Scheelt me een hoop typewerk en die tijd kan ik beter gebruikenquote:Op woensdag 10 januari 2024 18:57 schreef DeMolay het volgende:
Met kijkertje heb ik altijd het idee dat ondanks dat ik geen social media heb er niet onderuit kom !!!
Je bent inderdaad niet d beroerdste.quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bijzonder dat dit aan je uitgelegd moet worden, maar ik ben de beroerdste uiteraard niet.
En wat vind jij daar nu van? Maken die restricties in NWS en POL die subfora meer als echokamers of niet? Je beperkt immers de discussie. En het rare is, je impliceert dat echokamers onwenselijk zijn, aangezien je claimt dat ik lijk te verlangen naar een echokamer. Maar zelf lijk je echokamers te prijzen, gezien jouw positie ten opzichte van POL en NWS. Wellicht heb je niet zozeer een probleem met echokamers, maar meer met het feit dat jij en jouw ideologie zouden kunnen worden beperkt in het preken?quote:Laat ik beginnen met uitleggen hoe POL en NWS werken en hoezeer deze subfora gelijkenissen vertonen met BNW. Ook op deze plekken zijn de meningsverschillen groot. Je grote vriend HowardRoark kan daarover meepraten, want ook hij is fervent bezoekers van NWS. Net als hier zijn wij het daar zelden met elkaar eens, maar we halen plezier (al kan ik uiteraard alleen voor mezelf spreken) uit het uitwisselen van argumenten over allerhande kwesties.
Het verschil met BNW schuilt vooral in de rekbaarheid van de argumentatie. In NWS wordt de discussie in zekere zin afgebakend. In een topic over migratie kun je prima betogen dat Nederland de grenzen moeten sluiten, maar aanvoeren dat migratie bewust wordt aangestuurd door 'Soros' of 'de elite' is uit den boze. Daarvoor moet je in BNW zijn. Daar gelden minder restricties.
Vrijer. Vrijer is het woord dat je zoekt.quote:Je ziet in BNW vaak ook dezelfde onderwerpen voorbijkomen als in NWS en POL. De opzet is in principe ook hetzelfde, maar de insteek van het topic is vaak net even anders. Meer complotterig, meer BNW.
Maar welke toegevoegde waarde heeft een persoon die niets anders doet dan de gevestigde orde te herhalen? Wij weten de positie van de gevestigde orde. Als je niet in staat bent om van de positie van de gevestigde orde af te wijken, dan zeg je niets interessants. Je participeert niet in een BNW-discussie, omdat je niet participeert in de zoektocht naar de wereld die achter de faade van alledag ligt. Je discussieert niet, maar je preekt. Als een waar religieus extremist.quote:In BNW worden actuele onderwerpen overgoten mer een complotsausje, vervolgens is het aan de users om inhoud te geven aan het bijbehorende topic. Een deel van de users zal het BNW-geluid omarmen en daar, als het goed is, argumenten voor aanvoeren. En een ander deel van de users heeft een andere kijk op zaken en draagt dan weer argumenten aan om dat standpunt te onderbouwen. Zo ontstaat er een discussie.
Als je claimt dat het een kracht is dat alle geluiden samen komen, dan zou je toch geluid-beperkende subfora zoals NWS of POL moeten verachten voor hun censuur. Het gebrek aan drang om vrij te discussiren. Het zijn van een echokamer.quote:Het verschil met andere subfora is dat je hier alle vrijheid hebt om het BNW-geluid te omarmen, maar dat is dus niet verplicht. De kracht van BNW is nou juist dat alle geluiden hier samenkomen. Althans, dat zou de kracht van BNW moeten zijn. Jij kunt daar blijkbaar bijzonder slecht tegen en verlangt naar een echokamer. Sorry, maar dan zit je hier echt verkeerd.
Maakt ook weinig uit, want als ie het wel is, dan mag ie gewoon brommen van mij. Niemand ontspringt de dans, zelfs mijn allergrootste idolen niet.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:02 schreef Kijkertje het volgende:
Maar vooruit: Nee Joe Biden is niet corrupt en dat kan ook niet 'onderbouwd' worden met een artikel dat dat helemaal niet aantoont.
Die kan het presidentschap wel vergetenquote:
Met andere woorden je verdiept je er niet echt in.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Scheelt me een hoop typewerk en die tijd kan ik beter gebruiken
Nou nee allemaal aannames weer. En waarom? Doe ik bij jou ook niet? En dat terwijl jij degene bent die duidelijk niet op de hoogte is van de feiten. Mss eerst eens je eigen artikel lezen ipv alleen de kop? Daar ontbrak het de vorige keer ook al aan bij jou.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Met andere woorden je verdiept je er niet echt in.
Je volgt wat kanalen op social media die het door jouw gewenste narratief ondersteunen en die geloof je blindelings.
Een correcte observatie, en een daaruit voortvloeiende conclusie.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je volgt wat kanalen op social media die het door jouw gewenste narratief ondersteunen en die geloof je blindelings.
Lekker inhoudelijk weer.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:07 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Een correcte observatie, en een daaruit voortvloeiende conclusie.
Verdiep je er eens inquote:
Is het jou ook opgevallen dat de definitie van bewijs uiterst rekbaar is voor Linksen? Tijdens de Russia-hoax, waar Links volledig in trapte, was echt alles bewijs van (crimineel) wangedrag. Echter gelden bewijsmaterialen van gelijke aard dan weer geen bewijs als het tegen een lid van de Linkse Kerk is, zoals een Biden.quote:
Jouw linkdump is een stuk beter! Heb je je eigen artikel al gelezen?quote:
Jazeker, niks bewezen en zo ver ik heb kunnen vinden gaan ze ook geen onderzoek doen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Jouw linkdump is een stuk beter! Heb je je eigen artikel al gelezen?
Ah ja dat zal het zijnquote:Op woensdag 10 januari 2024 19:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jazeker, niks bewezen en zo ver ik heb kunnen vinden gaan ze ook geen onderzoek doen.
Toch wel handig als je de juiste vriendjes hebt.
quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Tot in den treure nog wel.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ah ja dat zal het zijn
En dat terwijl dat toch allemaal onder Republikeinse leiding (tot in den treure) onderzocht werd.
Je hebt je er niet echt in verdiept he?![]()
Je hebt zeker alle hearings in het Congres ook al niet gevolgd?quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Tot in den treure nog wel.
Dat kan je vast wel onderbouwen.
Klopt, meestal is het ook de FBI die onderzoek doet.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je hebt zeker alle hearings in het Congres ook al niet gevolgd?
Daar gaat het in dit geval niet om.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Uiteraard bestaat Oekrane wel maar de USA heeft echt wel wat te zeggen daar aangezien ze er miljarden in pompen.
Zelfs de voormalige minister van financin werd ingevlogen vanuit de USA en genaturaliseerd toen ze minister werd.
Hearings gehouden om Joe Biden te impeachen wegens 'corruptie'quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt, meestal is het ook de FBI die onderzoek doet.
Wat heeft het congres precies gedaan?
Voor jou misschien niet maar voor mij wel.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daar gaat het in dit geval niet om.
Heb jij niets geobserveerd waarom het terecht zou kunnen zijn?quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hearings gehouden om Joe Biden te impeachen wegens 'corruptie'
Waarmee je je eigen argument onderuit haalt.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De ene mens is de andere niet.
De n is doodsbang door wat er nu gebeurd en de ander interesseert het niks.
Ja dat heb ik gehoord maar dat is toch geen onderzoek doen?quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hearings gehouden om Joe Biden te impeachen wegens 'corruptie'
Wat jij hier doet is niet alleen bepalen wat de gevestigde orde is, maar ook wat de juiste meningen zijn. Toen Trup verkondigde dat de verkiezingen van hem waren gestolen, was hij de zittende macht. Als je zijn beweringen dan tegenspreekt, ga je dan in tegen de gevestigde orde?quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:04 schreef QuidProJoe het volgende:
Maar welke toegevoegde waarde heeft een persoon die niets anders doet dan de gevestigde orde te herhalen? Wij weten de positie van de gevestigde orde. Als je niet in staat bent om van de positie van de gevestigde orde af te wijken, dan zeg je niets interessants. Je participeert niet in een BNW-discussie, omdat je niet participeert in de zoektocht naar de wereld die achter de faade van alledag ligt. Je discussieert niet, maar je preekt. Als een waar religieus extremist.
Vooralsnog ben je de enige die probeert te dicteren wat in dit subforum gezegd moet worden, je bepleit beperkingen die je zegt te hekelen.quote:Als je claimt dat het een kracht is dat alle geluiden samen komen, dan zou je toch geluid-beperkende subfora zoals NWS of POL moeten verachten voor hun censuur. Het gebrek aan drang om vrij te discussiren. Het zijn van een echokamer.
Mijn conclusie is dat je vol met Linkse Leugens zit. Je dicteert het ene, maar het observeerbare is anders. Je discussieert niet, je preekt. Je bent niet interessant of van toegevoegde waarde wanneer in BNW wanneer je niet op een afwijkende mening te betrappen bent.
Welk argument?quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarmee je je eigen argument onderuit haalt.
Je punt sluit daardoor niet aan op de discussie...quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Voor jou misschien niet maar voor mij wel.
Vanuit jouw oogpunt misschien niet, dat wij anders denken is al een tijdje duidelijk.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je punt sluit daardoor niet aan op de discussie...
Dat was nav het onderzoek dat er al gedaan was. Dit loopt al jaaaaren ...quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gehoord maar dat is toch geen onderzoek doen?
Sorry maar ik kan er niks over vinden.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat was nav het onderzoek dat er al gedaan was.
Waarom verdiep je je er niet eens in?
projectie ...dat ben jij !quote:Vooralsnog ben je de enige die probeert te dicteren wat in dit subforum gezegd moet worden, je bepleit beperkingen die je zegt te hekelen.
Sorry maar daar geloof ik niks van.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Sorry maar ik kan er niks over vinden.
Heb je een link naar het onderzoek?
Daar kan ik helaas niks aan veranderen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Sorry maar daar geloof ik niks van.
Ja, dat ben ik gewend, als de discussie gaat over de lengte van een lantaarnpaal, dan kom jij met het argument dat grijs mooier isquote:Op woensdag 10 januari 2024 19:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Vanuit jouw oogpunt misschien niet, dat wij anders denken is al een tijdje duidelijk.
Voor mij sluit die prima aan.
https://www.stijlidee.nl/wat-doet-de-kleur-grijs-in-je-interieur/quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Sorry maar ik kan er niks over vinden.
Heb je een link naar het onderzoek?
we kunnen het ook over belasting aangiftes hebbenquote:Op woensdag 10 januari 2024 19:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik gewend, als de discussie gaat over de lengte van een lantaarnpaal, dan kom jij met het argument dat grijs mooier is
Voor jou is dat dan een prima argument.
Ik denk daar inderdaad anders over.
Als je nou gewoon komt met een quote van mij en dat toe licht dan kunnen we misschien inhoudelijk verder gaan ipv over lantaarnpalen te gaan praten.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik gewend, als de discussie gaat over de lengte van een lantaarnpaal, dan kom jij met het argument dat grijs mooier is
Voor jou is dat dan een prima argument.
Ik denk daar inderdaad anders over.
Zittende macht staat niet gelijk aan gevestigde orde. Die stropop laten we dus Links liggen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:34 schreef KoosVogels het volgende:
Wat jij hier doet is niet alleen bepalen wat de gevestigde orde is, maar ook wat de juiste meningen zijn. Toen Trup verkondigde dat de verkiezingen van hem waren gestolen, was hij de zittende macht. Als je zijn beweringen dan tegenspreekt, ga je dan in tegen de gevestigde orde?
Ik vind dat een Links persoon onderhevig moet zijn aan de waarden van de Linkse ideologie. Als je dat stoort, meet je jezelf een betere ideologie aan. Tevens ben ik voor vrijheid en tegen topicreports. Zodra aan het ene wordt voldaan, namelijk de Linkse persoon onderhevig aan de waarden van de eigen ideologie, zal het tweede realiteit worden. Of ze zijn verdwenen en wordt de sfeer ook beter.quote:Aan de ene kant bepleit je vrijheid, maar in de praktijk probeer je de discussie te vernauwen. Want bijdragen die in jouw ogen niet 'BNW-waardig' zijn, zijn per definitie niet interessant.
Welke toegevoegde waarde heeft het om voor 100% de ideologie van de gevestigde orde te herhalen, hier in BNW? Het motto van het subforum is "Samenzwering, verborgen agenda's en geheime geschiedenis. De zoektocht naar de wereld die achter de faade van alledag ligt." Enkel de faade van alledag herhalen, geen eigen of afwijkende meningen hebben, voegt niets toe. Je discussieert niet, je preekt. Je bent een storende factor, een troll.quote:Beoordeel bijdragen op de argumenten die worden aangevoerd. Als jij van mening bent dat er een duistere agenda schuilgaat achter de invasie van Oekrane, dan staat het jou vrij dat te verkondigen. Maar het slaat natuurlijk nergens op dat jij elk tegengeluid afwijst, simpelweg omdat het BNW-gehalte te laag is. Als je dat vindt, breng daar dan argumenten tegenin. Dat is het hele idee achter dit forum.
Ik vind het belangrijk om "on-subforum" te posten. En BNW is "Samenzwering, verborgen agenda's en geheime geschiedenis. De zoektocht naar de wereld die achter de faade van alledag ligt." Het is dus geen POL of NWS, waar men sterk wordt aangemoedigd om enkel de faade van alledag te herhalen, als een religeuze dienst. Als je niet in staat bent om "on-subforum" te posten, wat voeg je dan toe? Hoe is het discussiren en niet preken?quote:Vooralsnog ben je de enige die probeert te dicteren wat in dit subforum gezegd moet worden, je bepleit beperkingen die je zegt te hekelen.
Als je mijn bijdragen niet interessant vindt, dan by all means: negeer mij dan vooral. Dan post ik intussen vrolijk door in deze reeks, met of zonder jouw goedvinden.
Alleen kunnen we dat niet leuker maken...quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:46 schreef DeMolay het volgende:
[..]
we kunnen het ook over belasting aangiftes hebben
Tot slot: het onderwerp is leidend, niet de discussies zelf. Het BNW-thema is een startschot voor een verdere discussie, en daarin kun je alles kwijt. Van complotten tot de uitleg van onze premier. Al die werelden kunnen hier samenkomen, dt is de kracht van BNW. Althans, dat zou het moeten zijn.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:47 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Zittende macht staat niet gelijk aan gevestigde orde. Die stropop laten we dus Links liggen.
[..]
Ik vind dat een Links persoon onderhevig moet zijn aan de waarden van de Linkse ideologie. Als je dat stoort, meet je jezelf een betere ideologie aan. Tevens ben ik voor vrijheid en tegen topicreports. Zodra aan het ene wordt voldaan, namelijk de Linkse persoon onderhevig aan de waarden van de eigen ideologie, zal het tweede realiteit worden. Of ze zijn verdwenen en wordt de sfeer ook beter.
[..]
Welke toegevoegde waarde heeft het om voor 100% de ideologie van de gevestigde orde te herhalen, hier in BNW? Het motto van het subforum is "Samenzwering, verborgen agenda's en geheime geschiedenis. De zoektocht naar de wereld die achter de faade van alledag ligt." Enkel de faade van alledag herhalen, geen eigen of afwijkende meningen hebben, voegt niets toe. Je discussieert niet, je preekt. Je bent een storende factor, een troll.
[..]
Ik vind het belangrijk om "on-subforum" te posten. En BNW is "Samenzwering, verborgen agenda's en geheime geschiedenis. De zoektocht naar de wereld die achter de faade van alledag ligt." Het is dus geen POL of NWS, waar men sterk wordt aangemoedigd om enkel de faade van alledag te herhalen, als een religeuze dienst. Als je niet in staat bent om "on-subforum" te posten, wat voeg je dan toe? Hoe is het discussiren en niet preken?
Waar komt die obsessief-compulsieve drang vandaan om in BNW te posten als je niet in staat bent om te discussiren? Wanneer je niet in staat bent ook maar 1 moment te citeren waarin BNW gelijk had en de gevestigde orde niet? Hoe kun je claimen dat je voor een discussie komt terwijl je enkel preekt? Dat zijn Linkse Leugens. Taqiyya.
Jij wuift het weg als verschil in denkwijze.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als je nou gewoon komt met een quote van mij en dat toe licht dan kunnen we misschien inhoudelijk verder gaan ipv over lantaarnpalen te gaan praten.
Je hebt er echt moeite mee om de gevolgen van je eigen ideologie te ondergaan. Opmerkelijk, niet verrassend.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tot slot: het onderwerp is leidend, niet de discussies zelf. Het BNW-thema is een startschot voor een verdere discussie, en daarin kun je alles kwijt. Van complotten tot de uitleg van onze premier. Al die werelden kunnen hier samenkomen, dt is de kracht van BNW. Althans, dat zou het moeten zijn.
Maar jij bepleit dezelfde censuur die je NWS en POL verwijt, alleen dan precies in tegengestelde richting. Jij bepaalt welke bijdragen waardevol zijn en welke bijdragen thuishoren in BNW.
Dan moet ik je teleurstellen, zo werkt BNW niet. En neem het vooral niet van mij aan, ga te rade bij de mod. Die zal het je haarfijn uitleggen.
Je storen omdat figuren in 'jouw' subforum hangen die geluiden uitdragen die jij hekelt. Wat een grap.
Ja klopt want ik zie echt niet wat er niet klopt.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij wuift het weg als verschil in denkwijze.
Nee, als jij het weg wuift heeft het geen zin meer om uit te leggen waarom jouw argumentatie niet aansluit op het discussiepunt.quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja klopt want ik zie echt niet wat er niet klopt.
En jij weigert om met een quote en onderbouwing aan te komen.
Dan noem ik het voor de lieve vrede maar een verschil in denkwijze.
Misschien moet je eens minder in hokjes denken?quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:58 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Je hebt er echt moeite mee om de gevolgen van je eigen ideologie te ondergaan. Opmerkelijk, niet verrassend.
We kunnen het ook zien bijvoorbeeld in New York. De NIMBY-Linksen dachten dat ze zonder gevolgen pro-illegale immigratie konden zijn. Want tsja, die lastpakken komen toch niet in New York.
Tot ze er wel kwamen.
Als je niet bereid bent om de gevolgen van je eigen ideologie te ondergaan, heb je een slechte ideologie.
@QuidProJoe nou hier heb je je antwoord dus deze non-discussie over een discussie is wel klaar nu lijkt mequote:Op woensdag 10 januari 2024 20:04 schreef KoosVogels het volgende:
Mijn ideologie? Die is continu in beweging en kan ik zelf niet eens definiren.
Je eigen ideologie is in volledige evenredigheid met die van de gevestigde orde. Je bent immers niet in staat om iets afwijkends te posten of te denken. Of wellicht kan je het wel denken, maar ben je te angstig voor de Sojaanse Inquisitie?quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moet je eens minder in hokjes denken?
Mijn ideologie? Die is continu in beweging en kan ik zelf niet eens definiren.
Maar jij roept geel hard 'links' en denkt vervolgens dat je van alles op anderen kunt projecteren. Dat is toch geen manier van discussiren man?
Het antwoord is een leugen. Als het voedsel was, dan was het sojamelk.quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:07 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
@:QuidProJoe nou hier heb je je antwoord dus deze non-discussie over een discussie is wel klaar nu lijkt me
Maakt me allemaal geen flikker uit, het geflame op elkaar is nu klaar. En we gaan weer ontopic ipv elkanders mening af te fikken.quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:08 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Het antwoord is een leugen. Als het voedsel was, dan was het sojamelk.
Ja dat is natuurlijk geen FBI onderzoek.quote:
Prima dat geldt ook voor jou.quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk geen FBI onderzoek.
Je mag natuurlijk geloven wat je wilt maar er komt wel er veel naar buiten over corruptie van de familie Biden.
Nou heb ik ook niks met Trump, vond het alleen wel fijn dat hij niet op (proxy)oorlogspad was.
hoe ben je tot die conclusie gekomen ?quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ah ja dat zal het zijn
En dat terwijl dat toch allemaal onder Republikeinse leiding (tot in den treure) onderzocht werd.
Je hebt je er niet echt in verdiept he?
[..]
Hij heeft wel een Iraanse generaal laten vermoorden, en we weten niet wat er gebeurd was als hij een dubbele termijn aan de macht was geweest.quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk geen FBI onderzoek.
Je mag natuurlijk geloven wat je wilt maar er komt wel er veel naar buiten over corruptie van de familie Biden.
Nou heb ik ook niks met Trump, vond het alleen wel fijn dat hij niet op (proxy)oorlogspad was.
Een terrorist vermoorden is niet hetzelfde als een oorlog voeren maar dat snap je wel denk ik.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij heeft wel een Iraanse generaal laten vermoorden, en we weten niet wat er gebeurd was als hij een dubbele termijn aan de macht was geweest.
Een generaal vermoorden kan een oorlog starten.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:47 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Een terrorist vermoorden is niet hetzelfde als een oorlog voeren maar dat snap je wel denk ik.
Waarom denk jij dat die oorlog niet is gekomen?quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een generaal vermoorden kan een oorlog starten.
Omdat Iran toen al door had dat na Trump Biden president wordt, en dat is een corrupte seniele oude man die aan de knoppen zit van het machtigste leger ter wereld.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:53 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat die oorlog niet is gekomen?
Hoezo wisten ze dat? Hadden ze toegang tot de Dominion (bijzonder aparte naam voor een stemmachine!) stemmachines? En wachtten ze dan tot Biden president wordt om dan toe te slaan omdat Biden seniel en corrupt is?quote:Op woensdag 10 januari 2024 22:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat Iran toen al door had dat na Trump Biden president wordt, en dat is een corrupte seniele oude man die aan de knoppen zit van het machtigste leger ter wereld.
Iran wist zich in te houden.
Rusland was iets minder slim.
Je kijkt er nu naar met westerse ogen, maar je moet er met Iraanse ogen naar kijken.quote:Op woensdag 10 januari 2024 22:25 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Hoezo wisten ze dat? Hadden ze toegang tot de Dominion (bijzonder aparte naam voor een stemmachine!) stemmachines? En wachtten ze dan tot Biden president wordt om dan toe te slaan omdat Biden seniel en corrupt is?
Tevens was de generaal de leider van een door de VS en EU als terroristische organisatie aangemerkte groep. De eliminatie van die generaal was een antwoord op de aanval op de Amerikaanse ambassade in Bagdad, 3 dagen daarvoor. Uiteraard kon het een false flag zijn, of Iran er echt niet achter zat. Dat zou legitieme speculatie zijn, er komen een hoop leugens uit (militaire) inlichtendiensten. Psy-ops enzo.
Zelf denk ik eerder dat Iran terecht besefde dat het een terecht antwoord was op de aanval, en zich wijselijk gedeisd hield. Na de zwakke Obama-jaren, die pallets met dollars naar Iran vloog (raar!), was er met President Trump eindelijk weer iemand met daadkracht. Zie het als een recalcitrant kind dat een opvoedkundige tik heeft ontvangen. Met een ineffectieve en laffe Biden zal het weer de grenzen opzoeken. Tenzij er weer pallets met dollars naar dat land gaan.
Stel je voor als een democratische president dit gedaan had. Dan was het niet daadkrachtig maar oorlogszuchtig geweest in de ogen van het MAGA-volk. Had WOIII wel uit kunnen lokken!quote:Op donderdag 11 januari 2024 05:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je kijkt er nu naar met westerse ogen, maar je moet er met Iraanse ogen naar kijken.
Wij zien wellicht een terrorist die vermoord is, het is een Iraanse generaal.
Je prijst Trump voor zijn daadkracht, maar het is wel eentje die een enorm risico had op represailles door Iran.
Buitengewoon onverantwoordelijke daad. Maar ja Obama had de Osama bin Laden-actie succesvol uitgevoerd dus Trump moest wat (3 jan 2020 ook was vlak voor de J6-aanval op het Capitool) en zijn fanclub vindt zoiets reuze stoer natuurlijk. Ik zie nog regelmatig in die kringen zijn uitspraak 'He died like a DOG!' voorbijkomenquote:"The administration has dropped any reference to the idea that Soleimani posed an imminent threat. That spells danger for the future. It means that one person alone in the Oval Office can take the nation to war with Iran even if time would easily allow going to Congress beforehand," said Goodman, who served as Special Counsel to the General Counsel of the Department of Defense during the Obama administration.
Additionally, Engel slammed the administration's claim that Trump had the authority to carry out the strike on Soleimani under the 2002 AUMF.
"To avoid having to justify its actions to Congress, the administration falsely claims Congress had already authorized the strike under the 2002 Iraq war resolution. This legal theory is absurd," Engel said in his statement Friday.
"The 2002 authorization was passed to deal with Saddam Hussein. This law had nothing to do with Iran or Iranian government officials in Iraq. To suggest that 18 years later this authorization could justify killing an Iranian official stretches the law far beyond anything Congress ever intended," he added.
Dat is nuance die ik kan accepteren. Immers, ik pas diezelfde nuance toe bij het conflict tussen Oekrane en Rusland. Soms word je dan een Putin-lover of wat dan ook genoemd, maar ik vind dat maar raar. Met zulke rare logica zou jij een Ayatolla-lover zijn en ik denk niet dat jij een aanhanger bent van een vrouwenhatende, homofobe en terroristische theocratie bent.quote:Op donderdag 11 januari 2024 05:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je kijkt er nu naar met westerse ogen, maar je moet er met Iraanse ogen naar kijken.
Wij zien wellicht een terrorist die vermoord is, het is een Iraanse generaal.
Is dat wel zo? Het probleem is dat we onvolledige informatie bezitten. Het is toch niet zo ondenkbaar dat de Amerikanen inlichtingen hadden die wij niet bezitten? Ik zelf acht het juist enorm onwaarschijnlijk dat er represailles zouden komen vanuit Iran. Iran bezit de middelen niet om het gevecht naar de VS te brengen. Daarbij is Iran slim genoeg om de waarschuwing te begrijpen.quote:Je prijst Trump voor zijn daadkracht, maar het is wel eentje die een enorm risico had op represailles door Iran.
Ook met noord-korea heeft Trump het netjes gedaan.quote:Op donderdag 11 januari 2024 08:52 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Dat is nuance die ik kan accepteren. Immers, ik pas diezelfde nuance toe bij het conflict tussen Oekrane en Rusland. Soms word je dan een Putin-lover of wat dan ook genoemd, maar ik vind dat maar raar. Met zulke rare logica zou jij een Ayatolla-lover zijn en ik denk niet dat jij een aanhanger bent van een vrouwenhatende, homofobe en terroristische theocratie bent.
[..]
Is dat wel zo? Het probleem is dat we onvolledige informatie bezitten. Het is toch niet zo ondenkbaar dat de Amerikanen inlichtingen hadden die wij niet bezitten? Ik zelf acht het juist enorm onwaarschijnlijk dat er represailles zouden komen vanuit Iran. Iran bezit de middelen niet om het gevecht naar de VS te brengen. Daarbij is Iran slim genoeg om de waarschuwing te begrijpen.
Wat Obama en Biden zo zwak maakt, is dat zij hun dreigementen niet doorzetten. President Trump was zowel onvoorspelbaar, als iemand die zijn dreigementen wel doorzette. Als ej tegenover zo'n persoon staat, als zwakkere macht, dan houd je je gedeisd. Daarom waren er zo weinig internationale conflicten onder President Trump. Op geopolitiek niveau, en ook op nationaal niveau, is hij gewoon superieur aan zijn voorgangers en opvolgers. Daarom wordt er zo veel haat tegen hem gekweekt. President Trump heeft laten zien dat de gevestigde orde waardeloos is. Parasitair. En ze willen hun luilekkerland niet kwijt.
Precies. President Trump weet hoe diplomatie werkt. Vooral in niet-Westerse landen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 08:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ook met noord-korea heeft Trump het netjes gedaan.
Eerst die grote bek van kim kleiner gemaakt door wat schepen te sturen en daarna op de koffie gegaan om de banden aan te halen.
Dat hebben andere presidenten nooit gedaan.
Met als gevolg dat Kim nu denkt dat hij een grote speler is op het wereldtoneel. Lekker gewerkt Donald.quote:Op donderdag 11 januari 2024 08:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Eerst die grote bek van kim kleiner gemaakt door wat schepen te sturen en daarna op de koffie gegaan om de banden aan te halen.
Biden geeft hem die ruimte omdat hij zwak is. En hij heeft geen idee hoe diplomatie daadwerkelijk werkt. Hoezo werkte het wel onder Trump en niet onder Biden?quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met als gevolg dat Kim nu denkt dat hij een grote speler is op het wereldtoneel. Lekker gewerkt Donald.![]()
hihi linksenquote:Op donderdag 11 januari 2024 09:02 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Biden geeft hem die ruimte omdat hij zwak is. En hij heeft geen idee hoe diplomatie daadwerkelijk werkt. Hoezo werkte het wel onder Trump en niet onder Biden?
