Wie dan?quote:Op maandag 15 januari 2024 09:17 schreef Momo het volgende:
Wel schattig dat mensen nog steeds denken dat er door meteorologen of weerbureau daadwerkelijk een sneeuwbom is voorspeld
Genoeg mensen hoor, ook als ik in appgroepen kijk en online op social media, maar ook op fok. En dan heb ik het nog niet eens over de act van Paul.quote:
quote:Op maandag 15 januari 2024 09:11 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Hier in Midden-Brabant sneeuwt het hard met grote vlokken.
Ik zou nu gemakkelijk een sneeuwpop kunnen maken. Bij wijze van spreken.
Maar een sneeuwbom is het niet echt, hoor.
Zuidoost Nederland? Ja daar gaat waarschijnlijk wel sneeuw vallen woensdag.quote:Op maandag 15 januari 2024 10:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen idee. Maar als ik op de iPhone kijk en weeronline check voor mijn locatie, dan zit er wel sneeuw in voor woensdag en meer dan wat er nu is gevallen.
Ik zal het wel overleven, want ik zit toevallig even in Nederland vanuit een locatie waar heel veel meer sneeuw ligt dan in Nederland.
En op Schiphol?quote:Op maandag 15 januari 2024 11:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Zuidoost Nederland? Ja daar gaat waarschijnlijk wel sneeuw vallen woensdag.
De twitteraar Jantje weet heel veel van het weer maar heeft in de oorspronkelijke tweet zelfs al laten vallen dat het onwaarschijnlijk is dat het zou uitkomen maar dat het wel leuk is om naar te kijken maar dat dat eigenlijk zo ver van te voren onbegonnen werk is.quote:Op zondag 14 januari 2024 17:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Is random twitter user Jantje dan een expert? Dat is gewoon iemand online. Of een random journalist bij metronieuws. Die hebben waarschijnlijk geen zin om echt expert te vragen die dan met een genuanceerd antwoord komt.
Zou wel rekening houden met winterse neerslag en chaos op de weg net als vandaag. Maar echt een sneeuwdek is onwaarschijnlijk.quote:
Ja dit is wat korte termijn HD model ICON ervan maakt nu voor woensdag.quote:Op maandag 15 januari 2024 11:33 schreef Frutsel het volgende:
De sneeuwbom komt in Duitsland en Belgie denk ik
Klopt.quote:Op maandag 15 januari 2024 11:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Zuidoost Nederland? Ja daar gaat waarschijnlijk wel sneeuw vallen woensdag.
GFS sneeuwdek donderdag:quote:Op maandag 15 januari 2024 11:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou wel rekening houden met winterse neerslag en chaos op de weg net als vandaag. Maar echt een sneeuwdek is onwaarschijnlijk.
[..]
Ja dit is wat korte termijn HD model ICON ervan maakt nu voor woensdag.
[ afbeelding ]
merciquote:Op maandag 15 januari 2024 11:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou wel rekening houden met winterse neerslag en chaos op de weg net als vandaag. Maar echt een sneeuwdek is onwaarschijnlijk.
[..]
Ja dit is wat korte termijn HD model ICON ervan maakt nu voor woensdag.
[ afbeelding ]
Merk wel dat Europees Model wel sneeuwdek overschat soms en dat die sneeuw niet helemaal blijft liggen, maar dus zien of er elders in NL nog een sneeuwdek ontstaat dan woensdag/donderdag.quote:Op maandag 15 januari 2024 11:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
GFS sneeuwdek donderdag:
[ afbeelding ]
Europese Model
[ afbeelding ]
Dat niet, maar iedereen vanavond natuurlijk weer lekker tegelijkertijd weg van kantoor en heerlijk aansluiten op de overvolle snelweg.quote:Op maandag 15 januari 2024 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het heeft gesneeuwd!We gaan allemaal dood!
het sneeuwde idd lekker vanochtend. moest de Mazda even weg brengen voor onderhoud, maar alles moest gelukkig de andere kant op achter een strooiwagen aan. tegen de tijd dat ik terug kwam tuffen in een 3 cilinder leengebakje stond alles stil... dus binnendoor gereden. no hurry, no worry. geen bom ook, eerder af en toe een confetti kanonnetjequote:Op maandag 15 januari 2024 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat niet, maar iedereen vanavond natuurlijk weer lekker tegelijkertijd weg van kantoor en heerlijk aansluiten op de overvolle snelweg.
Eh nee, dat slechts één model.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:46 schreef Paul het volgende:
Volgens @:momo ligt er donderdag zoveel sneeuw overal![]()
![]()
![]()
klopt het toch
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 15 januari 2024 11:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Merk wel dat Europees Model wel sneeuwdek overschat soms en dat die sneeuw niet helemaal blijft liggen, maar dus zien of er elders in NL nog een sneeuwdek ontstaat dan woensdag/donderdag.
Niet waar ik woon uiteraardquote:Op maandag 15 januari 2024 15:46 schreef Paul het volgende:
Volgens @:momo ligt er donderdag zoveel sneeuw overal![]()
![]()
![]()
klopt het toch
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ze leren er niks van, misschien eens in Zweden of Noorwegen kijken hoe ze het daar doen met veel meer kou en sneeuwquote:Op dinsdag 16 januari 2024 08:53 schreef nostra het volgende:
Vier korrels sneeuw (inclusief aankondiging vooraf van een miljoenmiljard keer meer) en het halve land ligt weer eens plat.
Dat lijkt me sterk, denk eerder een extra ronde.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 08:52 schreef TjjWester het volgende:
Ze zijn nu pas de A2 tussen Utrecht en Amsterdam aan het strooien, 5 vrachtwagens tegelijk. Enorme file er achter.
Ik heb ze as we speak voor me rijden, 5 grote vrachtwagens die aan het strooien zijn.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 08:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, denk eerder een extra ronde.
Laat maar vallen want het komt er toch wel van.quote:
Ja maar de claim dat ze nu daar voor de eerste keer strooien lijkt me sterk. RWS is op snelwegen vaak de hele nacht al bezig.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik heb ze as we speak voor me rijden, 5 grote vrachtwagens die aan het strooien zijn.
Volgens de fileinformatie is de rij enorm.
Een file van 22.6 km met 90 min. vertraging.
Stilstaand verkeer.
Dat moet je met een korreltje zout nemen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 07:22 schreef Aether het volgende:
9.039.544 kg zout gestrooid vandaag
https://rijkswaterstaatstrooit.nl/
Er zijn inderdaad veel verschillende weermodellen. KNMI denkt dat alleen zuid Limburg veel sneeuw gaat verwachten morgen.quote:
Ze moeten gewoon opzouten maar die automobilisten zitten er bij als een zak zout.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 10:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat moet je met een korreltje zout nemen.
Meer dan genoeg om op elke slak zout te leggen 😱
Jij zegt ze ongezouten de waarheid maar ze zijn het zout in de pap niet waard.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 10:42 schreef Aether het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon opzouten maar die automobilisten zitten er bij als een zak zout.
Hoop mespuntjes. Druk weekend voor de boeg?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Morgen met een aanhanger naar Limburg om sneeuw te halen.
met een beetje pech kan je gelijk helemaal doorrijden tot aan het drielandenpunt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Morgen met een aanhanger naar Limburg om sneeuw te halen.
We gaan allemaal keidood.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:24 schreef Paul het volgende:
nog 1 nachtje en de sneeuwbom valt over ons land
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |