FF dissonantje. Of mag dit hier niet ?quote:Op donderdag 11 januari 2024 10:42 schreef pipster het volgende:
Ah we gaan lekker door.
Net als deze band, die gaan ook weer touren.
Denk alleen dat het niet meer zo boeiend gaat zijn zonder zanger Sears en drummer Richard "Bomer" Manzullo .
quote:
Wat is dat toch met Detroit?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:29 schreef Ulx het volgende:
Gisteren deze herrieschoppers uit Detroit zien rammen in de hoofdstedelijke Maloe Melo. Mijn oren suizen nog. Ze deden ook een toffe versie van Black Diamond.
quote:
Super!! thnx!quote:
quote:
Ah shit!!quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik voel me zo kut momenteel. Ik put moed uit de helden met hun muziek. Zit in een rollercoaster waar ik bijna zelf doktertje moet spelen. Genoeg over mij enjoy the fucking punkers
Muziek is m'n leven en houdt me staande. Zelfs azijnpissers en negatievelingen krijgen me niet klein op FOK!quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:24 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ah shit!!Dat lijkt me ook heel heftig allemaal . Dat is ook wel de kracht van muziek
![]()
Heel veel sterkte en een dikke knuffel![]()
quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik voel me zo kut momenteel. Ik put moed uit de helden met hun muziek. Zit in een rollercoaster waar ik bijna zelf doktertje moet spelen. Genoeg over mij enjoy the fucking punkers
Dat heb ik ook: muziek is allesquote:Op woensdag 17 januari 2024 15:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Muziek is m'n leven en houdt me staande. Zelfs azijnpissers en negatievelingen krijgen me niet klein op FOK!
Afgelopen zomer nog gezien.Bazen!quote:
Shit, das ja tegelijk met Sjock. Pitfest was me goed bevallen de vorige twee edities. Was eigenlijk wel van plan te gaan, hoewel ik de headliners wel heel erg mwoah mwoah vind.quote:Op zondag 28 januari 2024 12:04 schreef Knutknuttsson het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mag ik deze hier posten? Vrienden van mij zitten in de organisatie en kunnen wel wat exposure gebruiken.
Deze bands passen juist meer bij mijn muzieksmaak dan wat er de vorige edities stond.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 19:34 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Shit, das ja tegelijk met Sjock. Pitfest was me goed bevallen de vorige twee edities. Was eigenlijk wel van plan te gaan, hoewel ik de headliners wel heel erg mwoah mwoah vind.
Ik had dat vooral met de geur die de band wel eens met zich mee wist te brengen. Wel een paar knoepertharde optredens van gezien. Lintfabriek, Goudvishal, Glasfabriek en een of ander vaag kraakhol in Eindhoven wat ik me zo herinner. Vorig jaar zag ik ze op Pitfest maar ben toen maar een broodje hamburger gaan halen na een paar nummers.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
ik kreeg het redelijk benauwd van die prekende, cultleider-achtige zanger. Er was geen ontsnappen aan in die kleine zaal.
Haha ja, zelf geen last van gehad maar ik geloof het meteen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:07 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Ik had dat vooral met de geur die de band wel eens met zich mee wist te brengen. Wel een paar knoepertharde optredens van gezien. Lintfabriek, Goudvishal, Glasfabriek en een of ander vaag kraakhol in Eindhoven wat ik me zo herinner. Vorig jaar zag ik ze op Pitfest maar ben toen maar een broodje hamburger gaan halen na een paar nummers.
Iets meer dan een maand geleden alweer opgetreden.quote:Op woensdag 7 februari 2024 15:12 schreef pipster het volgende:
Kvelertak 2 keer live gezien, beide keren was ik niet echt onder de indruk. Al was de tweede keer bij Metallica het geluid wel compleet ruk afgesteld, zodat ze op geen enkele manier beter zouden kunnen klinken dan Metallica... Leuk man die metalbands met al die haantjes.
Deze bestaan helaas niet meer had ik wel een keel live willen zien.
ook met een prima cover van Siouxie
Kijk nu, gemist dat ze weer actief zijnquote:Op woensdag 7 februari 2024 16:54 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Iets meer dan een maand geleden alweer opgetreden.
quote:Op woensdag 7 februari 2024 17:03 schreef pipster het volgende:
[..]
