abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211983782
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 14:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Misschien is het dan een idee om mensen niet uit te schelden.
Dan is de kans op een leuke discussie wat groter.
Hartstikke leuk dat je hier sinds kort komt kijken, maar deze wederzijdse beschietingen zijn niet pas deze week begonnen. Waarom denk je dat de mod vannacht op de rem trapte, voor de zoveelste keer?

Ik kan je overigens verzekeren dat het voor de discussie weinig uitmaakt of ik wel of niet scheld. Dat we op dit punt zijn aanbeland komt namelijk niet door mijn - zeldzame - gescheld, maar door de houding en toon van bepaalde users, die vooral bezig zijn met wat 'links' in hun ogen ergens van vindt (lees: ze grossieren in het gebruik van stropoppen).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_211983803
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 14:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Hartstikke leuk dat je hier sinds kort komt kijken, maar deze wederzijdse beschietingen zijn niet pas deze week begonnen. Waarom denk je dat de mod vannacht op de rem trapte, voor de zoveelste keer?

Ik kan je overigens verzekeren dat het voor de discussie weinig uitmaakt of ik wel of niet scheld. Dat we op dit punt zijn aanbeland komt namelijk niet door mijn - zeldzame - gescheld, maar door de houding en toon van bepaalde users, die vooral bezig zijn met wat 'links' in hun ogen ergens van vindt (lees: ze grossieren in het gebruik van stropoppen).
Dus eigenlijk ligt het aan anderen en niet aan jou en je gescheld.
pi_211983825
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 15:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus eigenlijk ligt het aan anderen en niet aan jou en je gescheld.
Dat klopt helemaal.

Want in de aanloop naar dit punt heb ik mij nooit bediend van scheldwoorden. Dat zal onze mod kunnen beamen.
pi_211983838
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 13:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk dat het voornamelijk komt doordat de onrust en polarisatie in de maatschappij flink is toegenomen sinds corona.
En dat zie je dus ook terug hier op het forum.
Voor corona waren het hypothetische dingen waar amicaal over gesproken werd.
Nu zie je veel angst in de maatschappij.
Eerst gaat corona ons dood maken, dan de Russen en als we dan nog leven maakt het klimaat het wel af.
De één gaat er in mee en de ander niet maar aangezien sommige denken dat het om leven en dood gaan wordt de situatie wel meer gespannen.
De Russen gingen ons 60 jaar lang doodmaken, dus dat moeten we wel gewend zijn..
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_211983847
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 15:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
De Russen gingen ons 60 jaar lang doodmaken, dus dat moeten we wel gewend zijn..
De ene mens is de andere niet.
De één is doodsbang door wat er nu gebeurd en de ander interesseert het niks.
pi_211983865
quote:
10s.gif Op woensdag 10 januari 2024 14:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nogmaals, ik ben bang dat je een verwrongen beeld hebt van wat BNW is en hoort te zijn. Je gebruikt ook weer een hoop woorden om weinig te zeggen, behalve dat je andersdenkenden stom vindt. Of nee, excuus, je vindt dat 'religieuze extremisten'. Goed verhaal man.

Wat ik het meest wonderlijk vind is dat je niet begrijpt wat de opzet is van een forum. Tegengas is nou juist wat een discussie leuk maakt. In NWS en POL zijn de meeste users het met elkaar oneens en wordt dus uitgebreid van gedachten gewisseld. Hier zou hetzelfde moeten gebeuren, alleen dan tussen BNW'ers en andersdenkenden. Dat is de hele aantrekkingskracht van online fora.

En persoonlijk heb ik wel degelijk affiniteit met BNW, het biedt een inkijkje in de gedachtewereld van mensen buiten de mainstream. Het kán - daar wil ik de nadruk op leggen - heel leuk zijn om met zulke figuren in discussie te gaan.
Met welk BNW-onderwerp geef jij geen tegengas omdat die gelijk hebben, ondanks dat ze tegen de leer van de gevestigde orde in gaan? Er moet toch wel 1 klein onderwerpje ergens zijn? Anders lijkt het er op dat je enkel tegengas geeft en dan is het niet zozeer dat je hier komt om te "discussiëren", maar meer om anderen steeds op belerende toon toe te spreken omdat jouw religie de absolute waarheid in pacht heeft. Dus nogmaals, geef eens een voorbeeld waar BNW volgens jou gelijk heeft, en de gevestigde orde/Linkse Kerk niet. Zeg niet dat je voor een oprechte discussie komt, maar toon het. Laat ons het observeren.
pi_211983993
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2024 15:07 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Met welk BNW-onderwerp geef jij geen tegengas omdat die gelijk hebben, ondanks dat ze tegen de leer van de gevestigde orde in gaan? Er moet toch wel 1 klein onderwerpje ergens zijn? Anders lijkt het er op dat je enkel tegengas geeft en dan is het niet zozeer dat je hier komt om te "discussiëren", maar meer om anderen steeds op belerende toon toe te spreken omdat jouw religie de absolute waarheid in pacht heeft. Dus nogmaals, geef eens een voorbeeld waar BNW volgens jou gelijk heeft, en de gevestigde orde/Linkse Kerk niet. Zeg niet dat je voor een oprechte discussie komt, maar toon het. Laat ons het observeren.
Nogmaals, volgens mij heb jij niet helemaal helder wat het idee is achter een online forum. Ik zal het nog een laatste keer problemen, ditmaal aan de hand van een voorbeeld.

Ik ben zeer geïnteresseerd in Amerikaanse politiek, dus ook in de strapatsen van Trump, die claimt dat de verkiezingen van hem zijn gestolen middels fraude. Het is een boeiend onderwerp, waar ik mij graag over uitspreek. In de nasleep van de laatste presidentsverkiezingen kwam in deze reeks een discussie op gang over dit onderwerp. Daar doe ik dan graag mee, waarbij ik dus aangeef waarom ik van mening ben dat de beschuldigingen van fraude grote onzin zijn.

Zo'n discussie kun je niet voeren in POL of NWS, want daar is minder ruimte voor complottheorieën. Dus dan kom ik hierheen, om met users te debatteren die ervan overtuigd zijn dat er sprake was van vuil spel.
pi_211984062
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 15:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nogmaals, volgens mij heb jij niet helemaal helder wat het idee is achter een online forum. Ik zal het nog een laatste keer problemen, ditmaal aan de hand van een voorbeeld.

Ik ben zeer geïnteresseerd in Amerikaanse politiek, dus ook in de strapatsen van Trump, die claimt dat de verkiezingen van hem zijn gestolen middels fraude. Het is een boeiend onderwerp, waar ik mij graag over uitspreek. In de nasleep van de laatste presidentsverkiezingen kwam in deze reeks een discussie op gang over dit onderwerp. Daar doe ik dan graag mee, waarbij ik dus aangeef waarom ik van mening ben dat de beschuldigingen van fraude grote onzin zijn.

Zo'n discussie kun je niet voeren in POL of NWS, want daar is minder ruimte voor complottheorieën. Dus dan kom ik hierheen, om met users te debatteren die ervan overtuigd zijn dat er sprake was van vuil spel.
Maar ben je ook geïnteresseerd in de corruptie van de familie Biden in bijvoorbeeld Oekraïne?
Of ben je enkel bezig met Trump?
pi_211984101
quote:

[..]

Fascinerend hoe moeilijk het voor jou is om tegen de gevestigde orde in te gaan. Een beetje alsof de stasi elk woord afweegt.

En raar dat je in POL of NWS slechts beperkt kunt discussiëren. Raar dat je niet pleit voor een vrijer woord daar. Het is toch een discussieforum, nietwaar? Hoe je het beschrijft zijn POL en NWS echokamers. En dan lijkt het weer alsof het "discussieforum"-argument vooral wordt gebruikt als stok om zelf mee te slaan, in plaats van de stok om ook mee te worden geslagen.

Met welk doel participeer je trouwens in een discussie, wanneer alles wat je doet is het geven van tegengas? In een subforum waar het juist om de zoektocht naar de wereld die achter de façade van alledag ligt, gaat? Zelf claim je dat je de discussie over de frauduleuze verkiezingen interessant vindt. Prima. Zeg eens, welke BNW-argumenten en/of observaties vond jij overtuigend? Waar ben jij van mening dat de gevestigde orde jou heeft voorgelogen?
pi_211984279
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 15:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar ben je ook geïnteresseerd in de corruptie van de familie Biden in bijvoorbeeld Oekraïne?
Het laatste natuurlijk. Onder de groep adepten van de Democraten is er namelijk de volle overtuiging dat 'hun partij' (want zo ervaren velen het zo wel) min of meer heilig is. De Amerikaanse politiek met het tweepartijenstelse leent zich hier mooi voor omdat zonder versplintering en polderen, je echt een tweestrijd hebt tussen links en rechts.

Voor Linksen voelt dit meer dan hier in Europa, als een strijd tussen goed en kwaad. Bovendien vormen Republikeinen de belichaming van alles waar men een grote hekel aan heeft: Westers, christelijk, blank, conservatief en veelal mannelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 10 januari 2024 @ 16:45:00 #286
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211984782
quote:

[..]
Dat is irrelevant aan wat hij uitlegt. Als je een topic bezoekt, wil dat niet meteen zeggen dat je over alle onderwerpen dan wat moet zeggen, ook al wordt daar genoeg over gezegd.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_211984801
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 16:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is irrelevant aan wat hij uitlegt. Als je een topic bezoekt, wil dat niet meteen zeggen dat je over alle onderwerpen dan wat moet zeggen, ook al wordt daar genoeg over gezegd.
Het is toch een discussieforum? Geef dan ook inhoudelijk antwoord.
pi_211984824
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 16:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hij heeft het over Amerikaanse politiek maar ik zie hem alleen maar afgeven op Trump.
Dan is zijn interesse zeer beperkt lijkt mij.
  woensdag 10 januari 2024 @ 18:15:53 #289
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_211985727
quote:
quote:
[b]Ik ben zeer geïnteresseerd in Amerikaanse politiek, dus ook in de strapatsen van Trump, die claimt dat de verkiezingen van hem zijn gestolen middels fraude. Het is een boeiend onderwerp, waar ik mij graag over uitspreek. In de nasleep van de laatste presidentsverkiezingen kwam in deze reeks een discussie op gang over dit onderwerp. Daar doe ik dan graag mee, waarbij ik dus aangeef waarom ik van mening ben dat de beschuldigingen van fraude grote onzin zijn.
dus iedereen hier is een trump fan wier gedachte aangepast gediend te worden .

Ok check
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_211985893
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2024 15:26 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Fascinerend hoe moeilijk het voor jou is om tegen de gevestigde orde in te gaan. Een beetje alsof de stasi elk woord afweegt.

En raar dat je in POL of NWS slechts beperkt kunt discussiëren. Raar dat je niet pleit voor een vrijer woord daar. Het is toch een discussieforum, nietwaar? Hoe je het beschrijft zijn POL en NWS echokamers. En dan lijkt het weer alsof het "discussieforum"-argument vooral wordt gebruikt als stok om zelf mee te slaan, in plaats van de stok om ook mee te worden geslagen.

Met welk doel participeer je trouwens in een discussie, wanneer alles wat je doet is het geven van tegengas? In een subforum waar het juist om de zoektocht naar de wereld die achter de façade van alledag ligt, gaat? Zelf claim je dat je de discussie over de frauduleuze verkiezingen interessant vindt. Prima. Zeg eens, welke BNW-argumenten en/of observaties vond jij overtuigend? Waar ben jij van mening dat de gevestigde orde jou heeft voorgelogen?
Bijzonder dat dit aan je uitgelegd moet worden, maar ik ben de beroerdste uiteraard niet.

Laat ik beginnen met uitleggen hoe POL en NWS werken en hoezeer deze subfora gelijkenissen vertonen met BNW. Ook op deze plekken zijn de meningsverschillen groot. Je grote vriend HowardRoark kan daarover meepraten, want ook hij is fervent bezoekers van NWS. Net als hier zijn wij het daar zelden met elkaar eens, maar we halen plezier (al kan ik uiteraard alleen voor mezelf spreken) uit het uitwisselen van argumenten over allerhande kwesties.

Het verschil met BNW schuilt vooral in de rekbaarheid van de argumentatie. In NWS wordt de discussie in zekere zin afgebakend. In een topic over migratie kun je prima betogen dat Nederland de grenzen moeten sluiten, maar aanvoeren dat migratie bewust wordt aangestuurd door 'Soros' of 'de elite' is uit den boze. Daarvoor moet je in BNW zijn. Daar gelden minder restricties.

Je ziet in BNW vaak ook dezelfde onderwerpen voorbijkomen als in NWS en POL. De opzet is in principe ook hetzelfde, maar de insteek van het topic is vaak net even anders. Meer complotterig, meer BNW.

In BNW worden actuele onderwerpen overgoten mer een complotsausje, vervolgens is het aan de users om inhoud te geven aan het bijbehorende topic. Een deel van de users zal het BNW-geluid omarmen en daar, als het goed is, argumenten voor aanvoeren. En een ander deel van de users heeft een andere kijk op zaken en draagt dan weer argumenten aan om dat standpunt te onderbouwen. Zo ontstaat er een discussie.

Het verschil met andere subfora is dat je hier alle vrijheid hebt om het BNW-geluid te omarmen, maar dat is dus niet verplicht. De kracht van BNW is nou juist dat alle geluiden hier samenkomen. Althans, dat zou de kracht van BNW moeten zijn. Jij kunt daar blijkbaar bijzonder slecht tegen en verlangt naar een echokamer. Sorry, maar dan zit je hier echt verkeerd.
pi_211985920
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 18:15 schreef DeMolay het volgende:

[..]
[..]
dus iedereen hier is een trump fan wier gedachte aangepast gediend te worden .

Ok check
Vreemde interpretatie van mijn woorden.

Van mij mag iedereen fan zijn van Trump en betogen dat de verkiezingen van hem zijn 'gestolen', maar ik zie dat anders en schroom dus ook niet om die visie te uiten.
pi_211985941
quote:

[..]
De Amerikaanse politiek in brede zin interesseert mij. Ik vang ook op wat er wordt beweerd over de 'Biden crime family' en zie artikelen voorbijkomen waarin de man aan het kruis wordt genageld.

Alleen zal ik er in een discussie op wijzen dat de zogenaamde bewijzen tegen Biden niet overtuigend zijn.
  woensdag 10 januari 2024 @ 18:41:18 #293
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_211985963
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 18:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Vreemde interpretatie van mijn woorden.

Van mij mag iedereen fan zijn van Trump en betogen dat de verkiezingen van hem zijn 'gestolen', maar ik zie dat anders en schroom dus ook niet om die visie te uiten.
Kap dan met die selectieve verontwaardiging om het vervolgens te gooien op dat je wel een trump aanhanger zal zijn !
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
pi_211985964
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2024 15:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het laatste natuurlijk. Onder de groep adepten van de Democraten is er namelijk de volle overtuiging dat 'hun partij' (want zo ervaren velen het zo wel) min of meer heilig is. De Amerikaanse politiek met het tweepartijenstelse leent zich hier mooi voor omdat zonder versplintering en polderen, je echt een tweestrijd hebt tussen links en rechts.

Voor Linksen voelt dit meer dan hier in Europa, als een strijd tussen goed en kwaad. Bovendien vormen Republikeinen de belichaming van alles waar men een grote hekel aan heeft: Westers, christelijk, blank, conservatief en veelal mannelijk.
Het is hier al talloze malen gezegd: draag gerust bewijs aan dat Biden zich schuldig heeft gemaakt aan corruptie. Ik voel persoonlijk niet de behoefte om mensen te verdedigen die overduidelijk schuldig zijn. Als straks blijkt dat Bill Clinton jonge meisjes heeft misbruikt op het eiland van Epstein, waarom zou ik dan in vredesnaam voor hem in de bres willen springen?

Bob Menendez (een Democraat) is ook gewoon een oplichter, ongeacht zijn politieke achtergrond.
pi_211985979
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 18:41 schreef DeMolay het volgende:

[..]
Kap dan met die selectieve verontwaardiging om het vervolgens te gooien op dat je wel een trump aanhanger zal zijn !
Sorry, maar ik heb geen idee wat hier staat.

En volgens mij ben ik duidelijk geweest. Toedels.
  woensdag 10 januari 2024 @ 18:44:04 #296
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_211985990
toedels
Δημοσθένης
pi_211986004
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 18:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De Amerikaanse politiek in brede zin interesseert mij. Ik vang ook op wat er wordt beweerd over de 'Biden crime family' en zie artikelen voorbijkomen waarin de man aan het kruis wordt genageld.

Alleen zal ik er in een discussie op wijzen dat de zogenaamde bewijzen tegen Biden niet overtuigend zijn.
Niet overtuigend?
Om maar weer ontopic te gaan.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-66272217
quote:
A top Senate Republican has released an FBI document detailing an allegation President Joe Biden and his son accepted bribes from a Ukrainian firm.
pi_211986057
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 18:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niet overtuigend?
Om maar weer ontopic te gaan.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-66272217
[..]

Dit is een betere kop:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 10 januari 2024 @ 18:54:45 #299
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_211986085
heb je nog meer x berichten ?
Δημοσθένης
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')