En ondertussen denkt Trump nog steeds die ie immuun is. En daar ben je het mee eens. Maar Biden is dan weer niet immuun, want het geldt blijkbaar alleen voor bepaalde presidenten?quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:02 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Biden geeft hem die ruimte omdat hij zwak is. En hij heeft geen idee hoe diplomatie daadwerkelijk werkt. Hoezo werkte het wel onder Trump en niet onder Biden?
Imuun? Wat? Voor covid?quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En ondertussen denkt Trump nog steeds die ie immuun is. En daar ben je het mee eens. Maar Biden is dan weer niet immuun, want het geldt blijkbaar alleen voor bepaalde presidenten?
Je weet dondersgoed wat ik hier bedoel, gaan we weer zo doen?quote:
Nee, ik weet niet wat jij bedoelt. Immuniteit (waarvoor?) haakt totaal niet in mijn post die je quote.quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je weet dondersgoed wat ik hier bedoel, gaan we weer zo doen?
Onschendbaarheid, dat weet jij ook wel.quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:13 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Nee, ik weet niet wat jij bedoelt. Immuniteit (waarvoor?) haakt totaal niet in mijn post die je quote.
Ondertussen is de mond van Kim niet kleiner geworden.quote:Op donderdag 11 januari 2024 08:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Sowieso, wat is er concreet dan uitgekomen? Een brief! Een hele mooie brief!quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ondertussen is de mond van Kim niet kleiner geworden.
En wat voor banden heeft de VS met Noord Korea?
Waarvoor? Ik had het over diplomatie. Waar komt er onschendbaarheid bij kijken?quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Onschendbaarheid, dat weet jij ook wel.
Ah, we gaan gewoon dom spelen, hihi!quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:15 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Waarvoor? Ik had het over diplomatie. Waar komt er onschendbaarheid bij kijken?
Jouw woorden. Als je jouw punt, dat niet inhaakt op dat van mij waardoor ik geen idee heb waar jij over praat, niet wilt articuleren, dan doe je dat lekker. Maar mij kun je niet beschuldigen van niet inhoudelijk discussiren.quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah, we gaan gewoon dom spelen, hihi!
Ja je weet wel wat ik bedoel, maar je speelt dom. Nogmaals, vind jij dat hij onschendbaar is als hij president zou zijn?quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:18 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Jouw woorden. Als je jouw punt, dat niet inhaakt op dat van mij waardoor ik geen idee heb waar jij over praat, niet wilt articuleren, dan doe je dat lekker. Maar mij kun je niet beschuldigen van niet inhoudelijk discussiren.
Volgens mij ben jij de enige die het over onschendbaarheid heeftquote:Op donderdag 11 januari 2024 09:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah, we gaan gewoon dom spelen, hihi!
Ja, en daar kan gewoon op geantwoord worden, natuurlijk. Gaat het over de Amerikaanse politiek? Check! Gaat het over Trump, check! Zou niet weten waarom ik het niet zou mogen vragen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de enige die het over onschendbaarheid heeft
Onschendbaar waarvoor? Geef je vraag eens invulling zodat ik een fatsoenlijke mening kan formuleren.quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja je weet wel wat ik bedoel, maar je speelt dom. Nogmaals, vind jij dat hij onschendbaar is als hij president zou zijn?
Nou waar zou ie onschendbaar voor willen zijn? Sinasappels? Pepernoten? Of zou het een veroordeling zijn?quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:21 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Onschendbaar waarvoor? Geef je vraag eens invulling zodat ik een fatsoenlijke mening kan formuleren.
Ik geef je een laatste kans om een fatsoenlijke vraag te stellen. Lukt je dat niet, dan neem ik gemakshalve maar aan dat je geen daadwerkelijke interesse hebt in mijn mening en je alleen maar hier bent om te traineren.quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nou waar zou ie onschendbaar voor willen zijn? Sinasappels? Pepernoten? Of zou het een veroordeling zijn?
Haha, maar even serieus, vind jij dat een president onschendbaar is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |