abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212016011
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:19 schreef quepos het volgende:

[..]
En de toko in Wolvega obligatoire?
Dat is een starter. Cijfermatig zijn er enkel voorspellingen. Zekerheden zijn wel prima.
pi_212016110
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 11:56 schreef obligataire het volgende:
Het verdient geen schoonheidsprijs idd. Met een actueel geīnvesteerd kapitaal van 10K ben je 2 tientjes aan extra kosten kwijt. Op zich geen ramp maar het drukt toch je rendement.
En daar zullen ze uiteindelijk ook wel een beetje op gokken schat ik zo in (zou me ook niet eens verbazen dat ze grote investeerders de klagen alsnog compenserren). Ze hadden het kunnen weten maar hebben verkeerd gegokt. Toen ik in 2018 daar begon heb ik ze expliciet naar de btw situatie gevraagd (overigens ook bij de andere platformen waar ik investeer), o.a. vanwege de BTW die ccf op dat punt rekende. Ze hadden ook de extra kosten bij alleen de nieuwe projecten kunnen aanpassen en niet bij lopende projecten waar de investeerders geen kant uit kunnen en overgeleverd zijn aan het platform wat blijkbaar haar eigen regels niet hoeft te volgen. Als dit geslikt wordt dan kunnen we bij wijze van spreken ook nog wel een volgende stap verwachten, want alle kosten zijn zoveel gestegen en wat gaan andere platformen doen die ongetwijfeld ook erg benieuwd zullen zijn hoe dit gaat aflopen. Ik ben en blijf (tot het tegendeel cijfermatig wordt aangetoond) van mening dat de verhoging meer is dan alleen de extra last die ze door het BTW fiasco moeten dragen omdat nu ook de BTW op de kosten aftrekbaar gaat worden terwijl dat eerdre niet het geval was, het zijn nu tenslotte kosten voor een BTW belaste dienst die ze leveren.
pi_212016188
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:39 schreef tnhb het volgende:

[..]
En daar zullen ze uiteindelijk ook wel een beetje op gokken schat ik zo in (zou me ook niet eens verbazen dat ze grote investeerders de klagen alsnog compenserren). Ze hadden het kunnen weten maar hebben verkeerd gegokt. Toen ik in 2018 daar begon heb ik ze expliciet naar de btw situatie gevraagd (overigens ook bij de andere platformen waar ik investeer), o.a. vanwege de BTW die ccf op dat punt rekende. Ze hadden ook de extra kosten bij alleen de nieuwe projecten kunnen aanpassen en niet bij lopende projecten waar de investeerders geen kant uit kunnen en overgeleverd zijn aan het platform wat blijkbaar haar eigen regels niet hoeft te volgen. Als dit geslikt wordt dan kunnen we bij wijze van spreken ook nog wel een volgende stap verwachten, want alle kosten zijn zoveel gestegen en wat gaan andere platformen doen die ongetwijfeld ook erg benieuwd zullen zijn hoe dit gaat aflopen. Ik ben en blijf (tot het tegendeel cijfermatig wordt aangetoond) van mening dat de verhoging meer is dan alleen de extra last die ze door het BTW fiasco moeten dragen omdat nu ook de BTW op de kosten aftrekbaar gaat worden terwijl dat eerdre niet het geval was, het zijn nu tenslotte kosten voor een BTW belaste dienst die ze leveren.
Je gaat er van uit, dat er tot nu toe, geen vooraftrek was voor de in rekening gebrachte facturen (IT en dergelijke)?
Dan zouden ze zelfs helemaal geen BTW registratie (nummer) hebben gehad, mogelijkerwijs.
Pecunia non olet
pi_212016311
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:50 schreef obligataire het volgende:
Je gaat er van uit, dat er tot nu toe, geen vooraftrek was voor de in rekening gebrachte facturen (IT en dergelijke)?
Dan zouden ze zelfs helemaal geen BTW registratie (nummer) hebben gehad, mogelijkerwijs.
In elk geval ga ik er vanuit dat er geen BTW vooraftrek is gedaan voor de kosten die betrekking hadden op de diensten waar ze geen BTW over rekende, dat is toch basis BTW regeltjes toepassen en heeft niets ner verschil van interpretatie te maken of iets wel of niet BTW belast is. Wel of geen BTW nummer is van een andere orde en zou kunnen maar hoeft niet.

Ik ga er vanuit dat ze wel zo netjes zijn (en zijn geweest) dat ze geen BTW aftrek toepassen (toepasten) over de kosten die betrekking hebben (hadden) op de in hun ogen BTW vrijgestelde dienst(en). Als ze daar wel vooraftrek toepasten dan lijkt me dat toch niet helemaal juist. (en een verdere kwalificatie daarvan ga ik nu maar even niet geven).

Maar, heeft iemand al gevraagd aan wvjg naar het hoe en wat cq. aangegeven het er niet mee eens te zijn en wat was daarop de reactie?
pi_212016439
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 18:04 schreef tnhb het volgende:

[..]
In elk geval ga ik er vanuit dat er geen BTW vooraftrek is gedaan voor de kosten die betrekking hadden op de diensten waar ze geen BTW over rekende, dat is toch basis BTW regeltjes toepassen en heeft niets ner verschil van interpretatie te maken of iets wel of niet BTW belast is. Wel of geen BTW nummer is van een andere orde en zou kunnen maar hoeft niet.

Ik ga er vanuit dat ze wel zo netjes zijn (en zijn geweest) dat ze geen BTW aftrek toepassen (toepasten) over de kosten die betrekking hebben (hadden) op de in hun ogen BTW vrijgestelde dienst(en). Als ze daar wel vooraftrek toepasten dan lijkt me dat toch niet helemaal juist. (en een verdere kwalificatie daarvan ga ik nu maar even niet geven).

Maar, heeft iemand al gevraagd aan wvjg naar het hoe en wat cq. aangegeven het er niet mee eens te zijn en wat was daarop de reactie?
Het is een B.V. (zie kvk) die zich bezig houdt met het oprichten, houden en onderhouden van een crowdfunding platform.
De provisies zijn de enige inkomsten. Normaliter is kredietverlening vrijgesteld van BTW maar crowdfunding valt niet onder die vrijstelling. Het lijkt mij aannemelijk dat de B.V. pas sinds kort BTW aangifteplichtig is. Het merendeel van de kosten zijn salariskosten nu men zelfs een eigen IT'er in dienst heeft. De in vooraftrek te brengen BTW zal dus beperkt zijn, maar goed je hebt een punt dat dit in mindering komt op de BTW schade die men nu op de investeerders verhaalt.
Pecunia non olet
pi_212016482
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 18:04 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ze brachten wel al BTW in rekening bij ondernemers. Op meerdere punten staat in de FAQ de btw genoemd. O.a. administratiekosten: https://waardevoorjegeld.nl/kosten-lening

De informatie over de btw is sowieso wat rommelig. Op bovenstaande pagina staat bij veel punten 'vrij van btw'.Bij FAQ zelfde punten 'excl btw'
quote:
Wat zijn voor mij als lener de kosten voor een leningaanvraag?
Lenen
Een aanvraag wordt, nadat deze helemaal compleet is ingediend, beoordeeld op haalbaarheid voor een bedrag van ¤895,- exclusief btw. Deze kosten worden vooraf in rekening gebracht. De succesfee wordt als volgt berekend: het percentage is 0,85% per jaar (of gedeelte daarvan) looptijd over het volledige leningbedrag. Dus stel dat u ¤100.000,- leent en dit in 4 jaar wil terugbetalen, dan betaalt u 0,85x4= 3,4% over ¤100.000,- is ¤3.400,- exclusief btw. De succesfee kent een minimum bedrag van ¤1.795,- exclusief btw. De kosten van het laten maken van een videopitch komen hier nog wel bij.Alle kosten die te maken hebben met uw financieringsaanvraag, mogen in het totaalbedrag worden meegenomen.Tijdens de periode van aflossing betaalt u als lener ¤ 14,50 ex btw per maand voor de administratiekosten, incassoverwerking etc.
pi_212017307
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:22 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Lijkt me zeker kansrijk, maar wel heel veel werk en geduld nodig bij het Kifid. Ook moet volgens mij de definitieve schade bekend zijn. Die zal na 1 maand nihil zijn.

Bij veel meldingen aan het AFM meldpunt gaan ze waarschijnlijk even bellen met Johan. Mocht AFM eens zijn met ons dat bv. een EBI niet aangepast mag worden na totstandkoming lening, kan het nog wel eens hard gaan met het evt. terugdraaien van deze verhoging van de lopende projecten.
Ik denk dat ik in elk geval volgende week het AFM formuliertje maar even invul. Was een sympathiek platform, maar achteraf zaken aanpassen is bij mij een no-go en achteraf EBI's aanpassen neigt zelfs richting fraude. Ga voorlopig in elk geval niet meer investeren bij Johan tot ze het teruggedraaid hebben.
pi_212017644
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 08:48 schreef Crowdmeister het volgende:
Voor de geīnteresseerden die bij CCF in Hazel**rdij zitten, het pand/perceel is al onder bod.
https://www.funda.nl/koop/ospel/huis-42323894-oude-dijk-2/
Onder bod staat niet meer genoemd
pi_212017798
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 20:01 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Onder bod staat niet meer genoemd
Dat is spijtig voor alle partijen. Hopelijk vinden ze snel een nieuwe geīnteresseerd/koper.
pi_212018661
Hier het linkje dat bij de topictitel hoort:

Linkje Re**nen-Soentj*ns

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212019060
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 21:11 schreef Jaco078 het volgende:
Hier het linkje dat bij de topictitel hoort:

Linkje Re**nen-Soentj*ns

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet helemaal :) Ik doelde eigenlijk op de erfgenamen bij We*ijs&V.Dijk. Maar dit mag ook :)
Pecunia non olet
pi_212024811
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 14:02 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Een tekort in de exploitatie van ¤ 11.000,- welke uit de gefinancierde extra liquiditeiten kan worden betaald.

Buffer bij de lening is 65k dus 36.7k van de buffer zal nodig zijn om ons te betalen, nog een kleine 30k voor eventueel onderhoud en andere kosten. Op zich te doen, eventueel natuurlijk kunnen ze nog die kleine woning verhuren of hier en daar de prijzen te verhogen(indexeren).
De huidige ondernemingen lijken me wel stabiel te noemen, de piano zaak is er al wel heel wat jaartjes. Ook de kapperszaak lijkt al even te bestaan, in december 2022 hebben ze iig meegeholpen bij Rieu.

Grootste vraag is dan een beetje wat gaan ze doen met het pand en hoe gaan ze herfinancieren over 40 maanden?
Het is toch eigenaardig te noemen, dat met deze lening, mét lage LTV, de exploitatie niet winstgevend te krijgen is.
Of zie ik dat verkeerd.

Blijkbaar zitten de huurders, als gevolg van matswerk binnen de familie, allemaal veel te goedkoop.

Oplossing is m.i. een stevige huuraanpassing.

Maar daar hebben ze het niet over in de pitch :r Liever de erfenis potverteren.
Pecunia non olet
pi_212028548
Iemand pompt ff 200k in de MS Rapido vandaag. Eerder vandaag was het 50k, maar opgehoogd naar 200
pi_212029220
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 16:11 schreef eenjongen... het volgende:
Iemand pompt ff 200k in de MS Rapido vandaag. Eerder vandaag was het 50k, maar opgehoogd naar 200
Zou dit geen manipulatie van het platform zelf zijn of van de ondernemer zelf zodat het bedrag hoger wordt en mensen nog snel willen investeren voordat het vol zit? Ik heb hier altijd sterk mijn twijfels bij als iemand ineens heel veel geld erin pompt terwijl het eigenlijk niet loopt... hij staat nu op 88% dat is aantrekkelijker om te investeren dan als hij op 40% stond toch? Maar goed vol is vol..
pi_212029489
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 16:58 schreef Geldstrooier het volgende:

[..]
Zou dit geen manipulatie van het platform zelf zijn of van de ondernemer zelf zodat het bedrag hoger wordt en mensen nog snel willen investeren voordat het vol zit? Ik heb hier altijd sterk mijn twijfels bij als iemand ineens heel veel geld erin pompt terwijl het eigenlijk niet loopt... hij staat nu op 88% dat is aantrekkelijker om te investeren dan als hij op 40% stond toch? Maar goed vol is vol..
Kan, maar uiteindelijk moet dit toch door iemand opgehoest worden. We zien zulke bedragen wel vaker, ook wel eens op dag 1 en dan is 'manipulatie' vaak echt niet nodig. Kan ook zijn dat iemand of een investeringsgroep afgelopen week contact heeft gezocht met de leningnemer om te kijken hoe en wat.
pi_212029750
quote:
quote:

[..]
Dit is echt geen manipulatie. Waarschijnlijk heeft hij al iemand achter de hand gehad voor het geval het project niet vol zal komen. Misschien een familielid of wie dan ook.
Je ziet het wel vaker dat iemand een project met soms veel geld { bijna} vol maakt. En als die laatste 10% niet snel komt dan is er ook nog wel iemand die dat bedrag inlegt.
Vaak zit er in die schipperswereld nog wel wat geld.

[ Bericht 1% gewijzigd door Collin63 op 14-01-2024 17:59:46 ]
pi_212029984
quote:

[..]
Beetje rare uitspraak dit. Als platform met een AFM vergunning kun je je zoiets echt niet veroorloven bij een controle (die echt wel eens gaan komen nu de vergunningen verplicht zijn).
pi_212037494
quote:
Er staat nog maar 12k open voor wie nog in wil stappen
pi_212038767
quote:
7s.gif Op zondag 14 januari 2024 17:54 schreef Collin63 het volgende:

[..]
[..]
Dit is echt geen manipulatie. Waarschijnlijk heeft hij al iemand achter de hand gehad voor het geval het project niet vol zal komen. Misschien een familielid of wie dan ook.
Je ziet het wel vaker dat iemand een project met soms veel geld { bijna} vol maakt. En als die laatste 10% niet snel komt dan is er ook nog wel iemand die dat bedrag inlegt.
Vaak zit er in die schipperswereld nog wel wat geld.

Ook in de K#tchen ijs is vandaag 70.000 euro gepompt. Dus misschien iemand die wat vrijgevallen vermogen wil wegzetten. Al zou ik dan zelf niet voor GVE kiezen. De projecten zijn vaak mager en de communicatie laat veel ter wensen over. Soms meerdere mails sturen, voordat er een antwoord komt.
pi_212038807
APCY Liang
¤ 54.000 | 9,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/apcy-liang/
2e hypotheek appartement
pi_212038817
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 15:48 schreef KrekelJapie het volgende:
APCY Liang
2e hypotheek appartement
Die lust ik wel, puur op basis van zekerheid.
pi_212038924
Toko Makan Sama Sama op Collin is live.
pi_212038947
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 15:48 schreef KrekelJapie het volgende:
APCY Liang
2e hypotheek appartement
Raadselachtige cijfers. Hij verwacht dus in 2024 iets aan te kopen van 60k, waarmee hij 24k aan huurinkomsten binnenhaalt? :?

De rente lijkt leuk maar het verhaal onduidelijk, zou zomaar iemand kunnen zijn die op een vastgoedcursus is gebrainwasht.
pi_212038956

[ Bericht 100% gewijzigd door delcielo op 15-01-2024 16:03:54 (dubblel) ]
  maandag 15 januari 2024 @ 16:17:21 #125
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_212039089
quote:
14s.gif Op maandag 15 januari 2024 16:02 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Raadselachtige cijfers. Hij verwacht dus in 2024 iets aan te kopen van 60k, waarmee hij 24k aan huurinkomsten binnenhaalt? :?

De rente lijkt leuk maar het verhaal onduidelijk, zou zomaar iemand kunnen zijn die op een vastgoedcursus is gebrainwasht.
Hij rekent zich rijk. Nu nog een huurder zoeken die zo gek is.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')