Netanyahu de status quo wou behouden, ik zeg omdat terugtrekking naar de grenzen van 1967 niet de oplossing is voor het probleem dat opgelost moet worden.
Dit vind ik te makkelijk gedaan van je. Er stond namelijk toch echt zionisten. Welke partij beweert namelijk dat deze slogan "dood aan alle joden" betekent? De zionistische kant. Het zijn allang niet alleen de Bibi-fangrills die ermee aan de haal gaan namelijk.quote:Ah kijk eens aan... tóch weer de schuld van de joden.
Ook al zeggen ze het zelf, het is tóch weer de schuld van de joden.
Duitsland wordt aangepakt door Namibië. Ze gaan hen binnenkort aanklagen vanwege genocide.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Duitsland moet zich kapot schamen.
Laten we inderdaad alle oorlogsmisdaden van Israël lekker goedpraten omdat het een vriendje is.![]()
Poeh hé, Namibië! Nou, dat zal Duitsland vast wel heel erg bang maken.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:53 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Duitsland wordt aangepakt door Namibië. Ze gaan hen binnenkort aanklagen vanwege genocide.
Why is Namibia furious at Germany’s ICJ intervention supporting Israel?
Namibia criticises Germany for seeking to appear at court against South Africa’s genocide allegations.
Namibia has condemned Germany’s backing of Israel against genocide allegations at the International Court of Justice.
It says, given Germany’s colonial past, that it should not support Israel.
https://www.aljazeera.com(...)on-supporting-israel
Werkelijk niemand is er tegen dat Israël zichzelf verdedigt. De kritiek betreft de manier waarop. Er wordt te veel dood en verderf gezaaid onder mensen die geen hamasstrijder zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:40 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja zichzelf beschermen en verdedigen, wat een schande is dat toch.
Er is een reden waarom ik een link post, dan kun je nieuwe dingen leren, o.a. Duitse genocide in Namibië.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh hé, Namibië! Nou, dat zal Duitsland vast wel heel erg bang maken.
En wat heeft een koloniaal verleden hier eigenlijk überhaupt mee te maken?
Makkelijke stok om mee te slaan als je doorhebt dat "moderne" progressievelingen weer helemaal in de erfzonde geloven.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh hé, Namibië! Nou, dat zal Duitsland vast wel heel erg bang maken.
En wat heeft een koloniaal verleden hier eigenlijk überhaupt mee te maken?
Die doen niks, dat zijn pas de engeltjes.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:00 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Raar eigenlijk dat dit soort dingen nooit worden gezegd over Soedan of Syrië.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:59 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zelfs de Nederlandse regering draait nu bij…
Oh? We weten niet eens hoeveel van de slachtoffers terroristen betreft, omdat elke terrorist ook een Palestijnse burger is.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Werkelijk niemand is er tegen dat Israël zichzelf verdedigt. De kritiek betreft de manier waarop. Er wordt te veel dood en verderf gezaaid onder mensen die geen hamasstrijder zijn.
Dat is toevallig een historisch feit waar ik niet onbekend mee was, maar dat weet nog altijd niet te beantwoorden waar het verband is met de huidige oorlog in Israël? Als men zich Namibië zo drukmaakt over genocide, zouden zij zich juist meteen bij Duitsland moeten aansluiten.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:02 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Er is een reden waarom ik een link post, dan kun je nieuwe dingen leren, o.a. Duitse genocide in Namibië.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:59 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zelfs de Nederlandse regering draait nu bij…
Apart wel dat het landen als Namibië en Zuid-Afrika zijn die aan de bel trekken. Niet een Turkije of Saudi-Arabië of zo, die iets meer te zeggen hebben en er veel dichter op zitten.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:53 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Duitsland wordt aangepakt door Namibië. Ze gaan hen binnenkort aanklagen vanwege genocide.
Why is Namibia furious at Germany’s ICJ intervention supporting Israel?
Namibia criticises Germany for seeking to appear at court against South Africa’s genocide allegations.
Namibia has condemned Germany’s backing of Israel against genocide allegations at the International Court of Justice.
It says, given Germany’s colonial past, that it should not support Israel.
https://www.aljazeera.com(...)on-supporting-israel
Als je de Palestijnen een terroristisch volk noemt dan ben je net zo genocidaal bezig.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:18 schreef HowardRoark het volgende:
Israël heeft al decennialang te maken met een terroristisch volk naast de deur
Een Arabische analist zei dat het beter is dat die landen zich er niet mee bemoeien omdat ze zelf ook genocidaal zijn tegen Koerden en Jemenieten, Zuid-Afrika is vrijer in dat opzicht.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:45 schreef Drxx het volgende:
Apart wel dat het landen als Namibië en Zuid-Afrika zijn die aan de bel trekken. Niet een Turkije of Saudi-Arabië of zo, die iets meer te zeggen hebben en er veel dichter op zitten.
HoE dUrVeN zE!!!!1!eins!!1!!zwei!!11!!hertmitgewei!!1quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:40 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja zichzelf beschermen en verdedigen, wat een schande is dat toch.
Allemaal voor de buhne.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:43 schreef Drxx het volgende:
[..]
[ twitter ]
De timing is wel frappant, 2 dagen nadat hij in Davos was.
Lees het nou toch maar. Doe ik ook met artikelen van de anti-Israëlische kant. Het kost me moeite, maar dat hoort erbij.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:33 schreef Drxx het volgende:
[..]
Sorry, maar ik ga geen essay lezen van iemand die westerse media als antisemitisch bestempelt enkel en alleen omdat ze een kritisch artikel schrijven over Israël.Mocht je iets neutralers hebben zie ik het graag tegemoet.
Dat doet er, helaas, niets aan af. De geschiedenis over antisemitisme binnen de islam is een triest, maar ergens ook een logisch verhaal. Ik ga die hier niet herhalen, er staat voldoende informatie in bovenstaand artikel (die je dus moet lezen)quote:[..]
Je verwijst zo te zien naar de islam? Je weet dat zelfs hun boek de joden het volk van god noemt? Ergens is dat wel grappig, want de gehele moslimwereld zouden super, duper pro-zionistisch moeten zijn.
Opnieuw: lees dat artikel.quote:[..]
Dit neigt naar discriminatie: zomaar een geheel volk wegzetten als bloeddorstige monsters. Ik heb hier nog steeds geen bewijs van gezien.
Als je had gezegd "de inwoners gedeporteerd", zoals dat met de Palestijnen eerder is gebeurd weet je wel, had ik je relaas nog wel geloofd; zoals ik ook in mijn vorige post al had aangegeven.
Je had het in de geciteerde tekst over het beginsel om joden uit te roeien. Dat is dus al ouder dan Hamas en/of de Palestijnen.quote:[..]
Ik had het in de geciteerde tekst over het gebruik ervan in de jaren 60, van nog vóór Hamas, en jij komt als reactie met een artikel over de jaren 80 over Hamas. Wat is de relevantie daarvan?
Dat wil ik nog wel geloven. De haatdragenden (veelal moslims) bedoelen de uitroeiïng van de joden; de linkse anti-Israëlische westerlingen bedoelen denk ik eerder het daadwerkelijke land Palestina, in welke vorm dan ook. Meestal als onderdeel van een tweestatenoplossing.quote:Weet je wat, vergeet Hamas. Deze leus werd wereldnieuws omdat het in het westen werd gebruikt, en men insinueerde dat dus half Europa de joden weer willen uitroeien._! Maar neen, dat is niet wat die roepers ermee bedoelden.
Dat laatste volgt niet uit het eerste.quote:[..]
Ik sluit dat niet eens uit, dat zou inderdaad heel goed kunnen. Want zij weten natuurlijk ook dat Bibi & Co. geen vrede willen, die hebben immers Obama's suggesties ook gelijk bij de vuilnis gezet.
Ook een interessant iets: de schijn meehebben.quote:Dus misschien was het inderdaad een poging tot legitimiteit waarvan zij van tevoren wisten dat het geen kans zou maken. Immers, net als Bibi heeft ook Hamas zonder oorlog geen podium meer.
Maar weet je wat de beste manier was geweest om dat te bewijzen? Door met ze in gesprek te gaan erover, uiteraard met toezichtlanden erbij. In plaats daarvan heeft Bibi het niet eens een kans gegeven, sorry maar dan heb je de schijn ook totaal niet mee.
Nee. Het zijn toch echt de Palestijnen die alle voorstellen voor landverdeling hebben afgewezen.quote:[..]
Fair, maar wat dan wel? De 1967-lijn heeft wel de meeste steun globaal gezien. Het zijn toch echt Bibi & Co. die het op voorhand al afwijzen.
Goed verhaal, lekker kort, doen we helemaal niets mee. Ja, sorry, maar dat argument heb ik al veel te vaak gehoord.quote:[..]
Dit vind ik te makkelijk gedaan van je. Er stond namelijk toch echt zionisten. Welke partij beweert namelijk dat deze slogan "dood aan alle joden" betekent? De zionistische kant. Het zijn allang niet alleen de Bibi-fangrills die ermee aan de haal gaan namelijk.
En voor de duidelijkheid: niet alle joden zijn zionisten, noch zijn alle zionisten joden, noch zijn alle semieten joden. Maar waarom niet, gooi alles maar lekker op één hoop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |