abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212003966
twitter

Ze worden er niet enthousiaster op, die Russen.

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2024 13:37:01 ]
pi_212003983
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat lijkt me gewoon die aanval inderdaad. Waarschijnlijk met ATACMS.
Zelenski heeft het over geheime langeafstandswapens. En ATACMS waren toen toch al niet geheim meer? En nu helemaal al niet meer.

quote:
Allies have provided Ukrainian forces with long-range weapons that cannot be discussed yet.
https://www.theguardian.c(...)s-missiles-zelenskiy
quote:
Ukraine deploys US-supplied ATACMS missiles for first time, Zelenskiy says
(17 oktober, dus dag van aanval op vliegvelden)
pi_212004048
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:38 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Zelenski heeft het over geheime langeafstandswapens. En ATACMS waren toen toch al niet geheim meer? En nu helemaal al niet meer.
[..]

Er werd pas na de aanvallen op die helikopters gezegd dat ze al een tijdje ATACMS hadden. De halve wereld stond nog te schuimbekken dat Biden ze niet gaf en ineens BOEM. Had de VS ze stiekem wel geleverd.
pi_212004099
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er werd pas na de aanvallen op die helikopters gezegd dat ze al een tijdje ATACMS hadden. De halve wereld stond nog te schuimbekken dat Biden ze niet gaf en ineens BOEM. Had de VS ze stiekem wel geleverd.
Klopt. Maar die waren toen al geen geheim meer. En nu heeft hij het over geheime langeafstandswapens die die helikopters en vliegtuigen vernietigd hebben. Dus zou Oekraïne al beschikken over andere wapens waar we nu nog van zeggen dat die zo snel mogelijk geleverd moeten worden, en die dus stiekem geleverd zijn. (bijvoorbeeld de F-16, of de Taurus, of zo iets).

Ik ben het er mee eens dat het waarschijnlijk om die aanvallen op de vliegvelden gaat. Maar op de manier waarop hij het zegt laat mij denken dat er meer aan de hand kan zijn.
pi_212004160
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 23:56 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dit is een Nederlands forum, waarom gebruik je Engelse termen?
Bedankt hans
  vrijdag 12 januari 2024 @ 13:49:57 #107
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212004161
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:36 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Kan ie mooi Tiktok filmpjes over maken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212004163
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 23:44 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wat maakt dat uit? Oekraïne heeft zich duidelijk uitgesproken over de voorwaarden wat betreft het winnen van die oorlog. Daar zijn ze ver van verwijderd. Natuurlijk hadden de Russen meer willen hebben, maar met wat ze nu in handen hebben kunnen ze thuis het prima slijten als een win.

Jullie kunnen nu allemaal dingen gaan noemen waar de Russen vast van zullen balen, maar ik denk niet dat het zo werkt bij de Russen. Ook dat heeft die 2 jaar nog eens uitgewezen.
Waarom denk jij dat 2 jaar een lange periode is?
Je bent echt te verwend geraakt met die moderne Amerikaanse invallen waarbij hele landen in 3 weken opgerold worden. Een beetje moderne industriële oorlog duurt gewoon jaren.
En laten we niet vergeten dat Oekraine ook gewoon een populatie van 44 miljoen heeft. Het is geen Moldavie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212004235
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:46 schreef Delenlill het volgende:
. Maar op de manier waarop hij het zegt laat mij denken dat er meer aan de hand kan zijn.
Het lijkt me eerder een gevalletje lost in translation.

Maar Oekraïne heeft zelf een behoorlijk capabele defensie industrie. Dat ze zelf iets hebben gebouwd kan ook zomaar.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2024 13:58:12 ]
pi_212004284
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 08:44 schreef Delenlill het volgende:
https://newsukraine.rbc.u(...)pons-1705000014.html
[..]
Iemand enig idee wanneer and waar dit gebeurd is? Ging dit om die aanvallen op vliegvelden waarbij al die helikopters vernietigd werden? Afgelopen oktober in Berdyansk dus? Of is het iets meer recent waar wij nog niks over gehoord hebben?

Of gaat het toch misschien om F-16s die in het geheim al eerder geleverd zijn?

Zijn in elk geval mooie nummers.
Nieuwe typen Iris XLT? Er is een versie in ontwikkeling die moet wedijveren met de patriot qua afstand.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_212004341
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 14:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nieuwe typen Iris XLT? Er is een versie in ontwikkeling die moet wedijveren met de patriot qua afstand.
Dat zou inderdaad een mooie zijn. Als zij die al hebben en het nog geheim is. Dat zij al daadwerkelijk een heleboel vliegtuigen en helikopters hiermee de lucht uit geschoten hebben.
pi_212004477
Ik betwijfel of er zonder dat het in het nieuws was ineens 28 andere helikopters uit de lucht zijn geschoten. Het kàn, maar heel waarschijnlijk lijkt het me gewoon niet.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 14:36:52 #113
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_212004574
quote:
Die aanval was toch wat langer geleden?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_212004579
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 14:27 schreef Ulx het volgende:
Ik betwijfel of er zonder dat het in het nieuws was ineens 28 andere helikopters uit de lucht zijn geschoten. Het kàn, maar heel waarschijnlijk lijkt het me gewoon niet.
Het artikel geeft ook niet aan dat de helikopters uit de lucht geschoten zijn. Maar de 12 vliegtuigen wel. Allemaal tegelijk.

Maar je hebt wel gelijk dat hier meer over bekend zou zijn geworden. Zoveel vliegtuigen tegelijk uit de lucht schieten zou niet onopgemerkt gebeurd kunnen zijn. Het zou eventueel wel met die helikopters die vernietigd zijn op de vliegvelden te maken kunnen hebben. (vliegtuigen gingen de lucht in om de raketten tegen te houden en zijn toen de lucht uit geschoten zodat de gronddoelen geraakt konden worden).

Maar dit is allemaal speculatie natuurlijk. En ik weet niet of het realistisch is.

Die Iris kan zoiets niet doen. die is voor luchtdoelen alleen. Dus dan is de F-16 helemaal nog niet zo'n gek idee.

[ Bericht 2% gewijzigd door Delenlill op 12-01-2024 15:06:48 ]
pi_212004709
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:36 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

De video's van Tsetjenen van de afgelopen dagen met hun benen eraf waren nog minder enthousiast.

Ik heb erg sterk de indruk dat de afgelopen dagen de Tiktok brigade weer aan het front aanwezig is?
Voor zover ik weet zouden ze nu ten zuiden van Bakhmut moeten zitten, rond Kurdyumivka.
pi_212005022
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 14:27 schreef Ulx het volgende:
Uiteraard is dit lichtelijk overdreven. Het echte getal, gebaseerd op satelietbeelden en russische bronnen, was lager.

Ook de 12 vliegtuigen klopt niet. Misschien wel over heel december, dat kan. Het valt me eerlijk gezegd een beetje tegen dat de russen het uberhaupt nog lukt om FAB's af te werpen.

Als er echt hele erge verliezen waren geweest, dan hadden we dat wel gehoord van russische bronnen. Aangezien zelfs Rybar (!) weer openlijk kritiek uit op het russische leger.
pi_212005087
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Je bent echt te verwend geraakt met die moderne Amerikaanse invallen waarbij hele landen in 3 weken opgerold worden. Een beetje moderne industriële oorlog duurt gewoon jaren.
En laten we niet vergeten dat Oekraine ook gewoon een populatie van 44 miljoen heeft. Het is geen Moldavie.
Ze hebben er geen 44 miljoen maar een heel stuk minder. En hoe langer het duurt hoe groter de kans is dat die mensen niet meer teruggaan. Zit je met een groot gedeelte van oudjes achter want de vrouwen zijn weg en de mannen in het leger.
pi_212005096
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het lijkt me eerder een gevalletje lost in translation.

Maar Oekraïne heeft zelf een behoorlijk capabele defensie industrie. Dat ze zelf iets hebben gebouwd kan ook zomaar.
Dat moet wel zijn want als ze er 26 gesloopt hebben in eens dan had je dat allang ergens gehoord.

Edit: dat zeg je later zelf ook idd.
pi_212005176
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:33 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ze hebben er geen 44 miljoen maar een heel stuk minder. En hoe langer het duurt hoe groter de kans is dat die mensen niet meer teruggaan. Zit je met een groot gedeelte van oudjes achter want de vrouwen zijn weg en de mannen in het leger.
Dat is niet wat de statistieksites zeggen maar er zijn idd behoorlijk wat vluchtelingen die misschien meegenomen zijn. Het ging ook meer om de grootte van het land niet de populatie opbouw.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 15:45:06 #120
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_212005205
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Omdat 2 jaar vol in de oorlog een hele lange tijd is. Ik denk helemaal niet aan Amerikaanse invallen bij deze oorlog.
Ik weet wel dat 2 jaar vol in de oorlog enorme strepen trekt in een land. We hebben het hier al eens gehad over de oorlogsmoeheid die erin sluipt bij Oekraïne.

Ik weet ook vrij zeker dat ik hier bij de users hoor, die enigszins realistisch denkt over het verloop en de duur van de oorlog.

Ding is wel dat het front aardig stil ligt en als dat lang duurt wordt het doorbreken alleen maar lastiger gezien de verdediging die doorgebouwd wordt. Dan wegen de kosten van aanvallen niet meer op tegen het verdedigen van wat je hebt. Als men dit jaar niets forceert, gebeurt dat volgend jaar ook niet.
pi_212005275
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
Omdat 2 jaar vol in de oorlog een hele lange tijd is. Ik denk helemaal niet aan Amerikaanse invallen bij deze oorlog.
Ik weet wel dat 2 jaar vol in de oorlog enorme strepen trekt in een land. We hebben het hier al eens gehad over de oorlogsmoeheid die erin sluipt bij Oekraïne.
En de oorlogsmoeheid die erin sluipt bij Rusland. De verliezen aan Russische zijde zijn echt enorm. Verliezen die betaald worden in mensenlevens en economische schade. Economische schade die langzaam maar zeker steeds pijnlijker wordt voor de gemiddelde Rus.

quote:
Ding is wel dat het front aardig stil ligt en als dat lang duurt wordt het doorbreken alleen maar lastiger gezien de verdediging die doorgebouwd wordt. Dan wegen de kosten van aanvallen niet meer op tegen het verdedigen van wat je hebt. Als men dit jaar niets forceert, gebeurt dat volgend jaar ook niet.
Ik denk dat niemand kan voorspellen of er dit jaar, of volgend jaar, nog dingen geforceerd worden.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 15:55:41 #122
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212005283
quote:
Dat klopt bij gelijkblijvende omstandigheden.

Zou het bv lukken om luchtoverwicht te verkrijgen, bombardeer je moeiteloos al die rus stellingen weg.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_212005285
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is niet wat de statistieksites zeggen maar er zijn idd behoorlijk wat vluchtelingen die misschien meegenomen zijn. Het ging ook meer om de grootte van het land niet de populatie opbouw.
Er zijn 4.2 miljoen oekrainse vluchtelingen buiten Oekraïne op 28 september 2023. Bevolking loopt al tientallen jaren terug.

Hoe langer de oorlog duurt hoe uitzichtlozer het wordt voor Oekraïne. Ze hebben helemaal geen 10 jaar de tijd om te hopen dat Rusland eens gaat instorten.
pi_212005306
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:33 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ze hebben er geen 44 miljoen maar een heel stuk minder.
Dat is irrelevant. Zelfs een land als Nederland kan een leger van 1 miljoen man in stand houden, met ieder jaar 100.000+ gesneuvelden.

Pak een willekeurig conflict erbij. Bijvoorbeeld Vietnam vana de Golf van Tongkin (2 Augustus 1964). Op dat moment was de populatie van Noord Vietnam ongeveer 17 miljoen. En Noord Vietnam had ongeveer 1 miljoen doden en bedenk zelf maar een getal over het aantal gewonden. Bijvoorbeeld Clausewitz' 1 op 3.

Het inwoneraantal is bijna irrelevant.

[ Bericht 0% gewijzigd door oheng op 12-01-2024 16:05:09 ]
pi_212005325
Het gaat niet over oorlog of wat dan ook, het gaat er over wat goed is voor Oekraïne. Het is echt niet goed voor zo'n groot land als de bevolking zo hard krimpt. En dat probleem wordt alleen maar groter.
pi_212005336
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:01 schreef BEFEM het volgende:
Het gaat niet over oorlog of wat dan ook, het gaat er over wat goed is voor Oekraïne. Het is echt niet goed voor zo'n groot land als de bevolking zo hard krimpt. En dat probleem wordt alleen maar groter.
Het is goed voor Oekraïne als het bij de EU en NAVO komt. Als we dan toch de oorlog buiten beschouwing houden.
pi_212005363
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:02 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Het is goed voor Oekraïne als het bij de EU en NAVO komt. Als we dan toch de oorlog buiten beschouwing houden.
Navo ja, EU nee. Dag dat ze bij de EU komen stroomt het land nog verder leeg. EU moet ze gewoon steunen en mee handelen zonder ze bij de EU te laten.
pi_212005394
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:01 schreef BEFEM het volgende:
Dat bevolkingskrimp niet goed is voor een land, prima. Maar daar heeft het hele oosten last van.
pi_212005400
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:09 schreef oheng het volgende:

[..]
Dat bevolkingskrimp niet goed is voor een land, prima. Maar daar heeft het hele oosten last van.
Dat klopt. En toetreding tot de EU heeft daar niet bij geholpen.

Maar m'n punt blijft, hoe langer de oorlog duurt hoe groter de bevolkingskrimp gaat zijn.
pi_212005403
quote:

[..]

Gezien andere industriële oorlogen valt dat wel mee.
quote:

Werkt twee richtingen op. Oekraine vecht voor zijn bestaan en de veiligheid van zijn gezin. De Russen vechten voor ... ?
quote:
Ik weet ook vrij zeker dat ik hier bij de users hoor, die enigszins realistisch denkt over het verloop en de duur van de oorlog.

Klopt maar dat kan snel veranderen. Levert de VS een paar 100 ATACMS dan zijn de Russen nergens meer veilig in de bezette gebieden. En zo zijn er veel meer wildcards. 1914-1918 laat dat ook wel mooi zien.
pi_212005412
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:06 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Navo ja, EU nee. Dag dat ze bij de EU komen stroomt het land nog verder leeg. EU moet ze gewoon steunen en mee handelen zonder ze bij de EU te laten.
Ik denk juist dat het omgekeerde gaat gebeuren wanneer de oorlog voorbij is.

Oekraine moet opnieuw opgebouwd gaan worden. En er zal een overvloed aan vrijgezelle vrouwen aanwezig zijn in het land en zoals na elke grote oorlog zal er een geboortegolf volgen. Vanuit het westen zal er heel veel geld naar Oekraine gaan voor het opbouwen ervan. En dan komt er ook nog herstelbetalingen vanuit Rusland bij (als alles goed gaat).

Dus er zal een heel groot aantal banen gecreëerd worden, de lonen zullen omhoog gaan en er zullen vrouwen aanwezig zijn om een familie mee te starten. Dat lijkt mij toch een goede indicatie op een immigranten stroom van rondgelegen Oost-Europese landen naar Oekraïne toe.
pi_212005629
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:11 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Ik denk juist dat het omgekeerde gaat gebeuren wanneer de oorlog voorbij is.

Oekraine moet opnieuw opgebouwd gaan worden. En er zal een overvloed aan vrijgezelle vrouwen aanwezig zijn in het land en zoals na elke grote oorlog zal er een geboortegolf volgen. Vanuit het westen zal er heel veel geld naar Oekraine gaan voor het opbouwen ervan. En dan komt er ook nog herstelbetalingen vanuit Rusland bij (als alles goed gaat).

Dus er zal een heel groot aantal banen gecreëerd worden, de lonen zullen omhoog gaan en er zullen vrouwen aanwezig zijn om een familie mee te starten. Dat lijkt mij toch een goede indicatie op een immigranten stroom van rondgelegen Oost-Europese landen naar Oekraïne toe.
Alleen als ze niet bij de EU komen. Als ze wel bij de EU komen kan je in Nederland als bouwvakker 2500 netto verdienen of 800 euro in Oekraïne. Dan loopt het leeg.
pi_212005648
Ok aangezien het weekend is, tijd voor te lachen.

Dochter van putin doet een wijze uitspraak.

Feelgood filmpje van een aanval op een loopgraaf. Geen doden, geen gewonden (hoop ik).

Oekrainsche soldaat wordt geraakt door Oekrainsche drone. Godverdomme wat kinderachtig.
pi_212005766
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:43 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Alleen als ze niet bij de EU komen. Als ze wel bij de EU komen kan je in Nederland als bouwvakker 2500 netto verdienen of 800 euro in Oekraïne. Dan loopt het leeg.
Als dat inderdaad zo is. Waarom hebben wij nog steeds grote tekorten aan personeel in bijna elke beroepsgroep inclusief de bouw. Waarom is heel Oost-Europa (het gedeelte bij de EU) nog niet leeggestroomd?

Het is erg moeilijke om hier betaalbare woningen te vinden, ook zijn de vaste lasten erg hoog. Weinig Nederlandse vrouwen zullen geïnteresseerd zijn om een familie te starten met een Oost-Europeaanse man. (taal barriere, cultuur verschillen enzovoort). De gemiddelde Oost-Europeaan spreekt geen Engels, laat staan Nederlands. Dus communicatie is ook niet echt gemakkelijk. Ook zijn wij het land van regeltjes, waar ik zelfs soms gek van wordt.
pi_212005809
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:03 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Als dat inderdaad zo is. Waarom hebben wij nog steeds grote tekorten aan personeel in bijna elke beroepsgroep inclusief de bouw. Waarom is heel Oost-Europa (het gedeelte bij de EU) nog niet leeggestroomd?

Het is erg moeilijke om hier betaalbare woningen te vinden, ook zijn de vaste lasten erg hoog. Weinig Nederlandse vrouwen zullen geïnteresseerd zijn om een familie te starten met een Oost-Europeaanse man. (taal barriere, cultuur verschillen enzovoort). De gemiddelde Oost-Europeaan spreekt geen Engels, laat staan Nederlands. Dus communicatie is ook niet echt gemakkelijk. Ook zijn wij het land van regeltjes, waar ik zelfs soms gek van wordt.
Ik weet niet of je het nieuws volgt betreffende arbeidsmigratie :?
pi_212005812
twitter

Zoals ik al dacht. Milders is nu pro-Oekraïne. Net als Meloni toen zij de verkiezingen won.
pi_212005823
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:12 schreef Cilantro het volgende:
[ twitter ]

Zoals ik al dacht. Milders is nu pro-Oekraïne. Net als Meloni toen zij de verkiezingen won.
Laten we het hopen. Maar aan woorden hebben ze niks, oekraine heeft wapens nodig.
pi_212005829
US stops arms supplies to Ukraine -- White House

https://www.sundaymail.co(...)upplies-have-stopped

Maar dat zou Trump toch doen als hij wint dit jaar? waarom nu al Bidenneke?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_212005838
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:13 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Laten we het hopen. Maar aan woorden hebben ze niks, oekraine heeft wapens nodig.
Dat zal gewoon blijven doorgaan. De partijen waar hij mee wil samenwerken zijn allemaal voor militaire en financiële steun.
pi_212005885
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:15 schreef epicbeardman het volgende:

Het zijn de republikeinen die hier de oorzaak van zijn, en je raad nooit naar wie veel van die republikeinen luisteren, Trump inderdaad.

De democraten zijn massaal voor hulp aan Oekraïne. Maar zij hebben helaas niet de meerderheid in het senaat, waar de hulp op dit ogenblik geblokkeerd wordt. Biden kan hier niet veel tegen doen behalve onderhandelen.
pi_212005915
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:11 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik weet niet of je het nieuws volgt betreffende arbeidsmigratie :?
Behalve wat ik hier op Fok tegenkom niet echt. Maar het is een feit dat wij een groot tekort hebben aan arbeidskrachten in de meeste beroepsgroepen. Dus blijkbaar zijn wij niet paradijselijk genoeg voor Oost-Europeaanse arbeidsmigranten. En het CBS heeft nog geen cijfers over 2023.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ingsgroei/immigratie
quote:
In 2022 immigreerden 403 108 personen naar Nederland. Dat waren er 150 580 meer dan dan in 2021. Daarnaast emigreerden 179 310 personen uit Nederland, 33 980 meer dan een jaar eerder. In totaal migreerden er in 2022 meer personen naar Nederland dan dat er vertrokken. Het migratiesaldo (de immigratie minus de emigratie) bedroeg 223 798 personen.
Dat noem ik in elk geval geen massale immigratie als ik kijk naar het immigratie saldo. Het klopt dat het elk jaar omhoog gaat. Maar zoals ik al zei Oost-Europe loopt nog niet leeg om hier aan het werk te gaan.

[ Bericht 16% gewijzigd door Delenlill op 12-01-2024 17:32:52 ]
pi_212005925
quote:

De Trumpisten zijn daarvoor verantwoordelijk.
pi_212005993
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:27 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Behalve wat ik hier op Fok tegenkom niet echt. Maar het is een feit dat wij een groot tekort hebben aan arbeidskrachten in de meeste beroepsgroepen. Dus blijkbaar zijn wij niet paradijselijk genoeg voor Oost-Europeaanse arbeidsmigranten. En het CBS heeft nog geen cijfers over 2023.
De Nederlandse bevolking groeit snel door immigratie. Het grootste deel daarvan zijn arbeiders van binnen de EU (3x raden uit welke streek die komen). Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Duitsland en voor de Brexit het VK. Bevolking van Oost Europese landen daalt overal, op Polen na.

In Polen is ook krapte op de arbeidsmarkt omdat er zoveel mensen vertrokken zijn, en hun economie redelijk draait. Voor de oorlog had je al veel berichten dat de Oekrainers in Polen het werk deden wat de Polen in Duitsland/Nederland deden. Echt een goed idee is dat :')

En juist omdat wij nog steeds een tekort hebben gaat Oekraïne leeggedronken worden. De eerste dag dat ze bij de EU komen gaan alle uitzendbureaus in Europa die bouwvakkers, chauffeurs, bollenstekers zoeken met vele busjes die kant op rijden en honderd duizenden zo niet miljoenen mensen daar ophalen om in de rest van Europa werk te laten doen. Als je kan kiezen tussen een paar honderd euro verdienen in een kapot, en nog steeds corrupt, land of voor het 8 voudige in een veilig land gaan zitten voor hetzelfde werk. Je moet wel heel vaderlandslievend zijn wil je dat aanbod kunnen afslaan.

Vergeet niet dat oekraine verreweg het armste land van de EU is. Een goudmijn voor grote bedrijven die gebruik/misbruik willen maken van goedkope arbeid.
pi_212006296
quote:

Politieke poppenkast voor het klootjesvolk. Het pompen van geld in het militair-industriele complex gaat gewoon door (zie steun van Democraten tijdens Trump's regeer periode). En Oekraïne is het grootste conflict sinds de Koreaanse Oorlog. Dat willen ze niet missen.

Bovendien is dit een proxy oorlog tegen alle aartsvijanden van de VS: Iran, Noord Korea, Hamas, Hezbollah, rusland. En in mindere mate landen zoals China, Syrië, Venezuela, etc.

[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 12-01-2024 18:40:29 ]
pi_212006466
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Bedankt hans
You're welcome Vladimir.
pi_212006467
🤔

twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212006577
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:55 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Er zijn 4.2 miljoen oekrainse vluchtelingen buiten Oekraïne op 28 september 2023. Bevolking loopt al tientallen jaren terug.

Hoe langer de oorlog duurt hoe uitzichtlozer het wordt voor Oekraïne. Ze hebben helemaal geen 10 jaar de tijd om te hopen dat Rusland eens gaat instorten.
Bevolkingskrimp geldt voor de Russen net zo hard en daarbij komt nog dat Rusland door hun peperdure oorlog, verhoging van het defensiebudget en westerse sancties langzaam maar zeker door het putje gaat, terwijl Oekraïne juist economisch gesteund wordt door het westen.

Overigens dienen de westerse sancties veel zwaarder te worden; de Russen moet de mogelijkheden ontnomen worden om zelf (voldoende hoeveelheden) voedsel te produceren, net zoals er een boycot op de export van medicijnen en medische apparatuur naar Rusland in het leven geroepen hoort te worden. Het Russische volk wordt nog altijd te veel ontzien.
pi_212006648
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:36 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Bevolkingskrimp geldt voor de Russen net zo hard en daarbij komt nog dat Rusland door hun peperdure oorlog, verhoging van het defensiebudget en westerse sancties langzaam maar zeker door het putje gaat, terwijl Oekraïne juist economisch gesteund wordt door het westen.

Overigens dienen de westerse sancties veel zwaarder te worden; de Russen moet de mogelijkheden ontnomen worden om zelf (voldoende hoeveelheden) voedsel te produceren, net zoals er een boycot op de export van medicijnen en medische apparatuur naar Rusland in het leven geroepen hoort te worden. Het Russische volk wordt nog altijd te veel ontzien.
Een 'ja maar Rusland heeft ook een krimpende bevolking' is niet echt een argument waarom dat het geen probleem voor oekraine zou zijn hé.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 18:45:49 #149
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212006655
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:26 schreef xpompompomx het volgende:
🤔

[ twitter ]
Siswetski 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 18:46:46 #150
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_212006666
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat klopt bij gelijkblijvende omstandigheden.

Zou het bv lukken om luchtoverwicht te verkrijgen, bombardeer je moeiteloos al die rus stellingen weg.
Ja en als ik een miljoen win kan ik een mooi droomhuis kopen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')