Kijk nu, gemist dat ze weer actief zijn.
Two legends.quote:Op donderdag 8 februari 2024 09:05 schreef Ulx het volgende:
Tony Slug Experience featuring Jello Biafra
Album komt uit in maart
Ga je nog naar splotz in Belgie ?quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:42 schreef egeltje1985 het volgende:
Punk-festival binnenkort in de Melkweg: https://www.melkweg.nl/nl/agenda/pretty-pissed-25-05-2024/
Daar heb ik nog nooit van gehoord.quote:
Sorry. Splotz is een muziekcentrum van o.a. de mod Belsen. Ik bedoelde.quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:38 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord.wel naar Graspop en Pukkelpop, met hier en daar ook wel wat punk.
quote:Same workers sweating down the pit
Same exploiters reaping in the profit
Same laws defining the crimes we commit
Same people fighting, refusing to submit
Interessantquote:
Ik heb inmiddels gevonden hoe ze elkaar kennen, zie deze aflevering van onstage: https://www.vpro.nl/programmas/on-stage/spinvis.htmlquote:
Is dat niet meer grunge?quote:
Ik weet nooit waar de grens ligt. Wil het ook niet weten. Toen was er nog helemaal geen sprake van Grunge. Volgens mij werd dat pas toen de BZNers van de alternatieve gitaren er kwamen. Pearl Jam, Stone Temple Pilots, enzo.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is dat niet meer grunge?
Niet dat ik er tegen ben hoor.. Mudhoney en the big 4 of grunge kan mij altijd wel bekoren.
Dat is echt heel wazig inderdaad. Opeens was het er in de jaren '80.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik weet nooit waar de grens ligt. Wil het ook niet weten. Toen was er nog helemaal geen sprake van Grunge. Volgens mij werd dat pas toen de BZNers van de alternatieve gitaren er kwamen. Pearl Jam, Stone Temple Pilots, enzo.
Green River, Melvins en Mother Love bone. Mudhoney ontstond na/door Green River. Je had ook nog mijn favorieten Screaming Trees. Maar weet niet of je dat Grunge kunt/mag noemen.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is echt heel wazig inderdaad. Opeens was het er in de jaren '80.
Naar mijn idee is grunge onofficieel begonnen toen punkrockers met een cheap ass distortion board begonnen te jammen en dat met korte 'troubles with coming of age' teksten begonnen te combineren.
Officieel begon het met Nirvana, Pearl Jam, Alice in Chains en Soundgarden, maar toen was het echt al een tijdje bezig.
Schreeuwende bomen ga ik eens op zoeken.quote:Op maandag 3 juni 2024 14:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Green River, Melvins en Mother Love bone. Mudhoney ontstond na/door Green River. Je had ook nog mijn favorieten Screaming Trees. Maar weet niet of je dat Grunge kunt/mag noemen.
Dit n van de nummers bij mijn uitvaart. De zanger, Mark Lanegan is niet zolang geleden overleden. De gitarist ook. Meest goeie, "onbekende" wereld band.quote:Op maandag 3 juni 2024 14:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schreeuwende bomen ga ik eens op zoeken.
Klinkt wel als een grungeband.
Rest ken ik wel
He leuk dit, zo op de fiets naar huis maar even aanslingeren. Seein' Red, heb ik tig keer gezien ondertussen, No Way laatst voor het eerst, vond ze wel leuk eigenlijk, echte jonge enthousiaste honden die goed hebben geluisterd gekeken hoe het "moet".quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:59 schreef Gehenna het volgende:
Zag dat Nederlands jongste punkband, No Way een split heeft opgenomen met een van Nederlangdse oudste punkbands Seein' Red
https://nowaypunk.bandcamp.com/album/split-w-seein-red
[ afbeelding ]
Staat ook een cover op van Rondos, een post-punk band uit Rotterdam (waar een aantal leden inzaten voordat ze naar The Ex gingen), die ik nog niet kende.
Best leuk!
Luister een verzamelalbum van hun, met ook al hun niet te vinden singletjes etc. Uiteraard had John Peel er destijds wl van gehoord:
Hoop dat het geen lange fietsrit is, want enkel de 'no way' kant staat op Bandcamp en daar ben je met 2 - 3 minuten wel doorheenquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:18 schreef pipster het volgende:
[..]
He leuk dit, zo op de fiets naar huis maar even aanslingeren.
Beide bands leren kennen door Pitfest, waar ze stonden op verschillende edities. Leuke energieke en sympathieke bands.quote:Seein' Red, heb ik tig keer gezien ondertussen, No Way laatst voor het eerst, vond ze wel leuk eigenlijk, echte jonge enthousiaste honden die goed hebben geluisterd gekeken hoe het "moet".
Het is natuurlijk ook wel een oude scenequote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:25 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Hoop dat het geen lange fietsrit is, want enkel de 'no way' kant staat op Bandcamp en daar ben je met 2 - 3 minuten wel doorheen
[..]
Beide bands leren kennen door Pitfest, waar ze stonden op verschillende edities. Leuke energieke en sympathieke bands.
Er zit toch wel een flink gat in mijn kennis bij legendarische NL bands als Seein Red, of berhaupt wat er leefde hier in die tijd. Als je op het internet zoekt naar punk bijv, krijg je heel erg de VS & UK scene als totaalplaatje. Maar als je dan mensen vraagt die erbij waren, komen ze aan de lopende band met namen waar ik nooit van gehoord heb (en dat is vrij wonderlijk gezien ik toch behoorlijk wat bands ken zou je zeggen)
12 nummers 16 minuten, top. Klinkt leuk!quote:Op maandag 14 oktober 2024 15:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Vind het album van white collar tegenwoordig wel erg fijn
quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:04 schreef pipster het volgende:
[..]
12 nummers 16 minuten, top. Klinkt leuk!
Verschilt soms. Bij meer bands met veel goede albums. Ik heb nu bv het eerste album van Stooges op 1 in TOP-100. Had ook Funhouse kunnen zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:18 schreef Ulx het volgende:
Kan ik me in vinden, en toch vind ik Information Highway Revisited leuker.
Miami staat in m'n TOP-100. Maar 1 album per artiest of band. Ben ze allemaal aan het draaien. Nu deze op 88:quote:
Captain Beefheart en Gunclubquote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Miami staat in m'n TOP-100. Maar 1 album per artiest of band. Ben ze allemaal aan het draaien. Nu deze op 88:
13 november in Alkmaarquote:
Kreeg "toevallig" net mailtje voor 8 november Tilburg. Voel me laatste dagen niet lekker, dus zo naar bed, maar heb er wel oren naar.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:45 schreef pipster het volgende:
[..]
13 november in Alkmaaren gisteren kaartje gewonnen voor het optreden bij de lokale popquiz.
Dank voor de tip, klinkt erg lekker tot nu toequote:Op maandag 11 november 2024 16:47 schreef tong80 het volgende:
Als je debuut (qua volledig album) zo wordt omschreven, en er is geen woord aan gelogen. En het in de moeilijkste tijd voelde als een enorme steun in de rug. Met bij de eerste keer horen vochtige oogjes, verdient dit meesterwerk een plek als hoogste nieuwe binnenkomer op 28 in m'n FOK!-TOP 100 (Met dank aan Wim en Ferdy)......
'We may have only dreamed that Tears for Fears might have been going to see GBH at the weekend or that Annie Lennox spent her evening sewing Crass patches to her Wrangler Blue Bell jacket, but Home Front have rang the dinner triangle for us all to feast. High moments of perfectly patina’d synth brilliance, tender new wave considerations, punk anthems that could fill the biggest stadium, and fiery hooks that could warm the coldest cynic. The Champagne, the gluebag, the boots, and the eyeliner, GAMES OF POWER clutches to it all.'
Herman.
Bekijk deze YouTube-video
Ze hebben nog niet veel uitgebracht. Volgens mij in 2021 opgericht. Maar alles is geweldig. Althans vind ik. Kunnen best eens heel "groot" worden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:26 schreef VseslavBotkin het volgende:
[..]
Dank voor de tip, klinkt erg lekker tot nu toe
quote:Op donderdag 21 november 2024 18:51 schreef SonicVolcano het volgende:
De Muse versie van The Cramps vind ik stiekem ook erg goed
Verkeerde link Tong. Oeps................Deze dus....quote:Op woensdag 2 april 2025 14:39 schreef tong80 het volgende:
https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=104
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |